Yazanlarda |
|
hasanoktem Admin Group
Katılma Tarihi: 10 eylul 2006 Gönderilenler: 2837
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
savana Yazdı:
Yaptığım örneklemelerin hepsinde de bir kişinin gururunu kibirini bir kenara bırakıp secde etmesini sağlayan güçtür.Fiziksel güç ,Paranın gücü,Duyguların gücü
Mümin kimseye secdeye kapanmasını rüku etmesini sağlayan güç ;bence o müminin imanının gücüdür..Mümin kimsenin kalbindeki Allah’a imanını ve inancını göstermesinin yollarından secde,rüku.Kuranda Allah’ın kullarına ilettiklerini okuyup kabul eden inançlı biri kuranı yaşayarak ,kurana göre amel ederek bunu gösterir.İbadetinde de Allah’ın varlığı ve birliğini kabul ettiğini , onun mutlak gücü önünde eğildiğini ve secde ettiğini gösterir.Allah huzurunda rüku ve secde etmek şeytanın kibir tuzağından arınmışlığın da sembolüdür.
Benim bu konudaki düşüncelerim böyle varsa ..Arkadaşlarda düşüncelerini veya bildiklerini paylaşırsa sevinirim
|
|
|
Selam Savana Kardeş,
gerçekten önemli bir konuya değinmişsin.Yüce Allah Razı Olsun.
kıyam-rüku-secde, insanın kendisini yaratan Rabbine karşı şeytanın iğvasına sırtını dönerek (hatta onu red ederek/karşı çıkarak) kulluğunu kibirden uzak bir şekilde anlatmasıdır / görsel ifadesidir.Yüce Allah'ın en güçlü ve en büyük olduğunu şekil ile de göstermektir.Yaradana kulluğa imza atmaktır.yapmış ve göstermiş olduğu bu pratiği , kendi öz fıtratıyla buluşturup,ve Kainat ile de ahengi temin etmiş olarak, kalbinin Yüce Allah'a yaklaşmasını sağlamaktır/ hızlandırmaktır :
48 Fetih 29 :
29 Muhammed Allâh'ın elçisidir. Onun yanında bulunanlar, kâfirlere karşı katı, birbirlerine karşı merhametlidirler. Onların, rükû' ve secde ederek Allâh'ın lutuf ve rızâsını aradıklarını görürsün. Yüzlerinde secde izinden nişanları vardır. Onların Tevrât'taki vasıfları ve İncildeki vasıfları da şöyle bir ekin gibidir ki, filizini çıkardı, onu güçlendirdi, kalınlaştı, derken gövdesinin üstüne dikildi, ekincilerin hoşuna gider, onlara karşı kâfirleri de öfkelendirir bir duruma geldi. Allâh onlardan inanıp iyi işler yapanlara mağfiret ve büyük mükâfât va'detmiştir.
evet, Yüce Rablerine teslimiyetin en yüksek bir ifadesi olarak: o Rüku ve Secde edenlerin yüzlerinde / alınlarında secde izinin NİŞANI ( ALAMETİ , İŞARETİ ) vardır. bu işaret , alınlarında bir nişan , bir madalya gibidir. somuttur ve gerçektir. tıpkı elma ağacının , kendisini yaratan yüce Rabbine yapmış olduğu kulluk vazifesi sonucunda bize gerçek ve somut bir ELMA vermesi gibidir :
ve, Yüce Rabbine yaklaştıran , pratiği olan somut bir nişandır, göstergedir :
96 Alak 19 :
19 Hayır, ona boyun eğme; (Rabbine) secde et ve yaklaş!
Saygı ve Sevgilerimle
|
Yukarı dön |
|
|
anafikir Uzman Uye
Katılma Tarihi: 26 aralik 2006 Gönderilenler: 112
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam
Secdede ne demek veya nasil yapmak çok açıktır.17/107-109arasında çok nettir.
Dua yine öyle ne demek gerektiğini çok açık yazıyor Allah3/191-194arası 2/286
Ama rukuyu anlamış değilim nasıl yapılır.? Ne denir. Ruku edenlerle birlıkte ruku edin denilir, ama nasıl?
Rukuyu kanıt vererek nasıl yapılır. Ve ne denir? bilen varsa yada araştırmış rukunun ne olduğunu görenler cevaplarsa memnun olurum.
selam ile
Moderatör Notu: Bu iletinin ardındaki iki ileti başlıkla ilgisizliği nedeniyle konunun dağılmaması adına silinmiştir.
|
Yukarı dön |
|
|
bilgi.ve.hikmet Uzman Uye
Katılma Tarihi: 19 ocak 2007 Gönderilenler: 143
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
anafikir Yazdı:
selam
Secdede ne demek veya nasil yapmak çok açıktır.17/107-109arasında çok nettir.
Dua yine öyle ne demek gerektiğini çok açık yazıyor Allah3/191-194arası 2/286
Ama rukuyu anlamış değilim nasıl yapılır.? Ne denir. Ruku edenlerle birlıkte ruku edin denilir, ama nasıl?
Rukuyu kanıt vererek nasıl yapılır. Ve ne denir? bilen varsa yada araştırmış rukunun ne olduğunu görenler cevaplarsa memnun olurum.
selam ile
|
|
|
Selam
"Ne Denilir" soruları bilinçaltımıza işleyen ilmihal etkilerinden olmasın. Mesela sadece içten bir kulluk gözyaşı yetmez mi? Alemlerin Rabbi'ne değil tabii bize yetmez mi anlamında. ya da bu yetmeyen ya da yeten klasik ve sütunlandırılmış tesbih kelimelerinde değil içimizde üreteceğimiz biryerlerdedir belki.
Selam
__________________ "Onlara bir ilmin tanıklığında bütün serüveni mutlaka anlatacağız. Biz olup bitenlerden habersiz değildik." A'raf-7
|
Yukarı dön |
|
|
muvahhit Ayrıldı
Katılma Tarihi: 24 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 669
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam.. herşey secde eder ruku eder etmeyen yoktur... gölgeler bile...
__________________ Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
|
Yukarı dön |
|
|
dost1 Admin Group
Katılma Tarihi: 28 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 538
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selamün Aleyküm! Değerli Kardeşlerim!
SEcde ve Rüku ile ilgili bir çalışmayı bilgilerinize sunmak istiyorum.
SECDE
Secde:
“ السّجدة Secde”, “baş eğme, itaat etme, üstün bir varlığın önünde yere kapanma” demektir. Kişinin secde etmesi, secde ettiği varlık karşısında kendini bir hiç olarak kabul etmesi, kendisini toprak yerine koymasıdır. Bu aslında zihinde olur ve hareketler ile de dışarıya yansır.
Namazda yapılan secde de bu anlamı taşır ve zihinsel olarak en büyük varlık kabul edilen Allah karşısında hiçliğin bir gösteriliş biçimidir. Kur`an`ın bir çok ayetinde Müslümanlar, “rükû ve secde edenler” şeklinde tanımlanmış; bu insanların Allah`a secde etmelerinden (boyun eğmelerinden) dolayı, mutluluklarının yüzlerinden belli olduğu belirtilmiştir (Fetih; 29).
Diğer yandan secdenin, Müslümanların namaz kılarken alınlarını yere koymaları dışında, aslında Allah`ın emirlerine uymak, O`nun kâinattaki düzenine riayet etmek anlamına geldiği, şu ayet ile daha iyi anlaşılmaktadır:
Hacc; 18:
Göklerde ve yerde olanların, Güneş, Ay, yıldızlar, dağlar,
ağaçlar, tüm kıpırdayan canlılar (hayvanlar) ve insanların
çoğunun Allah`a secde ettiklerini görmüyor musun? ….
Secde bir bilinçtir, imandır, teslimiyettir.
Fıkıh terimi olarak kullandığımız secde, yani ibadet kastıyla, alın ve burunu yere koyarak yere kapanma, sadece Allah`a yapılabilecek bir secdedir. Allah dışında canlı-cansız hiçbir varlığa bu secde yapılmamalıdır.
Sözcük anlamındaki secde ise farklıdır. Meselâ meleklerin (doğal güçlerin) Âdem`e yaptıkları secde (ona boyun eğiş, ona itaat), ve Yakup peygamber ile oğullarının Yusuf peygambere yaptıkları secde (Yusuf; 100), bu anlamdaki secdedir.
RÜKU:
1) "الرّكوع Rükû"; "Hudu ( eğilmek, bükülmek, küçülmek, tam teslim olup itaat etmek, sözü yumuşatmak; kibar, tatlı söylemek)" demektir.
2) "Rükû"; "inhina (iki büklüm olmak)" demektir. Yaşlılıktan beli bükülmüş ihtiyarlara "rakea ş şeyhu (ihtiyar iki büklüm oldu)" denir.
3) "Rükû"; zengin kimsenin sonradan fakirleşmesi demektir (beli kırılmak deyimine eş bir anlam).
4) "Rükû"; putlara tapmayıp Allah`a boyun eğmek (haniflik etmek) demektir. Cahiliye Arapları aralarında puta tapmayıp yalnızca Allah`a tapanlara "Raki (rükû eden) ve "Rakea ilellah (Allah`a rükû etti)" derlerdi. (Lisan ül Arab c: 4, s: 232, 233. Rekaa mad.)
Biz ayetlerdeki rüku sözünden 4. maddedekini anlıyoruz.
Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.
En doğrusunu bilen Allah'tır.
Sevgi,saygı ve muhabbetle.
Allah'a emanet olunuz.
|
Yukarı dön |
|
|
şükrügil Newbie
Katılma Tarihi: 12 subat 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 26
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
ŞEKİLSEL RUKÜ, SECDE NİYE YAPILIR?
Aslına bakarsan güzel bi soru. Ve bi o kadar da ilginç. İnşallah bu soruyu sormadan evvel, Kuranı elinize alıp, "secde" ve "rüku" kelimesi geçen ayetleri bulup, okuyup, öyle sormuşsunuzdur. (ki bir şeyi merak ettiyseniz, normali böyle olmalıydı bence)
Akla diğer sorularda geliyor: şekilsel oruç niye yapılır?, şekilsel hac niye yapılır? şekilsel (dille) kelime i tevhit niye yapılır??? vs. vs.
Şimdi ben kendi görüşümü dile getirmekteyim: Bu tür eylemlerde şu üç tema işlenir; 1-Ben bir kulum, yani "yaratılmış" lardanım. 2-Sen Rab olan Allah sın ki; sen yaratıcısın 3-Kul ve Rab arasındaki ilişkimde delil olarak göstermek isterim ki: Ben sana tapar, seni özgür irademle Allah 'lığa layık görürüm. Görürümde bundan secde ederim. Aramızdaki Kul-Rab Rab-Kul ilişkisi tüm zaman boyutlarında DELİL olsun, aha böyle böyle eğilerek rüku, kapanarak secde ediyorum ki, ben bu hareketi sana raam olan tüm yaratılmışlar gibi, tüm bitkiler gibi, tüm nesneler gibi, yer gibi, gök-atmosfer gibi , hayvanlar gibi, doğa olayları gibi, velhasıl tüm mahlükat gibi VARLIĞINA, VARLIĞIMA, SENİN BÜYÜKLÜĞÜNE ve BENİM KÜÇÜKLÜĞÜME delil, olsun diye, bende bu tüm doğaya uyayım diye, bende doğaya ters düşmeyeyim diye, canlı-cansız tüm mahlükat ve nesneler Allaha secde ediyor iken, Allahtan yanlı bir tutum sergiler iken, yani Allahın tarafında (hizbinde) olduklarını birbirlerine gösterirler (tesbih, cihat,delil, ayet,raam) iken bende onlar gibi ve aynı amaçla gösteriyorum. Yani bende Allahın hizbindenim ey dünya, ey mahlükat görün. Ve lanet şeytan sende görki ben senden yana olanlardan değilim.
Demektir.Secde yukarda maddelendirdiğim 3 maddeyi vurgular. Secde hareketi öyle bir harekettirki, Yaratıcımızdan gayri kime yapılsa çok çirkin durur. Bir başkasına secde edilse çok pis bi hareket olur, ve yapana da "pislik-şahsiyetsizin teki" diye bakılır, kendine secde ettirene de "pislik-şahsiyetsiz zalim" gözüyle bakılır. Yani secde yalnız Allaha yapılır ve ona yapılmaya yakışır. Kulun, Allaha verdiği "sen bizimi rabbimizsin" sözüne, sadık olduğunun göstergesi, bu sözümde duruyorum, ve bu hareketimlede sabitlendiriyorum. Anlamına gelir.
İşte sana ey Rabbim gönülden, tamamen özgür irademle, kendim düşünüp karar vererek secde ediyorum ki, içimde bulunan nefsime karşı koyarak, vesveselere, kınayıcı kafir-münafık insanlara aldırmayarak ve senin Yegane Rab olduğunu yakinen bildiği halde senin emrine uymayıp, inatlaşan ŞEYTANa benzemediğime DELİL olarak, ve o seni yakinen bilen tanıyan şeytanın senin emrinle secdeye yanaşmaması fakat benim ise seni göremediğim, cennetini, cehennemini velhasıl gaybini görmediğim halde secde etmem sana gönülden inanmamdan, hidayet üzere olduğumdandır. Anlamını taşır.
Cennet için ibadet=Ücretlilerin işidir Cehennem korkusuyla ibadet=Kölelerin işidir Özgür irade ve seçimle ibadet=Abdullah 'ların işidir.
Bunlar benim yorumum, nacizhane fikrim, ve sadece hissiyatlarımdır.
Selam Peygamberlere, onları sevenlere ve onların sevdiklerini sevenlere olsun.
__________________ SEVEREK YARATIP, ÖZGÜR BIRAKTI "O"... SEVEREK VE İSTEYEREK GERİ GELSİNLER DİYE.
|
Yukarı dön |
|
|
Muhtar Katilimci Uye
Katılma Tarihi: 28 mart 2006 Gönderilenler: 63
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Güzel kardeşlerim. Anlaşılan o ki daha öğreneceğimiz çok şey var. Şu niye yapılır bu niye yapılır sorusuna uzun uzun cevap verilmez.
Hanif olan İbrahim'in güzel bir huyu vardır. Çok severim bu huyunu. Vahiy karşısında takındığı tavır şudur. Teslim oldun mu ibrahim dendiğinde? Ben Alemlerin rabbine teslim oldum. der.
Neyi ne için yaptığı bellidir. Allah öyle istiyorsa yaparsın. Emirleri yargılamazsın, sorgulamazsın.
Şekilsel rükü secde niye yapılırmış... Niye olacak... Emre binaen. ötesi var mı? Hiçbir şahsın beşeri felsefik yaklaşımları, tefsir denemeleri kesmez iman edeni. O niye ne için yaptığını bilir.
Gerisi işin edebiyat boyutu. Sözün dibi yok.
__________________ Onlar, iman etmiş ve kalbleri Allah zikriyle yatışmış olanlardır. Evet, iyi bilin ki, kalbler Allah'ın zikri ile yatışır. (Rad 28)
|
Yukarı dön |
|
|
şükrügil Newbie
Katılma Tarihi: 12 subat 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 26
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Muhtar Yazdı:
Þu niye yapýlýr bu niye yapýlýr sorusuna uzun uzun cevap verilmez.
Allah öyle istiyorsa yaparsýn.
Þekilsel rükü secde niye yapýlýrmýþ... Niye olacak... Emre binaen. ötesi var mý? |
|
|
Diiilmi ? Diiilmi ? Biz nasıl düşünemedik. Emir verilir, yapılır. O kadar! Diiilmi ! Secde et diye emir varsa, gerisi edebiyat diiilmi.? Ebu Cehillerde secde ediyordu, Mekke deki Sümeyye de. Ama kime? ve niye? Sorgulamaya gerek yok diiilmi?
Yezid de secde ederdi (belki muhtar rumuzlu dan daha fazla ederdi) ve Hz. Hüseyn de secde ederdi. Birinin secdesi şehadete, diğerininki zalimliğe götürdü bu insanları? Bu secdelerin niçin yapıldığını sorğulamaya gerek yok diiiilmi? Kadına sadece nefes olma hakkı veren, Afganistanlı talibanların secde si de bunu mu emrediyor du ki ? 1979 da Iraklılarda müslümanca secde ederlerdi, İranlılar da. Acaba bunların secde ettikleri ayrı ayrı Allah lar mı idi ki, 8 sene birbirlerini kırıp geçirdiler? Bu secdelerin mahiyetini de sorgulama malı diiilmi? Yoksa onlarda emir geldi secde ettik, gerisini bilmem ağaaa! mı diyorlardı??
Firavunda secde etti ama Allah kabul etmedi. Onun secdesini de sorgulamamalı diiilmi?
Rabbim beni mahiyetini bilmediğim, ibadetten koru. Ve BİNCERCE SELAM OLSUN YÜREKTEN FIŞKIRARAK TÖVBELER DOĞURAN O GÜNAHLARA.
Ve islam ahkakından önce müslümanları nasiplendir. Vesselam
__________________ SEVEREK YARATIP, ÖZGÜR BIRAKTI "O"... SEVEREK VE İSTEYEREK GERİ GELSİNLER DİYE.
|
Yukarı dön |
|
|
anafikir Uzman Uye
Katılma Tarihi: 26 aralik 2006 Gönderilenler: 112
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Dost1 yazdı
"Rükû"; putlara tapmayıp Allah`a boyun eğmek (haniflik etmek) demektir. Cahiliye Arapları aralarında puta tapmayıp yalnızca Allah`a tapanlara "Raki (rükû eden) ve "Rakea ilellah (Allah`a rükû etti)" derlerdi. (Lisan ül Arab c: 4, s: 232, 233. Rekaa
Bu açıklamaya katılıyorum benim anlamadığım namazda ruku varmıdır nasıl yapılır. Uygulamadan bahsediyorum.
"Akla diğer sorularda geliyor: şekilsel oruç niye yapılır?, şekilsel hac niye yapılır? şekilsel (dille) kelime i tevhit niye yapılır??? vs. vs."
Ben namazda olan şekilselliği kast ediyorum. Siz yanlış anladınız galıba
selam ile
|
Yukarı dön |
|
|
şükrügil Newbie
Katılma Tarihi: 12 subat 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 26
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
anafikir kardeş;
asıl sen beni yanlış anladın, yada hiç anlamadın, yada ben kendimi anlatamadım. Dinin ister namaz, ister hac, ister oruç vs. herhangi bir ibadetinde bi şekilsellik şarttir. Ki çünkü insan şekildir, ve de şekle sınırlandırılmış, et kemik, toprak, balcık maddelerine büründürülmüş bir varlıktır. Yapılan ibadetlerinde şekilselliği kaçınılmazdır. Bunları şeklisel rükünları ile yapmak, bizim için bir DELİLDİR, AYETTİR, HÜCCETTİR. Ancak dinimiz, anormal hallerde şekilselliği kaldırabilmektedir. Ama burda şahit tek Allah olmaktadır. Şekilsel rukü, secde olmaması için, insan cinsininde maddesel varlığının olmaması gerekirdi. Yoksa salat, namaz kılmayı kafadan gecirmiş olmakla namaz yükümlüğü üstümüzden kalkardı, yada bir insana kötülük etmeyi düşünmekle anında günah yazılırdı adımıza.
Yani bu dinin ayaklarını yerden kesip, havada heveslere göre uçmaya gerek yok. Yoksa matrix filmi gibi bir ortam içinde kendini bulursun, yani aslında allah yokta , biz düşünerek onu var diye inanç kaynağı yapıyoruz , olur (tövbe haşa.) Bu senin düşüncelerinin felsefi açılımları çoğu kişileri ayetlerin işığından uzaklaştırıp, karanlık bunalımlara ve mürtedliğe ve hatta intiharlara sürüklemiştir çoğu kişileri, . Teslim olmuş bir iyi niyetli kalp, kuranı koruyan allahın, gönderdiği elçinin 1400 yıl kadar önce öğrettiği, ve bu güne kadar bize kuran sınırlamalarıyla veya dimağ-açmalarıyla öğretilen şekilsel ibadetleri uygulamamızı öğütler.
Vesselam
__________________ SEVEREK YARATIP, ÖZGÜR BIRAKTI "O"... SEVEREK VE İSTEYEREK GERİ GELSİNLER DİYE.
|
Yukarı dön |
|
|
|
|