HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Namazım Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba. Süleyman Ateş 20 Kasım 2009 ve 01 Aralık 2009'daki açıklamalarında ne diyor? Anlayan var mı?

20 Kasım: Ben Kur’ân’ın buyruklarına farz, Peygamberimizin uygulamalarına da sünnet diyorum.

01 Aralık: Ben Kur’ân’da üç vaktin açıkça anıldığını söyledim. “Namaz üçtür” demedim. Kur’ân’da açıkça emredilen sabah, akşam ve gece ortası namazlarıdır. Peygamberimiz öğle, ikindi ve yatsı vakti de her zaman cemaatle namaz kıldırmıştır. Bunlar Kur’ân’da anılmaz ama Peygamberimizin bu namazları kıldırdığı bütün sahabiler tarafından sonraki kuşaklara anlatılmıştır. İslâm’ın başından beri uygulama da 5 vakittir.

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

:))))))))))))

Sanirim, bunaldi Suleyman Ates.. Dinlenmeye ihtiyaci var.

Allah'tan sasip" Bunlar Kuran'da anilmaz ama bakin  ben soyluyorum."

veya

 "Bunlar anilmaz ama peygamber uygulamistir"dememis. :)))
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Merhaba arkadaşlar,

Süleyman Ateş doğruyu söylüyor.
Diyor ki Sabah ve Akşam farz. Çünkü Kur'anda açıkça anılıyor.
Öğle, ikindi, yatsı sünnet çünkü Kur'an da açıkça anılmamış. Bu namazlar için farzdır diyemeyiz. Bunlar peygamber uyguladığı için sünnettir diyor.

Bizim de asgari kulluk sorumlululuğumuz (borcumuz demiyorum sanki para borcu gibi anlaşılıyor) farzları yerine getirmek olduğuna göre, namaz kılan veya kılacak , kılmaya başlayacak arkadaşlarımızın asgari Sabah ve Akşam namazlarını kılmaya dikkat etmesi gerekir demek istiyor.

Benimde bütün iletilerimle savunduğum görüş budur. Süleyman Ateş bu görüşünü 2003 yılında açıkladı. O tarihten beri ben de eksiksiz onun dediği gibi farz namazlarımı kılıyorum.

Allah kendisinden razı olsun. İki cihanda kendisini aziz etsin.


Herkese selamlar,









__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

kur'an ın uygulmalarına farz...peygamber sallahu aleyhi vesellemin ugulamalarına sünnet diyormuş....bende derim ki:peygamber sallahu aleyhi vesellem kur'an ın uygulamalarından..emrinden başka birşey mi uygulamış?
 
birşeyin adıyla zikredilmemesi onu yok kılar mı?
gündüzün  iki tarafı ve geceye yakın kısım.........denirken gecenin ortası zikredilmemiş..gecede zikredilmemiş.....geceye yakın bir şey zikredilmiş...demek ki daha gece girmemiş...peki nasol oluyorda...gecenin ortası nı anlıyor s.ateş....?
orta namaz kavramını hangi delile dayandırarak gecenin ortası yapıyor?orta namaz adıyla zikredilmişken...bunu gündüzün tam ortasına hamledmek daha doğru ve mantıklı değil mi?
 
hem peygamber sallahu aleyhi vesellem....farz olmayan birşeyi..hayatı boyunca 22 sene boyunca...insanlara...cemaat yaparak sürekli..ama sürekli kıldıracak...?ve bu farz olmayacak?yani peygamber sallahu aleyhi vesellem..iki tanesi farz ama diğre üç tanesi sünnet olan namazı 22 sene boyunca aynı kefeye koyup sahabelerine bizzat kıldıracak? veya üçü farz ikisi sünnet 22 sene boyunca kıldıracak.ikisi fazr üçü sünnet dersen şunu derim:peygamber ALLAHIN bile insana yüklemediği birşeyi ümmetine yüklemiş olur ki..bu saçmalıkdır..demek ki üçü sünnet olamaz.ikisi sünnet dersen..derim ki:eğer öyle birşey olsaydı..sürekli olarak cemaatle insanlara kıldırmazdı....muhakkak suretle insanlara onun sünnet olduğunu der...yada ima edecek harekette bulnurudu..yani sünnetle farzın arasını muhakkak surette ayırırdı...ayırmadığına göre..ikisinide aynı şekilde tuttuğuna göre...bu iddada asılsız ve çürükdür...demekki peygamber sallahu aleyhi vesellem bütün bunları farz olarak görmüş ve uygulamışdır.....
 
kimse ben göremedim....bulamadım deme keyfiyetine sahip değildir.....peygamber sallahu aleyhi vesellem görmüşve uygulamışdır....işte o yzüden peygamberdir...senin ve bizim göremediğimizi görür..anlar ve belir...bize de düşen duydum ve iman edddim demekdir.....
 
hem sadecene birazcık..ama birazcık olsun düşünen...5 vakti rahatlıklana görür....öğle ve ikindi adlarıylada zikredilmiş....dir..öğle ve ikindi namazı diye zikredilmemişdir.....ama salatın bir parçası olan hamd la zikredilmişdir......namazın en önemli kısmı olan hamd ve tesbih...ile namazın temsil edilmesi...önemli bir parçayla bütününanlatılması şeklini niye kabul edmiyrosunuz..sanki ilk defa duymuş gibi...
 
bırakın bunu...sadecene gündüzün iki yanı....geceye yakın kısmı...gece namazı..orta namaz....gibi şeyleri toplasanız bile beşi çok rahat bulabilecekken...neden ikide veya üçde kalmak için çaba sarfediyor...kelimeleri cem ediyorsunuz....elinizde hiçbir delil bile ytokken...
hem arapçada çoğul belirten kelimeler en az üç ifade ederken...neden çoğul belirten kelimeyi kikde tutmak gayretinde bulunuyorsunuz...hemde arapçadaki iki mantığıyla çoğul mantığının hiç benzeşmesi yokken sizi buna götüren sebeb nedir.?
 
namazı yok edin..orucu yok edin..zekatı yok edin..haccı yok edin....sorarım size kendi hayatınızda din adına ne bırakdınız?nasıl bir dine sahip siniz?
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba.

Nisâ 103'ün sonu: Namaz, inananların üzerine vakten yazılmıştır. (ان الصلاة كانت علي المؤمنين كتابا موقوتا).

O halde Kuran'da geçen bir namaz eğer vakten belirli ise Allah'ın emridir; farzdır; belirsiz ise farz değildir. Örneğin aslında aşırıya kaçmadan kılınan namaz anlamındaki SALÂTİ'L-VUSTA vakten belirsizdir; öyle bir VAKİT NAMAZI yok.

Ama bazı beşer, hevasına uyar ve onu orta namaz diye çarpıtır. Ondan sonra gelsin İHTİLAFLAR: "Orta namazın hangi namaz olduğu hususunda gelen rivayetler İHTİLAFLIDIR." (Süleyman Ateş, Kur'ân-ı Kerîm Tefsîri, Bakara 238). 

Şimdi bir de Hûd 114'e bakalım: Gündüzün iki ucunda namaz kıl ve gecenin zülüflerinde. Burada iki gerçek ortaya konuyor.
 
Birinci gerçek: BİR GÜNDE kılınması farz olan namazlar "iki"dir çünkü gündüzün iki ucu var. Şu resimlere bakar mısınız.

..

Dünyamızın kendi ekseni etrafındaki dönüşü sırasında üzerindeki bütün noktalar güneşin önünden bir bir geçiyor. Tıpkı resimdeki iki tepe silüetinin kesiştiği nokta gibi.

Bu nokta Ankara olsun.

Güneşin ışınları Ankara'ya gün doğumunda ulaşıyor ve günbatımında veda ediyor. Ankara için gündüze ait iki uç işte bu: gün doğumu ve gün batımı. Bu ikisinin dışında gündüzün başka bir ucu yok. Yok! Çünkü güneş orada yalnızca bir kere doğuyor; yalnızca bir kere batıyor. 3, 4, 5, 6... kez doğmuyor ve batmıyor ki Ankara için gündüzün 3, 4, 5, 6... ucu olsun.

"Allah'ın gökleri ve yeri yaratırkenki hükmü" bu (9:36).

Allah'ın bu hükmü gözardı edilerek örneğin "20:130'da ETRÂF deniyor; ETRÂF en az üç uçtur; o halde bir günde en az üç vakit farz namazı kılınacak!" denemez. Çünkü 20:130'daki ETRÂF "yerküreye ait iki ya da ikiden çok noktada gündüzün ikişer ucunun toplamı" demek. Örneğin Ankara + İstanbul + Edirne...

Kısacası, bir noktada örneğin Ankara'da gündüzün üç ucu olamıyacağı gibi üç namaz vakti de olamaz. "Olur!" iddiası "Allah'ın gökleri ve yeri yaratırkenki hükmü"ne aykırıdır.
 
Anılan iki farz namazı (1)Hûd 114'te "Gündüzün iki ucunda namaz kıl!" dendiği için SAYICA bellidir. (2)Hûd 114'te "Gecenin zülüflerinde namaz kıl!" dendiği için VAKTEN bellidir. (3)Nûr 58'de salâti'l fecr ve salâti'l işâ olarak anıldıkları için İSMEN bellidir. ...

*

Süleyman Ateş'in* 10 Mayıs 2006'daki açıklaması: Öğle ve ikindi namazları Resulullah'ın uygulamasına dayanır ama o, Allah'ın Elçisi'dir. O, bu namazları yalnız başına kılmış olsaydı nafile derdik ve kılmakla yükümlü bulunmazdık. Ama madem ki bunları sürekli cemaatle kıldırmıştır, demek ki gönlüne gelen ilham ile ilahi düşünce gereği olarak böyle yapmıştır. Ona gelen vahiylerden ayrı olarak ilhamlar da vardır. Onun dini nitelikteki emir ve uygulamaları da bizim için gereklidir, yükümlülüktür. Ancak bunların sağlam yolla bize gelmiş olması gerekir ki, öğle ve ikindi namazları hakkındaki uygulaması, bunlan cemaatle kıldırmış olması bize tevatürle gelmiştir. Artık bunların kılınması farzdır. Ancak Resulullah bazen birleştirerek kıldırmış olduğundan bunlan takdim veya tehir cemiyle kılmak yani ikisini birlikte kılmak caizdir. Nitekim Peygamber ailesi yani Ehl-i Beyt imamları böyle yapmışlardır. Ben namaz üçtür demedim, Kuran'da anılan namaz vakitleri üçtür dedim. Yoksa Peygamberimizin kıldırdığı namaz sayısı beştir. Kendi içtihadına dayanan namazlarda birleştirmek mümkündür ama Kuran'ın emri olan namazlar birleştirilmez. Yani sabahla akşam veya akşamla sabah namazı birleştirilmez.
___________________________________

* http://www.turkcebilgi.com/kose_yazisi_83627_suleyman-ates-p eygamberimizin-kildirdigi-namaz-sayisi-bestir.html



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Sayın Hasan Akçay,

iletinizde anlattıklarınıza Aanen katılıyorum.

Bizi farziyet açısından Kur'an bağlar. Dediğiniz gibi vahiy namazı ismen, vakten ve sayıca belirlemiştir.


Sayın el-turki, 

Kur'an Vahiydir. Sünnet ise beşeridir. Peygamber Allahın resüludur. Onun vahyini ileten kişidir. Hükmüne ortak değildir. Hadisler Kur'an ayetlerine uygunsa İslami, değilse beşeridir. Beşeri olan hadisler Arap adeti, arap zihniyetidir. Zuhruf 44 uyarınca biz sadece Kur'andan sorumluyuz. Arap adetlerinin, zihniyetinin din yapılması sakıncalıdır. İnsanların çoğu bunların ne kadarının din, ne kadarının Arap adeti, Arap zihniyeti olduğunu bile bilmiyor. Bu da bir çok insanın dinden uzaklaşmasına sebebiyet veriyor.

Sayın el Turki,  biz hiçbir şeyi yok etmiyoruz, haşa ne haddimize.  Tam tersine Kur'anın verdiği cevazı kullanarak insanların namaza koşması arzusundayız.



Herkese selamlar,









 




__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

bu 5 çi sünniler o kadar tutarsız ki,

taha 130 u delil getirirler, ETRAF en az üçtür derler sonra gündüz sadece 2 vakit kılarlar.

eğer o ayet namaz vakitlerini anlatıyorsa gündüz 3 gece 3 olmak üzere 6 vakit farzdır deyin. azıcık samimi ve dürüstseniz.

hem bak rivayetlerde kuşluk namazı da varken neden 6 yerine 5 kılıyorsunuz?

siz bocalıyor bir dediğnizi bir dediğiniz ile tekzip ediyor ama hala bu trajikomik halinizi devam ettiriyorsunuz.

selam size.



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

hasakcay Yazdı:

Merhaba.

Nisâ 103'ün sonu: Namaz, inananların üzerine vakten yazılmıştır. (ان الصلاة كانت علي المؤمنين كتابا موقوتا).

O halde Kuran'da geçen bir namaz eğer vakten belirli ise Allah'ın emridir; farzdır; belirsiz ise farz değildir. Örneğin aslında aşırıya kaçmadan kılınan namaz anlamındaki SALÂTİ'L-VUSTA vakten belirsizdir; öyle bir VAKİT NAMAZI yok.

Ama bazı beşer, hevasına uyar ve onu orta namaz diye çarpıtır. Ondan sonra gelsin İHTİLAFLAR: "Orta namazın hangi namaz olduğu hususunda gelen rivayetler İHTİLAFLIDIR." (Süleyman Ateş, Kur'ân-ı Kerîm Tefsîri, Bakara 238). 

Şimdi bir de Hûd 114'e bakalım: Gündüzün iki ucunda namaz kıl ve gecenin zülüflerinde. Burada iki gerçek ortaya konuyor.
 
Birinci gerçek: BİR GÜNDE kılınması farz olan namazlar "iki"dir çünkü gündüzün iki ucu var. Şu resimlere bakar mısınız.



Dünyamızın kendi ekseni etrafındaki dönüşü sırasında üzerindeki bütün noktalar güneşin önünden bir bir geçiyor. Tıpkı resimdeki iki tepe silüetinin kesiştiği nokta gibi.

Bu nokta Ankara olsun.

Güneşin ışınları Ankara'ya gün doğumunda ulaşıyor ve günbatımında veda ediyor. Ankara için gündüze ait iki uç işte bu: gün doğumu ve gün batımı. Bu ikisinin dışında gündüzün başka bir ucu yok. Yok! Çünkü güneş orada yalnızca bir kere doğuyor; yalnızca bir kere batıyor. 3, 4, 5, 6... kez doğmuyor ve batmıyor ki Ankara için gündüzün 3, 4, 5, 6... ucu olsun.

"Allah'ın gökleri ve yeri yaratırkenki hükmü" bu (9:36).

Allah'ın bu hükmü gözardı edilerek örneğin "20:130'da ETRÂF deniyor; ETRÂF en az üç uçtur; o halde bir günde en az üç vakit farz namazı kılınacak!" denemez. Çünkü 20:130'daki ETRÂF "yerküreye ait iki ya da ikiden çok noktada gündüzün ikişer ucunun toplamı" demek. Örneğin Ankara + İstanbul + Edirne...

Kısacası, bir noktada örneğin Ankara'da gündüzün üç ucu olamıyacağı gibi üç namaz vakti de olamaz. "Olur!" iddiası "Allah'ın gökleri ve yeri yaratırkenki hükmü"ne aykırıdır.
 
Anılan iki farz namazı (1)Hûd 114'te "Gündüzün iki ucunda namaz kıl!" dendiği için SAYICA bellidir. (2)Hûd 114'te "Gecenin zülüflerinde namaz kıl!" dendiği için VAKTEN bellidir. (3)Nûr 58'de salâti'l fecr ve salâti'l işâ olarak anıldıkları için İSMEN bellidir. ...

*

Süleyman Ateş'in* 10 Mayıs 2006'daki açıklaması: Öğle ve ikindi namazları Resulullah'ın uygulamasına dayanır ama o, Allah'ın Elçisi'dir. O, bu namazları yalnız başına kılmış olsaydı nafile derdik ve kılmakla yükümlü bulunmazdık. Ama madem ki bunları sürekli cemaatle kıldırmıştır, demek ki gönlüne gelen ilham ile ilahi düşünce gereği olarak böyle yapmıştır. Ona gelen vahiylerden ayrı olarak ilhamlar da vardır. Onun dini nitelikteki emir ve uygulamaları da bizim için gereklidir, yükümlülüktür. Ancak bunların sağlam yolla bize gelmiş olması gerekir ki, öğle ve ikindi namazları hakkındaki uygulaması, bunlan cemaatle kıldırmış olması bize tevatürle gelmiştir. Artık bunların kılınması farzdır. Ancak Resulullah bazen birleştirerek kıldırmış olduğundan bunlan takdim veya tehir cemiyle kılmak yani ikisini birlikte kılmak caizdir. Nitekim Peygamber ailesi yani Ehl-i Beyt imamları böyle yapmışlardır. Ben namaz üçtür demedim, Kuran'da anılan namaz vakitleri üçtür dedim. Yoksa Peygamberimizin kıldırdığı namaz sayısı beştir. Kendi içtihadına dayanan namazlarda birleştirmek mümkündür ama Kuran'ın emri olan namazlar birleştirilmez. Yani sabahla akşam veya akşamla sabah namazı birleştirilmez.
___________________________________

* http://www.turkcebilgi.com/kose_yazisi_83627_suleyman-ates-p eygamberimizin-kildirdigi-namaz-sayisi-bestir.html

 
 
şekillerle birşey anlatmana gerek yok...kafasını göğe çevirip bakan herkes görür.....ama şekilde göremiyebilirsin....etrafda uç aramak garip bir durum....birşeyin etrafında dolşmak farklı birşeydir...gündüzün iki ucu olacağını bulman sevindirici...
orta namazın vaktinin olmadığını söylemen ise tam bir cahillik örneği...senin bulamaman olmadığı anlamına gelmez...bunu peşinen kabul edin.....
 
bakın önce şunu beyinciklerinize nazikce yerleştirin....bu din bir peygamber aracılığıyla geldi....peygamber sallahu aleyhi vesellem bu dini yaşadı....anlattı....eğer kur'an a bakkdığınızda herkes herşeyi görebilecek olsaydı..insanlar arasında zerrekadar ihtilaf çıkmayacak olsaydı...peygamberi yollamaz...okadar da insan o uğurda savaş..eziyet..hicret....işkence...hakaret çekmezdi......hem içinde bulunulduğu zamana ve hemde ondan sonra gelecek olan nesllere ORTAK BİR AKIL olsun diye peygamber sallahu aleyhi vesellem 22 sene yaşamış..ve dini anlatmışdır....
 
bukadarını beyniniz anladı sanırım .....şimdi:ALLAH ın inanalra için ortak bir akıl olacağı..ortak bir anlayış ve idrak olacağı peygamberin sözlerini sonraki nesllere aktarmada yardım etmeyeceğini idda edmek..SÜNNETULLAHA terstir.....ALLAH ın peygamberine karşı ve ümmete ve inanlara karşı bir zorluğu dur...ama ALLAH bundan münezeehdir..beridir.....
 
şimdi:biriside heralde tarafeyn i üç dediğimiz zannediyor...oda onun kusuru olsun..onu es geçdik....
iki ucuda namaz kıl denmesi..iki uç arasında namaz kılma anlamına gelmez....kadlıki namaz vakitlerinin hepsinin bir ayette zikredilemside gerekmez.....orta bir vakittir...belirli olan birşeyin ortası olur.....belirisz olan birşeyin ortası olmaz...öyleyse orta namaz vakti beliriszidir demen en başta batıldır....orta namaz bu durumda belirli bir vaktin adı olmuş olur....ALLAH hayal üzerine sana birşey demiyor ki...belirisiz birşeyin ortasını buldurmaya çalışsın sana...belirisiz birşeye orta desin...seni yanıltsın....yapma....
 
 
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

Güneşin kaymasından/aşağı sarkmasından, gecenin kararmasına kadar namazı kıl. Sabah Kur'an'ını da gözet. Çünkü sabah Kur'an'ı tanıklarca izlenmektedir."
güneş in kayması...başka bir yöne meyletmesi demek..güneş öple güneişin tam dik olduğu andan sonra batmaya yani yani daha önce yaptığı hareketin tam zıttını yapar....çünki artık o gökde daha yükselemez...zirveye ulaşmış...artık son noktaya ulaşmışdır...bundan sonra daha önce yaptığı hareketleri tersten yapmaya başlar....
 
 
 
 "O halde tespih Allah için. Akşama erdiğinizde de sabaha erdiğinizde de..."
 
" Artık onların söylediklerine sabret ve Güneş'in doğuşundan önce de batışından önce de Rabbinin hamdiyle tespih et!"
"Gecenin bir bölümünde ve yıldızların ardından da O'nu tespih et!"
 
"Göklerde ve yerde hamt da O'na; gün sonunda da öğleye erdiğinizde de."
"Namazları ve orta namazı koruyun. Tam bir saygıyla Allah'ın huzurunda kıyam edin. "
"O halde tespih Allah için. Akşama erdiğinizde de sabaha erdiğinizde de... "
" Gecenin bir kısmında ve secdelerin arkalarından O'nu tespih et! "
"Gecenin bir bölümünde ve yıldızların ardından da O'nu tespih et!
" Rabbinin adını sabahtan da akşamdan da an! 
Gecenin bir kısmında da O'na secde et! Ve geceleyin O'nu uzunca tespih et/uzun bir gece boyu O'nu tespih et! "
"Artık onların dediklerine sabret ve güneşin doğmasından evvel ve batmasından evvel Rabbine hamd ile tesbihte bulun. Ve gece saatlerinde de tesbih et ve gündüzün etrafında da. Tâ ki sen hoşnut olasın"
"Gündüzün iki tarafında ve geceye yakın saatlerde namaz kıl! Güzellikler kötülükleri silip süpürür. İşte bu, Allah'ı ananlara bir öğüttür."
 
peşpeşe okuduğunuzda hala mı aklınız yetmiyor?
ALLAH namazı vakte bağlamış....ve bunu ayetle belirttikden sonrada vakitlerin bazılarını syamış...hepsini adlarıyla teker teker saymak zorunda değil..aklın var bul....
evet namaz vakitle...peki hamd ve tesbihin vakitle olduğunu söyledikden sonra hamd ve tesbihe vakit tayin edmiş mi? hayır...işte vakitlere bağlanmış hamd ve tesbihle namaz anlatılmakdadır...ya bukadar damı kafanız çalışmıyor?almıyor..akledmiyor..
 
ALLAH orta diyecek..ama belirsiz birşeyi anlatacak..yapmayın..kur'an bulmaca mı?haşa...haddi aşmayın......birisine ortadan bahsedsen adam hemen somut ve bilinen belirli olan birşeyin ortasını arar...sonra adama desenki ya ben soyut birşey kasdedmişdim desen heralde adam sana iyi gözle bakmaz...ALLAH orta terimini kullanmışsa..o birşeyin ortasıdır..somut.....görülebilen...ölçülebilen.....bu bukadar basit ve aşikardır....
orta olduğuna göre...ya üç ün ortasını ifade eder..yada enaz 5 in...
üç ün ortası olmadığı da bellidir..çünki üç ün içinden sayılmamış..ayrıca belirtilmiş..demek ki enaz beş...ya bunadamı kafanız çalışmıyor...
 
yazık..kanmış..kandırılmışnız...size sadecene acıyorum......
aklınız ı peygamber yapmış.....bocalıyorsunuz...olazm efendi olmaz...o akıldan bir peygamber çıkmaz..kendine zulmetme....






Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

İsrâ  53  
 
Kullarıma söyle, sözün en güzelini söylesinler. Sonra şeytan aralarını bozar. Çünkü şeytan, insanın apaçık düşmanıdır.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 39 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats