Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
bu halk ayak yoluna gitmeden de , dediğiniz şeyi zaten yapıyor ! her ayak yoluna giden onu mu yapar? yada eğer gerçekten abdest böyle bir durumda bozulsa idi, bu iş ayak yolunda yapılmıyor ki illa, Allah yazmazmıydı?
ayak yolundan kastı, tuvalete çıkmaktır gayet açıktır, bunu oraya buraya çekmenin, ayetleri saptrmanın ve zanna dayalı hüküm vermenin anlamı nedir?
ki ayette bile Allah size zorluk çıkarmak istemez derken, sizler bu tür yorumlarla işleri iyice zorlaştırıyorsunuz
selam ile...
Ayak yolundan kasıt tuvalete çıkmaktır doğru. Farklı anlamıyoruz zaten. Her tuvalete çıkan gaz da çıkarmaz bu da doğru. Ancak gaz çıkarmak da tuvalete gitmenin içinde herhalde buna itirazınız olamaz. Ayrı ayrı ifade edilmediğine göre bu eylemin de abdesti bozan durumlardan olduğu sonucuna varmak çok uçuk mu olur?
Selamlar!
selam
Sorun uçuk olup olmaması değil, neye göre ve nasıl hüküm verdiğimizdir
şöyle düşünelim, midye yada altın yüzük haram derler, Kuranda ise bunlar helal kılınmış, yada en azından haramdır diye bir hüküm yok, demekki biz bu konuda özgürüz , serbestiz demektir
abdesti bozan haller de bellidir... Şimdi Kuranda yazmayan bir konuda hüküm vermek, şuna helal buna haram demek, şu emir bu farz demek, kesin bilmeden konuşup Allah adına hüküm vermek olunca, işin boyutu daha ciddileşiyor
hüküm vermek bizim diil, Allaha ait bir özelliktir
bu bağlamda bizler sadce Kuranda yazanlardan sorumluyuz ve dediğiniz durumda abdestin bozulması gibi bir şey hiçbirşekilde çıkmamaktır
abdest tuvvalete çıkınca yenilenir ve cinselililşkiden sonra.
ARKADAŞLAR HEPİNİZE TEŞEKKÜR EDİYORUM ANCAK SORDUĞUM SORU KISMEN ANLAŞIMIŞSADA BİRAZ DA ÇARPTIRILMIŞ GİBİ BENİM SORUMDAKİ ANA TEMA ŞU İDİ.
GAZ YAPMAK EĞERKİ ABDESTİ BOZUYOR İSE ABDEST ALIRKEN BİZ ORALARI NEDEN YIKAMIYORUZ BÜYÜK ABDESTTE VE KÜÇÜK ABDESTTE TABİİKİ ABDEST BOZULUYOR VE ORALARI HERDEFASINDA YIKAMA TEMİZLEME ŞANSIMIZ TABİİKİ OLUYOR AMA GAZ ÇIKARMA HALİNDE ÇOĞUMUZ ORAYI YIKAMAYI DAHİ DÜŞÜNME GEREĞİ DUYMUYORUZ TAMAM BEN ŞAHSIM OLARAK MUTLAKADİKKAT EDERİM ÇOĞU ZAMANDA AKLIMIZA DAHİ GELMEZ ÇÜNKÜ ONUN ORADA PİSLİK BIRAKMA İHTİMALİNİ DÜŞÜNEMEYİZ BİLE
Sorun uçuk olup olmaması değil, neye göre ve nasıl hüküm verdiğimizdir
şöyle düşünelim, midye yada altın yüzük haram derler, Kuranda ise bunlar helal kılınmış, yada en azından haramdır diye bir hüküm yok, demekki biz bu konuda özgürüz , serbestiz demektir
abdesti bozan haller de bellidir... Şimdi Kuranda yazmayan bir konuda hüküm vermek, şuna helal buna haram demek, şu emir bu farz demek, kesin bilmeden konuşup Allah adına hüküm vermek olunca, işin boyutu daha ciddileşiyor
hüküm vermek bizim diil, Allaha ait bir özelliktir
bu bağlamda bizler sadce Kuranda yazanlardan sorumluyuz ve dediğiniz durumda abdestin bozulması gibi bir şey hiçbirşekilde çıkmamaktır
abdest tuvvalete çıkınca yenilenir ve cinselililşkiden sonra.
saygı ile...
Selam savaş1,
Paragraflarınıza sırayla cevap vermeye çalışacağım.
Ortada tarafımızdan verilmiş bir hüküm yok. Hükmü Allah verir. Bizim yapmaya çalıştığımız anlamaya çalışmak.
Altın ya da midye konusunda aynı düşünüyoruz merak etmeyin.
Yukarıda da söyledim hükmü Allah verir. Biz anlamaya çalışıyoruz (içtihad). Allah adına hüküm vermek yok.
Bir şeyin illa lafzen Kur'an'da olması mı gerekir? Yoksa lafzın işaret ettiği anlam ve maksad da bir şeyler ifade eder mi?
Size göre başka anlam çıkmayabilir ama bana göre çıkıyor. Yine de üzerinde düşünüyorum.
GAZ YAPMAK EĞERKİ ABDESTİ BOZUYOR İSE ABDEST ALIRKEN BİZ ORALARI NEDEN YIKAMIYORUZ BÜYÜK ABDESTTE VE KÜÇÜK ABDESTTE TABİİKİ ABDEST BOZULUYOR VE ORALARI HERDEFASINDA YIKAMA TEMİZLEME ŞANSIMIZ TABİİKİ OLUYOR AMA GAZ ÇIKARMA HALİNDE ÇOĞUMUZ ORAYI YIKAMAYI DAHİ DÜŞÜNME GEREĞİ DUYMUYORUZ TAMAM BEN ŞAHSIM OLARAK MUTLAKADİKKAT EDERİM ÇOĞU ZAMANDA AKLIMIZA DAHİ GELMEZ ÇÜNKÜ ONUN ORADA PİSLİK BIRAKMA İHTİMALİNİ DÜŞÜNEMEYİZ BİLE
BİLMEM ANLATABİLDİMMİ
SAYGILAR SUNUYORUM VE HEPİNİZİ SEVİYORUM
Selam candost,
Bir yeri yıkamamızın nedeni abdestin bozulması değil o yerin pislenmesidir. Gaz çıkarmanın pislik oluşturduğunu düşünüyorsanız temizlenirsiniz.
Gönderen: 22 agustos 2006 Saat 2:57pm | Kayıtlı IP
segili arkadaşlar bir süreden beri busiteyi takip etmekteyim bu ve bazı sitelerde çok faydalı bilgiler olduğunun farkındayım ancak bende şöyle bir izlenim doğuruyor:sanki şu fatihin istanbulu alışı sırasında yapılan melekler tartışması vardır ya onu hatırlatıyor.yani namazı üç kılsan nolur beş kılsan nolur?salat'ın anlamına ermedikten sonra,yada hac şu vakitlerde mi olmalı yoksa....olmalı gibi.insanın bütün özgürlük alanlarını daraltan, onu yaratıcısına karşı üretemez bir hale getiren bir dinle karşı karşıyamıyız?dinin örnek bir topluma örnek bir uygulamayla gelmiş şeklini bütün zamana ve de mekana yaymak muradı ilahiye ne kadar uygundur?herkese selamlar.
__________________ ANADOLU BURDA EVLATLAR BAŞKA IRGATLAR BAŞKA BAŞKADIR
__________________ ANADOLU
BURDA EVLATLAR BAŞKA IRGATLAR BAŞKA BAŞKADIR
-Ey iman edenler, namaza kalktığınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın, başlarınızı meshedin ve her iki topuğa kadar ayaklarınızı da (yıkayın.) Eğer cünüpseniz temizlenin (gusül edin); eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize ondan sürün. Allah size güçlük çıkarmak istemez, ama sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimeti tamamlamak ister. Umulur ki şükredersiniz.
(MAİDE/6)
Ayetin Başlangıcına dikkat edin burda farklı!! çünkü ifade namaza kalktığınız zaman diyor. yani bu ayet benim anladığım kadarı ile her vakitte namaza kalktığımız da abdest almamız gerektiğine dair. çünkü belirli vakiti kıldıktan sonra diğer vakit giriyor. ve kalktığınız ifadeside buna uygun düşüyor.
diğer bir konu ise ayak yolu ifadesi de illa wc yi kastetmiyor. çünkü biz lovoboya her girişimizde tekrar abdest alacak değiliz ki bu ifadeyi destekler nitelikte namaza kalkacağınız(yani abdest alcağınızda destekler). ayrı yetten ayet su bulamayacağınız zaman ayak yolu ifadesi var. nasıl olurki ayak yolu ifadesi su bulamadığınızda temizlenebilirsiniz. buda ayrı bir şey.
arkadaşın sorusuna cevabım şudur. gaz çıkarttığınızda zaetn bir pislik bulaşacaksa iç çamaşırızıa bulaşır. eğer rahatsız oluyorsanız her wc ye girdiğinizde taharetlenirsiniz. ve sonrasında abdesttinizi alırsınız.bunu cevabını zaten sizde biliyorsunuzdur.
EN DOĞRUSUNU ALEMLERİN RABBİ BİLİR.
__________________ 41/33. "Doğrusu ben, kendini Allah'a verenlerdenim" diyen, yararlı iş işleyen ve Allah'a çağıran kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma