HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: GIDA AMACI ILE KESILEN HAYVANLAR Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
omerm
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 24 agustos 2006
Gönderilenler: 7
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı omerm

selam arkadaşlar

bu tartışma daha uzayacağa benziyor.ben artık bu son yazımdan sonra artık bu tartışmaya bir daha girmeme kararı aldım.sanıyorum daha önce yazdıklarım dikkatle okunmadan yanıtlar veriliyor.

benim kur'anın bütününden anladığım konu şu.eğer siz bir adamı müşrik diye nitelendiriyorsanız onun kestiği hayvanın etinden yiyemezsiniz.ve bu konuyu da ancak kurana bir bütün olarak yaklaşarak çözebilirsiniz.her konuda ayetleri tek tek ayırarak bir çözüme kavuşmanız imkansızdır.kuranın bütünün ele almanız şarttır.

örnek verecek olursak; kuranın bir ayetinde içkili iken namaza yaklaşmayın diye buyurulur.bu ayetten yola çıkarak namaz saatleri dışında içki içmek helaldir kanısına varabilir misiniz..asla....

allaha şirk koşan,allahın varlığını reddeden ya da inanıyormuş gibi görünüp de kendi öz benliğinde allahı tanımayan;müşrik, kafir ve münafıkların ne ibadetlerinin, ne allahın adını anmalarının ne de din konusunda sarf ettiği sözlerin allah katında hiç bir ehemmiyeti yoktur.

en'am 121 :

üzerlerine '' Allah '' ismi anılmamış olanlardan yemeyin ; çünkü o kat-i bir fısktır.bununla beraber şeytanlar kendi yararına sizinle mücadele etmeleri için mutlaka telkinatta bulunacaklardır; eğer onlara itaat ederseniz , şüphesiz siz de müşriksinizdir.

yukarıda ki ayettte üzerine allahın adının anılmadığı hayvanın etinden yemek kesinlikle yasaklanmıştır.

burada allahın isminin anılması ve anan kişinin allah inancı son derece mühim bir noktadır.farzedelimki adam hristiyan ve hayvan keserken allahın adını andı.peki onun kalbinde  nitelendirdiği ve inandığı allah nasıl bir allah:baba-oğul ve kutsal ittifak üçlemesi....

ya da farzedelkimki adam yahudi.peki onun allahı ne.yehuda...

ya da o hayvanı gülen cemaatinden biri kesiyor.peki soruyorum sizlere.bu durmuda o adamın hayvan keserken adını andığı allahın nitelikleri neler.vahde-ti vücut,f.gülen ,hz.muhammed den oluşan bir üçleme...

ya da hayvanı allahı açıkça reddetmiş olan ebu lehebin kestiğini düşünelim.kur anda bile lanetlenmiş bu adamın salt allah adını telaffuz etmesi ne kadar ciddiye alınabilir.

bu örnekleri daha da çoğaltabiliriz.yine diyelim ki hayvanı kesen adam George Soros.peki bu adamın allahı ne.Para...

oysa allah kuranda üstüne basa basa herşeyin kendisine has kılınması ister.kuran da allah adının anılması gönülle olur.lafla olmaz.allahın adını gerçekten;allaha iman etmiş,gerçekten la ilahe illallahı benimsemiş müslümanlar doğru bir şekilde anabilir.

Yukarı dön Göster omerm's Profil Diğer Mesajlarını Ara: omerm
 
ABCDF
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 11 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 412
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ABCDF

Herkese Selam,

Müşrikte olsa, hayvanı keserken Allah'ın adının anılabileceği ve bunun yenilebileceği kanaatindeyim.

YÛNUS:31 De ki: "Göklerden ve yerden sizlere rızık veren kimdir? Kulaklara ve gözlere malik olan kimdir? Diriyi ölüden çıkaran ve ölüyü diriden çıkaran kimdir? Ve işleri evirip-çeviren kimdir? Onlar: "Allah" diyeceklerdir. Öyleyse de ki: "Peki siz yine de korkup-sakınmayacak mısınız?

Bu ve benzeri ayetleri içerik farklı olsada "Allah" söylemlerinin bizim dediğiz Allah olduğunu kanıtı olarak görüyorum.

Ayrıca;

EN'ÂM:118 Eğer O'nun ayetlerine inanıyorsanız, artık üzerinde yalnızca Allah'ın ismi anılanlardan yiyin.

ayetindeki "anılanlar" ifadesi edilgen bir fiil.

"saçımı kestim" ifadesi ile "saçım kesildi" ifadesi arasındaki fark: birinde saçı kesenin belli olması, diğerinde ise belli olmaması. Önemli olan saçının kesilmiş olması. 

"Allah'In ismini anıp yiyin" demek farklı, "Allah'ın ismi anılanlardan yiyin" demek ayrı bir anlam. 

Bir de aşağıdaki ayet var

EN'ÂM:145 De ki: "Bana vahyolunanlar içinde, yiyen bir kimsenin yiyeceği (şeyler) için, ölü eti, dökülen kan, domuz eti -ki bu gerçekten murdardır- ya da Allah'tan başkası adına kesilmiş bir fısk dışında, haram kılınmış bir şey bulmuyorum.

Güzel bir gün geçirmeniz dileğiyle,

Yukarı dön Göster ABCDF's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ABCDF
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Dostlar

O etleri murdar kılan şey şirkten başkası değildir.

Ayetler bir bütün olarak incelendiğinde konunun merkezinde mutlaka "Allah'tan gayrısına adama", "şeytana uyma" temalarının olduğu görülür.

Dolayısıyla sadece gıdalanmak için kesilen hayvanların etlerini konuya dahil etmenin bence anlamı yoktur. Zaten bu çıkarımın pratikte, gündelik hayatta karşılığı da yoktur. Hangi birimiz evde, işyerinde, lokantada yediği etin kaynağından %100 emin?

Demek istediğim şu ki; farklı görüş belirten dostlar ayetleri tersinden okumaktalar. Yani kişi Allah'ın adına kesilmeyen hayvanları yediğinde şeytana uymuş, Rabbe isyan etmiş olmuyor. Zaten şeytana uymuş, Rabbe isyan etmiş olduğundan dolayı kişi Allah'tan gayrısına kurban adıyor.

ABCDF'nin dikkatlerimize sunduğu En'am 145 bu açıdan çok önemli. "Allah'tan başkası adına kesilmiş bir fısk dışında haram kılınmış bir şey bulmuyorum" tanımlaması herşeyi özetlemekte.

Bir etin yenilebilmesindeki manevi şart şirke alet edilmemiş olması, maddi şart ise sağlıklı olmasıdır.

Saygılar





__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
faruki88
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 20 agustos 2006
Yer: Ingiltere
Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı faruki88

alperen yazdı

Hangi birimiz evde, işyerinde, lokantada yediği etin kaynağından %100 emin?

sevgili alperen belki sen emin olmayabilirsin ama başkalarının emin olmadığından nasıl emin oldun?Üzerinde gereğince düşünmeden insanları ayetleri tersinden okuyorlar diye damgalamak bu kadar kolay olmamalı ve sana tavsiyem sadece konuya bakıp o konudaki düşüncelerini son sayfaya eklemekten vazgeç yazılanları oku ve üzerinde gerektiği gibi düşün!!!!

gelelim konumuza   o işyerinde lokantalarda kaynağından %100 emin olmayaraktan yediğin etlerin nerden geldiğini düşündünmü hiç? 

olay aynen senin dediğin gibi etleri murdar kılan şey şirkten başkası değildir.ve senin kaynağından bi haber olduğun etler şirk koşan insanlar tarafından kesiliyor!!! bence bundan sonra düşünsen senin için daha iyi olur



__________________
871216
Yukarı dön Göster faruki88's Profil Diğer Mesajlarını Ara: faruki88
 
faruki88
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 20 agustos 2006
Yer: Ingiltere
Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı faruki88

sevgili arkadaşlar fikir alış verişimiz her ne kadar böyle balıklama atlamalarla bölünsede olaya kaldığımız yerden devam edelim.bundan sonrada arkadaşlardan ricam konunun gidişatına göre yazı  yollamalarıdır.Lütfen sevgili alpereninde yaptığı gibi önceki sayfalarda konuşulmuş tartışılmış şeyleri tekrar tekrar yazarak konuya katkıda bulunduğumuzu sanmayalım.eğer konuyu daha gerilerden ele alırsanız hem aradığınız sorulara cevap bulursunuz hemde konuyu bölmemiş olursunuz.

sevgili dostlar,alemlerin rabbinin özel bir ismi yoktur aksine tüm güzel isimler ona aittir.bu yüzden ben kendi inandığım ilahı diğer insanların inandığı ilahlardan ayırmam için onların ilahlarının yetki ve sıfatlarına bakarım eğer benim ilahımla aynı sıfat ve yetkilere sahip değilse  ben bu insanla aynı şeye tapmıyorum demektir.

eğer kurban kesme olayına bir ibadet biçimi olarak bakarsak olaya da daha farklı bir pencereden bakabiliriz.Kurban kesmenin esprisi  çiftlik hayvanlarını bizim hizmetimize sunduğu için Allah'ın büyüklüğünü anmaktır.kurban kesmek Allah'a kulluğun bir işaretidir.

Allah'ın sıfat ve yetkilerini başka kimselere vermek sevgili hasan öktem kardeşin dediği gibi Allah'ı yanlış tanımak değil Allah'a direk eş  koşmak anlamına gelir.bu durumda Allah'ın sıfat ve yetkilerini Alah'tan başkasına veren dolayısıyla  Allah'a eş koşan bir insan kurban kesme sırasında taptığı varlıkların ismini anması,bize Allah'tan başkası adına kesilen hayvanların haram olduğunu bildiren ayetler ışığında sözkonusu hayvanın etini haram yapar.



__________________
871216
Yukarı dön Göster faruki88's Profil Diğer Mesajlarını Ara: faruki88
 
hasan oktem
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 temmuz 2006
Gönderilenler: 109
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasan oktem

hasan oktem Yazdı:

 

BİR : şirk in anlamının: Allah' a aid sıfat ve yetkilerin, birini veya birkaçını , hem Allah'a, hemde Allah'tan başka biri / birilerine vermek demek olduğunda , sanırım hemfikiriz. dikkat edilirse ,''hem Allah'a '', dediğimize göre, aslında tüm müşrikler Allah'ı kabul etmiş oluyorlar. kabul etmediği Allah'a nasıl ortak yapabilirki? misal: kendisini tanıyıp kabul etmediğim bir işyeri sahibine, nasıl ortak olabilirimki?onunla ortak olabilmem için, öncelikle onun şahsiyetini tanımam/ kabul etmem lazım. onun şahsiyetini/özelliklerini/sıfatlarını yanlış tanımlamış olmam o kişiyi tanımıyorum anlamına gelmez. gereği gibi tanımıyorum anlamına gelir.'' Müşrikler Allah'ı gereği gibi tanıyamadılar''AYET ilk başta tanıdığım dükkan sahibinin adı  '' Ali '' ise , onun kişilik özelliklerini yanlış tanımış olmam, onun '' Ali '' olması gerçeğini değiştirmez. yani, tek Allah'a ait olan sıfat ve yetkileri, hem Allah'a ; hemde başka birisine veren müşrikler,  Allah'ı tanıyorlar ve Allah derken de Allah demiş oluyorlar. eğer Allah dememiş olsalardı, ona ortak ta yapamazlardı.sonuç olarak  rahatlıkla diyebiliriz ki: müşrikler Allah derken Allah demiş oluyorlar :

39 Zümer 38 : 

celalim hakkı için onlara : '' o gökleri ve yeri kim yarattı ?diye soracak olsan : '' elbette Allah diyeceklerdir '' o halde gördünüz ya Allah'tan başka çağırdıklarınızı ! Eğer Allah bana bir zarar murat ederse ,onlar , onun zararını giderebilirler mi? Yahut bana bir Rahmet murat ederse , onlar , onun Rahmetini durdurabilirler mi? '' BANA ALLAH YETER '' mütevekkil olanlar hep ona dayanırlar, diye söyle.

evet,dikkat edilirse, bu Ayet'e göre müşrikler '' Allah '' diyor. ve Allah onların '' ALLAH '' kelimesini söylediklerini kabul ediyor. sadece ona ortak koştukları için itiraz ediyor/ suçluyor.demek ki,müşrikler '' Allah '' derken '' Allah '' demiş oluyorlar.

 

faruki88 yazdı :

Allah'ın sıfat ve yetkilerini başka kimselere vermek ,sevgili hasan öktem kardeşin dediği gibi Allah'ı yanlış tanımak değil, Allah' a direk eş koşmak anlamına gelir.

sevgili faruki88 kardeşim ,

sanırım yazılarımı acele ile okumuş olmalısın. yazımın hemen başında bile : Allah'a ait sıfat ve yetkilerin, Allah ile beraber başkasına da verilmesinin ''şirk '' olduğunu açıkça belirtmişim, yani şirkin tanımında hemfikir olduğumuzu düşünüyorum. tabi ki her müşrik , Allah'ı yanlış tanımaktadır veya şöyle diyelim(tersten düşünelim) zaten müşrikler ,Allah'ı yanlış tanıyıp/tanımladığı için şirk işlemektedir.

ancak, şuda varki, sizi yanlış anlamadıysam ayrıldığımız bir önemli nokta : ben ,müşriklerin ''Allah '' söylerken , yine Allah demiş olduklarını söylüyorum. siz ise , müşriklerin '' Allah '' söylerken '' Allah '' demiş olmadıklarını söylüyorsunuz.

eğer bu konuda sizi doğru anlamışsam : o zaman zümer 38 Ayeti'nde ve ABCDF kardeşin yazdığı  Yunus suresindeki Ayet'inde geçtiği gibi , yüce Allah'ın , müşriklerin '' Allah'' şeklindeki cevaplarını , verilmiş bir cevap olarak kabul etmezdi, bize de iletmezdi. ama görüyoruz ki, yüce Allah , müşriklerin ,'' Allah '' şeklindeki söylemlerini muhatap olarak alıp, şirkten vazgeçmelerini istiyor.

selam ve saygı ile

 

Yukarı dön Göster hasan oktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasan oktem
 
faruki88
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 20 agustos 2006
Yer: Ingiltere
Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı faruki88

hasan öktem kardeş  bence ayrıldığımız nokta yukarıda bahsettiğiniz şey değil. enam 121 ayetinde geçen üzerinde Allah'ın ismi anılmayanlardan yemeyin hükmünü farklı anlamamızdan kaynaklanan bir ayrılık var burda.Yüce Allah bize hayvanları kurban etmemizde bizim için yararlar mevcut olduğunu söylemiştir.bizede müminler olarak düşen görev  çiftlik hayvanlarını rızık olarak vermesinden ötürü ve ona kulluğun bir işareti olarak hayvanlarımızı keserken üzerlerine Allah'ın ismini anmaktır.Ama bu anma salt Allah'ın ismini anma değildir ki.Buradaki espri kesen kişinin bu zihniyette olaraktan       ; ;  kesme işlemini yapmasıdır.işte ayette geçen üzerinde  Allah'ın ismi anılmayanlarda bu şekilde kesilmeyen hayvanlardır.

Yani bir müşrik Allah dediğinde gerçekten Allah'ı kastediyor olabilir ama ibadet konusu apayrı birşey.Eğer ben onun ibadetine şahit olacaksam Allah dediğinde tam ve eksiksiz anlamıyla benim bildiğim Allah'ı kastetmek zorundadır.

 



__________________
871216
Yukarı dön Göster faruki88's Profil Diğer Mesajlarını Ara: faruki88
 
hasan oktem
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 temmuz 2006
Gönderilenler: 109
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasan oktem

 

selam,

4- Müşriğin, bilerek / bilmeyerek söylediği Tevhid cümlesini , kabul edebilir miyiz?

daha önce, hayvan kesimini meşru yapan tek kuralın :'' yüzkerismullah'' ''Allah adının anılması'' olduğunu belirtmiş, bu tartışma içinde, müşriklerin '' Allah '' söylerken yine '' Allah '' demiş olduklarınıda ilave etmiştim.işte bu tartışmada, bir arkadaşımız : madem ki ''Allah '' lafızlarını kabul edeceğiz, Tevhid cümlelerini de kabul edecek miyiz? diye sormuştu?

müşriklerin, '' Allah '' söylerken  '' Allah '' demiş sayılmaları , müşriklerin söylediği Tevhid cümlesini kabul etmemize yetmiyor. bu iki olay birbirinden çok farklı. müşrik, her ne kadar '' Allah'' derken yine ''Allah '' demiş olsa bile, Allah'a sıfat ve yetkilerinde ortak/ ortaklar yapıyor. Allah'a ait sıfat ve yetkileri , hem Allah'a ,hemde bir başkasına uygun görüyor.yani Tevhid cümlesi, ondan Allah'ı birlemesini isterken , müşrik ise tam zıttını yapıyor, ona şerikler / ortaklar buluyor.

sonuç olarak diyebilirizki, müşriklerin kullandığı Tevhid cümlesini onlardan kabul edemeyiz.ancak '' Allah '' adını anarak, kestiklerini yiyebiliriz.

selam ve saygı ile

 

Yukarı dön Göster hasan oktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasan oktem
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

selam hanif dostlar

ben ilgili ayetten daha çok Allah dışında şirk unsuru olan bir varlığa kesilen ve bu varlığın rızası için dağıtılan etten müslümanların yememesi gerektiğini anladım,şirk unsuru olan sadece bu.Yani dışarda satılan ve maddi amaçlı kesilen etleri bu sınıfa koyamadım zaten takibide çok zor.,Alperen kardeşin görüşü bana daha mantıklı geldi ,saygı ve sevgiyle.

Allaha emanet olun...

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
ABCDF
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 11 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 412
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ABCDF

6/145 De ki: "Bana vahyolunanlar içinde, yiyen bir kimsenin yiyeceği (şeyler) için, ölü eti, dökülen kan, domuz eti -ki bu gerçekten murdardır- ya da Allah'tan başkası adına kesilmiş bir fısk dışında, haram kılınmış bir şey bulmuyorum. Kim kaçınılmaz bir ihtiyaçla karşı karşıya kalırsa, -saldırmamak ve haddi aşmamak şartıyla- (bu sayılanlardan ölmeyecek kadar yiyebilir). Şüphesiz senin Rabbin bağışlayandır, esirgeyendir.

6/121 Üzerinde Allah'ın isminin anılmadığı şeyi yemeyin; çünkü bu fısk'tır (yoldan çıkıştır). Gerçekten şeytanlar, sizinle mücadele etmeleri için kendi dostlarına gizli-çağrılarda bulunurlar. Onlarla itaat ederseniz şüphesiz siz de müşriklersiniz.

İki farklı ifade var:

1. Allahtan başkası adına kesilmiş olan fısk.

2. Üzerinde Allah'ın ismi anılan ya da anılmayan

Bu iki ifade aynı şeyi mi ifade ediyor?

Kanımca hayır.

1. ifade de safbilginin ifadesiyle "Allah dışında şirk unsuru olan bir varlığa kesilen ve bu varlığın rızası için dağıtılan etten müslümanların yememesi gerektiği" 

2. Üzerinde Allah'ın isminin anılması yada anılmaması olayı farklı bir olay. Bu ayetlerde hayvanın "kesilmesi" ifadesi yok. Keserken üzerinde Allah'ın ismini anmak mümkün olduğu gibi, bunu sadece "keserken anılmalı" şeklinde sınırlamamak gerekir diye düşünüyorum.

bu konuda hasanöktemin yazdıklarını ikna edici buluyorum. Ayrıca bir zamanlar 6/118-121 e göre et yemeyen biri olarak, bir müddet sonra böyle davranmakla 6/145 te yazanların dışındakileri kendime yasaklamış olmanın endişesini yaşadım 

EN'ÂM:119 Ne oluyor ki size, kaçınılmaz bir ihtiyaçla karşı karşıya kalmanız dışında, O, size haram kıldıklarını ayrı ayrı açıklamışken, üzerinde Allah'ın ismi anılan şeyleri yemiyorsunuz?

Selam ile

Yukarı dön Göster ABCDF's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ABCDF
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats