HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: AHZAP SURESİ 56. AYETİ NASIL ANLAMALIYIZ? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
halukgta
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı halukgta

Metehan kardeşim bu ve buna benzer birçok ayet var. Öğrenci arkadaşımız ölen bir insan arkasından dua edilirmi türünden ayet varmı deyince, ben yanlız bu örneği verdim. Bahsettiğiniz ayette aslında olur. Düşünelim acaba dua edilecekler konusunda bir ayrım varmı? yani yanlız yaşayanlara dua edebilirsiniz ölenlere edemezsiniz diye bir yasak yoksa, bu konuda bizler bir yasağı asla koyamayız.  
Yukarı dön Göster halukgta's Profil Diğer Mesajlarını Ara: halukgta
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhaba Haluk bey;

9/84 de "dua" kelimesi geçiyormu önce o konuya bir çözüm bulalım inşaallah.

9/84:

"vela tusalli ala ehadin minhum mate ebeden : onlardan ölmüş biriyle asla irtibat kurma

vela tegum ala gabrihi : ve kabri üzerinde durma

innehum keferu billahi ve rasulihi : çünkü onlar Allah ve Resulunu tanımamış/inanmamış

vematuvehum fasigun : imandan çıkmakla ölmüşlerdir."  

Bahsi geçen ayet siyak ve sibakıyla birlikte dikkate alındığı vakit, bunlar inkarından dolayı yaşarken ölü kabul edilen münafıklardır. Dahası ayetin devam eden cümlesinde hayatta olup yaşadıklarıda görülmektedir.

25/33 gereği kendi kendini tefsir eden Kur'an 9/84 ayetininin tefsirini, 35/22 ve 27/80 ayetleriyle karşımıza çıkarmaktadır. Şöyleki;

"Diriler de eşit olmaz, ölüler de. Allah dilediğine işittirir. Ama sen, kabirlerdekilere işittiremezsin." 35/22 (ynö)

"Sen, ölülere işittiremezsin. Eğer dönüp giderlerse, sağırlara da çağrıyı duyuramazsın." 27/80 (ynö) 

Ayrıca Kur'an da müstakil bir kavram olarak geçen "dua" kelimesi bu bahsi geçen 9/84 de geçmemekle birlikte, kaldı ki bu kelimeyi sizin gibi anlamıyorum.

Teşekkür ederim.

Muhabbetle...   



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

Sayın öğrenci98,

Vermiş olduğunuz,

"Diriler de eşit olmaz, ölüler de. Allah dilediğine işittirir. Ama sen, kabirlerdekilere işittiremezsin." 35/22

"Sen, ölülere işittiremezsin. Eğer dönüp giderlerse, sağırlara da çağrıyı duyuramazsın." 27/80 

ayetlerinin 9/84'i tefsir ettiğini düşünüyorum, bu konuda size katılıyorum.

Teşekkür ederim.




__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhaba Metehan bey;

25/77 ayetiyle birlikte Kur'an bütünlüğündeki "dua" kelimesini yanlış değerlendirmeden dolayı birçok problem çıkmaktadır. Daha önce bir arkadaşın "namazda okunan Kur'an i dualar" türünden açtığı bir başlığa bir kısım eleştri ve açıklamalarda bulunmuştuk. Dilerseniz orayada bir göz atabilirsiniz.

DUA : ÇAĞRI

Mümin Allah'a çağırır. Allah'a çağırmayanın Allah'ı çağırma gibi bir lüksü olamaz. Allah'a çağrıda tıkandığın zaman, Allah'ı çağrıdır. Allah'ı çağırmak ise dünyalık olan kat, yat, çekyat vs. türü şeyler istemekde asla değildir.

Teşekkür ederim.

Muhabbetle...



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhaba sayın Cin13;

Nezaketiniz için bende size teşekkür ederim.

9/84 ile ilgili olduğunu düşündüğümüz açılımı yaparken, devreye giren iki ayetten biri olan 27/80 ayetinde geçen, "...vela tusmius summed duae : sağırlara da çağrıyı duyuramazsın..." ifadesinde yer alan ve farklı anlayışlarla problem oluşturulan "dua : çağrı" kelimesinin izahıda otomatik olarak ortaya çıkmaktadır.

Selamlar.

Muhabbetle...



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
Metehan2003
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 11 ocak 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Metehan2003

öğrenci98 Yazdı:

Merhaba Metehan bey;


25/77 ayetiyle birlikte Kur'an bütünlüğündeki "dua"
kelimesini yanlış değerlendirmeden dolayı birçok problem
çıkmaktadır. Daha önce bir arkadaşın "namazda okunan
Kur'an i dualar" türünden açtığı bir başlığa bir kısım
eleştri ve açıklamalarda bulunmuştuk.


DUA : ÇAĞRI


Mümin Allah'a çağırır. Allah'a çağırmayanın Allah'ı
çağırma gibi bir lüksü olamaz. Allah'a çağrıda tıkandığın
zaman, Allah'ı çağrıdır. Allah'ı çağırmak ise dünyalık
olan kat, yat, çekyat vs. türü şeyler istemekde asla
değildir.


Teşekkür ederim.


Muhabbetle...



Selam Sayın öğrenci98,
Öncelikle pek mütevazi rumuz kullanmanıza rağmen uzun
zamandır takip ettiğim kadarı ile pek değerli bilgiler
vermektesiniz.Allah ilminizi arttırsın ve paylaşımınızdan
dolayıda ecrinizi de elbette.
Konuyu pek dağıtmak istemem ama yeri gelmişken 25/77
ayetiyle birlikte benim Dua konusunda düşüncem
POZİTİF ENERJİLER (iyi dilek, dua ve pozitif elektrik
vb.)insanların beyin dalgalarını bir gaye uğruna
yönlendirmeleri ve odaklamalarıdır.
Aynı şey Dua nın Negatifi olan BEDDUA için de geçerlidir.
Bu sebepledir ki, konsantrasyon ne derece güçlü olursa,
DUA'ya icâbet de o derece süratli olur. Bunun için
denmiştir, "mazlumun duası yerde kalmaz; âh alan felâh
bulmaz!."
Dedesinde çıkmasa, torununda çıkar o "âh"ın neticesi!.
Nasıl mı, çok basit!.
Dedenin aldığı "âh" dalgaları, onun öyle bir genetik
düzenini etkiler ki, neticesi kendisinde ortaya çıkmasa
bile, çocuğunda veya torununda genetik intikal
dolayısıyla ortaya çıkar; ve dedesinin cezasına mâruz
kalır. İşte bu yüzden denmiştir, "Dedesi erik çalmış,
torunun dişi kamaşmış" diye.
Peki Dua kaderi etkiler mi? Elbette bunun cevabınıda en
iyi yine Kuran veriyor;Zunnunun kıssasında...
(balık sâhibi Yûnus’u da an)!

Muhabbetle...




__________________
"Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Yukarı dön Göster Metehan2003's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Metehan2003
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Selam Metehan bey;

Tevazuyla dillendirdiğiniz kelimelerden dolayı size teşekkür ederim.

Vermiş olduğunuz örnekten hareketle genetik bilimi ve yansıması şekliyle ortaya çıkan ilimle ilgili bilgim yok.

Kader konusu ise çok kompleks bir konu. Örneğin "kul kaderini yaşar bahtına ne çıkarsa" sözüyle birlikte, "kul, kendi kaderini kendisi çizer" sözüde doğrudur. Yani ademoğlunun yaşamında karar vermeden ve parelelinde karar vererek kendine isabet eden çok şey vardır. 

Dua (Allah'a ve Allah'ı çağrı) ise, direkt olarak dünya ve yansıması olarak ahirette kişinin kaderini değiştirmektedir.

Muhabbetle...



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
halukgta
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı halukgta

  Sayın arkadaşım önce verilen diğer örneklere bakalım.( "Diriler de eşit olmaz, ölüler de. Allah dilediğine işittirir. Ama sen, kabirlerdekilere işittiremezsin." 35/22) Burada Allah ne demek istiyor sizce, dua ile ilgisimi var ? Allah kuranı diriler için indirdim diyor. Sana indirdiğimi yaşayanlara tebliğ et ölülere değil diyor. ölülere ancak ben işittiririm açıklamasıda yapıyor. Bu ayeti mezar başında kuran okuyanlara söyleyebiliriz. Peyganberimizin kabirdekilere işittirmek gibi bir görevi olmadığını anlıyoruz, zaten istesende yapamazsın diyor. Yine yazılan şu ayette aynı konular içindir. ("Sen, ölülere işittiremezsin. Eğer dönüp giderlerse, sağırlara da çağrıyı duyuramazsın." 27/80 ) Ölülere anlatamayacağını söylediği gibi yaşayan sağırlarada anlatman mümkün değil diyor. Bakın buradan güzel birşey çıkarabiliriz peygamberimizden günümüzde şefaat umanlara güzel bir örnek bence, birazcık düşünen için tabi.

  Sayın arkadaşım gelelim 9/84. ayette anlatılana. Aslında söylediğiniz sözlerin ne anlama geldiğini önce iyi düşünmenizi rica edeceğim. (onlardan ölmüş biriyle asla irtibat kurma.) Acaba ölmüş biriyle nasıl irtibat kurulur sizce? Telepati yoluyla mı, yoksa ruh çağırmaktan mı bahsediyor? Burada onun için namaz kılma cenaze törenine katılma diyor. Namazın kelime anlamı nedir? Duadır eğer namaz ölen için törende kılmış isek ona dua ediyoruz anlamındadır. Çünkü ölen için ayrıca bir namaz yoktur yalnız bir törenden ibarettir. Buradan da anlaşılıyor ki namaz burada açıkça dua anlamındadır. Tabi bu benim düşüncemdir onu da belirtmeliyim. Bu ayette de anlatılan bunlar için dua etmeyin anlamı vardır ayette. (ve kabri üzerinde durma) Bu ayetten anlayacağımız onların mezarlarına gitme, cenaze törenine katılma diyor.

  Kuranın bütününü düşündüğünüzde Allah iman etmeyenleri affetmeyeceğini söyler birçok ayetinde buda onlardan birisidir. Kuranda bunun çok örnekleride vardır, hatta peygamber eşleri örnek verilmiştir. Ama dikkat edin iman etmiş ama günahları olan insanlar için böyle bir kesin emri yoktur. Daha doğrusu kendisine dua edilmesini isterken ölen iman etmiş sevdikleriniz için dua etmeyin demez hiçbir zaman Allah. Ama dikkat edin iman etmeyenler için bunu söylüyor, gerçi siz onu dua olarak kabul etmiyorsunuz, ölen birisi ile irtibat kurma olarak anlıyorsunuz. Önemli değil öyle kabul edelim, bu demek ki iman eden bir insan için bunu yapabilirsiniz anlamı çıkar öyle değil mi dostum? Nasıl irtibat kurabiliriz duanın dışında, başka bir yol görülmüyor. Dikkat ederseniz Allah yasakladıkları hakkında kesin açıklama yapmıştır, onun dışında ki meşru yolları açık bırakmıştır. Bu tezden yola çıkalım ve kendimize soralım, yukarıdaki ayette iman etmeyenlerin cenaze törenine katılmayın ve sizin tabirinizle irtibat kurmayın, ama esas anlamı namazını kılmayın diyorsa. Diğer iman edenler için bunu yapabilirsiniz anlamındadır. Ölen birinin namazını kılmak ona dua etmektir. Ben bunları anladım yanlışımı Allah affetsin. Düşünün Allah ayetinde ne diyordu? (DUANIZ OLMASA RABBIM SIZE NE DIYE DEGER VERSIN KI.) peki yalnız kendiniz için ya da yaşayanlar için dua edin diye bir ayrım var mı? Ben göremedim varsa yanıldığımı hemen kabul ederim. Allah bu dini sizler için kolaylaştırdım diyor da, bazı konularda serbestlik tanıyorsa bence bizler kesin sınırlama yapmamalıyız. Bunu günümüzde zaten yeteri kadar yapıp islamı zorlaştıranlar var. Selametle halukgta

Yukarı dön Göster halukgta's Profil Diğer Mesajlarını Ara: halukgta
 
halukgta
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı halukgta

Bir ayet daha geldi aklıma onuda hatırlatmak isterim konu ile ilgili.

 İbrahim suresi 41:.... "Rabbimiz, hesabın ortaya geleceği gün; beni, anne-babamı ve inananları affet.

Bu ayette Hz. İbrahim kendi soyu için yaptığı duadır. Bahsedilenlerin hepsinin yaşayanlar için olduğunu söyleyebilirmiyiz? kesinlikle hayır. Düşünün hesabın ortaya çıkacağı gün tüm müslümanları ve yakınlarını affet diyor İbrahim peygamberimiz. Allah a bu bir duadır ve yaşayan yada ölen ayrım yapılmadan tüm iman edenler için.

 

 

 

Yukarı dön Göster halukgta's Profil Diğer Mesajlarını Ara: halukgta
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhaba Haluk bey;

Üzerinde konuşulan konularla ilgili düşüncelerimi anlatmaya çalıştım. Galiba bu konuda anlaşamayacağız gibi görünüyor.

Ölmüş kişiler için yapılacak dua noktasında size sual yönelttim, siz ise yaşayan münafıklarla olan irtibatın kesilmesi ile ilgili emri, ölü kişiye yapılan duaya delil getirdiniz! İlginçtir ki, böyle önemli olduğu zannedilen ve günübirlik uygulanan kabule ait Kur'an da delil yok!

Sonradan 14/41 ayetini ise Kur'an bütünlüğünden kopararak yeni bir delil olarak verdiniz. Oysa bu vermiş olduğunuz ayeti ise, 9/114 ayeti ile beraber değerlendirdiğinizde, İbrahim(as.)'in babası hayatta iken yaptığı ve tebliğ neticesinde Allah düşmanı olduğu kesinlik kazanınca bu istiğfar isteğine nokta koymuş olduğunu göreceksiniz inşaallah.

"İbrahim’in babası için af dilemesi, sadece ona verdiği bir söz yüzündendi. Onun Allah düşmanı olduğu kendisi için açıklık kazanınca, ondan uzaklaştı. Şu bir gerçek ki, İbrahim başkaları için gamlanıp ah eden ince yürekli yumuşak bir insandı / tam bir evvahtı." 9/114 (ynö) 

Sünni ulema ise ölmüş kişilere yapılacak dua konusunda sünnetin yanısıra, Kur'an da zorlama bir yorumu tercih ederek sizden daha farklı bir şekilde değerlendirip, 59/10 ayetini delil getirmektedirler. Oysa bu ayette, siyak ve sibakı dikkate alındığı vakit görülecektir ki, muhacirin hicretten sonra, ensar için yaşadıkları zaman içinde Rabb'imizden yapmış olduğu istekleridir.

Muhabbetle... 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats