Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Tavafın 2:158’e göre ihtiyarî, 22:29’a göre zorunlu olması ise Yüce Allah'ın "İşletin!" buyurduğu akla yatmıyor. Her halde o Ev’i tavaf ta ihtiyarîdir.
Ama bu yalnızca beşerî görüştür. Yorumsuz ilahî gerçek ise şu:
Safa ve Merve’nin tavaf edilmesi günah değildir –lâ cünâhe (2:158); Kâben’in tavaf edilmesi farzdır: "Beyti’l-Atîk’i tavaf etsinler –yettavvafû bi’l beyti’l-atîk (22:29).
Bu forumda kendimi bildim bileli bu ve benzeri konular tartışılıyor ve ne yazıkki tarafların düşüncelerinden marjinalleşmeyi artırmaktan tarafsızların ise bir tarafa meyletmesinden başka bir işe de yaramıyor.En basit örnekle bir konu bir forumda iki yıl boyunca değişik zaman ve kişilerce tartışılıyor ve bu konu bizi kurtuluşa erdirecek derecede önemli bir mesele değilse bana göre .....neyse gevezelik etmeyeyim.
Allah'ın dediği gibi "Fakat insan tartışmaya herşeyden daha çok düşkündür" (Kehf 54)
Son olarak söylemek istediğim birşey var Sevgili Safbilgi,sana karşı bir kasdım olsa emin ol yüzüne direk söylerim,"sevgili" kelimesinide kullanmam,lütfen söylediğim herşeyi üzerine alınma,kimseyle kişisel bir mücadelem yok.
Tekrar Sevgilerimle Sevgili Safbilgi ve Sevgili tüm forum sakinleri:)
Doğrusu benim için önemli olan, bu taşın Kuran'da anılıp anılmadığıdır ve adı geçmediğine göre de benim için bir taştır, o kadar. Bunun ötesinde, ne olduğunu sadece tartışmak, tartışmadan öteye geçemez. Eğer tarihsel kaynaklardan bir veri geliyorsa o değerlendirilebilir, Türk_İbrahim de buna yönelik bir araştırma yapıyor galiba. İnşaAllah bizlerle de paylaşır.
Çalışılıp emek verilmiş yazıları, düşünceleri okumak güzeldir, emek verene saygının da gereğidir.
Yine de ulaşılacak sonucun pratikte bana bir şey kazandıracağını düşünmüyorum. Sebebi açık ve net... Zaten Kuran'da geçmeyen bir taş bu. Benim mesafeli durmam için kesin bir bilgidir bu . Bundan öte ne söylense kesin bilgi değil benim için.
Tavafın 2:158’e göre ihtiyarî, 22:29’a göre zorunlu olması ise Yüce Allah'ın "İşletin!" buyurduğu akla yatmıyor. Her halde o Ev’i tavaf ta ihtiyarîdir.
Ama bu yalnızca beşerî görüştür. Yorumsuz ilahî gerçek ise şu:
Safa ve Merve’nin tavaf edilmesi günah değildir –lâ cünâhe (2:158); Kâben’in tavaf edilmesi farzdır: "Beyti’l-Atîk’i tavaf etsinler –yettavvafû bi’l beyti’l-atîk (22:29).
Sevgi ile,
Hasan Akçay
Sevgılı Hasan Akçay
Hac görüşlerınız gercekten çok yararlı olmuş,okuyunca gıtmış kadar oldum:))
Kabeyi tavaf etmek bence 7 kez etrafında dönmek degıl sadece zıyaret etmek,tavaf kelımesı Kuranda dığer yerlerde gezmek olarak kullanılmış,cennette aralarında uşaklar gezerdirdi anlamında.Kutsal topraklarla bırlıkte Kabede zıyaret edılmelı.Kabe bir çok kez yıkılıp yenıden yapılmış olsada şirk putlarını peygambermız ordan çıkarıp temızlemış İslamın dönüm noktası vuku bulmuş,bununda tarıhı bir önemı var,Kabe ve kutsal toprakları ziyaret edıcez,diğer müslümanlarla kaynaşıp sorunları konuşucaz,bilgi alışverişi yapıcaz.Sizde sağlıklı hac nasıl olmalı çok guzel degınmişsiniz.Verdığınız ayetlerde sizle aynı fıkırdeyım yani ihtıyarı olduğu konusunda,şuda var 22:29 zorunluluktan zıyade sıraya dıkkat çekıyor yani önce kırler ondan sonra ziyaret,yani beşeri görüşünüz agırlık kazanabılır.Ve Kabeyi ziyarette Safa ve Merveyi ziyaretle eş konumda ihtıyarı olur.Böylece izdıhamdan korkup uzaktan bakanda eksık hac yapmamış olur.
Sanırım yazılarımı okumamışsın sadece son sayfada Mırcanın yazısına devam etmişsin.Neden bu konunun işlendığını yazdım.Bu taş ve öpüculuk ,7 kez dönup bu tası öpmek,selamlamak şefaat istemek için yapılan izdıham ve cınayet,çırkın manzara,bu durum zaten en basta Kuranda geçmedığı,aykırı olduğu İslam camıasını ılkel şiddet dını olarak dunya kamuoyuna tanıttığı için ırdelenmeli,hacı adayları uyarılmalı,Kabe ve kutsal topraklar guzelce zıyaret edılmelidir.
Maide/90- İnananlar, sarhoş edici maddeler,kumar, kutsal taş ve türbeler, şans oyunları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan sakının ki kurtulasınız
Not:Mırcana cvp vermiştim,forumu bılgı dışında mesgul etmek istemıyorum.
Ben de farklı birşey demedim ki zaten. Sonuçta Kuranda yazmadığı için taştır o kadar diyorum. Ek bir bilgiye dahi ihtiyaç duymuyorum bu hususta. Kuran tek kaynak diyorsak aksi olabilir mi?
Bu vesileyle ben de belirteyim ki, Hasan Akçay'ın hac ile ilgili yazılarını ben de okudum. Herşeyi çok güzel anlattığını düşünüyorum.
Etrafımızda taşı öpmeye selamlamaya niyeti olan varsa tabi ki uyaracağız. Bunun da en kısa ve temel yolu Kuran'da olmadığı gerçeğidir. O kişi rivayetlere değer veren biriyse, sen ne kadar konuşursan konuş, istediğin kadar tarihi belge falan koy ortaya, umurunda olmaz. Sende tarihsel bilgi varsa, onda da hadisler rivayetler külliyatı var, onları öne sürer, bu da tarihsel bilgi diye.
Kuran tek rehber dediğimizde, güzelce hac görevimizi yerine getiririz,Hasan Akçay kardeşimizin yaptığı gibi. Kişiyi Kuran'ı tek rehber edinmeye çağırdığınızda, bunu gözü gönlü görür de kabul ederse, problem kalmaz.
Çok özur dılerım, Mırcan gıbı duşundun sandım.Sanırım yazını acele okudum.Aynı şeyi söyluyoruz,hacı adayları uyarılmalı,bu hacerul esvad taşından şefaat istemeye,öpmek için bırbırını öldurme konusunda...
Kabeyi ne bir kısım arkadaşlar gıbı önemını tamamen yokedıp Kurandanda kaldırabılırız(peygambermızın putperestlık merkezine dönüşmüş Kabeden putları temızlemesı bu ziyarette hatırlanmalıdır,İslamın dönüm noktasıdır) nede bir iki arkadaş gıbı bu ibadetteki yozlaşmaya kayıtsız kalabılırız.Kuranın emrettığı gıbı tavafı 7 kez dönme degıl,el surmek için cınayet işleyerek degıl ,taş öpmeden guzelce zıyaret edıcez senınde belirttiğin üzere,kutsal topraklarda izdıhamdan yaklaşılamazsa belli mesafeden görmek bile yeterlıdır.
Maide/90- İnananlar, sarhoş edici maddeler,kumar, kutsal taş ve türbeler, şans oyunları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan sakının ki kurtulasınız.
Katılma Tarihi: 15 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Yaşanmış bir olay:
Geçen gün bizim semtte kadınlar toplanıp mevlit yapmış. Sonra da bir kadın bir kutu getirmiş. "Şimdi hep beraber umreye gideceğiz" gibi bişey deyip kutuyu açmış. Kutuda bir küçük taş parçası varmış. Bu parça haecrül Esvedden kopmuşmuş. Hep beraber ellerini yüzlerini sürmüşler.
Aman Allahım!
Hanif Çözümü :
Anladığım ve araştırdığım kadarıyla Kabe'den Hacerül Esvedi çıkartarak oraya tavaf başlangıcı bir başka işaret koymak gerekir. Üstüne de "ey millet tarihler sonra bunu da putlaştırmayınız. Bu bir işarettir. yararı zararı olmaz. İşaretlere iyyake na'budu ve iyyake nestain denmez. Yardım Allah'tan istenir." yazılmalı.
Doğru ve Hikmetler Allah'ındır.
__________________ "Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
İnsanlara haccı duyur... (22:27). Ondaki yararları görsünler ve adaklarını yerine getirirken Allah’ı ansınlar... (22:28).
Sonra kirlerini gidersinler ve adaklarını yerine getirip Eski Ev’i tavaf etsinler. -Sümme’l yakdû tefesehüm vel yûfû nuzûr ehüm vel yettavvafû bi’l beyti’l atîk (22:29).
Bu ayetin 2:158 ile birlikte okunması gerekiyor. Çünkü ikisi de belli bazı yerlerin tavafıyla ilgili. 2:158 Safa ile Merve’nin tavafından söz ediyor; 22:29 ise o Ev’in tavafından.
Tavafın 2:158’e göre ihtiyarî, 22:29’a göre zorunlu olması ise Yüce Allah'ın "İşletin!" buyurduğu akla yatmıyor. Her halde o Ev’i tavaf ta ihtiyarîdir.
Bir dolaptır dönüyor ama...
O Ev’in tavaf edilmesini anlaşılmaz bir hırsla isteyen ulemaya ise 22:29 güven vermemiş görünüyor. Her halde o yüzden, başka destekler arayıp 2:125 ve 22:26’daki taife kelimesini tavaf diye çarpıtmışlar.
Yazdıkları meallerde diyorlar ki tahhire beytiye li’t taifîne ve’l âkifîne ve’r rukkai’s sücûd, "Tavaf edenler, ibadete kapananlar, rüku ve secde edenler için evimi temizleyin!" demektir.
Oysa taife Türkçemize tayfa olarak geçmiş olan kelimedir. Çoğulu taifîn, insan kümeleri demek. Anılan ayetlerde ise o Ev’i ziyaret eden kalabalıklar anlamına geliyor:
Bakara 125:
Kabe’yi halk için bir odak noktası ve bir güven yeri kıldık. İbrahim’in makamını bir namaz yeri olarak kullanın. "Ziyaretçiler, kendini ibadete verenler ve eğilip secde edenler için Evimi temiz tutun," diye İbrahim ve İsmail’i görevlendirdik. (E Yüksel, Mesaj)
O Ev’in "tavaf"ı konusunda ulemanın Kuran ile sorunu var. Bir dolap çevirdikleri ortada.
Kabe benim için de saygındır; önemlidir çünkü tevhidi temsil eder. İslamdan önce müşriklerin tapınağıydı. Tevhidin yüz karası bir mel'anetin yuvasıydı. İlk müslümanlar orayı ele geçirince şirk sona erdi. Önemli olan o tarihî geçiş olayıdır.
Ben Kabe'yi tavaf ederken Kabe'nin tarihindeki şirkten tevhide o geçişi tefekkür ettim. O yüzden onu daha bir içten sevdim; saydım. Yıkılıp bir daha yapılan, bir daha yıkılıp bir daha yapılan çatısını önemsemedim; taşlarını yücelemedim; işlevi tavafın başladığı yeri belli etmek olan o kara taşa tapınmadım.
Hiç bir şey kutsal yani ilahî değil, tek olan İlah'ımızdan başka. Allah'tan başka ilah yok.
Hacca gitmek asla KÖTÜ bir şey değil. Kötü olan, uygulamdaki bazı ayrıntılar. Hatırlar mısın, onlara bu bölümün başındaki duamda değinmiştim:
Rabbim! İlk müslümanların heyecanını yerinde anlamaya çalışıyorum ki onlar gibi davranma gücünü kendimde toplayayım. Uygulamadaki bazı ayrıntılarise beşeri düzenlemedir. Onlardaki şirk eğiliminden Sana sığınırım.
Alıntı hasan akçay dan dikkat aşağıya bir alıntı daha yapıştırıcam.
Kendi görüşümü şu şekilde açıklamıştım:
Tavafın 2:158’e göre ihtiyarî, 22:29’a göre zorunlu olması ise Yüce Allah'ın "İşletin!" buyurduğu akla yatmıyor. Her halde o Ev’i tavaf ta ihtiyarîdir.
Ama bu yalnızca beşerî görüştür. Yorumsuz ilahî gerçek ise şu:
Safa ve Merve’nin tavaf edilmesi günah değildir –lâ cünâhe (2:158); Kâben’in tavaf edilmesi farzdır: "Beyti’l-Atîk’i tavaf etsinler –yettavvafû bi’l beyti’l-atîk (22:29).
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma