Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam Düşünür572
Tevrat tanımı konusunda sana kesinlikle katılıyorum. Genel kanı eski ahit'in ilk 5 bölümü Tevrat ( Tekvin (Yaratılış), Çıkış (Mısır'dan Çıkış), Levililer, Sayılar (Çölde Sayım), Tesniye (Yasa'nın Tekrarı)). Mezmurlar'da zebur olarak kabul ediliyor. Dolayısıyla Zebur'u da kabul etmek durumundayız. Ancak aradaki Samuel, krallar,Nehemya, Hezekiel gibi ek bölümlerde vardır. Tabi bunun haricinde eski veya yeni ahitte geçmeyen deuterocanonics isimli kitaplarda mevcut.
Dolayısıyla Tevrat ve Zebur tanımını iyi yapmak gerekir.
Hezekiel B9.A6 ihtiyarı ve genci ere varmamış kızı , ve çocuklarla kadınları helak için vurun.
I Samuel B15A3 şimdi git amaleki vur ve onların herşeylerini tamamen yok et ve onları esirgeme. ve erkekten kadına çocuktan emzik olana , öküzden koyuna, deveden eşşeğe hepsini öldür.
Tsefenya B2A5 Ey Kenan, Filistiler diyarı, Rabbin sözü size karşıdır., seni yok edeceğim öyleki ; seni yok edeceğim.
II Krallar B13A17 Suriyelileri bitirinceye kadar onları afekte vuracaksın
Çıkış B34A77 Hiçbir suçu cezasız bırakmam. Babaların işlediği suçun hesabını oğullarından, torunlarından, üçüncü, dördüncü nesilden sorarım Bunlar haricinde bir başka mesele Çıkış'ta anlatılan buzağıyı yapma meselesi Harun A.S.' atfedilir. Ancak Ta-Ha suresinde bu kişi Samiri'dir.
Zor bir durum iyice araştırmak gerek. Ancak şu bir gerçek ki Yahudi'lerin Tevrat'ı halktan sakladıkları sadece Haham'ların okuyabildiği bir dönem mevcuttur.
Bu arada İncil'de Muhammed A.S.'In bildirildiği mevzuu konusunda haklısın. Ahmed olarak geçmesede sanırım Ahmed anlamı geçmekte. Bunu farketmemiştim. Teşekkürler.
Selamlar
|