Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Merhaba
Meryem oğlu İsa'da demişti ki; "Ey İsrailoğulları ben size kendimden önceki Tevrat'ı tasdik edici ve benden sonra gelecek Ahmed isimli Resulü müjdeleyici olarak gönderilmiş, bir Allah resulüyüm"
Değerli muhliskul kardeşim,yukarıda tercumesini okuduğumuz saf suresi 6. ayeti ile maide /116-117 ayetini karıştırmamak gerekir diye düşünüyorum. Saf / 6 daki ayet Muhammed öncesi isa dönemi Muhammed resulu destekleyici incilden bir alıntı/veya tekrar, ancak; maide / 116-117 ise isa sonrası ve Muhammed dönemi ve isa peygamber'i övücü ve kendisine yapılan iftiraları tekzip ile ilgili olduğu veya en azından ben öyle düşünüyurum
Kur'an geneline uygun tespitler yapma konusundaki kanaatınıza bende aynen katılıyorum ancak bu tespitleri sağlam dayanaklara dayandırmak gerektiğine inanıyorum.
Bu arada A'raf /157 de de aynı konu tekrarlanıyor bu seferde İncil ile birlikte Tevrat ta zikredilerek ve bu ayetin hemen arkasından gelen a'raf /158 de de ummiliğe vurgu yapılarak direk Muhammed a.s ma işaret ediliyor, bu nasıl bir temsil olabilir ki,bu adamlar/ehl-i kitap demezlermi ki, ey Muhammed nereden çıkarıyorsun bunları diye itiraz etmezlermi ayrıca Allah ne diye Tevrat ve incilde zikr etmediği birisini veya bir olayı Tevrat ve incili örnek versin ki yani bu bir temsil ise insanlara itiraz hakkı doğmaz mı bu konuyu ciddi düşünmek gerekir kanaatindeyim
Yanlarındaki Tevrat ve İncil'de yazılı buldukları o elçiye, o ümmî Peygamber'e uyanlar (var ya), işte o Peygamber onlara iyiliği emreder, onları kötülükten meneder, onlara temiz şeyleri helâl, pis şeyleri haram kılar. Ağırlıklarını ve üzerlerindeki zincirleri indirir. O Peygamber'e inanıp ona saygı gösteren, ona yardım eden ve onunla birlikte gönderilen nûr'a (Kur'an'a) uyanlar var ya, işte kurtuluşa erenler onlardır.7/15
Onlar ki yanlarında Tevrat ve İncil de yazılı bulacakları o Resule o, ümmî Peygambere ittiba' ederler o onlara ma'ruf ile emreder ve onları münkerden nehylerler, ve temiz hoş şeyleri kendileri için helâl, murdar şeyleri üzerlerine haram kılar, sırtlarından ağır yüklerini ve üzerlerindeki bağları, zincirleri indirir atar, o vakit ona iman eden, ona kuvvetle ta'zım eyliyen, ona yardımcı olan ve onun nübüvvetiyle beraber indirilen nuru ta'kib eyleyen kimseler, işte o murada eren muflih olan onlar7/157
De ki: «Ey insanlar! Doğrusu ben, göklerin ve yerin hükümranı, O'ndan başka tanrı bulunmayan, dirilten ve öldüren Allah'ın, hepiniz için gönderdiği peygamberiyim. Allah'a ve okuyup yazması olmayan, haber getiren peygamberine -ki o da Allah'a ve sözlerine inanmıştır- inanın; ona uyun ki doğru yolu bulasınız.»7/158
De ki: Ey insanlar! Gerçekten ben sizin hepinize, göklerin ve yerin sahibi olan Allah'ın elçisiyim. Ondan başka tanrı yoktur, O diriltir ve öldürür. Öyle ise Allah'a ve ümmî Peygamber olan Resulüne ki o, Allah'a ve onun sözlerine inanır- iman edin ve O'na uyun ki doğruyu bulasınız.7/158
Resuller toplumlarını uyarmaya geldiklerinde kendilerinden sonra gelecek/ gelebilecek bir resul'ü mujdelemeye engel ve çelişki olarak gördüğünüz her an son bulacak yaşam bilincini toplunsal mı, bireysel mi anlamamız gerekir, kaldı ki gerek bireysel gerekse de toplumsal olarak sürekli sona eren bir yaşam bilinç/bilinçlerine her gün şahit olunmuyormu ve bu şahitliğe rağmen maalesef insanların çoğunun umurunda bile değil ve bizler de buna şahit olmuyormuyuz ne değişiyor hiç bir şey eğer yaşam bilincinin sona ermesindeki kastınız ölüm veya doğal afetler ise.
Ayrıca bir elçinin gelmesi demek, kişinin o elçiye kadar ulaşmaları/yaşamaları anlamını vermez ki, nasıl kendilerinden önceki toplumlara gelmiş işe ve kendilerinede gelmiş ise, neden kendilerinden sonraki toplumlara gelmesin bende bunu anlamıyorum. acaba Allah onlara torpil mi geçti veya onlar imtiyazlı topluluklarmıydı diye gelecekteki topluluklar bunu sorgulamaz mı
Yaşam bilincinin son bulmasıyla ilgili şok etkisinden birkaç örnek verebilirmiyiz .Devam edeceği kesin olmadığı gibi devam etmeyeceğide kesin değil ki
Kuran bu ayette ehli kitabin zaten sahip olduğu bir bekleyişi dillendirmektedir. Onlara Isa ağzıyla iste beklediğiniz kimse budur diye Muhammed tanıtılmaktadır. diyorsunuz
Peki sizce bu sahip oldukları bekleyişlerinin nedeni ne olabilir acaba,hiç düşündük mü yoksa Tevrat ve incildeki bilgilerden mi kaynaklanıyor İsanın diliyle temsil dediğimiz saf /6 ise A'raf /157 ye ne diyeceğiz
Elçi bekleyenlerin olumsuzluğuna birkaç örnek verecek olursak neleri verebiliriz
Değerli muhliskul kardeşim ve sayın Haktan sapmaz hocam bu konuyu bir daha gözden geçirmenizi istiyorum
Umarım sevgili kızınızın durumu düzelmiştir,Tekrar Allah'tan şifa diliyorum
Muhabbetle
|