HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Ortak Meal-Yorum Çalışması
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Ortak Meal-Yorum Çalışması
Konu Konu: Bakara 240. Ayet Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
dinveahlak
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 25 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 26
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dinveahlak

 Selamun Aleykum

Benim 2 yıldır yaptığım kuran okumalarımda bu ayetitteki vasiyyetin Allahın müminlere tavsiyesi olduğu yoksa ölecek olanın vasiyet mecburiyeti anlamında olmadığı yönünde ortaya çıkmıştır.

Meali sitemden aynen  kopyalıyorum.

240-Sizin ölüp de geride eşler bırakanlarınızın eşleri hakkında bir tavsiye olmak üzere evlerinden çıkarılmaksızın bir yıla kadar faydalandırılması gerekir. Eğer kendileri çıkarlarsa haklarında yapmış oldukları bu işlemden dolayı sizin sorumluluğunuz yoktur. Allah her şeye güç yetiren ve en doğru kararı verendir.



__________________
Samimi olanlar için aklın yolu birdir
Yukarı dön Göster dinveahlak's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dinveahlak Ziyaret dinveahlak's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Aleykumusselam Dinveahlak kardeşim,

Güzel...

Soru şu: Bir yıldan sonra kadının durumu ne olacak? Bir yıl bitti ve kadının medeni halinde bir değişiklik olmadı, kadın evden çıkarılabilir mi, çıkarılamaz mı? Neden? Varsa, kanıtını da yazın lutfen! 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

dinveahlak Yazdı:

 Selamun Aleykum

Benim 2 yıldır yaptığım kuran okumalarımda bu ayetitteki vasiyyetin Allahın müminlere tavsiyesi olduğu yoksa ölecek olanın vasiyet mecburiyeti anlamında olmadığı yönünde ortaya çıkmıştır.

Meali sitemden aynen  kopyalıyorum.

240-Sizin ölüp de geride eşler bırakanlarınızın eşleri hakkında bir tavsiye olmak üzere evlerinden çıkarılmaksızın bir yıla kadar faydalandırılması gerekir. Eğer kendileri çıkarlarsa haklarında yapmış oldukları bu işlemden dolayı sizin sorumluluğunuz yoktur. Allah her şeye güç yetiren ve en doğru kararı verendir.

 

Merhaba Mustafa,

sitendeki meal çalışmaların mevcut meallerden anladıklarının bir yorumumu yoksa orijinal metinden yapılan çeviri mi?

Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
dinveahlak
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 25 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 26
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dinveahlak

Merhaba kardeş

Selamun aleykum

İlgili sitedeki meal orjinal metinden yaptığım okumalarımın kendi dilimde ifade bulmuş halidir.

Yani bu meal tamamen şahsıma ait olup 2 yıldır giriştiğim bu yolda ancak 7 surenin mealini tamamlayabilmiş bulunmaktayım. İnşaallah Rabbim tamamını okumayı da nasip edecektir. Amin.

Muhabbetler...



__________________
Samimi olanlar için aklın yolu birdir
Yukarı dön Göster dinveahlak's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dinveahlak Ziyaret dinveahlak's Ana Sayfa
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

aleyküm selam Mustafa,

genelde takıldığım noktalarda Haktansapmaz'a sorarım bu kelimenin anlamı nedir türevleri nelerdir vs diyerekten..şimdi listeye sende eklendin haberin ola..:)

Allah razı olsun,bu çalışmalara ihtiyacımız var ancak,

biraz evvel bir konu açmıştım çevirilerle alakalı..gördün mü bilmem..
hani biraz sitende inceledim..tamamen tarafsız arı duru olarak bu çalışmayı  yaptığını söyleyebilir misin?

misal dikkat ettimde,

salat kelimelerini genelde namaz olarak çevirmişsin..bu yaklaşım senin zihnen yanlı olduğunu mu gösteriyor yoksa ayette gerçekten bir namazdan mı bahsediyor?


Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
dinveahlak
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 25 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 26
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dinveahlak

yeniden merhaba İbrahimizm!!!

Şöyle bir durum söz konusu. Kuran ayetleri kuranı açıklıyor. Kuranın bütünlüğünde bağlantılar olduğu gibi kuranın dizilişinde yukarsıyla aşağısıyla bağlantılar söz konusu. Bu bakımdan kuranı okumaya başlayan kimse süreç içersinde ayetleri daha iyi anlayabiliyor.

Mesela ben zaman içersinde önceki ayetler üzerinde zaman zaman yeni düzeltmelere gitmek zorunda kalıyorum. Zira yeni okuduğum ayetler anlayışımı geliştiriyor. Misal olarak nisa 3. ayette meallerde hep o halde bir tane ile yahut elinizdeki cariye ile yetinin denirken ben o gün fevahideten ev ma meleket eymanukum kısmının yukardaki fenkihu emrinin mefulu olduğunu gördüm. O halde bir taneyle yahut elinizin altındakiyle evlenin diye yazdım Ama dipnotta da şu anki anlayışım bu diye not düştüm. yetinin şeklindeki eylemin metinde olmadığını sokuşturulduğunu gördüm (3-Eğer yetimler hakkında, adaleti koruyamamaktan korkarsanız diğer kadınlardan hoşunuza gidenlerini ikişer üçer dörder nikâhlayın. Eğer Bu durumda da adil davranamamaktan korkarsanız bir tanesini ya da elinizin altında olanı nikâhlayın. Bu zulmetmemeniz açısından daha uygundur.

Takdir edersin ki kuranın kavramlarını kurandan alacaksak hemen birinci ayette doğru anlamı veremeyebiliriz. Zira kültürdeki dil bizi etkisi altına almış. Bu bakımdan namaz yerine peşinen başka birşey yazmam ön yargı olurdu. Ben kurana her türlü ön yargıdan ve her türlü tepkisel bakıştan uzak yaklaşmaya çalışıyorum.

Namaz diye çevrilen kelimenin kuranda birçok farklı türevleri var. Bu türevleri doğru anlayabilmek zaman alacak. Yalnız şöyle bir durum söz konusu. Namaz kelimesi farsça bir kelime kurandaki karşılığı ise salat. Buda gösteriyorki biz dini anlarken farsların aşırı bir şekilde etkisi altında kalmışız. mademki salat kavramı anlayışımız bağlamında yeterince açıklayıcı olmamış namaz kavramı yerine keşke süreçte Türkçe bir kavram kullanılabilseydi diye düşünüyorum.

Benim şu aşamaya kadar tespit ettiğim salatı en iyi karşılayan türkçe ifade yönelim ifadesi oldu. Yönelim ifadesi hem amaç hem eylem anlamında yönelişi davranışı düşünceyi ortaya koyuyor.

Bu bağlamdan ben Enam 162. ayeti şöyle çevirmişim.

162-De ki: “Benim yönelimim, ibadetim, yaşamım ve ölümüm âlemlerin Rabbi Allah içindir”.

Bu bakımdan daha kuranın üçte birini dahi okumayı gerçekleştirememiş iken tüm kavramları doğru kavramam elbetteki söz konusu olamaz. Deşerlendirmelerim kurandan şu an öğrenebildiklerimdir.

Bu metodumda Ali imran 7. ayet benim için çok yol gösterici olmuştur. O ayetteki nuzul sebebi necranlı hiristiyanların kafalarındaki inancı kurana onaylatma çabası bugün maalesef birçoğumuzun düştüğü bir yanlış olabiliyor. Önceden bir mezhep ediniyoruz sonra da kuranda mezhebimizi delillendirmeye çalışıyoruz.

Halbuki ben ali imran 7. ayette söylenenin şu olduğunu gördüm. Kurana bir mezhebi anlayışla yaklaşılmamalı. Yani kendi düşüncemizi kurana onaylatmak için yaklaşılmamalı. Bu kuranı doğru anlayabilmenin ön şartıdır. Buna samimi olmak da diyebiliriz. İkinci şart ise dayanak olarak alacağımız kafamızdaki düşünce fikir mezhep arzu olmamalı dayanağımız kuran ayetlerinin açıklamaları olmalı. Şöyleki: rasihun bir şeyin yerini iyice bulanlar demektir. resehe yerini iyice tespit etmek bulmak anlamına geliyor. rasihune fil ilim olmak ise bilgi bakımından yerini iyice tespit etmek oluyorki Kurani bağlamda dayanağın Allahın ayetleri olması anlamına geliyor.

Yani kuranı samimi olanlar kafasındakini delillendirmek için değil Allahın muradını samimice anlamak için kurana yaklaşanlar anlayabilir. Bunun için kafamızdaki anlayışı delillendirmek yerine Allahın ayetlerini dikkate almamız gerekiyor.

Tevil kavramının anlamını ise bir şeyin hakikatini açıklamak olarak tespit ettim. Zira tevil kelimesi isim fiildir. Yani bir eylemin ismi. Türkçede mek mak eylem isimlerinde olduğu gibi mekli maklı karşılığı olmalı. tefil babından mastardır. sülasisi eveledir. Tefil babında evveline yani aslına ulaştırmak anlamına geliyorki bir şeyin hakikatini açıklamak demektir. Bu bakımdan Onun tevilini ancak Allah bilir demek Onun hakikatini açıklamayı ancak Allah bilir demektir. Ayet kuranı aöıklama yetkisini kendisinde gören necranlı hiristiyanlara reddiye niteliği taşıyor.

Yani ayet diyorki kuranı aöıklama yetkisi Allahındır. Farklı anlamlara çekilebilecek ifadeleri kafanıza göre anlamayın Allahın açıklamalarını dayanak alın. Yani mümine düşen Allahın açıklamalarını dayanak almak ayetleri kafasına göre anlamamaktır.

Ali imran

7-İlahi kelamı sana indiren odur. Onda muhkem ayetler vardır. Onlar ilahi kelamın anasıdır. Diğerleri ise müteşabihlerdir. Kalplerinde eğrilik olanlar müteşabihlerine fitne çıkarmak ve onun[4] hakikatini açıklamak arzusuyla yönelirler.  Hâlbuki Onun[5] hakikatini açıklamayı[6] sadece Allah bilir. İlme dayananlar ise“biz ona[7] inandık her biri[8]Rabbimizin katındandır” derler. Yalnızca aklıselim sahipleri hakkıyla düşünebilir.

Allah kuranı anlama noktasında samimi olan ve Allahın açıklamalarını dayanak alıp inandık hepsi rabbimizin katındandır diyen kullarından eylesin cümlemizi inşaallah. Amin

muhabbetler...



__________________
Samimi olanlar için aklın yolu birdir
Yukarı dön Göster dinveahlak's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dinveahlak Ziyaret dinveahlak's Ana Sayfa
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

dinveahlak Yazdı:

...yeni okuduğum ayetler anlayışımı geliştiriyor. Misal olarak nisa 3. ayette meallerde hep o halde bir tane ile yahut elinizdeki cariye ile yetinin denirken ben o gün fevahideten ev ma meleket eymanukum kısmının yukardaki fenkihu emrinin mefulu olduğunu gördüm. O halde bir taneyle yahut elinizin altındakiyle evlenin diye yazdım Ama dipnotta da şu anki anlayışım bu diye not düştüm. yetinin şeklindeki eylemin metinde olmadığını sokuşturulduğunu gördüm (3-Eğer yetimler hakkında, adaleti koruyamamaktan korkarsanız diğer kadınlardan hoşunuza gidenlerini ikişer üçer dörder nikâhlayın. Eğer Bu durumda da adil davranamamaktan korkarsanız bir tanesini ya da elinizin altında olanı nikâhlayın. Bu zulmetmemeniz açısından daha uygundur.

Merhaba Mustafa kardeşim. Çok eşlilik konusu bu forumda enine boyuna müzakere edildi ve sonunda ben doğru olduğuna inandığım görüşü bir makalede açıklamaya çalıştım. Aşağıdaki alıntı oradan iki bölüm. 

Konu: نكح fiilinin Nûr 32 ve Nisâ 3'teki harekeli halleri.  

ÇOK EŞLİLİK ZULÜMSE ÇOK EŞLİ OLUN (?!) Evli olanların evlendirilmesi Nûr 32’ye göre haram ama Nisâ 3’e göre caiz. Allah’a mı ait bu çelişki? Hayır! Allah çelişkiden arınmıştır (4:82). O halde bu iki ayet arasındaki çelişki insanlar tarafından üretilip Allah’ın kitabına sokulmuştur.

 

Açıklaması şu olabilir:

 

وانكحوا الايامي منكم Bekarlarınızı evlendirin (Nûr 32)
فانكحوا ما طاب لكم من النساء …kadınlarla evlenin (Nisâ 3)

 

 

Görüldüğü üzere hem Nûr 32′de hem de Nisâ 3′te نكح var. Ama bu, Nûr 32’de eNKiHu okunacak şekilde harekelendiği halde Nisâ 3’te iNKiHu okunacak şekilde harekelenmiş.

 

enkihu: evlendirin
inkihu: evlenin.

 

Eğer نكح, Nûr 32’de olduğu gibi, Nisâ 3′te de eNKiHû okunacak şekilde harekelenseydi Nisâ 3’te “Kadınların ikişerini ve üçerini ve dörderini evlenDİRin” deniyor olacak, Allah’ın Kitabına mevcut çelişkiler boca edilmeyecekti.

 

Hz Peygamber’in mushafında نكح harekesizdi. Ona Nûr 32’de eNKiHu ve Nisâ 3’te iNKiHu kıraatini dayatan harekeler Miladî 8. yüzyılın başlarında eklendi. Abul Taher’in “Querrying the Koran” başlıklı yazısında belirttiği üzere Irak valisi Haccac-ı ZALİM’in özendirmesiyle (2):

 

Kuran’ı okuyanlar yıllar ilerledikçe onu daha zor anlar oldu, diyor Dr Puin. Akla yatsın diye değişiklikler yaptılar. Örneğin MS 694-714 döneminin Irak valisi Haccac bin Yusuf Kuran’a 1.000’den fazla elif harfi boca etmekle övünüyor.

 

Harekeler de Kuran’a Haccac’ın özendirmesiyle eklendi. Onun sağladığı değişiklikler Kuran tarihinin önemli bir aşamasıdır.

 

*

 

Ayetlerin doğru çevirisi şöyle olabilir:

 

Yetimlerin mallarını geri verin. Temizi pisle değiştirmeyin. Onların malını kendi malınıza katıp yemeyin; büyük günahtır bu (2).

 

Yetimlere haksızlık etmekten korkuyorsanız size yetki veren kadınların ikişerini ve üçerini ve dörderini evlendirin. Ama bunda da adil olamamaktan korkuyorsanız yalnızca birini. Ya da yeminlerinizin sahip olduklarını. Darlığa düşmekten kurtulmanız için uygun olan budur (3)

 

Kadınların mallarını karşılıksız geri verin. Ama onlar birazını kendiliklerinden size bırakırlarsa sağlıkla ve çekinmeden yiyin (4). Allah’ın izniyle sizi ayakta tutan malları aklı ermeyenlere geri vermeyin. Ama onları yedirin, giydirin ve hoşça tutun (5) Yetimleri evlenmelerine kadar sınayın; yaşlarına geldiklerinde onları olgun bulursanız mallarını kendilerine verin; büyüverirler diye aceleyle israf etmeyin… (6).

 

Burada inananlara söylenen şudur:

 

Yetimlerinizin malını yanlışlıkla yiyip o büyük günaha girmekten korkuyorsanız elinizde yetim malı tutmayın. Yaşına eren yetimelerinizin mallarını geri verin (4:6). O arada size ana babaları gözüyle bakıp yetki veren yetim kadınların ikişerini ve üçerini ve dörderini evlenDİRin (enkihu).

 

Ama yetimelerinizin Allah’ın izniyle sizi de ayakta tutan malları ile (4:5) yatırım yaptıysanız ve topluca evlenmek isteyen sahibelerine iade etmek üzere bir anda denkleştirmek sizi malî darlığa sokacak ve yetimelerinize eksik mal verip haksızlık etmenize yol açacaksa yalnızca bir yetim kadını evlendirin.

 

Ya da sevabına iyilik etmek istiyorsanız yeminlerinizin sahip olduğu garibeleri (ma melekeket eyman ukum) evlendirip saygın birer çift olarak topluma kazandırın. Onların malı yok. Mal devri söz konusu olmadığına göre onları topluca evlendirmek sizi malî darlığa düşürmez.

 

http://www.hasanakcay.net/?p=673



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Ahzab 23 :

Elmalılı Hamdi Yazır

Müminlerdendir o erler ki Allah'a verdikleri ahde sadakat gösterdiler. Kimi adağını ödedi (canını verdi), kimi de beklemektedir. Onlar, ahidlerini hiç değiştirmediler.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

dinveahlak Yazdı:
Benim şu aşamaya kadar tespit ettiğim salatı en iyi karşılayan türkçe ifade yönelim ifadesi oldu. Yönelim ifadesi hem amaç hem eylem anlamında yönelişi davranışı düşünceyi ortaya koyuyor.

Bu bağlamdan ben Enam 162. ayeti şöyle çevirmişim.

162-De ki: “Benim yönelimim, ibadetim, yaşamım ve ölümüm âlemlerin Rabbi Allah içindir”.

Bu ayetteki "salét" kelimesini, 75/31-32'den hareketle "din/iman" olarak anlasak ve cümleyi, "...Allah içindir." yerine "...Allah'ındır/Allah'a aittir." şeklinde noktalasak, ayet daha doğru anlaşılmış olmaz mı? "Benim namazım/yönelimim, ibadetim, yaşamım ve ölümüm âlemlerin Rabbi Allah içindir." anlayışı bana arızalı geliyor. AllahIn bu saydıklarımıza ihtiycı mı var? Bence ayet; " Kesinlikle benim dinim/inancım, kulluğum, hayatım ve ölümüm insanların sahibi Allah'a aittir." çevrilirse daha sahih olur.

Muhabbetle.

Mustafa Hocam, size Bakara 240'ı çevirinizle ilgili bir soru yöneltmiştim! 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
dinveahlak
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 25 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 26
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dinveahlak

Selamun Aleykum

Dostlar ttnet adsl aboneliğimi iptal ettim. Bu yüzden yazıları okuma ve cevaplama durumum değişti.

Öncelikle haktansapmaz kıardeşim

162-De ki: “Benim yönelimim, ibadetim, yaşamım ve ölümüm âlemlerin Rabbi Allah içindir”.   ayetinde Allah içindir ifadesi benim anladığım şekli ile Allah'ın rızasını dikkate alırım benim önceliğim Allah'ın rızasına uygunluktur, onun yasalarına uygun davranmak benim ana prensibimdir anlamındadır. Ben öyle anlıyorum



__________________
Samimi olanlar için aklın yolu birdir
Yukarı dön Göster dinveahlak's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dinveahlak Ziyaret dinveahlak's Ana Sayfa
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats