HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: ŞEKİLSEL SALAT KUR’ANDA YOK MU? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Kıyamlı-rükulu-secdeli salât hakkında Yüce Allah’ın vermiş olduğu bilgi açık seçiktir; bence yeterlidir (Nisa 101-104). Daha fazlasını istemek ise salâttan kaçmak için bahane aramak olur. Tıpkı kendilerine bir inek kesmeleri buyurulan İsrailoğullarının inek hakkında daha fazla daha fazla bilgi istemesi gibi.

 

O öyküden "alınacak ders kişinin  kuralları daha karmaşık hale getirecek olan (hukuki) isteklerde bulunmaması gerektiğidir. İlk Müslümanlar konulara işte öyle yaklaştılar ve  konuları karmaşık hale getirmekten uzak durdular. İlk zamanlar din o yüzden kolay ve  hoşgürülü idi. Ama sonradan gelenler aslında kendi hükümleri olan ictihadî buyrukları ve yasakları sanki ihtiyaç varmışçasına dine eklediler, eklediler, eklediler; dini karma karışık, kaskatı bir yük haline getirdiler." (Reşid Rıza’dan aktaran Muhammed Esed, The Message of THE QUR’AN, 2:71’le ilgili 55 nci dipnot).

 

Salât inananlar üzerine vakitli olarak farz kılınmıştır (4:103). Günün iki ucunda ve gecenin saçaklarında (11:114) salâti’l fecr ve salâti’l işa niyetine (24:58) kıyamlı-rükulu-secdeli bir şekilde (4:102) eda edilir.

 

Bu kadar açık seçik; bu kadar basit.

 

Buna rağmen bahaneler uydurup kıyamlı-rükulu-secdeli salâtı inkar edenler bence yanılıyor. Örneğin şu bahanelere bakın (başka bir forumdan):

 

Namaz

1) Günlerce giydiği çoraptaki pislikleri, bakterileri cami tapınaklarında halılara bulaştırdıktan sonra yerlere kapanarak o leş gibi kokuyu ve bakterileri teneffüs etmektir.

2) Cami tapınaklarının kalabalık oldugu zamanlarda öndekilerin popolarına kapanarak milletin pis donunu koklamaktır.

3) Namazı dinin direği olduğunu söyleyenler en büyük yalancılardır. Zira namaz o kadar zayıftır ki en ufak bir yele bile dayanamaz, bir osurukta gider.

4)Namazı Allaha saygı olarak kotarmaya çalışanlar aslında namaz da Allah’a talimat verdiklerinin farkında bile değillerdir. Zira namazda okunan ayetler Allahın insanlara gönderdiğini tekrar Allaha iade etmekten başka bir şey değildir.

 

...

 

NAMAZIN KENDİSİ YOK Kİ KILINIŞI OLSUN

 

Allah’ın vakitli ve şekilli olarak farz kıldığı salâtı inkar etmek için baş vurulan tipik bir ipe un serme hinliği bu. Bahanelerin hepsi mezhep kaynaklı. Onların ürettiği beşerî cürümler fütursuzca ilahî salâta fatura ediliyor.

 

Bu tür ipe un sermelerle salâtın işe yaramıyacağı iddiası arasında apaçık bir işbirliği var. Örneğin "Hz Peygamber müttefik Yahudilere salât ettireceğine yazılı güvence alsaydı," mızmızlığı asla geçerli değil. Çünkü saldırmazlık andlaşması ve borçlanma gibi ilişkiler zaten yazıya dökülür ama taraflar yine de tedirgin olabilir. Bu gibi durumlarda tarafların birbirine yemin ettirip işi bir de uhrevi adalete havale etmesi İslamın özündeki ahrete imanın gereğidir.

 

Salâtın işe yaramaması dindeki yozlaşma yüzündendir. Önemlidir. Allah isterse başka bir yazıda ele alayım.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
zorunlu misafir
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 15 mayis 2006
Gönderilenler: 7
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı zorunlu misafir

Benim bi sorum olucak. kuran okumak için, tesbih için, allahı zikretmek için, oruç için farz olmayan abdest niçin alınır? abdest ne işe yarar? bunu sayın hasandan rica ediyorum.
Yukarı dön Göster zorunlu misafir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: zorunlu misafir
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Bence de öncelikle Kur'anda geçen "secde" ve "rüku" kavramlarının başka anlamları yanında şekilsel yönünün de olduğu gösterilmeli. Bu gösterilmeden ikisine dayanılarak yapılacak "vardır" tespiti havada kalacaktır.

ŞEKİLSEL SECDE KUR’ANDA YOK MU?
ŞEKİLSEL RÜKU KUR’ANDA YOK MU?

Ayrıca Kur'andaki salat kavramları içinde hangisinin şekilsel olanı ifade ettiğine dair ilmi bir metod bulunmakta mıdır? Örneğin "Salat-ı İkame formunda olanlar namazdır, diğerleri değildir" iddiası gibi.

Saygılar

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

kuran okumak için, tesbih için, allahı zikretmek için, oruç için farz olmayan abdest (salât söz konusu olunca) niçin alınır? abdest ne işe yarar? (zorunlu misafir)

Çünkü Kuran her hangi bir zamanda okunur; Allah her hangi bir zamanda anılıp yücelenir; oruç her hangi bir zamanda tutulur. Ve bunların öyle tarifi yapılmış uygulama şekilleri yoktur. O yüzden örneğin bir kimsenin oruçlu mu değil mi olduğu görülemez.  

Salât ise bir törendir; göstere göstere eda edilir çünkü özel bir uygulanış şekline ve vaktine sahiptir. 

Ben bu bölümün müzakeresine başlarken salâtı Allah'a vermiş olduğumuz söze bağlılığımızı belirtme etkinliğimiz diye tarif ettim.

İki husus önemli:

(1)Salât, ant diye tarif ediliyor sanılmasına rağmen, ant değildir. Ant içme işi zaten "kâlû bela"da olup bitmiş. Salât ise bir etkinliktir; şimdi yapılıyor.

(2)Salât elbet değişik anlamlara gelir ama bu müzakerenin konusu olan salât, şeklen ve vakten sınırlı olan salâttır. O halde tarifini kim yaparsa yapsın benim gibi yapar. Ama nedense ben acayip bir tarif yapmışım gibi algılandı. Ya da ben mi alınganlık edip öyle bir duyguya kapıldım?

Neyse. Soru, "Niçin salât söz konusu olunca abdest alınıyor?" idi. Çünkü salât özeldir. Zaten özel olduğu için uygulanma şekli ve vakitleri belli edilmiştir; artı, amacı belli edilmiştir:

...Beni anmak için salât et -akımi's salâte li'z zikrî (20:14)

Evet. Yüce Allah’a "kâlû bela"da verdiğimiz bir söz var (7:172-173, 33:72-73): yaşadığımız sürece "Allah bir!" deyip yalnızca O’na tapacağız (36:60). İşte salât o sözümüzü hatırlamak amacıyla günün belli vakitlerinde yaptığımız kıyamlı-rükulu-secdeli etkinliklerdir. 

 

Allah’ın salât ile o sözümüzü ilgili kılan sözleri:

 

Andınıza bağlı kaldığınız sürece sizinleyim

innî ma’aküm lein akamtümü’s salât (5:12)

 

Senin andına bağlılığın mı atalarımızı bırakmamızı gerektiriyor? –

E salâtüke te’muruke en tetrüke ma ya’budu ébâüna (11:87)

 

Sizin dostunuz, andına bağlı kalmaya çalışandır –

veliyyüküm ... ellezîne yukıymûne’s salât (5:55)

 

Şeytana tapmıyacağınız hakkında sizden söz almadık mı?

E lem a’hed ilayküm... en lâ ta’büdü’ş şeytan

 

Bana tapın; doğru yol bu

Eni’büdüni hézé sırâtü’n müstakîm (36:61)

 

Şeytan sizi andınızdan caydırmak ister

yurîdû’ş şeytanü enyasiddûküm ani’s salât (5:91)

 

Andınızı anımsama etkinliklerinizi sürdürün ve bilinçle yerine getirin

Hâfizû alâ’s salavâti ve salâti’l vusta (2:238)

 

Ahrete inanan herkes vahye de inanır ve andını sürekli anımsamaya çalışır

ellezîne yü’minûne bi’l âhiri yü’minûne bihî ve hüm alâ salât ihim hâfizûn  (6:92)

Abdest arınıp o törene yoğunlaşmamız almamız gereken bir önlem:

Allah sizi arındırmak ve size olan iyiliğini, değer bilin diye, tamamalmak istiyor -('llahü) liyutahhir eküm ve liyütimme nı'metehu aleyküm le'alleküm teşkürûn (5:6) 

Özetle, salât bir araçtır; amaç değil. Yararı öteki dünyada değil bu dünyada elde edilmek durumundadır: Allah bize olan iyiliğini bu dünyada tamamlamak istiyor ki Kendisinin bu dünyada değerini bilelim.   

Değer bilir olmak İslamî bir erdemdir; münkir olmanın zıt anlamlısıdır.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Dostlar

 

Aşağıdaki ayette geçen ve namaz olarak tercüme edilen SALAT kavramı hakkında ne düşünürsünüz?

 

Diyanet Vakfı Meali: Ey iman edenler! Birinize ölüm gelip çatınca vasiyet esnasında içinizden iki adalet sahibi kişi aranızda şahitlik etsin. Yahut seferde iken başınıza ölüm musibeti gelmişse sizden olmayan, başka iki kişi (şahit olsun). Eğer şüpheye düşerseniz o iki şahidi namazdan sonra alıkorsunuz; «Bu vasiyet karşılığında hiçbir şeyi satın almayacağız, akraba (menfaatine) de olsa; Allah (için yaptığımız) şahitliği gizlemeyeceğiz, (aksini yaparsak) bu takdirde biz elbette günahkârlardan oluruz» diye Allah üzerine yemin ederler. (Maide 106)

 

Ali Bulaç Meali : Ey iman edenler, sizden birinize ölüm gelip çattığı zaman, vasiyet hazırlanışında, aranızda içinizden adaletli iki kişiyi (şahid tutun.) Veya yolculukta olup size ölüm musibeti gelip çatarsa, sizden olmayan başka iki kişiyi (şahid tutun. İkisini) Şayet kuşkulanacak olursanız namazdan sonra alıkoyarsınız, onlar da (size): "Akraba dahi olsa onu (yeminimizi) hiç bir değere değiştirmeyeceğiz ve Allah'ın şahidliğini gizlemeyeceğiz. Aksi takdirde biz elbette günahkarlardan oluruz." diye Allah adına yemin etsinler. (MAİDE SURESİ / 106)

 

Yaşar Nuri Öztürk Meali:  Ey iman edenler! Herhangi birinize ölüm gelip çattığında, vasiyet zamanı aranızdaki tanıklık şöyle olsun: Kendinizden adalet sahibi iki kişi yahut yolculuk etmekte iken ölüm musibeti başınıza geldiyse sizin dışınızdan iki kişi. Bunları namazdan sonra alıkoyarsınız; kuşkulanırsanız şöyle yemin ederler: "Vallahi, yakınlarımız da olsa yeminimizi hiçbir ücret karşılığı satmayacağız, Allah'ın tanıklığını saklamayacağız. Çünkü böyle yaparsak mutlaka günahkârlardan oluruz." (Maide 106)

 

Edip Yüksel Meali: İnananlar, birinize ölüm yaklaşınca, vasiyet anında aranızdan iki adil şahit tanık bulunsun. Yolculuk anında size ölüm gelirse, sizden olmayan iki kişi... Kuşkulanıyorsanız, namazdan sonra tanıkları alıkoyup ALLAH adıyla: "Akraba dahi olsa tanıklığımızı hiç bir değerle değiştirmeyeceğiz, ALLAH'ın tanıklığını gizlemiyeceğiz. Aksi taktirde, günahkarlardan oluruz," diye yemin ettirin.

 

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
zorunlu misafir
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 15 mayis 2006
Gönderilenler: 7
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı zorunlu misafir

Hasan Akcay Yazdı:

kuran okumak için, tesbih için, allahı zikretmek için, oruç için farz olmayan abdest (salât söz konusu olunca) niçin alınır? abdest ne işe yarar? (zorunlu misafir)

Çünkü Kuran her hangi bir zamanda okunur; Allah her hangi bir zamanda anılıp yücelenir; oruç her hangi bir zamanda tutulur. Ve bunların öyle tarifi yapılmış uygulama şekilleri yoktur. O yüzden örneğin bir kimsenin oruçlu mu değil mi olduğu görülemez.  

Salât ise bir törendir; göstere göstere eda edilir çünkü özel bir uygulanış şekline ve vaktine sahiptir. 

Ben bu bölümün müzakeresine başlarken salâtı Allah'a vermiş olduğumuz söze bağlılığımızı belirtme etkinliğimiz diye tarif ettim.

İki husus önemli:

(1)Salât, ant diye tarif ediliyor sanılmasına rağmen, ant değildir. Ant içme işi zaten "kâlû bela"da olup bitmiş. Salât ise bir etkinliktir; şimdi yapılıyor.

(2)Salât elbet değişik anlamlara gelir ama bu müzakerenin konusu olan salât, şeklen ve vakten sınırlı olan salâttır. O halde tarifini kim yaparsa yapsın benim gibi yapar. Ama nedense ben acayip bir tarif yapmışım gibi algılandı. Ya da ben mi alınganlık edip öyle bir duyguya kapıldım?

Neyse. Soru, "Niçin salât söz konusu olunca abdest alınıyor?" idi. Çünkü salât özeldir. Zaten özel olduğu için uygulanma şekli ve vakitleri belli edilmiştir; artı, amacı belli edilmiştir:

...Beni anmak için salât et -akımi's salâte li'z zikrî (20:14)

Evet. Yüce Allah’a "kâlû bela"da verdiğimiz bir söz var (7:172-173, 33:72-73): yaşadığımız sürece "Allah bir!" deyip yalnızca O’na tapacağız (36:60). İşte salât o sözümüzü hatırlamak amacıyla günün belli vakitlerinde yaptığımız kıyamlı-rükulu-secdeli etkinliklerdir. 

 

Allah’ın salât ile o sözümüzü ilgili kılan sözleri:

Andınıza bağlı kaldığınız sürece sizinleyim

innî ma’aküm lein akamtümü’s salât (5:12)

Senin andına bağlılığın mı atalarımızı bırakmamızı gerektiriyor? –

E salâtüke te’muruke en tetrüke ma ya’budu ébâüna (11:87)

Sizin dostunuz, andına bağlı kalmaya çalışandır –

veliyyüküm ... ellezîne yukıymûne’s salât (5:55)

Şeytana tapmıyacağınız hakkında sizden söz almadık mı?

E lem a’hed ilayküm... en lâ ta’büdü’ş şeytan

Bana tapın; doğru yol bu

Eni’büdüni hézé sırâtü’n müstakîm (36:61)

Şeytan sizi andınızdan caydırmak ister

yurîdû’ş şeytanü enyasiddûküm ani’s salât (5:91)

Andınızı anımsama etkinliklerinizi sürdürün ve bilinçle yerine getirin

Hâfizû alâ’s salavâti ve salâti’l vusta (2:238)

Ahrete inanan herkes vahye de inanır ve andını sürekli anımsamaya çalışır

ellezîne yü’minûne bi’l âhiri yü’minûne bihî ve hüm alâ salât ihim hâfizûn  (6:92)

Abdest arınıp o törene yoğunlaşmamız almamız gereken bir önlem:

Allah sizi arındırmak ve size olan iyiliğini, değer bilin diye, tamamalmak istiyor -('llahü) liyutahhir eküm ve liyütimme nı'metehu aleyküm le'alleküm teşkürûn (5:6) 

Özetle, salât bir araçtır; amaç değil. Yararı öteki dünyada değil bu dünyada elde edilmek durumundadır: Allah bize olan iyiliğini bu dünyada tamamlamak istiyor ki Kendisinin bu dünyada değerini bilelim.   

Değer bilir olmak İslamî bir erdemdir; münkir olmanın zıt anlamlısıdır.

Sevgi ile, Hasan Akçay

sayın hasan demek istediğim şu. şekilsel namaz yoksa geriye namaz içinde okunan kuran kalıyor. eee kuran okumak içinde abdeste gerek yoksa, abdesti neden alıyoruz?

Yukarı dön Göster zorunlu misafir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: zorunlu misafir
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Maide 106'yı anımsattığı için Alperen'e teşekkür ederim. Yazımı kaleme alırken o ayet aklımdaydı ama hangi surenin kaçıncı ayeti olduğunu not etmemişim. Onun için kullanmadım.

"Salât"ı elimizden geldiğince geniş bir çerçeve içinde değerlendirmeliyiz, tamam. Ama çerçeveyi ne kadar geniş tutarsak tutalım onun Allah tarafından vakten ve şeklen belirlenmek suetiyle farz kılınmış olduğu bir gerçektir.

Pire için yorgan yakanların durumuna da düşmeyelim.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

zorunlu misafir Yazdı:
şekilsel namaz yoksa geriye namaz içinde okunan kuran kalıyor. eee kuran okumak içinde abdeste gerek yoksa, abdesti neden alıyoruz?

Şekilsel namaz var. Açıklayıp Kuran'dan kanıt getirdim.

Yazıyı foruma astıktan sonra bir de şunu hatırladım: Orucun sabahın alaca karanlık anından akşamın alaca karanlık anına kadar uzun bir süresi var. O kada uzun süre abdestli kalmak mümkün değil. "Oruç söz konusu olunca neden abdest gerekmiyor?" sorusuna cevap verirken bunu da gözönüne alalım.

Sevgiyle, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
denge
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 08 ocak 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 7
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı denge

slm

SALATIN-NAMAZIN ŞEKİLSEL ANLAMLARI:

ŞEKİLSEL OLARAK YÜZÜNÜ DÖNDÜĞÜN BİR YER VAR !!!

2/149. Her nereden (yola) çıkarsan çık, (namaz için) yüzünü Mescid-i Haram'a doğru çevir. Kuşkusuz bu rabbinden gelen bir gerçektir. Tanrı, yaptıklarınızdan gafil değildir.

YA 2/239 AYETİNDEKİ ŞEKİLSELLİĞİ NASIL NESH EDİYORSUNUZ? SENİN ALLAH ‘ A BAĞLILIĞINDA KORKTUĞUN ZAMANLAR MI VAR? ALLAH’ A BAĞLI OLMAKTAN NEDEN KORKARSINIZ Kİ?

2/239. Eğer korkarsanız, yaya veya binekte iken kılın. Güvenliğe (emintüm) girdiğinizde ise, yine Tanrı'yı, bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği gibi zikredin.

SEN 4/101’ DEKİ AYETTEKİ GİBİ ZOR DURUMDA KALDIĞINDA, ALLAH’ A OLAN BAĞLILIĞINI KISALTIYOR MUSUN? OYSA BAĞLILIK SÜREKLİDİR DEĞİL Mİ?

4/101. Yeryüzünde adım attığınızda (yolculuğa ya da savaşa çıktığınızda), kafirlerin size bir kötülük yapmalarından korkarsanız, namazı kısaltmanızda sizin için bir sakınca yoktur. Şüphesiz kafirler, sizin apaçık düşmanlarınızdır.

ABDEST ŞEKİLSEL DEĞİL Mİ? ACABA ONU DA SOYUT BİR DURUMDA MI YAPIYORSUNUZ? SUYA DEĞMEDEN, SUYU HİSSEREK Mİ YANİ? 5/6
PEYGAMBER ZATEN ALLAH’ A BAĞLI, SADIK DEĞİL Mİ ? ALLAH’ A BELLİ VAKİTLERİN DIŞINDA BAĞLI OLMUYOR MU? GÜNDE 3 VAKİT BAĞLI, SONRA ALLAH’ I ÖNEMSEMİYOR, ONA BAĞLI OLMUYOR ÖYLE Mİ ?

SESLİ OLARAK YAPILAN BİR İBADETTİR NAMAZ, YİNE ŞEKİLSELDİR. OYSA BAĞLI OLMAK SOYUT BİRŞEYDİR. ONU DİLLENDİRMEYE GEREK YOKTUR GÜNDE 3 VAKİT. BUNU İÇİNDEN HİSSEDERSİN. VE BELLİ VAKİTLERDE DEĞİL, HERZAMAN BAĞLISINDIR ONA...

17/110. De ki: "Tanrı", diye çağırın, "Rahman" diye çağırın, ne ile çağırırsanız; sonunda en güzel isimler O'nundur. Namazında sesini çok yükseltme, çok da kısma, bu ikisi arasında (orta) bir yol benimse.

SECDENİN HEM SOYUT HEM ŞEKİLSEL ANLAMI VARDIR
17/107. De ki: "İster ona inanın, ister inanmayın. O, daha önce kendilerine ilim verilenlere okunduğu zaman, çenelerinin üstüne kapanarak secde ederler."
25/64. Onlar rablerine secde ederek ve kıyama durarak gecelerler.

ESKİDEN PADİŞAHIN YANINA VARANLAR, ONUN KARŞISINDA SAYGILARINI GÖSTERMEK İÇİN YERE EĞİLİP SECDE EDERLERDİ.YÜCE YARATICI KARŞISINDA SİZ NEDEN EĞİLMİYORSUNUZ?

KUTSAL KİTAPLARDAKİ SALAT

1Chr.29[20] Then David said to all the assembly, "Bless the LORD your God." And all the assembly blessed the LORD, the God of their fathers, and bowed their heads, and worshiped the LORD, and did obeisance to the king.
Ta.29: 20 Sonra Davut bütün topluluğa, "Tanrınız RAB'bi övün!" dedi. Böylece hepsi atalarının Tanrısı RAB'bi övdü; Tanrı'nın ve kralın önünde başlarını eğip yere kapandı.
Neh.8: 6 Ezra yüce Tanrı'ya, RAB'be övgüler sundu. Bütün halk ellerini kaldırarak, "Amin! Amin!" diye karşılık verdi. Hep birlikte eğilip yere kapanarak RAB'be tapındılar.

Ta.20: 18 Yehoşafat yüzüstü yere kapandı. Yahuda halkıyla
Yeruşalim'de oturanlar da RAB'bin önünde yere kapanıp O'na tapındılar.

İngilizce kutsal kitap örnekleri
http://www.hti.umich.edu/r/rsv/browse.html sitesinden alınmıştır.Türkçe tercümeler için http://www.incil.com/doc/incil_html/frame1.html sitesini veya http://www.kutsalkitaplar.net/ sitesini kullanabilirsiniz 



SİZ NAMAZDA ŞEKİLSELLİK YOK DİYORSUNUZ, YUKARDAKİ AYETLERDEKİ ŞEKİLSELLİĞİ NASIL İNKAR EDECEKSİNİZ? BUNU RİVAYETLERLE DEĞİL, KURAN’ DAN AYETLERLE DELİLLENDİRMENİZİ İSTİYORUM ...

EĞER DELİLİNİZ YOK İSE, SİZ KAFANIZA GÖRE KONUŞUP, HEVANIZA UYUYORSUNUZ VE ALLAH’ IN AYETLERİNİ YALANLIYORSUNUZ...ALLAH’ IN AYETLERİNİ YALANLAYANLAR KURTULUŞA EREMEZLER...

İyi günler

Yukarı dön Göster denge's Profil Diğer Mesajlarını Ara: denge
 
denge
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 08 ocak 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 7
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı denge

selam

1)ABDEST NEDEN ALINIR?

2)KURAN' I OKUMADAN ÖNCE Mİ ALIRSINIZ SİZ ABDESTİ?

3)NAMAZ İÇİN DEĞİLSE, NEDEN ALINIR PEKİ BU ADREST?

4)SİZ BİNEKTE YADA KORKTUĞUNUZ ZAMAN, BAĞLILIĞINIZI KISALTIYOR MSUNUZ? ALLAH' A OLAN İÇSEL BAĞLILIĞINIZ, BİR ANDA AZALIYOR MU?

5)RAHATA ÇIKTIĞINIZ ZAMAN ALLAHA OLAN İÇSEL BAĞLILIĞINIZI TAM OLARAK MI YAPIYORSUNUZ?

6)ALLAHA OLAN BAĞLILIK SÜREKLİ BİLİYORDUM...YANILIYORMUYUM?

7)RÜKU KONUSUNDA ŞUNU DÜŞÜNÜYORUM.RÜKU ŞEKİLSEL ANLAMDA YOKTUR, YANİ NAMAZDA RÜKU YOK,ÇÜNKÜ ŞEKİLSEL ANLAMDA KULLANILMAMIŞTIR,AYETLERDE HEP SOYUT ANLAMLIDIR. SANIRIM EĞİLMEK KELİMESİ HARRE DİYE BİLİYORUM, BU KONUDA YANILIYOR OLABİLİRM.AMA ŞEKİLSEL ANLAMDA RÜKU YOKTUR DİYE DÜŞÜNÜYORUM BEN DE...AMA SECDE VE KIYAM İÇİN BUNU SÖYLEYEMEYİZ...

yukardaki sorulara umarım ilgili kişi(ler) cevap verecektir

iyi günler

 

Yukarı dön Göster denge's Profil Diğer Mesajlarını Ara: denge
 

<< Önceki Sayfa 15 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats