HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Namazım Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

UlulElbab Yazdı:
Selam sevgili Haktansapmaz,

25/12 Furkanda uzaktan Cehennemin uğultusu için...

Birde yanlış hatırlamıyorsam SEBE Melikesinin tahtı konusunda geçiyordu....
Ve kad keferu BiHİ min kabl ve yakzifune Bil ğaybi min mekanin beıyd......

Herşeyi Zıttı ile değerlendirmekte fayda var;Çünkü varlık alemin herşey zıttı ile Aydınlanır...varolur.

34/51 de Ve mekan-ı kariyb

52 ve 53 te min mekanin beıyd farklı anlatımlarda geçiyor.

Daha önce O’nu küfr (inkar) etmişlerdi/örtmüşlerdi…

Mekan-ı ba’id (uzak yer)’den Bil-gayb (ğayb’a, gaybları olarak) atıp tutuyorlardı
ilimsiz, yakinsiz konuşuyor, zanda bulunuyorlardı). 

SElam Metehan!

Bu yazınla tam ne demek istediğini anlayamadım.

Sebe' Suresinde "min mekénin be'îd" ifaesi yok. "Fe mekese ğayra be'îd" ifadesi var. "Çok kalmadı/kısa br süre sonra/ çok geçmedi/hemen dödü, anlamına bir deyim.

34/52 ve 53'te farklı anlamlarda geçmediğini anlıyorum ben. Nasıl farklı geçtiğini anlatır mısın?

51'de, "Görsen nasıl çırpındıklarını..! Kaçmaları mümkün değil; kıs kıvrak yakalanmışlar... 52: İnandık ona, diyorlar.. çook uzak yerden onu nasıl elde edebilirler ki! (İş işten geçti, geçti Bor'un pazarı...Yeri ve zamanı çook uzaklarda kaldı ona imanın...). 53: Halbuki ona inanmamış, karşı koymuşlardı, uzak yerden Ğayb'e taş atıyorlardı. (Yeniden diriliş, cennet, cehennem yok.. dedikleri anlamında anlar isek, aynı anlamı verir kanaatındayım. Başka da anlayabiliriz; Tamamen atıp tutuyorlar, söyledikleri gerçekleerden fersah fersah uzaktır... Her halde "min mekénin be'îd "ifadesi çok çok uzak" anlamınadır.)

Muhabbetle.    

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

«وأقيموا الصلاة وآتوا الزكاة واركعوا مع الراكعين» صلوا مع المصلين محمد وأصحابه، ونزل في علمائهم
وكانوا
يقولون لأقربائ المسلمين اثبتوا على دين محمد فإنه الحق.

Vahye tabi olun da arının, ve/yani inananlarla birlikte siz de baş eğin! İnananlarla; vahyi izleyen Muhammed ve arkadaşlarıyla birlik olun / onlarla beraber Zikr'e tabi olun! Alimleri hakkında inmiş.

Ve müslümanların yakınlarına şunu diyorlardı: "Muhammed'in dinine şahitlik edin/şeksiz şüphesiz iman edin, çünkü o hakktır. 

 Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
UlulElbab
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 488
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulElbab

haktansapmaz Yazdı:

«وأقيموا الصلاة وآتوا الزكاة واركعوا مع الراكعين» صلوا مع المصلين محمد وأصحابه، ونزل في علمائهم
وكانوا يقولون لأقربائ المسلمين اثبتوا على دين محمد فإنه الحق.


Vahye tabi olun da arının, ve/yani inananlarla birlikte siz de baş eğin! İnananlarla; vahyi
izleyen Muhammed ve arkadaşlarıyla birlik olun / onlarla beraber Zikr'e tabi olun! Alimleri hakkında inmiş.


Ve müslümanların yakınlarına şunu diyorlardı: "Muhammed'in dinine şahitlik edin/şeksiz şüphesiz iman
edin, çünkü o hakktır.
 


 Muhabbetle.



Sevgili Haktansapmaz,

Sebe suresi 51-52 ve 53 te mesanisi ile birlikte geçtiğini belirtmiştim.Özel bir anlam yüklemek için değil.

34/51 de Mekan-ı kariyb (yakın yer) ve 34/52-53 de Mekan-ı ba’id (uzak yer)olarak geçiyor.

Sadece karşılaştırma amaçlı,hepsi bu...

Ası önemli olan ve konu başlığıyla doğrudan bağlantılı olan ayet; Bakara 42

Çevirilerde "Namaz kıl ve Zekat öde" şeklinde çevrilmiş ama bu her Dil de aynı değil...

Misal her ikisi de İngilizce "Establish worship, pay the poor-due"

SALAT anlamını taşırken,"be steadfast in prayer; practise regular charity"ve "keep up prayer and pay the poor-rate "

daha çok Dua ve NAMAZ anlamını taşıyor.

Establish özellikle uygun bir kelime çünkü BAĞLANTI KURmak ve DEVAMLILIK sağlamak,BAğlantıyı Koparmamak

anlamlarınıda içinde barındırıyor.

Birde Senden Ricam Ruku ve Secde geçen Ayetlerde neden her ikisi birden geçmiyor? Yorumlarmısın?

Ruku edenlerle Ruku et..var..Secde edenlerle secde et.ruku ve secde..var ama Ruku ardından da Secde et demeyi Allah
bilmiyormuydu?
Haşa.,bu Peygamberin uygulama yorumu mu?Böyle mi anladı ve Namaz kıldı?

Sevgiler...

__________________
Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Yukarı dön Göster UlulElbab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulElbab
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

 

"Ey iman edenler! Rükû edin; secdeye kapanın; Rabbinize ibâdet edin; hayır işleyin ki felâha (kurtuluşa) eresiniz." (22/Hacc, 77)

"(Allah'la alış veriş yapanlar:) Tevbe edenler, ibadet edenler, hamd edenler, oruç tutanlar(Allah için cihad edenler, seyahat edenler), rükû edenler, secde edenler, iyiliği emredip kötülükten alıkoyanlar ve Allah'ın sınırlarını koruyanları, o mü'minleri müjdele!" (9/Tevbe, 112)

"Muhammed Allah'ın rasülüdür. Beraberinde bulunanlar da kâfirlere karşı çetin, kendi aralarında merhametlidirler. Onları rükûya varırken, secde ederken görürsün." (48/Fetih, 29)

"Ey Meryem! Rabbine ibâdet et; secdeye kapan. Rükû edenlerle beraber sen de rükû et." (3/Âl-i İmran, 43)

"Biz, Beyt'i (Kâbe'yi) insanlara toplanma mahalli ve emin/güvenli bir yer kıldık. Siz de İbrahim'in makamından bir namaz yeri edinin (orada namaz kılın). İbrahim ve İsmail'e: 'Tavaf edenler, itikâf yapanlar (ibadete kapananlar), rükû ve secde edenler için Evim'i temiz tutun' diye emretmiştik." (2/Bakara, 125)

Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

77/48; 2/43; 3/43; 22/77; 5/55; 9/112; 2/125; 22/26; 48/29.

Öncelikle şunu teslim edelim ki, Kuran’da ruku’ ve secde (gerçi bu iki mastara bu şekliyle Kuran’da hiç yer verilmemiştir), salatın birer rüknü olduğuna işaret eden hiçbir işaret bulunmamaktadır. Bunları salat kelimesinin bulunduğu ayetlerde üçü bir arada bulamazsınız. Salat ile birlikte ruku’, aynı ayet içerisinde, o da fiil şekliyle, yalınız bir tek defa geçiyor.

2/43 (Her kesin bildiği şekliyle): “Ve namazı kılın, zekatı verin, ruku edenlerle birlikte siz de ruku edin!”

Görüldüğü gibi bu çeviriye göre, namaz kılındıktan ve zekat da verildikten sora ruku yapılacaktır. Halbuki, “verke’û me’arrâki’în” cümlesi hal/durum belirten bir cümledir. Yani: “Ruku halinde (tam teslim olmuş olarak) salatı ikame edin ve zekatı sağlayın (Zikr’e uyun ve arının)!

Öncesinden; 40. ayetten alıp okursak, göreceğiz ki muhatap İsrail Oğullarıdır. İsrail Oğullarına : “Size verdiğim nimetimi hatırlayın ve verdiğiniz sözde durun ki ben de sözümde durayım ve benden korkun! Ve sizdekini tasdik eden (Muhammed’e) indirdiğimi kabul edin de hemen (duyar duymaz) onu kafir olmayın! Ve ayetlerimi hiç pahasına değişmeyin de benden korunun! Ve bile bile Hakk’ı batıl ile örtüp Hakk’ı gizlemeyin! Ve (ruku edenler) baş eğenler / inananlarla beraber baş eğerek salatta bulunun /(indirdiğim) Zikr’e tabi olun ve arının/arınmayı gerçekleştirin! Siz, Kitab’ı okuduğunuz halde, insanlara sadakati emrederken kendiniz onu terk mi ediyorsunuz (Siz insanlara dürüst olmayı önerirken neden kendiniz dürüst olmuyorsunuz)? Aklınızı başınıza almayacak mısınız?

Görüldüğü üzere, İsrail Oğulları İndirilen zikre inanmaya ve inananlarla birlik ve beraber olmaya çağrılıyorlar. Salat ve zekat Din’in tümüdür, Rakiîn gerçek inanlardır.  Ayetlerde imana davet vardır, günlük üç beş vakit namaz ile yıllık olan bir zekat anlatılmamaktadır.

Secde de (fiil olarak) yine Kuran’da salat ile aynı ayette sadece bir kez bulunmaktadır. Nisa 102’de.

“Ve sen (o seferde bulunan birliğin) İçinde bulunur ve de onlara salatı ikame ettiğin zaman, onların bir bölüğü seninle mukim olsunlar ve teyakkuz halinde olup silahlarını da yanlarından ayırmasınlar! Bunlar secde edince/ zikri belleyip kavrayınca çevrede olsunlar. Ondan sonra seninle salatta bulunamamış bölük gelsin ve seninle salatta bulunsun! …

Görüldüğü gibi, şayet burada anlatılan namazın kılınışı ve secde de bilinen secde ise, namaz sadece bir secdeden ibaret demektir. Bir tek secdeden iki rekat bir namazı çıkaranların aklından zoru olsa gerek. Namazı Kuran’a değil de Resul’ün sünnetine dayandıranlara burada söyleyecek sözümüz olamaz. O ayrı bir tartışma konusudur.

Diğer ruku’lu ayetlere de bakalım:

77/48: Vah yalancılık ile itham edenlerin başına gelenlere! (47). Kendilerine boyun eğin / iman edin (ruku edin) denildiğinde boyun eğmez/iman etmezler (48). Vah yalacılıkla itham edenlerin başına gelenlere! 849). Ya bundan sonra hangi söze iman edecekler? (50).

Rukunun anlamının ne olduğu 50. ayetten açıkça anlaşılmıyor mu?

Rukunun Kuran’daki anlamını vermişken secdenin de kuran’dan anlamını veren ayeti buraya almada fayda var.

84/21:

Onlara ne var ki iman etmezler (20). Onlara Kuran okununca boyun eğmez/inanmaz/itaat etmezler (Lé yescudûn) (21). Bununla da kalmaz, bir de yalancılıkla suçluyorlar (22). Hal bu ki Allah onların içlerinde olanları da biliyor (23). Onlara elim azabı müjdele! (24)

Şayet secde etmek, bilinen şekliyle yere kapaklanmaksa, buna böyle iman etmiş olanların, her Kuran okunduğunda yere kapanmaları gerekirdi. Ayetlerde namaz geçiyor mu ki, secde yere kapanma anlamına olsun? Kâfirlere Kuran okununca ona iman etmeleri mi, yüz üstü yere kapanıp teslim olmaları (aman dilemeleri) mi isteniyor? Kâfirler savaşta teslim olmaya mı çağrılıyor?

3/43: Ey Meryem! Rabbine boyun eğ/buyruğuna itaat et, inananlarla beraber tam bir teslimiyet ile teslim ol! (vescudû verke’û..)

 Burada kunut ile ruku ve secde biri diğerini pekiştiren aynı anlama gelen ifadelerdir. Bu ayetten Meryem’in, cemaat ile namaz kılmasının istendiği söylenemez her halde. Belki de böyle anlamasınlar diye secde rukudan önce anılmış. Ondan önce de kunut emredilmiş. Meryem namaz kılmayı red mi ediyordu ki, “Ey Meryem, Rabbine itaat et ve ruku edenlerle beraber ruku ve secdeye kapan; namaz kıl” densin?

 22/77:

73: Ey insanlar, size bir örnek verildi, ona kulak verin! Sizin Allah’ın dışında çağırdıklarınız, hepsi onun için bir araya gelseler de bir sinek yaratamazlar. Ve şayet sinek onlardan bir şey kapsa onu da ondan kurtaramazlar. Talip de çaresiz, matlup da. (Siz de taptıklarınız da acizsiniz).

74: Allah’ı yeteri kadar takdir edemediler; Gerçek, Allah yegane kudretli ve yegane şereflidir.

75: Allah hem meleklerden resuller seçer hem de insanlardan. Allah yegane duyan ve yegane görendir. 76: Onların önlerindekini de arkalarındakini de bilir ve bütün işler/kararlar O’na döner.

77: Ey o gerçek inanmış olanlar! Boyun eğin, tam teslim olun, rabbinize kul olun, hayrı işleyin ki kurtuluşa / başarıya ulaşasınız. 78: Ve/yani Allah (Dini) uğruna can u gönülden cihat edin! O sizi (Dini için ve sizi muzaffer kılmak için) seçti ve size Din’de bir zorluk çıkarmadı (Dini uygulamak için size bir engel çıkarmadı, cihattan geri kalmanız için de bahaneniz olamaz). Atanız İbrahim’in yolunu izleyin! O, bundan evvel ve bunda (Kuran’da) sizi Müslüman olarak nitelendirdi ki, Resul size şahit /gözcü/öncü olsun siz de insanlara öncü olasınız. Öyleyse salatı ikame edin/ Zikr’e uyun, arınmayı sağlayın, Allah’a sıkı sıkıya tutunun! O sizin koruyucunuz ve yardımcınızdır, O ne güzel koruyucu ve ne güzel yardımcı!

77’de “ruku edin, secde edin, Rabbinize kulluk edin…” ayetinde anlatılan namazsa, 78’deki “namazı kılın, zekatı verin, Allah’a sarılın…” ne?

Salatın ikamesi ve zekatın itası, Allah’a tutunmakla, Kitabına sarılmakla/uymakla gerçekleşir.

Ayetlerin genel mesajı, gerçekten inanmışlarsa, inananların Allah’ın buyruğuna uymaları, O’na gereği gibi kul olmaları, onlardan her istediğini canla başla yapmaları, O’na boyun eğmeleri, itaatten geri durmamaları, uğruna cihat etmeleri istenmektedir. İnananların içerisinde inanmamış oldukları halde inanmış görünen münafıkların da olduğunu göz ardı etmemek  lazım.

5/55:

54: Ey o gerçek inanmış olanlar! Sizden kim dininden/imanından dönerse bilsin ki, Allah, öyle bir halkı getirecek ki, O onları seviyor onlar da O’nu seviyorlar. İnananlara yumuşak başlı, kafirlere karşı çetindirler, Allah yolunda mücâhede ederler, kimsenin azarından çekinmezler. İşte bu Allah’ın lütuf ve ihsanıdır ki dilediğine onu verir. Allah sonsuz imkan sahibidir, sosuz bilendir.

55: Sizin müttefikiniz, koruyucunuz, yardımcınız ancak Allah, O’nun Resulü ve tam birer inanalar/boyun eğenler olarak (ve hum râki’ûn) Zikr’e uyanlar, temizlenenlerdir.

56: Kim Allah’ı, Resulü’nü ve inananları yar edinirse, bilsin ki Allah’ın hizbidir  gâlip / muzaffer olanlar.

57: Ey o gerçek inanmış olanlar! Sizden önceki kitap ehlinden olsun, kafirlerden olsun, dininizi dalgaya alanları müttefik, koruyucu ve yardımcı edinmeyin! Allah’tan korunun, eğer inananlarsanız. 58: Siz onları Zikr’e; Din’e bağlanmaya çağırdığınızda onlar onu alay ve eğlence konusu edindiler. İşte bu, onların aptal oluşlarının sonucudur.

Bu ayetler grubu içerisinde “râki’în”nin, namazda belden bükülüp eğilenlerin olmadığı gayet açık. Yine buradaki salatın da namaz olmadığı. İman etmemiş, bir toplumu şayet önce namaza çağırır iseniz onların da onu alaya alması kaçınılmazdır! Hal bu ki, siz öncelikle onları İman etmeye, Allah’ın zikrine uymaya çağırırsınız. Ondan sonra ancak, varsa, onlara namaz kılmayı önerirsiniz.

Yine 54. ayetten anlaşılacağı üzere, inananların içinde kalpten inanmamış ya da imandan dönmüş olanlar var ki, “…leri veli edinmeyi” uyarısı yapılmıştır.

Devam edecek.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
UlulElbab
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 488
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulElbab

Bu değerli çalışmanın devamını merak içinde bekliyorum

Allah razı olsun senden.

__________________
Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Yukarı dön Göster UlulElbab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulElbab
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

devam edeceğine bir garantimi aldın..İNŞAALLAH demek demi zoruna giddi....ALLAH izin vermezse nasıl devam edeceksin?devam edcek İNŞAALLAH demen gerekmezmiydi?
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
UlulElbab
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 488
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulElbab

kardeşim İnşaAllah demek neden zoruma gitsin? Devam edecek olan sayın Haktansapmaz,Allahın izni ile...
yani Fail o...ben şu an bekleme fiilinin failiyim.
Elhamdülillah.
Senin amacın böyle güzel bir çalışmayı sulandırmak olmasın?
FesüphanAllah
Zira karşı görüş bildirmeye ne ilmin yetiyor,nede seviyen.
Estağfirullah...
Sen en iyisi böyle gereksiz yere araya girme uslu uslu oku...olur da birşeyler öğrenirsin el_turki...
Başka bir konu başlığında benim için "vatandaş" demişsin.Sana UlulElbab diye hitab etmen için izin
veriyorum.
Ama Metehan diye ancak Dostlarım çağırır.
Bir sonra ki yazını içinde BİLGİ varsa yaz.yoksa BİLGİ sahibi olana kadar yazma bence...
AlimAllah.

__________________
Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Yukarı dön Göster UlulElbab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulElbab
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

selam ile,

değerli abdurrahman abim,

nefis çalışmanız için Allah razı olsun. bir de vaktin olursa bir şey rica edeceğim. bir çok ayette müşriklerin çeşitli putların önünde BEL BÜKMESİ şeklinde çevrilen bir kelime geçiyor,

يَعْكُفُ 08;نَ عَلٰى اَصْنَام 13; mesela bunun gibi. araf 138

Putları önünde bel büküp eğilmekte olan diye çeviriyorlar.

yanılmıyorsam kelime AYN-KEF-NUN . ayrıca taha 91, enbiya 52, şuara 71 de de geçiyor.

RUKU-SECDE ile bu AKİFİİN AKİFUUN YEA'KİFUNE arasında bir fark olmalı di mi?

yani eğer bu adamların putlar önünde BEL BÜKMESİ bu kelime ile kullanıldıysa RUKU farklı bir anlamda olmalı. yoksa namazdaki ruku hareketimiz içinde aynısı kullanılması gerekmez miydi?

bir de ilginç olan bakara 155 de ŞU ŞEKİLDE KULLANILMIŞ ÜÇÜ BİR ARADA :

وَالْعَا 03;ِفٖينَ وَالرُّك 17;َعِ السُّجُو 83;ِ

BU ANALİZ DAHA NET ANLAMAMIZI SAĞLAYABİLİR DİYE DÜŞÜNÜYOR VE SENDEN -eğer müsaitsen- bu çalışmayı yapmanı rica ediyorum.

selam ve muhabbetle



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

UlulElbab Yazdı:
kardeşim İnşaAllah demek neden zoruma gitsin? Devam edecek olan sayın Haktansapmaz,Allahın izni ile...
yani Fail o...ben şu an bekleme fiilinin failiyim.
Elhamdülillah.
Senin amacın böyle güzel bir çalışmayı sulandırmak olmasın?
FesüphanAllah
Zira karşı görüş bildirmeye ne ilmin yetiyor,nede seviyen.
Estağfirullah...
Sen en iyisi böyle gereksiz yere araya girme uslu uslu oku...olur da birşeyler öğrenirsin el_turki...
Başka bir konu başlığında benim için "vatandaş" demişsin.Sana UlulElbab diye hitab etmen için izin
veriyorum.
Ama Metehan diye ancak Dostlarım çağırır.
Bir sonra ki yazını içinde BİLGİ varsa yaz.yoksa BİLGİ sahibi olana kadar yazma bence...
AlimAllah.
 
sana yazılmış bir mesaj değildi....bir önceki mesajı yuazıp devam edecek..diyene atfen yazılmışdır....hemen atlamana gerek yokdur....diğer yazdığına cevap bile vermeye gerek duymuyorum...sen insanı sapıtan şeye ilim diuorsan..şeytana yaklaştıran şeye ilim adı takıyorsan bırakdım o da senin ilmin olsun....
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 

<< Önceki Sayfa 39 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats