1- Allah mekandan münezzehtir, öyleyse Allah nerededir sorusuna cevabiniz
A) Hicbir yerdedir B) Arstadir C) Allah heryerdedir D) Hicbiri, soyle ki;.........
Cevap:heryerdedir mekandan münezzeh olması mekana hakim olması onu kapsaması anlamındadır mekan tanrı değildir ancak tanrısaldır tanrıdan gelendir.madde ve enerjinin kaynağı tanrıdır.
2- Allah'in duygulari varmidir ? Yani sevmek, kizmak, ofkelenmek, intikam almak/duymak, dislamak, bagislamak, dusunmek vs..
A) Hayir B) Evet C) Hicbiri, soyle ki;.........
Cevap:Elbette vardır.Bizlerin bilip algılayabildiği herşeyin yaratıcısı tanrıdır.sevmek kızmak öfekelenmek dışlamak bağışlamak düşünmek akıl zeka vs tüm usurlar tanrısaldır kaynağı tanrıdır.
3- Allah'in hicbirseye ihtiyaci yoktur, öyleyse insanlarin kulluguna da, iyi veya kotu olmalarina da, kullarina emirlerine iletmede kelimelere, kitaplara, meleklere, peygamberlerede ihtiyaci yoktur. Taninmaya, inanilmaya, bilinmeye ihtiyaci yoktur.
A) Ihtiyaci vardir B) Yoktur, olamaz C) Hicbiri, soyle ki;...........
cevap:Elbette ihtiyacı yoktur.Ancak MUTLAK irade sahibi olandır.İrade kavramı üzerinde biraz düşünün.İradenin mutlak olması üzerinde düşünün.Şimdi konu şu mutlak irade yani-kendiliğinden ezelden beri var olan her dilediğini yapabilecek sonsuz kudrete sahip olan sonsuz irade -Dilemiş ve canlıları yaratmış bunların bir kısmına irade verip iradeleriyle seçim yapmalarını istemiş dileyen beni yaratıcı olark kabul etsin dileyen kabul etmesin seçimlerinize göre size vaad ettiğim yaşam şekillerinin seçenekleri şunlardır demiş.
Bunları demiş ama aman bana kulluk edin yapmayın etmeyin size ihtiyacım var bana itaat etmezseniz perişan olurum demiş mi?:)) bunu dememiş bu sanıya kapılan kibirli insandan başkası değil
kardeş biraz kendine gel nereden çıkarıyorsunuz tanrının bizlerin kulluğuna bizim onu sevip veya onu tanıyıp bilmemize ihtiyacı olduğunu.Sizin anlayışınızda bir tek tanrı var oda sizin kendi benliğiniz o kadar büyükleniyorsunuz ki kullluk etmeyi kulluk edilen varlığın gereksinimi sanıyorsunuz.
ooof off insanlar neden yaratıcının büyüklüğünü ve yüceliğini sonsuz kudret ve gücünü bu kadar basite indirgeyip herşeyin sonsuzunu ifade eden bir varlığı o sanki bir insanmış gibi algılıyorlar.;?
4- Kuran'da her millete kendi dilinde peygamberler gonderildigi yaziyor, bunlara Kuran örnekler veriyor mu ? Yani Japon peygamber Xudda'yi da kavmine elci olarak gonderdik diyor mu ?
A) Hayir B) Evet
hayır tek tek milletleri saymaz.Ancak gerçek şu ki insanlar geçmişten bu güne kadar Allahın varlığı ve birliği konusunda hep bilgi sahibi olmuşlardır.Tevhid inancı geçmişten bu güne kadar süregelmiş ancak bazı toplumlarda bu inanç tahrif edilmiş veya yok olup gitmiştir.hayır efem sadece yahudi peygamberlerden bahsedilmez.Adem den haberdar değilsiniz galiba?Adem yahudi değildi ibrahim peygamberde.Zaten bana göre adem peygamber akıl irade ve bilincin istenilen seviye gelmiş ilk insan toplumunun peygamberidir.Tüm peygamberlerin hepsi müslümandır bildirildiği üzere binlercesi gelip geçmiştir.
Cevap, hayir ise sadece yahudi peygamberlerin anilmasini araplarin diger milletleri tanimamasina mi bagliyorsunuz ?
5- Allah'in bukadar melekleri var iken, neden her insana birer melek gondermiyor elci olarak ?
Bu,piysadaki klasik melek anlayışını benimsemiş kısıtlı anlayışın soracağı sorudur ve bence yerinde bir sorudur.Melek kavramını iyice anlayıp inceleminiz lasım.
6- Muhammed'in sinavinin sinavligi kalkmistir, soyle ki, bizler onun agzindan Allah'i taniyoruz, ancak o melekler, miraclar mucizeler ile biliyor. Yani inanmamak gibi bir secenegi kalmiyor. Peygamberlerde sinava tabi midir ?
A) Hayir, onlar direk cennetliktir B) Evet C) Hicbiri, soyle ki..........
miraç hikayeleri hadislerle uydurulmuştur kuranda geçmez.Ben olsam bu soruyu şöyle sorardım musaya verilen büyük mucizelerden sonra musanın sınavı kalkmışmıdır diye.
Seçilmiş olan kişilerin (peygamberlerin) imanlarında sorun yok onların iman eden kimseler olacağı Allah tarafından bilinmekte , zaten o yüzden seçilmiş olan kimseler onlar.Allah nasıl ki senin iman etmeyeceğini sen daha dünyaya gelmezden evvel biliyorsa onlarında iman edeceklerini önceden bilmektedir.Sonsuz ilime sahip olan yarattığının ,iradesiyle seçiminin ne olacağını önceden bilir ,bizlerin dünyada belirli bir süre yaşıyor olmamız ;Allahın; bakalım bunlar iman edecek mi etmeyecek mi sınavı değildir. bizlerin kendi kendilerimize şahit olmamız içindir.Allah dilese yarattığı tüm insanları daha yarattığı anda bu kadar kısmınız cennete bu kadarınızda cehenneme derdi.Çünkü öngörüsü kati ve kesindir kimin iman eden ,kimin ona iman ve itaat etmeyen olduğunu bilir.Ancak bilgisiz olan insandır.İkna olması gereken taraf insandır.O halde kendi kendine şahit olması için belli bir süre yaşatılır ve sonra ölür .dirildiğindede evet ben gerçekten seçimimi cehennemden yana yapmıştım der.ADALET.
7- Kuran'in evrenselligi sadece arap kavimleri icin midir ? Eger araplarin anlamayacagi seyleri aciklamamis ise, mesala kangurunun yavrusuna nasil karninda tasidigini sefkatini anlatmamissa, ozaman kuran nasil evrensel bir kitap olabilir. Araplarin bilmedigi seyleri aciklamayan, araplarin anlama seviyesine gore indirilen, onlarin dilinde olan, diger milletlere hic hitap etmiyen bir kitap nasil evrensel olabilir. Arap deyimleri ile, adet kultur orfleri ile dolu bir kitap nasil olur da japon'a hitap edebilir?
A) Kuran evrensel degildir B) Kuran evrenseldir, örnegin ..........
Cevap:Kuranın evrenselliği işaret ettiği tevhid inancında ,tanrı tanımında ,tanrının niteliklerindedir.Geçmişte diğer kavimlere yapıldığı üzere aynı tebliğ araplarada yapılmıştır.
Tevhid inancı sana kangurunun fizyolajik özelliklerini detaylıca anlatmaz ..Yeryüzünde var olan tüm yaşam formlarının tasarımını yapan tek varlığı anlatır.Onun sonsuz ilminden akıl vde zekasını anlatır.
işte sen bu tanrıyı anlamaya başladığında yeryüzünde onun yaydığı milyonlarca yaşam formunuda tanır ve anlarsın onun sanatı karşısında hayranlık ve sevgi duyarsın.
8- "Yar üstüne yar sevilmez" Muhammed hic asik olmusmudur ve bu askindan sonra evlenmedigini belirtmismidir ? Kaynak delil vs. varmidir ?
A) Hayir B) Evet...........
cevaplanmaya değer bulmuyorum
9- Kuran'da mecaz var midir, var ise kuranin apacik oldugu ile celismez mi ? Ya kuran apaciktir, mecaz yoktur, ya mecaz vardir kuran apacik degildir.
A) Mecaz vardir, apacik bir kitap degildir B) Mecaz yoktur, apacik bir kitaptir C) Mecazda vardir, apaciktir hemde ....................
mecazlı anlatım nedir bunu öğrenin araştırın.mecaz kullanıldığı cümlenin anlamını bambaşka bir anlama dönüştürmez aksine o cümlenin daha iyi anlaşılmasını, verilmek istenilen duygunun daha iyi nufuz etmesini sağlar.Kasaptan 1kg et aldığınızda alır gidersiniz kasap peşinizden bakıp bu et acaba adamın vücuduna iyi nufuz edermi proteyin ihtiyacı tam karşılarmı düşünmez ancak edebiyatçı vermek istediği duygunun okuyucuda nasıl etki edeceğini umursar en çarpıcı ve en etkili anlatım şeklini kullanarak vermek istediğinin ,alana etki etmesini ister:)
10- O hicbiryerde yok, onun hicbirseye ihtiyaci yok, onun eksigi kusuru yok, onun gereksinimleri yok, onun basi sonu yok, onun sekle gorunume ihtiyaci yok. yok yok yok. . . Bukadar yoktan sonra varligin nesi kalir ? Allah'in sifatlara da ihtiyaci yok, isimede, bilinmeyede.. Bu karadelik gibi allah'i da yutar en sonunda, allah'in var olmaya da ihtiyaci yok..!!! Iste bukadar. Sonsuz dusunce..
A) Allah'in ihtiyaclari vardir B) Yoktur C) Allah insanin gorkemli halidir, yer icer, sever, kizar, dua eder, beddua eder, över vs. D) Allah'in varligi ile yoklugu arasinda ki fark, "allah vardir - ya da "allah yoktur" tumcelerinden ibaret.. |