Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 11 ocak 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam,
Nur 31 veya başka bir Ayette
fikirlerinizin netleşmesi için gereken Anahtar kelimeyi
cümlenizin sonunda kullanmışsınız..Mantık.
Kuran Akıl,Mantık dolaysı ile Bilim ile çelişmez.
Eğer çelişiyorsa,kişinin mantığına değilde Toplumun
genel mantığına bakılır.Akl ı selim herzaman galip
gelir.Ha diyeceksiniz ki toplum da bazen kuranla
çelişiyor.Onada vereceğim cevap:Toplum muhendisliğinin
sonuçları.Tarih içinde ve günümüzde birileri Topluma
akıl oyunları/iluzyonlar yapmış olabilir.Ancak bunlar
sonunda husrana ugramıştır ve ugrayacaktır.
Tekrar konuya döndüğümüzde Kadınların Toplumda ki konumu
sabit degildir.Tarih boyu sürekli değişmiştir.
Yine NUR Suresi vahyedildiğinde ki
siyasi/sosyal/ekonomik şartları inceleyerek bir sonuç
çıkarabilirmiyiz acaba?
O tarihte Kadınlar HÜR ve CARİYE-köle olmak üzere iki
farklı sosyal statüde yaşıyorlardı.
Bu çok önemli çünkü SOSYAL STATÜ tüm hayatı kapsıyor ve
kuralları belirliyordu.
Örneğin tarihi kayıtlardan CARİYE kadınların ÖRTÜNME
YASAĞI olduğunu biliyoruz.BAŞORTUSU iklim gereği bir
ihtiyac olmakla birlikte o zamanlarda siyasi bir
simge.Ancak soylu ailelere mensup ve Özgür kadınlar
kullanabilirken Cariyelere bu hak verilmemiş.
Soylu bir kadına yapılacak sarkıntılık o günün Aşiret
ortamında ciddi savaşlara neden olurken,soylu kadınlar
veya toplum karışıklığı önleme gayesi ile olsa gerek
cariyerle AÇIK bir FARK yaratmıştır.CARİYELER "TOPLESS"
yani üstsüzdür.
Boyle geniş bir çerçeveden baktığımızda Erkeklerin
UYARILMA EŞİKLERİ de takdir edersiniz ki farklı olur.
Günümüz toplumu ile karşılaştırılamayacak kadar farklı
bir ortamda inmiş ayetler,ciddi yorum farkına neden
oluyor.
Bununla birlike Müşrik kadınlar dilediği Erkeğe sahib
olma hakkına sahipler ve ayaklarında ki halhal ile
diledikleri erkeğe ayaklarını belli Ritimlerle yere
vurmak kaydı ile Sinyal gönderebiliyorlar.
Onlar başlarını örtmekle birlikte Derin Dekolte
giyiniyorlar ve başörtilerinin uclarını arkadan
sarkıtıyorlar.
Erkeklere cariyelerin ustsuz olması pek cazip gelmezken,
Derin dekolteli ama tam görme imkanı olmayan Hür
kadınların ZİYNETleri daha CAZİP gelmektedir.
Bu bütün kadınların bildiği çok eski bir oyndur:) Derin
Yırtmacın yarattığı Efekt tam çıplaklıktan daha fazla
etki yapar.
Sözü fazla uzattım,toparlarsak o günün şartlarında neyin
Ziynet,neyin olmadığını orf/adet ve genel toplum ahlakı
belirler.Tıpkı şimdi olduğu gibi.
Son olarak Kime neyi Göstereceği ve Sonuçlarına katlanma
kadınlara bırakılmalıdır.Tabii onlarda Toplum örf/adet
kurallarını dikkate almalılar.
herkes kızını kuran ahlakı ile yetiştirise ve Oğlunada
kadına saygıyı öğretirse sorun çözülür.Saç teli görünce
bile tahrik olan yaratıklardan Allah hepimizi korusun.
__________________ "Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Selam , konu net değil sanki şimdi istenen gögüs açığını örtmek ise ozaman o sayılan kişilerin yanında gögüs açıklarının gözükmesinde bi problem yok ..
eğer takı ise ozaman vucudun örtülmesi olayı varmı yokmu ? eğer takı ise takının gösterilmesi ile alakalı Allah neden kişileri sayıyor.? taktığın altını gösterip göstermemekle ne gibi bi alaka var ayette tam görüşlerinizi net olarak anlatırmısın teşekkürler...
kuran ayetleri bütün zamanları kapsar diye biliyorum ve başörtüsü müslüman kadının kimliği diye duymuştum.peki bana söleyin müslüman bir kadının yabanc bir erkeğin yanında kıyafetinasıl olmalı allahın bizden kapatmamzı istediği yerler sadece avret yerlerimi.nası giyinicez ve bişey daha yabancı erkeklerle hatta onuda bırakın kuzenlerle toklaşmak günahmı mesela ben dayımın oğluyla bırakın tokalaşmayı sarılıp öpüyorumbile bunun günah olduğunu sölüolar kuran ne diyo bana biri açıklarmı
Katılma Tarihi: 11 ocak 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
mindar Yazdı:
Selam ,konu net değil sanki şimdi
istenen gögüs açığını örtmek ise ozaman o sayılan
kişilerin yanında gögüs açıklarının gözükmesinde bi
problem yok ..eğer takı ise ozaman vucudun örtülmesi
olayı varmı yokmu ? eğer takı ise takının gösterilmesi
ile alakalı Allah neden kişileri sayıyor.? taktığın
altını gösterip göstermemekle ne gibi bi alaka var
ayette tam görüşlerinizi net olarak
anlatırmısınteşekkürler...
selam,
sevgili mindar ilk görüşünüz daha uygun görünüyor,yani o
sayılan kişiler sizin mahreminiz,dolaysı ile aynı
zamanda Nikah düşmeyen kişiler.
İstenen çok açık;Cinselliğin ön planda tutulmaması.Bu
şart yerine getirildikten sonra insanların nasıl
giyineceği tamamen kendilerine bırakılmıştır.Bununla
birlikte sadece avret yerlerinizi kapatın yeter sonucu
çıkmaz.İklim şartları ve Toplum değer yargılarına göre
şekillenebilir ve bunlar zaman ve mekana gore
değişebilir.Bu kuranın Evrenselliğine aykırı
değildir.Kuranda ilkeler önemlidir.Allahın ilkeleri
sabittir.İnsanların ilkeleri önemsizdir.
Hatta şunu söyleyebilirim ki insanların önyargıları
olmasa sabah Türbanlı bir topluluğa,öğleden sonra
bikinili bir havuz partisine katılabilirsiniz.Bunda tek
mahsur,bunu gören insanların fesat çıkartıp sizi
ikiyuzlu ilan etme ihtimali.Aslında siz Allah indinde
Gunahkar olmazsınız diye düşünüyorum.
Tabii bu sadece uc noktada bir örnek.Aslolan toplumla
uyumlu bir hayat sürmek olmakla birlikte doğru bildiğin
yoldan da şaşmamaktır.
Daha önce ki yazımda Tarihi bir perspektiften olaya ışık
tutmaya çalışmıştım.Bunun sebebi Ayetlerin indiği
dönemin Toplumsal yapısının önemidir.
Kuran özelde o günün arap toplumun hitap eden ama
genelde Evrensel bir kitap.
İlkeler değişmemek şartı ile her topluma ADAPTE
edilebilir.
Araplar elleriyle yemek yediği için SÜNNETtir diye
çatal-kaşığı bir kenara iten Ahmaklardan olacak değiliz.
Amca-Hala ve Dayı oğlu-kızı kişinin mahremi olduğu Nur31
ve başka ayetlerde belirtildiği halde,bazı CAHİLLER sırf
Mirasları bölünmesin diye bunları evlendirmiş ve yarı
kardeş olan kuzenleri birbirinden sakındırmışlardır.
Asıl bu açıkca Allahın emirlerinin ihlali değilmidir?
İşte az bir menfaat uğruna Ayetleri satanlar bunlar.
Nedenini sorarsanız verecekleri cevap hazırdır:Biz
Atalarımızdan böyle gördük!Peki ya atalarınız yanlış
yolda ise? Hayır anlamazlar...Derste almazlar...Sonra
Allah bize Sakat çocuk verdi diye iyice Sapıklığa
düşerler...
Ziynet konusuna gelince,burada çift anlam vardır.Altın
takı vesaire ile cinsellik cağrıştıran bölgeler.
Aslında bir kelimeye takılıp kalmak yerine ANAFİKRİ
çıkarmak daha evla.
Peki ne emretmiş mevla?
İstenen çok açık;Cinselliğin ön planda
tutulmaması Huzur ve Mutluluk dolu günler diliyorum...
__________________ "Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
İstenen çok açık;Cinselliğin ön planda tutulmaması demişsiniz.eğer öyleyse plajda kimse kimseye bakmıyo zaten herkes mayo ve bikinili yadırganmıyo diye giyilebilirmi bikini ben anlamıyorum ya yanlışmı anladım
Katılma Tarihi: 11 ocak 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
ebruli Yazdı:
İstenen çok açık;Cinselliğin ön planda
tutulmaması demişsiniz.eğer öyleyse plajda kimse kimseye
bakmıyo zaten herkes mayo ve bikinili yadırganmıyo diye
giyilebilirmi bikini ben anlamıyorum ya yanlışmı anladım
Pek değerli Kardeşim Ebruli,
Neden hep yanlış mı anladım diye cümlenizi
bitiriyorsunuz? Lütfen rahat olun,burada hepimiz yanlış
veya doğru,anladıklarımızın sağlamasını yapıp
karşılaştırıyoruz.Burada kimse Bilginin kesin sahibi
değildir.
Hanifdostlarda fikirler rahatlıkla tartışılır ve yanlış
mı doğrumu olduğuna ortak akılla karar verilir.Siz de
lütfen Rahat olun ve sağdan-soldan duyduğunuzu değilde
benimsediğiniz fikirleri ortaya koyun.
Sizin samimiyetinize gönülden inanıyorum.
Sorunuza gelelim;herşeyden önce burada ben veya bir
başkası fetva makamı değil.Bence Fetva makamı o güzel
gönlünüzdür.Siz Plajda serinleme ihtiyacı duyduysanız ve
Bikini ile sizi kimsenin yadırgamadığını
düşünürseniz,kimseye rahatsızlık vermiyorsanız ve
rahatsız edilmeyeceğinizi düşünüyorsanız Size kim ne
diyebilir ki?
Kuzeninizi kardeşce duygularla öpmek isterseniz ve
karşınızdaki kardeşinizinde aynı duyguları paylaşıyorsa
kim ne hakla sizi engelleyebilir/ayıplayabilir?
Aslolan Niyet dir.Karşınızda kinin niyetini
okuyamayacağınıza göre;kendi niyetinizden sorumlusunuz.
Her Adem kendi Kabesinin içini temiz tutmakla
mükelleftir.Daha sonra etrafta-sadece isteyene-su ikram
edebilir.
Gerçekte islam Allaha tam teslim olmuş,barışa ve iyiliğe
odaklanmış madden ve manen Temiz,çevreye duyarlı
insanların yaşam şeklidir.Başkaca şekil tanımam.
Selamın anlamını bilerek "selam" diyen birinden zarar
gelmesi mümkün değildir.
selam
__________________ "Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
ben gerçekten çok şaşırdım müslüman bir kadının belirli bir giyim tarzı yok yani.iş tamamen niyettemi bitiyor rahat ol diyosunda ben çok şaşkınım gerçekten. kafamıtoplamaya çalışıyorum.azhab suresimiydi yanlış ta olabilir dışarı çıkarken dış giysilerinizi giyin diye bi ayet varmıydı geçen sayfalarda sanki öyle bişi okumuştum.ben ataların dinini yaşayan bir insan diilim ve biçok şey daha bu siteyle tanışmadan çok önceleri saçma geliyodu saten bana (hadisler,ölüye kuran okumak,tesbih çekmek,ve dahaları)ama senin yazdıkların metehan....özünde hepsine katılıyorum bana mantıklı geliyoda.kuranda böylemi diyo gerçekten ben emin olmak istiyorum sadece.
Katılma Tarihi: 11 ocak 2009 Yer: Micronesia Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam,
Aslında şaşıracak birşey yok,bende içinde "islam"
kelimesi geçen internet sitelerine girince şaşırıyorum!
Hem sorulara hemde verilen cevaplara.Kuranı geri plana
atıp Rivayet ve uydurmaları referans gösterip adeta Şirk
içinde yüzüyorlar.
Emin olmak isteyen Emin olanı okur.O da Kuran dır.
Onlar insanların Emin olmasını istemezler.Çünkü o zaman
işsiz kalacaklarını bilirler.Mezarlıklarda para
karşılığı kuran okuyormuş gibi yapıp cahil halkı
sömürürler.
Yasin suresi 70 çok önemlidir! Ne diyor?
70(Kuran)Diri olanı uyarsın ve gerçeği örten
inkârcılar aleyhine söz hak olsun diye indirilmiştir.
Bizimkiler ne yapar? Mezarlarda ölülere Yasin okutur.
Ne kadar komik değil mi? ve aynı zamanda acı:(
Ahzab: 59
Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve müminlerin
kadınlarına söyle, dış giysilerini üzerlerine alsınlar.
Bu, onların tanınmaları ve incitilmemeleri
için çok daha uygun bir yoldur. Allah
Gafûr'dur, Rahîm'dir.
dikkat edersen tanınmaları ve incitilmemeleri
içindiye önemli bir ifade var.
O dönemde daha önce belirttiğim gibi bir Hür kadınlar
var,Cariye/köle kadınlar var birde Peygamberin
eşleri,kızları+muminlerin kadınları.
Tekrar ediyorum.Cariyelerin örtünmesi kesin yasak.Bu
mevcut durum ve islamla ilgisi yok,yani örf ve adet
böyle.Cariyelere sıklıkla taciz,sarkıntılık yapılıyor ve
hatta normal karşılanıyor.
Şöylede diyebiliriz:AHZAB-59 :Ey Peygamber, eşlerine ve
kızlarına ve inananların ( Mümin ) kadınlarına söyle;
dışarı çıkacakları vakit dışarıya mahsus elbiselerini
giysinler; bu, onların( Erdemli kadınlar olarak )
tanınıp incinmemelerini daha iyi sağlar ve ALLAH,
suçları örter, rahimdir.
Bir yanlış anlamayı önlemek açısından...Müslüman kadının
giyim tarzını Müslüman kadınlar belirler.Yaşadıkları
Toplum,İklim v.s herbiri bir etkendir.
Bana göre örtünende örtünmeyende saygı değerdir.Ama
örtünmeye zorlayan da açtıranda değersizdir/zorbadır.
Rabbimden Esenlikler dilerim...
__________________ "Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Katılma Tarihi: 16 haziran 2006 Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
Allahın emanet olarak verdiğini kendi meziyetin sayarak kullanmayacaksın birden fazla mazrufa zarf açarak haksız rekabete sebep olmayacaksın etek üstünden belli olmayacak iç çamaşırının izi kumaş daha belirgin kılmayacak örtüleni
karşı cinsi baştan çıkarmak için süslerin ziynetin ayette sayılan kişiler müstesna, kimseye göstermeyeceksin
burada sayfalar sürdürülerek anlaşılmaz kılınan ve olur olmaz her yere konulmayacak olan ziynetten maksat iç çamaşırı, takılar, makyaj malzemesi, açılan bir yer yok, kimseye göstermiyor kadın bir yerlerini
kardeş karıları birbirlerini kıskandırmayacak birde ona alınmış benim neyim eksik diye kocayla kendi akrabasının farkı o işte
---------------
çok afedersiniz herkes hamamdanmı yana sanki olmassa olmazmış gibi devamlı yüzme havuzu plaj beyan etmek ne mana
İstenen çok açık;Cinselliğin ön planda
tutulmaması demişsiniz.eğer öyleyse plajda kimse kimseye
bakmıyo zaten herkes mayo ve bikinili yadırganmıyo diye
giyilebilirmi bikini ben anlamıyorum ya yanlışmı anladım
Sorunuza gelelim;herşeyden önce burada ben veya bir
başkası fetva makamı değil.Bence Fetva makamı o güzel
gönlünüzdür.Siz Plajda serinleme ihtiyacı duyduysanız ve
Bikini ile sizi kimsenin yadırgamadığını
düşünürseniz,kimseye rahatsızlık vermiyorsanız ve
rahatsız edilmeyeceğinizi düşünüyorsanız Size kim ne
diyebilir ki?
Kuzeninizi kardeşce duygularla öpmek isterseniz ve
karşınızdaki kardeşinizinde aynı duyguları paylaşıyorsa
kim ne hakla sizi engelleyebilir/ayıplayabilir?
Aslolan Niyet dir.Karşınızda kinin niyetini
okuyamayacağınıza göre;kendi niyetinizden sorumlusunuz.
İsra 32. Zinaya yaklaşmayın. Zira o, bir hayâsızlıktır ve çok kötü bir yoldur. Burdaki Zinaya Yaklaşmayını Nasıl Anlıyorsun, Metehan2003 kardeşim..
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma