HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Nûr sûresi: çeviri, yorum Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Tüm ihtiyaçları aldıkları ücret ile karşılandığından onlar artık bakıma muhtaç ,yoksul vs olarak nitelendirilemezler.

Özür dilerim, ben farklı anlıyorum. Çünkü üzerinde durulan konu ziynetler olduğuna göre "erkek tâbiler"in ihtiyaç duymadığı şeylerin ziynetler olması gerekir. Yani ihtiyacın konusu olan şeyler bakım kelimesinin çağrıştırdığı kalınacak yer, yenilecek gıda, giyilecek örtüler olamaz. "Ziynet"tir onlar.

Ve ziynetler kadının ya saçı, gerdanı, göğüs çatalı gibi  şehvet uyandırdığına inanılan yerleridir ya da saç tokası, kolye, zincir gibi takıları. Kısacası, o ihtiyaçsız erkek tâbiler ya kadının vücuduna ihtiyaç duymuyor ya da takılarına. (hasan akçay yazdı)

Evet çok doğru ayetin konusu kadının örtüp saklaması gereken süsleri/ziynetleri.Ancak kadına verilen emir doğrultusunda bir takım insanlardan bahsedilip bu insanlar yanında salmış olduğun örtünü salmana gerek yok deniyor.Bahsi edilen insanların kadının örtüsünü salarak sakladığı süsü neden görebileceğine dair veya bu insanlar dışında kalan kimselerin neden göremeyeceğine dair ayette açıklama yok.Buradaki NEDEN sorusuna yoruma dayalı cevap bulup bu cevaba göre anlam inşaa etmek bence sakıncalı ve yersizdir.Daha detaylı şöyle açıklayayım.Diyelim örtüp sakladığım ziynet altın zincirim.Listedeki kayın pederim veya ablamın çocukları niye zincirimi görebilir de Bakkal Necati göremez?Buna cevaben kayınpederimden veya ablamın çocuklarının zincirimden iğrenmesi veya o zinciri çalmasından emin olabilirim ,ancak Bakkal Necatiden emin olmam şekinde verilen cevaplar tamamen kişisel yoruma ve tahmine dayalı muallakta kalan cevaplardır.Aynı soruyu ziyneti /süsü kadının yaka açıklığı olan giyisisi olarak anlayan anlayışta soramaz.Benim yaka açıklığımdan kısmen görünen göğüslerim "-Bakkal necatinin yanında açılamaz çünkü o şehvete kapılır veya bakışlarını oraya diker" diyemez.Bakkal necatinin gözleri varsa kadının emrinde çalışan erkeklerin ,kadınların ,yeminle bakımını üstlendiği erkeklerin ve kadınlarında gözleri var onlarında şehvetle bakabilme olasılığı var.Demek ki örtüp sakınılan süsün şehveti provake ettiğinden ayette bahsedilmiyorsa tahmin yürütüp bu emrin gerekçesi budur demek yanlıştır ayete ilave etmektir.

Ayette bir grup insan için kadına tabi denmiş ve bu insanlar için ihtiyaçsız kelimesi kullanılmış.

Tabi olmak =bağımlı olmak

Sadece ,kadına tabi/bağımlı olan erkekler şeklinde ifade olsaydı bu ifadenin  anlamı şu kimseleride içine alırdı ...yatalak olup bakımı kadın tarafında sağlanan erkekler.....kadının emri altında çalışan kadının edinmiş olduğu köle erkekler...vs vs ancak cümlede ihtiyaşsız erkekler diye belirtilip bize bu erkeklerin  kadın için çalışan ve kadının verdiği ücret karşılığı geçimini ikame ettiren erkekler ve onların ailelerini anlamamız sağlanıyor.Örneğin kadın için maaşla nalbantlık yapan bir nalbant ihtiyaçsızdır.Çünkü yaptığı işin ücretini alıp kendi yaşamını ikame etmektedir.O nalbant dilerse işten ayrılıp başka biri yanında işe girip mesleğini ücret karşılığı  yapar.

Kadınların avretinden anlamayan çocuklar:

Bu çocuklar kadının tabisi (ücret karşılığı kadına çalışanların) çocukları değil ,

 

Niçin değil? Bir kadının erkek hizmetçisi evli ve çocukluysa, eşi de aynı yerde hizmetçilik ediyorsa çocukları pek alâ yanlarında kalabilir ve hanımefendinin yakın çevresinde bulunduklarına göre ziynetlerini görebilirler. Ana babaları için sakıncasız olan o ziynetler çocuklar için neden sakıncalı olsun?   (hasan akçay yazdı)

 

Niçin değil ...çünkü kadın için çalışan nalbant kadını yaka yırtmacı açık görebiliyorsa o nalbantın çocukları, karısı  hayli hayli görür.Kız kardeşinin oğlu kadını  bu elbiseyle görebiliyorsa kız kardeşinin oğlunun kızıda görür.GÖREMEZMİ? işin cılkını çıkarıp görür mü göremez mi polimiğine nasıl girmezssek o halde kadına bağımlı çalışan kişinin aile fertleride görür mü görmezmi tartışmasına mahal vermeden görürler sonucuna varırız.

 

Demekki ayetin sonunda bahsi geçen kadının avretinden anlamayan çocuklar kadını görebilen daire içinde kalan KİMSELERİN dışında kalanların çocukları.Bakkal Necati'nin Terzi Muzaffer'in manav Hüseyin'in dabrukacı Mehmetin vs vs nin çocukları.Bu çocukların temsil ettiği grup bu.

 

 

 

 

Çünkü kadının çalışanları yeminle edindikleri kadınların "avret"inden haberli olmalarına rağmen kadın onların yanında örtüsünü atıp göğüs çatalı açık giyisiyle gezebilmekte.

 

(1)Kadının çalışanları erkektir, ricâl. Hanımefendinin göğüs çatalını mı görmeleri sakıncasız, zincir denen takısını mı?

 

Bir kadının örtüsünü salıp birşeyi saklamış olması.O şeyi sakınılması gereken yapar.Bu çok doğru.

 

Ancak bir kadının göğüs yırtmacı neden şu şu kimseler yanında sakıncasız şu şu kimseler yanında sakıncalı diye sormak

Ya da altın zinciri neden falanca yanında sakıncalı neden sakıncasız diye sormakla eşdeğerdir.Cevabı ayette verilmemiştir. Bu sorulara verilecek her türlü cevap kişisel yorumların ürünüdür.Ek hüküm içerir.

Kimi :göğüs yırtmacı şehvet uyandırıcı der...kimi ziynet iğrendirici der ..kimi kadının giyiminde yakın çevresinde bulunan kişiler yanında biraz daha gevşetme yapılmış der .....

 

Yukarda açıklamaya çalıştım. Erkek çalışanların görmesi sakıncasız olan ziynetler onların çocukları tarafından neden görülemesin; ne sakınca var bunda?

 

Sakıncalı demedim aksine o çocukların görmesinde sakınca ,zaten yok dedim.Kadına bağımlı tabilerin temsil ettiği gruptaki insanlar o çocuklar

 

 

(3)Anılan avret göğüs çatalı gibi kadın vücudunun şehvet uyandıran yerleri ise erkek "tâbi"lere açılabilir mi? Allah açılabileceğini söylüyor; o halde hangi "ziynet"i kastediyor; kadının göğüs çatalını mı zincir denen takısını mı?

 

Anılan avret :giyimsizken ortaya çıkan vucut parçaları kadının veya erkeğin ergen olmayan çocuğunun bile bu vücut parçalarını görmesi sakıncalı/yasak.İzin almadan odalarına giremezler.

Nur31de kadının avretinden anlamayan ifadesi var.Yani kadın giyimsizken ortaya çıkan yerlerinin ne anlam ifade ettiğini bilmeyen anlamayan -Nur 31da çizilen dairenin dışında kalan kimselerin -ÇOCUKLARI.Göğüs yırtmacının avret olduğundan bahsedilmiyor.O avret değil, olamaz giyilen elbisenin açıkta bıraktığı kısım o.

O elbiseyi çıkarıp attığında açığa çıkan, kadının avreti.

Kadına tabi olan erkeklere veya kadının akrabası kadın ve erkeklere gösterilmesi yasak olan avret o.

 

Hayrunnisa hanımefendinin korumaları onun erkek "tâbi"leridir. Hanımefendi onlara göğüs çatalını, saçını... açabilir mi? 

 

Evet Hayrunnisa hanfendi göğüs yırtmacı olan giyisisiyle bu kimseler yanında durabilir.Bu izin ona Allah tarafından verilmiş.Ancak o elbisyele Bakkala ekmek almaya giderken yakasına örtüsünü salacak.

 

Size sürekli itiraz etmek beni çok üzüyor çünkü son derece saygı değer bir hanımefendisiniz. Ama isterseniz yine de devam ederim.

 

Hayır sevgili Hasan kardeşim itiraz ve muhalefet değil anlayışın sunumu.Daha önceki yazımdada belirttiğim üzere

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
akarkadir
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 36
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı akarkadir

 

        Sevgili Hasan Akçay kardeşim,

 

        Sayfalar dolusu burada da yazmışsın. Burayı da elimden geldiğince okumaya çalıştım. Senin bu sözcüklerle ne zorun var anlayamadım. Kuran bütün bir mesajdır. Muhkemdir. -Senin yaptığın gibi- parça parça edilerek anlaşılamaz. Anlaşılamaz derken bir emir olarak anlaşılamaz demek istiyorum. Yoksa Kuran’ı anlamak isteyen her şekilde anlar. Ama sen ve senin yaptıklarının kalburculardan bir farkı kalmamış. Yaptığın yorumlara; işine geldiğinde Kuran’ı, yine işine geldiğinde hadisleri örnek gösterip bunda da herhangi bir çelişki bulmuyorsun. Sözcüklerle oynayarak her konuyu ziynet, ziynet yerleri takıntısına getirmen de başka bir gariplik. İnsanlar soru soruyor diye her topikte kopyala yapıştır aynı şeyleri yazman garip ve anlamsız.

 

        Kuran müttakilere indirilmiş kitaptır. Müttakiler ise tüm Kuran ayetleri boyunca anlatılmış, açıklanmıştır. Oysa ki siz, hangi ayeti ele alırsanız alın içinden size özel bir yorum çıkarıyorsunuz. Konu zina edenlerle ilgili ayetin yorumlanması iken siz bunu tekrar ziynet/ziynet yeri tartışmasına döndürmüş, bütün fikirlerini zorla kabul ettirmeye çalışan saplantılı biri gibi davranmışsınız. Tartışmada haklı olduğunuzu sandığınız konuya dönme eğiliminiz var. Biz onu şu şekilde değiştirelim, kafa karıştırmaya daha müsait bir konuya.

 

        Zina edenler aşağılık bir suç işlemiş olurlar. Zira Allah’ın kolaylaştırın dediği nikaha rağmen işi zorlaştırmış, helal olmayana el uzatmışlardır. (Nikah konusunda ayrı bir görüş bildireceğim. Konu uzamasın) Bir nev’i iffetsiz ve namussuz davranış örneği yani. İşte tüm tartışmalarımızın odağındaki iki kavram: iffet ve namus kavramı. Yani Allah’ın ısrarla insanları uyardığı ve sahip olunup korunmasını istediği yüce erdemler.

 

        Amma siz öyle bir yerden girmişsiniz ve konuyu öylesine çarptırmışsınız ki, Allah’ın emri size çağdışı geldiğinde hemen kendi yorumunuza sarılmışsınız. (Dikkat edin siz çağdışı buluyorsunuz, bir de ateistler ve diğer din karşıtları). Allah emrediyor: “100 sopa vurun”. “Bunu yaparken de acımayın”. Bir kısım insanın şahitliği ise olaya ibretle bakmaları için. İbret evet şaşırmayın ibret için. İki yetişkin insanın dövülerek aşağılanması ibrettir. İbret alınır. Çağdışı mı geliyor size? Neden? Zina çok daha çağdaş mı? Yapmayın iki gözüm. Zina eden cezaya müstahaktır. Tövbe edip pişman olursa başka. Ama onun pişmanlığı insanlar tarafından değerlendirilemez. O işte rahmet kaynağının bileceği bir meseledir. Eğer durum buysa onları teşhir etmek niye? Allah onları affedebilir. Ayetleri eğip bükmeyin. ‘Zaniler’ pişman olup hallerini düzeltirlerse ve Allah’ın onlara emrettiklerini yerine getirirlerse mümin ve mümine olurlar. O zaman da sorun ortadan kalkar.

 

        Bu arada Tamer Karadağlı örneği apayrı bir saçmalıktır. O bir komplodur. Olayı gören şahitler yoktur. Tamer Karadağlı’ nın afedersiniz ‘Salaklığıdır’ TV lerde boy gösterip reklam amaçlı kullanılmıştır. Pişmanlık verici bir şey de değildir. Konuyu bilmeden çarpıtıyor farklı alanlara kaydırıyorsunuz. Ne oldu Tamer Karadağlı’ nın durumu size göre, spotların altında poz verdi. Aman ne büyük teşhir. Altına koca koca puntolarla ‘kahraman’ yazılmadığı kaldı sadece. Komik oluyorsunuz. Yaptığınız ‘çağdaş ‘yorumlarla da komikliğinizi devam ettiriyorsunuz. Zina eden erkek ve zina eden kadın suçlu değillerdir. Sadece aşağılık bir iş yapmışlardır. Teşhir etmek değil, cezalandırılmaları gerekir. Suçlu olsalardı topluma kazandırılmalarından bahsedebilirdik. Ama zina suç kavramından çıkarılmıştır.

 

        Hadislerden örnek alarak ve konuyu hadisçilerin ağzından da yazarak keşmekeş bir yazı ortaya koymuşsunuz. Hadisçiler maalesef Kur’andaki hükmü yetersiz bulmaktadırlar. Öyle olduğu için de bu cezayı sadece bekarlara atfedip, evlilere recm cezasını uygun görüyorlar. Recm Kuran’ın emri değildir. Kuran’ın emri olmayan kavramın çağdışı olup olmaması farklı bir tartışma konusudur. Sadece burada bunun tartışılması yersizdir. Zina edenin öldürülmesinin kaynağı nereden geliyor?

 

         Zinanın cezasının diğer kutsal kitaplarda nasıl emredildiğine beraberce bakalım mı:

 

Yaklaşık üç ay sonra Yahuda'ya, "Gelinin Tamar zina etmiş, şu anda hamile" diye haber verdiler. Yahuda, "Onu dışarıya çıkarıp yakın" dedi.

Yaratılış 38:24

 

Biri başka birinin karısıyla, yani komşusunun karısıyla zina ederse, hem kendisi, hem de zina ettiği kadın kesinlikle öldürülecektir.

Levililer 20:10

 

 

Peki Kuran ne diyor:

 

Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüz sopa vurun; Allah'a ve ahiret gününe inanıyorsanız, Allah'ın dininde (hükümlerini uygularken) onlara acıyacağınız tutmasın. Müminlerden bir gurup da onlara uygulanan cezaya şahit olsun.

Nur 2

 

Peki bu yumuşama neden?

 

Biz, bir ayetin hükmünü yürürlükten kaldırır veya onu unutturursak (ertelersek) mutlaka daha iyisini veya benzerini getiririz. Bilmez misin ki Allah her şeye kadirdir.

Bakara  106  

 

Benden önce gelen Tevrat'ı doğrulayıcı olarak ve size haram kılınan bazı şeyleri de helal kılmam için gönderildim. Size Rabbinizden bir mucize getirdim.

Âl-i İmrân / 50

 

 

        Sizi eleştirmek değil, tenkid etmek gerek. Ya da haddinizi bildirmek en doğrusu. Zira siz haddi aşmış birisiniz. “Ben, ben, ben…” Bir kere anlamadan yorumladığınız ayette şeytanın “Ben, ‘adem’/o’ndan ‘hayırlıyım’ ifadesinde vurgulanan iyilik ile Allah’ın iyiliği olmasaydı şeklinde yorumladığınız iyilik kavramları… Tam bir keşmekeş yaratıp zihin bulandırıyorsunuz. Şeytanın ifadesi, ben ondan daha hayırlıyım (çünkü ben, ben bir meleğim. O ise bir insan. Beni kayırman gerekirdi) anlamındadır. Orada daha çok üzerinde durulan konu Akıl’dan ziyade ‘kibirdir’. -Şeytan akıllı olsa Rahman’a baş kaldırır mıydı- gibi bir cümle sarf etmişsiniz. Bunun akılla alakası yok. Bunun kibirle alakası var. İblise akılsız demek yanlış olur. Düşmanımızdır lakin akılsız değildir. Zira asla Rabbini inkar etmez. (Hani şeytan onlara yaptıklarını güzel gösterdi de: Bugün insanlardan size galip gelecek kimse yoktur, şüphesiz ben de sizin yardımcınızım, dedi. Fakat iki ordu birbirini görünce ardına döndü ve: Ben sizden uzağım, ben sizin göremediklerinizi (melekleri) görüyorum, ben Allah'tan korkuyorum; Allah'ın azabı şiddetlidir, dedi.Enfal 48) Oysa ki akılsızlar Rabbini inkar ederler. (Onlara: İnsanların iman ettiği gibi siz de iman edin, denildiği vakit "Biz hiç, sefihlerin (akılsız ve ahmak kişilerin) iman ettikleri gibi iman eder miyiz!" derler. Biliniz ki, sefihler ancak kendileridir, fakat bunu bilmezler (veya bilmezlikten gelirler). Bakara 13) Siz nasıl olur da ‘hayr’ lafzındaki iyilikle Allah’ın Rahmet’ini aynı kefede değerlendirirsiniz anlamadım.

 

        Yazılacak ve dediğim gibi eleştirilip düzeltilecek çok tarafınız var. Ancak zamanla ve sizin hep dediğiniz gibi Allah dilerse. J

 

Selam ve Dua ile

Kadir

                                                                                                      

Ey iman edenler! Şeytanın adımlarını takip etmeyin. Kim şeytanın adımlarını takip ederse, muhakkak ki o, edepsizliği ve kötülüğü emreder. Eğer üstünüzde Allah'ın lütuf ve merhameti olmasaydı, içinizden hiçbir kimse asla temize çıkamazdı. Fakat Allah dilediğini arındırır. Allah işitir ve bilir. Nur 21

 

Yukarı dön Göster akarkadir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: akarkadir
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Müzakere ortamında asıl meramımı anlatmaya yetmeyen ya da yanlış anlaşılmaya teşne ifadeler kullanmış olabilirim. Lutfen E-Kitap bölümündeki "Nûr sûresi: çeviri-yorum" ve "Ahzab sûresi: çeviri-yorum"u esas alın.

Sevgi ile, Hasan Akçay 

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Sayın akarkadir, yazılarınızı ancak atlaya atlaya okluyabiliyorum. Sizin, CİLBAB başlığı altındaki yazıları okuduğunuz gibi. Hani öyle okuduğunuzu belirtmiştiniz.

Cevap vermemi istiyorsanız önerim: bir yazınızda yalnızca bir konuyu işleyin.

Sevgi ile, Hasan Akçay

 

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
akarkadir
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 36
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı akarkadir

Sevgili Kardeşim,

Ben yazılarınızı atlayarak okumadım. Sayfaları atlayarak okudum. Eğer yazılarınızı atlayarak okuyorsam nasıl eleştirebilirim?

1-Bana cevap vermenizi istemiyorum. Ben cevaplarımı Kuran'da zaten buluyorum. Rabbime 'Hamd' olsun ki akıl sorunu yaşamıyorum. En azından şimdilik.

2-Cevap vermenizi gerektirecek yazılar değildir. Zira yazdıklarım sizin yazdıklarınızdaki çelişkili ifadeleri içeren yazılardır. Bu da yazdıklarıma bir karşılık vermenizi değil, kendinizi tekrar ifade etmenizi gerektirir.Kendinizi tekrar ifade etmenize gerek yok. Ben tüm yazdıklarınızı okuyarak sizinle ilgili aşağı yukarı bir kanaate vardım.

3-Ben asla kişiliğinizi ve kişisel yazılarınızı hedef almıyorum. Olayın kişiselleşmesi en son istediğim şeydir. Yazdıklarınız ve yorumlarınızla ilgili olarak yazma ihtiyacındayım. Eğer tersini yapacaksanız ben memnuniyetle sizin yazdıklarınızı okumaktan ve eleştirmekten vazgeçebilirim.

4-Bir sayfada birçok konudan bahseden sizsiniz. Ben zaten bunu eleştirmek için sizin yazılarınıza yorum koyuyorum. Burada da eğer rahatsız edici oluyorsam yukarıdaki gibi davranabilirim.

Tüm bunlardan sonra, dediğim gibi siz kalburcular gibi davranıyorsunuz. İnsanları sizin yorumunuz dışına çıktıklarında "Aman ha müşrik olursunuz" diye de korkutuyorsunuz. Güya da bunu yaparken Allah'ı da kendinize şahit tutuyorsunuz.

 

Saygılar.

Yukarı dön Göster akarkadir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: akarkadir
 
misafir123
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2007
Gönderilenler: 30
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı misafir123

Hasan Akçay "Sizi eleştirmek değil, tenkid etmek gerek. Ya da haddinizi bildirmek en doğrusu. Zira siz haddi aşmış birisiniz."

Kadir Kardeş Tebrik Ediyorum Seni

Yukarı dön Göster misafir123's Profil Diğer Mesajlarını Ara: misafir123
 
osman1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 19 kasim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 178
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı osman1

 

     Kardeşler iki zina cezası yok biri fuhuş diğeri zinadır

     İkincisi  vuruş neyle olacak

     Evli ise taşla ki buna recm denir

     Bekar ise sopayla dır

 

     selamlar

Yukarı dön Göster osman1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: osman1
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Osman

İslam Dininde RECM (taşlayarak öldürme) cezası yoktur.

Yüce Allah Kur'anda zina edenlere ne ceza verileceğini bildirmiştir. Bu din Allah'ın ise O'nun sözüne uyacağız.

Peygamber Allah'a rağmen laf söylemez/söyleyemez. Allah'a rağmen iş yapmaz/yapamaz. Peygamber Allah ile çatışmaz/çatışamaz.

Neden böyle yazdım? Lütfen okuyunuz: Bir büyük uydurma: recm (taşlayarak öldürme)



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
osman1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 19 kasim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 178
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı osman1

 

  Sayın alperen

   Yazınızı okudum....

   Celde cilde vuruştur....Ama neyle....

   Kur'anda mücmel geçen ayetler Resulu tarafından açıklanır

   Mesela namazın farzların re'kat adedi gibi

   Öğle namzının dört rekat olduğu neyle belli...Tabii ki Resulün açıklamasıyla

   Burada da cilde vuracağız ama neyle....

   Vurma taşla olursa adı recm olur "şeytani racim "gibi....

   Yüz taşla vurulru ölür veya ölmez...

    Bekara yüz sopa vurulur  ölür veya ölmez...

    Olay budur vesselam 

Yukarı dön Göster osman1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: osman1
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

osman1 Yazdı:
Kur'anda mücmel geçen ayetler Resulu tarafından açıklanır

Selam Osman

Verdiğin örneklere bakılırsa Resul açıklama değil ekleme ve düzenleme yapmış. Kimin ne haddine !!!

Resul yanımızda olsaydı ondan izahlar dinlerdik, örnekliğini gözlerdik ama öldü. Ayetleri bize beyan edecek bir Resul yok artık.

Hadisler mi? Onlar Resulün ölümünden yüzlerce sene sonra kulaktan kulağa oyunuyla piyasaya düşen söylentiler. Güvenmeyin ve iman etmeyin onlara.  Resulü hadislerle diri tutmak doğru değil.

Şu an bir Allah var, bir de kitabı. Ne yapacağız peki? Aklımızı işleterek okuyacağız Kur’anı. Müzakere edeceğiz anlayamadığımız kısımları. İlimde derinleşmiş olanların görüşlerinden de istifade edeceğiz, iman değil istifade… Yok başka bir yol.

osman1 Yazdı:
Mesela namazın farzların re'kat adedi gibi. Öğle namazının dört rekat olduğu neyle belli...Tabii ki Resulün açıklamasıyla

En başta şunu bilelim ve kabul edelim, lütfen. Resullerin dine ilaveler getirme yada Allah’ın sözünü tamamlama gibi bir görevleri yoktur. Yüce Allah rekat konusunda bir sayı belirlememiştir. Resul elçidir, vahyedileni yapar ve sunar. Kafasına göre düzenleme yapmaz.

osman1 Yazdı:
Burada da cilde vuracağız ama neyle.... Vurma taşla olursa adı recm olur "şeytani racim "gibi... Yüz taşla vurulur ölür veya ölmez.. Bekara yüz sopa vurulur ölür veya ölmez...

Recm taşla öldürme olayıdır. Amaç cilde eziyet falan değil işkenceyle öldürmedir.

Allah evli-bekar ayrımı yapmaksızın tek bir ceza öngörmüştür. Amacın toplum nezdinde küçük düşürülme ve utandırılma olduğu düşünülebilir.

Şeytani racim’in konuyla ilgisi yoktur. Şeytan (saptırıcı odaklar) ne zina etti, ne de taşlanarak öldürüldü.

Recmi kabul edenler; “Kur’an eksiktir” dediklerini de bilmeliler. Çünkü sözde böyle bir ayet varmış. Ama Allah o ayetini koruyamamış. Ve daha fazlası…

Lütfen okuyunuz:

Hadislere göre Kur’an Eksiktir.
Bir büyük uydurma: recm (taşlayarak öldürme)

Nur Suresi Çeviri-Yorum (e-kitap)
İblis Nedir? Kur’anda İblis.

REKAT SAYISININ FARZLAŞTIRILMASI ÜZERİNE (1)
REKAT SAYISININ FARZLAŞTIRILMASI ÜZERİNE (2)




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 

<< Önceki Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats