HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Abdest ritüeli.. Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
muratmatrak
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 22 mart 2009
Yer: United Kingdom
Gönderilenler: 132
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muratmatrak

(NAHL) 97.Erkekten dişiden her kim mü'min olarak iyi bir amel işlerse muhakkak ona hoş bir hayat yaşatacağız ve yapmakta oldukları amellerin daha güzelile ecirlerini muhakkak vereceğiz

(NAHL) 98.İmdi Kur'an okuduğun vakıt evvelâ Allaha sığın o recîm Şeytandan

Salat iyi bir ameldir ki.!Kur'an okumak onun bir parcasidir bu ameli yaparken seytanin durtulerinden,vesveselerinden Allah'a siginmaliyiz.Manevi temizlikte en onemli unsurlardan,

(NİSA) 43. Ey iman edenler! Siz sarhoş iken -ne söylediğinizi bilinceye kadar- cünüp iken de -yolcu olan müstesna- gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta olur veya bir yolculuk üzerinde bulunursanız, yahut sizden biriniz ayak yolundan gelirse, yahut kadınlara dokunup da (bu durumlarda) su bulamamışsanız o zaman temiz bir toprakla teyemmüm edin: Yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz Allah çok affedici ve bağışlayıcıdır.

Konsantrayson cok onemli ki ne soyledigimizi bilmeliyiz,anlamadigimiz kelimeleri telafuz etmek veya anlasilan kelimeleri telefuz edipte aklimizin baska yerlerde olmasi yani salat'i eda ederken ciflikteki koyunlar aklimiza geliyorsa o salat yaklasmayin demekte yani kafanin temiz olmasi,salata odaklanmasi gerek ki bu manevi temizliktir.

Selametle

 

 

Yukarı dön Göster muratmatrak's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muratmatrak
 
bykhan
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 64
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bykhan

MİRAÇ KANDİLİNİZ müBAREK olsun...
bu gece RasulALLAH S.A.V.'me vasıtasız geldiğine
inandığımız şu ayeti kerimenin nuru ve bereketi üzerimize
olsun inşaALLAH...

285 - Peygamber, Rabbi'nden kendisine ne
indirildiyse ona iman etti. Müminlerin de hepsi Allah'a,
meleklerine, kitaplarına ve peygamberlerine iman ettiler.
"Biz Allah'ın peygamberleri arasında ayırım yapmayız,
duyduk ve itaat ettik. Ey Rabbimiz, bağışlamanı dileriz,
dönüş ancak sanadır." dediler. 286 - Allah hiç kimseye
gücünün yeteceğinden başka yük yüklemez. Herkesin
kazandığı hayır kendisine, yaptığı kötülüğün zararı yine
kendisinedir. Ey Rabbimiz, eğer unuttuk ya da yanıldıysak
bizi tutup sorguya çekme! Ey Rabbimiz, bize bizden
öncekilere yüklediğin gibi ağır yük yükleme! Ey Rabbimiz,
bize gücümüzün yetmeyeceği yükü de yükleme! Bağışla bizi,
mağfiret et bizi, rahmet et bize! Sensin bizim Mevlamız,
kâfir kavimlere karşı yardım et bize.

AMİN

__________________
Gerçekken düş olanlara inananlar ancak düşten gerçeğini bulacak
Yukarı dön Göster bykhan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bykhan
 
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

Sevgili İbrahimizm,

Abdestin maddi temizlik olduğunu, salat için toplanılacağı zaman yapılması gerektiğini düşünüyorum. Elbette her iş manevi temizlik, arınma için araçtır.



__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

İrahimizm!!! Yazdı: 

efenim abdest aslında temizlik değilde aslında zihin temizliğidir..el yıkaması şu anlama yüz yıkaması şu anlama gelir vs vs diyerek işin içinden çıkma çabaları vardı..hani ayetin BATİNİ MANASI nı!!!,yakaladıkları net olamayan görüşlerine didikleteceklerdi...

dostlar..abdesttin zihin vs bilmem ne ile alakası yok..alaka temizlik..

ve öyleyse;

Ey iman edenler, namaza kalktığınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın, başlarınızı meshedin ve her iki topuğa kadar ayaklarınızı da (yıkayın.) Eğer cünüpseniz temizlenin (gusül edin); eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize ondan sürün. Allah size güçlük çıkarmak istemez, ama sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimeti tamamlamak ister. Umulur ki şükredersiniz.

Ben salatın şekilsel bir ritüel olmadığını artık anlamış bulunuyorum ve salatın fiziksel ön hazırlığının, temizlik şartı olduğunuda görüyorum..

Öyleyse salat edecekler,salat talipleri bedenen temiz olmak zorundalar..salat için bir araya gelindiğinde kimse kimseyi kokusuyla rahatsız etmesin amaç bu..

açıkça temizlik...

salatın ne olduğunu sen elbet biliyorsun..salat=namaz değildir..ve namaz=salat değildir..

namaz=tespihtir ve tespih=namazdır.. (İbrahimizm!!!)

 

Mrhaba!

Evvela, “namaz tesbihtir, tesbih namazdır” saptaması kökten yanlış. Tesbih, bütün varlık aleminde olduğu gibi, inananın da, her gün 24 saat, bütün hayatını kapsayan Rabb’ine yaptığı kulluğunun bütünüdür.

Maide 6 ayetinin “…ve in kuntum cunuben fettahherû…”ye ve Nisa 43’ün “…hatté teğtasilû…”ye kadar olan bölümün maddi temizlenme / su ile yapılan yıkama/yıkanma olduğunu savunanlara birkaç sorum olacak.

 “…yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayınız!...” (iğsilû).

“…ve başınızı meshedin (silin, sıvazlayın) ve topuklara kadar ayaklarınızı da!...”(imsehû).

“…ve şayet cünüpseniz, tamamen/baştan aşağı temizlenin!...” (fe-ittahherû / hatté teğtesilû).

Arapça’da el, parmak uçlarından omuza,. ayak da, kalçaya kadardır.

1-Niçin, elleri bileklere yada omuzlara yada (olması gereken yere) gerekli olduğu kadar denmemiş de, dirseklere kadar, deme gereği duyulmuş? Bunun makul bir açıklamasının olması gerekmez mi? Yüz için bir sınırlama getirilmemişken eller için neden sınırlama getirme gereği hasıl olmuş?

2-Ayaklar nereden başlayarak topuklara kadar meshedilecek? Şayet topuklara kadar denmeseydi, siz ayakları, deyince, sadece parmakları mı meshedecek yada yıkayacaktınız?

3-Baş ve ayakları ne ile, neden dolayı, niçin, ve ne kadar meshedeceksiniz? Başınızın ve ayaklarınızın kiri, pası, teri, pis kokusu meshetmekle çıkıyor mu?

4-“Şayet cünüpseniz”, neden bütün vücut yıkansın! Gerekli yerler gereği kadar yıkansa niçin yeterli olmasın?

5-Unutulmasın ki, bir de  “cünüben” (cünüplerken) salata yaklaşmayacaksınız”ın yanında, “sükérâ”; sarhoşlar iken de ne dediklrinizin farkındalığına varıncaya dek de salata yaklaşmanız yasak. Peki ne dediğinizi bilemeyecek kadar zil zurna sarhoşsunuz, hangi bilinçle/ayıklıkla salata yaklaşmamanızın gerekliliğinin şuurunda olacaksınız? Allah haşa ne dediğini, kime hitap ettiğini bilmiyor mu? Allah zil zurna sarhoşa “yaklaşma” der mi? Bilincini yitirmiş sarhoş söz dinler mi?

6-Yüzler, eller, başlar, ayaklarla yetinmeyip, "banyo yapın" denseydi, çıkarsadığınız kesin bedensel temizlik anlayışınıza daha uygun düşmez miydi? Siz osaydınız; bu dört organı, şurdan şuraya kadar yıkayın/meshedin deme yerine, komple gerekli olan temizliği yapınız..." demeyi tercih etmez miydiniz?   

7-Salat için ön temizlik yapacaksınız, belki de cünüpsünüz… su da yok. Temiz toprağa teyemmüm yapacaksınız; bir, yüzünüzü bir de ellerinizi o toprakla meshedeceksiniz..! Kirliliğinizden, terinizden, cünüplülüğünüzden temizlenmiş oluyor musunuz? Görüntünüz ve kokunuz olumlu yönde tebdil oluyor mu?

Bununla ilgili bir önemli sorum da şu: Şayet yüzler ve ellerden maksat vucudunuzun birer organları ise niçin başınız ve ayaklarınız teyemmümde devre dışı bırakılmışlar?

8-Maide 6. ayetin sonunda “Allah sizi pek pak/ter temiz yapmak istiyor, sizi sıkıştırıp preslemek istemiyor!” deniyor. Buradaki temizlik maddi temizlik midir?

9-7.ayette “Allah’ın size verdiği nimetini/Zikri’ni ve Onunla yapmış olduğunuz (iman) sözleşmesini; hani;“dinledik ve itaat ettik” demiştiniz, hatırlayın/unutmayın! Allah’a saygılı olun! Çünkü Allah yüreklerin içinde barındırdığını çok iyi biliyor.” Bu ayetin 6. ayet ile bir bağlantısı yok mudur?

Şayet 6. ayetin başı ile 7. ayet arasındaki bağlantıyı fark ede bilseydiniz, bu arınmanın imanî bir arınma olduğunu, bu ve Nisa 43. ayetteki hitabın da özelde münafıklara hitap olduğunu anlardınız.   

 

Muhabbetle.

Abdurrahman

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

Şayet 6. ayetin başı ile 7. ayet arasındaki bağlantıyı fark ede bilseydiniz, bu arınmanın imanî bir arınma olduğunu, bu ve Nisa 43. ayetteki hitabın da özelde münafıklara hitap olduğunu anlardınız.  

Merhaba haktansapmaz,

sizin temizliği manen temizlik olarak anlamanıza sebep şu yukarda astığım paragrafınızdır..siz bu görüşün etrafında binanızı örüyorsunuz..

Peki ya 'genel'e bir hitap varsa?

bakalım nisa 43'e gelmeden neler söylenmiş?

Onlar ki hem kıskanırlar hem de herkese kıskançlık tavsıye ederler ve Allahın kendilerine fazlından verdiği şeyleri saklarlar, biz de öyle nankörlere terzil edici bir azab hazırlamışızdır 4/37

Onlar ki Allaha ve Âhıret gününe inanmazlar da mallarını nasa gösteriş için sarfederler, her kim de kendine şeytan arkadaş olursa artık o ne fena arkadaştır 4/38

Ne vardı bunlar Allaha iman getirseler ve Âhıret gününe inansalar da Allahın kendilerine merzuk buyurduğu şeylerden infak etselerdi? Ziyan mı ederlerdi? Allah kendilerini bilirdi 4/39

İşte o gün öyle arzu edecek o küfredib Peygambere asî olanlar ki keşke hâk ile yeksan edilselerdi de Allaha bir sözü ketmetmeselerdi 4/42

şimdi bu ayetlerden önce yani 4/37 den evvel gelen ayetlerin münafıklara sözlendiğine dair en ufak bir ip ucu yok..o ayetlerde muamelatlar anlatılmış..

ve 4/37 den itibarende muamelatlara uymayanların vasıfları sayılmış..ve nisa 43 den sonrası Haktansapmazı yalanlar vaziyette hitabın münafıklara olmadığını ispat ediyor..nisa 44 bakalım..

Bakmazmısın şu kendilerine kitabdan bir nasîb verilmiş olanlara? Kendileri sapgınlığı satın alıyorlar da istiyorlar ki siz de yolu sapıtasınız 4/44

işte bu son nokta..onlarla sizin aranızın açıldığından bahisle 4/43 veriliyor..velev ki haktansapmaz 4/43 ün münafıklara söylendiği konusunda ısrarcı olsun,

peki o zaman

maide 6 için ne bağlantı önerecek?

maide 6 dan evvel bakalım neler söylenmiş..

Ey o bütün iyman edenler! akıdlerinizi iyfa ediniz, ihrama girdiğinizde avı halâl saymamanız şartiyle size en'am behaiminin âtide okunacak olanlardan maadası halâl kılındı, şüphe yok ki Allah ne isterse hukmeder 5/1

Ey o bütün iyman edenler! ne Allahın şeâirine, ne şehri harâma, ne kurbanlık hediyyelere, ne gerdanlıklarına ne de mevlâlarının gerek fazlını ve gerek rızasını arayarak beyti harâma doğru gelenlere sakın hurmetsizlik etmeyin, ihramdan çıktığınız zaman isterseniz avlanın, sizi Mescidi haramdan menettiler diye bir takımlarına karşı beslediğiniz kin sakın sizi tecavüze sevk etmesin, birr-ü takvâ üzere yardımlaşın, günah-ü taaddi üzere yardımlaşmayın, Allahdan korkun çünkü Allahın ıkabı çok şiddetlidir 5/2

Ölmüş hayvan, kan, domuz eti, Allah’tan başkası adına boğazlanan, (henüz canı çıkmamış iken) kestikleriniz hariç; boğulmuş, darbe sonucu ölmüş, yüksekten düşerek ölmüş, boynuzlanarak ölmüş ve yırtıcı hayvan tarafından parçalanmış hayvanlar ile dikili taşlar üzerinde boğazlanan hayvanlar, bir de fal oklarıyla kısmet aramanız size haram kılındı. İşte bütün bunlar fısk (Allah’a itaatten kopmak)tır. Bugün kâfirler dininizden (onu yok etmekten) ümitlerini kestiler. Artık onlardan korkmayın, benden korkun. Bugün sizin için dininizi kemale erdirdim. Size nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak İslâm’ı seçtim. Kim şiddetli açlık durumunda zorda kalır, günaha meyletmeksizin (haram etlerden) yerse, şüphesiz ki Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir. 5/3

Sana soruyorlar: Kendileri için halâl kılınan ne? De ki sizin için bütün pâk ni'metler halâl kılındı, alıştırarak ve Allahın size öğrettiğinden öğreterek yetiştirdiğiniz avcı hayvanların da size tutuverdiklerinden yeyin ve üzerine «besmele» çekin ve Allahdan korkun, çünkü Allahın muhasebesi çok sür'atlidir 5/4

Bugün pâk ni'metler sizin için halâl kılındı, hem mü'mîn kadınların hurr olanlariyle sizden evvel kitâb verilen ümmetlerin hur kadınları da iffetlerinizi muhafaza ederek, zina etmeksizin, gizli dost tutmaksızın kendilerine mehirlerini verib nikâhladığınız takdirde size halâldır, ve her kim şeriatin ahkâmını tanımazsa her halde bütün işlediği hederdir ve âhırette o, husranda kalanlardandır 5/5

şimdi sayın haktansapmaz maide 6 nın öncesinde bu ayetlerin münafıklara söylendiğine dair hangi ip ucunu görüyorsunuz?
bu ayetlerde muamelatlar inananlara aktarılmıyor mu?

kimlere temiz ve hoş  şeyler helal kılındı..kimlerin dini kemale erdirildi..bu müjde niteliğindeki ayetlerin muhattapları kimler?münafıklar mı?israiloğulları mı hristiyanlar mı yoksa müslümanlar mı?eğer dinleri kemale erdirilenler yahudiler hristiyanlar ve münafıklarsa müslümanların dinine ne oldu?onlarında dini kemale erdirilmedi mi?yoksa bu müslümanlar,diğer yahudi hristiyan ve münafıklar gibi dinlerinin kemale erdirilmesi için bir sonraki peygamberi mi beklemek zorundalar?

ve dikkatiniz çekerim;

maide suresi 'iniş'sırasıyla 110.suredir..114 sure olan kuranda iniş sırası 110.sıraya gelen ve elçinin artık risaletini tamamlamak üzere olduğu bir zamana denk gelmeside''dininizi kemale erdirdim''ifadesiyle bağlantılı ve manidardır.

öyleyse,


inananların yoldan sapmasından kimler ümitlerini kestiler,


diye kimlere hitap ediliyor?

ve bildirilen muamelatlarla inananlardan söz alınmış oluyor ve geçmiştede israiloğullarından ve hristiyanlardanda söz alındığı bilgisi veriliyor..

onlar gibi dönmeyin deniyor..

-------------------------------------------

ve tayyib kelimesini kuranda hem manen hemde maddi temizlik olarak görüyoruz..

ancak yüzekki/ve türevlerinin maddi anlamda kullanılmadığınıda görüyoruz veya ben bulamadım Allah bilir..

İman bazında manen temizliğe yüzekki/ve türevleri kelimesi daha uygun düşmüyor mu?

ve maide 6 da ki ''ğaiti'' manevi pisliğe mi işaret ediyor?

3/77  3/164   4/49  92/18   91/9    80/3  79/18   62/2      53/32 malum arapçamız yok,siz buyrun..


ve tesbih için,

''Evvela, “namaz tesbihtir, tesbih namazdır” saptaması kökten yanlış. Tesbih, bütün varlık aleminde olduğu gibi, inananın da, her gün 24 saat, bütün hayatını kapsayan Rabb’ine yaptığı kulluğunun bütünüdür.''demişsiniz

acaba öyle mi?

genel kanaat sabah-akşam ifadesinden tüm günü kapsadığı söylenmekte bu doğru bir kanaat mi?

denir ki kuran kendini tefsir eder,o halde sabah akşamın gerçekte ne anlama geldiği 50/39 da açık değil mi?

50/39 Fasbir ala ma yekulune ve
sebbih bi hamdi rabbike kable tuluiş şemsi ve kablel ğurûb.

O hâlde onların söylediklerine sabret ve güneşin doğuşundan önce de, batışından önce de Rabbini hamd ederek tespih et.

ve 20/130

Fasbir ala ma yekulune ve sebbih bi hamdi rabbike kable tuluiş şemsi ve kable ğurubiha, ve min anail leyli fe sebbih ve atrafen nehari lealleke terda.

O halde dediklerine sabret de rabbına hamdile tesbih eyle; güneş doğmadan evvel, gece saatlerinde de tesbih et gündüzün etrafında da, ki rızaya irebilesin

Gördünüz mü?

Sabah akşam tespih et emrinin sabah ve akşam saatleri olduğunu...ve gündüzün sabahtan ayrıldığını..

ve siz elbet;

bil aşiyyi vel ibkâr veya ğuduvvev ve aşiya veya bil ğuduvvil vel asal ''diyebilirsiniz..bende o zaman,

38/18 derim..madem sabah akşam tüm günü kuşatıyordu..o zaman bu ''bil aşiyyi vel işrâk.''ı nasıl mana vermek gerek?

şöyle mi?
akşamleyin ve işrak vaktı

o zamanda şöyle mi dememiz lazım akşamdan kuşluk vaktine kadar tesbih et?uyku yok tabi..robot olsa bile şarj olmalı değil mi?

bukratev ve asila,76/25

bkr çok erken,erkenden,en erken

sabahleyin ve akşamleyin

bukratev ve esıla. 48/9

ve biz nasıl oturupta iki kelime Rabbe dua edip af dileyeceğiz..?ne  zaman?

40/55


Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sayın ibrahimizm!!!,

Çok çok özür dilerim. Haddimi aşmışım, ulemaya saygım sonsuzdur.

Kalın sağlıcakla. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

selamlar Haktansapmaz abim..

şimdi bu ulemaya falan hakikaten doğru olmadı..sizden gelmiş olmasıda şaşırttı..

ben eğer düşünmeye başlamışsam ve gayret ediyorsam sizlerinde bunu  desteklemesi lazım..ben derken benim gibi avam diyorum..şimdi şevkimiz  kırıldığında ve boş verdiğimizde bu daha iyi olmayacaktır..elbet  bazı yerde sizlere kafa tutuyor olabiliriz ama bunuda sizin hoş görmeniz gerekirdi..hatta fikredebilmemiz hoşunuza gitmeliydi..ama sanırım ben fazla ileri gitmiş olabilirim..ki öyle görünüyor.

ben bunu bir samimiyet içersinde yazmıştım..amacım kimseyi asla karalamak falan değil ki..zaten o amacıda taşımadım..

ben sizin bana cevaben yazmış olduklarınıza karşın kendi düşündüklerimi yazdım..biz ve siz öğrenciyiz..en azından ben öğrenciyim hala öyle diyeim doğrusu neyse o..sizlerin bizim fikirde yol almamızda yardımcı olduğunuzu evvelden bir kaç kere söyledim ve Allah razı olsun dedim..

yapyın böyle..ben samimice yazdım diye düşünüyorum haddi aşmışsam kaba davranmışsan özür dilerim..

ben asla fikri sabit değilim..şöyle ki..biri benim emin olduğum düşüncenin  yanlışlığını söyleyip geçerli delil sunduğunda benim reyim ondan tarafadır..buda elbet yanlış değil..bu arada bazı noktaları ummadığınız adamlar yakalar..bazende umduklarınız..

neyse kırmışsam tekrar özür..

saygılar.
Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Tekrar özür dilerim. Olduğunuz yerde ağzımı açmayacağım bir daha inşaallah.

Allah'a emanet olun.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

haktansapmaz Yazdı:

Tekrar özür dilerim. Olduğunuz yerde ağzımı açmayacağım bir daha inşaallah.

Allah'a emanet olun.



Peki Haktansapmaz abim,mesaj alındı.
Bu hanifdostlarda son iletim.
Sağ olun var olun.
Sağlıcakla kalın.


Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

O kadar geniş kapsamlı olarak tüm Hanifdostlar sitesini kast etmedim. Sarf ettiğim cümle maksadını aşmış olsa gerek. Siteden gitmenize ben sebep olmayayım. Gitmenize gerek yok. Ben siteden gidiyorum anlamında söylemedim. Ben de gitmiyorum, şayet söydiğimden bunu anladıysan.

Sitede kal sağlıcakla. Benim arzum bu. Kimsenin siteden ayrılmasını istemem. Hele benim yüzümden hiç istemem. Gidersen daha çok üzülürüm.

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats