Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
sünniler içinde kimi cem olur der kimi sadece arafatta olur der.
şiiler "biz 5 vakti 3 de topluyoruz derler", sünniler de sırf içinde 5 geçtiği için "evet olabilir" derler. oysa aynı adamlar mezhep ve fıkıh kitaplarına namazın dışındaki 6 farzından birini VAKİT olarak yazmış ve vakti girmeyen ya da çıkan namaz olmaz demişlerdir.
Allah'ın dini çelişki içermez, çelişkili olan insanların yorumları ile uydurduklarıdır.
en azından dürüst olmak lazım, "dinin direği" olan bir konu iki soruyla yıkılıyorsa o direk değildir. NAMAZ güzel bir Kuran öğrenme metodu ( türkçe okunursa Kuran ), güzel bir hatırlatma aracı, güzel bir dua eylemi olabilir.
dinin direği SALÂT'tır yani VAHİY'dir ve kim o Vahyi İQAME EDERSE yani HAYATINA HAKİM KILARSA o zaman ATÜZ ZEKAT olur yani ARINMIŞLIĞA ULAŞIR ve bu da imtihanı kazandıran şeydir.
selam ve muhabbetle.
__________________ yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Merhaba, şimdi şu konuda ne diyeceğiz. Namaz sonuçta bir ritüel bir ibadet değilmi? Kuranda İşa namazı, orta namazı gibi ifadeler geçiyor. Kuranı Kerimde 3 vakit bildiriliyor ya Şiiler diyorki, 3 vakit bildiriliyor onun için 5 vakti 3 vakitte toplamakda mahzur yoktur diyorlar. Sünniler ise zaruri durumlarda toplanabilir diyorlar.
Biz esas konumuza gelirsek, namaz kılmak isteyen bir kişinin,
"Kıbleye dönüp Allahu ekber (Tanrı en büyüktür) deyip Kurandan istediği bir sureyi okuyup rükuya eğilip sonra secde yapıp tekrar kalkıp Kuran okuyup rüku, secdeleri yapıp selam vermesi değilmidir?"
Benim sormak istediğim bu işte. Yaşar Nuri Öztürk hocayada Kurandan anladığımız gibi namaz geçerlimidir diye sormuşlar "Evet Kurandaki gibi geçerlidir" diyor. Ama Kuranı Kerimde yukarıda yazdığım gibi bir tabir geçiyormu? Geçiyorsa bilgilendirirseniz sevinirim.
Yukarıdaki gibi ifade geçmiyorsa örnek bir namaz şablonu sunabilirmisiniz?
Nisâ 101: Araziye çıktığınızda (واذا ضربتم في الارض) salâttan geri kalmanız caizdir (فليس عليكم جناح ان تقصروا من الصلاة) eğer kafirlerin size saldıracağından korkuyorsanız. (ان خفتم ان يفتنكم الذين كفروا) Kafirler sizin apaçık düşmanınızdır. (ان الكافرين كانوا لكم عدوا مبينا).
Bundan sonraki ayetten anlaşıldığı üzere "salâttan geri kalmak"tan kasıt onu temelli bırakmak değil eksik uygulamaktır. Çünkü ortam hâlâ CEPHE denilen "can pazarı"dır ve orada bile salâtın "1 kıyam + 1 secde"lik uygulaması yapılıyor; salât cephede de terkedilmemiş.
Nisâ 102: Sen onların içinde olup (واذا كنت فيهم) namaz kılmalarını sağlarken (فاقمت لهم الصلاة) bir bölüğü seninle salâta dikelsin (فلتقم طائفة منهم معك) silahlarını da alsınlar. (ولياخذوا اسلحتهم)
Burada iki husus önemli:
(1)FELTAKUM yükleminin kökü olan قام, KIYAM etmek yani dikelmek anlamındadır. Kanıt için 3:191 ve 4:103'e bakınız. O halde Nisâ 102'de KIYAM var; SECDE var.
(2)İnanan savaşçılar bu salâtı yerine getirirken silahlarını ellerinin altında bulundurmak zorundalar çünkü düşmanın her an saldıracağından korkuyorlar. Demek ki idam mangasının önü ne ise burası odur: can pazarı, cephe.
102'ye devam:
secde ettiklerinde (فاذا سجدوا) arkanıza geçsinler (فليكونوا من ورائكم) ki salât etmemiş olan sonraki bölük gelip (ولتات طائفة اخري لم يصلوا) seninle salât etsinler. (فليصلوا معك) Önlemlerini ve silahlarını da alsınlar...(ولياخذوا حذرهم واسلحتهم)
Açık ve net. Cephede kılınan korku namazının bir kısmı terkedilebilir ama hepsi asla. Namazın "1 kıyam + 1 secde"lik kısmı kesinlikle kılınır.
O halde, salâtın "1 kıyam + 1 secde"lik bu uygulamasına REKÂT dersek, korku namazı 1 rekâttır.
Peki, namazın tamamı kaç rekâttır? Haliseten "1 rekât"lık namazı tamamına erdiren uygulama kaç rekâtsa namazın tamamı o kadar rekâttır.
3 rekât olabilir mi? Hayır! Çünkü o, 2 rekâtı da tamamına erdirir. Oysa cephede kısaltılarak kılınan namazda yalnızca 1 rekat var; 2 yok.
4 rekât olabilir mi? Hayır! O, 2 rekâtı ve 3 rekâtı da tamamına erdirir. Oysa cephede kılınan 2 rekâtlık, 3 rekâtlık korku namazı yok.
2 rekât mıdır? Evet. Kesinlikle. Çünkü haliseten "1 rekât"lık namazı tamamına erdiren odur.
Matematik bu. Kesin gerçek. Hani Temel'e sormuşlar: 1, 1 daha kaç eder? "İki... bilemedin uç (3)!" demiş. Matematik "bilemedin 3!" şakasını kaldırmaz. 1, 1 daha 2'dir.
Özetle, cephedeki uygulaması 1 rekât olan salâtın tamamı 2 rekâttır.
Nasıl kılınır? Sürekli sorulan bir soru bu; hattâ iddia o ki Kuran'da namazın nasıl kılınacağı yok. Oysa Nisâ 102'de kıyam var, secde var... Ve "kıyam"ın, "secde"nin ne olduğu hep bilinmiştir; bilinir.
Örneğin eskiden yahudiler kılardı; zamanla unuttular (19:59). Şu çizimlere bakar mısınız:
Nisa 101-102-103 de anlatılan Muhammed peygamberin içlerinde olmadığı durumda ve içlerinde olduğu durumdaki SALATI İQAME ettirmesidir.
102 ve 103 de SALATI İQAME geçer, ne uzaltma ne kısaltma geçmez.
senin mantığın doğru olsaydı 102 de de ONLARA SALATI "KISALTARAK İQAME ETTİR" derdi. ya da 103 de "ARTIK GÜVENLİĞE GİRİNCE TAM İQAME EDİN" derdi. oysa iki ayette de İQAME SALAT gelir ne eksik ne fazla.
ayrıca kafanızda kurguladığınız için 1 secde diyorsunuz, ne biliyorsun o secde 2. 3. ya da 4. rekatın son secdesi olmadığını?
sünni selefiler bile itiraf ediyor siz hala direniyorsunuz, bu günkü normlaştırılmış namaz Kuran'dan çıkmaz. en azından sünni selefiler gibi deyin bize böyle geldi bundan kılarız peygamberin sünnetine uyarız deyin. apaçık anlatımları daha fazla çarpıtmaya gerek yok ki.
Bak, salatın o günkü toplumda ve bu gün bizlere ne faydası olduğunu MAİDE 6. ayetin sonunda açıklamış Rabbimiz elhamdülillah.
" Ey iman edenler, salata giderken yüzlerinizi ellerinizi ...................... Allah size zorlık çıkarmak istemiyor ancak sizi temizlemek ( küfürden şirkten zulümden günahlardan ) yani ÜZERİNİZDEKİ VAHYİNİ TAMAMLAMAK İSTİYOR. UMULUR Kİ İMAN EDERSİNİZ. "
Kuran da geçen salât'ın 6 anlamından biri de işte bu, yani o peygamberin yanına gider ve inen vahyi sıkı sıkıya takip ederseniz, tekrarlarsanız, yeni inenleri de öğrenirseniz ARINIRSINIZ, hanif muhlis müminler olursunuz diyor.
Bugün namaz kılacağım diyenlerin bu amaçla kılması yani her neamazlarında 30-40 ayet okumaları onları sindirmeleri düşünmeleri ve hayatlarına uygulamaları işte Hz. Peygamberin salatını ve onun AMACINI kendine kazandıracaktır, Allah dilerse.
selam ile.
__________________ yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
102 ve 103 de SALATI İQAME geçer, ne uzaltma ne kısaltma geçmez.
Merhaba ebukerem. Biz burada ve "hasanakcay.net"te bu iddiayı müzakere ettik. 102'de sözü edilen "salât"ın tıpkı sizin öne sürdüğünüz gibi kısaltılmaksızın ikame edilmekte olduğu öne sürüldü ve kanıt olarak çürük çarık açıklamalar yapıldı.
Gerçek durumu özetlemeye çalışayım:
KISALTMA 102'de 101 dolayısıyla geçiyor. Çünkü 102, 101'in devamı. Kanıt, iki ayetin ikisinde de kafir saldırısının bekleniyor olması.
102: kafirler isterler ki... bir baskınla üzerinize çullansızlar (فيميلونعليكمميلةواحدة)
Her an bir kafir saldırısı muhtemelse, ki elçi ile kıyam edenleri Allah "Silahlarını da alsınlar!" diye uyardığına göre 102'de o tehlike kesinlikle var, salâtı kısaltmanız caizdir - فليسعليكمجناحانتقصروامنالصلاة.
… 1 secde diyorsunuz, ne biliyorsun o secde 2. 3. ya da 4. rekatın son secdesi olmadığını?
Allah ne diyorsa o. Allah "onlar seninle BİRKAÇ KEZ kıyam etsinler" demiyor, "BİRKAÇ KEZ secde ettiklerinde" de demiyor, "onlar secde ettiklerinde arkanıza geçsinler!" diyor -فاذاسجدوا.
Abese 22'ye bakar mısınız: Sonra Allah dilediğinde onu diriltecek (ثماذاشاءانشره). Doğru anlam, Allah'ın BİR kez dilemesidir. O'nun BİR kez dilemesi yeter. "Allah BİRKAÇ kez dilediğinde onu diriltecek!" diye ahkam kesmek bizim haddimiz olamaz. Ben Allah'ın yerine hüküm uydurmaktan Allah'a sığınırım.
Sayın HASAKÇAY, verdiğiniz namaz tarifinde Kuranda geçen rüku, secde, kıyam gibi ifadelere göre bir örnek namaz resmi koymuşsunuz. Yani bu kadarı yeterlimi? Önce kıyamda durup Kurandan birşeyler okumak, sonra rüku, sonra secde.
Bakın bir adada olsam yine anlarım demişsiniz ama açıklama olmadan rüku, secde gibi tabirleri anlamada problem olmaz mı?
Bende akla en fazla önem veren İmamı Azam ekolünü araştırdım ve orada namazın içindeki farzlarının (olmazsa olmazlarının) şu olduğunu gördüm.
Hanefi mezhebine göre namazın içindeki farzları:
1.TEKBİR(ALLAHUEKBER ile namaza başlamak)
2.KIYAM (Ayakta durmak)
3.KIRAAT(Kurandan istediği bir sureyi, ayeti okumak)
Katılma Tarihi: 07 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sayın Barışyılmaz34,
Akla önem veren İmamı Azam ebu hanifedir. Talebeleri olan Ebu Yusuf ve İmam Muhammed onun yolunda değildir. İmamı Azam zamanında mezhep Ehl-i rey (akılcı) çizgideydi. Hadisi kabul etmezdi. Peygamberden kalan en fazla 17 hadis vardır derdi. Bu tavrı İmam Malik, Şafii ve Hanbel den tepki görmüş. Tekfir edilmiştir.
İmam Ebu Yusuf , fakir bir ailenin oğlu olduğundan, gençliğinde çok maddi sıkıntı çektiğinden, ayrıca da hocası Ebu Hanifenin başına gelenleri gördüğünden onun tam tersi hareket etmiştir. Ebu hanife Abbasi kadılığının kabul etmediğinden öldürülmüş. Ebu Yusuf ise dine hile-i şeriyye yi getirmiş. Bu vasıtayla halife Harun Reşidin baş kadısı olmuştur. Baş kadı olarak diğer vilayetlere kadı atama yetkisi elde ettiğinden her tarafa kendi talebelerinden kadı atamış ve hanefi mezhebinin bugün en kalabalık İslam mezhebi olmasını sağlamıştır.
İmam Muhammed , Ehli Rey olmayan diğer mezheplerin baskısından bunaldığından, yok olma durumuna gelen mezhebi kurtarmak için hanefiliği ehl-i rey den ehl-i hadis çizgiye çekmiştir. Çünkü Bağdatta Ehl-i Rey, Ehl-i hadis kavgaları çıkmış, bundan dolayı İmam Şafii Bağdattan, Mısıra sürülmüştür. Şafiiliğin Mısırda kuvvetli olmasının sebebi budur. Çünkü ehli hadise göre hadis denilen bir şeye karşı çıkmak (zayıfta olsa, Kur'ana aykırı da olsa, mantıksız, hatta peygambere hakaret te olsa), peygambere karşı çıkmak, ona saygısızlık etmek demekti. Durum bugün bile böyledir. Konu cahili insanlar tarafından hadisin anlaşılma şekli budur.
Ayrıca her konuda önce ayet, yanına bir veya bir kaç hadis koyarak açıklama şekli imam Şafii ile başlamış ve bugün de devam etmektedir. Bu da Kur'an ayetlerini,özgür akılla değil, Peygamberden 200 sene sonra yazılmış,içeriği çoğunlukla tevrat ve incil + arap örfü dolu, peygambere ait olup olmadığı bilinmeyen sözlerle anlaşılmasını zorlamıştır. Toplum bu zorlama ile disipline edilmiş, aykırı görüşe müsaade edilmemiştir. Mezhepleşme budur. Mezhep din değildir, bir yorumdur. Din Kur'andır.
Bugünkü Hanefi mezhebi imam Muhammedin yolundan gitmektedir. Ehl-i Rey değil, Ehl-i hadis bir mezheptir. (Bizim tarikatlara, Afganlı Talibana bakınız.Bunlar tam ehl-i hadistir.)
__________________ Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Katılma Tarihi: 07 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
BarisYilmaz34 Yazdı:
O zaman İmamı Azamın gerçek görüşlerini yaymak Ehli Reyi savunan Müslümanlar için bir vazife oluyor.
Şüphesiz.
Bugün Kur'anı anlamaya çalışan , dini Kur'ana özgüleyen , Hadisi ancak Kur'ana uygun olması şartıyla kabul edenler , Ebu Hanife'nin çizgisine geleneksel müslümanlardan daha yakındırlar.
Bugün bildiğimiz Hanefi Mezhebi çoğunlukla imam Muhammedin görüşleridir, Ebu Hanifenin değil.
__________________ Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Akla önem veren İmamı Azam ebu hanifedir. Talebeleri olan Ebu Yusuf ve İmam Muhammed onun yolunda değildir. İmamı Azam zamanında mezhep Ehl-i rey (akılcı) çizgideydi. Hadisi kabul etmezdi. Peygamberden kalan en fazla 17 hadis vardır derdi. Bu tavrı İmam Malik, Şafii ve Hanbel den tepki görmüş. Tekfir edilmiştir.
İmam Ebu Yusuf , fakir bir ailenin oğlu olduğundan, gençliğinde çok maddi sıkıntı çektiğinden, ayrıca da hocası Ebu Hanifenin başına gelenleri gördüğünden onun tam tersi hareket etmiştir. Ebu hanife Abbasi kadılığının kabul etmediğinden öldürülmüş. Ebu Yusuf ise dine hile-i şeriyye yi getirmiş. Bu vasıtayla halife Harun Reşidin baş kadısı olmuştur. Baş kadı olarak diğer vilayetlere kadı atama yetkisi elde ettiğinden her tarafa kendi talebelerinden kadı atamış ve hanefi mezhebinin bugün en kalabalık İslam mezhebi olmasını sağlamıştır.
İmam Muhammed , Ehli Rey olmayan diğer mezheplerin baskısından bunaldığından, yok olma durumuna gelen mezhebi kurtarmak için hanefiliği ehl-i rey den ehl-i hadis çizgiye çekmiştir. Çünkü Bağdatta Ehl-i Rey, Ehl-i hadis kavgaları çıkmış, bundan dolayı İmam Şafii Bağdattan, Mısıra sürülmüştür. Şafiiliğin Mısırda kuvvetli olmasının sebebi budur. Çünkü ehli hadise göre hadis denilen bir şeye karşı çıkmak (zayıfta olsa, Kur'ana aykırı da olsa, mantıksız, hatta peygambere hakaret te olsa), peygambere karşı çıkmak, ona saygısızlık etmek demekti. Durum bugün bile böyledir. Konu cahili insanlar tarafından hadisin anlaşılma şekli budur.
Ayrıca her konuda önce ayet, yanına bir veya bir kaç hadis koyarak açıklama şekli imam Şafii ile başlamış ve bugün de devam etmektedir. Bu da Kur'an ayetlerini,özgür akılla değil, Peygamberden 200 sene sonra yazılmış,içeriği çoğunlukla tevrat ve incil + arap örfü dolu, peygambere ait olup olmadığı bilinmeyen sözlerle anlaşılmasını zorlamıştır. Toplum bu zorlama ile disipline edilmiş, aykırı görüşe müsaade edilmemiştir. Mezhepleşme budur. Mezhep din değildir, bir yorumdur. Din Kur'andır.
Bugünkü Hanefi mezhebi imam Muhammedin yolundan gitmektedir. Ehl-i Rey değil, Ehl-i hadis bir mezheptir. (Bizim tarikatlara, Afganlı Talibana bakınız.Bunlar tam ehl-i hadistir.)
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma