Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Selam Mircan,Kuranda açık olmayan hükümler olduğuna nasıl hükmettin?Anladığım kadarıyla cümlenin devamında muhkemi,açık hükümler,müteşabih olanları ise tartışmalı olarak görüyorsun.
Selam Abdullah,Kur'anda açık olmayan hükümlerin olduğuna elbette kendi kendime hüküm çıkarmadım.referansım yine Kur'an.Ayrıca muhkemi açık,müteşabihi tartışmalı ben görmüyorum Rab'bimiz söylüyor.Bak ayet çok açık:
ALİ İMRAN-7. Kitabı sana O indirdi. Onun bazı ayetleri muhkemdir (ki) onlar Kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabih(birbirine benzeyen, sonucu tam bilinmeyen)dir. Kalblerinde eğrilik olanlar, fitne çıkarmak, uyardığı sonuca uğra(yıp belalarını bul)mak için onunmüteşabih ayetlerinin ardına düşerler. Oysa onun te'vili(uyardığı sonucun ne zaman gerçekleşeceği)ni Allah'tan başka kimse bilmez. İlimde ileri gidenler: "Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır" derler. Sağduyu sahiplerinden başkası düşünüp öğüt almaz.
Oysa ilgili ayetler,Kuran bütünlüğünde değerlendirilecek olursa,muhkem olanlar,insanların çoğunluğunun genelde aynı anladığı ayetler iken,müteşabih görünenler aslında muhkem olduğu halde, insanların bakış açılarına göre farklıymış gibi algılananlardır.
Muhkem müteşabih ayet ayrımı net bir biçimde Ali İmran 7 de yapılmış.Yukarıda yazdığın sadece kişisel yorumundur.
Yani zaman geçtikçe,insanlar kitabı dura dura okuyup hayatına uyarladıkça müteşabih görünen birçok ayetin aslında muhkem olduğu farkedilecek,ilimde derinleşenler,hepsi rabbimizden deyip ihtilaf etmek yerine ittifak edeceklerdir veselam.
Bu paragraf içinde seninle aynı fikirde değilim.İnsanlar zaman geçtikçe muhkem ayetler arasında anlaşmazlığa düşmeye başladılar.Müteşabih ayetlerle ilgili yorum,kavga ve tartışmaları ise inanılır gibi değil.
İlimde derinleşenler anlayamadıklarını inkar ve tevil değil,Rab'bimizden diye olduğu gibi kabul ederler.
Katılma Tarihi: 18 mart 2006 Yer: Fiji Gönderilenler: 244
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
Bu forumdan da açıkça anlaşılıyorki ,mezheplerin ortaya çıkması gayet doğaldır.nasıl mı?Yukarda görüldüğü.
Mezhep imamları gönün koşulları( siyasi yaşam.ticaret,...) içerisinde meydana gelen anlaşmazlıkları ,anlaşılamayan konuları,halk tarafından bilinmeyen şeyleri,ekseriyetle kurana dayanarak ilimleri derecesinde görüş (içtihad) beyan eder ,yazar çizer ve okuturlardı.o imamalar neredeyse her içtihad (yorum) ların a'' Allah u alem'' ibaresini düşürürlerdi.Yani bu konuda Bu ayet ve Hadis bu anlama gelir.Doğrusunu Allah bilir.
Peki sonra ne oldu Siyasi otoriteler ve bir kısım kısır alimler içtihad kapısını kapadılar.zamanında yapılan kişsel içtihadlar ( alim yorumları) Kasıtlı veya doğal olarak Allah ve resulunun önüne geçirtildiler.ve bunlar din oldu.Kuran MEHCUR kaldı...Tüm bu menfi durumu düzeltmeye çalışan birileri bu içtihad kapısını tekrar açacak , eskilerden uygulanabilirlik kısmı alacak ,diğerlerinin yerinbe yenisini ikame edecek.
Mesela KÜRTAJ ...çağdaş sorun ,bana salt kurandan cevap yazın desem eminim ki burdaki pek çok kişiden ayrı ayrı değişik İÇTİHAD gelecek ...pekçok şafi,hanifi çıkacak..içtihadlardan bazıları bazılarının hoşuna gidecek ,alim olmayan bazıları kendilerine önder alimler bulacak etrafında toplanacak sorunlarına cevap alacak ..eeee sonrası ..sonrası malum canım.. HİZİPLER ,MEZHEPLER,MEŞREPLER..
Selam hanif dostlar Allah bize bir tane Kuran ve bir tane ip gönderdi yorumlamadaki sorun mezhep imamlarının yalan hadislere ve uygulamalara uygun mana vermeye çalışmalarından kaynaklanıyor bilıyorsunuz ki arapça kelimeler bırden fazla manaya gelebilir yada mesela şefaat şefaatçi olur türbecilere gun doğar.Bu karısıklıksa o kelimenin diğer ayetlerdeki kullanımına bakarak çözülür.Şefaat tümden bana aittir diyen Allah bunu dört ayette söylerken bir ayette nasıl tersini söyler mesela.Mezhep imamlarının yanlı ve kaydırmalı yorumları bızı hiristiyanlar gibi mezheplere böldu dine ilaveler oldu şimdi ise bu ilaveleri Kuranda arayıp Kuran eksık diyoruz aklın yolu birdir kendimize gelelim.Dostlardan bıri bilimin ilerlemesiyle yeni sorunlarımız var dıyor kurtaj gibi .Kuran evrensel ve aklın yolu birdır .Kuran ruh taşıyan her varlığa duyarlı .Kurtajı yapan bılim ruhun cenine hangı asamada verildiğini beyin fonksiyonlarının başlangıç devresinide soyluyor.Ayetteki gibi Kuranın ipine sımsıkı sarılalım dığer kaynakları peygamberımızınde buhari ve muslımden rivayet butun islam camiasında sahih kabul edilen ama maalesef ancak şimdi diyanetçe yeni uyulan hadisindeki gıbi Kurandan kaynağını arayarak sahıh diyelım ama unutmayalım diğer kaynaklar beşeridir hüküm veremez.
Katılma Tarihi: 28 mart 2006 Yer: United States Gönderilenler: 150
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
safbilgi Yazdı:
Selam hanif dostlar Allah bize bir tane Kuran ve bir tane ip gönderdi yorumlamadaki sorun mezhep imamlarının yalan hadislere ve uygulamalara uygun mana vermeye çalışmalarından kaynaklanıyor bilıyorsunuz ki arapça kelimeler bırden fazla manaya gelebilir yada mesela şefaat şefaatçi olur türbecilere gun doğar.Bu karısıklıksa o kelimenin diğer ayetlerdeki kullanımına bakarak çözülür.Şefaat tümden bana aittir diyen Allah bunu dört ayette söylerken bir ayette nasıl tersini söyler mesela.Mezhep imamlarının yanlı ve kaydırmalı yorumları bızı hiristiyanlar gibi mezheplere böldu dine ilaveler oldu şimdi ise bu ilaveleri Kuranda arayıp Kuran eksık diyoruz
Bu anlatmaya calisiyorsunuz insanlar sanki ocu gormus gibi bakiyorlar. Ozellike kadinlar ya olur mu oyle sey diyorlar. Siz bu alimlerden daha iyi mi biliyorsunzu diye karsi cikiyorlar.
SELAM SUZİ TEŞEKKÜR EDERİM SENİN YAZILARINDA BANA ÇOK FAYDALI OLUYOR,İNAN BANA ERKEKLER ARASINDADA DA GERÇEKLERİ ANLATMAK ÇOK ZOR.
BENİM HANİF DOSTLARA TAVSİYEM ,ERKEK YADA KADIN ÖNCE KARŞIMIZDAKİ İNSANA KURAN OKUMASINI VE DİNİNİ ARAŞTIRMASINI ÖĞÜTLEMEK ONDAN SONRA ANCAK AYNI FREKANSLARI YAKALAMA ŞANSIMIZ YÜKSELİR.MESELA TARTIŞIRKEN BİZ AYET SÖYLÜYORUZ ÖRNEK İÇİN ,KARŞIMIZDAKİ KURAN OKUMADIĞI İÇİN ONU BİZİM LAFIMIZ YADA UYDURMAMIZ SANIYOR.
KURANIN İLK EMRİ OKUDUR.ALAK SURESİ 1.AYET'YARATAN RABBİNİN ADIYLA OKU'
Aslında bu konuyu "özeleştiri" amacıyla açmıştım.Mezhepleri ve mezhepçiliği eleştirirken zaman zaman ve bazılarımız daha farklı bir mezhep oluşturabiliyoruz.
Son bir kaç iletiyi okuyunca konunun yanlış anlaşıldığını anladım.Sitenin bir çok yerinde rastlayabileceğiniz "Antimezhepçi" söylemlerin devamı niteliğinde yazılmamıştı bu yazı.Mezheplere şiddetle karşı olup zamanla birbirine benzeyen bazı gruplarında mezhepleştiğini ve bu olası tehlikeye karşı "kendimizi" uyarmaya çalışmıştım.
Yani durumumuz bir sünninin bir aleviye yada tersi duruma bakışına benzemesin...
anladım mırcan yani çuvaldızı bıde kendımıze batıralım::
ben şahsen bır mezhep oluşturduğımuzu duşunmuyorum.mezhep , alım yorumlarının tabulaşıp din olmasıdır.bir mezhep üyesi herhengı dını bıre konuda dığer mezhepten bir şey alamaz.bizse okuyup araştırıyor yalnız Kuranı baz alıyoruz,aramızda ufak tefek yoırum farkları olduğunda herkes kendı anladığını inandığını uygulasın dıyoruz,BEŞERİ YORUMLARI TABU YAPMAYIP TARTIŞIYORUZ,HADİSLER NESHEDER AYETLERİ DEMİYORUZ,KURAN DENETIMINDEN ÇIKMIYORUZ.zaten yanlış bıle olsa Kurandan inandığını yapmak (tabıı ıyı bır arastırmadan sonra) körükörüne taklıtçıklıkten iyidir,bu taklıtçıklık bır takıyyedir,kişi inanmadığı ,gerçekte sebebını bılmeden taklıt ettığı ilmıhal kıtabı kurallarına uyar.
Bizde her yazarın alımın tefsırı okunur kıyaslanır,onlardaysa sadece kendı mezhep alımlerininkini.Bize göre kıyamda elın duruşu önemlı degıldır Kuran baz alınır,onlar birbirinin el durşunu kabul etmez....YETERINCE AÇIKLAYICI OLMUŞTUR UMARIM
Yazımda kimseyi itham etmedim,bir tehlikeye işaret ettim sadece.Sen kendinden eminsen,birilerinden duyduğuna göre değil gerçekten okuduğuna iman ediyorsan bu kategorinin içinde değilsin.Sözüm aslında yine sana değil safbilgi:) anlaşılmadığımın farkındayım ama tarzım bu :)
Bu sitede yazan insan sayısı ile siteye üye girişi yapmadan okuyan insan sayısını oranlarsanız koskocaman bir uçurum görürsünüz.Buda ne demektir,birileri fikir üretmeden hazır bilgi yada safsataya meyletmekte.İşte asıl tehlikede bu,aslında benim en çokda sesimi duyurmaya çalıştığım işte o sessiz çoğunluk:)
Antimezhep mezhepçiliğine tekrar dönecek olursak malesef günümüzde bunu kabul etmeyen bir çok grubun olduğunu gördük/görüyoruz.Tek ilah deyip tek kaynağın Kur'an olduğunu savunan bazı site ve grupları bir incele nelerle karşılaşacaksın.Ben o tip grupları hani birbirine benzeyen zihinsel özürlüler vardır ya onlara benzetiyorum.O kadar çok ortak yön var ki..
Ben zaten üstüme alınmadım.Hassasiyetinde haklısın Mırcan,ama bizim hıçbir zaman bır lider şeyh yada dinde tabu şeklınde görüşlerımız olmayacak,umarım hep saf ve Kuran yolundan çıkmadan tartışırız...bütün alimlerin tefsirlerini okuyalım Kurana en uygun olanlarını araştırıp alalım,aklın yolu birdir.En büyük ortak yanımız Kuranın denetimi altına girmek,bidatı ayırmak...
Allaha emanet olun
lütfen herkes katılımcı olsun,forum açsın, doğru yada yanlış tartışalım,forumlar bilgi alma amaçlıda açılıyor!!!
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma