Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Seninle aramızdaki en buyuk bakış farklarından biride veli ve evliya konusunda..............
Yani mucizeler ve gayb bılgısı vahy peygamberlere özgüdür,bu zatta Kurandaki diğer vahye muhatap olmuş zatlar gıbı peygamberdir.Peygamberlerin ırtıbat halınde olması çok doğaldır,Hz Lut ve Hz İbrahım gibi...
Değerli Safbilgi,
"Aramızdaki en büyük bakış farklarından birine" işâret etmişsiniz.. Anladığım kadarıyla tahmin yürütüyorsunuz.. Çünkü, sizin velâyet konusunda forumda görüş belirten mesajlarınız bulunurken, bendenize ait bir tek mesaj bile bulunmuyor... Yâni, "veli-velâyet" terimlerini kullandığım bir tek mesaj bulunmadığından bahsediyorum.. Dolayısıyla, bir bakış farkı varsa ve siz bazı mesajlarınızda bu konuyu işlediğiniz için, bunu ben ifade edebilirim; "bakış farklılığı var veya yok" diyebilirim.. Ancak, sizin açık olarak referans gösterebileceğiniz bana ait bir tek mesaj bulunmuyor.. Bu yüzden, yargı geliştirirken daha dikkatli okuma yapmamız hepimize fayda sağlayacaktır..
Sorduğum soruya verdiğiniz cevaba gelice... Görülüyorki, sâdece yorumunuzu paylaşmışsınız.. Bahsi geçen isimsiz kahramanın bir peygamber olduğuna dair Kurân'dan açık ve kesin bir delil sunamamışsınız.. Zâten, sunmanızı da beklemiyordum..
Sözlerim çok açık.Hiç bir tasavvuf dininin evliyası yada ereni peygamberle eş olmaz ve Cebrail vasıtasıyla yada direkt Allahla konuşmaz ,vahıy almaz.Semazen arkadaşımız bu vahy alan kişiyi peygamber değil bir evliya yada eren olan Hızır olarak yorumluyor tarıhsel tercih bahanesıyle ,bense karşı çıkıyor aramızda bakış farkı olduğunu söyluyorum.Hızır yani evliya olarak kabul etmesi ve evliya eren tasavvuf takımına daha öncede prim veren yazılarıyla Semazeni sitede herkes bılyor yani bakış farkı açık.Hızır diye idda edılen şahıs tasavvuftaki evliya sıfatıyla Musa peygamberi takvada geçemez ancak bir peygamber baska bir peygamberden üstün olabilir,tasavvuf evliyaları değil.
Rabbin, göklerdeki ve yerdeki kimseleri de daha iyi bilir. Yemin olsun biz, peygamberlerin bir kısmını bir kısmına üstün kılmışızdır. Davûd'a da Zebur'u verdik.
Sevgılı Adalet,yazımda her mumın olmayı basaran kışının zaten Allah dostu olduğunu,bu veli ve evlıya kavramının tasavvuf inancında çarpıtıldığını Kuranda ise veliNIN farklı olduğunu belirttım,lınk verdım ama haklısın uyarın üzere ordaki cumle eksıklığını duzelttım sağol.Ayni şeyleri söyluyoruz.Mümin bir kul Allah dostu değil midir?Güzelce belirttiğin üzere onların veli kavramı terkedılmeli,Kurandaki veli alınmalı sana katılıyorum.Tasavvuf dının kavramları çarpıtması ve İslamı yozlaştırıp bu hale gelmesıne seyirci kalmayalım çağrım herkese...
Şu bir gerçek ki, insanların İbrahim’e gönülce en yakın olanları, elbette ona uyanlar, bupeygamber, bir de iman sahipleridir.Allah, müminlerin Veli’sidir.
Tasavvufçular eğer Allah dostu olmak istiyorsanız önce şirkin tasavvuf dınınden çıkıp ,Kurandaki İslama gırın ve mümin olmaya çalışın.
ANKEBUT
41 Allah'ın berisinden veliler edinenlerin durumu, bir ev edinen dişi örümceğin durumuna benzer. Ve evlerin en güvensizi/en zayıfı elbette ki, dişi örümceğin evidir. Keşke bilselerdi!
- Hangi âyete göre Resul ve Nebiler herkesten üstündür? Üstünlük takva ile değil midir? Kimin daha takva sahibi olduğunu kim bilebilir?
Kuranda belırtıldığı üzere Alemlere rahmet olarak gelen ve Allahın ahlakını övdüğü peygamberımız Hz Muhammed herhaldeki senın tasavvuf dininin peygamberlerınden ,Mevlanadan,Geylaniden ,Said Nursiden ,evliyalarından takva yönunden üstün....
Yalan düzüp Allah'a iftira eden veya kendine bir şey vahyedilmediği halde "Bana vahyedildi" diyen kişi ile, "Allah'ın ayet indirdiği gibi ben de indireceğim" diyen kimseden daha zalim kim vardır! Bir görsen o zalimleri ölüm dalgaları içindeyken. Melekler ellerini uzatmış, "Çıkarın canlarınızı!" diye! Bugün zillet azabıyla cezalandırılacaksınız; çünkü Allah'a karşı gerçek dışı şeyler söylüyorsunuz ve çünkü O'nun ayetlerine karşı büyüklük taslıyordunuz.
- "Vahiy sadece Peygamberlere olur, Vahy meleği Cebraildir ve sadece peygamnberlerle irtıbat kurar" demişsiniz. Peki, kendisine Cebrail gelen Meryem, kendisine VAHİY gelen Musa'nın annesi, İsa'nın Havarileri, Bal arısı, Kıyamet (Uyanış) sürecindeki Arz da size göre peygamber midir? Arınan her insana (Bal arısı ve Arz ile kastedilen de insandır) ÖZ'ünden BİLGİnin gelmesi(Vahiy) doğal ve mantıklı değil mi dir?
İsa onlardan inkarı sezince şöyle konuştu: “Allah’a gidişte benim yardımcılarım kim?” havariler dediler ki: “Biz Allah’ın yardımcılarıyız.Allah’a iman ettik biz.Tanık ol, biz müslümanlarız.”
. havarilere şunu vahyetmiştim: "Bana ve resulüme iman edin." Şöyle demişlerdi: "İman ettik, sen de tanık ol ki biz, müslümanlarız/Allah'a teslim olanlarız!"
Küfre sapanlar kendi resullerine şöyle dediler: "Ya tam bir biçimde bizim milletimize dönersiniz yahut da sizi yurdumuzdan mutlaka çıkarırız." Rableri de onlara şunu vahyetti: "Zalimleri muhakkak helâk edeceğiz."
Burda vahy emir anlamına gelip peygamber Hz.İsanın aracılığı ve önderliğinde olmuştur,aynı şekilde diğer ayettede vahy topluma yine peygamber aracılığıyla olmuştur,direkt toplumdaki her kişiye tek tek Cebrail ile değil.bal arısı ise zaten yaratılışı üzere bal toplamak için emrolunmuştur.Yani senın tasavvuf dinine ait peygamberlerin Mevlana,Said Nursi ve Geylani Allahla konuştuğunu idda eden şizofrenlerdir.
Bir de melekler şöyle demişlerdi: “Ey meryem, Allah seni seçti.Seni tertemiz kıldı ve seni alemlerin kadınları üstüne yüceltti.”
Cebrailin gelıp vahyetmesi sıradan gunluk hayatımızda olmayan mucizevi bır olaydır,Allah bol keseden mucize dağıtmaz ,peygamberleriin ve doğuran annelerinin(Meryem tum alemlerin kadınlarının üstundedır , vahıy alması tebliğ ve halkı gönderılen Kitaplara iman içindir.Allah kadın peygamber seçmemiş olabilir ama Hz Meryem ve Musayı koruyup buyuten annesi özel bir konumdadır.Allah bu iki kadını (Tevrat ve İncil tebliğ eden ve tarıhte iki buyuk dinin kurulmasına sebeb olan Musa ve İsaya ) anneliği sebebiyle yuceltmiş özel bır konuma getirmiştir.
Peki siz bir evlıyanın mucizesıne tanık oldunuz mu?Mevlananın mucizeleri yada üstunlüğü belirtılmışmi Kuranda?Tasavvuf dini sayesınde etraf sahte peygamberler, akıl hastaları mehdıler Allahla konuşan şizofrenlerle kaynıyor,Bakırköye bakın bi...
Aşagıdaki ayette ise kastedılen kişilerın müminler olduğu açık yani Allahın takvalarından emin olduğu cennetlık kişiler.Sizse tasavvuf dınıne göre bu zatları Superman,Batman gıbı uçan,su üstunde yuruyen,aynı anda iki üç yerde bulunabılen bu çizgı kahramanların bıle yapmadığı şeylerı yapan şirk unsuruna yoruyor,veli kavramını tekrar inşa edıyorsunuz bunu yaparkende Ankebut suresındeki şirkide gözardı edıyor,Allahın kudreti yanında bunlarada kudret verıyor,şefaat beklıyor,dokunulmaz put yapıyor,porno ve şirk unsuru Mesnevıye toz kondurmuyorsunuz.
Son olarak Dabbet-ül Arzıda vahıy alan bır canlıya yormuşsunuz,debelenme dabbe hareket anlamındadır,bunun yerden çıkan kıyametın vuku bulduğu eşi görülmemiş deprem ve sarsıntı ,hareketlenme olduğu açık,diğer yorumlar fantastık ve hurafedir,şirk ve mücizevi Supermanler dini tasavvufa hizmet eder...
Şu bir gerçek ki, insanların İbrahim’e gönülce en yakın olanları, elbette ona uyanlar, bu peygamber, bir de iman sahipleridir.Allah, müminlerin Veli’sidir
Forumdaki en son yazı Alperene ait ve çok guzel açıklamış sorularınızada cevap verıyor.
ALPEREN YAZDI:
Selam Dost1
Şunu unutmayalım ki araplar cahılıye dönemınde putlara Allaha yakınlaştırmaları şefaatleri için tapıyorlardı,onlar gerızekalı degıldıkı tasa tapsın,o taslar eski gücü olduğuna inanılan önemli kişilerin velilerın sımgelerıydı.Şuan ki telli baba kısmet açar,oruç baba zengınlık verır gıbı hepsının degışık görevlerı vardı.
Kesinlikle haklısın. Tarihin hiçbir evresinde, hiçbir ademoğlu salt heykellere tapmış değildir. Hiçbir insan bu kadar gerzek O-LA-MAZ.
O gün heykellerin ardındakilere tapılıyordu bugün ise türbelerin ardındakilere. Ve canlı cenazelere...
Hazretlerimizden bazıları bu konuda malesef tam bir karartma yapmışlardır. Bu Kur'ana yazık etmenin bir diğer adıdır.
Nedeni ise karartma yada örtme ile yapılan şeyin neticesinde gizlidir: İslam Ambalajlı Şirk yada Müslümanlık adına Müşriklik.
Yada aklama/aklanma veya Kitabına uydurma çabası.
***** Bazıları diyorlar ki; Hazretperestliği başkası yaparsa kötüdür ama müslümanlar yaparsa sevaptır.
Birşeyi onlar yapıyor müşrik, gavur, putperest oluyorlar ama aynı şeyi bizimkiler yapıyor sufi, derviş, zahid oluyorlar.
Dışımızdakiler yaptıklarından dolayı Cehennemi hakediyorlar ama daha beterini yapan bizler Cennetleri...
Bu Allah ile aldatma/aldanma değil de nedir?
İlgili ayetlerde Allah'ın bizlere de seslendiğini kabul ederek başlamalıyız işe...
Semazen arkadaşımız bu vahy alan kişiyi peygamber değil bir evliya yada eren olan Hızır olarak yorumluyor tarıhsel tercih bahanesıyle ,bense karşı çıkıyor aramızda bakış farkı olduğunu söyluyorum.Hızır yani evliya olarak kabul etmesi ve evliya eren tasavvuf takımına daha öncede prim veren yazılarıyla Semazeni sitede herkes bılyor yani bakış farkı açık.
Değerli Safbilgi,
Sizinle ortak bir dilde mutabık kalmak çok güç... :) Aramızda ilgili âyetler hakkında bir bakış farkı olduğu muhakkak.. Ancak, bu ne sizin için ne de diğer okuyucular için "açık" değil.. Çünkü, bahsi geçen konu da dahil olmak üzere, paralel konularda Semazen'in bakış açısını -sizin anladığınız şekilde- ortaya koyacak bir tek cümle bulamazsınız.. Ha, bugünden sonra uzak durduğum "velâyet" bahsine dair görüş beyan edersem; aradığınız "açıklığı" o zaman bulabilirsiniz... Ayrıca, "Kurândaki Tasavvuf=Teveccüh" başlıklı incelememi "tasavvuf takımına prim vermek" şeklinde algılıyorsanız; "öyle olsun" diyebilirim... Ancak bu durumda "Ar Damarı, Haya Perdesi" başlıklı yazımla verdiğim primi(!) geri mi almış oluyorum...
Sözün özü, söylemek istediğim şudur.. Lütfen, Eren84 ve Alperen'in örneklediği ayarda müzâkereler gerçekleştirelim... Meselâ, sizinle olan bu sohbetimizde o ayarı yakalamamız için, sorduğum soruya şu cevabı vermeniz yeterdi..
"Evet, Semazen; bahsi geçen isimsiz kahramanın risâlet ve/veya nübüvvetine ait çok açık Kurânî bir delil getiremiyorum.. Ancak, o gizemli şahsın "peygamber" olarak yorumlanması ile meselenin daha anlaşılır olduğunu zannediyorum..."
Nasıl? Meramınızı bu şekilde ortaya koymanızdan bir sakınca mı doğardı??
Amacım şahsiyete girmek değil,dediğiniz gibi olsun ve ben prım verme konusunda yanılmış olayım.Konuya dönersek kanıt olarak Eren 84 e vahy ve mucize konusundaki yazdıklarım ,Kurandaki veli kavramı konusundaki diğer yazılarım ve verdiğim ayetler ve şu satırlarla ayeti:
Hızır diye idda edılen şahıs tasavvuftaki evliya sıfatıyla Musa peygamberi takvada geçemez ancak bir peygamber baska bir peygamberden üstün olabilir,tasavvuf evliyaları değil.
Rabbin, göklerdeki ve yerdeki kimseleri de daha iyi bilir. Yemin olsun biz, peygamberlerin bir kısmını bir kısmına üstün kılmışızdır. Davûd'a da Zebur'u verdik.
İŞTE TASAVVUF DOSTLUĞU BU TUR DİKEY BIR DOSTLUKTUR,BİR TARAFTA ACİZ KULLAR DİĞER TARAFTA MUCIZEVI VAHIY ALIP ALLAHLA KONUŞAN YARI ILAH EVLIYALAR,BUYRUN:
2- Aşkın bir varlığı veli edinmek: kendisinde güç, yetki bulunan ve insanlara yardım edebilecek güce sahip veliler edinmek.
Birinci bölümde yatay velilik ilişkisini incelemiştik. Bu bölümde ise dikey velilik ilişkisini inceleyeceğiz. Güçsüz, zayıf olan ile güçlü ve aşkın olan yada olduğu kabul edilen kişiler arasındaki velayet ilişkisi.
a)vahyi tercih edenlerin velisi. (onları çekip çeviren, hakim otorite, yönlendirici ve yardımcı olan)
7:196 "Çünkü benim velim, Kitap'ı indiren Allah'tır. Odur Salihlerin velisi."
42:6 O'ndan başkasını veliler edinenleri ALLAH kollamaktadır. Sen onların vekili değilsin.
42:9 Demek onlar Allah'tan başka veliler edindiler? Oysa veli, ancak Allah'tır. O, ölüleri diriltir. Her şeye Kadiridir.
Allah her şeyi yaratandır ve O mutlak Rab olarak dikey düzlemde / aşkın manada veli edinilmeye layık olan tek "varlıktır.
Tasavvufçuların sömürü ve din ticaretinde çiğnediği diğer kavram:
Vahyin kurumsal kısmını mühürleyen Son Peygamber Hz. Muhammed'in zuhurundan sonraki devrede, Yaratıcı'nın insanla diyaloğu bir kurumsal vahiy olayı değil, bireysel ilham olayı olarak devam etmektedir.
Ancak, İslam'a göre ilham sadece ona sahip olan kişiyi bağlar; genel ve bağlayıcı bir özellik taşımaz. Bu genellik ve bağlayıcılık sadece bilimindir.
Bu ilkeyi çiğneyerek kişilerin ilham ve rüyalarının ardı sıra giden İslam dünyası, bilimden uzaklaşarak evliya ve şeyh unvanlı yüzlerce düzenbazın hegemonyası altına girmiş ve perişan olmuştur.
Amacım şahsiyete girmek değil,dediğiniz gibi olsun ve ben prım verme konusunda yanılmış olayım.
Hayır, "yanılmış olmayın"... Belki de haklısınız; kim bilir?.. Söylediğim şudur.. Bendenizin, mâlum konulara dair detaylı görüşlerimi HanifDostlar.Com'da görüp okuyuncaya kadar sabredin... Birgün okuyup; görüşlerim hakkında detaylı mâlumât sahibi olduğunuzda, "prim, ikrâmiye" meselesine vurgu yapma hakkını kazanırsınız.. Biz de, duruma göre itiraz etmeyiz... :)
Safbilgi Yazdı:
Hızır diye idda edılen şahıs tasavvuftaki evliya sıfatıyla Musa peygamberi takvada geçemez ancak bir peygamber baska bir peygamberden üstün olabilir,tasavvuf evliyaları değil.
Rabbin, göklerdeki ve yerdeki kimseleri de daha iyi bilir. Yemin olsun biz, peygamberlerin bir kısmını bir kısmına üstün kılmışızdır. Davûd'a da Zebur'u verdik.
Gâliba, sorumun sizdeki cevabına ulaşabildik.. Cevabınızdan şunu anlıyorum; yanlış anladıysam lütfen düzeltin.. İsrâ Sûresi'nin 55. âyetince "peygamberlerin bir kısmı bir kısmına üstün kılındığına" göre, Mûsa Peygamberin muhatap olduğu isimsiz Kurân kahramanı ilmen (siz takvada demişsiniz) Mûsa Peygamberden üstün olduğuna göre, bu kişinin ancak bir peygamber olması gerekir.... Doğru mu anlamışım??
Evet iyi anlamışsınız buna vahıy ve evliya kousundaki forumdaki diğer yazılarımıda ekleyın.Sizde eger bu zatın bir evliya olduğunu peygamber olmadığını dusunuyorsanız kanıt yazın tartışalım,yok eger benım dediğim gıbı ismi geçmeyen yuzlerce peygamberden bırıyse fıkrınızi katılıyorum olarak belırtın...
Evet iyi anlamışsınız buna vahıy ve evliya kousundaki forumdaki diğer yazılarımıda ekleyın.Sizde eger bu zatın bir evliya olduğunu peygamber olmadığını dusunuyorsanız kanıt yazın tartışalım,yok eger benım dediğim gıbı ismi geçmeyen yuzlerce peygamberden bırıyse fıkrınızi katılıyorum olarak belırtın...
Cevabınız için teşekkür ederim.. İnşaALLAH, ilk fırsatta aksi yönde görüş belirtmek istiyorum...
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma