Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Abdest alınırken hangi dua okunur. Arapça bilmeyen nasıl yapacak.Kimi nasıl örnek alıp öğreneceğiz.Keza namazı da
Bilgilenirsek sevinirim.
Sakın Kuran-ı Kerim yeter demeyin.Namaz olsun, abdest olsun bir sürü ritüelleri olan başlı başına bir konu.
Gelene ksel islamcı dediğiniz çevrelerde namaz konusu tüm ayrıntılarına kadar anlatılmıştır.Kitapları da mevcuttur.
Siz de, Kuran-ı Kerim yeter demeden, yine Kuran-ı Kerim ışığında namazı tüm ayrıntıları ile, abdesten namaz sonuna kadar açıklayın ki elimizde rehber olsun...
Yine söylüyorum : İşin kolaycılığına kaçmadan, Kuran-ı Kerim yeter demeden -zira kimse Kuran-ı Kerim yetmez demiyor- ayrıntılı, ritüelli namaz tarifi istiyor.
Sevgi ile,
Maun Suresi:
1.
Gördün mü o, dini yalan sayanı?
2.
İşte odur yetimi itip kakan;
3.
Yoksulu doyurmayı özendirmez o.
4.
Vay haline o namaz kılanların/dua edenlerin ki,
5.
Namazlarından/dualarından gaflet içindedir onlar!
6.
Riyaya sapandır onlar/gösteriş yaparlar.
7.
Ve onlar, kamu hakkına/yardıma/zekâta/iyiliğe engel olurlar.
__________________ FATİHA: 6, 7/ Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet; gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil.
Abdest alınırken okunması şart olan bir dua yoktur, yanlız başlarken besmele ile başlamak uzuvları sırasıyla ve sağdan başlayarak üçer defa yıkamak, her uzvu yıkanırken de o uzvun günahının bağışlanması için Allah'a dua etmek peygamberi bir davranıştır.
Namazın ritüellerini peygamber açıklamıştır, Kur'an'da namazın kılınış şekli ile ilgili bir şey bulamazsın, Kur'an sadece Namaz kıl emri ile rükü edenlerle birlikte ruku ve secde etmemizi emreder, Hz.Peygamberde bu rukü ve secdenin nasıl yapılacağını ümmetine göstermiş ve bu gösteriş günümüze kadar gelmiştir. Bu açıklamalarada burdaki birçok arkadaş belki kızacak ama gerçek budur kardeşim.
Selam beyaz,
Güzel kardeşim sen neden abdest-namaz diye sorarsan biride kalkar neden infak tan başlayalım ki der. Hele hele infakın manasını kavramış bir müslümanın böyle acaib iddia ortaya atması doğrumudur, adama sorarlar sonra, sen önce zamanınının,vucudunun infakını yapmadan hangi infaktan bahsediyorsun diye, hem biz müslümanlar Kur'an'ın tümüne iman ederiz ve Rabbimizin bizden istediği emirlerin hepsini elimizden geldiğince yapmaya çalışırız.
__________________ Yanlız sana ibadet eder ve yanlız senden yardım bekleriz.
"Dışarıdan bulduklarımı Kuran'a onaylatırım" dediğin için biz de:Eksik gördüğün merciye onaylatmanın çelişki içerdiğini anlatmaya çalıştık.
Sen kendi kafanda ki Namazı ve Abdest'i Kuran'a onaylatmaya kalkarsan elbette onun karşılığını ve detayını Kuran'da bulamazsın.Rabbini Mürebbi kabul ederek ona sor cevabın gelecektir.
Kuran'ın verdikleriyle yetinmeyen çevreler ne hikmetse işlerine geleni olabildiğince arttırmalarına rağmen,Allah'ın sonuna kadar açık tuttuğu infak kapısını kendi ölçüleriyle nasıl da sınırlandırdıklarını ibretle izliyoruz.
Sen söylenenleri bir daha düşün kardeş ancak,"vücudun infak'ı"nasıl oluyor onu da anlayabilmiş değilim doğrusu.
Allahın bize bahşettiği her uzuv için sağlıklı bedenimiz için şükrümüzü yapmak olsa gerek..Yoksa infak paylaşmak anlamına geliyor benim bildiğim..Başka şekilde oluyor ise bize açıklaması gerekir.
__________________ FATİHA: 6, 7/ Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet; gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil.
İnfak da namaz da ikisi de tamam. İkisi de Allah'ın vazgeçilmezleri.Buradaki sıkıntı şu:
Beyaz kardeş
Sen kendi kafanda ki Namazı ve Abdest'i Kuran'a onaylatmaya kalkarsan elbette onun karşılığını ve detayını Kuran'da bulamazsın.Rabbini Mürebbi kabul ederek ona sor cevabın gelecektir. Demiş
Ben de diyorum ki;
Geleneksel inanışlarda nasıl namaz kılacağımız en ince ayrıntılarla açıklanmış, kitap haline getirilmiştir.Kuran-ı Kerimi örnek alarak namaz kılacaksak-ki ben de size katılıyorum...
1- Giysimiz nasıl olacak? mayo giymiş kadın veya erkek namaz kılabilirmi?
2- Seccadeye gerek varmı?
3- Kadın erkek aynı safta namaz kılabilirmi?
4- Kıbleye dönmeye gerek varmı?
5- Ellerimizi kulağa götürüp, bağlamak şartmı?
6- Secdede nekadar duracağız ve ne okuyacağız?
7-Rukuda nekadar duracağız ve ne okuyacağız?
8-Namaz sonunda sağa sola selam verecekmiyiz?
9-Tesbih çekecekmiyiz?
9- Camide nasıl kılacağız
10- Arapça bilmiyorsak ne yapacağız?
Bu ve buna benzeyen birçok soru var. Ama elimizde rehber yok.'Rehber ararsan Allah'ın ayetleri yeter' diyorsanız, hanif dostları siz boşluğa itiyorsunuz.Onlar da mecburen geneleksel olarak herkesin kıldığı namaza yöneleceklerdir.
Çözüm:
Kuran-ı Kerim ışğında namazı nasıl kılmalıyız adında küçüçük bir kitap veya yazı ,tüm tartışmayı bitirecektir.Bu yönü ile eleştirilerinizi beklerim.
"Dışarıdan bulduklarımı Kuran'a onaylatırım" bu cümle sana ait ve ben böyle bir cümle söylemedim, sende nasıl böyle bir kanı uyandırdı onu da anlayamadım.
Kur'an üç ayak üstünde durur eğer birini göz ardı edersen hiç bir işine yaramaz yani rehber görevi görmez, birinci ayağı LAFIZDIR, ikinci ayağı MANADIR, üçüncü ayağı KASITTIR.
Şimdi bu üç pençereden Kur'an'ı tahlil edelim, LAFIZ elimizdedir ve maalesef günümüzde birtek bu ayak üstünde tutulmaya çalışılıyor, MANA ise birtek fikrimize yakın insanların maallerinden yararlanarak saddece o maalin doğruluğuna inanıyoruz, KASITT'tan ise eser kalmamıştır, yani bir ayeti okurken o ayetteki kastı kavraya bilmek ve rabbim bu ayetten ne kasttetmiştir diyebiliyormuyuz.
işte bir abdest konusunda dahi, abdesteki mana ve kastı anlamaktan biçareyiz, hele hele Hz.Muhammet a.s.'ı hakkındaki ayetleri incelereken Selam ve dua ile
__________________ Yanlız sana ibadet eder ve yanlız senden yardım bekleriz.
bizim söylemimiz hep şu olmalı, eğer bir hadis veya sünnet Kur'an'a ters düşmüyorsa olabilir,
SELAM,
Hadis ve Sünnet Kuran dışı olduklarından alıntı şeklimin yanlış olduğunu düşünmüyorum.
Lafız,mana,kasıt..Yüzyıllardır bizim Ehli Kitap bu boş tartışmaların içinde bocalayıp durdu.Oysa hedefin adını Cennet koyup Kuran'ı da açık seçik kılavuz edinselerdi bizler de bu zillet içeren fotoğrafın tanıkları olmazdık.
bizim söylemimiz hep şu olmalı, eğer bir hadis veya sünnet Kur'an'a ters düşmüyorsa olabilir,
Selam MSER1
Abdestten anladığın nedir senin önce sen onu bi açıkla kardeş..Diyanet işleri gibi abdestin bile fetvasını yayınlayacaksın nerdeyse.Arkadaşlar şekle önem vermeyin artık..Ayrıntıları KURAN da var zaten.Hala neyi tartışıyosunuz anlamıyorum.
MSER1' düşüncelerini ben doğru buluyorum.Kendisi uzun zamandır benzer şeyleri savunurken nedense ya yanlı anlaşıldı yada kendisini "sadece Kur'an" söylemine gözü kapalı adapte etmiş kişiler tarafından haksız eleştiri bombardımına tutuldu.
Arkadaş diyor ki: Kur'anla çelişmeyen,aykırı olmayan,zıt düşmeyen her uygulamayı bu dinin bir emri olduğunu söylemeden yapma lüksüne sahibim.Örneğin senin temel farzlarla beraber daha deaylı aldığın abdest benim hoşuma gidebilir ve bende benzeri bir uygulamayı yapabilirim.Eğer gören başka birileri "aaa bak gerçek abdest böyle olmalıymış,biri olmazsa olmaz" diyorsa bunun kabahati kendisindedir.
Kur'andan sonra söz söyleme konusuna gelince,mantığınız buysa bu forumu hemen şu anda kapatalım.Öyle ya forumu inceleyip hadis(bizim düşünce ve sözlerimiz) ve ayet oranlaması yaparsak,yazılan ayetler,söylenen sözlerin 10 da 1'i bile değildir.Kur'an güzel bir özettir.Elbette bir kişinin iman ve ibadeti için yeterlidir.Fakat Kur'ana ters düşmeyen hiçbir uygulamayıda tuu kaka diye eleştirmek bir mümine yakışan bir davranış değildir,olmamalıdır.
Kuranda karşılığını bulmayan ve zıttını da bulmayan bir uygumayı, Allahın Rasulu öyle yapmıştır diye uygulamaya dökmek. "Bu Allah'ın emridir" demeden. Rasulun öyle yaptını varsayarak...
Kişinin sürekli eylemleri onun inancıdır. Eğer Allah'ın bize tarif ettiği gibi abdest alınamıyorsa, alırken eksiklik duyuyorsa burada yerleşmiş bir inanç var demektir.
Fazlasını yapmamızın nedeni artı kazanımlar elde etmek ise, burada da bir sorun vardır.
__________________ Artık kim tağutu tanımayıp Allah'a inanırsa, o, sapasağlam bir kulpa yapışmıştır; bunun kopması yoktur.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma