mistikbalim Uzman Uye
Katılma Tarihi: 17 agustos 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 401
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
ve şimdi size en önemli ayrıntıyı olurya çelişkiye düşmeyesiniz diye çok mealcinin çevirisiyle yapacağım ki kafanız artık karışmasın
bismillah
ahzab suresi
59. Ey peygamber, hanımlarına, kızlarına ve inananların kadınlarına örtülerini üzerlerine salmalarını söyle. Bu, onların (erdemli kadınlar olarak) tanınıp hakarete uğramamaları için daha elverişlidir. ALLAH Bağışlayandır, Rahimdir. &nb sp; Edip yüksel
59. Ey Peygamber, eşlerine ve kızlarına ve inananların kadınlarına söyle; dışarı çıkacakları vakit dışarıya mahsus elbiselerini giysinler; bu, onların tanınıp incinmemelerini daha iyi sağlar ve Allah, suçları örter, rahimdir. &nb sp; &nb sp; Abdülbaki gölpınarlı
59. Ey Peygamber! Zevcelerine ve kızlarına ve mü'minlerin kadınlarına de ki, üzerlerine feracelerini sıkı örtsünler. Bu, onların tanınmalarına ve eza edilmemelerine en yakın (en muvafık) bir sebebdir. Ve Allah en çok mağfiret edendir, çok merhametli olandır. Ö nasuhi bilmen
59. Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve [öteki] bütün mümin kadınlara [toplum içine çıktıklarında] dış kıyafetlerini üzerlerine almalarını söyle: bu, onların [temiz kadınlar olarak] tanınmalarını ve rahatsız edilmemelerini temin eder. 74 Ama [unutma ki] Allah, çok bağışlayıcıdır, rahmet kaynağıdır! 75 muhammed essed
59. Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, dış giysilerini üzerlerine alsınlar. Bu, onların tanınmaları ve incitilmemeleri için çok daha uygun bir yoldur. Allah Gafûr'dur, Rahîm'dir. &n bsp; Y NURİ ÖZTÜRK
59. Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve mümin kadınlara söyle: Ev dışına çıktıkları zaman dış elbiselerini üzerlerine salıversinler. Böyle yapmaları onların iffetli tanınmaları ve kendilerine sarkıntılık edilerek incitilmemeleri yönünden en uygun bir davranıştır. Allah gafurdur, rahîmdir (çok affedicidir, merhamet ve ihsanı boldur). [24,31] {KM, I Korintos. 11,5-6} * suat yıldırım
ve özür dileyerek burdaki ayrıntıyı belirtmek istiyorum suat yldırım bu ayeti korintos inciliyle tastiklemiş hadisleştirilmemiş yekten incil
neyse demem oki
mütercimlerin hepsi çelişkisiz bu yorumu yaptıklarına göre anlam birliğine vardığına göre ey mümin kadınlar
dışarı çıkarken başınızıda örtmeden nasıl tanınmayacaksınız çok merak ediyorum
tanınmaları için örtünsünler artık ne demekse
rabbimiz bizleri doğru yolunda sebat edenlerden eyle
__________________ bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
|
mistikbalim Uzman Uye
Katılma Tarihi: 17 agustos 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 401
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
esselamun aleyküm mümin olanlar
daha önceki bir makalemde de değindim bu konuya ama ayrıntılı olarak bunu yeniden aktarmak hissi düştü içime
kuranı kerim cömert açıklayıcı sayfalar anlamına gelir
bu cömert açıklayıcı sayfaları anlamak için allahın bize bildirdiği yöntemleri kullanmamız gerekir
akıl kullanmak/düşünmek ve uygulamak
sebe 46
De ki: "Size bir tek öğüt veriyorum: Tanrı için ikişer ikişer ve teker teker kıyam etmeniz, sonra düşünmeniz. Sizin arkadaşınızda hiç bir delilik yoktur. O, yalnızca sizi, şiddetli bir azabın öncesinde uyarandır."
ve insanlar iki kısıma ayrılır
inananlar ve inanmayanlar
fussilet 44. Eğer biz Kur'ân’ı yabancı bir dille gönderseydik derlerdi ki:“Neden, onun âyetleri açıkça beyan edilmedi? Dil yabancı, muhatap arap! Olur mu böyle şey?” De ki: “O, iman edenler için hidâyet ve şifadır.”Ama iman etmeyenlerin kulaklarında ağırlıklar vardır. Kur’ân onlara kapalı ve karanlık gelir.Onların, çok uzak bir yerden sesleniliyor da söyleneni hiç anlamıyorlar gibi bir halleri vardır. [26,198-199; 17,82] *
inananlara gelince
allah cc diyor ki
ali imran 3. Sana kitabı, gerçeğin ta kendisi ve daha önce gelenleri doğrulayıcı olarak indiren O'dur. Bundan önce de, insanlara doğru yolu göstermek için Tevrat ve İncîl’i indirmişti. [2,41] *
ali imran 4. Doğruyu eğriden, hakkı batıldan ayırd eden Furkanı da indirdi. Allah'ın âyetlerini inkâr edenlere pek çetin bir azap vardır. Öyle ya, Allah daima azîzdir, intikamını alır. [2,53; 5,95; 14,47; 39,37; 32,22; 43;41; 44,16] {KM, Tesniye 32,35; Mezmurlar 94,1; Yeremya 51,56} *
buradan anladığımız üzre kuran kendinden önce gelen emirlerin doğru olanlarını tastiklemiş yanlış olanların reddetmiş ve doğru olan ayetlerini ayıklamıştır zira insanlar kitaplarına dışardan eklemeler yapmış sözlerin yerini kaydırmıştır
maide 13
13. İşte o Yahudileri, verdikleri kesin sözü bozduklarındandır ki lânetledik, onların kalplerini katılaştırdık. Böylece onlar kelimeleri yerlerinden oynatarak tahrif ederler.Kendilerine tebliğ edilen hususlardan pek çoğunu unuttular.Onların pek azı hariç olmak üzere, onlar tarafından devamlı olarak hainlik görürsün.Yine de sen onları affet, aldırma. Çünkü Allah iyilik edenleri sever. [2,75; 3,7; 4,46]
ve gizleyenlerin gizlediklerini açıklamıştır allah
maide 15. Ey Ehl-i kitap! Kitaptan (Tevrat'tan) gizlediklerinizin çoğunu size beyan eden,bir çoğunu da yüzünüze vurmayarak affeden Resulümüz size gelmiş bulunuyor. İşte size Allah tarafından bir nûr ve hakikatleri açıklayan bir kitap geldi.
mesela namaz ibrahimin sayfalarında emredilmiş ve ananeyle babadan oğula günümüze kadar gelmiştir ve bu ibadet zaten hazırda olduğu için kuran namaz kılın diye bunu desteklemiş doğrulamıştır
alilimran 50. Keza ben, benden önceki Tevrat'ı tasdik etmek ve size haram kılınan bazı şeyleri mübah kılmak için geldim. Doğrusu ben size Rabbiniz tarafından bir mûcize getirdim. Öyleyse Allah’a karşı gelmekten sakının da bana itaat edin.” [43,63] {KM, Matta 5,17; 15,20}
ve bazı incil saçmalıkları
Ne mutlu barışı sağlayanlara! Çünkü onlara Tanrı oğulları denecek. (Matta 5/9) Ey İsa, yüce Tanrı'nın Oğlu, benden ne istiyorsun?(Markos 5/7)
Melek ona (Meryem'e) şöyle yanıt verdi: ...doğacak olana kutsal, Tanrı Oğlu denecek. (Luka 1/35)
ihlas 3. Ne doğurdu, ne de doğuruldu. [6,101; 19,88-90; 21, 26-27]
böylece allah ac isevilerin kendinden önce gelen kitaplarına karışan bu hurafeyi temizlemiştir ve temizlendiği taktirde geriye yalnızca doğrusu kalacaktır
incilde tevratı doğrulayıcı olarak gelmiştir yukarda alilimran 50. ayetinde belirttiği gibi rabbimizin
Ve Rebeka gözlerini kaldırıp İshakı görünce deveden indi ve köleye şöyle dedi: Bizi karşılamak için tarlada yürüyen bu adam kimdir? Ve köle, Efendimdir dedi. Ve Rebeka peçesini alıp örtündü. Tekvin Seferi , 24. bab, 64 ve 65. ayetler.
ve kuran doğrular
31. Mümin kadınlara da bakışlarını kısmalarını ve edep yerlerini açmaktan ve günahtan korumalarını söyle.Yine söyle ki mecburen görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler.Örtülerini yakalarının üzerini kapatacak şekilde örtsünler. Zinet takılan yerlerini kocaları, babaları, kocalarının babaları, oğulları, üvey oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, mümin kadınlar, ellerinin altında bulunanlar (köleler), erkeklikten kesilip kadınlara ihtiyaç duymayan hizmetçileri veya henüz kadınların mahrem yerlerini anlamayan çocuklar dışında kimseye göstermesinler. Saklı zinetlerine dikkat çekmek için, ayaklarını da vurmasınlar. Ey müminler! Hepiniz toptan Allah'a tövbe ediniz ki felaha eresiniz! [35,59] *
ve burdaki örtünün başörtüsü olmadığını anlayanlara ise yukarda allah nasıl reddettiği bi şeyi açıkça bildirdiyse bunuda açıkça bildirmesi gerekirdi allah doğmamış ve doğurmamıştır daki kadar açık bir şekilde başörtüsü yok derdi ama o hep sakınılmasını emretti
ve ordaki örtü kelimesinin başörtüsünü teyid ettiği günyüzüne böylece daha aşikar olarak çıkmıştır
zira tevratta rebeccann köle yanında değil ama efendisi yanında başını örttüğünü dikkate alırsak ve nur 31 deki haram olan insanları sayarken dikkatli okursak iki ayetin birbirini tam olarak teyit ettiğini açıkça görmüş oluruz
rabbimiz zihnimizi fikrinle açık eyle
__________________ bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
|