Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Vuste = Orta, Fakat bu en iyi orta demektir. Yani Ortadaki Eni iyi! Burda şu vurgulanır :
vusta = işa
Yani vusta = Akşam. Akşam en iyisidir. O ortada bulunan akşam salatını ikame edin, sürdürün...
GÜNEŞ
l
(1. taraf = Fecr)--------------------------------(2.taraf = işa, ortada bulunan ve en iyi olan-sürdürülmesi istenilen)
+
Gecenin saçakları
Selam Eren kardeşim;
Neden "işa" yani "akşam" en iyisidir ?
Mesela Sabah Kuran'ının şahitli olması bakımından "sabah" daha iyi değildir ?
Yine, "gece kalkışının yer tutma bakımından daha iyi olması" düşünülerek neden "gecenin saçaklarına" bu daha iyi demiyorsunuz ?
Muhabbetlerimle...
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Cemaatle kınınan diğer namazlarda "hutbe" var mıdır ? Yoksa "neden" yoktur ?
Muhabbetlerimle...
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Katılma Tarihi: 30 haziran 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 484
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selamlar Değerli Ali Aksoy,
Cuma Salatı toplumsal bir çalışmadır. Cuma salatı,toplantı amacı ile biraraya gelmenin duyurusudur! Şöyledir ki :
Cuma günü, müminlerin dayanışma - karar ve her türlü fikir alma-paylaşma günüdür. Bu noktada Salat toplayıcı unsur olarak ifade edilmiştir.
Tarihsel sürece ve günümüze bakılırsa çok net görürüz, Cuma günleri salat 2 rekat ikame edilir ve meseleler konuşulmaya başlar. (tabi günümüzde hiç alakası olmayan bir Cuma salatı uygulanmaktadır).
Salat = Şekilsel + Şekilsiz, yani Şekilsel ikamesinin dışında, manaları yaşama aksettirmek ile birlikte oluşan komplex yapıdır SALAT.
Aslen niyaz etmektir.
Salatı ikame edişte önemli unsurlar :
Kıyam : Ayağa kalkmak - kaldırmak! Yaradıcının sonsuz kudreti önünde, onun TEKliğine şehadet getirmek, bir anlamda ÖZü-Varlığı ayağa kaldırmak ve Haykırmak! Allah-u Kebir. Hiç bir ölçü aleti seni ölçemez.
Kıyam Araplarda, özgürlük ifadesi olarak ta kullanılmış. Nitekim Salatta önce ÖZümüzü özgürleştiriyoruz. Yok seni ölçen bir ölçü diyoruz.
Bunun ardından geliyor rukü : Hoşgörü - itaat ve bağlılık olarak MANAmıza, yani hayatımıza yansıtmamız gerekiyor.
Kısacası, Salatta :
Kıyam : Özgürleşmek(Tüm Allahdışılardan arındırmak ve ÖZü özgür kılmak)
Rüku: Hoşgörülü ve itaatkar olmak
Secde : Bağlı kalmak, acziyeti kabullenmek itaat etmek.
kavramlarının ŞEKİLLİ ve ŞEKİLSİZ, Şeklen günde 3 kez, şekilsiz olarak 7/24 yaşamımıza sokmamız emredilmektedir.
Bu komplex yapının adı = SALAT
Günümüzde, Cuma Salatı uygulanmamaktadır. Cuma'nın esas amacı, toplanmaktır. Orda ŞEKİLSİZ anlamda önemli bir buluşma yapılır. ŞEKİLLİ anlamda hamd bildirilir RAbbe.
Katılma Tarihi: 30 haziran 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 484
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
aliaksoy Yazdı:
Selam Eren kardeşim;
Cuma namazında "hutbe" var mıdır ? Neden ?
Cemaatle kınınan diğer namazlarda "hutbe" var mıdır ? Yoksa "neden" yoktur ?
Muhabbetlerimle...
Toplantıda konuşma olmazsa insanlar neden bir araya getirilir ?
Bunun adına ister hutbe denilir, ister vaaz. Meselenin özünde Toplanmak-istişare etmek- paylaşmak- bildirmek- MÜŞRİKLERE KARŞI TAKINILACAK TAVIRLAR üzerinde konuşmak vs vs vs gibi paylaşımlar yapılmalıdır.
Cemaatle kınınan diğer namazlarda "hutbe" var mıdır ? Yoksa "neden" yoktur ?
Muhabbetlerimle...
Toplantıda konuşma olmazsa insanlar neden bir araya getirilir ?
Bunun adına ister hutbe denilir, ister vaaz. Meselenin özünde Toplanmak-istişare etmek- paylaşmak- bildirmek- MÜŞRİKLERE KARŞI TAKINILACAK TAVIRLAR üzerinde konuşmak vs vs vs gibi paylaşımlar yapılmalıdır.
"Ey inananlar! Cuma günü, namaz için çağrı yapıldığında, Allah'ı anmaya/Allah'ın Zikri'ne koşun! Alışverişi bırakın! Eğer bilirseniz bu sizin için daha hayırlıdır." Cumua,9
Yok, toplantı müşavere etmek için ise "namaz" bunun neresinde ?
Muhabbetlerimle...
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Katılma Tarihi: 30 haziran 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 484
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
aliaksoy Yazdı:
Eren Erdem Yazdı:
Vuste = Orta, Fakat bu en iyi orta demektir. Yani Ortadaki Eni iyi! Burda şu vurgulanır :
vusta = işa
Yani vusta = Akşam. Akşam en iyisidir. O ortada bulunan akşam salatını ikame edin, sürdürün...
GÜNEŞ
l
(1. taraf = Fecr)--------------------------------(2.taraf = işa, ortada bulunan ve en iyi olan-sürdürülmesi istenilen)
+
Gecenin saçakları
Selam Eren kardeşim;
Neden "işa" yani "akşam" en iyisidir ?
Mesela Sabah Kuran'ının şahitli olması bakımından "sabah" daha iyi değildir ?
Yine, "gece kalkışının yer tutma bakımından daha iyi olması" düşünülerek neden "gecenin saçaklarına" bu daha iyi demiyorsunuz ?
Muhabbetlerimle...
Selamlar,
İDEAL şartlardan bahsettim. Kişi için ideal olan şartlar.
Allah indinde, mutmaine(Doymuş) kişi için en ideal zamanın, akşam olduğu vusta ibaresi ile ilintilendirilmiştir.
Sabah Kur'anı hayırlıdır : Evet! Sabah okunan Kuran - Hatırlanan ilim - Yapılan tefekkür, gün başlangıcında beyinlerdeki hipotalamusun o yönde peptit üretmesini tetikler ve kişi gününü yapılan tefekküre paralel geçirir. Hayırlı ibaresi bu derim.
Akşam ise, günlük yaşanmışların MUHAKEMESİ ve RABB ile paylaşımıdır. Bütün gün yaşar-görür-deneyimler ve akşam ONU RABB ile paylaşırsınız, VUSTANIN SÜREKLİLİĞİ bu yönde çok önemlidir. Sabahki Kuran ile vustanın sürekliliği arasında bir nüans farkı var.
Beynin çalışma sistematiğine bakarsak, uykudan evvel - gece okunan kitaplar, etki olarak daha yerleşik ve kalıcı olurlar. Bu bağlamda gece salatı kişide bilginin yer edinmesi-kalıcı olması adına çok önemlidir.
Nüans farklarına gelince =
Ortadaki Salat, muhakemenin doruk noktasıdır. Fücur ile Takvayı ayırt edebilme adına en çok deneyim yaşanan zamanın ardılıdır. Bu bağlamda Orta sürekli olmak zorundadır. Yoksa kişi bilgi yüklü bir makina haline dönüşebilir. Muhakemesiz bir yüklülük verimsizdir.
Diğer bahsettiklerimin katkıları yadsınamaz. Fakat Allah yasaları koyar ve onlar ile akletmemizi emreder... Yani bu noktada sünnetullah+vahiy işbirliği dahilinde düşününce gayet basit şekilde çözümleniverir mesele.
Tarihsel sürece ve günümüze bakılırsa çok net görürüz, Cuma günleri salat 2 rekat ikame edilir ve meseleler konuşulmaya başlar. (tabi günümüzde hiç alakası olmayan bir Cuma salatı uygulanmaktadır).
Selam Eren kardeşim;
Ben tarihsel sürece ve günümüze bakınca günde, rekatlarında ittifak edilmiş 5 vakit farz namaz görüyorum.
Sen şimdi günde 3 vakit namazı da nerden çıkarttın ?
Muhabbetlerimle...
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Sabah Kur'anı hayırlıdır : Evet! Sabah okunan Kuran - Hatırlanan ilim - Yapılan tefekkür, gün başlangıcında beyinlerdeki hipotalamusun o yönde peptit üretmesini tetikler ve kişi gününü yapılan tefekküre paralel geçirir. Hayırlı ibaresi bu derim.
Akşam ise, günlük yaşanmışların MUHAKEMESİ ve RABB ile paylaşımıdır. Bütün gün yaşar-görür-deneyimler ve akşam ONU RABB ile paylaşırsınız, VUSTANIN SÜREKLİLİĞİ bu yönde çok önemlidir. Sabahki Kuran ile vustanın sürekliliği arasında bir nüans farkı var.
Beynin çalışma sistematiğine bakarsak, uykudan evvel - gece okunan kitaplar, etki olarak daha yerleşik ve kalıcı olurlar. Bu bağlamda gece salatı kişide bilginin yer edinmesi-kalıcı olması adına çok önemlidir.
Selam Eren kardeşim;
Bu açıklamanızla gecenin saçaklarını nasıl tevil edeceksiniz ?
Muhabbetlerimle...
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Kıyam : Ayağa kalkmak - kaldırmak! Yaradıcının sonsuz kudreti önünde, onun TEKliğine şehadet getirmek, bir anlamda ÖZü-Varlığı ayağa kaldırmak ve Haykırmak! Allah-u Kebir. Hiç bir ölçü aleti seni ölçemez.
Kıyam Araplarda, özgürlük ifadesi olarak ta kullanılmış. Nitekim Salatta önce ÖZümüzü özgürleştiriyoruz. Yok seni ölçen bir ölçü diyoruz.
Bunun ardından geliyor rukü : Hoşgörü - itaat ve bağlılık olarak MANAmıza, yani hayatımıza yansıtmamız gerekiyor.
Kısacası, Salatta :
Kıyam : Özgürleşmek(Tüm Allahdışılardan arındırmak ve ÖZü özgür kılmak)
Rüku: Hoşgörülü ve itaatkar olmak
Secde : Bağlı kalmak, acziyeti kabullenmek itaat etmek.
Selam Eren kardeşim;
Aynı mantıkla ben de bir kaç şey yazayım.
Namazın şartlarına bundan başka şunlar eklenebilir:
Tesbih çekmek: Burada elimize tesbihi aldığımızda o yuvarlak tanecikleri teker teker bir taraftan diğer tarafa sıralarken günlerin de böyle böyle geçtiğini ve ölümümüzün yaklaştığını anlarız. Sanki bu mahşerde amellerinizin bir bir sayılması gibidir.
Namazda yemek yemek: Bu sırada Allah'ın bize verdiği bu nimetleri hatırlarız. Eğer Allah olmasa bu rızıkları bize kimse getiremezdi. (Allah'ın mescitlerde yeyin için, israf etmeyin emrini dikkate alarak ekledim)
Namazlardan sonra yanlarımız üzerine yatmak: Bu sırada kendimizi kabirde gibi hissederiz. Ölümü hatırlarız. (Haccın ne faydaları olduğu hususundaki izahlardan ve bir kısım ayetlerdeki şekilsel tanımlama üzerine söylüyorum)
Mümkün mü ?
Neden olmasın ?
Muhabbetlerimle...
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Katılma Tarihi: 30 haziran 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 484
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
aliaksoy Yazdı:
Eren Erdem Yazdı:
aliaksoy Yazdı:
Selam Eren kardeşim;
Cuma namazında "hutbe" var mıdır ? Neden ?
Cemaatle kınınan diğer namazlarda "hutbe" var mıdır ? Yoksa "neden" yoktur ?
Muhabbetlerimle...
Toplantıda konuşma olmazsa insanlar neden bir araya getirilir ?
Bunun adına ister hutbe denilir, ister vaaz. Meselenin özünde Toplanmak-istişare etmek- paylaşmak- bildirmek- MÜŞRİKLERE KARŞI TAKINILACAK TAVIRLAR üzerinde konuşmak vs vs vs gibi paylaşımlar yapılmalıdır.
"Ey inananlar! Cuma günü, namaz için çağrı yapıldığında, Allah'ı anmaya/Allah'ın Zikri'ne koşun! Alışverişi bırakın! Eğer bilirseniz bu sizin için daha hayırlıdır." Cumua,9
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma