Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
28.Şubat.2009
Furkan suresi 27,28,29,30
Haktansapmaz : Furkan 27,28,29. ayetler zalim/kafir/mücrimin o günkü pişmanlığını, hayıflanışını, üzüntüsünü, ızdırabını resmediyor. 30. ayetin de Resul'ün: "Rabbim! benim halkım bu Kuran'ı kabule yanaşmadı, onu kötüledi; onu saçma, abuk sabuk sözler vs addetti (ittexazû...mehcûra)" diyerek kavmi için üzüntüsünü seslendiriyor, diye anlıyorum.
Elmalılı- 26 - İşte o gün gerçek hükümranlık, çok merhametli olan Allah'ındır. Kâfirler için ise o, pek çetin bir gündür.
27 - O gün zalim kimse ellerini ısıracak: "Eyvah!" diyecek, "keşke Peygamberin yanında bir yol tutsaydım!"
28 - "Eyvah!" diyecek, "keşke falancayı dost edinmeseydim.
29- Çünkü zikir (hatırlatma / Kuran) bana gelmişken o, hakikaten beni ondan saptırdı. Şeytan insanı yapayalnız ve yardımcısız bırakmaktadır.
30- Peygamber dedi ki: "Ey Rabbim! Kavmim bu Kur'ân'ı terkedilmiş (bir şey yerinde) tuttular."
31- Ve işte biz böyle her peygamber için günahkarlardan bir düşman yapmışızdır. Bununla beraber hidayet verici ve yardımcı olarak Rabbin yeter.
Hayrullah41 notu : burada hitap “kafir” leredir. Kafir’den anladığım bildiği halde gizleyen, örten, üstüne yatan, UYGULAMAYANdır. Kafir olan aynı zamanda “zalim” olmaktadır. Yani hem kendisine hem de başkalarına zulmetmektedir. Dolayısı ile bu tanımlama altına Yahudiler, hristiyanlar ve Müslümanlar da girebilir. Ve dikkat edilmesi gereken nokta “keşke falancayı dost edinmeseydim” ifadesidir. Buradaki dost edinmeden anladığım, birisinin görüşleri, uygulamaları doğrultusunda amel etmektir. Bu noktada amacım hakaret etmek değil fakat düşünen akıllara şu soruyu tekrar sormaktır :
Ben fiziksel olarak günün belirli zamanlarında ayakta kuran okuyor, üzerinde düşünüyor ve anlamaya çalışıyorum, Allah’a boyun eğiyor ve yere kapanıyorum. Çünkü zaten rukuyu ve secdeyi MECAZİ anlamda yaşıyorken, üzerine bir de fiziksel olarak bütün azalarımı ve bedenimi şahit tutuyor, dünyalık bedenime de emr ediyorum, kalbin itaat diyor, öyleyse eğil ve yere kapan. Hiç zorlanmıyorum, ve bunun ŞİRK olmadığını da biliyorum. Zira her kıyamda “iyya kenabudu ve iyya kenastin” diyorum. Başka kimseden şefaat beklemiyor, araya aracılar sokmuyorum. Öyle ise, bunlar yoktur diyenleri dost edinirsem ne oluru soruyorum kendime ve uygulamalarımda dost edinmiyorum. Çünkü biliyorum ki benim uygulamalarım da ŞİRK yok, öyleyse neden yapmayım bana zara ne diye soruyorum. Ve Namazı belirli vakitlerde DEVAMLI olarak kılmadığım zamanlardaki günah dairesine adım adımı yaklaştığım geçmişimi hatırlıyor ve namazımı dosdoğru kılmaya GAYRET ediyorum.
|