Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 18 ekim 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 107
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
iman kardeş imanıma bir şey anlamadım yani sen kim kurandan ne anlıyorsa korunmuş olan odur mu diyorsun? mesela naci çelik için hınzır bozuk et olarak korunmuştur benim için domuz olarak mı? kardeş biraz daha açarsan sevinirim
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sayin kartveli anlayana kadar israririniz takdire sayan, cunku sirf gunumuzde , duvarda asili mushafa tapinircasina deger verip icerigi hakkinda bihaber yasayan milyari askin insan var. Bunlar da Allah tarafindan harfiyyen korunmus bir Kuran inancina sahipler. O halde marifet duygusal gosteriden ote bir olay. Inancim sorgulayarak ve ardindan ikna olarak olusmus ve devam ediyorsa o zaman bir deger tasir. Butun insanlarin filozof olmasini bekliyemeyiz,ama bu ise oncu saflarda soyunan kimseler bu misyon neyi gerektiriyorsa onu edinmekle mukelleftirler. Iyi niyetli hicbir sorgulama gecistirilip, hasir alti edilmeden degerlendirilmelidir.
Vahiy konusunu keyfiyet acisindan inceleyip matematiksel formullerle aciklama imkanina sahip degiliz. Resul dahi kendisine ulasan vahyi keyfiyet acisindan izah kapasitesine sahip degildir. Kuran’da bu hususa istinaden bazi veriler mevcuttur. Sura/51 de verilen detay genel bir anlatim olup, bunun tam olarak nasilligini anlamamiza yeterli degildir. Vahiy inis zemini olarak kalp tanitilir2/97.Bu inis o kadar acik ve nettir ki gonul gorduklerinden supheye dusmeyecek kadar emindir53/11. Kalbe okunan , kendi mantiginin urunu ile karismaz derecede belirgin kilinmistir, Onun okudugu kendi mantiginin dile getirilisi degildir 53/3,4. Oyle ki,Resuller fitnecilerin manupulasyonlarina maruz kalmislardir17/73. Insani duygularin tesiri altinda kalip vesvese yasamis, bu tesir, anindaAllah tarafindan sona erdirilmistir 22/52. Allah Zikr’i bizatihi korumayi ustlenmistir 15/9.
Kendisine vahyedileni okuyan resul ve ona inananlar,kendilerine korunmus olarak iletilen Zikr’i koruyarak uygulamakla mukelleftirler.5/44. Allah bu gorevi ustlenenlere tam destegini vermistir. Kuran’in vahyedilisinin ardindan oncelikle ezberleme ve bilahere yazili kayda gecme hususunda emir beklemeksizin bu gorevi ustlenen inananlar Kuran muhafizlaridir. Sirf Kuran sevdasi ile Arap dilini konusma dilinden, mukemmel yazim diline cevirenler Kuran’in gunumuzetek versiyonda ulasmasinda buyuk pay sahipleridir. Kendi kaderine birakilmis Kuran Tevrat ve Incilin akibetine ugrayabilirdi.
Evet Kuran vahyedilirken bizatihi Allah tarafindan vahyedildikten sonra Allah’in yardimiyla inananlar tarafindan korunmustur. Bunda gocunacak hicbir husus goremiyorum. Kuran’in kutsalligi hangi yolla korunursa korunsun degismeyecektir. Biz Kuran’i tanidikca onun Alemlerin rabbinin eseri olduguna ikna oluyoruz.
Elimizdeki nushanin inzal keyfiyetinden ziyade icerigi ona olan inancimizi pekistirmeli. Cunku Kuran insanin fitratina hitap etmektedir. Kuran, hem ic dunyamizda hem de gozlemledigimiz dis alemde butun isaretlerle ortuserek hakikatini bize haykirmakta ve kalbimizi ikna etmektedir. Bu durum acisindan vahyin ilk muhataplariyla bir farkimiz bulunmamaktadir. Neticede onlarda Kuran’a boyle iman etmislerdi.
Kuran’in ilk orjinal vahiy formunda Arap dilinde Kuran ifadesi tekrar,tekrar kullanilmistir. Bu yuzden umumun kanaati bu yonde sabitlenmistir. Oysa Orjinali Arapca olan Kuran, ona sadik tercumelerle baska dillere cevrildiginde yine Allah kelami-Tanri sozu olarak kalmaya devam edecektir. Bence eskilerin hatasina dusup bu konuyu Allah kelami hakkindaki kisir dongulere saplanmamaliyiz. Bir cok kelime Kuran’da birbirinin yerine , ayni manayi ifade etmede kullanilmistir. Ekollesmeler esnasinda zorlamalar sonucukelimeler tek boyutlu hale getirilmistir.
Kuran’in anlasilmasinin onundeki engeller asildiktan sonra temel konularda Kuran’dan farkli sonuclar cikarmak mumkun olmayacaktir. Art niyetli yaklasimlar icin ise bir cozum bulmak mumkun degildir,onlar Resulun yanindayken dahi bundan geri durmamislar ona zor anlar yasatmislardir.
Katılma Tarihi: 18 ekim 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 107
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
muliskul sanırım dşyorsun ki o kalbinde eğrilik bulunmayanlar için eğrilikten uzak bir arapça ile indirilmiştir.yani lafzı gibi anlamıylada korunmuştur yeterki okumalarımız şeytanlardan korunmuş olsun doğrumu?
uzun bır zamandır bu sıteyı takıp edıyorum ALLAH hepinizden razı olsun
bazı konularda kafamda olusan soru işaretlerını cozmemde bana yardımcı oldunuz...
klasık anlamdakı yaklasımlar bundan cok uzaktı cunkü ..
yalnız sızden bır rıcam olacak bu Turan dursun un sıtesınde bır sey dıkkatımı cektı ben tek basıma işin içinden cıkamadım benı bu konuda aydınlatırsanız sevınırım
sitedeki acıklama assagıdakı gıbı.....
Önce konumuzla ilgili Kuran ayetlerini görelim:
Nisa Suresi/11. Allah size,
çocuklarınız hakkında, erkeğe, kadının payının iki misli (miras
vermenizi) emreder. (Çocuklar) ikiden fazla kadın iseler, ölünün
bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer yalnız bir kadınsa yarısı
onundur. Ölenin çocuğu varsa, ana-babasından her birinin mirastan
altıda bir hissesi vardır. Eğer çocuğu yok da ana-babası ona vâris
olmuş ise, anasına üçte bir (düşer). Eğer ölenin kardeşleri varsa,
anasına altıda bir (düşer. Bütün bu paylar ölenin) yapacağı vasiyetten
ve borçtan sonradır. Babalarınız ve oğullarınızdan hangisinin size,
fayda bakımından daha yakın olduğunu bilemezsiniz. Bunlar Allah
tarafından konmuş farzlardır (paylardır). Şüphesiz Allah ilim ve hikmet
sahibidir.
Nisa Suresi/ 12. Yapacakları vasiyetten ve borçtan sonra eşlerinizin,
eğer çocukları yoksa, bıraktıklarının yarısı sizindir. Çocukları varsa
bıraktıklarının dörtte biri sizindir. Çocuğunuz yoksa, sizin de,
yapacağınız vasiyetten ve borçtan sonra, bıraktığınızın dörtte biri
onlarındır (zevcelerinizindir). Çocuğunuz varsa, bıraktığınızın sekizde
biri onlarındır (zevcelerinizindir). Eğer bir erkek veya kadının,
anababası ve çocukları bulunmadığı halde (kelâle şeklinde) malı
mirasçılara kalırsa ve bir erkek yahut bir kızkardeşi varsa, her birine
altıda bir düşer. Bundan fazla iseler üçte bire ortaktırlar. (Bu
taksim) yapılacak vasiyetten ve borçtan sonra, kimse zarara
uğramaksızın (yapılacak)tır. Bunlar Allah'tan size vasiyettir. Allah
her şeyi hakkıyle bilendir, halîmdir.
Bu ayetlere göre varsayalım ki, bir adam öldü ve geride üç kız evlat,
bir ana, bir baba ve eşini bıraktı.. Yukarıdaki ayetlere göre miras
paylaşımı şöyle olacaktır:
Üç kız evlada mirasın 2/3'ü, ana ve babanın her birine 1/6, karısına 1/8 kalacaktır.
Bu durumu, matematiksel olarak hesaplarsak:
(2/3)+(1/6)+(1/6)+(1/8 )= 27/24 = 1,125 bulunur! (Halbuki 1,0 olması gerekirdi!..)
Bu sonuç Kur'an'da verilen oranların hatalı olduğunu göstermektedir.
Çünkü mirasın %112,5 u mirasçılara dağıtılamaz. Böyle %100'ün üstünde
bir dağıtım yapmak imkansızdır.
ÖRNEK:
Adam ölüyor. Geride kalan varisler şunlar; eşi, 3 kız çocuğu, annesi ve babası..
Buna göre miras dağıtım oranları Nisa suresi 11. ve 12. ayetin de şöyle bildirilmiştir:
Kız çocuklarına mirasın 2/3 ü
Anneye mirasın 1/6 sı
Babaya mirasın 1/6 sı
Eşine mirasın 1/8 i
------------------------------------
Adamın kalan mirasını 120 milyar farzedelim:
120 x 2/3 = 80 çocuklara
120 x 1/6 = 20 anneye
120 x 1/6 = 20 babaya
------------------------------
toplam = 120 Görüldüğü gibi mirastan eşe hiç para kalmadı.
Eğer eş de almış olsa;
120 x 1/8 = 15 Eşe düşen pay
----------------------------
Toplam = 135 olacaktı.
Halbuki ortada 120 milyar var. Eşe 1 kuruş dahi kalmadı.
İşte bu Kur'an ayetlerinin hatalı olduğunu gösterir.
Halife Ömer'in Hataya Karşı Avl Yöntemi:
Bu hatayı düzeltmek için Ömer "avl", "avliye" olarak adlandırılan basit
bir yöntem geliştirdi. Bu yöntem allah’ın verdiği oranlardan yola çıkıp
bir noktada ufak bir değişiklik yaparak oranların tümünü değiştiren ve
toplamı %100 olacak yeni oranlar elde eden bir yöntemdir... Günümüzde
İslam hukuku miras konusunda bu yöntemi esas alır.
Avl yöntemiyle bir anlamda Kur’an ayetlerinin dışına çıkılmakta ve
Kur’an’a göre şeriat uyguladıklarını söyleyenler, mecbur kalarak kendi
uydurdukları hüküm ve yöntemi kullanmaktadırlar.
Burada payda 24’e değil de 72’ye yükseltilmiştir. Sonucun 1 çıkması içinse
Payda 81 yapılır;
48/81 + 12/81 + 12/81 + 9/81 = 81/81 = 1
Yani matematik olarak yanlış olan ama çaresiz ve zorunlu kalınarak hileli bir yöntemle
oranlar değiştirilmek suretiyle paylaşımın sağlanması yoluna gidilmiştir.
Böylece yeni oranlar:
üç kızın toplam payı= 48/81
annenin payı= 12/81
babanın payı= 12/81
zevcenin payı= 9/81
olacak şekilde değiştirilmiş olur.
Tabi elde edilen bu oranlar ayetlerde ifade edilenlerden farklıdır.
Ayetlere baktığımızda bu oranları göremeyiz. Bu oranların
sadeleştirilmiş şekillerine de bakalım:
üç kızın toplam payı = 48/81 = 0,593 Halbuki Kur'an 2/3 = 0,666 diyor
babanın payı = 12/81 = 0,148 Halbuki Kur'an 1/6 = 0,166 diyor
annenin payı = 12/81 = 0,148 Halbuki Kur'an 1/6 = 0,166 diyor
zevcenin payı = 9/81 = 0,111 Halbuki Kur'an 1/8 = 0,125 diyor
Görüldüğü gibi ayetlerde belirtilen oranların kullanımı mümkün olmadığı
için bu oranlar değiştirilmiştir ve başka oranlar kullanılmaktadır.
Böyle basit bir dört işlem hatasının, her harfi, her kelimesi Allah
sözü olduğu bildirilen Kur'an'da yer alması, Allah gibi kusursuz bir
varlığın hatası olmasa gerek. O halde, bu hatanın sebebi ne olabilir
dersiniz?
Bu, Kur'an'ı Muhammed'in uydurduğunun en önemli delili midir?
Bu hata şimdiye kadar izah edilememiş, mantıklı, bilimsel bir yanıt verilememiştir.
Diğer çelişkiler "müphemdi, müteşabihdi " diyerek, kelimeleri
çarpıtarak, tahrif ederek, yanlış bilgiler verip demagoji yaparak bir
şekilde geçiştirilebilir. Ancak Matematik laf değil, işlem ister.
Matematik de mecazilik, müteşabihlik sökmez.
Nitekim Halife Ömer'de sökmediğini görmüş ve Avl denilen aldatma yöntemi uygulamıştır.
Bu ayetlerdeki hatayı anlayanlar ve çözüm bulamayanlar ama hala
Kur'an'ı Muhammed'in uydurmadığını düşünenler aşağıdaki soruları
yanıtlamaya çalışmalıdırlar. Çünkü ana-babadan alınmış, hazıra konulmuş
imanın tazelenmesi ve sorgulanması gerekir. Gördüğü yanlışlara rağmen
imanında direnmek imansızlıktan daha kötüdür. Eğer Tanrıya
inanıyorsanız ve bilen, gören, işiten, hesap soransa Tanrı, sahte
imanları da, gerçek imanları da iyi bilmesi gerekir. Aldatılamaz,
kandırılamaz. Kendisini alet ederek dünya menfaatleri elde edenlerden
de, yanlışı göre göre, bile bile onların peşinden gidenlerden de hesap
sormasını iyi bilir.
Sorular:
1- Muhammed vahyi mi yanlış anlamıştır?
2- Ortada vahiy diye birşey yok ilham mıdır hepsi?
İlhamlar da hata içerir mi diyorsunuz?
3- Yoksa Kur'an toparlanırken mi hata yapılmıştır?
4- Ya da Kur'an tahrifata mı uğramıştır?
Halife Osman ayetlerle oynamış olabilir mi?
5- Yoksa Allah da hata yapabilir mi diyorsunuz?
6- Allah değil de Muhammed mi matematikten anlamıyordu?
7- Yoksa bu konudan uzak duralım, ele almayalım,
Şeytani bir soru mu diyorsunuz? Şeytani bir soruya neden olan hatanın Kur'an'da ne işi var?
Katılma Tarihi: 17 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
giverny Yazdı:
selamun aleykum
uzun bır zamandır bu sıteyı takıp edıyorum ALLAH hepinizden razı olsun
bazı konularda kafamda olusan soru işaretlerını cozmemde bana yardımcı oldunuz...
klasık anlamdakı yaklasımlar bundan cok uzaktı cunkü ..
yalnız sızden bır rıcam olacak bu Turan dursun un sıtesınde bır sey dıkkatımı cektı ben tek basıma işin içinden cıkamadım benı bu konuda aydınlatırsanız sevınırım
sitedeki acıklama assagıdakı gıbı.....
Önce konumuzla ilgili Kuran ayetlerini görelim:
Nisa Suresi/11. Allah size, çocuklarınız hakkında, erkeğe, kadının payının iki misli (miras vermenizi) emreder. (Çocuklar) ikiden fazla kadın iseler, ölünün bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer yalnız bir kadınsa yarısı onundur. Ölenin çocuğu varsa, ana-babasından her birinin mirastan altıda bir hissesi vardır. Eğer çocuğu yok da ana-babası ona vâris olmuş ise, anasına üçte bir (düşer). Eğer ölenin kardeşleri varsa, anasına altıda bir (düşer. Bütün bu paylar ölenin) yapacağı vasiyetten ve borçtan sonradır. Babalarınız ve oğullarınızdan hangisinin size, fayda bakımından daha yakın olduğunu bilemezsiniz. Bunlar Allah tarafından konmuş farzlardır (paylardır). Şüphesiz Allah ilim ve hikmet sahibidir.
Nisa Suresi/ 12. Yapacakları vasiyetten ve borçtan sonra eşlerinizin, eğer çocukları yoksa, bıraktıklarının yarısı sizindir. Çocukları varsa bıraktıklarının dörtte biri sizindir. Çocuğunuz yoksa, sizin de, yapacağınız vasiyetten ve borçtan sonra, bıraktığınızın dörtte biri onlarındır (zevcelerinizindir). Çocuğunuz varsa, bıraktığınızın sekizde biri onlarındır (zevcelerinizindir). Eğer bir erkek veya kadının, anababası ve çocukları bulunmadığı halde (kelâle şeklinde) malı mirasçılara kalırsa ve bir erkek yahut bir kızkardeşi varsa, her birine altıda bir düşer. Bundan fazla iseler üçte bire ortaktırlar. (Bu taksim) yapılacak vasiyetten ve borçtan sonra, kimse zarara uğramaksızın (yapılacak)tır. Bunlar Allah'tan size vasiyettir. Allah her şeyi hakkıyle bilendir, halîmdir.
Bu ayetlere göre varsayalım ki, bir adam öldü ve geride üç kız evlat, bir ana, bir baba ve eşini bıraktı.. Yukarıdaki ayetlere göre miras paylaşımı şöyle olacaktır:
Üç kız evlada mirasın 2/3'ü, ana ve babanın her birine 1/6, karısına 1/8 kalacaktır.
Bu durumu, matematiksel olarak hesaplarsak:
(2/3)+(1/6)+(1/6)+(1/8 )= 27/24 = 1,125 bulunur! (Halbuki 1,0 olması gerekirdi!..)
Bu sonuç Kur'an'da verilen oranların hatalı olduğunu göstermektedir. Çünkü mirasın %112,5 u mirasçılara dağıtılamaz. Böyle %100'ün üstünde bir dağıtım yapmak imkansızdır.
ÖRNEK:
Adam ölüyor. Geride kalan varisler şunlar; eşi, 3 kız çocuğu, annesi ve babası..
Buna göre miras dağıtım oranları Nisa suresi 11. ve 12. ayetin de şöyle bildirilmiştir:
Kız çocuklarına mirasın 2/3 ü Anneye mirasın 1/6 sı Babaya mirasın 1/6 sı Eşine mirasın 1/8 i
------------------------------------
Adamın kalan mirasını 120 milyar farzedelim:
120 x 2/3 = 80 çocuklara 120 x 1/6 = 20 anneye 120 x 1/6 = 20 babaya ------------------------------ toplam = 120 Görüldüğü gibi mirastan eşe hiç para kalmadı.
Eğer eş de almış olsa; 120 x 1/8 = 15 Eşe düşen pay ---------------------------- Toplam = 135 olacaktı.
Halbuki ortada 120 milyar var. Eşe 1 kuruş dahi kalmadı.
İşte bu Kur'an ayetlerinin hatalı olduğunu gösterir.
Halife Ömer'in Hataya Karşı Avl Yöntemi:
Bu hatayı düzeltmek için Ömer "avl", "avliye" olarak adlandırılan basit bir yöntem geliştirdi. Bu yöntem allah’ın verdiği oranlardan yola çıkıp bir noktada ufak bir değişiklik yaparak oranların tümünü değiştiren ve toplamı %100 olacak yeni oranlar elde eden bir yöntemdir... Günümüzde İslam hukuku miras konusunda bu yöntemi esas alır.
Avl yöntemiyle bir anlamda Kur’an ayetlerinin dışına çıkılmakta ve Kur’an’a göre şeriat uyguladıklarını söyleyenler, mecbur kalarak kendi uydurdukları hüküm ve yöntemi kullanmaktadırlar.
Burada payda 24’e değil de 72’ye yükseltilmiştir. Sonucun 1 çıkması içinse
Payda 81 yapılır;
48/81 + 12/81 + 12/81 + 9/81 = 81/81 = 1
Yani matematik olarak yanlış olan ama çaresiz ve zorunlu kalınarak hileli bir yöntemle
oranlar değiştirilmek suretiyle paylaşımın sağlanması yoluna gidilmiştir.
Böylece yeni oranlar: üç kızın toplam payı= 48/81 annenin payı= 12/81 babanın payı= 12/81 zevcenin payı= 9/81 olacak şekilde değiştirilmiş olur.
Tabi elde edilen bu oranlar ayetlerde ifade edilenlerden farklıdır. Ayetlere baktığımızda bu oranları göremeyiz. Bu oranların sadeleştirilmiş şekillerine de bakalım:
üç kızın toplam payı = 48/81 = 0,593 Halbuki Kur'an 2/3 = 0,666 diyor babanın payı = 12/81 = 0,148 Halbuki Kur'an 1/6 = 0,166 diyor annenin payı = 12/81 = 0,148 Halbuki Kur'an 1/6 = 0,166 diyor zevcenin payı = 9/81 = 0,111 Halbuki Kur'an 1/8 = 0,125 diyor
Görüldüğü gibi ayetlerde belirtilen oranların kullanımı mümkün olmadığı için bu oranlar değiştirilmiştir ve başka oranlar kullanılmaktadır.
Böyle basit bir dört işlem hatasının, her harfi, her kelimesi Allah sözü olduğu bildirilen Kur'an'da yer alması, Allah gibi kusursuz bir varlığın hatası olmasa gerek. O halde, bu hatanın sebebi ne olabilir dersiniz?
Bu, Kur'an'ı Muhammed'in uydurduğunun en önemli delili midir?
Bu hata şimdiye kadar izah edilememiş, mantıklı, bilimsel bir yanıt verilememiştir.
Diğer çelişkiler "müphemdi, müteşabihdi " diyerek, kelimeleri çarpıtarak, tahrif ederek, yanlış bilgiler verip demagoji yaparak bir şekilde geçiştirilebilir. Ancak Matematik laf değil, işlem ister. Matematik de mecazilik, müteşabihlik sökmez.
Nitekim Halife Ömer'de sökmediğini görmüş ve Avl denilen aldatma yöntemi uygulamıştır.
Bu ayetlerdeki hatayı anlayanlar ve çözüm bulamayanlar ama hala Kur'an'ı Muhammed'in uydurmadığını düşünenler aşağıdaki soruları yanıtlamaya çalışmalıdırlar. Çünkü ana-babadan alınmış, hazıra konulmuş imanın tazelenmesi ve sorgulanması gerekir. Gördüğü yanlışlara rağmen imanında direnmek imansızlıktan daha kötüdür. Eğer Tanrıya inanıyorsanız ve bilen, gören, işiten, hesap soransa Tanrı, sahte imanları da, gerçek imanları da iyi bilmesi gerekir. Aldatılamaz, kandırılamaz. Kendisini alet ederek dünya menfaatleri elde edenlerden de, yanlışı göre göre, bile bile onların peşinden gidenlerden de hesap sormasını iyi bilir.
Sorular:
1- Muhammed vahyi mi yanlış anlamıştır? 2- Ortada vahiy diye birşey yok ilham mıdır hepsi?
İlhamlar da hata içerir mi diyorsunuz?
3- Yoksa Kur'an toparlanırken mi hata yapılmıştır? 4- Ya da Kur'an tahrifata mı uğramıştır?
Halife Osman ayetlerle oynamış olabilir mi?
5- Yoksa Allah da hata yapabilir mi diyorsunuz? 6- Allah değil de Muhammed mi matematikten anlamıyordu? 7- Yoksa bu konudan uzak duralım, ele almayalım,
Şeytani bir soru mu diyorsunuz? Şeytani bir soruya neden olan hatanın Kur'an'da ne işi var?
Kırmızılar ayet meali! Siyahlar yorumdur!
“İkiden fazladan kadın iseler ölenin bıraktığının üçte ikisi onlarındır.”
Bu durum eğer erkek kardeş varsa, erkek kardeş yoksa “Eğer çocuk sadece bir kadınsa, mirasın yarısı onundur. “
“Ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığından anne-babanın her biri için altıda bir hisse olacaktır.” Yani altıda bir anne-babanın gerisi çocuklarındır.
“Çocuğunuz varsa, bıraktığınızın sekizde biri onlarındır (zevcelerinizindir).” Yani sekizde biri eşin gerisi çocuklarındır.
Oranlar geride kalanlara göre değişir, bunu anlamamak için ya ahmak yada art niyetli (T.DURSUN) olmak lazım.
Gelelim söz konusu tabloya;
Bu ayetlere göre varsayalım ki, bir adam öldü ve geride üç kız evlat, bir ana, bir baba ve eşini bıraktı.. Yukarıdaki ayetlere göre miras paylaşımı şöyle olacaktır:
1/6 Anneye
1/6 Babaya
1/8 Eşe
Kalanın tamamı kızlara eşit şekilde pay edilir.
Ör: 120 milyar bırakmış
20 milyar Anneye
20 Milyar Babaya
15 Milyar Eşe
65 Milyar Kızlara
Ayetlerin o günkü örfe göre o toplumun sorunlarını çözme şekli, bugün bu oranlar değişmez değiller. Çünkü toplumun sosyal yapısı değiştikçe, yeni içtihatlara gerek duyulur.
Bunun adı şeriat/hukuktur ve değişmez değildir.
Sana da kendinden önceki Kitabı doğrulayıcı ve onu kollayıp koruyucu olarak Kitabı gerçekle indirdik. Artık onların aralarında Allâh'ın indirdiğiyle hükmet ve sana gelen gerçekten ayrılıp onların keyiflerine uyma! Sizden her biriniz için bir şeri'at ve bir yol belirledik. Allâh isteseydi, hepinizi bir tek ümmet yapardı, fakat size verdiğ(i ni'met)ler(i) içinde sizi sınamak istedi. Öyleyse hayır işlerine koşun, hepinizin dönüşü Allah'adır. O size ayrılığa düştüğünüz şeyler(in hakikatin)i haber verecektir. 5/Maide/48
Allah’a emanet olun.
__________________ Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma