Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
elif3838 Yazdı:
ibrahimim;
yazınızı okudum açıkçası kafa karıştırıcı.iddianızda doğru iseniz şu ayeti bana açıklarmısınız;
rahman ve rahşm olan allahın adına
biz dileseydik herkese hidayeti verirdik, fakat cehennemi cinler ve insanlarla dolduracağıma dair benden söz çıkmıştır. secde suresi /13
|
|
|
elif3838 Yazdı:
Şunumu demek istiyorsunuz sayın ibrahimim bizim
bilmediğimiz alemlerde yaşayan varlıklar olabilir.yada bize yabancı
olan şeylermi hakkında bilgi sahibi olmadığımız varlıklarmı.eğer
böyleyse kuran bize neden bunun haberini versinki?? acaba gelecekte
onlarla karşılacakmı insan oğlu?? eğer kurak tüm çağlara hitabettiğini
göz önüne alırsak.. |
|
|
Selamlar
elif3838 kardeşim!
Sorunuzu
sanırım geç cevapladım, vakit buldukça başka konular üzerinde diğer kardeşlerle
teati ediyorduk kusura bakmayın lütfen.
İkinci
yazdığınız iletide mesele hakkında tefekkür ettiğinizi ve bir şeyler
yakaladığınızı görüyorum sizi kutlarım.
İlk
sorduğunuz ayetin mealini vermeye çalışayım.
Ve lev şi'na ve eğer
biz dileseydik le ateyna verirdik kulle
nefsin hudaha hidayeti her nefse ve lakin ve
fakat hakkal kavlu minni söz benden hak olmuştur le emleenne cehenneme cehennem’i dolduracağım minel cinneti
görmediklerinizi ven nasi ecmeîn. Ve
gördüklerinizin hepsiyle. (SECDE/13)
Saygıdeğer
kardeşim, daha önce bir makalem olmuştu bu konuya da değinmiştim şimdi oradan
bir alıntıyı paylaşmak istiyorum.
Cinne
vel inse (ins ve cinn)
Hakkı Yılmaz http://www.istekuran.com
İns, İnsan:
Sözcük anlamı; “beş duyuyla
hissedilebilen, bilinen, görünen, tanıdık, ilişki kurulabilen, kaybolmayan,
sürekli ortada duran” demek olan “insan” sözcüğü, “fi’liyan” kalıbında olup
“ens” sözcüğünden türemiştir. “İnsan” sözcüğünün aslı “insiyan” sözcüğüdür.
Sözcük, anlam olarak evrendeki tüm görünen
(cisimli) varlıkları kapsamasına rağmen sadece insanlara isim olarak
verilmiştir. Bunun nedeni, insanın yaratılış itibariyle ünsiyete muhtaç, yani
sosyal bir varlık olmasıdır.
Ayetler, insanın, “pişmiş çamur, kuru
balçık, çınlayan kil, işenebilir çamurdan” yaratıldığını söylemektedir. Bu
ifadeler, “madde”nin halden hale girmesini çağrıştırmakta olup, insanın genel
anlamda maddeden yaratıldığını anlatmaktadır. Cannın, “ateşin dumansızından, en
ince delikten bile geçebilen yakıcı bir esintinin ateşinden” yaratıldığını
söyleyen bu ifadeler ise, daha ilk bakışta akla “enerji”yi getirmektedir.
Öyleyse “cann ateşten yaratılmıştır”
demek; “elektrik, manyetik dalgalar, ışın gibi gözükmez güçler enerjiden
yaratılmıştır” demektir. “İnsan topraktan yaratılmıştır” demek de; “beş duyuyla
hissedilebilen, bilinen, görünen, tanıdık, ilişki kurulabilen, kaybolmayan,
sürekli ortada duran cisimli varlıklar maddeden yaratılmıştır” demektir.
İns ve cinn kalıbı:
Cinn konusu kapsamı içerisinde,
hassas ve Kur’an’ı doğru anlamak için çok önemli bulduğumuz bir nokta da; “ins”
ve “cinn” sözcüklerinin bir arada “ins ve cinn (ins-cinn)” takım (kalıp)
halinde kullanılışıdır. Bu kullanılış genellikle “İnsanlar ve Cinler” olarak
çevrilmektedir. Halbuki bu tarz kalıp ifadelerde, sözcüklerin anlamı
farklılaşmakta, başkalaşmakta ve zenginleşmektedir.
Bu durumu Kur’an’dan örnek vererek
açıklamakta yarar vardır:
- Mağrib (batı) ve meşrik (doğu)
sözcükleri, “batı-doğu” şeklinde söylendiklerinde anlam sadece iki yönü ifade
etmeyip tüm yönleri içine alır. Örnek olarak Müzzemmil suresinin 9. ayetindeki
“Rabbulmeşrigı velmağribi (doğunun, batının Rabbi)” ifadesi sadece doğu ile
batıyı anlatmayıp tüm yönleri ve mekânları ifade etmektedir. Yani “Allah her
yerin Rabbidir” demektir. Bu sözcükler ile ilgili diğer örnekler şunlardır: Nur;
35, Bakara; 115, 142, 177, Şuara; 28,
Rahman; 17.
- Dünya ve ahiret sözcükleri beraber
söylendikleri zaman “her yerde ve her zaman” anlamını ifade eder. Bu sözcükler
ile ilgili Kur’an ayetleri şunlardır: Bakara; 217, 220, Âl-i Imran;
22, 45, 56, Nisa; 134, Tövbe; 69, 74,
Yunus; 64, Yusuf; 101, Hacc; 14, Nur;
14, 19, 23 ve Ahzab; 57.
- Yaş, kuru sözcükleri beraberce
kullanıldıkları zaman “ her ne varsa, her şey” anlamını içerir. Örneğin En’âm
suresinin 59. ayetindeki “… Yaş ve kuru hiçbir şey yok ki, apaçık bir kitapta
bulunmasın.” ifadesi sadece yaşı ve kuruyu ifade etmeyip “her ne varsa
canlı-cansız hepsini” ifade etmektedir.
- Sabah, akşam sözcükleri de Kur’an’da
farklı ifadelerle sıkça yer almakta ve “daima, her zaman” anlamına gelmektedir.
Bu sözcükler ile ilgili Kur’an ayetleri de şunlardır: A’râf; 205,
Ra’d; 15, Nur; 36, Mümin; 46, 55,
En’âm; 52, Kehf; 28, Meryem; 11, 62, Fetih;
9, Furkan; 5, Ahzab; 42, İnsan; 25, Âl-i
Imran; 41.
İki zıt anlamlı sözcüğün bir arada takım
halinde söylenişi ile takımın yeni bir anlam kazanması sadece Arapça için söz
konusu olmayıp, dünyanın tüm dillerinde mevcuttur:
Hakkı Yılmaz http://www.istekuran.com
Kelime anlamı itibarıyla
İns: görünen her şey (beş
duyuyla algılanabilen her varlık)
Cinn: görünmeyen her şey (beş
duyuyla algılanamayan her yaratık)
İns: madde
Cinn: enerji
“Evrendeki bütün yaratıklar madde ve
enerjiden meydana gelmiştir!!..”
İns
(Madde):uzayda yer kaplayan cansız varlıkların tamamı maddedir.
Kuarklar/parçacıklar nötron ve protonu oluşturur, onlarda atom çekirdeğini,
atom çekirdeği de elektronları yörüngesinde tutarak atomu oluştururlar.
Maddenin en küçük yapı taşına atom denmektedir. Beş duyu organımızla
algıladığımız, somut olan her şey atomlardan meydana gelir.
Kuran’ın
tabiriyle İNS bilimin tabiriyle MADDE
  ;
(İNS = MADDE)
Cinn
(enerji):beş duyuyla algılanamayan, ısı ve ışık şeklinde tezahür eden güç,
maddeyle iç içe olan ve ona can veren, maddeyi harekete geçiren ve kuvvet
kazandıran, soyut olan her yaratık.
Kuran’ın
tabiriyle CİNN bilimin tabiriyle ENERJİ
&nbs p;
(CİNN = ENERJİ)
İNS
ve CİNN MADDE ile ENERJİ Birbiriyle öyle iç içedir ki biri olmazsa diğeri
olmazdı.
“Ben cinne vel inse,(enerjiyi ve maddeyi
var olan her şeyi) ancak bana kulluk etsinler diye yarattım.” (51 Zariat 56)
Bu çalışmadan sonra bu ayeti daha iyi
anlamaya başladım, göktekiler, yerdekiler ve ikisi arasındakiler, isteyerek
yada istemeyerek Allah’a kulluk vaziyetindeler, hatta isteyerek
itaat/zikir/tespih halindedirler.
Sonra buhar/duman halindeki göğe yöneldi
de ona ve yerküreye şöyle seslendi: "İsteyerek veya istemeyerek
gelin!" Onlar şöyle dediler: "İsteyerek geldik!" (41 Fussilet
11)
Göklerde ve yerde kim varsa gölgeleriyle
birlikte ister istemez ve sabah-akşam Allah'a secde eder. (13 Rad 15)
Yaratıkların
temeli “İNS VE CİNN” = “MADDE VE EDERJİ” ye dayanıyor!!!
Diğer
yaratıklarda olduğu gibi, yeryüzünün efendisi olan âdemoğlu da ins ve cinn den
meydana gelmiştir. Cnn/can ins/beden, yani candan ve bedenden oluşmaktadır,
canı enerji/cnn bedeni madde/ins ifade ediyor.
Selam
ve dua ile.
__________________ Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
|