Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
yemek yerken besmele çekmekten Allah'ın Adını anlaktan bu kadar korkuyorsan en doğrusunu Allah bilir!
Düşün;
nefes alıyoruz....
Vermesek Ölücez.....
Nefes Veriyoruz....
Almazsak Ölücez...
Yani idrak ederek düşündüğün zaman her nefes alıp-verişinde bile şükretmen gerek!
Ama Allah bizden çok az bir kısmını istiyor. Yemek yerken ettiğin besmele Allah'ı unutmadığın herşeyin ondan gelip ona döneceğinin vsvsvs şükür sembolü olarak söleniyor.
Peki bana sölermisin Allah'ın adı anılmıyacak ta kimin adı anılacak.?
Hiç birşey denmez dersen ayetleri delil göstererk açıkla. kuru kuru olmaz.
Sayin Blindpoint,
Rumuzunla ozdeslesmek zorunda deyilsin, gozlerini ac vede iyi oku ne yazdiklarimi, Yazimin amaci, ALLAH adina kesmenin nasil oldugunu anlamak amacini guden bir yazi yaziydi, yoksa senin yukarida kasti asarak anlatmaya calistigin gibi yiyecegimiz bir yemege ALLAh adi ile baslasak mi ? baslamasak mi ? tartismasi hic deyildi. Umarim aciklamam yeterli olmustur.
Sayin Ilahibilgi,
Ayetler bağıntılıdır dedik ve bu bağlamda sana bi soru!
Diyelim ki iş için (veya başka herhangi bir nedenden dolayı) ehli kafir diyarına göç ettin! Memleketten binlerce km.uzaktasın! Ne yapacaksın? Haftalık yiyecek göndermeleri için geride kalanlara (her seferinde) talimat mı verip duracaksın yoksa ehli kitabın ürettiğinden mi yiyeceksin? B şıkkı dersen, yediğin o besini nasıl elde ettiklerini nerden bileceksin? Diyelim ki o diyarda bir lokantaya oturdun! İşe bak ki o diyar halkı etçil türden! İnek etinden mamul olduğunu tahmin ettiğin bir yemek istedin! Bismillah çekmeden mideye gönderdin! Yemek lezzetli olduğu için buranın müdavimi oldun! Fakat bir zaman sonra yediğin etin domuz eti olduğunu öğrendin! "Bismillahi fi evveli vel ahiri" desen fayda eder mi? O besmeleyi baştan çekecektin değil mi? Bahane yok! Bahane yooookk!!!!
Yukaridaki yazina atfen...
Ilk basta yabanci bir yere gittigimizde nasil yemek yememiz gerektigini yine Kuran bize bildiriyor
Böylece onları uyandırdık ki birbirlerine sorsunlar. Onlardan biri, "Ne kadar kaldınız," diye sordu. "Bir gün, yahut günün bir parçası kadar kaldık," dediler. "Ne kadar kaldığınızı Rabbiniz daha iyi bilir. Birinizi şu para ile şehre gönderelim de en temiz ve lezizyiyecekleri seçip size bir azıkgetirsin. Dikkatli davranarak kimsenin dikkatini üstüne çekmesin ," diye eklediler.
Yukaridaki ayeti incelersek ALLAH bizden en temiz yiyecekleri secmemiz gerektigini bize bildiriliyor, yani lokantaya dalin kafaniza gore tahminen temiz oldugunu dusundugunuz yemegi besmele ile yemege baslayin gibi bir emir bildirilmiyor. En temiz olanlari secin...
Eyer baktinki temizliginden emin deyilsin, ozaman nasilsa besmele bunu temizler mantigi ilahi mesaja uygun bir davranis deyil.
Senin anlayisina gore Besmele ile baslarsan senin icin bir vebal yok anlayisi cikar ki buda tamamen yanlis bir dusunus.
Blindpoint ile iddia ettiginiz gibi yiyecegin temiz olmasi sarti besmele etrafinda deyil, yiyecegin temiz olup olmamasi etrafinda donuyor.
Meselede burda, temiz kesim nedir, radyomanin da sordugu gibi, ALLAH in adi anilarak kesilen mi ? ALLAH in adina kesilen mi ?
Katılma Tarihi: 18 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 214
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Elif-Be Yazdı:
Yukaridaki ayeti incelersek ALLAH bizden en temiz yiyecekleri secmemiz gerektigini bize bildiriliyor, yani lokantaya dalin kafaniza gore tahminen temiz oldugunu dusundugunuz yemegi besmele ile yemege baslayin gibi bir emir bildirilmiyor. En temiz olanlari secin...
Daha fazla yazarsam iş polemiğe gidecek, onun için bir soru sorup konuyu (kendi adıma konuşayım) kapatacağım!
Diyorsun ki "En temiz olanlari secin..." Şimdi şu avrupa ülkelerini kendilerini ne kadar medeni - tertipli zannettiklerini bilirsiniz. Sözünü ettiğim o lokantada önüme en temizinden bir domuz eti (ve/veya yemeği) getirseler ve bunu bana inek eti diye yedirseler durum ne olurdu? "Bilmiyordum!" demek sence geçerli bir bahane midir? Yada boşver onu, verdiğin ayeti tek başına ele aldığımızda, herhangi bir yerden satınaldığımız "temiz bir görüntü verilmiş her yiyecek (de)" bize helal olacak öyle mi? Ne yersen ye, yeter ki temiz olsun! Kriter bu mu? Hem ben "hayvan keserken de onun etini yerken de" besmele çeksem bu kimleri rahatsız eder? Seni rahatsız eder mi? Ediyorsa açıkyüreklilikle belirtmelisin!!!
Selametle!!!
__________________ 16/4 İnsanı küçük bir damladan yarattı, fakat buna rağmen o, apaçık bir düşman kesildi.
Radyoman meseleyi çok güzel ve net bir şekilde özetlemiş. Allah’ın adı anılarak yada anılmayarak kesilenler ve Allah adına yada gayrısı adına kesilenler...
Kitap Ehli olan bir kişi bir hayvanı Allah'ın adını ister anarak kessin isterse anmadan kessin yada bizim semt mezbahasındaki kasap Sabri Amca danaları ister besmeleyle kessin isterse besmelesiz kessin o hayvanın eti Haram falan değildir. Çünkü o hayvan sadece eti yenmek üzere kesilmiştir. Allah "ehli kitabın sebze yemeklerini yiyebilirsiniz, helaldir ve fakat et yemeklerini yiyemezsiniz, haramdır" dememiş. Yemek sözkonusu olduğunda et yada toprak ürünü ayrımı yok.Dindaşım olan Kasap Sabri Amca’nın önüme koyduğu gıda zaten sözkonusu bile edilmemiş.
Allah'ın adını anarak kesmekle, Allah'a adayarak kesmek aynı iki şey olmadığı gibi Allah'ın adını anmayarak kesmekle Allah'tan gayrısına adayarak kesmek de aynı şeyler değildir.
Allah'ın adını anmayarak kesmekle de "kasıtlı" olarak Allah'ın adını anmayarak kesmek de aynı şeyler değildir. Hele hele müşriklerin Allah’a iftiraları yüzünden kestikleri hayvanlarda kasıtlı olarak Allah’ın adını anmamaları yani En’am 138’in konusu bambaşka bir şey.
Şimdi En’am 138’e bakarsak; orada mesele Müslümanların yada ehl-i kitabın SADECE et yeme adına hayvan kesmeleri yada besmele çekip çekmemeleri meselesi değildir. Oradaki husus 136. ayetle birlikte değerlendirilirse müşriklerin ortakları adına ve Allah adına adadıkları (pay ayırma) hayvanlarla ve Allah’a iftira etmeleri eşliğinde kasıtlı olarak bu hayvanları Allah’ın adını anmayarak kesmeleriyle ilgilidir.
Radyoman’in verdiği bu ayetlerde işte bu ince husus var. Kasıtlı olarak Allah’ın adını anmamak… Ve aslında Radyomanin dikkatimize sunduğu En’am 138’in öncesine bakarsak konunun öznesinde sadece müşriklerin olduğunu görürüz. Mesele müşriklerle ve onların Allah’a iftiraları neticesinde kasıtlı olarak Allah’ın adını anmayarak hayvan kesmeleriyle alakalıdır. Fakat bu hayvanlar sıradan hayvanlar mıdır? Yani sadece etlerini yemek için mi onları kesmektedirler? Hayır. Müşrikler bu hayvanların bazılarını ortaklarına bazılarını ise Allah’a adamışlardır.
Bu müşrikler zaten kesecekleri hayvanları “Bu Allah içindir, bunlar da ortaklarımız içindir” diyerek adamışlardır. Sonuçta işin içinde bir adama, kurban etme hususu mevcuttur. Bu gerçek 136. ayetten anlaşılmaktadır. Peşisıra gelen ayetleri bu ayet ile birlikte ele alırsak sorun kalmamaktadır.
Şimdi ayetlere bakalım:
Enam Suresi
136. Kendi döllendirip yaydığı ekinden ve hayvanlardan Allah'a bir pay ayırdılar da kendi zanlarınca şöyle dediler: "Bu Allah için, bu da ortaklarımız için." ortakları için olan Allah'a ulaşmaz. Ama Allah için olan, ortaklarına ulaşıyor. Ne kötü hüküm veriyorlar!
137. Aynen bunun gibi, müşriklerden birçoğuna, Allah'a ortak koştukları kişiler, öz evlatlarını öldürmeyi güzel göstermiştir ki, hem onları yok etsinler hem de dinlerini onlar aleyhine karmakarışık hale getirsinler. Allah dileseydi bunu yapamazlardı. O halde onları, düzdükleri iftiralarla baş başa bırak.
138. Kendi kuruntularına uygun olarak şöyle dediler: "Şunlar, dokunulmaz hayvanlar ve ekinlerdir. Bizim dilediğimizden başkası yiyemez bunları." Hayvanlar var, sırtlarına binmek yasaklanmıştır; hayvanlar var, Allah'a iftira yüzünden üzerlerine Allah'ın adını anmıyorlar. Allah onları üretmekte oldukları iftiralar yüzünden cezalandıracaktır.
Sözün özü bir hayvan kitap ehli tarafından sadece eti yenmek üzere kesilmişse ama onu keserken Allah’ın adı da kasıtsız olarak anılmamışsa durum başkadır. Fakat işin içinde her nasıl olursa olsun negatif bir kasıt varsa mesele başka bir hal almaktadır.
Bir hayvanı eğer adayacaksak yani kurban edeceksek bunu sadece Allah adına yapacağız yani Allah’ın adını anacağız. Allah’ın adını anmak demek zaten kuru kuruya Bismillahi Allahu Ekber demek de değildir. Allah’ın adına kesmek, o şuurda olmak demektir.
Konuya tersinden bakarsak; Allah’ın adını kasıtlı olarak anmamak demek o hayvanı keserken besmele çekmemek demek değildir. Bu tavrımız bizimo hayvanı zaten kurban olarak belirlediğimizi ve bu kurbanı Allah’tan gayrısı adına kestiğimizi göstermektedir.
Kısacası et yeme adına kesilen hayvanlarla kurban edilen yani adanan hayvanlar birbirine karıştırılmamalıdır.
Saygılar
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Olumlu yönleriylede ele almak ve olumlu yönleriyle de bakarken olumsuz yönlerini de ele alarak bakmak ön yargısız ve şartsız olmak gerekir diye düşnüyorum. Sana kastım yok.Seni Allah için seviyorum.deiklerini anladım.Esen kalın....
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Kısa bir ilave daha
Burda ki kesimhaneler insan eli değmeden full otomatik sistem çalışıyor,ne yapılması lazım simdi bu durumda ? Makinalarada mı besmele çekmesini öğretecez.
Alperen kardeş haklı.Mesele sadece besmele çekip çekmemek ile sınırlı değil.
Kesilen kurbanın, yada hayvanın ne maksatla kesildiğidir, asıl olan.Putlara adama maksadı ile kesilen hayvanlar elbettteki haramdır.
Gıda amaçlı kesilen hayvanlar ise helaldır. Kimin kesitiğide önemli değil. İster müslüman ister gayri müslim, velevki besmele çekilmemiş olsun.
zira bunun tersi de mümkün
Eğer bir hayvan putlara adanarak kesiliyorsa besmele çekilse bile yine haramdır ve maalesef türkiyede sıkça uygulanmaktadır.
Bir devlet büyüğü veya parti başkanı bir beldeye geldiğinde sırf onun izzeti ve şerefi adına kurban kesilir.Hemde tekbirlerle ve besmele ile
Yine aynı şekilde kabirlerin başında kurban edilen hayvanlarda besmele çekilerek kesiliyor
Ne oldu şimdi bu hayvanlar helal mi oldu sırf besmele çekildi diye ?
Hadi buyrun sıkıysa yeyin o hayvanlardan
.
Evet Bunları bende ilk okuduğumda düşündüm ilavelere yığınla örnek var ama YAZMA GEREĞİ DUYMADIM.Ama göz de büyülülecek birşey değil bu kadar.Niyetler Amellerden Bellidir zaten.
Bu konuyla ilintili Bir ayet asmak istiyorum
İsra Suresi 11İnsan, hayra davet eder gibi şerri çağırıyor/insan, hayra duasıyla şerri davet ediyor. İnsan çok acelecidir.
Avrupadaki kesimhanelerde hayvanin ALLAH adina kesilmesinin yanisira gozdenkacan ikinci bir sorun daha var, oda hayvanin kesilme sekli...
Avrupadaki tum kesimhanelerde hayvana once elektrik soku verilerek hayvan etkisiz hale getirilir ve daha sonra kesime gider.
Iste tam bu noktada sorunlar basliyor, Acaba elektriksoku verildikten sonra hayvan kesime gidinceye kadar ölüyorda ondansonrami basi govdesinden ayriliyor. Bu konuda kimse oyledir yada oyle deyildir diyemiyor.
Genelde verilen cevaplar hep kacamak cevaplar olup hayvanin bayiltildigi yonunde ama, hayvan soku yeryemez hemen basi govdesinden ayrilmiyor, bir sure bantlarda kesilecegi yere gidiyor.
Acaba bu soklama yada kesilecegi yere gidinceye kadar öldüyse bunun hicbir kontrolu yada garantisi yok. Bandin sonunda bir veteriner hayvanin nabzina yada kalp atisina, hayati fonksiyonlarinin isleyip islemedigine bakmiyor sonucta.
Bu nedenle soklanan hayvanin ölmüş olma ihtimalinide gozununde bulundurusak, ölü hayvan eti konumuna girdigi endisesindeyim.
5/3 Şunlar size haram kılınmıştır: Boğazlanmayarak ölmüş hayvanın eti, kan, domuz eti, üzerine Allah'tan başkasının adı anılmış, boğulmuş, vurulmuş, yuvarlanmış, süsülmüş, canı üzerineyken yetişip kestikleriniz müstesna olmak üzere canavar tarafından yırtılmış ve dikili adak taşları üzerinde boğazlanmış hayvanlar ve bir de fal oklarıyla kısmet paylaşmanız...
Avrupadaki kesimhanelerde hayvanin ALLAH adina kesilmesinin yanisira gozdenkacan ikinci bir sorun daha var, oda hayvanin kesilme sekli...
Avrupadaki tum kesimhanelerde hayvana once elektrik soku verilerek hayvan etkisiz hale getirilir ve daha sonra kesime gider.
Iste tam bu noktada sorunlar basliyor, Acaba elektriksoku verildikten sonra hayvan kesime gidinceye kadar ölüyorda ondansonrami basi govdesinden ayriliyor. Bu konuda kimse oyledir yada oyle deyildir diyemiyor.
Genelde verilen cevaplar hep kacamak cevaplar olup hayvanin bayiltildigi yonunde ama, hayvan soku yeryemez hemen basi govdesinden ayrilmiyor, bir sure bantlarda kesilecegi yere gidiyor.
Acaba bu soklama yada kesilecegi yere gidinceye kadar öldüyse bunun hicbir kontrolu yada garantisi yok. Bandin sonunda bir veteriner hayvanin nabzina yada kalp atisina, hayati fonksiyonlarinin isleyip islemedigine bakmiyor sonucta.
Bu nedenle soklanan hayvanin ölmüş olma ihtimalinide gozununde bulundurusak, ölü hayvan eti konumuna girdigi endisesindeyim.
5/3 Þunlar size haram kýlýnmýþtýr: Boðazlanmayarak ölmüþ hayvanýn eti, kan, domuz eti, üzerine Allah'tan baþkasýnýn adý anýlmýþ, boðulmuþ, vurulmuþ, yuvarlanmýþ, süsülmüþ, caný üzerineyken yetiþip kestikleriniz müstesna olmak üzere canavar tarafýndan yýrtýlmýþ ve dikili adak taþlarý üzerinde boðazlanmýþ hayvanlar ve bir de fal oklarýyla kýsmet paylaþmanýz...
bilgisayarım virüs nedeni ile zorunlu çöküşünden önce bakılamayacak kadar vahşet görütüleri vardı şu an sadece 1 tane var daha önce asmıştık.Kürk yapımında Kullanılan Rakunların nasıl dehşet verici şekilde öldürüldükleri konusunda. Bende ilk izlediğim de bunu istisna old.uğunu düşünmek istiyordum maalesef nazıma uygun kesimlerin istisna old.unu gördüm ileride bu siteleri teker teker listeleyip asıcam.Şimdilik Buna bakabilirsin
Avrupadaki kesimhanelerde hayvanin ALLAH adina kesilmesinin yanisira gozdenkacan ikinci bir sorun daha var, oda hayvanin kesilme sekli...
Avrupadaki tum kesimhanelerde hayvana once elektrik soku verilerek hayvan etkisiz hale getirilir ve daha sonra kesime gider.
Iste tam bu noktada sorunlar basliyor, Acaba elektriksoku verildikten sonra hayvan kesime gidinceye kadar ölüyorda ondansonrami basi govdesinden ayriliyor. Bu konuda kimse oyledir yada oyle deyildir diyemiyor.
Genelde verilen cevaplar hep kacamak cevaplar olup hayvanin bayiltildigi yonunde ama, hayvan soku yeryemez hemen basi govdesinden ayrilmiyor, bir sure bantlarda kesilecegi yere gidiyor.
Acaba bu soklama yada kesilecegi yere gidinceye kadar öldüyse bunun hicbir kontrolu yada garantisi yok. Bandin sonunda bir veteriner hayvanin nabzina yada kalp atisina, hayati fonksiyonlarinin isleyip islemedigine bakmiyor sonucta.
Bu nedenle soklanan hayvanin ölmüş olma ihtimalinide gozununde bulundurusak, ölü hayvan eti konumuna girdigi endisesindeyim.
5/3 Şunlar size haram kılınmıştır: Boğazlanmayarak ölmüş hayvanın eti, kan, domuz eti, üzerine Allah'tan başkasının adı anılmış, boğulmuş, vurulmuş, yuvarlanmış, süsülmüş, canı üzerineyken yetişip kestikleriniz müstesna olmak üzere canavar tarafından yırtılmış ve dikili adak taşları üzerinde boğazlanmış hayvanlar ve bir de fal oklarıyla kısmet paylaşmanız...
Selam Elif-Be
Sevgili kardeşim, boğazlama kelimesi her dilde olduğu gibi bizde de bir gerçek birkaç da mecazi anlama sahiptir. Mesela aklıma gelenler: Öldürmek, tüketmek, bitirmek, imha etmek.
Örneğin Türkçemizde bu kelimenin temel iki anlamı vardır.
1. Hayvan veya insanı boğazından keserek öldürmek: "Ötmezse o horozu boğazlarız."- B. Felek.
2. mecaz Gaddarca, kan dökerek öldürmek: "İki Osmanlı neferi gizlenmişler imiş, biçareleri o dakika boğazlamışlar."- A. İlhan.
Ben bu kelimenin ayette de mecazi olarak kullanıldığını düşünüyorum. Yani “boğazlanmayarak ölmüş hayvan” insan müdahelesi olmaksızın kendi kendine ölmüş hayvan demektir.
Aslında bu gerçek ayette de net bir şekilde anlatılmakta. Bizim etkimizle veya elimizle ölmeyenler yani ayetteki ifadeyle “boğulmuş, vurulmuş, yuvarlanmış, süsülmüş” olanlar ve canavar yani yırtıcı hayvanlar tarafından saldırıya uğramış olanlar. Hatta ayette bu saldırıya uğramış hayvanlardan onlar ölmeden önce bizler tarafından kendilerine yetişilenler ve bizim etkimizle ölenler helal kılınmakta. Bu da savımızı doğrulamakta.
Sözün özü boğazlama mecazi daha doğrusu genel ve geniş bir ifadedir. Örneğin avladığımız balığın yada ahtapotun boğazını mı kesiyoruz? Kısacası öldürmenin şeklinin önemli olmadığını düşünüyorum.
Hem yüzyıllar öncesinde kurbanlık yada etlik hayvanlar en kestirme olarak boğazları kesilerek öldürülüyordu. Bugün daha pratik bir yöntem varsa bu neden caiz olmasın?
Eğer elektroşok yöntemiyle bir hayvan daha acısız ölüyorsa neden bu yöntem islamdışı olarak görülsün?
Kıstaslar nedir? Allah’ın haram olarak açıkladıkları ve temiz olmayanlar yasak. Ölçü bu. Bir hayvanın helal olabilmesi için onun etinin yada öldürülme şeklinin haram edilmemiş olması ve hijyenik, sağlıklı yani temiz olması esastır.
Etlik bir hayvan elektroşok yöntemiyle öldürüldüğünde yada bayıltıldığında ve sonrasında boğazı kesilip kanı akıtıldığında ve bu durumda insan sıhhati açısından sağlıksız bir durum oluşturmadığında –eğer böyleyse- sorun da yok demektir.
Akla gelebilecek başka bir soru: Bu mevzuda adanmış (kurbanlık) hayvanlarla sadece etini yeme (etlik) adına öldürdüğümüz hayvanlar arasında bir ayrım var mı? Benim düşünceme göre yok. Yani aslolan hayvanın en uygun, kestirme ve acısız yolla hayatına son vermektir. İlla da aman önce bayıltmayın, mutlaka canlı canlı yatırın, boğazını kesin, karşınızda deprensin dursun denilmiyor.
Netice: Hanif dostumuzun dediği doğru. Örneğin Almanya gibi bir yerde hatta Türkiye’de de kesim makinalarını yapay zekalı yapıp onlara besmele çekmeyi öğretecek değiliz. Adanmış değil etlik hayvanların kesiminde besmele çekmek hem gerçekçi değil hem de böyle bir zorunluluk da yok. Bu hayvanları önce bayıltma sonra boğazını kesip kanını akıtma konusunda da herhangi bir beis yok. Kurbanlık hayvanlar da son söylediğime dahil.
Şahsi görüşümdür, yanlışlamaya açıktır.
Ek: Boğazlama tabirinin mecazi bir şekilde kullanıldığını düşündüğüm birkaç ayet bölümü:
Bakara 49. …Erkek çocuklarınızı boğazlıyorlar, kadınlarınızı diri bırakıyorlar... Benzer ifadeler İbrahim 6. ve Kasas 4’te de mevcut.
Ben burada boğazlama ile kastedilenin, birilerinin boğazını sıkarak yada keserek öldürme değil özellikle imha etme olduğunu düşünüyorum. Örneğin Firavun bugün yaşasaydı o çocukları toplayıp teker keser miydi yoksa bir gaz odasında topluca imha mı ederdi? Ayrıca Firavun kendisi aleyhine gelişecek olan karşı hareketi, kalkışmayı da böylece boğmaktadır. Kalkışmanın ve isyanın boğulması da yine mecaza verilebilecek güzel bir örnektir.
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma