Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Bu konu daha önce başkaaşlık altında uzun uzun uzun tartışılmıştı.Çok doğru.O halde bu başlık altında tekrar müzakere açma nedenini öğrenebilirmiyim?
Benim içinde sakıncası yok istediğiniz başlık altında yazabilirsiniz
Selam savana hanım. Konunun işlenmiş olmasına rağmen çok karışmış olması nedeniyle toparlayıcı bir makale yazmam önerildi. Kabul ettim.
Ama neden, yalnızca bu değil. Nisâ 3 ve Nûr 32 hakkında hâlâ söylenmesi gereken şeyler var. İyi Arapça bilenler onları söyler diye umuyorum.
Ama umduğumuzu bulamıyoruz bazan. Örneğin "en tecmeû beyne'l uhteyn"in lafzî anlamını veren sayın dost1 geçerli anlamını da verir diye umdum.
Siz eşi ölen bir adamın başka bir kadınla evlenmedikçe baldızıyla evlenmesinin haram olduğunu öne sürüyorsunuz yani ancak hulle yoluyla baldızıyla evlenebilir. Dost1'in bunu kastettiğini ve benim de onayladığımı söylüyorsunuz. Ama benim onayladığım bu değil; artı, bana göre dost1 bunu kastetmiş olamaz.
Ben, Dost-1'e katılıyorum. Benim 4/23'ten anladığım; burada sayılanlar, her zaman evlenilmeleri haram olanlardır. iki kızkardeşin de nikahlarının aynı kişide birleştirilmesi hiç bir kayıtla sınırlandırulmaksızın yasaklanmıştır. Araya ölüm de gise, başka bir evlilik de girse caiz olmaz diyorum. Tıpkı , karısının önceki kocasından olan kızı ile evlenememesi gibi...
Ben, Dost-1'e katılıyorum. Benim 4/23'ten anladığım; burada sayılanlar, her zaman evlenilmeleri haram olanlardır. iki kızkardeşin de nikahlarının aynı kişide birleştirilmesi hiç bir kayıtla sınırlandırulmaksızın yasaklanmıştır. Araya ölüm de gise, başka bir evlilik de girse caiz olmaz diyorum. Tıpkı , karısının önceki kocasından olan kızı ile evlenememesi gibi...
Muhabbetle...
Dost1'in altı çizik ifadeyi kastettiğinden emin misiniz? Şuna dikkat: Yüce Allah size "iki kız kardeşi cem etmeniz"i yasaklıyor; "eşlerinizin kızkardeşleri"ni değil.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam
İki kız kardeşin arasını birleştirmeyin.
Ayetin konusu nikah olduğundan iki kız kardeşi ard arda nikahlamak suretiyle iki kız kardeşin (nikahlarının)arasının birleştirilmemesi söz konusu.
Bu ifadeden anlaşılan bir kişi evlendiği eşini boşar veya eşi ölür ise peşinden yapacağı nikah baldızıyla olamaz.3. evliliğini baldızıyla yapabilir.
Hülle nikahından bahsetmişsiniz.Böyle birşeyden asla bahsetmedim. Hulle çok çirkin ve din dışı bir uygulamadır.Sözde Allahı kandırdıklarını sanan ahmakların yaptığı şeydir.
Benim bu ayetten anladıklarım bunlar.Ayetin tercümesine-ki siz buna lafzi anlam diyorsunuz-uygun anlayış budur.Ayetin tercümesini kale almayıp iki kız kardşein arasını birleştirmek ifadesini iki kız kardeşi bir arada nikahlamak olarak yapılan meallendirmeleri kabul etmiyorum.
Bu şekilde meallendirme yapanlar islamda çok eşli evlilik olduğuna inanan kimselerdir bu nedenlede bu meali bu şekilde yapmaktadırlar.İki kız kardeşi bir arada almayın emri kardeş olmayan iki kadını bir arada alabilirsiniz ifadesine daha yakındır.Sizin iddia ettğiniz gibi iki kızkardeşi bir arada almak zulümdür iki kız kardeşi bir arada almak zulümse kardeş olmayan iki kadınıda bir arada nikahlamak zulümdür o halde çok eşli evlilik yasaktır anlamıyla alakası yo bence..Allah dileseydi 2 kadını bir arada nikahlamayın diyerek bu yasağı dile getirirdi dolaylı yollardan denklemlerle bu sonuca varmamınızı ummazdı.Ben hep derim Allah niyetini açık ve net olarak ayetlerde dile getirir ima etmez,demek istemez der.
Sizinle tartışmamız gereken konu şu.Siz iki kız kardeşin arasını birleştirmek ifadesinden ne anlıyorsunuz.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 17 mart 2008 Yer: Netherlands Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Bu ifadeden anlaşılan bir kişi evlendiği eşini boşar veya eşi ölür ise peşinden yapacağı nikah baldızıyla olamaz.3. evliliğini baldızıyla yapabilir.
Ölen esin veya bosanilan esin kizkardesi ile evlenmek icin arasindan bir nikah gecmesi gerekirse,
Iki kiz kardesi bir arada almanin hukmu nedir ? Eslerin kizkardesleri ile ilgili hukum nedir ?
Ilim sahibi degilde, bir insan olarak, mantigima sigdiramiyorum iki kiz kardesi birarada nikahlamayi..
Es öldükten veya bosandiktan sonra, baldizligi kalkmis kizkardesle evlenmek isteyen, önce arada bir nikah baskasiyla kiyip/bosanip mi evlenecek ? Amac belli ise, o nikah arac olmus oluyor ve oyundan ibaret olmus oluyor.. Bunun aciklamasi ancak, esi öldükten veya ayrildiktan sonra evlenen kisinin 2.ci nikahini eski baldiziyla evlenebilmek icin degilde, EVLENMEK icin yapmasidir..
Yoksa, Iran'da resmi olarak yapilan Muta nikahindan, Hulle nikahindan farki kalmaz..
Iki kiz kardesle, biriyle bosandiktan sonra dahi hemen evlenilemedigi halde, ayni anda ikisine nikah kiymanin hukmu nedir ???
Benim söylediğim ; ayetin hükmünün mutlak oluşu , mukayyed olmayışıdır. Hasan Akçay'ın söylediği ise, iki kız kardeşin aynı anda aynı kişinin nikahı altında bulunmasının caiz olmadığıdır ki, bunu çok eşliliğin hurmetine delil getiriyor. Savana'nın da dediği gibi, aslında bu, çok eşliliğin hurmetinden ziyade, helallığına delil teşkiletder. Mefhumu muhalefetinden de bu anlaşılıyor; iki kızkardeşin aynı anda aynı adamın nikahı altında bulunmasının yasaklanmış olması kaydı, kardeş olmayan iki kadının aynı anda aynı kişinin nikahı altında bulunmasına cevazı beraberinde getirir, kanaatındayım.
Dost-1, benim dediğimin aynısını mı diyor, farklı bir şey mi diyor, onu kendisine sormalı.Ben, "iki kızkardeşin arasını birleştirmek"ten, "nikahlarının aynı kişide birleştirmek" şeklinde anlıyorum, ayetin hükmünün mutlak oluşuna dayanarak.
Benim söylediğim ; ayetin hükmünün mutlak oluşu , mukayyed olmayışıdır. Hasan Akçay'ın söylediği ise, iki kız kardeşin aynı anda aynı kişinin nikahı altında bulunmasının caiz olmadığıdır ki, bunu çok eşliliğin hurmetine delil getiriyor. Savana'nın da dediği gibi, aslında bu, çok eşliliğin hurmetinden ziyade, helallığına delil teşkiletder. Mefhumu muhalefetinden de bu anlaşılıyor; iki kızkardeşin aynı anda aynı adamın nikahı altında bulunmasının yasaklanmış olması kaydı, kardeş olmayan iki kadının aynı anda aynı kişinin nikahı altında bulunmasına cevazı beraberinde getirir, kanaatındayım.
Dost-1, benim dediğimin aynısını mı diyor, farklı bir şey mi diyor, onu kendisine sormalı.Ben, "iki kızkardeşin arasını birleştirmek"ten, "nikahlarının aynı kişide birleştirmek" şeklinde anlıyorum, ayetin hükmünün mutlak oluşuna dayanarak.
Muhabbetle...
Hayır. Bir adamın iki kız kardeşi bir arada eş edinmesinin hurmeti (haramlığı?) çok eşliliğin ZULÜM olduğunu kanıtlar. Benim öncelikle söylediğim bu. Onun haramlığa delil olması sonraki aşama. Yani çok eşlilik zulüm olduğu için haram: Allah insanlara hiç bir şekilde zulmetmez; insanlara kendileri zulmediyor (10:44)
En başta yazdım:
İki kızkadeşi bir arada almanız... size haramdır Hurrimet aleykum... en tecma’û beyne’l uhteyn
Çünkü iki kızkardeş bir arada çok eştir. Allah çok eşliliği ZULÜM saymayıp hoş görseydi helal ederdi ve inanan bir adam, birden çok kız kardeşi bir arada eş alabilirdi. Yani Allah iki kızkardeşin bir birine kuma yapılmasını neden yasaklıyor; çok eşlilik hoş bir şey olduğu için mi ya da ZULÜM olduğu için mi?
Katılma Tarihi: 24 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selamlar,
Hasan Kardeşim,ben şahsen kuranda 4 eşliliğe salık verildiğini ancak önerilenin 1 olduğu yönünde anlıyorum ayeti.
Allah neden 4'e salık verirken sonra 1'le yetinmenin temizliğinden bahsetmiş,ancak orada 4 de var.
Sanırım bazı şeyleri yaşamadan bilemeyiz,belki başkalarının yaşadıklarından örnek çıkartabiliriz,Irakta sahipsiz kadınların fuhşa düştüğü ve düşme tehlikesinin bariz şekilde anlaşılmasından sonra ırak hükümeti bir karar çıkarmıştı. O kararda dul bir kadınla evlenecek Iraklıya 25.000 dolar nakit verilmesiydi,4 al olsun 100.000,para için olduğu zaten baştan bellide,hiç olmazsa bu şekilde daha temiz bir hayat yaşarlar misali kardeşim. Sağlıcakla
Katılma Tarihi: 24 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selamlar,
Hasan kardeşim,evvelki iletilerinde:
Yetimlere mallarını verin. Temizi pisle değiştirmeyin. Onların malını
kendi malınızla yemeyin; büyük günahtır bu -hûban kebîra (2). YETİMLERE
ADİL OLAMAMAKTAN KORKUYORSANIZ SİZE YETKİ VEREN KADINLARIN İKİŞERİNİ
VE ÜÇERİNİ VE DÖRDERİNİ EVLENDİRİN. AMA BUNDA DA ADİL OLAMAMAKTAN
KORKUYORSANIZ YALNIZCA BİRİNİ. YA DA YEMİNLE EDİNMİŞ OLDUKLARINIZI.
DARLIĞA DÜŞMEKTEN KURTULMANIZ İÇİN UYGUN OLAN BUDUR (3). Kadınların
mallarını karşılıksız iade edin. Ama onlar kendiliklerinden birazını
size bırakırlarsa çekinmeden ve sağlıkla yiyin (4). Allah’ın izniyle
sizi ayakta tutan malları, aklı ermeyenlere vermeyin. Ama onları
yedirin, giydirin ve hoş tutun (5) Yetimleri evlenme yaşına erene kadar
sınayın; onları olgun buluyorsanız mallarını kendilerine verin;
büyürler diye aceleyle israf etmeyin... (6).
Burada inananlara söylenen şudur:
Yanlışlıkla
yetim malı yiyip "hûban kebîra" yani o "büyük günah"ı işlemekten
korkuyorsanız ELİNİZDE YETİM MALI TUTMAYIN. Yaşına eren yetimelerinize
mallarını devredin (4:6) ve o arada size yetki veren yetim kadınları
ikişer üçer dörder evlenDİRin (enkihu).
Ama yetimelerinizin
Allah’ın izniyle sizi de ayakta tutan malları ile (4:5) yatırım
yaptıysanız ve topluca evlenmek isteyen sahibelerine iade etmek üzere
hepsini bir anda denkleştirmek sizi malî darlığa sokacak ve
yetimelerinize eksik mal verip haksızlık etmenize yol açacaksa yalnızca
bir yetim kadını evlendirin.
Ya da sevabına iyilik etmek
istiyorsanız yeminle sahip çıktığınız garibanları (ma melekeket eyman
ukum) evlendirip saygın birer çift olarak topluma kazandırın. Onların
malı yok. Mal devri söz konusu olmadığına göre onların topluca
evlendirilmesi sizi malî darlığa düşürmez.
diyerek ayetin yanlış anlaşıldığını açıklamaya çalışmışsın, kardeşim,salat konusunda ayetleri ekzantirik yorumlara çekmeyin,kendi yorumlarınızı Rab edinmeyin babında uyarı yapan sen değilmiydin, Şu an aynısını sen yapmaktasın,kusuruma kalmayasın. Kardeşim öncelikle ikişer üçer ve dörder dedikten sonra evlenini, hareke değişikliğiyle evlendirine dönüştürmektesin tamamda,ikişer,üçer,dörder evlendirmeye cevaz varda,beşer evlendirmeye cevaz yok mu?,adam iş adamı 100 çifti aynı anda evlendiriyor,ne oldu şimdi,yorumunuz kısmen askıda kaldı,yaptığınız diğer açılımlar taktire şayan ancak masanın bir bacağını eksik bırakmışsınız,
Allah toplucada diyebilirdi,2 yetmedi çoğunluk için madem o zaman 3,o da yetmedi o zaman 4 kardeşim burada anlaşılması gereken onları bir ere, 1 yada 2 yada 3 yada 4 kişi olacak şekilde evlendiriniz yada evleniniz anlamı çıkmaz mı? Sağlıcakla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma