Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Hac sirasinda Mekkenin etrafinda Uzum bahceleri ve Zeytinliklere rastladiniz mi ? Hasan Yeni geldi hacdan belki bize bu konuda yardimci olabilir.
Hayır. Mekke'nin etrafında üzüm bağları ve zeytinlik yok. Hattâ yeşillik bile yok denebilir. Var olan bir gıdım yeşillik özel ilgiyle yaşatılıyor.
Örneğin her ağaca özel bir hortumla su götürülüyor; her ağacın altında özel bir musluk var... Ve su akmıyor; dam-lı-yor. O kadar kıt. Her halde deniz suyundan elde ediliyor. Yüzü astarından pahalı.
Hira mağarasının bulunduğu tepeden çevreye baktım. Hz Muhammed'i düşünerek. Çünkü o güzel insanın oradan Mekke'ye ve özellikle Kabe'ye bakıp tefekküre daldığı söyleniyor; onun heyecanını anlamaya çalıştım.
Oradan görünen şu:
Kabe'nin içinde bulunduğu alan daracık bir çukur. Onu sert kayalı tepeler çevreliyor. Mekke'de bırakın tarlayı, ev yapacak arsa yok. Toprak yok. Her yer çelik gibi kaya.
Mekkeliler o sert kayaları makinelerle parçalayıp arsa üretiyorlar. Ev, otel yapmak için.
Sevgili kardesim Radyoman ornek vermis oldugun ayetlerin mekke ile baglantisini kuramiyorum. Muminun suresini abstan asagi okudum tekrar ama ne hikmetse mekke ile zerre kadar alaksi yok yuce yaratan gokten su indirdigini ve onunle cesitli meyveler yarattigini ifade ediyor
Sonra siz gerçekten kıyamet günü diriltileceksiniz. (16)
Andolsun, biz sizin üstünüzde yedi yol yarattık; Biz yaratmada gafiller değiliz. (17)
Biz gökten belli bir miktarda su indirdik ve onu yeryüzünde yerleştirdik; şüphesiz biz onu (kurutup) giderme gücüne de sahibiz. (18)
Böylelikle, bununla size hurmalıklardan, üzümlüklerden bahçeler-bağlar geliştirdik, içlerinde çok sayıda yemişler vardır; sizler onlardan yemektesiniz. (19)
Ve (daha çok) Tur-i Sina'da çıkan bir ağaç (türü de yarattık); o yağlı ve yiyenlere bir katık olarak bitmekte (ürün vermekte)dir. (20)
Gerçekten hayvanlarda da sizin için bir ders (ibret) vardır; karınlarının içinde olanlardan size içirmekteyiz ve onlarda sizin için daha birçok yararlar var. Sizler onlardan yemektesiniz. (21)
Onların üzerinde ve gemilerde taşınmaktasınız. (22) hazretin ibrahimin duasi ile bu ayeti nasil bagliyorsun anlamadim Allah burda dunyayi yaratmaisndan ve cesitli nimetlerle donatmasindan bahsediyor
burdada okudugumuz gibi bu ayetlerin konu ile zerre kadar alakasi yok farkli olmak adina yazdiklarimiza biraz dikkat edelim
gelelim Tin suresine Yuce yaratan burda degisik nesnelere yemin ediyor acaba hic dusundunmu allah bunlara neden yemin ediyor ve senin bahsettigin gibi bunlarin mekkede oldugunu ima eden en ufak bir ifade bile yok....
tur dagi musanin vahiy aldigi yer mekke son peygamberin vahiy aldigi yer zeytin bir dusun bakalim hristiyanlarca zeytin ne ifade eder isa zeytin agacinin altinda vahiy almistir incir ise belki size biraz garip gelecek ama diger dinleri aratirsiginiz zaman budizm ile baglantilidir simdi budizm ilahi bir dinmi diyecek olabilirsin koken itibari ile evet Kurandada bildirlidigi gibi hic bir millet yoktur ki kendilerine bir peygamber gelmesin...
budizmide arastirirsaniz onlarinda tek tanriya inandigini gorursunuz budizmdede incir meshurdur cunku ilahi emirler incir agacininin altinda inmistir. Hatta mecusilerle gorusme imkanininz vars onlarda tek tanriya inanirlar ama atesi vesile kilarlar
yani cok tanrili dinler haric yeryuzundeki bir cok din ilahi olarak gelmis insanlar tarafindan zamanla tahrif edilerek sapkinlastirilmistir
selam inancini sirkebulastirmayanlara olsun....
__________________ deki dirilerle oluler bir degildir allah diledigine isittiriri sen mezardakilre birsey isittiremezsin. fatir 22
7 KEZ SAFA ILE MERVE DENEN IKI TAS ARASINDA KOŞMAKLA KIMSEYE IYILIK,HAYIR EDILMEZ.AYETTE IYILIK VE HAYIRDAN BAHSEDILIYOR.
Ayette yapılan ıyılık ve hayırdan bahsedıyor,iki tas arasında koşmakla kimseye ıyılık edılmez,bu putperest arap örfunun hortlayıp uydurmasıdır,kavramı yozlaştırmasıdır.
Kuran kendi tefsırını yapar,tavaf diğer ayetlerde cenneteki uşaklar için hizmet etmek,ihtıyaç sahıplerını dolaşmak olarak kullanılmıştır.Allahın Beytini tavaf etmek ,Allahın tevhıd çatısına,hanif İbrahımınden miras hacc organizasyonuna(dını teblığ tartışma) hizmet etmektir.Bu hizmet katılan tum ınsanlar arasında dolaşıp hizmet etmeyı ıhtıyaç sormayı,ikramı ve fakırı doyurmayıda kapsar.
Safa ıle Merve hem sözluk anlamından hemde yukarda edındığımız bu yenı bılgılerden hemen çıkyor.Ayette yapılan ıyılık ve hayırdan bahsedıyor,iki tas arasında koşmakla kimseye ıyılık edılmez,bu putperest arap örfunun hortlayıp uydurmasıdır,kavramı yozlaştırmasıdır.
Safen:ıhtıyaç karşılamak
Merve:cömertlık
2:158 Safa ile Merve(IHTIYAÇ KARŞILAMA VE CÖMERTLIK) Allah'ın belliklerindendir.Beytullah'ı hac veya umre ile ziyaret edenin onları tavaf etmesinde kendisi için bir sakınca yoktur. Kim içinden gelerek bir hayır işlerse Allah Şakir'dir, teşekkür eder,Alim'dir, en iyi biçim de bilir.
İnnes safa vel mervete min şeairillah fe min haccel beyte evı'temera fe la cünaha aleyhi ey yettavvefe bihima ve men tetavvea hayran fe innellahe şakirun alıym
Burda cömertlık tum insanlara karşı,içlerınde muşrıklerde var,Hacca herkes davetlıdır,ayet cömertlıkte sakınca olmadığını söyluyor.İbrahımın kurduğu haniflık yapısına evıne hizmet eden yani dını kanıt tartışması yapıp putperestlere teblığde bulunan hacıların gelen putperestlere cömert davranmalarında sakınca yok,içınden gelerek hayır işleyen Şakırdır diyor.
Hacca tum ınsanlar(ateıst,hiristıyan,yahudı...vs) davetlıdır.Nasıl peygamberımız gönullerı ısınsın İslama dıye sadaka mallarından musluman olmayanlarada ayırdıysa bu Hanıf beytın İslamın tanıtıldığı organızasyona katılan musluman olmayanlarında Hacc dını kanıt tartışması,teblığ yapılırken gönülleri ısındırılacaktır.Safa ve merve,ihtıyaç gıderme,cömertlık, İbrahımın nişanlarındandır.
Sadakalar/zekât malları Allah'tan bir farz olarak sadece şunlar içindir: Fakirler, düşkünler, sadakalarla ilgilenmeye memur edilenler,kalpleri İslama yakınlaştırılıp ısındırılacak olanlar, özgürlüğünü yitirmiş olanlar, borçlular, Allah yolundakiler, yolda kalmış kişi. Allah Alîm'dir, Hakîm'dir
TARIHI ARKEOLOJIK KAYNAKLARDA İBRAHİM NE ARAPLARIN NEDE YAHUDILERIN SOYBABASI DEGIL,SADECE ÖRNEK PEYGAMBER
Çelişki 1 Tevrata göre kurban ımtıhanı Ishakla olmuştur,araplara göre İsmalle.
Çelişki 2 Tevrata göre İsmalıoğulları Mısır sınırına yerleşmiştir,araplara göre bulundukları yere.
Yar.25: 18 İsmailoğulları Aşur'a doğru giderken Mısır sınırı yakınında, Havila ile Şur arasındaki bölgeye yerleştiler. Kardeşlerinin yaşadığı yerin doğusuna yerleşmişlerdi.
Sözün özü İbrahım kımsenın soy babası degıl sadece örnek alınması gereken peygamberdır.Tevrata göre İbrahımın bir çok carıyeden bır çok oglu olmuştur,Kuranda bu carıyeler ve oğullar gecmez.Gerçekte böyle bir şey yokur oğulları Kuranda bahsedılen eşindendir,yaşlanıp ölunceye dek Kuranda bahsedılen tek eşiyle ve ondan doğan oğullarıyla beraberdir.Ogullarıda kimseye ata degıl sadece bırer peygamberdır.Hanif İbrahime Kuranda geçmeyen Hacer yani taş adında bir kuma yakışmaz bellıkı Hacer taşını meşru kılmaktır için uydurulmuştur.Bir peygamber küçük yasta oğlunu yalnız bırakıp dışlamaz,çöle sürmez.Tam tersi İbrahım haniflik beytını yükseltirken İsmail onun yanında büyudü,beraber yükselttiler,ankebut beytıne(şirk beytine),dişi örümceğin evine karşı...
İbrahim Suresi 39 "İhtiyar yaşımda bana, İsmail ve İshak'ı bağışlayan Allah'a hamt olsun! Benim Rabbim, duayı gerçekten çok iyi duyar."
Bakara Suresi 127 İbrahim'in, İsmail'le birlikte, Beytullah(Haniflık çatısı)'ın ana duvarlarını yükselterek şöyle yakardıkları zamanı da an: "Rabbimiz, bizden gelen niyazları kabul buyur; sen, evet sen, Semi'sin, herşeyi çok iyi duyarsın; Alim'sin, herşeyi çok iyi bil irsin."
Ali İmran Suresi 66 İşte siz böyle insanlarsınız!Hakkında biraz bilginiz olan şeyde çekişmeye girdiniz.Peki , hakkında hiçbir bilginiz olmayan şeyde neden tartışmaya giriyorsunuz?allah bilir ama siz bilmezsiniz.
Ali İmran Suresi 67 İbrahim ne bir Yahudi idi ne de bir Hıristiyan.O, sadece hanif bir müslümandı.O, müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 68 Şu bir gerçek ki, insanların İbrahim’e gönülce en yakın olanları, elbette ona uyanlar, bu peygamber, bir de iman sahipleridir.allah, müminlerin Veli’sidir
YAHUDILERDE, ARAPLARDA IBRAHIM SOYUNDAN GELDIĞINI IDDA ETSEDE,YAPRIKLARI SADECE SOYLARINI ASİL KILMAYA ÇALIŞMAKTIR ZATEN BU MANTIkSIZDIR...
Çünkü eski bir gelenege göre, büyük bir zata bagli olan herkes, daha sonra yavas yavas onun torunlari arasinda sayilmaya baslanirdi. Nitekim Hz. ismail'in (a.s) soyundan gelmemesine ragmen bütün Araplara "ismailogullari" denmistir. Hz. Yakub (a.s)'in soyu (israilogullari) için de durum aynıdır.(ez-Zirikl, Kâmûsû'l-A'Iâm, VI, 4244; Yakut el-Hamev, Mu'cemü'l-Büldan, Beyrut 1956, V, 77).
ALLAH HEPİMİZE BEYTULLAHI TAVAF(İBRAHMIN KURDUĞU HANİF İSLAM BINASINA HİZMET ETMEYİ) NASIP ETSIN,ÖRÜMCEĞİN BEYTİNDEN KORUSUN...
selamün,aleyküm Radyoman kardes,benim epey kafam karisdi, bu sene nasip olursa dayim yengem hacca gitmeye niyetliler belki annem ve babam da Onlara nasil bir seyler anlatmam gerekiyor simdi??? Allah razi olsun yardimci kullarindan.
Katılma Tarihi: 07 haziran 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
SELAM
O
zaman çocuk olan İsmâil nihayet büyüyüp gelişti. Cürhümlüler'den
Arapça'yı öğrendi. Delikanlılık çağına geldiği zaman, Cürhümlüler'in en
fazla beğenip takdir ettikleri bir kimse oldu. Erginlik çağına gelince,
onu kendilerinden bir kızla evlendirdiler. Günün birinde Hâcer vefat
etti. İsmâil'in evlenmesinden sonraki bir tarihte, Hz. İbrâhim, Hâcer
ile oğlunun durumunu öğrenmek üzere Mekke'ye geldi. Fakat İsmâil'i evde
bulamadı. Karısına: - İsmâil nerede diye sordu. Kadın: -
Rızkımızı temin etmeye, başka bir rivayete göre, avlanmaya gitti, dedi.
İbrâhim aleyhisselâm ona geçimlerinin ve durumlarının nasıl olduğunu
sordu. O da: - Çok kötü durumdayız. Büyük bir sıkıntı ve darlık içindeyiz, diye hallerinden şikâyet etti. İbrâhim de: - Kocan gelince ona selâmımı söyle; kendisine hatırlat da kapısının eşiğini değiştirsin, dedi.
İsmâil eve gelince, orada bir şeyler olduğunu sezdi ve karısına: - Ben yokken eve biri geldi mi? diye sordu. O da: -
Evet, yaşlı bir adam geldi, diyerek onu tarif etmeye çalıştı. Seni
sordu, ben de söyledim. Nasıl geçindiğimizi öğrenmek istedi. Ben de
büyük bir geçim sıkıntısı çektiğimizi anlattım, dedi. İsmâil: - Peki, sana bir şey tavsiye etti mi? diye sordu. O da şunları söyledi: - Evet, sana selâm söyledi ve kapısının eşiğini değiştirsin dedi. İsmâil: -
O gelen benim babamdır. Bana senden boşanmamı emretmiş. Haydi ailenin
yanına dönebilirsin, dedi. O kadını boşayıp Cürhümlüler'den bir başka
kadınla evlendi.
Allah'ın
dilediği kadar bir zaman geçtikten sonra İbrâhim tekrar oğlunun evine
geldi. Fakat İsmâil'i bulamadı. İçeri girip İsmâil'i sordu. Karısı: - Rızkımızı temin etmeye gitti, dedi. İbrâhim: - Geçiminiz, haliniz nasıl? diye sordu. Kadın: - Çok iyi durumdayız. Rahat ve bolluk içindeyiz, diyerek Allah'a hamdü senâ etti. Konuşma şöyle devam etti: - Ne yiyorsunuz? - Et yiyoruz. - Ne içiyorsunuz? - Su. O zaman İbrâhim, 'Allahım, etlerine sularına bereket ver', diye dua etti. Sözün burasında Resûl-i Ekrem sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: "O zamanlar Mekke'de ekin yoktu. Eğer olsaydı tahılın bereketlenmesi için de dua ederdi. "
İbni Abbas dedi ki: İbrahim'in duası
sayesinde et ile su, başka yerde yaşayanlarla kıyaslanmayacak şekilde,
Mekkeliler'in sağlığına elverişli olmuştur.
YUKARIDAKI HADİS DENİLEN YAZILARI RADYOMAN DAN KOPYALADIM.ÇOK İLGİNÇ İBRAHİM PEYGAMBER OĞLUNU ARAMAK İÇİN ONCA YOL KATEDİYOR GELİNİYLE KONUŞUYOR GERİSİN GERİYE DÖN UÇAK TA YOK KİMBİLİR KAÇ AY DEVE SIRTINDA YOL ALMIŞTIR BİKAÇ SAAT BEKLEMEYE TAHAMMÜLÜ YOK BU NE İŞ. HEM Bİ KEREDE DEĞİL BİKAÇ KERE GEL GİT.BİRDE VEYSEL KARANİ DEN BAHSEDİLİR TA YEMENDEN GELİR HZ .PEYGAMBERİ GÖRMEYE ANNESİNDEN İZİN ALAMAMİŞ BEKLEMEDEN PEYGAMBERİ GÖRMEDEN ONCA YOLU HADİİİ GERİSİN GERİYE UÇAK OTOBÜS YOK 2 SAAT BEKLEME DEVE SIRTINDA GUNLERCE YOL AL NE MANTIK.... BEN OLSAM KAPIDA YATAR BEKLERIM O KADAR YOLU TEPTİKTEN SONRA
Katılma Tarihi: 24 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam,
- Çok kötü durumdayız. Büyük bir sıkıntı ve darlık içindeyiz, diye hallerinden şikâyet etti. İbrâhim de: - Kocan gelince ona selâmımı söyle; kendisine hatırlat da kapısının eşiğini değiştirsin, dedi.
İsmâil eve gelince, orada bir şeyler olduğunu sezdi ve karısına: - Ben yokken eve biri geldi mi? diye sordu. O da: - Evet, yaşlı bir adam geldi, diyerek onu tarif etmeye çalıştı. Seni sordu, ben de söyledim. Nasıl geçindiğimizi öğrenmek istedi. Ben de büyük bir geçim sıkıntısı çektiğimizi anlattım, dedi. İsmâil: - Peki, sana bir şey tavsiye etti mi? diye sordu. O da şunları söyledi: - Evet, sana selâm söyledi ve kapısının eşiğini değiştirsin dedi. İsmâil: - O gelen benim babamdır. Bana senden boşanmamı emretmiş. Haydi ailenin yanına dönebilirsin, dedi
ne garip ne acip bir hikaye hadis yada adı her neyse,
ibrahim peygamber yürek yumuşaklığı Kuranda bahsedilen bir peygamber..garip..ibrahim peyamber geliyor..ailenin durumunun kötü olduğunu görüyor,kendisi ki misafirsiz yemek yemeyen adam,paylaşmadan duramayan adam..önemli! ve mecazi bir haber ile oradan ayrılıyor..ismailde mesajı alıyor,eşi boşuyor..o kadar kolay mı?bir eşi boşamak,o kadar basit mi hemencecik ayrılmak..kadında bırakacağı yıkıma dahi kör bakmak,kaldıki yıkımın bir diğeride erkekte meydana gelir hesabıyla..ibrahim peygamber bir aileyi dağıtıyor..sonra gelenle beraber bereket geliyor..
insan kolayı sever ancak kolay Hak katında pek değerli değildir..zoru başarmak ayrı bir tat ve manevi rahatlık verir..ibrahim peygamber hemen kolayı seçmiş..mevcut olana sahip çıkmak varken o kolaya yönelmiş..tam bir iftira..tam bir imam ebu hurafe saçmalığı..
__________________ Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Katılma Tarihi: 21 kasim 2007 Yer: Almanya Gönderilenler: 5
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selamlar yazilarinizi bayadir takip ediyorum gercekden mantiksal olarak cok dogru buluyorum daha dogrusu kuran dayali oldugu icin dogru buluyorum cünki bende arapca bilmiyorum ve böyle sitelerden yararlaniyorum seneye esimle gitmek istiyoruz hacca ama burda bu sekilde okudummu kararsiz kaldim nedenmi dersiniz acaba gitmesemde cevremi dolanip ihtiyaci olanlarami versem dedim parami ??? saygilarimla
Katılma Tarihi: 28 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selamun Aleykum! Değerli Aybek05 Kardeşim!
Âli İmran;97:"Onda açık açık deliller, İbrâhim'in Makâmı vardır. Ona giren, güvene erer. Yoluna gücü yeten herkesin, o Ev'e gi(dip haccet)mesi, insanlar üzerinde Allâh'ın bir hakkıdır. Kim nankörlük ederse şüphesiz Allâh, bütün âlemlerden zengindir."
Katılma Tarihi: 07 haziran 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
muvahhit Yazdı:
selam,
- Çok kötü durumdayız. Büyük bir sıkıntı ve darlık içindeyiz, diye hallerinden şikâyet etti. İbrâhim de: - Kocan gelince ona selâmımı söyle; kendisine hatırlat da kapısının eşiğini değiştirsin, dedi.
İsmâil eve gelince, orada bir şeyler olduğunu sezdi ve karısına: - Ben yokken eve biri geldi mi? diye sordu. O da: - Evet, yaşlı bir adam geldi, diyerek onu tarif etmeye çalıştı. Seni sordu, ben de söyledim. Nasıl geçindiğimizi öğrenmek istedi. Ben de büyük bir geçim sıkıntısı çektiğimizi anlattım, dedi. İsmâil: - Peki, sana bir şey tavsiye etti mi? diye sordu. O da şunları söyledi: - Evet, sana selâm söyledi ve kapısının eşiğini değiştirsin dedi. İsmâil: - O gelen benim babamdır. Bana senden boşanmamı emretmiş. Haydi ailenin yanına dönebilirsin, dedi
ne garip ne acip bir hikaye hadis yada adı her neyse,
ibrahim peygamber yürek yumuşaklığı Kuranda bahsedilen bir peygamber..garip..ibrahim peyamber geliyor..ailenin durumunun kötü olduğunu görüyor,kendisi ki misafirsiz yemek yemeyen adam,paylaşmadan duramayan adam..önemli! ve mecazi bir haber ile oradan ayrılıyor..ismailde mesajı alıyor,eşi boşuyor..o kadar kolay mı?bir eşi boşamak,o kadar basit mi hemencecik ayrılmak..kadında bırakacağı yıkıma dahi kör bakmak,kaldıki yıkımın bir diğeride erkekte meydana gelir hesabıyla..ibrahim peygamber bir aileyi dağıtıyor..sonra gelenle beraber bereket geliyor..
insan kolayı sever ancak kolay Hak katında pek değerli değildir..zoru başarmak ayrı bir tat ve manevi rahatlık verir..ibrahim peygamber hemen kolayı seçmiş..mevcut olana sahip çıkmak varken o kolaya yönelmiş..tam bir iftira..tam bir imam ebu hurafe saçmalığı..
Selamlar, sevgili Muvahhit hislerime tercüman olmuşsun...Radyoman ın bu yazısını her okuduğumda çıldırıyorum.Sanki bu hadisçiler bi PEYGAMBER den değilde zalim bi insandan bahsediyorlar, yıllarca çocuğunu görmeyecen evine gelicen sonrada sen bu karıyı boşa diye şifre vericen ne bu ya ! bunları nasıl uydurmuşlar ve kaynak olarak kullanmışlar... Arasıra cami ye giderim hemende bu hikaye anlatılır, bende kahır olarak dinlerim,insanlar bu zırvalara gerçekten inanırmı ? Evet diğer uydurmalara inandıkları gibi bunlarada inanırlar. Burada Peygamber eşini ve çocuğunu terkeden ,yıllarca görmediği çocuğunun yuvasını yıkan biri olarak anlatılıyor ...bu iftiralar bu dinden ne zaman çıkarılacak ?
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma