HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: melekler nereden biliyordu Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
3kar
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 11 haziran 2007
Gönderilenler: 13
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı 3kar

BAKARA
(30)

Hani, Rabbin MELEKlere, “Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım” demişti. Onlar, “Orada bozgunculuk yapacak, kan dökecek birini mi yaratacaksın? Oysa biz sana hamdederek daima seni tesbih ve takdis ediyoruz.” demişler, Allah da, “Ben sizin bilmediğinizi bilirim” demişti.

 suphesiz yaradan herseyi bilir vegorur ve duryar fakat melekler insanoglunun yeryuzunde bozgunculuk ve kan dokecegini nereden biliyordu bu olayi onlarin bildigide kuranla tasdiklenmistir ama allah onlara  ben sizin bilmediginizi bilirim demistir... gercekten melekler adem yaratilmadan once bizim fitratimizi nasil ve nereden ogrenmislerdi....?

Yukarı dön Göster 3kar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: 3kar
 
savasen
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 331
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savasen

Selam,

Ayet insanın yaratılışından değil, halife olarak tayin edilişinden bahsediyor. Yani halife olarak tayin edilişten önce zaten insanlar yaşamaktadır.

2/30:  Bir zamanlar Rabbin meleklere: "Ben, yeryüzünde bir halife atayacağım." demişti de onlar şöyle konuşmuşlardı: "Orada bozgunculuk etmekte olan, kan döken birini mi atayacaksın? Oysaki bizler, seni hamd ile tespih ediyoruz; seni kutsayıp yüceltiyoruz." Allah şöyle dedi: "Şu bir gerçek ki ben, sizin bilmediklerinizi bilmekteyim."



__________________
En uzak mesafe iki kafa arasındaki mesafedir.
Birbirini anlamayan...
Can Yücel
Yukarı dön Göster savasen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savasen
 
3kar
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 11 haziran 2007
Gönderilenler: 13
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı 3kar

sevgili  savasen  lutfen benim cahilligim icin ben bagisla benim yazdigim ceviri ile senin yazdigin ceviri farkli sanirim sende goruyosun sen Ben, yeryüzünde bir halife atayacağım."yazmissin daha dogrusu kimin cevirisi ise ondan alinti yazmissin ben ise “Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım”

sanirim ardaki fark ise atayacagim ve yaratacagim  ikisininde kelime anlami cok farkli seninde bildigin gibi   acaba cevirilerde mi bir problem var

 tesekkur ederim

Yukarı dön Göster 3kar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: 3kar
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Selamün Aleyküm! Değerli 3kar Kardeşim!

 

Ve iz kale Rabbüke lilmelaiketi inniy ca’ılün fiyl’ Ardı halifeten, kalu etec'alü fiyha men yüfsidü fiyha ve yesfiküddima’e, ve nahnü nüsebbihu bihamdike ve nükaddisü leke, kale inniy a'lemü ma la ta'lemun;

Bakara; 30: Ve bir zaman Rabbin, meleklere: “Ben yeryüzünde bir halîfe kılacağım (yapacağım)” demişti. “Orada bozgunculuk yapan, kan döken birisini mi kılacaksın (yapacaksın)? Oysa biz seni överek tesbih ediyor ve seni takdis ediyoruz” demişlerdi. “Ben sizin bilmediğiniz şeyleri çok  iyi bilirim” dedi.

 

Bu ayette, bir çoklarının anladığı gibi, insanın ilk yaratılışı değil, halife yapılışı anlatılmaktadır. Çünkü insanın halife yapılışı, “takdir etmek, biçim vermek, yaratmak” anlamındaki “halk” fiiliyle değil, “bir hâlden başka bir hâle dönüştürmek” anlamındaki “ca’l” fiiliyle anlatılmıştır. Ayrıca ayetten, halife kılınacak olanın, daha önce yaratılmış melekler tarafından tanınıp bilindiği anlaşılmaktadır ki, bu husus da ayetin ilk yaratılışı anlatmadığını göstermektedir.

 

 

Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.

Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır.

Sevgi,saygı ve muhabbetle.

Allah'a emanet olunuz.

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam,

Peki bu halifenin "insan" türünden yapılacağı nerden biliniyordu?

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
savasen
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 331
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savasen

3kar Yazdı:
sevgili  savasen  lutfen benim cahilligim icin ben bagisla benim yazdigim ceviri ile senin yazdigin ceviri farkli sanirim sende goruyosun sen Ben, yeryüzünde bir halife atayacağım."yazmissin daha dogrusu kimin cevirisi ise ondan alinti yazmissin ben ise “Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım”

sanirim ardaki fark ise atayacagim ve yaratacagim  ikisininde kelime anlami cok farkli seninde bildigin gibi   acaba cevirilerde mi bir problem var

 tesekkur ederim

Selam,

Ben de arapça bilen biri olmadığım için bu konuda arapça bilenlerden istifade etmeye çalışıyorum. Değerli Dost1 kardeşimizin yaptığı açıklama sanırım sorunuza cevap olur. Ayrıca aşağıdaki yazıyı da istifadenize sunuyorum:

2/30: 'Ben bir halife YARATACAĞIM' mı ? Sayfa başına git

...Bakara 30: 'Hani Rabbin meleklere: Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım, demişti. (Melekler): orada bozgunculuk yapacak, kan dökecek birisini mi yaratacaksın?..dediler...' (ve iz kale rabbuke li'l-melaiketi inni cailun fi'l-ardi halifeh. Kalu etec'alu fiha men yufsidu fiha ve yesfiku'd-dimae.)[ İngilizce metinde, cail terimi, create (yaratmak) olarak değil appoint (atamak) olarak tercüme edilmiştir. ]

[Bu çeviri, Süleyman Ateş, Hasan Basri Çantay, Ahmet Davudoğlu meallerine ve Mevdudi, Seyyid Kutup, İbni Kesir ve Razi Tefsirlerine aittir. Elmalılı Tefsiri'nde ise, 'halife yapacağım' olarak çevrilmiş ve fakat ikinci bölümdeki 'etec'alu' ifadesi bu kez yine 'yaratma' olarak tercüme edilmiştir. Derveze Tefsiri'ninde ise 'varedeceğim şeklinde bir anlam verilmiştir. ]

Bu ayetin yorumunda üzerinde durulması gereken husus, ayetin temelde bir 'yaratma' olgusundan mı, yoksa üstlenilecek bir 'işlev'den mi bahsettiğidir.

Cail terimini yaratma sözcüğü ile karşılayan meallerin bu soruya verdikleri cevap, ayetin, temelde Hz. Adem'in yaratılması konusunu işlediği şeklindedir. Ancak bu meal, hatalıdır; zira burada çok açık bir şekilde, ilk insanın yeryüzüne 'hangi işlevi üstlenmek üzere gönderildiği' konusu işlenmektedir. Bu yüzden yaratma sorunu, ayetin konusu değildir.

Sorunu yaratma sorunu olarak alanlar, meleklerin itirazına bir açıklama getirmeye çalışırken, meleklerin soru soruş tarzını dikkate alarak, yeryüzünde, insandan önce başka varlıkların (cin ya da başka bir tür varlık) yaşadığını, fakat bunların yeryüzünde bozgunculuk yapıp, kan dökmeleri üzerine, Allah'ın bunları yokettiğini ve yerine insanı 'halife' olarak seçtiğini düşünmüşlerdir.

Bu görüş, ayetin derinlemesine okunamaması sonucu geliştirilmiştir; zira hem Kur'an'?ın başka hiçbir yerinde bu konuda en küçük bir değini dahi yoktur, hem de bu iddia, Hz. Adem'in yaratılışı ile ilgili diğer Kur'an ayetlerine ters düşmektedir.

Halbuki burada cail teriminin anlam içeriği sorgulanmış olsaydı, bu yorumun isabetsizliği kendiliğinden ortaya çıkacaktı.

Ceale fiili, şayet yaratma eylemini değil, yapma/kılma eylemini karşılıyorsa, bu durumda ilk ulaşılacak sonuç, melekler ile Allahu Teala arasında geçen bu diyalog esnasında, Hz. Adem'in yaratılması işleminin 'tamamlanmış' olduğudur.

Yani Hz. Adem, kendisine takvası ve fücuru verilmiş olarak, kuru balçıktan (topraktan) yaratılmıştır ve melekler de onun hem iyi hem de kötü yönlerini bilmektedirler.

Ancak meleklerin bu bilgisi deruni değildir; sadece şu tahminde bulunmuşlardır: eğer Adem, bu özellikleri ile yeryüzüne Halife olarak gönderilirse, fesad çıkarma ve kan dökücülük yönü ağır basacaktır.

Şu halde Adem, bu diyalog esnasında vardır/yaratılmıştır ve melekler Adem'i tanımaktadırlar. Böylece, bu diyalogun asıl konusu Adem'in yaratılması değil, onun yeryüzüne 'halife' olarak 'atanması' (yani orada halife 'kılınması') olmaktadır.

Bu sonuç, ceale fiilinin doğru anlamlandırılması ile kolayca ulaşılabilecek bir sonuçtur. Fakat müfessirler, bu fiili, bazı ayetlerde 'yaratma' sözcüğü ile karşıladıkları için, bu tür bir anlam kayması da yaşanabilmiştir.

Kur'an'da, bu düşüncemizi destekleyecek başka örnekler de vardır. Nitekim En'am:165, Sad:26, Yunus:14 ve Neml:62. ayetlerde aynı kalıp kullanılmakta, A'raf :69 ve 74, Zuhruf:60 ve Yunus:73'te de benzer bir ifade kullanılmaktadır.

En'am:165'te, bütün insanlara hitaben: 'sizi yeryüzünde halifeler (hulefa) yaptı' (ve hüvellezi cealekum halaife'l-ard) ifadesi geçmektedir ki, bu ayet, ceale fiilinin, yaratma ile değil yapma/kılma anlamı ile karşılanması gerektiğinin bir başka kanıtıdır.

Zira burada Bakara:30 ayette olduğu gibi, sadece bir insanın (Adem'in) değil, bütün insanların 'halifelik' göreviyle görevlendirildikleri çok açıktır.

Sad:26. ve Yunus:14. ayetlerde sırasıyla ' Ey Davud! Biz seni yeryüzünde halife yaptık (ya davude inni cealnake halifeten fi'l-ard) ve 'sonra onların ardından sizi yeryüzünde halifeler yaptık' (sümme cealnakum halaife fil'l-ard min ba'dihim) ve Neml:62. ayette de 'kim sizi..yeryüzünün halifeleri yapıyor?' (emmen...yec'alukum hulafa'el-ard) buyurulmaktadır ki bu kullanım tarzı, halifeliğin 'yeryüzünde insanın üstlendiği bir işlev' olduğunu açıkça göstermektedir.

A'raf:69 ve 74. ayetlerde ise sırasıyla Hud ve Lut (as), kavimlerine 'Allah, sizi halifeler yaptı? (cealekum hulefae)
Yunus:73 te de: 'onları halifeler yaptık' (ve cealnahum halaife) ifadesi kullanılmaktadır ki, bu kullanımda da, halifeliğin Allah tarafından o insanlara 'yükletildiği' anlamı gayet açık olarak görülmektedir.

Bütün bu ayetlerden çıkarılacak sonuç şudur: ayetlerde geçen 'halife kılma', ifadesi, insanın yeryüzündeki 'görev'ine işaret etmekte; asla bir yaratma eyleminden bahsetmemektedir. Bu neticeye, ayetin anlamlandırılmasında ceale fiilinin asli anlamına müracaat edildiğinde kolaylıkla ulaşılabilmektedir. Şu halde, doğru bir yorumlama için fiillerin asli/sabit/kök anlamlarını temel almak, kullanışlı bir tefsir yöntemi olarak görülmelidir...

Kaynak: İktibas Dergisi, Kuran'i Kavramların Kök Anlamlılık Özelliği - Halaka/Ceale Örneği, Kürşad Atalar.



__________________
En uzak mesafe iki kafa arasındaki mesafedir.
Birbirini anlamayan...
Can Yücel
Yukarı dön Göster savasen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savasen
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

selam arkadaşlar inş. hepiniz iysinizdir, meleklerin Allah'ın bildirdiğinden başka bilgileri yok değil mi,

  • Dediler ki: "Sen yücesin, bize öğrettiğinden başka bizim hiçbir bilgimiz yok. Gerçekten sen, her şeyi bilen, hüküm ve hikmet sahibi olansın." (32)
     
  • peki meleklerin şu söylemleri/bilgileri kim tarafından verildi,

     

    Hani Rabbin, Meleklere: "Muhakkak ben, yeryüzünde bir halife var edeceğim" demişti. Onlar da: "Biz seni şükrünle yüceltir ve (sürekli) takdis ederken, orada bozgunculuk çıkaracak ve kanlar akıtacak birini mi var edeceksin?" dediler. (Allah:) "Şüphesiz sizin bilmediğinizi ben bilirim" dedi. (BAKARA SURESİ / 30)

     

    bunu da bildiren Allah oluyor otomatikman, peki Allah nasıl bildiriyor,

     

  • Hani Rabbin meleklere demişti: "Ben, kuru bir çamurdan, şekillenmiş bir balçıktan bir beşer yaratacağım." (28)
  • "Ona bir biçim verdiğimde ve ona ruhumdan üfürdüğümde hemen ona secde ederek (yere) kapanın." (29)
  • Böylece meleklerin tümü, topluca secde etti. (30)

  • hicir,

     

    Allah zaten en başından halifeyi beşerden atayacağını bildiriyor, atama işini de ruh üfleyerek yapacağını söylüyor, melekler bu sürecin başından beri olaylarla yakinen ilgililer, yaratılış ve ruh üfleme süresinde bu varlık kan dökne ve bozgunculuk yapan bir varlık, ki melekler bu görüntünün yani bilginin sonucunda, kan dökecek birini mi atayacaksın diyerek bu bilgilerini kullanıyor, ayetler arasında bu şekilde bir tesbih yaptık mı, tablo daha net çıkıyor karşımıza, ikincisi düşünmeye başladığımız yer burası olmamalı, Rabbin anlattığı orası ile başlayalım düşünmemize, ve meleklerin söylemi ile bugü,ne bakalım, melekler iki duruş sergiliyor kan döken ve bozgunculuk yapana karşı şaşkın, ruh ile atanana karşı itaatkar, bu süreçher seferinde işliyor aslında, yaratılış, nutfe, bebeklik ve ruh/ bilinç/bilgi/vahye muhattap olma,

     

    selam ve dua ile

    Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
     
    yunusemre
    Yasaklı
    Yasaklı
    Simge

    Katılma Tarihi: 16 mayis 2007
    Yer: Turkiye
    Gönderilenler: 213
    Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yunusemre

    Selam...

    Kafama hep şu takılır; İnsan mı önce yaratıldı, yoksa hayvan/lar mı?

    Eğer hayvanlar önce yaratıldı ise melekler "kan"dan haberdar ve yeryüzünde hayvanların birbirlerinin kanını döktüklerine, birbirlerini öldürdüklerine şahitler. Bu nedenle Allah "yeryüzünde bir halife atayacağım/yapacağım/var edeceğim" dediğinde, melekler "Biz seni şükrünle yüceltir ve (sürekli) takdis ederken, orada bozgunculuk çıkaracak ve kanlar akıtacak birini mi var edeceksin?" diyerek Allah'a soru sormuş olabilirler.. Çünkü Allah "yeryüzünde" dediğinde, melekler, yaratılacak/var edilecek/atanacak olanın yeryüzü şartlarına uygun şekilde, yani  yeryüzünde var olan hayvanlarla aynı özellikleri taşıyan bir varlığın yaratılacağını/atanacağını anlamış olabilirler.

    Tabi benimkisi bir tahmin, en doğrusunu Allah bilir..

     

     

    Yukarı dön Göster yunusemre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yunusemre
     
    dost1
    Admin Group
    Admin Group


    Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
    Yer: Turkiye
    Gönderilenler: 538
    Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

    Selamün aleyküm ! Değerli Kardeşlerim!

    Kur'an'da olayların dramatize tekniği ile anlatıldığını gözardı etmeyelim.

    Meleklerin haddine mi düşmüş Yüce Allah'a soru sormak.

    Adem ilk insan değil, ilk nebidir.

    Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.

     Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır.

     Sevgi,saygı ve muhabbetle.

     Allah'a emanet olunuz. 

    Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
     
    Hamiyet
    Newbie
    Newbie
    Simge

    Katılma Tarihi: 21 agustos 2007
    Yer: Turkiye
    Gönderilenler: 18
    Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hamiyet

    "Ve dünya üzerinde ne varsa sizin için yaratan, plan ve tasarımını göklere
    uygulayıp onları yedi gök şeklinde düzenleyen O'dur; ve yalnızca O dur
    her şeyin tam bilgisine sahip olan." Bakara 29

    "İşte o zaman... " Bakara 30

    ( iz edatı, "ani veya beklenmedik bir şeyin vukuu"nu, ya da "söylemdeki
    ani bir dönüşü/değişikliği" ifade etmektedir. Bundan sonraki anlatım
    insana fıtraten verilmiş muhakeme yeteneği ile ilgilidir.)

    "İşte o zaman Rabbin meleklere: "Bakın, Ben yeryüzünde ona sahip
    çıkacak birini YARATACAĞIM!"

    (Lafzen, "dünyada bir varis" ya da "bir halife yaratacağım" Halife terimi - "(
    başkasının) yerini aldı" anlamındaki halefe fiilinden türemiştir - bu
    temsilde de, insanın yeryüzündeki meşru hakimiyetini göstermek için
    kullanılmıştır; ki bu da, en uygun olarak "yeryüzünde ona sahip çıkacak"
    şeklinde (mülkiyetinin kendisine emanet edilmiş olması anlamında)
    çevrilebilir.

    ayetin siyak ve sibakına bakılırsa mevzu daha iyi anlaşılıyor. Devam
    edelim.

    "... Onlar: "Seni övgüyle yüceltip takdis eden bizler dururken, orada,
    bozgunculuğa ve yozlaşmaya yol açacak ve kan dökecek birini mi
    yaratacaksın?" dediler.
    (Allah:) "Sizin bilmediğiniz (çok şey var, onları) Ben bilirim!" diye
    cevapladı." Bakara 30

    " Ve O, Ademe her şeyin ismini..." bak. 32

    (Lafzen, "bütün isimleri". Bir maddenin, bir eylemin veya bir niteliğin
    bilgisini temsil eden ayırd edici ifadeler." Burada "Adem" ile bütün bir
    insan soyunun kasdedilmiş olması, daha önce geçen, meleklerin "orada
    bozgunculuğa ve yozlaşmaya yol açacak birini mi" şeklindeki itirazlarıyla
    ve ayrıca Araf suresi 11 ayet ile iyice pekiştirilir.

    "Evet, gerçekten de sizi yarattık, sonra size biçim verdik;ve sonra
    meleklere: "Ademin önünde secde edin!" dedik. Bunun üzerine, İblisin
    dışında, onların hepsi secde ettiler; bir tek o secde edenlerin arasında yer
    almadı." Araf 11
    Yukarı dön Göster Hamiyet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hamiyet
     

    Sayfa Sonraki >>
      Yanıt YazYeni Konu Gönder
    Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

    Forum Atla
    Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
    Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
    Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
    Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
    Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
    Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

    Powered by Web Wiz Forums version 7.92
    Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
    hanif islam

    Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

         Sayfam.de  

    blog stats