"Hanif İslam (Örtünme - Namaz)"
Bu ayın 22.sine kadar gruba yazı yazamayacağım. Çünkü yazılacak olan
yazılar çok vurucu hatta dinimizi oturup baştan keşfetmemiz gerekecek
türde yazılar. Şimdiye kadar İslamı üçe kategorize ediyorduk.
1. Hadis İslamı
2. Hanif İslamı
3. Hafif İslamı
Birinci tür islam malumunuz. İkinci ise yine müalumunuz biz
azılnlık... Üçüncü tür ise yani "hafif" İslam ise çok yaygındır. Bir
avuç Hanif'i çıkarırsanız, geriye kalan Hadisve Hafif müslümanlar.
Yani işimiz iş.
İleride büyük İslam içsavaşında üçeayrılacağız. Süfyaniciler,
Mehdiciler ve üçüncü olarak "Savaştan kaçanlar". Bunlar sonuncular
HAFİF Müslümanlardır. Görevleri kaçmaktır. "Hadis ve Hanif"
müslümanlar hele birçarpışsın, biz kazananın yanında oluruz." Pekiyi
kim Hadis, kim Hanif kim Hafif?
Hafif müslümanlar için şimdiye kadar şöyle bir yol izliyorduk:
Soru : "Hocam İslamiyete göre namaz kaç vakit kaçrekat?" Bizim
tavrımız şuydu: "5 Vakit ve 40 rekat" diye onaylıyorduk. Ama bizi
yakalamanın bir yolu vardır:
Bir gün birisi şöyle bir soru sorduğundayakalanıyorduk: "Hocam
Kur'an'a göre kaç vakeit kaç rekat namaz vardır?" Cevabım şu
oluyordu: "3 vakit ve ikişer rekat"
FARK SORU SORANLARDADIR. Yani ilk soruyu soran ile ikinci soruyu
soran kişiler NE sormuşlar, bir dikkat ediniz? Evet İSLAM ve Kur'an.
İslama örnek: "Taliban, erkeksiz dışarıçıkan ve 4 adım arkadan
yürümeyen bir kadını öldürmeye yetkilidir." Bu islama göre böyledir.
Kur'an'a göre ise "Adem ve Havva'nın elele tutuşup yürüdüğünü
görüyoruz.
Artık "Hafif müslümanlara" göreceli yanıt yok. Kur'an'da namaz ÜÇ
vakittir. İnanmayan bütün ayetleri indirsin ve yazsın. Üçü beş diye
göstermek için binbir takla atılmıştır meallerde... Ama onu ortaya
koyabiliriz.
Artık Hanif ile Hafif'de AYRILLMAK ZORUNDA. Gerekirse yaprak dökümü
bile olsa, ayrılmak gerekebilir. Hafif'lerin hep yanındaydık.
Kırmadık. Öğrencilerim "Türban dediler" imza bile verdim,
(Üniversitede hoca idim bu kelle koltukta olmak demektir) ama
biliyorum ki Nur-31. ayette "Humurihinne=Başörtülerini" demiyor.
Saçlarını omuzlarından aşağı uzatsınlardiyor. Ama HAFİF müslümanlık
gereği "Hocam Türban İslamiyet'in emri değil midir?" dendiğinde, koca
bir EVET diyordum. Kur'an'a göre HAYIR diyordum. Ziynet başka takı
başkadır. Takı=Cevahir, Mücevher'dir. Mücevher demiyor
Allah'ımız "Ziynet" diyor. Müzeyyen=Süs kelimesini bir dilimize
dolamışız gidiyor. Kadın ve erkeğin BİRBİRİNDEN ÇOK FARKL taraflarına
ziynet denir. Erkekte şort bayanlarda bikini (İki parça) bu ziynet
bölgelerini örtmeye yeterlidir.
Yani şöyle bir örnek: Bir bayan banyo kapısını kilitlemeyi
unutmuş,içeriye bilmeden biri giriyor. Refleksle önce bir el önünü,
ikinci eli ise göğüslerini kapattırır. SAÇLAR??????? Saçların
neyinden utanılırı ki? Saçımdan ne olur ki? Saçım doğum mu yapar?
Saçım süt mü verir? Saçımın neresi HARAM? Saçımın neresi seksi?
Saçımın neresini ÖRTMELİYİM? NİYE?????????
Eğer kadınlar örterlerse, Allah erkeklere de aynı emri çıkarırdı.
Çünkü Nur-31. ayet "Mümin erkeklere de ki...." diye başlıyor. Nur-31.
ayet ise "Kul lil müminati=Mümin kadınlara de ki?" diye başlıyor.
Eğer kadına saç örtmek FARZ ise, Otomatikman ERKEĞE de F A R Z
olur/olurdu... Erkekler de başlarını örtsünler. Eşitlik budur!!!!!!!
Allah katında kadın saçı, sesi haram ise, erkeğin de saçı haramdır.
Şimdi: Erkekler için bir futbolcu şortu yeterlidir. Öylece namaz da
kılabilir. Çünkü kadınlarla erkeklerin F A R K L I
bölgeleri=ZİYNET'tir. Kadın ve erkekte farklı o bilinen bölgelerden
artakolanı ŞORT içinde kalır.
Ortak olmayanı (Göğüs) ise erkekte saklanmaz ama kadında "ÜST BİR
ÇAMAŞIR" ile örtünür. Allah ve Melekleri "Erkek, Röntgenci vb."
olmadıkları için, bir bayan kendi başına o kılığıyla namaz kılabilir.
Allah erkek değildir, melekler de....
Nefsi yoktur saydıklarımın. Allah'ın da nefsi yoktur. Hatta "Kıyam bi
nefsihi" derken bile yanlış söylüyoruz. Nefsi yok ki, bir de
kendiliğinden Kaim olsun?... Allah her yerde, Meleklerim (Kiramen
katibin) de. Tuvalette, ben banyoda soyunuk iken, en pis yerlerde ve
benimle birlikteler. Allah erkek veya kadın değildir Melekler de...
Allah bu konuda ayetlerle gazap püskürüyor. "Oğul edinmekten,
meleklerin kızlar olmasından vb" büyük bir günah olarak söz ediyor.
Estetik önce yüzümüzdedir. Yüz bir tablodur ve cinsel obje değildir.
Yani erkek gibi laf atarsak, hiç bir karşıt cinsimiz için "Öff yavrum
ne güzel bir burun, amanın ne şuh kulaklar" falan demeyiz. Çünkü
bunlar ziynet değildir. YÜZ estetik bir tablodur. Yüz güzeldir ve
ayetlerde kapanması asla istenmez.
Yani görüyorsunuz ki,
1. Hadislere göre İslam
2. Kur'an'a göre İslam
3. HAFİF'lere göre İslam
Hadislere göre "Eğer ki bir kadının, saçının bir teli, bir şimşir
(Tarak demek istiyor) üzerinde kalsa ve onu helali olmayan bir erkek
görse, kıyamete kadar o saç teli yüzünden Allah ve Melekleri ona
lanet eder". Buyrun size HADİS. Ebu Hureyre'den, sahih mahih
denenlerden. Ben saçımı tarayacağım, tesadüfen bir tel tarakta
kalacak o teli bir erkek görecek ben yandım ki ne yandım.
Bu Hadis (Süfyani) İslamiyet'i. Benimkini biliyorsunuz KUR'AN dini.
HAFİF din ise bambaşka bir şey. Allah ile "Babamızı"
özdeşleştirmişiz. Allah deyince sakallı kalın sesli, çatık kaşlı,
elinde sopa bir simge düşünüyoruz. Kadınların saçlarına düşman olmuş,
seslerine de. Hatta topuklu ayakkabıların çıkardığı seslere de. Hayır
benim Rabbim bunların hiç biri değildir. Bunun için SÜBHANALLAH der
melekler hiç durmamaksızın. Biz ne sanıyorduk sübhanallah demeyi ya?
Ne sanıyorduk "Tenzih etmeyi", ne sanıyorduk, tesbih etmeyi?
Bu bakımdan şu soru çok önemli" İster bana, ister Zekeriya Beyazıt'a
ister Yaşar nuri Öztürk'e soru sorarken size o sırrı veriyorum.
Sorunuzdaki tek nüans şu
a) Kur'an'a göre
b) İslamiyete göre
İşte biu nüansı kullanarak iki ayrı yanıt alacaksınız. Hangimize
sorarsanız, soru şeklinden cevap şeklini de siz belirlemiş
oluyorsunuz. 25 yaşından beri emisyon ettiğim bu bilgilerin tek bir
kaynağı vandır. Ayetler. İsterseniz "İslama" göre diye başlayalım ve
size evliya menkıbeleri neler neler anlatırım, ne masallar, ne
hadisler döktürürüm???
"Kur'an'a göre" derseniz, buyrun başlayalım. Mesela namaz kaç rekat
buradan ayetleri bulalım önce?
Hûd 114: Gündüzün iki tarafında ve geceye yakın saatlerde namaz
kıl. ..
İsra 78 : Güneşin en üst noktasından, gecenin kararmasına kadar
namazı kıl. Sabah Kur'an'ını da gözet. Çünkü sabah okunan Kur'an
tanıklarca gözlenmektedir.
Etrafen en nehar başka yerde de tarafeyn en nehar=GÜNÜN İKİ TARAFI,
gündüzün iki tarafı. Yani gündüze iki namaz vakti vermiş, GECEYE İSE
TEK vermiş. Geceye yakın diye bir şey yok orada.
Olay şu, İsteyen gecenin bir yerinde kalkıp, dilediği kadar namaz
kılabilir (üç vakit farz yani emir kipidir). Ama "Gecenin bir yerinde
kalkıp namaza dursalardı, "dendiğinde emir değil DİLEK KİPİ olur.
Serbestsiniz kılıp kılmamakta... Ama dikkat ediniz günün iki yanında
ve gecede üç vakit emrolunmuştur. Vitir olan ise arzunuza
bırakılmıştır. Orada üç vakit bellidir. Dördüncü olanı (Yani dilek
kipi olanı) isegece yarısından sonraya tehir etmiştir ayet.
Hûd 114: ve akımıssalate tarafıeyninnehari ve zülefen
minelleylinnelhasenati yüzhibnesseyyiat zalike zikra lizzakiriyn
Akımetüsselat= İkame edilen (Yerine konan) namazdır. O bir kredi
borcudur. Yani Kalu Bela'da verilmiş sözümüzdür ve vakitli farz
olduğu için bu namaz kılarız.
Akıymetüsselat=Bilinen namazdır. Ama Akıyme (İkame, Kaim)
denmediğinde o NAMAZ DEĞİLDİR, DUA anlamına gelir. Örneğin "Allah ve
melekleri nebilerine SALAT ederle...." ayetinde SALAT=NAMAZ derseniz
bir çarpılırsınız ki sormayın. Allah ve Melekleriniçin "Peygambere"
tapıp namaz kılsınlar...
Doğru yanıt şu: "Allah ve melekleri nebilerine DUA ederler..." İşte
bu ince ayrımdan inceleyin ayetleri. Göreceksiniz ki, şimdiye kadar
özenle seçtiğiniz ve ezberlediğiniz ayetlerde"
1. Dua var
2. Namaz var.
3. Dua ve Namaz yok VAKİT var.
Yukarıdaki Hud 114'de AkımetüsSelat=Kıyam, Rüku, Secde veka'deli
namaz apaçık var. Namaz vakitlerini ise GÖLGE (Güneş) belirliyor. Ak
iplik ile kara iplik ayırt edilince (Gölge en uzun olunca) sabah
giriyor. Gölge giderek kısalıyor ve kısalıyor. Öyle ki direğin dibine
düşüyor. İşte onunla ilgili ayette, "SALATIVUSTA=ORTA DİREĞE DİKKAT"
ediniz diyor. AkıymetüsSelat demiyor. Yani öğle Namazı KILIN ve
DİKKAT edindemiyor. İkame kelimesi yok. Tam tersine VASAT'tan
(Ortalama, ortadan) türeme ve bizim çok iyi bildiğimiz ORTA
DİREK=VUSTA var. Direğin gölgesin dibine düşene kadar günün bir yanı
yani taraflardan biridir "Amman dikkat, eğer gölge direğin öteki
tarafına geçerse, günün ikinci tarafı üzerine namaz VAKTİ başlamış
oluyor diyor ayet... Namaz'dan söz etmiyor, NAMAZ VAKTİNDEN SÖZ
EDİYOR.
Hanifliğe niyet etmek iyi de, bir de yol yöntem bilmek gerekecek
dostlarım. Günün iki tarafı diye sadece yukarıdaki ayette değil iki
ayrı aytete de geçmektedir. Birinde etrafen diğerinde tarafeyn diye
geçmektedir. Nehar=Gündüz ve Taraf+eyn=İki taraf demektir. Fakat aynı
ayet şöyle diyor. Öğle vakti çok kısa olan gölge giderek uzar uzar ve
güneş batarken en uzun halinialır. Bir süresonra ak ve kara ipliği de
ayırt edemezsiniz. (Mesela kitap okuyamazsınız). Bununanlamı şudur:
GECE GİRDİ. SABAHA KADAR TÜM GECE İÇİN BİR TEK VAKİT VAR. Öğlen direk
vardı öte tarafta, ama dünyanın gece olan yüzünde bir direk ve gölge
olamayacağı için, direği gece bölümüne nokta nokta uzatın.
Göreceksiniz ki gece de ikiye ayrılıyor. Biri geceyarısından önceki
ve farz olanı, ötekiise "Onlar gecenin bir yerinde kalkıp namaz
kılsalardı, haklarında çok iyi olurdu" ayeti uyarınca VİTİR denen
veisteği bağlı bir namaz daha var. Farz değil. Dileyen kılar ya da
hiç kılmaz
İşte Hud 114'deki "Geceye yakın" denen ayet ile anlatılan meal budur.
Şimdi başka bir Namaz ayeti daha bulunuz. Onu da inceleyelim. Bana 5
vakit diye bir tekayet göstermeniz mümkün değildir (Malleri bozmaları
beni bağlamaz. Ben Allah'ın bildirdiğine inanırım).
Bakara 238: Namazlara ve orta namaza devam edin. Allah'a saygı ve
bağlılık içinde namaz kılın.
"Hafizu alessalavati vessalatilvusta vekuumu lillahi kaanitiym"
"Orta namaz" dediği deminki SalatıVusta orta direğe dikkat ediniz
diyor. Hafizu=Muhafaza edin/koruyun/gözetleyin/amankaçırmayın,
alesselavati=Selatlarınızı (NAMAZ KILIN DEMİYOR, Akımetüsselat yok
burada) ves selatilVUSTA=Günün iki yanının ayıracı olan DİREK=Vusta
İsra 78: Güneşin en üst noktasından, gecenin kararmasına kadar namazı
kıl. Sabah Kur'an'ını da gözet. Çünkü sabah okunan Kur'an tanıklarca
gözlenmektedir.
"Ekımissalate lidülükişşemsi ila gasakılleyli kuranelfecr
innekuranelfecri kane meşhuda"
"Ekımüsselat=Namaz kılın diyor. Güneş'in en yüksek (Öğle direği)
olduğu yere ve sonra da onun arkasından güneşin battığı yere kadar ve
daha sonra da FECR=Gün ağarana kadar ÜÇVAKİT sayıyor, namaz kılın
diyor. Ayrıca sabaha karşı meleklerin devri teslimi nedeniyle kılınan
o namazında şahitli olduğunu bildiriyor (Gecenin şerri bitmektedir).
Bana kim kur'an'da "5 vakitnamazı buldum yeri de şurası" diyebilir?
İkindi namazı şöyle var: İkindi demek ASR demek dolayısıyla ASR
Suresi=İKİNDİ namazı oluyor (muş). Asr=İkindi suresinde namazın nasıl
kılındığını yazabilir misiniz?
Asr suresi üç ayet olup, ikindi namazını ve nasıl kılınacağını
anlatmaktadır. İzleyelim:
1. Asra yemin ederim ki
2. İnsan gerçekten ziyan içindedir.
3. Bundan ancak imanedip iyi ameller işleyenler,birbirlerine hakkı
tavsiye edenler ve sabrı tavsiye edenler müstesnadır.
Şimdi lütfen bana bulunuz
1. Burada ikindi namazı nerede
2. Nasıl kılınır
3. Salat veakimetüssalat var mı?
4 Bu İKİNDİ namazı mı?
Arapça ASR=YÜZ YIL, AŞR=ON YILdemek (Aşar,öşür, aşure ondalık ve on
malzeme demektir). ASR=Asır=Yüzyıl demektir. İkindi ve yatsı
namazları İslamiyet'te var elbette, Kur'an'da yok sadece.
Mâûn:
4: Vay haline o namaz kılanların ki,
5: Namazlarında gaflet içindedir onlar.
6: Riyaya sapandır onlar / gösterişyaparlar
İnsan hep hayalkırıklığına uğratmıştır yaratanını, ve yaratanımız
bize Kenud=Nankör demektedir. "Doğrusu insan çok nankördür" ayeti
gibi. Maun=Yüze çarpılan, geri çevrilip, yüzüneatılan, başa çalınan
şey demektir.
Nisa suresi 101,102 ve 103:
101: Yeryüzünde sefere çıktığınız zaman kafirlerin size kötülük
etmelerinden endişe ederseniz, namaz ıkısaltmanızda size bir günah
yoktur. Şüphesiz kafirler, sizin apaçık düşmanınızdır.
102: Sen içlerinde olup da onlara namaz kıldırdığın vakit, içlerinden
bir grup seninle namaza dursun; silahlarını da alsınlar. Bunlar
secdeye varınca, diğerleri arkalarında beklesinler. Sonra namaz
kılmamış olan diğer grup gelip seninle birlikte kılsınlar. ...
103: Namazı bitirince de ayakta, otururken ve yanınız üzerinde
yatarken Allah'ı anın. Huzura kavuşunca danamazı dosdoğru kılın;
çünkü namaz müminler üzerine vakitleri belli bir farzdır.
"Namaz seferde kısaltılır" (Seferyolculuk halidir ki savaş ve eşkiya
korkusu da buna dahildir).
"Sen içlerinde bulunup da onlara namaz kıldırdığında". Yani sen İMAM
olduğunda diyor. Onları İKİYE Ayır diyor. Önce birinci grup gelsin
namazını kılsın. Bir rekat tamamlanıca öteki grup da gelsin veikinci
rekatı kılsınlar. Arkadaki cemaatnamazı KISALTIYOR, yani birer rekat
kılıyorlar AMA İMAM KISALTMIYOR. Yani iki grubun da namazı
bitirmelerini bekliyor. İmam namazı kısaltmıyor ve normal günlerdeki
gibi kılıyor. Secde bir rekatın bitimidir. Her bir grup BİRER secde
edecekler ilki edecek ikincisi etmeyecek diye bir şey yok.
Namaz 4 hareketlidir. Kıyam ile rekat başlar, rükuile eğilir, Secde
ile rekatı tamamlarız. Ayağakalkarız ikinci rekata başlarız, namaz
bitince de oturur KADE ederiz, yani dördüncü hareketi yaparız. Bu
dördüncüsü namazı bitirir. Secde ise rekatları ayırır. Kıyam dik
duruş, Rüku 90 derece eğiliş, Secde 180 derece eğiliş (Yer ile bir
olmak), Kade=Oturuş. Yani sağa sola selam verirsin ve namazı kade
halinde tamamlamış olursun. Önemli olan beden hareketlerinin temel
olanlarıdır.
ÜÇ VAKİT var. Çünkü namaz müminler üzerine vakitli olarak farz
edilmiştir. Her namaz ikişer rekattır.
Namazı bitirince de ayakta, otururken ve yanınız üzerinde yatarken
(daima) Allah'ı anın. Bu salattır. Ama namaz değildir. Allah'ı
anmaktasın. Bir namaz bitiriyor sonra salat yapıyorsun. Evet yanüstü,
yüzüstü, sırtüstü diye bir namaz biçimi de var. Ayet: "Dini zora
sokmayın kolaylatın. "Namazda kolayınıza geleni ve kısasını
okuyun". "Dini sevdirin nefret ettirmeyin". Para alan rahiplerin
(imamların) arkasında durmayın. Hatta gruplaşılmış camileri YIKIN
(Ayet geldiğinde Resulullah bir Camiyi yıkmıştı). Allah'ın emriyle o
cami yıkıldı.