Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 30 haziran 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 484
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
gercek_neyse Yazdı:
selam hatırlatıcı, bazı şeyleri bilmemiz gerekmez. yoksa veli olalım derken deli olabiliriz. boşverin kardeşim bunları, biz Allah'ın emirlerini elimizden geldiğince yerine getirelim yeter.
İbrahim kıssasını bilen kişi bu şekilde davranmaz, Kuşlar misalindeki gibi MUTMAİN olma yolunda Vahiy ile Aklı işletip sorgular...
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 201
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
Aslında bunun cevabı Allahın yoktan var edendir de saklı. Ya materyalistlerin madde ezelden beri vardırı kabul eder ,bir var edeni kabul etmezsin yada vahdeti vucutcuların madde ezelidir o da Allahın ta kendisidir .İkisindede yoktan yaratma yok.yada yoktan yaratmayı kabul edersin ki böylece iki şık arasında sıkışıp kalmazsın.Çünkü yokun bilgisi olmaz bundan dolayı biliyor veya bilmiyor denilemez ,çünkü öncesi yok Allahın ol demesiyle yoktan var edilmiştir.detayı sonra inş
__________________ ALLAH'IN EVRENSEL HAK DİNİ = Aklı doğru modda kullanarak yaratıcının bizde yarattığı yaratma yetisini işleterek yapımızdakileri sistematize edip ,kendimizle ve doğayla uyumlu bir yaşam sürmektir
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 201
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam
İkincisi:Allahın Alim sıfatı ve alim sıfatıyla yarattığı ilmi(bilgiyi) kuran a sorgulattığımızda .Hammadde bazınında Allah alim sıfatıyla herşeyi kuşatandır 37/96
devam edecek inş
__________________ ALLAH'IN EVRENSEL HAK DİNİ = Aklı doğru modda kullanarak yaratıcının bizde yarattığı yaratma yetisini işleterek yapımızdakileri sistematize edip ,kendimizle ve doğayla uyumlu bir yaşam sürmektir
Ama kuranda bu ana ilkeler 5 geçer altıncısı diye aktardıkları kadere iman yok,(bakınız bakara 177 nisa 136)bu dikkatle ele alınması gereken bir mesele.Sahi kurandamı bir eksiklik var yoksa rivayetlerdemi fazlalık var,sakın bu kadere iman kaderci anlayışın cebri destek için uydurulmuş olmasın
__________________ ALLAH'IN EVRENSEL HAK DİNİ = Aklı doğru modda kullanarak yaratıcının bizde yarattığı yaratma yetisini işleterek yapımızdakileri sistematize edip ,kendimizle ve doğayla uyumlu bir yaşam sürmektir
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sayin hatirlatici, imanin sarti altidir ne kadar yanlissa ,bestirde o kadar yanlistir. Kuran'in muhtevasinda inanilmasi gerekenlerin listesini yapip ,bunlari maddelestirerek imani kaliplastirmak hic dogru degildir. Klasik anlayisin donuklastirdigi zihniyet,maddelerin uzerinde oynamakla degismez. Benim gordugum maalesef klasik anlayisin cizdigi sinirlari sizde pek asamiyorsunuz. Kuran vahyi filozaflarin sofrasina ziyafet olsun diye indirilmemistir. Ne Muhammed nede arkadaslari sizlerin yaklasimina benzer bir sekilde beyin jimnastigiyle ugrasmamislardir. Bu yaklasimlar inanandan ziyade inanmakta zorlanan kimselerin tarzidir. Kuran metnindeki konulari incelerken onun hitap ortami ile hic alakasi olmayan bakis acislarini devreye sokmamaliyiz. Tarihte bu yanlislar defalarca yapilarak gunumuze degin devam eden saplantilarin olusmasi saglanmistir. Yunan dusunce tarzini bilmek ve kullanmak ayri bir konu bunlarla kuran'i konulari aciklamaya calismak apayri bir konu. Yanlis anlasilmasin ben felsefeye karsi felan da degilim, felsefenin yanlis kullanilmasina karsiyim.
Vahyin indigi ortamin iyi bilinmesi sadece uygulamalar konusunu degil inanma konularinida cok daha iyi anlamamizi sagliyacaktir. Ornegin meleklere inanma konusu , bu konunun Kuran'da cok islenmesinin asil sebebi bilinmeyen bir varligin tanitilmasi degildir. Melekler musriklerin Inanclarinda en onemli yeri isgal ediyordu. Meleklere izafeten olusturulmus olan bir dine sahiptiler. Kuran'da benimsenen anlatim tarzi iyi anlasilirsa gorulur ki , insanlarin inandiklari inkar edilmeyip onlarin mahiyeti hakkindaki saplantilar reddedilmistir. Kuran'in tevhid tanimina, Allah'in kainattaki sorumluluklari yapmakla gorevlendirdigi bir yonetim kadrosunun mevcudiyeti celisir. Kuran Mulkun yonetiminin yalnizca Allah'in elinde oldugunu,hicbir ortagi bulunmadigini ilan eder. Yaratan, yasatan,olduren,dirilten,hesaba ceken,odullendiren,olan bitenden habir ve daha nice sonsuz isimlerin sahibi Allah'dir. Olum melegi, gozetim melekleri, yardim melekleri,gazap melekleri vesaire nicin konu edilmistir, iyi tespit etmeleiyiz. Kuran'in vahiy ortami bu sorularin hepsinin cevabini icermektedir. Muhataplarin inanci bu konularin islenmesinde ana belirleyici unsur olmustur. Kuran Isa'nin erkek eli degmemis olan Meryem'den dogumunu ilk ilan etmemistir,muhataplarin inanci bu yondedir. Bu inanis sekilleri onlari Isayi ilahlastirmalarinin yansimasinin sonucudur. Kuran Allah'a ortak kosulan Isa'nin dogum teferruatlari uzerine tartismayi gereksiz gorerek asil problem ile ilgilenmistir. Bu anlatimi kavramayan kimseler icin Isanin bakire bir kizdan dogumu Kuran'i bir inanc olarak kalmistir.
Umarim beyin idmanlarina olumlu bir katkim olmustur.
Bütün cevaplari okuyamadim;yazanlar oldumu bilemiyorum ama bende fikrimi söylemek istiyorum..Allahin geçmis ve gelecekte olmus ve olacagi biliyor olmasi,bunun bizim irademiz disinda; sadece O öyle isteyip ayarladi ve oldu manasina gelmez,Bu O nun sonsuz ilim sahibi olmasindan kaynaklanir bence..
cevabimi ilk bastaki soru için yazmistim ama bu son sayfadaki içinde bi ekleme yapmak istiyorum......aslinda ilk paragrafta yazdigim seyler bu konu içinde söylemek istedigim sey...Allah alnimiza herseyi yazdi biz iradesiz bi sekilde alnimiza yazilani yasamiyoruz bence....yok karisti biraz bu baska:D biraz baglantisi var aslinda..evet ayni sey...umarim anlatmak istedigim anlasilmistir....
madem Kuranda kader(ALIN YAZISI)biz yanlis anlamis olabiliriz simdiye kadar kaderin manasini) geçmiyor birileri uydurmustur..Kuran eksiksiz bi kitaptir....selamlar
__________________ 21/10 Andolsun ki, size öyle bir kitap indirdik ki. bütün şanınız ondadır; hala akıllanmayacak mısınız?
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 201
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
İman (dünya ve ahirette emniyet ve güvene ulaşma)kuranda beş ANA başlıkta belirtilmiştir(2/177.4/136)diğerleri bu beş ana başlıkların alt birimleridir.Nasılki anayasa kitapları birkaç maddeden oluşur o ana maddeler binlerce tali konuları kapsıyorsa ve bizler bunu yerinde buluyorsak kurandaki bu beş ana iman ilkesini bu şekilde değerlendirdiğimizde bunları ifade ederken pratikte zorlanmayız hemde kuranla çelişmemiş oluruz
Melek anlayışına gelince bilahere bu konuyada değiniriz inş.
__________________ ALLAH'IN EVRENSEL HAK DİNİ = Aklı doğru modda kullanarak yaratıcının bizde yarattığı yaratma yetisini işleterek yapımızdakileri sistematize edip ,kendimizle ve doğayla uyumlu bir yaşam sürmektir
Katılma Tarihi: 26 nisan 2007 Yer: Australia Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba,
Kuran'in bir kac ayetinin muhtevasini Kuran geneline yonelik ana basliklar halinde algilayamaz. Her kimse farkli ayetleri ana baslik secerek, ana baslik kargasisi yaratabilir. Asil olan Kuran genelinin verdigi ana temadir. Kuran geneli maddeler haline getiririlecek tarzda kaliplasmis inanc ilkeleri sunmaz. Illaki bir ana baslik olusturulmak istenirse bu Allah'i hakkiyla tanimak ve ona hakkinca teslim olmak olarak karsimiza cikar. Gerisi bu ana basligin acilimi seklindedir.
Referans ayetlerin vahyolunusuna degin, iman ilkeleri nasil anlasiliyordu? Bu ilkeleri maddelestirdigi iddia edilen bu ve benzeri ayetlerin vahyedildigi doneme degin iman ilkeleri nasil tespit ediliyordu?
Kuran vahyinin devam ettigi surecte,resul nezaretindeki islam toplumu daha sonraki donemlerde ekollesen islamda oldugu gibi degisik basliklar altinda etud edilen kati bir din anlayisina sahip degildi. Sonraki donemlerin dis etkenlerinin islam'a konu ettirdigi hususlari vahyin maksad sinirlari icinde ele almak tarih boyunca yapilagelen en buyuk hatadir. Bu konular illaki orjinal metnin isledigi konularmis curetkarligi yerine, Kuran'in genelinin olusturdugu anlayisla sahsimizin bakis acilari olarak ortaya konulmalidir. Bu ayristirma yapilmaz ve bu konulari illaki ayetlere izah ettirme cabasi gudulurse tamiri imkansiz hasarlar acilir,bunun tarihteki ornekleri mevcuttur. Kuran espirisine mutabik olarak kendi zihni urunlerimizi ortaya surmemizde herhangi bir mahzur yoktur. Sorun bunlarin Kuran kaynakli olarak ortaya surulmesindedir.
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 201
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
Gerçi burda vermek istediğim mesaj Kuranda kadere iman olmadığı halde kader(alın yazısı) üzerine inşa edilen anlayışın rahmani olmadığını tebyin ve bizim için sınırları çizilmiş belli boşlukları olan bir ömür dairesini bizler tarafından doldurulduğudur.
__________________ ALLAH'IN EVRENSEL HAK DİNİ = Aklı doğru modda kullanarak yaratıcının bizde yarattığı yaratma yetisini işleterek yapımızdakileri sistematize edip ,kendimizle ve doğayla uyumlu bir yaşam sürmektir
burada şoyle bir sorum olabilir mi.... imani meselelerde olabilen hatalı görüşlerimiz yada inanışlarımız bizi ne konuma sokar... mesela kadere iman bahsinde sizin gibi degilde klasik inanç sahipleri bu inançlarından dolayı din dışı kalabilir mi... yada bir mehdi gelecegine inananlar yada kendi sevdiği liderin mehdi oldugunu düşünenler....yada ne bileyim melekler yada kitaplar konusunda kuranda ki sahih inançlardan birkısım farklı anlayışlara sahip olanlar... fakat bu kişiler aynı zamanda rabbe samimi kulluk sergilemeye çalısan kişilerse... ne demek lazım gelir...
__________________ O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma