Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Kendi toplumlarında örneğin;bir hindu biri hırsızlık yaptığında yada bir çinli aynı suçu işlediğinde farklı cezalar verilmektedir.Önemli olan cezanın şekli değil uygulanması ve adaletin sağlanmasıdır......"""""""""""""""
insan ne yazdığını bilecek.laf oyunlarıyla beynini karıştımayacak.aklını zorlamayacak....şekil öenemli değil....uygulanması ve adalet önemli?bence sen önce suç ve ceza kavramlarını bir oluştur....o suça verilen cezanın şekli..adaleti sağlamak içindir.şekil adaletin tesisi içindir.o yzüdendnir ki adaleti daha etkin ve anlamlı kılabilmek ve kabul edilebilir hale getrimek için sürekli cezanın şeklinde değşikliğe gitmişler......siz insanalrın cezanın şeklinden dolayı suçdan caymayacaklarını mı zannediyorsunuz.cezanın şeklinin insanları etkilemeyeceğini...insnalarda o şeyin suç olduğunu idrak edmesinde yardımcı olmayacaüğını...o cezanın şiddeti hakkında bilgi vermeyeceğini mi zannediyorsunuz....?VALLAHİ yanılıyorsunuz...
ama kur'an ne yapmış....en mükemmel şekli ortaya koymuş.....o şekilde en mükemmel adaleti tesis edmiş...şekli ve adaleti uygulamayı insanlara farz kılmış......
insnalar kur'an dan uzaklaşıp kendi nefislerinden ceza uydurmuşlar ise...veya hiç kur'an a müracat etmeyip birşeyler uydurmuşlar ise...bunun evrensellikle ne alakası var...ALLAH HÜKMÜ koymuş....uymazsan ne olacağınıda söylemiş...uymuyorsun...sonrada evrensellikden bahsediyorsun.....ALLAH dileseydi kimse onun dediğinden dışarı çıkamazdı....sen böyle birşey mi arıyorun..yada böyle olmadığı için birşeye evrensel değil idr mi diyorsun........evrensellik miş.....kur'an evrenseldir.....bugün kur'an ın hükümlerini bütün insanlar uygulasa....uygulanan her yere mutluluk,huzur saadet...anlayış..merhamet..sadakat...dürüstlük..tevazuu.... iyi olan herşey gelir...ama bunu beklemek ise akıldan uzak bir beklentidir...çünki imtehandasın...tek şık yok..birini seçiyorsun...yanlış veya doğru...ama doğru tek birtanedir...doğrunun tek olması onu evrensel yapar....mutlak manada....işin uygulama kısmındaki farklılık ise insanların yanlışı seçmeleri ve onla amel edmelerinden kaynaklanır...ALLAH da zaten bizi bunla imtehan edmekdedir....
"Kendi toplumlarında örneğin;bir hindu biri hırsızlık yaptığında yada bir çinli aynı suçu işlediğinde farklı cezalar verilmektedir.Önemli olan cezanın şekli değil uygulanması ve adaletin sağlanmasıdır.Tüm toplumlarda adaletin tesis edilmesi adına farklı sistemlere başvurulmuş ama özünde asla sapmaya gidilmemiştir.Muhammedi kendi dönemindeki şartlar içerisinde değerlendirisek bir takım hukuki cezalarında o dönemin tarzı okuması olduğunu görürsünüz.Bu yönüyle cezalrın uygulanış şekli evrensel değildir.Yoksa içerik öz yönüyle kuran evrenseldir.Ama bütünüyle değil"
Buda güzel!En azından öz'ü kurtardık.Gelelim şekle.Hinduyu örnek vermişsin oradan devam edelim.Hindu ölüsünü yakar ve küllerini nehre atar.Oysa Kuran daha ilk ölüsünü bile geldiği yere geri vermiştir.Hemde tabiattan okutarak.(Ademin iki oğlu ve karga kıssası)Şimdi soralım bu eylem sence kıyamete kadar değişmez değilmidir?Demek ki tabiatı OKU'tan Kuran evrensel Hindu mantığı ise ilkel ve yöreseldir.Eğer bir gün kargalar ölülerini yakar yada başka bir işleme tabi tutarsa bizde o eylemi evrensel kabul eder onu uygularız.Başka bir eylem yapmadıkları sürece mübarek karga ayetlerine bu vefasızlığı yapamayız.Selamlar..
Arabamın kalkmasını beklerken burada bir cafe gördüm.Çok az vaktim kaldı bu yüzden özetle anlatmaya çalışayım.
Bakınız tekrar söylüyorum kur'an içerik boyutuyla örneğin;Adaletli olun,haksızlık yapmayın,adam öldürmeyin,hırsızlık yapmayın,yetim ve öksüzün hakkını koruyun/kollayın vs gibi içeriği ile evrenseldir.Tüm inançlara bakarsanız aynı uygulamaların/söylemlerin tüm toplumlarca kabul edildiğini göreceksiniz.Şimdi ''Evrensel''kelimesine yüklenilen anlam çok önemlidir.Bir şeyin evrensel olabilmesi için herkes tarafından kabul edilmesi gerekiyor.Sizin bu kitabı evrensel görme yaklaşımınızla bakacak olursak kur'anın içeri ile alakalı evrensel olan yönler az önce saydığım maddelerle sınırlı olabilir.Bir buda,bir konfüçyus,bir zen öğretisi vs kim olursa olsun aynı temel değerlerden yola çıkarlar ve amaçlarıda yaşanabilir bir dünya oluşturmaktır.Topyekün hedefleri zulümden uzaklaşmak adaleti tesis etmektir.Ahlaklı bir toplum yaratmaktır.
Şimdi sizler herşeyin kur'anla aynı olmasını istiyorsunuz.Bakınız bu mümkün görünmüyor.Hinduların ölülerini yakması yada gömmesi inanaınki temelde hiç önemli değildir.Müslüman addedilen kişiler öldüklerinde hepside gömülmüyor.Denizde boğulan ve cesedine bir dahada ulaşılamayan kimselerde var.Alevler içerisinde canını kurtaramayan yanıp kül olan kişilerde var.Bunun ne önemi var.Ama hindularda ,budistlerde vs diğer inançlardada öldükten sonra ödül yada ceza anlayışı var.Bu bizimkilerden daha farklı olması neyi değiştirir?Netice itibari ile kurandaki cennet cehennem yada ahiret kavramlarıda teşbihat yüklü değilmidir?Bu ayrıntılara neden takılıp özü sırf bu yüzden yitiriyoruz?
Eğer siz kur'anın evrenselliğine yada diğer kitapların evrenselliğine inanıyorsanız lütfen bize bunun temel sebeplerinide anlatın.
Örneğin;Bozulmuşta olsa semavi kült bize bir şekilde gelmiştir.Ama diğer uygarlıklarda bunların izlerine rastlayamıyoruz.Madem rabbimiz ''Nuh'a ne emrettiyse,ibrahime ismaile vs diğerlerinede aynısını emrettiyse''bunları neden diğer uygarlıklarda göremiyoruz?Nerede kaldı bunların evrenselliği?
Saygılarımla
__________________ BİLİNÇSİZ BİR ŞEKİLDE ORTAYA ÇIKAN ALIŞKANLIKLARIN BEDELİNİ HİSSİZLEŞEREK ÖDERİZ...
Ne yani şimdi klavuzunuzun karga olduğunu mu iddia ediyorsunuz.Ademoglu o günden bugüne hiç mi
gelişmedi-Aklını kullanmak konusunda hala kargaların bile güleceği mantık oyunları ortaya atılıyor?
Evrensel olan EYLEMler değil DÜŞÜNCElerdir.Kıptinin Mumyasınıda,Hintlinin Küllerinide ve Senin-
Benim
toprakta çürüyen bedenlerimizide Yevmiddin de diriltecek olan HayyulKayyuma yemin ederim O herşeye
Kadirdir.
Kıyamete kadar değişmez Zan ettiğimiz nice şeyler değişir.Biz görmezsek başka bir nesil ölülerini
gömecek toprak dahi bulamayabilir.Hatta Havuç gibi dikine gömmekle başlar bu sürec.
Varlıklı olanla olmayan dahi artık aynı mezarlıkta yatmıyor.
Cenaze Namazı Bebek Camiinde kılınanla Ahmetin,Mehmetin Cenazesi bir mi? Zahiren!
Herşey değişmeye mahkum değerli kardeşim.Ama iyi yönde ama kötü.İşte bizlerin Ellerinde.
Evrenselin üzerinde durduğu nokta Cennet ve Cehennemi bizlerin belirlediği.
Bizler öbür Dünya da ki Cenneti garantilediğimizi Zan edip öylece ölümü beklerken Adamlar kendi
çaplarında bir Cennet yaratıyorlar.
Belki kan ve Gözyaşı üzerine kurulu ancak bunun Adilce olabileceğinide göz ardı etmemeliyiz.
Beğenmiyorsak daha iyisini yapmakta yine bizim ellerimizde.
__________________ Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Birileri kur'an'a yüklenen kelimeler üzeridnen yorumlamalarda bulunuyor.Bu yorumlamaları eğer okuduysanız bir çoğunun farklı düşünceye sahip olduğunu göreceksinizidir.O zaman hangisi doğru?Bu kadar teşbih yüklü kelimelerin gerçek yorumu nu kimlerden öğreneceğiz?Ben kullanma kılavuzu arayan kardeşlerime sesleniyorum;Yaşamın kullanma kılavuzu yoktur.Onu kendin tatmalısın,kendin gözlemleyip notaları bir araya getirmelisin.Aksi taktirde taklitten öteye bir yere varamayız.
Kelimeler içinde kullanılan hiç bir tanımlama mutlak değildir.İstenidiği kadar kelimelere mutlak anlamlar yüklenilmeye çalışılsın.Hiç bir zaman insan zihni bunları tam anlamıyla kavrayamayacak.Kavrayamacağı şeyleride sembole indirecek.Her anlatan hakikat ehli aynı gerçeğe işaret etselerde anlatış biçimleri diğerinin tam tersi bir anlatım şekline sahip olabilir.Bu o hakikat ehlinin yanlış söylediği anlamına gelmez.
Evreni ve onun sonsuzluğunu düşündüğümüzde bizim o gerçek hakkındaki tüm ifadelerimiz yanlıştır.Herkesin kendisine yakın gelen bir doğrusu vardır. Devasa uzay boşluğunda kendi üç boyutlu sınırlı aklımız ve düşüncelerimizle o sonsuz gerçek hakkında ancak varsayımlarda bulunabiliriz. Sınırlı boyutlar içinde sınırlı düşünceler içinde sınırsız bir düşünceyi nasıl anlayabiliriz?
Hiç bir zaman için işte o şudur diyemeyiz. Evrenin içinde toz kadarlık olmayan dünya gezegenine nazaran gelişmiş bir o kadarda uygarlık bu evrensel gerçek hakkında bir o kadarda birbiri ile temelde kesişen çok farklı yorumlara sahiptirler. Yani doğru diye bir şey yok! Benimki en doğru diye bir şey yok.
Zihin ancak varoluşsal gerçeğe dair kendince felsefik ve güzel denebilecek bir anlamsal zenginliğe sahip bir düşünsel kilim dokuyabilir! Her bireyin her gelişmiş uzay uygarlığının her arayıcının kendi aklıyla dokuduğu bir düşüncesel felsefik kilim yani bir tanımlama vardır. En güzel dokunmuş kilime hayranlıkla bakabiliriz ancak ama yinede hiç bir şey onu tarif edemez. O hiçbir tarife sığmaz.
Bir açıdan ''işte bu daha doğru'' dersekte aslında tüm bu tanımlamaların hepsi yanlıştır.Gerçek olan sadece bu espirinin karşısında anlayan ve gülümseyen sizsinizdir! O yüzden kimse benim dediğim doğrudur demesin! Herkes kendi bakış açısı içinde doğrudur.
Bu yönüyle bakılırsa bazı taşları yerine oturtmamız mümkün hale gelir.
__________________ BİLİNÇSİZ BİR ŞEKİLDE ORTAYA ÇIKAN ALIŞKANLIKLARIN BEDELİNİ HİSSİZLEŞEREK ÖDERİZ...
".....Bir şeyin evrensel olabilmesi için herkes tarafından kabul edilmesi gerekiyor........""""""""
böyle birşey aramak hangi akılla bağdaşır.....adam zina yapmakdan hoşanıyor...ama o adama göre zina değil.....suçda değil.....kabul edmiyor...kumardan hoşlanıyor....kumarı kötü olarakda görmüyor....hatta öldürmeyi de kötü olarak görmüyor....suç saymıyor...onlarca insan öldürüyor....
gerçekden boş laflar ediyorsunuz.....kurallar katidir..geneldir....onu kabul edmek yada edmemek ondan birşey alıp götürmez...onu eksiltmez...kaybedenin insan olacağını düşünürsen olayı daha rahat anlasınız.....senin iyilik olarak gördüğünşeyi başkası kötülük,enayilik,kerizlik olarak da görebilir...bu iyilikden birşey mi götürür....yoksa bunu diğerleri kabul edmiyor öyleyse bu iyilik değil mi diyeceksin...
yoksa sen şöyle birşey mi bekliyrosun....yerçekimine kimse itiraz edmiyor....yukardan serbest olarak bırakılan herşey mutlak olarak aşağı düşüyor..ve kimse ama kimse buna itiraz edemiyor....öyle kanunlar olmalı ki..işte kimse itiraz edmesin..oakdar kabul edilir olsun...sen hayal peşindesin...dünyayıda...kur'an ı da...insanıda...hatta kendini bile anlamamışsın.......
bu boş lafları...ve sahiplerini şeytanlarıyla başbaşa bırakıyor.......melun şeytanın şerrinden ve şeytanlaşmış insanların şerrinden ALLAH a sığınırım diyorum....
ALLAH kimilerine kafir...kimilerine mümin demiş....kimilerine fasık..kimilerine muvahhdi demiş....yeryüzünde daha dört beştane insan varken bile suç işlenmiş....şimdi milyarlar var....sen uzaksın..gerçekden uzaksın..hayal alemindesin...
yeryüzünde kimileri sürekli bozgunculuk yapacakdır....kimileri sürkli kan dökütecekdir...meleklerin dediği gibi.....peygamber sallahu elyhi vesellem de bazı ları için dua ediyor...onlarında hidayete ermesi için kendini paralıyordu.... kimileri içinde belki daha kötüsünü istiyordu....ama ALLAH onu uyardı....hidayet ALLAH dan...ALLAH onu dilediğine nasip eder...dilediğinide ondan mahrum bırakır.....yeyüzünde sürekli bu kavramlar..bu kişiler olacakdır.kair kafir olduğunu kabul edmez...münafık münafıklığını....bu hep böyledir.herkes kendinde bir hak bilir buda hep böyledir.hindu hak benim der...nasaralar da aynısını....ama kim ne idda ederse edsin HAK BİR TANEDİR.diğeleri sadecne bir iddadır.birilerinin safsata iddaları HAKK ın evrenselliğini silmesz ve eksltmez.safsata iddaalara karşıda evrensellik tanımı yapılmaz.lenin veya stalin..veya hitler milyonlarca insanı öldürüken suç işledikelrini mi idda ediyorlardı...hayır..onlara göre diğerlei suçluydu....kimlerinin ruhu öyle çökmüş ki öldürmekden zevk alır hale gelmiş...şuç olarak görmüyor...öldürmenin suç oluşu evrensellikden mi çıkmış olacak....ve diğer suçlar...ALLAH kimsenin ayağına hizmet sermiyor...heşeyi belirlemiş...uyarsan kurtulma şansın var.....yok bana göre..şöyle..böyle...kem..küm..evrensel..dersen..kaybeden sen olursun...HAK IN BİRTANE olması işte onun evrenselliğidir.güneş gibi..ay gibi....her insandan yeryüzünde bir tane olması gibi.....HAK da birtanedir.ona bakarak yapılan yorumların çokluğu insnaların sayısı kadar olabilir...hatta daha fazla...buda insanların neyi nasıl anladığıdır.muvahhid olmak istiyrosan bütün duygularını..melekelrini dizginleyip HAKK ın gölgesi altında tutmaya çalış.....yorumların farklılığı ile HAKKA ın çoğaldığını..ve evrensellikden uzaklaşdığını zannedme..nbu sana şeytanın bir tuzağı...melun şeytanın.....ondan bahsederken öyle normal birşeymiş gibide bahsedmemek gerekir..melunluğunu hatırlatmak gerekir..
sürekli insanlar birşeyleri işler...iyilik ve kötülük yapar.....inanların birşeyi yapması..yada terketmes...yada yapmaması onu değiştirmez....sadecene insanı değiştirir....
benle cedelleş yada cedelleşme...ya bırak bu şeyleri....kimin neyi nekadar karıştırdığı ortada.....sap smana mı saman aleve mi karışıyor göreceksin..o alev seni yuttuğunda.....
insan beyni brieşyi kabul edsin yada edmesin...birşeyi anlasın yada anlamasın..uygulasın yada uygulamasın...o şeyin mahiyetini değiştiremez....
adam birşeyi mantıklı bulma yada bulma ma...uygulama yada uygulama ma...kabul edme yada edme me ..anlama yada anlama ma....kavrama yada kavrayama ma..keyfiyetlerini evrensellik safsatasıyla izah ediyor.insanların cahilliğini,hırsını,hevasını,putperestliğini,zalimliğini...b irşeyin evrensel olup olmamamsına delil getiriyor....daha imtehanı bile anlamamış..insan nedir onu bile anlayamamış birisi.....daha düne kadar altını ıslatan...bezlenen....ağlamakdan başka bir şeyle meram anlatamayan..insnalar bugün akılları öyle bir gelişmiş ki..evrensellik tanımları yapıyor...insan işte bukadar cahil..ve haddi aşan bir azgın.....kur'an ın evrensel olup olmadığını sorguluyor....aslında çok değişik birşey yazacakdım ama neyse kalsın.....
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma