HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: PEYGAMBERİ TANRILAŞTIRMA Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
birkan2000
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 nisan 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 49
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı birkan2000

kayabatuhan Yazdı:

Allah’a ve Resulüne itaat edin!) [Al-i İmran 32]
(İhtilaflı bir işin hükmünü Allah’tan [Kur’andan] ve Resulünden [Sünnetten] anlayın!) [Nisa 59]

(Allah ve Resulü, bir işte hüküm verince, artık inanmış kadın ve erkeğe, o işi kendi isteğine göre, tercih, seçme hakkı kalmaz.)
[Ahzab 36]

(Resulullahta sizin için
[uyulması gereken] güzel örnekler vardır.) [Ahzab 21]

Allahü teâlâ, Resulünü kendi ile beraber bildirirken şu âyetlerde de sadece Resulünü bildiriyor:
(Resulüme uyun ki, doğru yolu bulasınız!) [Araf 158]
(Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur.) [Nisa 80]
(Peygamberin verdiğini alın, yasak ettiğinden sakının!) [Haşr 7]
(İhtilaflarda seni hakem edip verdiğin hükmü tereddütsüz kabullenmeyen iman etmiş olmaz.) [Nisa 65]

Peygamber efendimizin Kur’an dışındaki, dini hükümlere ait bütün emir ve yasaklardaki sözleri de, vahye dayanır. Bir âyet meali şöyledir:
(Resulüm, kendi arzusu ile konuşmaz. Onun [dini hükümlere ait her] sözü vahiydir.) [Necm 3, 4]

yukarıda bahsedegeldiğim tüm ayeti kerimeler peygamberimize itaat edilmesi gerektiği, onun kendinden (nefsiyle) konuşmadığını anlatır.

bu bağlamda peygamberimizi tanrılaştırma değildir asıl sorun. hiç bir müslüman peygamberini tanrılaştırmaz. ama bazı cahiller peygamberimizi dinin içerisinden çıkarma gayreti ile dini peygambersizleştirme gayretindedir.

ALLAH SENDEN RAZI OLSUN.GÖRÜŞLERİNE AYNEN KATILIYORUM.

SAYGILAR

Yukarı dön Göster birkan2000's Profil Diğer Mesajlarını Ara: birkan2000
 
yunusemre
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 16 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 213
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yunusemre

Selam kayabatuhan ve birkan2000..

Sizden ricam "hüküm koyma" ile "hüküm verme" kelimelerinin ne manaya geldiklerini araştırmanız ve ayrıyetten şu ayet üzerinde düşünmenizdir...

Allah hükmünde kimseyi kendisine ortak yapmaz.(18/ 26)

Yukarı dön Göster yunusemre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yunusemre
 
kayabatuhan
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 11 eylul 2007
Gönderilenler: -3
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kayabatuhan

yunusemre Yazdı:

Selam kayabatuhan ve birkan2000..

Sizden ricam "hüküm koyma" ile "hüküm verme" kelimelerinin ne manaya geldiklerini araştırmanız ve ayrıyetten şu ayet üzerinde düşünmenizdir...

Allah hükmünde kimseyi kendisine ortak yapmaz.(18/ 26)

 

evet yunus emre kullanıcısının talebi var Birkan Kardeşim. yinede ismini kullandığı zatı muhterem büyük evliya Yunus Emre Hazretlerinin hürmetine kırmayalım bu kullanıcıyı olurmu:)

Bismillahirrahmanirrahim

Hamd alemleri yaratan İbrahimi (a.s.) Halil, Muhammed'i (s.a.v.) Habib edinen Allah'a (c.c.) Salat ve selamların en güzeli ümmetinin üzerine titreyen, onlara gelen bir sıkıntının kendisine çok ağır geldiği, Peygamberimiz efendimiz Resulü Ekrem (s.a.v.) üzerine olsun.

 

Allahü teâlâ, Peygamber efendimize, Kur'ân-ı kerîmi açıklama yetkisi verdiği gibi, Kur'ân'da açık olmayan hususlarda hüküm koyma yetkisini de vermiştir:
(Hayır, Rabbine andolsun ki, aralarında çıkan anlaşmazlıkta seni hakem yapıp, sonra da verdiğin hükme içlerinde bir burukluk duymadan tam manasıyla kabullenmedikçe, imân etmiş olmazlar.) [Nisâ 65]

(Allah ve Resûlü, bir işte hüküm verdiği zaman, artık inanmış kadın ve erkeğe, o işi kendi isteğine göre, tercih etme, seçme hakkı yoktur.) [Ahzâb 36]

(O Peygamber ki, iyiliği emredip kötülükten meneder; onlara güzel şeyleri helâl, çirkin şeyleri harâm kılar.) [A'raf 157]

(Bir işte anlaşamazsanız, bu işin hükmünü Allah'tan [Kur'ân-ı kerîmden] ve Resûlünden [Sünnet-i seniyyeden] anlayın!) [Nisâ 59]

Bu "anlayın emri" âlimler içindir. Âlim olmayan, âlimlerin Kur'ân-ı kerîm ve hadîs-i şerîflerden anladığı hükme uyar. Kur'ân-ı kerîmde (Bilmiyorsanız âlimlere sorun) buyuruluyor. (Nahl 43)

Harâm kılma yetkisi

Hadîs-i şerîte buyuruldu ki:

(Şunu kesin olarak biliniz ki, bana Kur'ân ve onun bir misli daha verilmiştir. "Yalnız Kur'ândaki helâlı helâl, haramı haram kabûl edin" diyecek bazı kişiler çıkacaktır. İyi bilin ki, Resûlullahın haram kıldığı şeyler de Allah'ın haram kıldığı gibidir.) [Tirmizî, Dârimî]

Kendiliğinden ölmüş hayvanın etini yemek harâmdır. Çünkü Kur'ân-ı kerîmde (Meyte ve kan size harâm kılındı) buyuruldu. (Mâide 3)

Meyte, dinin emrine uyulmadan öldürülen veya kendi kendine ölen, ya'nî leş olan hayvandır.

Eğer bu âyet-i kerîmeyi Peygamber efendimiz açıklamasaydı, kendi kendine ölen her hayvanı yemek haram olduğu gibi, balığı da yemek haram olarak anlaşılırdı. Peygamber efendimiz, (Denizin suyu temizdir, meytesi helâldir) buyurarak deniz meytelerinin helâl olduğunu bildirmiştir. (Ebû Dâvüd, Abdürrezzak)

Meyte ve kandan istisna olarak yenenleri de Peygamber efendimiz bildirip, (Size iki meyte ve iki kan helâl kılındı. İki meyte balıkla çekirgedir, iki kan ise, karaciğerle dalaktır) buyurmuştur. (İbni Mâce, Ebû Dâvüd)

Aslan, kaplan, kurt, maymun ve köpek gibi yırtıcı hayvanlarla, atmaca, kartal, doğan ve şâhin gibi yırtıcı kuşların etlerinin haramlığı da hadis-i şerîfle bildirilmiştir. (Müslim)

Erkeklere altın takmanın ve ipek giymenin haramlığı ve süt kardeşlik de yine hadis-i şerif ile bildirilmiştir. (Taberânî)

Namazın nasıl, kaç rek'at kılınacağı, zekâtın nasıl, hangi mallardan verileceği açık değildir.

Bütün bunlar, hadîs-i şerîflerle ve âlimlerin açıklaması ile anlaşılmıştır. İslâma uymak için, Peygamber efendimize uymak gerekir. Peygamber efendimize uymak için de İslâm âlimlerine uymak gerekir. Hadîs-i şerîflerde buyuruldu ki:

(Âlimlere tâbi'olun!) [Deylemî]

(Âlimler yeryüzünün ışıklarıdır. Benim ve diğer peygamberlerin vârisleridir.) [Ebû Nuaym]

(Âlimler rehberdir.) [İ. Neccâr]

(Âlim, Allah'ın güvendiği kimseledir.) [Deylemî]

Resûlullahın vârisi olan âlimlerden Tahtâvi hazretleri, buyuruyor ki:

(Kur'ân-ı kerîmdeki, (Allah'ın ipine sarılın!) emri, (Fıkıh âlimlerinin, mezheb imâmlarının bildirdiklerine uyun!) demektir.) [Dürr-ül muhtâr hâşiyesi]

Eshâb-ı Kirâma Uymak

Eshâb-ı kirâmın yolu, Muhammed aleyhisselâmın yoludur. Peygamber efendimiz Eshâb-ı kirâma uymamızı emrediyor, buyuruyor ki: (Eshâbım gökteki yıldızlar gibidir. Hangisine uyarsanız, doğru yolu bulursunuz.) [Beyhekî]

Uymak, tâbi olmak, iki türlü olur: Biri, i'tikâdda, ya'nî îmânda, ya'nî inanmakta uymaktır. Eshâb-ı kirâma uymak, inanılacak şeylerde uymak demektir. Onlar gibi îmân etmek demektir. Eshâb-ı kirâm gibi îmân eden müslümanlara (Ehl-i sünnet) denir. Amelde, ya'nî yapılacak ve sakınılacak işlerin herbirinde, Eshâb-ı kirâmın hepsine uymak lâzım değildir. Buna imkân da yoktur. Her işi Eshâb-ı kirâmın nasıl yaptıkları bilinemiyor. Çok işler de, Eshâb-ı kirâm zamanında yoktu. Sonradan meydana çıktılar.

Ehl-i sünnetin reisi İmâm-ı a'zam Ebû Hanîfe'dir. Dört mezhep de, mâm-ı a'zamın Eshâb-ı kirâmdan öğrenip söylediği gibi inanmaktadır. İmâm-ı a'zam, Eshâb-ı kirâmdan birkaçını gördü. Çok şeyleri bunlardan işitip öğrendi. Çok şeyleri de, hocaları vâsıtası ile öğrendi. İmâm-ı Şâfiî'nin ve İmâm-ı Mâlik'in, inanılacak ba'zı şeyleri değişik söylemeleri, İmâm-ı a'zamdan ayrılmak değildir. İmâm-ı a'zamdan işittiklerini öyle anlamışlar. Anladıkları gibi bildirmişlerdir. Sözlerinin aslı birdir. İzahları farklıdır. Dördüne de inanırız. Dördünü de severiz.


__________________
Anam Babam Sana Feda olsun Ya Resulallah
Yukarı dön Göster kayabatuhan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kayabatuhan
 
birkan2000
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 nisan 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 49
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı birkan2000

yunusemre Yazdı:

Selam kayabatuhan ve birkan2000..

Sizden ricam "hüküm koyma" ile "hüküm verme" kelimelerinin ne manaya geldiklerini araştırmanız ve ayrıyetten şu ayet üzerinde düşünmenizdir...

Allah hükmünde kimseyi kendisine ortak yapmaz.(18/ 26)

Selam Yunus Emre

Biz senin verdiğin ayetin üzerinde değil Kur'an da Rabbimizin bize söylediği her ayet üzerinde elimizden geldiği kadar tefekkür etmeye çalışıyoruz.

Ama siz de yukarıda kayabatuhan arkadaşımızın verdiği ayetleri biraz düşünün. veya

ENBİYA 107

SENİ ANCAK ALEMLERE RAHMET OLARAK GÖNDERDİK

ayetinin  ne anlama geldiğini ve ALLAH ın peygamberlerinin ne kadar üstün olduğunu düşünün ve sıradan basit senin benim gibi insanmış  havası estirerek Efendimizin adını basitleştirmeye çalışmayın.

Kur'an la oyun oynamayı da bırakın ve ALLAH ın azabından korkun.

SELAMLAR

Yukarı dön Göster birkan2000's Profil Diğer Mesajlarını Ara: birkan2000
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

kayabatuhan Yazdı:
Hamd alemleri yaratan İbrahimi (a.s.) Halil, Muhammed'i (s.a.v.) Habib edinen Allah'a (c.c.)

Selam Batuhan

Allah’ın Muhammed’i habib (sevgili) edindiğini nereden biliyorsun? Allah söylemiş mi böyle bir şey? Yoksa  rivayetlere (söylentilere) dayanarak mı iddia ediyorsunuz bunu?

Allah habib edinir mi?
Habibullah(?)

kayabatuhan Yazdı:
Allahü teâlâ, Peygamber efendimize, Kur'ân-ı kerîmi açıklama yetkisi verdiği gibi, Kur'ân'da açık olmayan hususlarda hüküm koyma yetkisini de vermiştir.

(Şunu kesin olarak biliniz ki, bana Kur'ân ve onun bir misli daha verilmiştir. "Yalnız Kur'ândaki helâlı helâl, haramı haram kabûl edin" diyecek bazı kişiler çıkacaktır. İyi bilin ki, Resûlullahın haram kıldığı şeyler de Allah'ın haram kıldığı gibidir.) [Tirmizî, Dârimî]
 

Hüküm koyma yetkisi hem Allah’ta hem de Resulünde ise bu dinin iki tane sahibi var. Bu din şirk temelli bir din öyleyse. Halbuki açıklama ayrı, hüküm koyma ayrı.

Verdiğin ayetlere yaptığın yoruma ve hadislere göre Muhammed dinde Allah’ın ortağı. Yani şirk koşuyor O’na. Olacak şey mi?

Öyle değil. Lütfen oku: Elçiye (Resule, Peygambere) itaat ne demektir?

kayabatuhan Yazdı:
Eğer bu âyet-i kerîmeyi Peygamber efendimiz açıklamasaydı, kendi kendine ölen her hayvanı yemek haram olduğu gibi, balığı da yemek haram olarak anlaşılırdı. Peygamber efendimiz, (Denizin suyu temizdir, meytesi helâldir) buyurarak deniz meytelerinin helâl olduğunu bildirmiştir. (Ebû Dâvüd, Abdürrezzak)

Kur’ana bakmadığın ve ezberden çaldığın ortada.

Maide 96. Hem size hem de yolculara bir geçimlik olarak deniz avı yapmak ve onu yemek size helal kılındı…

Allah söyleyeceğini söylemiş. Peygamber neyi haram, neyi helal etmiş?

Temiz ve güzel olan nimetler helal, diğerleri (ve ayetlerde ifadelendirilenler) haram. Kur’andaki Dinde ölçüt bu.  Gerek  yok  rivayetler çöplüğünde eşelenmeye.

kayabatuhan Yazdı:
Bütün bunlar, hadîs-i şerîflerle ve âlimlerin açıklaması ile anlaşılmıştır. İslâma uymak için, Peygamber efendimize uymak gerekir. Peygamber efendimize uymak için de İslâm âlimlerine uymak gerekir.

İslama uymak Kur’ana uymaktır. Müslüman olabilmek için vahye tabi olmak yeterlidir.

Mezhepçilere göre din yalnız Allah’a has kılınamaz. Müslüman teslisi (Allah+Muhammed+Alimler) şarttır.

Önce Ruhbanların yorumlarına sonra hadis uydurmalarına ve en son Allah’ın kelamına (çarpıtılmış versiyonuna) iman edecekmişiz. Bunun adı da Müslümanlık olacakmış.

kayabatuhan Yazdı:
Resûlullahın vârisi olan âlimlerden Tahtâvi hazretleri, buyuruyor ki:  (Kur'ân-ı kerîmdeki, (Allah'ın ipine sarılın!) emri, (Fıkıh âlimlerinin, mezheb imâmlarının bildirdiklerine uyun!) demektir.) [Dürr-ül muhtâr hâşiyesi]

Tahtavi hazretlerinin ve diğerlerinin yorumlarına Tanrı buyruğu gibi iman etmeyi bırakın. Aklınızı çalıştırın.

Allah’ın ipi O’nun vahyidir ve çizdiği yoldur, başkası değil.

Ali İmran 101. Allah’ın ayetleri size okunuyor, Resulü de aranızda; peki nasıl küfre sapıyorsunuz?Kim Allah’a yapışırsa dosdoğru yola iletilmiştir o...

Ali İmran 102. Ey iman edenler!Allah’tan, kendisinden korkmaya yaraşır biçimde korkun. Müslümanlar olmanın dışında bir hal üzere sakın can vermeyin.

Ali İmran 103. Hep birlikte Allah’ın ipine yapışın, fırkalara bölünüp parçalanmayın; Allah’ın üzerinizdeki nimetini hatırlayın.Birbirinizin düşmanı idiniz, Allah kalplerinizi uzlaştırıp kaynaştırdı da O’nun nimeti sayesinde kardeşler haline geldiniz.Ateşten bir çukurun kenarında idiniz; sizi oradan kurtardı. Allah size ayetlerini bu şekilde açıklıyor ki, doğruya ve güzele yol bulasınız .

Tahtavi Hazretlerinin fırkası nedir? Hangi fırkanın mezhep imamlarını adres gösteriyor hazret? Sünnilik mi? Halbuki Allah ne diyor Ali İmran 103’te? “Hep birlikte Allah’ın ipine yapışın, fırkalara bölünüp parçalanmayın” Mezhep imamlarının ipine yapışırsak, karşı gelmiş oluruz Allah’ın emrine. Gayet açık değil mi?

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

birkan2000 Yazdı:
ENBİYA 107. SENİ ANCAK ALEMLERE RAHMET OLARAK GÖNDERDİK.

ayetinin  ne anlama geldiğini ve ALLAH ın peygamberlerinin ne kadar üstün olduğunu düşünün ve sıradan basit senin benim gibi insanmış  havası estirerek Efendimizin adını basitleştirmeye çalışmayın.

Kur'an la oyun oynamayı da bırakın ve ALLAH ın azabından korkun.

Selam Birkan

Allah'ın elçileridirler onlar. Elbette seçkindirler çünkü vahye direkt muhataplar ve vazifeliler. Fakat Tanrılaştırılmaları ve Allah'a ortak kılınmaları yani "Allah yanında onların da hüküm koyma yetkileri vardır" denilmesi apaçık bir sapkınlıktır.

Bu tehlikeye dikkat çekmek üzere Allah Son Elçisine şöyle söyletiyor:

Kahf 110. De ki: "Ben de sizin gibi bir insanım. Ancak, tanrınızın bir tek tanrı olduğu bana vahyediliyor. O halde, Rabbine kavuşmayı uman, hayra ve barışa yönelik iş yapsın ve Rabbine ibadette hiç kimseyi O'na ortak koşmasın."

Fussilet 6.
De ki: "Ben sadece sizin gibi bir insanım. İlahınızın bir tek ilah olduğu bana vahyediliyor. O halde şaşıp sendelemeden O'na yönelin ve O'ndan af dileyin. Vay haline ortak koşanların!

Peygamberi şirke alet etmek en büyük sapkınlık değil midir? Şirke karşı uyarıp durduğu halde...

Şimdi Enbiya suresindeki ayetlere bakalım:

Enbiya 107. Ve biz seni ancak âlemlere bir rahmet olarak gönderdik.


Enbiya 108. De ki: "Bana şu vahyediliyor: "Tanrınız ancak bir tek tanrıdır. Peki, siz, müslümanlar/Allah'a teslim olanlar mısınız?"

Hz. Muhammed'in alemlere rahmet oluşu ilettiği ilahi sözle, kutsal mesajla ilgilidir. Çekip alın vahyi ondan, geriye ne kalır?

Tekvir 27. O, âlemlere bir öğütten başka şey değildir.





__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
birkan2000
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 nisan 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 49
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı birkan2000

Alperen Yazdı:
birkan2000 Yazdı:
ENBİYA 107. SENİ ANCAK ALEMLERE RAHMET OLARAK GÖNDERDİK.

ayetinin  ne anlama geldiğini ve ALLAH ın peygamberlerinin ne kadar üstün olduğunu düşünün ve sıradan basit senin benim gibi insanmış  havası estirerek Efendimizin adını basitleştirmeye çalışmayın.

Kur'an la oyun oynamayı da bırakın ve ALLAH ın azabından korkun.

Selam Birkan

Allah'ın elçileridirler onlar. Elbette seçkindirler çünkü vahye direkt muhataplar ve vazifeliler. Fakat Tanrılaştırılmaları ve Allah'a ortak kılınmaları yani "Allah yanında onların da hüküm koyma yetkileri vardır" denilmesi apaçık bir sapkınlıktır.

Bu tehlikeye dikkat çekmek üzere Allah Son Elçisine şöyle söyletiyor:

Kahf 110. De ki: "Ben de sizin gibi bir insanım. Ancak, tanrınızın bir tek tanrı olduğu bana vahyediliyor. O halde, Rabbine kavuşmayı uman, hayra ve barışa yönelik iş yapsın ve Rabbine ibadette hiç kimseyi O'na ortak koşmasın."

Fussilet 6.
De ki: "Ben sadece sizin gibi bir insanım. İlahınızın bir tek ilah olduğu bana vahyediliyor. O halde şaşıp sendelemeden O'na yönelin ve O'ndan af dileyin. Vay haline ortak koşanların!

Peygamberi şirke alet etmek en büyük sapkınlık değil midir? Şirke karşı uyarıp durduğu halde...

Şimdi Enbiya suresindeki ayetlere bakalım:

Enbiya 107. Ve biz seni ancak âlemlere bir rahmet olarak gönderdik.


Enbiya 108. De ki: "Bana şu vahyediliyor: "Tanrınız ancak bir tek tanrıdır. Peki, siz, müslümanlar/Allah'a teslim olanlar mısınız?"

Hz. Muhammed'in alemlere rahmet oluşu ilettiği ilahi sözle, kutsal mesajla ilgilidir. Çekip alın vahyi ondan, geriye ne kalır?

Tekvir 27. O, âlemlere bir öğütten başka şey değildir.



Bakın Kardeşim bizi Peygamber Efendimizi ALLAH ın yanında ikinci bir hüküm koyucu olarak kabul ediyormuşuz havası estiriyorsunuz.Kendinize bir türlü savunma mekanizması hazırlamışsınız.Fikirlerinizi kabul etmeyenlerin yazılarını okumadan veya okuyupta ne dendiğine bakmadan fikirlerinize de ayetleri delil göstererek herkese kabul ettirmeye çalışıyorsunuz.

Hiç bir müslüman peygamberimizi tanrılaştırmıyor.Aksine O nun ismine,yaptıklarına,ne kadar hürmet ederse ALLAH a daha yakınlaşacağını bilir.Her müslümanın amacı ALLAH IN rızasını kazanmış olarak ölmektir.

Ama sizin yaptığınızın aksine peygamberimizi basitleştirerek değil dahada yücelterek bunu kazanabileceğimizi biliriz.

Bu yüzden de ALLAH ın ayetlerini oyuncak gibi elimize alıp ta kendi fikirlerimize göre kullanmayız.

Peygamber Efendimizin yaşamını örnek alırız.Yani sizin kabul etmediğiniz Hadisleri.

Bundan da onur duyuyorum kendi adıma.

Siz ne kadar uğraşırsanız uğraşın ALLAH Kur'an ı da peygamberini de kıyamete kadar koruyacaktır.

SELAMETLE.

Yukarı dön Göster birkan2000's Profil Diğer Mesajlarını Ara: birkan2000
 
yunusemre
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 16 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 213
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yunusemre

Selam Birkan2000,

Verilen ayetlerin açıklamaları daha önce hem bu başlık altında, hem de diğer bazı başlıklar altında ayetlerin ayetlerle tefsiri ve sağlaması yapılarak açıklanmış, ben lüzum görmediğimden sizlere ayetlerin ne manaya geldiğini yazmayacağım. Ayetleri akledip anlamak sizlere kalmış birşey, ha siz kendi anladığınız şekilde anlıyorsanız birşey diyemem....

Alıntı:

Anlatılanlara göre, Hz. Muhammed kedisi Müezza’yı o kadar çok severmiş ki, Müezza bir gün sedirde oturan Hz. Muhammed’in giysisinin ucunda uyuya kalmış. Her kedi dostu gibi uyuyan bu güzelliğe kıyamayan Hz. Muhammed, Müezza’yı uyandırmaktansa giysisinin ucunu usulca keserek sedirden kalkmayı tercih etmiş. Müezza, muhtemelen bir sokak kedisi idi ve Mekke’nin sıcak kavurucu sokaklarından Hz. Muhammed’in ilgisi ile kurtulmuştu. Kendisi de bir kedi dostu olan ve hadisleri aktaran Abu Hurayra (isminin anlamı da “kedi babası” demek..) Hz. Muhammed’in kedilerin ticari alım satımını yasaklattığını söyler.

Hatta Abu Hureyra’nın aktardığı hadislerde “kedisini kapatıp aç bırakan bir kadının cehennemde çektiği cezadan” bahsedilir. Mesaj oldukça açıktır. Kedilere iyi muamele şarttır. Belki bu hadislerden belki de kendi öz inancımızdan bilmiyorum ama çocukluğumuzda kedilerin canını acıtanlar için hep aynı şey söylenir dururdu. “Bir kediyi öldürürsen yedi cami yaptırman gerekir”. Belki de İslamiyet’teki bu gizli kedi sevgisi sebebi ile İslam ülkelerinin sokakları kedilerle doludur (ve ne yazık ki şu an milyonlarcası kötü yaşam koşulları ile yüzyüzeler..).

Anneannem bir gün üzerleri dantellerle çevreli sedirde Cumhuriyet’in 75. yıl anısına çıkarılmış Sümerbank bardakları ile çay içerken bizlere bir hikaye anlatmıştı. Sanırım ben de Müezza gibi anneannemin hiç üzerinden çıkarmadığı mavi pötikareli önlüğünün üzerinde uykuya hazırlanıyordum. “Bir gün bir yılan Hz. Muhammed’e gelmiş ve kendisinden yardım istemiş. Hz. Muhammed de yılana yardım etmiş. Ama yılan teşekkür edeceği yerde Hz. Muhammed’i sokmaya kalkışmış. İşte tam o sıra oralardan geçen bir adam Hz. Muhammed’in zor anına yetişip kedisini yılanın üzerine salmış. Yılanın zehirli ısırığından kedi sayesinde kurtulan Hz. Muhammed kedinin sırtını okşamış. O günden beridir de kediler sırt üstü yere düşmezlermiş.” Hikaye çok güzeldi.....

Kalın harfle anlatılmış olan hikayeye inanıyorsanız diyeceğim bir şey yok, hadislerin iç yüzü böyle işte. Allah'ın yaratmış olduğu kanunları Muhammed Peygamber üzerine inşa etmiş olan mezhep ve hadis dinlerinden daha ne beklenir, nasılsa dünya Muhammed için yaratılmış ya hani!!!! Kediler de O dokunduktan sonra  ters düşmeyiversinler...

Yukarı dön Göster yunusemre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yunusemre
 
birkan2000
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 nisan 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 49
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı birkan2000

yunusemre Yazdı:

Selam Birkan2000,

Verilen ayetlerin açıklamaları daha önce hem bu başlık altında, hem de diğer bazı başlıklar altında ayetlerin ayetlerle tefsiri ve sağlaması yapılarak açıklanmış, ben lüzum görmediğimden sizlere ayetlerin ne manaya geldiğini yazmayacağım. Ayetleri akledip anlamak sizlere kalmış birşey, ha siz kendi anladığınız şekilde anlıyorsanız birşey diyemem....

Alıntı:

Bak kardeşim bana kendi ilminden bahset,bende senin ciddi olduğunu anlayayım.Hem alimleri kabul etmiyorsun hem hadisleri kabul etmiyorsun,ama tefsirleri kabul ediyorsun.Tefsiri de yapanlar senin beğenmediğin alimler.Bu nasıl çelişkidir?Önemli olan senin ayetten ne anladığın değildir.O ayetin uygulaması veya ne anlama geldiği peygamber efendimiz tarafından yapılmıştır ve bu güne kadar gelmiştir.Şimdi sen çıkıp diyorsun ki peygamberimizin açıklaması yanlıştır veya peygamberimizin yanındakiler yanlış anlatmıştır benimkisi doğrudur diyorsun.Bunu da Kur'an ı alet ederek desteklemeye çalışıyorsun.

Kur'an sız Hz.Muhammed (S.A.V.) Hz.Muhammedsiz Kur'an olmaz.

Anlatılanlara göre, Hz. Muhammed kedisi Müezza’yı o kadar çok severmiş ki, Müezza bir gün sedirde oturan Hz. Muhammed’in giysisinin ucunda uyuya kalmış. Her kedi dostu gibi uyuyan bu güzelliğe kıyamayan Hz. Muhammed, Müezza’yı uyandırmaktansa giysisinin ucunu usulca keserek sedirden kalkmayı tercih etmiş. Müezza, muhtemelen bir sokak kedisi idi ve Mekke’nin sıcak kavurucu sokaklarından Hz. Muhammed’in ilgisi ile kurtulmuştu. Kendisi de bir kedi dostu olan ve hadisleri aktaran Abu Hurayra (isminin anlamı da “kedi babası” demek..) Hz. Muhammed’in kedilerin ticari alım satımını yasaklattığını söyler.

Hatta Abu Hureyra’nın aktardığı hadislerde “kedisini kapatıp aç bırakan bir kadının cehennemde çektiği cezadan” bahsedilir. Mesaj oldukça açıktır. Kedilere iyi muamele şarttır. Belki bu hadislerden belki de kendi öz inancımızdan bilmiyorum ama çocukluğumuzda kedilerin canını acıtanlar için hep aynı şey söylenir dururdu. “Bir kediyi öldürürsen yedi cami yaptırman gerekir”. Belki de İslamiyet’teki bu gizli kedi sevgisi sebebi ile İslam ülkelerinin sokakları kedilerle doludur (ve ne yazık ki şu an milyonlarcası kötü yaşam koşulları ile yüzyüzeler..).

Anneannem bir gün üzerleri dantellerle çevreli sedirde Cumhuriyet’in 75. yıl anısına çıkarılmış Sümerbank bardakları ile çay içerken bizlere bir hikaye anlatmıştı. Sanırım ben de Müezza gibi anneannemin hiç üzerinden çıkarmadığı mavi pötikareli önlüğünün üzerinde uykuya hazırlanıyordum. “Bir gün bir yılan Hz. Muhammed’e gelmiş ve kendisinden yardım istemiş. Hz. Muhammed de yılana yardım etmiş. Ama yılan teşekkür edeceği yerde Hz. Muhammed’i sokmaya kalkışmış. İşte tam o sıra oralardan geçen bir adam Hz. Muhammed’in zor anına yetişip kedisini yılanın üzerine salmış. Yılanın zehirli ısırığından kedi sayesinde kurtulan Hz. Muhammed kedinin sırtını okşamış. O günden beridir de kediler sırt üstü yere düşmezlermiş.” Hikaye çok güzeldi.....

Kalın harfle anlatılmış olan hikayeye inanıyorsanız diyeceğim bir şey yok, hadislerin iç yüzü böyle işte. Allah'ın yaratmış olduğu kanunları Muhammed Peygamber üzerine inşa etmiş olan mezhep ve hadis dinlerinden daha ne beklenir, nasılsa dünya Muhammed için yaratılmış ya hani!!!! Kediler de O dokunduktan sonra  ters düşmeyiversinler...

İslamda sadece kediye sevgi yoktur.ALLAH ın yarattığı herşeye saygı ve sevgi vardır.Peygamberini sevdiği için bir asa dokunuşu ile denizde yollar açan,peygamberini sevdiği için sevdiği kedinin sırtını yere getirmeyecek gücü vardır herhalde ALLAH ın.Yapmıştır demiyorum.Yapmamıştır da demiyorum.Rabbim ne dilerse ona sadece OL der.

Sen yoksa dünyayı senin içinmi yarattığını düşünüyorsun?

ALLAH ın kıyamete kadar sürecek son Kitabı olan Kur'an ı tebliğ etmesi için seçtiği insanların liderine saygı ile hitap etmekten bile acizsin ve kalkmış burada Kur'an ı diline doluyorsun ve ahkam kesmeye çalışıyorsun.

Önce Kur'an ı doğru oku.Ondan sonra,ALLAH IN olmazsa olmazlarını bir öğren,ondan sonra konuşalım.Eğer samimi isen kendi yazdıklarından utanırsın.

SELAM ALLAH A RESULLERİNE ASHAB INA VE TÜM MÜSLÜMANLARA OLSUN

Yukarı dön Göster birkan2000's Profil Diğer Mesajlarını Ara: birkan2000
 
yunusemre
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 16 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 213
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yunusemre

Selam Birkan2000

http://www.aliaksoy.net/2007/09/17/neden-yalniz-kuran/#more- 986

Üstteki linkteki yazıyı okumanızı tavsiye ederim...

Hangi hayvanları sevdiğiniz konusunda ise bir şey diyemeyeceğim, çünkü hayvanlar konusundaki söyleminiz doğru değil. Hadis uydurmaları üzerine inşa ettiğiniz dininizde Allah'ın yaratmış olduğu hayvanlardan köpek, domuz, ayı, yılan gibi hayvanları sevmediğiniz gün gibi ortada...

Yukarı dön Göster yunusemre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yunusemre
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats