Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU YALNIZ ALLAH BİLİR....
İlk defa kuru tartışmadan uzak ve Sohbet havası olduğu için...Bendeniz de izin
veriseniz,kıt AKLIMLA bu Dostca sohbete katkı sunmak istiyorum.Bu vesile ile sevgili Dost Sasha ya
iletişim yeteneğinden dolayı takdirlerimi sunmak istiyorum:
Değerli el turki kardeşim hoşgörüne sığınarak Mavi katkılar ile bu güzel yazına dair görüşlerimi
belirtmek istiyorum.Selam ile...
ANAHTAR KAVRAMLAR:
1-KADER
2-CİN,Cinlere hükmetmek/onları çalıştırmak
3-SİHİR
4-MUCİZE
5-FİTNE
Bunlar üzerinde derin düşünülmesi gereken Anahtar kavramlar.En uygunu Şafak vakti dir.
el_turki Yazdı:
ALLAH neyi dilerse o olur....OL derse o şey oluverir...
Doğru bir kelime ama acaba 1400 yıldır niye Neden/Nasıl ve hangi Teknikle? sorularını yasaklamışlar?
Allah Aklımızı kullanmamızı ve bu Sıtlara vakıf olmamızı istiyor. Ona da OL demiş? Niye Akıl etmekten
korkuyoruz.Bizi düşünmekten ,Araştırmaktan ve bulduklarımızı İmanımı kuvvetlendirmek için kullanmaktan
alıkoyan ne?
kimsede ALLAH ın vucuda getireceği birşeyin vucuda gelmesini
engelleyemez.....Elbette
bundan yana hiç kimsenin sıkıntısı olacağını zannedmiyorum Doğru ,yinede ZANnın çoğundan
kaçınmakta fayda var
meselemiz kader meseleside değil....Kader hakkında ne biliyoruz ki?
birşey içinde zıttınıda barındırıyorsa....zıttın birtarafı haramsa...öbür tarafı helal olmaz mı?
ALKOL gibi mi? :)
süleyman aleyhisselam cinlere ALLAH ın izniyle hükmediyordu...ve onları
kullanıyordu...çalışdırıyordu..
Oradaymış gibi anlatıyorsun? CAN..CİN..CENİN...bilinen ve bilinmeyen...gizli ve Açık
Kelimenin Etimolojisi iyi araştırılmalı derim. Evet herşeyin bir ZITTI vardır...+ ve - yi birleştirmek
Onlardan ÜRÜN ve yeni YARATIMLAR .çıkarmak ANCAK ALLAH ve izni ile HALİFESİNİN yapacağı AKILLI bir
iştir...
... Ve onlar Şeytanların Süleyman'ın mülkü aleyhine uydurdukları şeylerin ardına
düştüler.
Halbuki Süleyman asla küfretmedi. Sadece şeytanlar küf rettiler. Onlar insanlara sihri ve Babil'deki
iki
meleğe -Hârut ile Mârut indirilenleri öğretiyorlardı. Bu iki melek ise Biz ancak fitneyiz, sakın
küfretme'
demedikçe kimseye sihir namına birşey öğretmezlerdi. Onlardan koca ile karısını ayıracak şeyler
öğrendiler.
Halbuki bunlar, Allah'ın izni olmadıkça o sihirle kimseye zarar verici değillerdi. Onlarsa kendilerine
zarar verip fayda vermeyen Şeyleri öğreniyorlardı. Andolsun onlar sihri satın alan kimse için âhirette
hiçbir nasip olmayacağını biliyorlardı. Ne fena bir şey karşılığında nefislerini sattılar. Şayet
bilmiş
olsalardı" (el-Bakara, 2/102).
ince bir konu....sihrin gelişdiği dönemde sülayman aleyhisselam zamanı olmuşdur...insanlara süleyman
aleyhiselamın sihir yaptığını zannedmiş..idda edmiş..
Üstün bir Teknoloji karşısında ACİZ kalanlar hemen bu SİHRİN MUBİN derler.Onların akılları
Aciz
kalır bu !"Mucize"! karşısında.O mucize ise İŞLEYEN BİR AKIL-EMEK-ZEKA nın ÜRÜNÜDÜR...bir
mucize
olduğunu idrak edememişler...çalışmayıp yatanlar Teknolojiyi elbette Mucize ZAN
ederler...Karşısında ACİZ kalırlar
ama melade koca ile karısını ayırıcı şeyler öğrendiler diyor...yani kötüye kullandılar....iyiye
değil.....buradan sihri kötüye kullanmanın hertürü olarakda çıkarabiliriz...fitne olmasına
gelince....o işe
dalan insan bir ayağı çukurda demekdir..kendini hemen kaybedebilir..uçurumun kenarında yürümek gibi
birşey...hemen düşebilir...o yüzden fitnedir..Evet sorumluluk sahibi olmak ancak
Kamillerin
hasletidir.Kamil olmayanlar Allahın indinde ki İLİM den nasiplenemezler
zarar verici değillerdi....zarar verip fayda vermeyen şeyleri öğreniyorlardı deniyor....hep
olumsuzlukarı
ile sihir anlatılıyor...ve süleyman aleyhisselamın yaptığı sihir değildi deniyor....böylecene
birbirinin
zıttı ikişey anlatılıyor...
harut ve marut da insanlara birşey öğetiyordu.....anlaşılanöğrettiği şey zıttınıda içinde barındıran
birşeydi.....dolayısıyla fitneydi...ama onun fitne olması öğretilmesinden değil..kullanım şeklinden
kaynaklanıyor olmalıydıki insnalrı uyarmak ihtiyacı hisseiyorlardı...yoksa zatı fitne olan birşeyi
öğretmek
zaten olmaz.....bütün bunlar zıttı bir birinin içinde oan şey olarak gözüküyor...
ZITTINI BULAN HADDİNİ BİLENDİR .HADDİNİ BİLEN RABBİNİ BULANDIR.RABBİNİ BULAN FELAHA ERER
RABBANİ OLUR ...SEVGİ ÇOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOK ÖNEMLİDİR:
Sevgi yoksa Akılda ,nush da tekdir de...kötekte bir işe yaramaz...
HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU YALNIZ ALLAH BİLİR....
__________________ Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
birþey içinde zýttýnýda barýndýrýyorsa....zýttýn birtarafý haramsa...öbür tarafý helal olmaz mý?
Sanirim artik ne yazdiginizin ayirdinda degilsiniz sayin el_turki. Lutfen silkinin ve kendinize gelin Allah'in izniyle..
Helal olmaz! Zittinda bir gerekce oldugu uzere, haram kilinmistir Allah tarafindan. Haram'in obur yaninda helal aramak nerde gorulmustur?
Sirk kosmak haramdir ve gunahdir. Sirk kosmanin acilimini herhangi bir olayda veya hadise de Allah'tan baska bir sebep aramak ve gelirgecer bir sonuc cikarmaktir.
Bunun helali var midir?(Tevbe estagfurullah!) sayin el-turki?
Lutfen sozlerinizi tartarak yazin ki , sozlerinizin agirligi altinda ezilmeyin. Insana gore olamaz helal tarafi. Allah'a gorecesi vardir. Cunku insan sasar beserdir, zaaflarina yenilir.
Oysa Allah bu ozelliklerden muaftir.
Allah indinde birsey haram kilinmissa, insan tarafindan "bunun zittina bakalim, belki helal cikaririz" gibi bir dusunce O'na sirk kosmaktir.
Sizin dusundugunuz gibi bakarsak olaya, iftari bir duble viski ile yapmamizda da bir sakinca yoktur.
Nasilsa tip dunyasi, viskinin damar acici ozelligini bildirdi. E Allah bunu bilemedigi icin mi haram kildi?
Sizin dusundugunuz gibi bakarsak olaya, ailenizden olmayan kadin namahrem kilinmistir size Allah tarafindan.. Bu anlamda bu kadina sehvet uyandiracak sekilde bakmaniz haramdir.
Bunun zittina bakalim mi sayin el-turki? Sizce bir helal cikarabilir miyiz? Komsunuza o gozle bakmanizin helal olan bir tarafi olabilir mi?
Zinada haramdir? Zitti nedir? Helal kismi var midir? Simdi anlayabildiniz mi namahrem kavraminin neden haram kilindigini?
Bakin domuz bahsine, o da haramdir.
Ama Allah olcusunu koymustur. Olmeyecek kadar yiyiniz (aclik durumunda) demistir. Bunu kistasla vermistir ustelik. Nedir o? Yasam.
Cok rica ederim. Hadisleri batmasina izin vermeyeyim derken, Kuran'i batiriyorsunuz.
şimdi:sana şimdilik sadecene şunu diyeceğim...yazdığın hiçbirşey benim dediğim birşey değildir....yazdığım son iki mesajı tekrar oku....sonra bana yazdığın bu mesajınıda oku....eğer yazdığın mesajda ısrarcı olduğunu beyan edersen bende sana ALLAH ın izniyle berşeyler yazarım...ama iyi oku...tekbir şeyin..parçanın..kelimenin...içindeki zıtlıkdan bahsediyorum..ona göre tekrar bak...İNŞAALLAH sonra tekrar birşey yazarız....
Dinin ozunde/ana yapisindaki salatlarini el cirpmaya,isliklar calmaya,yani sekilsel bir tapinmaya cevirenlerin Enfal/35 gercek Salat'in onceki kitap ehlinde oldugu gibi tevrati ve incili uygulamalari olmasina ragmen (ekamu t tevrate vel incile )(Maide/66) onlara farz olan Salat Kur'an Ehlinede farz kilinmistir (ekamu s salete)
Araf/170.Kitab'a sımsıkı sarılıp namazı dosdoğru kılanlar var ya, işte biz böyle iyiliğe çalışanların ecrini zayi etmeyiz.
Kitab-a uyup/uygulayip Allah'a verdigimiz sozu/bagliligi dosdogru yerine getirip arinanlardan olmak.
Dinin ozunde/ana yapisindaki salatlarini el cirpmaya,isliklar calmaya,yani sekilsel bir tapinmaya cevirenlerin Enfal/35 gercek Salat'in onceki kitap ehlinde oldugu gibi tevrati ve incili uygulamalari olmasina ragmen (ekamu t tevrate vel incile )(Maide/66) onlara farz olan Salat Kur'an Ehlinede farz kilinmistir (ekamu s salete)
Araf/170.Kitab'a sımsıkı sarılıp namazı dosdoğru kılanlar var ya, işte biz böyle iyiliğe çalışanların ecrini zayi etmeyiz.
Kitab-a uyup/uygulayip Allah'a verdigimiz sozu/bagliligi dosdogru yerine getirip arinanlardan olmak.
Selametle
Merhaba. Kitab-a uyup/uygulayip Allah'a verdigimiz sozu/bagliligi dosdogru yerine getirip arinanlardan olmak. Kuran'daki salâtın bir anlamı da bu. Tamam.
Ama hanifdostlarda ve "hasanakcay.net"te bunu müzakere ettik ve örneğin Nisâ 101-103'teki salâtı yerine getirenlerin Resul'ü, Resul'ün okuduğunu dinleyen, inanan, izleyenler olduğu iddiasının kanıtlanamadığını gördük. Sizin görüşünüz nedir, sayın Mektep; Nisâ 101-103 göz önüne alındığında salâtın bir de "kıyam-rüku-secde"li uygulaması var mı yok mu?
Kimilerimiz 101-103 arasına takılır kalırız. Orada kısa devre yapar.. orada yatar orada kalkarız.
Hiç olmazsa siz bunu yapmayın sayın UlulElbab. Üstteki iletimde benim "Kitab-a uyup/uygulayip Allah'a verdigimiz sozu/bagliligi dosdogru yerine getirip arinanlardan olmak. Kuran'daki salâtın bir anlamı da bu. Tamam." dediğimi görüp dururken 101-103'e takılıp kaldığımı öne sürmeniz apaçık bir iftira. Size yakıştıramadım.
Ben salâtın yalnızca bir anlamınatakılıp kalmayı reddettiğim için Nisâ 101-103'teki salâtı da göz önüne alıyorum. Asıl takılıp kalanlar o gerçeği göz ardı edenler değil mi?
Üstteki iletimde benim "Kitab-a uyup/uygulayip Allah'a verdigimiz sozu/bagliligi dosdogru
yerine getirip arinanlardan olmak. Kuran'daki salâtın bir anlamı da bu. Tamam."
dediğimi görüp dururken 101-103'e takılıp kaldığımı öne sürmeniz apaçık bir iftira.
Size yakıştıramadım.
Ben salâtın yalnızca bir anlamınatakılıp kalmayı reddettiğim için Nisâ
101-103'teki salâtı da göz önüne alıyorum. Asıl takılıp kalanlar o gerçeği göz ardı edenler değil
mi?
Hasan Akçay
Selam,
Evet size haksızlık olur.Ben sadece 101-103 meselesinden ilham aldım sanırım.
Bende teessüf ediyorum.Koskoca yazıda başka olumlu/olumsuz birşey yok mu?
Bu kadar çok kişiye çatmakta istemiyorum artık doğrusu
Ama ne yapayım ben böyleyim:)
Sevgiler...
__________________ Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Selam. Koskoca yazıda başka olumlu/olumsuz birşey yok mu? Baştan sona olumlu. İletinizin altına imzamı atarım.
Ama o yazdıklarınızın Nisâ 101-103'e takılıp kalmakla ilgisi ne? Eğer ilgisizse onları ayrı bir iletide dile getirmeniz gerekirdi. Eğer ilgiliyse o iftiraya iliştirilmiş ahkam durumundalar.
O yüzden nerdeyse o yazdıklarınızı da eleştirecek ve "Benden Kuran'ın bir bölümünü göz önünde bulundurup bir bölümünü göz ardı etmemi mi istiyorsunuz?" diye bir ahkam da ben kesecektim.
Yok. Sizi tanıyorum. Kendimi tutmamın asıl nedeni o. Siz hakkınızda böyle ahkam kesilmesini hak eden biri değilsiniz.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma