Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
savaş esnasında askerlerin bir kısmı gerekli talimatları güzelce dinlesin...
bu talimatları güzelce anlayıp dinleyip uygulamaya dair emredersin çektikten-ize secedü- sonra diğerleri gelip yer değiştirsinler bu seferde onlar kendileri için gerekli emir ve talimatları anlayıp dinlesinler...
bu sırada silahlarını da yanlarında bulunsunlar...
yani buradaki salat o savaş sırasındaki özel emir ve talimatların öğretimesidir...
kuran dersi yahut namaz değildir ...
sanırım...
Evet Asım kardeş,çok güzel değerlendirmişsin,teşekkür ederim.Selamlar..
Burada sözü edilen salâtın günlük iş güç mü ya da şekilsel salât mı olduğu yoruma bakar. Örneğin yorumunuz şu olabilir: YEMİNDEN ÖNCE namaz kılmalarını sağlayın ki o namazın yalan tanıklık etmeye engel olucu erdeminden yararlanabilin.
Sevgi ile,
Hasan Akçay
Merhaba Hasan Hocam,kelimeler üzerinde durmanızı yadırgamıyorum ama ben öncelikle fotoğrafın tamamını görmekten yanayım.Örneğin,bir fabrikada çalıştığınızı düşünün ve bir olaya tanık oldunuz.Bu tanıklığınızı yerine getirmek için sizi yasal anlamda alıkoymak zorundalar bi şekilde.Bu durumda yetkili amir sizin işinizden alıkonmamanız için bunu iş bitimine mesai sonrasına denk getirmek istiyor.Çünkü siz olayın suçlusu değil tanığısınız.Sizin bir zarara uğramamanız gerekir.Olay budur..
Hayatın tümünü kuşatan salat mücadelesini günde iki veya beş vakitte beşer dakikalık ritüele indirgemek haksızlıktır.Kavramı daha geniş çerçevede değerlendirmek lazım.Selamlar..
Evet, "O salât namazdan başka ne olursa kabulüm; yeter ki namaz olmasın!" diyor durumuna düşüyorsunuz. Niyetiniz bu olmasa bile yaptığınız bu.
Ama ben Abdurrah hocamıza seslendim iletimde; özellikle onun ne dediğini öğrenmek isterim.
Değerli hocam! Nisâ 102'deki SALÂT yeni ayetlerin öğretilip ezberletilmesi değil de, asım kardeşimizin açıkladığı gibi, "o savaş sırasındaki özel emir ve talimatların öğretilmesi" midir?
Evet, "O salât namazdan başka ne olursa kabulüm; yeter ki namaz olmasın!" diyor durumuna düşüyorsunuz.
Niyetiniz bu olmasa bile yaptığınız bu. Ama ben Abdurrah hocamıza seslendim iletimde; özellikle onun ne dediğini öğrenmek isterim.
Değerli hocam! Nisâ 102'deki SALÂT, asım kardeşimizin açıkladığı gibi, "o savaş sırasındaki özel emir ve talimatların
öğretimesi"
midir? Yeni ayetlerin öğretilip ezberletilmesi değil midir? Ve yeni ayetler Bakara 222-223 ise onlar mı öğretilip
ezberletilecek
"
Evet, "O salât namazdan başka ne olursa kabulüm; yeter ki namaz olmasın!" diyorum.
Benim Niyetim tamda bu!
Lütfen benim Niyetimi de okurmusunuz?
"??? durumuna düşüyorsunuz."
Niyetimin bu olması beni Hangi konuma "Düşürüyor"?. ??? Bunu içtenlikle açıklayabilecek misiniz?
selam
__________________ Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
bu salat ve namaz müzakereleri bir bulmaca çözmeye benzedi...
hepimiz bir tarafından bir şeyler bulup puzzle ın bir yerini yerleştiriyor gibi...
bazen bir parçayı bir türlü tam yerine oturtamıyoruz...
salat nedir nasıldır namaz bunun neresindedir yavaş yavaş beliriyor gibi...
ama yinede hala belirsiz noktalar var...
kendimce kurguladığım bir salat anlayışı var ama eldeki tarihi verilerin eksikliği ve bazılarının güvenilmezliği yüzünden
tam net ve kesin konuşamıyorum...o yüzden ne olabilir nasıl olmuştur gibi sorulara akıl yürütmeyle cevablar bulmaya
çalışıyorum...salat allahın tüm insanlardan istediği bir şey olmalı...
o zaman tüm dünya insanlarının hepsini ayrı ayrı düşündüğümüzde hepsinin kendilerinin akıllarıyla bulup uygulayabilecekleri
bir şey olmalı...çünkü bir kısmının bilmesiyle olacak bir iş değil...
ne olabilir bu...bir insandan ilk beklediğimiz şey nedir...
dini dili rengi kültürü ne olursa olsun karşılaştığımız insandan ilk beklediğimiz şey onun bize zarar vermemesidir...
bu her beklentiden önce gelir...ardından bize iyi davranmasını dürüst olmasını da bekleriz...
yani insanca davranmasını kısaca...bu insan olan herkesten bekleyebileceğimiz bir şeydir...
salat insanın en temel vazifesi ise bence insanın insanca davranması demektir...
salatı ikame etmek insanın insanlığını ikame ettirmek adına yapılan her türlü çalışmadır...
eğitim yardımlaşma dua niyaz ahlaki terbiye asayişin temini temizlik zayıfların korunması çaresizlerin derdine dermen
bulmaya çalışma gibi her türlü insani faaliyeti içeren bir eylem bu salat...
peygamberin hayatı tamamen bunlarla geçmiş olmalı...
insanı insanlıktan çıkaran her türlü inanç düşünce yönetim uygulama sahipleriyle yani zalimlerle mücadele ile yani
salatla...peygamber salatı hayatının her anına yaymış...
bu konuda ona omuz verenlerle her fırsatta toplanıp istişare eğitim talimat düzenlemiş...
bu toplantıların düzeni ve verimi adına vakitlerini düzenlemiş ...
bu salat toplantılarının başında yada belki de sonunda dua ve niyaz yani namaz ile rabbinden yardım dileyip manevi moral
ve motivasyon aranılmış...
bu işler için hazırlanan mescid de her türlü salat eylemi yapılır ken zamanla buralar yetersiz hale gelmiş...salatın bir
yönü olan güvenliğin sağlanması için bir emniyet teşkilatı oluşturulmuş...
eğitim sağlık temizlik için ayrı ayrı yerler ve insanlar tahsis edilip salat gittikçe daha düzenli hale getirilmiş...
şu anda devlet dediğimiz oluşumun tüm işlevi salattır...
mahkemesiyle eğitimiyle güvenliğiyle hep insanın insanca yaşamasını sağlayıcı işlev görür...
adil devlet bir hayır kurumudur...her yaptığı salat ve bunları yapmak için topladığı malda zekattır...
sevgili Ulilebsar,
Geldiğiniz noktayı saygıyla karşılıyorum...
Bazı noktalar da tam olarak katılmasam da RESMİN BÜTÜNÜNÜ Gördüğünüzü düşünüyorum.
Büyük bir Resmi görebilmek için iki adım geri atmak gerek...Geri adım atmaktan imtina edenler
ancak resmin bir bölümü üzerinde bulanık yorum yapmaktan başka birşey yapmayacaklardır.
SALAT Resminin tamamını görmek ÇOK ÖNEMLİ...Dev bir Resime insan yakından bakınca ne görür?
GERİ ADIM atmayı BENLİK engelliyorsa eğer...bir kaç cm'2 den başka birşey görünmeyecektir.
O kısma da biz Namaz diyoruz zaten...
Resmin Tamamını görüpte anlaşamıyanlar ise farklı Açıları hesaba katması gerekecektir...
sevgi ile...
metehan
36 / YÂSÎN - 8
İnnâ cealnâ fî a’nâkıhim aglâlen fe hiye ilel ezkâni fe hum mukmehûn
__________________ Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Bi düş gördüm. Hayırınız garşı gelsin. Bi odadayız. Altı yedi gişi. Hoşbeş ediyoz emme bâzımızda sazlâ va. Bende gaval. Hafifden bi türkü duddurduk. Herkez ta gönülden goparak gatıldı.
Hanifdostlâda annéden de ordaki yârenne de söölesin, dedim. Asım, dermanbeg, el_turki, haktansapmaz, mektep, Saffet Metin, sasha, UlulElbab... Haden!
Dere geliyor dere yalelel yalelel, Kumunu sere sere yalelellim. Al götür beni dere yalelel yalelel, Yarin olduğu yere yalelellim.
Amanın aman aman, Zamanın zaman zaman, Bizim düğün ne zaman yalelellim.
Ben armudu dişlerim, Sapını gümüşlerim. Sevdiğimin ismini, Mendilime işlerim.
Armut dalda bir iki, Sayın bakın on iki. On ikinin içinde, Birincisi benimki.
onlar diyecekler ki:kur'an da namaz yokdur....
doğru söyleyecekler.salat vardır.kelime olarak.namaz yokdur kelime olarak.ama yine diyecekler
ki:salat kelimesi namaz anlamında kullanılmamışdır diyecekler....
salata bir çok anlam yükleyecekler ama bir türlü namaz anlamını yüklemeyeceklerdir.
bunlar kelimelerle oynamayı çok severler.zannedersin ki arapçayı bunlar icad eddi.bunlardan önce
kimse arapça bilmiyordu.derim ya oynamayı sever bu çocuklar.
ama salatın anlamlarını söyle alt alta sıralasalar ve şekliiendirip amlamlandırsalar nasılda
ortaya çıkacak namaz.ama onlar görmezler.oyun oynamakdan başlarını kaşıyacak zamanlarıda yokdur.
derlerse şaşırma:salat namaz olsaydı namaz kötülükden olı koyması lazımdı...diye.ama bakıyoruz
ki nekadarda çok zalim var namaz kılan..diye.
ama onlar düşünmezler...namaz kılan bir insanın hangi kötülüğü işleyebileceğini.namazdayken
insan hangi suçu işleyebilir.herşeyi arkasında bırak mış..yüzünü ALLAHa dönmüş...kendine yön ve
istikamet çizmiş...elini bağlamış...belini bükmüş..aczinden yere yıkılmış..bir insan o an hangi
suçu işleyebilir.zina yapabilir mi...adam öldüre bilir mi...hırsızlık yapabilir mi...kavga
edebilir mi...yalan konuşabilir mi...işte bilmezlerki namaz
insanı böyle kötülüklerden alı koyar...
bilmezlerki namaz salatın toplamı demekdir.şekli ifadesi..bir şeyde cem edilişi
demekdir...bilmezlerki namaz
topluluk olmanın..bir ve beraber olmanın en şuurlu halidir.bilmezler çünki bunlarda kalmamışdır
ki şuur.
karun dediki:bunlar benim ilmimdendir.onlarıda aynı lafı derken göreceksin...karunu batıran
ALLAH bunlarıda
batıracakdır.ama kimin eliyle olacak orasını göreceğiz.
ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.....
36 / YÂSÎN - 8
İnnâ cealnâ fî a’nâkıhim aglâlen fe hiye ilel ezkâni fe hum mukmehûn
__________________ Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma