Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
"şunu da söylemek istiyorum: Söylediklerim , benim de Kur'an dan şu anda anladıklarımdır. Yarın, Kur'an dan başka türlü anlarsam, kesinlikle yeni anladığıma gelmem gerekir.( Kur'an dan yanlış çıkarsama yapıyor olmam, tabi ki ihtimal dışı değil.ancak şu anda söylediklerime kesinlikle inanıyorum. inanmazsam derhal görüşümü bırakırım)"
Evet dostlar,Hasan kardeşten Allah razı olsun.Bizim için dikkat etmemiz gereken bir prensip ortaya koydu.
İşte her müslüman bu ilkeye göre hareket edip, tek rehberimiz olan Kuranı anladığı ve ulaşabildiği kadarıyla yaşamaya çalışacak ve bireysel kaldığı konularda Kurandan olduğuna iman ettiğ müddetçe yaptıklarının yanlış olduğunu düşünmeyecek.
Böyle bir tavır,ne idüğü belirsiz kaynaklara göre yaşamaktan daha onurluca ve daha öz-gür-cedir vesselam.
selam
Abdullah16 ve Hasan Oktem e bu yorumlarına tümüyle katıldığımı belirtmekle birlikte, rekat sayısı konusnda kesin sınırlar çizmenin doğru olmadığını ancak, Kurandan bunun çıkarılabileceğini, Onda yazdığı ve bizim anladığımız kadarıyla bunu pratize edebileceğimizi, başka kaynakalara başvurmanın gerekli olmadığını belirtmek isterim
Korku halinde 4/102 ayetinde elçimiz 2 rekat kılıyorsa, normal namaz da demekki en fazla 4- 6 rekat yaparsınız ,isteğe ve ihtiyaca göre değişir
"Korku halinde 4/102 ayetinde elçimiz 2 rekat kılıyorsa, normal namaz da demekki en fazla 4- 6 rekat yaparsınız ,isteğe ve ihtiyaca göre değişir."
Ayeti iyi oku Savaş kardeş.Korku halinde kılınan bir rekattır,iki değil.Yani kısaltma ikiden bire indirilme şeklinde oluyor vesselam.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
o ayette 2 den 1 e indirildiğini düşünmüyorum. Peygamber 2 kere, inananlar ise 1 kere secdeye varıyor. Çünkü inanlara peygamber namaz kıldırdığı için, o 2 kere secdeye varmış oluyor.
Bu durum korku ortamında gerçekleşiyor.
Yorumsuz olarak şunu söyleyebiliriz:korku halinde inananlar 1, peygamber 2 rekat kılmıştır.
Kendi adımıza çıkarımsama yapacaksak söyleyebileceğimiz şu olur: Korku zamanında inananları örnek alırsam 1, peygamberi örnek alırsam 2 rekat namaz kılarım.
Normali 2 dir olarak nasıl anladınız, anlayamadım.
Nisa 102'de anlatıldığı üzere Hz Peygamberin imamlığında salât edenlerin yalnızca iki bölük olduğu öne sürülemez çünkü iddianın Kuranî kanıtı yok. Belki üç, dört, beş... yirmi bölüktüler ve imam her bölüğe bir rekat kıldırdı.
Söz konusu ayetleri namazlarımda okuduğum için ezbere biliyorum. Mealen şöyle:
Kafirler sizin apaçık düşmanınız (4:101). Sen onların içinde iken onların bir bölüğü, silahları yanlarında, seninle salâta dikelsinler. Secdeden sonra arkanızda yer alsınlar ki bir sonraki bölüğü aynı şekilde seninle salât etsin (4:102).
Şu anlaşılıyor:
Kafirlerin o ikinci bölüğü de secdeden sonra arkada yer alacak ki bir sonraki bölüğü yani üçüncüleri imamla salât etsin. Sonra dördüncüleri; sonra beşincileri... sonra yirmincileri.
Yani Hz Peygamber diyelim ki yirmi bölüğe imamlık etti. Bu demektir ki kendisi 20 (yirmi) kez secdeye vardı. Ve bu, kısaltılmış salât. Tam salât 40 (kırk) rekat olur.
Eğer imamı ölçü alırsanız tam salât bir vakitte kırk rekattır. Şaka mı bu?
Eğer şakaysa aklı devreden çıkaran bir şakadır. Aklın devreden çıktığı yerde Kuran da devreden çıkar. Lütfen yapmayın bunu.
Eğer ki, orda namaz kılan grupların ikiden den fazla olduğunu kabul edersek/edebilirisek, kısaltımışı 2 değil bir olarak almak gerekir..
yalnız hasan bey, siz kısaltılmışın iki katını tam salat olarak alıyorsunuz. neden ki..
Aslında insanı şirke götüren konular varken, rekat sayılarına takılı kalmak, bu konuyu sürekli gündemde tutmaktanda pek doğru bulmuyorum..
selam ile
selam
Katılıyorum, siz kısaltılmış korku namazını 1 yada 2 rekat kılabilrisnz, normal namazı da 2- 4 - 6 rekat, bu isteğe ve ihtiyaca göre değişir, kesin sınırlar çizmek doğru değildir. Bu bir inanç farklılığı yaratmaz ki!
Ayrıca ABCDF nin de dediği gibi, kişiyi şirke götüren, inançsal- dinsel farklılıklar yaratan onca somut örnek varken, rekat sayısı konusuna takılmak ne kadar doğru?
Ortak etmek madem tek affedilmeyecek suç, o zaman bunu birincil konu yapmalı ve tartışmalıyız diye düşünüyorum
...siz kısaltılmış korku namazını 1 yada 2 rekat kılabilrisnz, normal namazı da 2- 4 - 6 rekat...
Bu konu şu anda iki ayrı bölümde müzakere ediliyor. O yüzden izlemek biraz zor. Ve yazdıklarımızı ikilemek zorunda kalıyoruz.
Bakın bu iddiayı öteki bölümde cevapladım. Sizin ürettiğiniz rakamları da kapsasın diye bir kaç kelimeyi değiştirerek buraya aktarıyorum:
2- 4- 6 rekat...
4 rekatın, tam salât anlamına gelebilmesi onun bütün kısaltılmış uygulamalarının yani 1 rekatlık, 2 rekatlık, 3 rekatlık her bir uygulamasının makbul olmasına bağlı. Oysa Nisa 102'deki kısaltılmış uygulama 1 rekattır; 2 rekat değil. Yani 2 rekata indirgenen uygulama Kur'anen geçersizdir; makbuldeğildir.
Dikkatinizi şuna çekmeye çalışıyorum: Bileşenlerinden biri namevcut olan bileşkenin kendisi de namevcuttur.
Örneğin H2O, sudur ki bileşenleri Hidrojen ve Oksijendir. Yani? Yani örneğin Oksijeni namevcut olan suyun kendisi de namevcuttur.
Tıpkı bunun gibi 4 rekatlık tam salâtın 2 rekatlık (kısaltılmış) uygulaması Kur'anen namevcut olduğu için 4 rekatlık tam salâtın kendisi de namevcut, geçersiz, sanaldır.
Rekat sayısı üzerinde neden bu kadar ısrarla durulduğuna gelince; onu, Nisa 102'de belirtilen rekat sayısını yok saymak suretiyle ya da 4-, 6... gibi sanal rekat sayıları üretmek suretiyle pürüzlük edenlere sorun lütfen.
...siz kısaltılmış korku namazını 1 yada 2 rekat kılabilrisnz, normal namazı da 2- 4 - 6 rekat...
Bu konu şu anda iki ayrı bölümde müzakere ediliyor. O yüzden izlemek biraz zor. Ve yazdıklarımızı ikilemek zorunda kalıyoruz.
Bakın bu iddiayı öteki bölümde cevapladım. Sizin ürettiğiniz rakamları da kapsasın diye bir kaç kelimeyi değiştirerek buraya aktarıyorum:
2- 4- 6 rekat...
4 rekatın, tam salât anlamına gelebilmesi onun bütün kısaltılmış uygulamalarının yani 1 rekatlık, 2 rekatlık, 3 rekatlık her bir uygulamasının makbul olmasına bağlı. Oysa Nisa 102'deki kısaltılmış uygulama 1 rekattır; 2 rekat değil. Yani 2 rekata indirgenen uygulama Kur'anen geçersizdir; makbuldeğildir.
Dikkatinizi şuna çekmeye çalışıyorum: Bileşenlerinden biri namevcut olan bileşkenin kendisi de namevcuttur.
Örneğin H2O, sudur ki bileşenleri Hidrojen ve Oksijendir. Yani? Yani örneğin Oksijeni namevcut olan suyun kendisi de namevcuttur.
Tıpkı bunun gibi 4 rekatlık tam salâtın 2 rekatlık (kısaltılmış) uygulaması Kur'anen namevcut olduğu için 4 rekatlık tam salâtın kendisi de namevcut, geçersiz, sanaldır.
Rekat sayısı üzerinde neden bu kadar ısrarla durulduğuna gelince; onu, Nisa 102'de belirtilen rekat sayısını yok saymak suretiyle ya da 4-, 6... gibi sanal rekat sayıları üretmek suretiyle pürüzlük edenlere sorun lütfen.
Sevgi ile, Hasan Akçay
selam
Rekat sayısını yok sayan yok ! sanal rekat çıkaran da yok, ama bu bir dinsel farklılık arz etmez, zira karşınızdaki insan, geleneksel zihniyette olan Kurandan başka şeyleri kaynak edinen biri değil ki, namaza ekleme yada çıkarma yapmıyoruz. O yüzden bunu tartışmak yersiz
Ben kısaltılmış namazı 1 yada 2 rekat kılsam, normal namazı da 2 yada 4 rekat kılsam şirk mi koşmuş olurum? yoksa ben Allahın dışında başka şeylerden medet umup, dua etsem mi şirk koşmuş olurum?
Ben önceki yazımda da dediğim gibi, bizler için hayati olan konular üzerinde duralım...
Kimlerin evinde yemek yiyeceğimizi dahi bize bildiren bir rehberin rekat sayısı hakkında bilgi vermemesi mümkünmü?Hem geleneksel kesim bile o kadar uğraştıkları halde bu iki rekat olayını örtbas edememişler.
Bu nedenle önemsiz (!)dediğin bu konuda da anlaşalım,ki birlikteliklerimiz artsın sonra diğer konulara geçtiğimizde yine uzatmaları oynamayalım.Ayrıca birlikteliğimizi sorgulamaya ve tiye almaya hazır kıta bekleyen kem gözler de var.Haberin olsun vesselam.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
Nisa 102deki kısaltılmış namaz 1 rekat kılınıyor o halde tam namaz kaç rekattır sorusunun cevabına iki alternatif cevap üretilmiş
kısaltılmış hali 1 rekatsa tam hali 2 rekattır denmiş
namazın ne kadar (kaç rekat kısaltıldığı )belli değil ,belkide namaz 3 rekat 4 rekat 5 veya 6 rekattır. 3 rekatsa 2 rekatı kısalmış ,4 rekatsa 3 rekatı kısalmış, 5 rekatsa 4 rekatı kısalmış deniyor
Şimdi ben şunu sormak istiyorum.Eğer bu kuran insanlığa rehber olarak inmişse ve ayetlerde namazınızı dosdoru kılın diye emir varsa ,namazın farz olan rekat sayısı 3tür deyip buna göre namazınızı kılarsanız dosdoğru kılmış olurmusunuz?aynı şeyi 4 5 veya 6 rekattır diye yapsanız dosdoğru kılınmış olurmu?
Müslüman olan bir kişinin nisa102 den ikileme düşüp, namazın rekat sayısı belli değil diyerek, namaz rekat sayısı hakkında ikileme düşmesi kuranda geçen biz bu kitapta hiçbir eksik bırakmadık herşeyi açıkladık söylemiyle ters düşmezmi.
Eğer herşey apaçık bu kuranda anlatılmışsa kısalmış namaz 1 rekatsa tamamı 2 rekattır anlatımı doğru cevap olmalıdır.Zaten askerlerin bir kısmı 1 kez secde edip namazı bitiriyor diğer kısmı da 1 kez secde edip namazı bitiriyor.İmam namazı toplam 2 rekat olarak kılmış oluyor.Namazı kısaltmış olanlar askerler yani müminler.Namazı tam kılan ise namazı kıldıran imam.
Buradaki temel sorun aslında şu;Günümüzde kabul görmüş mevcut uygulama.Bu uygulamaya göre farz rekatlar namaz vakitlerine göre belli
Böyle olunca kurandaki kısaltılmış kavramıda ister istemez 4 rekatın mı 3 rekatın mı kısaltılmışı diye düşündürüyor.
Peki kuranı islamı hiç tanıyıp bilmeyen bir toplum alıp okusaydı acaba onlar namazın rekat sayısını kaç çıkarırlardı?
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma