HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Güneş’e ve Ay’a Secde Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

Dermanbeg Yazdı:


Değerli Muhliskul,sonuç olarak "ellerini kesin" ibaresini Hz.Muhammed nasıl anlayıp uyguladı?Toplumsal paylaşıma rağmen çalma eylemini yapanların bileklerinimi kesti?Ben günümüzde 'ne yapmalıyız' diye sormuyorum.Muhammed'in söz konusu ayeti nasıl uyguladığını soruyorum.Buradan şuraya gelmek istiyorum sizin dediğiniz gibi "Kuran'ın anlaşılması indiği dönemsel şartlara bağlı"mıdır değilmidir?Yada dönemsel şartlara yani rivayet verilerine bakmadan Kuran'da ki genel gezintimizle konuyu çözemezmiyiz?

 





Selamlar,

 

Sevgili kadirin bu suale daha etkili ve ilmi yanıt vereceğinden eminim.

 

Bu konuyla alakalı benim dinden anladığım şu; ilahi vahyin amaçladığı Allah’ın ipi etrafında toparlanmak, imanda birlik, ahlaki değerlerde tam mutabakat, isterken yalnız Allah’tan istemek, ibadetleri yalnız Allah’a özgülemek ve tam bir teslimiyetle teslim olmak. Bundan geriye kalanları bu değerlere iman etmiş ümmet halleder.

 

Vahyi nazil olduğu dönemdeki toplumun karakterine göre de, hem örneklik olması için hem de yolunda gitmeyen hadiselere es geçmeden çözümler sunmuştur.

 

Vahyin ilk şahitlerinin önderleri bu işi iyi kavramışlardır. Ör: Hz Ömer ganimetlerin mücahitler arasında pay edilmesi ayetine rağmen, farklı uygulama ortaya koymuştur.

Her toplumun kendine münhasır bir yapısı vardır, ahkâma dair meseleler dinin değişmezleri hesaba katılarak o toplumun karakteristik yapısına göre çözüme ulaşılmalıdır.  

İşte bunun adı içtihattır.

Ümmet değerlerine sahip çıksaydı, çözemeyeceği hiçbir sorunu olmazdı.

 

Selam ve dua ile.






__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"Vahyin ilk şahitlerinin önderleri bu işi iyi kavramışlardır. Ör: Hz Ömer ganimetlerin mücahitler arasında pay edilmesi ayetine rağmen, farklı uygulama ortaya koymuştur."

Değerli İbrahimim,"Hz.Ömer"in bunu yapabilmesi için böyle bir iptalin örneğini Kuran'dan bulması lazım.Yoksa bunun önü alınamaz. Herkes kafasına göre iptal ederse Allah'ın hükmü paçavraya döner.Zıhar yapan bir müslümanın 60 gün kesintisiz savm yapmasını hangi irade 30 güne düşürebilir?

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"Her toplumun kendine münhasır bir yapısı vardır, ahkâma dair meseleler dinin değişmezleri hesaba katılarak o toplumun karakteristik yapısına göre çözüme ulaşılmalıdır.  

İşte bunun adı içtihattır."

 

Birde şu yazdığınıza bakalım.Sanırım şunu demek istiyorsunuz "o dönem ilkel ve geri bir dönemdi ceza olarak "el kesme" cezası uygun düşerdi.Ancak şimdi modern dönemlerdeyiz biraz ayıp kaçar dolayısıyla içtihatla bunu Ömer gibi başka şekle çevirelim"Size hiç katılmıyorum, çünkü hırsızlığın boyutları günümüzde çok açık  olarak tarihte eşi benzeri görülmemiş bir şekilde yapılmaktadır.Eğer kesilecekse şimdi kesilmeli.Yaşlı insanların anlatımlarını dinlerseniz anadoludan istanbula gelip mal alan esnaf borcuna senet bile yapmıyor sadece açık hesap şeklinde bir kenara not ediyorlarmış.

 

Not:önceki yazıma ilave edecektim ancak düzeltme butonum çalışmadığı için ayrı yazmak zorunda kaldım.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

Dermanbeg Yazdı:

"Vahyin ilk şahitlerinin önderleri bu işi iyi kavramışlardır. Ör: Hz Ömer ganimetlerin mücahitler arasında pay edilmesi ayetine rağmen, farklı uygulama ortaya koymuştur."

Değerli İbrahimim,"Hz.Ömer"in bunu yapabilmesi için böyle bir iptalin örneğini Kuran'dan bulması lazım.Yoksa bunun önü alınamaz. Herkes kafasına göre iptal ederse Allah'ın hükmü paçavraya döner.Zıhar yapan bir müslümanın 60 gün kesintisiz savm yapmasını hangi irade 30 güne düşürebilir?





Selamlar,

Sayın Dermanbeg bahsettiğiniz konu hakkında Kur’an’a yakından baktığımızda meselenin çözümüne yönelik alternatifler görürüz…

Allah, kocası hakkında seninle tartışan ve Allah’a şikâyette bulunan kadının sözünü işitti. Allah, ikinizin birbirinizle konuşmanızı işitir. Çünkü Allah işitendir, görendir.

Sizden kadınlara “zıhar” edenler (sen bana, anamın sırtı gibisin diyenler), bilmelidirler ki o kadınlar, onların anaları değillerdir. Onların anaları, ancak kendilerini doğuran kadınlardır. Onlar, çirkin ve yalan olan bir söz söylüyorlar. Bununla beraber Allah, affedicidir bağışlayıcıdır.

Kadınlarına “zıhar” edip sonra söylediklerinden dönenler, karılarıyla temaslarından önce bir köleyi hürriyete kavuşturmalıdırlar. Size öğütlenen budur. Allah, yaptıklarınızı haber almaktadır.

Buna imkân bulamayan, temaslarından önce aralıksız olarak iki ay oruç tutmalıdır. Buna da gücü yetmeyen, altmış fakiri doyurmalıdır. Allah'a ve Elçisine inanmanız (onların sözlerini doğrulamanız) için bu hükümler konmuştur. Bunlar, Allah’ın sınırlarıdır (bu sınırları tanımayan) kâfirler için acı bir azâb vardır. MÜCÂDİLE:58/1-4

 

Köle azat et buna imkan bulamadın mı?... iki ay oruç tut buna da gücün yetmedi mi?... altmış fakiri doyur buyruluyor.

 

Borç hükmüyle ilgilide sana borcunu ödeyemedi mi? o zaman vadesini ertele… yine ödeyemediyse yine ertele. Olmadı infak et.

 

Kısas konusunda da; ailenden birini haksız yere öldürenin idamını talep et… İstersen diyet al… İstersen affet. Ama başka bir yol izleme.

 

Bu örnekleri çoğaltabiliriz ilahi vahyin amacı maksat hasıl olsun işler düzene girsin.

 

İslam da iman, ahlak ve ibadetlerin dışındaki şeyler şeriattır/hukuksaldır. Hukuk toplumun anlayışı, kapasitesi, kültürü, ekonomisi vb. göz önünde bulundurularak belirlenir.

Kur’an’ın değişmezleri üzerinden o toplumun şartlarına göre ete kemiğe bürünür şeriat. Allah her topluma ayrı şeriatlar ve yollar vermiştir. Ör: Yusuf a.s döneminde hırsızın alı konulması varken Kur’an’da bu başkadır. Sana da kendinden önceki Kitabı doğrulayıcı ve onu kollayıp koruyucu olarak Kitabı gerçekle indirdik. Artık onların aralarında Allâh'ın indirdiğiyle hükmet ve sana gelen gerçekten ayrılıp onların keyiflerine uyma! Sizden her biriniz için bir şeri'at ve bir yol belirledik. Allâh isteseydi, hepinizi bir tek ümmet yapardı, fakat size verdiğ(i ni'met)ler(i) içinde sizi sınamak istedi. Öyleyse hayır işlerine koşun, hepinizin dönüşü Allah'adır. O size ayrılığa düştüğünüz şeyler(in hakikatin)i haber verecektir. MÂİDE:6/48

 

Bir konu hakkında karar çıkaracağınız da aranızda müşavere edin buyrulmaktadır.

 

Selam ve dua ile.

 

 

 



__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

Dermanbeg Yazdı:

"Her toplumun kendine münhasır bir yapısı vardır, ahkâma dair meseleler dinin değişmezleri hesaba katılarak o toplumun karakteristik yapısına göre çözüme ulaşılmalıdır.  

İşte bunun adı içtihattır."

 

Birde şu yazdığınıza bakalım.Sanırım şunu demek istiyorsunuz "o dönem ilkel ve geri bir dönemdi ceza olarak "el kesme" cezası uygun düşerdi.Ancak şimdi modern dönemlerdeyiz biraz ayıp kaçar dolayısıyla içtihatla bunu Ömer gibi başka şekle çevirelim"Size hiç katılmıyorum, çünkü hırsızlığın boyutları günümüzde çok açık  olarak tarihte eşi benzeri görülmemiş bir şekilde yapılmaktadır.Eğer kesilecekse şimdi kesilmeli.Yaşlı insanların anlatımlarını dinlerseniz anadoludan istanbula gelip mal alan esnaf borcuna senet bile yapmıyor sadece açık hesap şeklinde bir kenara not ediyorlarmış.

 

Not:önceki yazıma ilave edecektim ancak düzeltme butonum çalışmadığı için ayrı yazmak zorunda kaldım.




Selamlar,

Sayın Dermanbeg bu konuda "o dönem ilkel ve geri bir dönemdi ceza olarak "el kesme" cezası uygun düşerdi. Ancak şimdi modern dönemlerdeyiz biraz ayıp kaçar dolayısıyla içtihatla bunu Ömer gibi başka şekle çevirelim"  Şeklinde bir düşüncem yok. Bugün ne yapılmalıdır hakkında bir görüş ileri sürmedim. Eğer sorunu çözecekse (ki işin uzmanlarıyla ve âlimlerle bu işe karar verilmesi gerekiyor) daha ağır ve daha hafif cezalar uygulanabilir.

 

Selam ve dua ile.




__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Merhaba degerli kardesim Ibrahimim, yazdiklariniza aynen istirak ediyorum. 

Degerli kardesim Dremanbeg     benim soyleyeceklerim Ibrahimim kardesin yazdiklarindan  farksiz. Musade edersen simdilik bu kadarla yetineyim. Insallah devam ederiz.

Allah'a emanet

Kadir

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Degerli kardesim Cin 13 Hayrullah kardese yaptiginiz ilmi izahlarin tatmin edici oldugunu dusunuyorum. Bilimsel konulari istismar etmeden layikiyla isliyorsunuz. Aslinda her konu boyle islenmeli.Bir sistemin  kendi butunlugu icinde olusan anlamlarini, kasitlarini  kisisel imtiyaz ve keyif icin harcamamak gerekir.

Hayrullah kardesin enerjisini ve enerjimizi daha degerli sonuclara yonelik kulanmamiz icin destek vermesini rica ediyorum. Hayrullah kardesimizin sabir ve gayretlerini gormuyor degilim. Rabbim muvaffak kilar insallah. 

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

Kadir kardeşim, isminizi görünce ne yazdığınızı okuma amacıyla konuya girdim. Çok teşekkür ederim. İletiniz benim için teselli oldu. Emeğimin boşa gitmediğini görerek mutlu oldum.



__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

muhliskul Yazdı:

Merhaba degerli kardesim Ibrahimim, yazdiklariniza aynen istirak ediyorum. 

Degerli kardesim Dremanbeg     benim soyleyeceklerim Ibrahimim kardesin yazdiklarindan  farksiz. Musade edersen simdilik bu kadarla yetineyim. Insallah devam ederiz.

Allah'a emanet

Kadir





Selamlar, değerli kardeşim kadir!

Sizin gibi ömrünün yarısından fazlasını bu uğurda mücadeleyle geçirmiş ve Allah’ın lütfundan nasibini aldığı her yazıda kendini gösteren bir kardeşimle aynı düşünmek beni fazlasıyla mutlu etmiştir.

Ben sizi sorulan yazıya cevap vermenin ukalalık olacağını düşünürken, siz o mütevaziliğinizle beni mahcup ettiniz.

Saygılar sunarım kardeşime.        

Selam ve dua ile.





__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selamlar,

Sayın Dermanbeg bahsettiğiniz konu hakkında Kur’an’a yakından baktığımızda meselenin çözümüne yönelik alternatifler görürüz…

Allah, kocası hakkında seninle tartışan ve Allah’a şikâyette bulunan kadının sözünü işitti. Allah, ikinizin birbirinizle konuşmanızı işitir. Çünkü Allah işitendir, görendir.

Sizden kadınlara “zıhar” edenler (sen bana, anamın sırtı gibisin diyenler), bilmelidirler ki o kadınlar, onların anaları değillerdir. Onların anaları, ancak kendilerini doğuran kadınlardır. Onlar, çirkin ve yalan olan bir söz söylüyorlar. Bununla beraber Allah, affedicidir bağışlayıcıdır.

Kadınlarına “zıhar” edip sonra söylediklerinden dönenler, karılarıyla temaslarından önce bir köleyi hürriyete kavuşturmalıdırlar. Size öğütlenen budur. Allah, yaptıklarınızı haber almaktadır.

Buna imkân bulamayan, temaslarından önce aralıksız olarak iki ay oruç tutmalıdır. Buna da gücü yetmeyen, altmış fakiri doyurmalıdır. Allah'a ve Elçisine inanmanız (onların sözlerini doğrulamanız) için bu hükümler konmuştur. Bunlar, Allah’ın sınırlarıdır (bu sınırları tanımayan) kâfirler için acı bir azâb vardır. MÜCÂDİLE:58/1-4

Değerli Muhliskul ve İbrahimim!Sizlerin verdiği bu örnekler Kuran'ın kendi içerisinden ürettiği çözümlerdir.Örneğin zıhar ile ilgili yaptırımlar sırasıyla sayılmıştır.Kimse bunların bir kısmını iptal edip yerine başka hükümler koyamaz.Size sorum şu;Hz.Mıuhammed hırsızın elini kesti mi kesmedi mi?Benim kanaatimi sorarsanız bende Haktansapmaz bey gibi düşünüyorum.Yani Kuran'da böyle bir ceza yok.Bunuda Kuran'ın dışına çıkmadan çözmek kesinlikle mümkün.Bu durumda Muhammed resul Kuran'ın dışına çıkmadan bunu çözdüyse ki öyle, pekala bizde aynısını yapabiliriz değil mi?Siz ise çözme konusunda dönemsel şartların ve verilerin çözümde belirleyici unsurlar olduğunu söylüyorsunuz.Lütfen sorduğum soruyu bu anlamda cevaplandırırmısınız?

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats