HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Resulun yakınında ki yabancı kimdi? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
UlulElbab
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 488
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulElbab

Selam değerli dostlar,

Nahl suresini okurken daha önce üzerinde durmadığım belkide dikkatimi çekmeyen

şu ayet üzerinde takılıp kaldım;

16/103"Ona bir insan öğretiyor" biçimindeki sözlerini elbette biliyoruz. Amaçladıkları kişinin dili

yabancıdır, bu ise apaçık Arapça bir dildir.

Buradan anlaşılan o ki Muhammedin,selam onunla,yanında veya yakınında yabancı uyruklu olduğu Kuranda

belirtilen bir şahıs olduğu bildiriliyor.

Ayetin gelişinden ve Müşriklerin iddialarından anlaşılıyor ki söz konusu şahıs Resule yakın bir kimse.

Belli ki vaktinin önemli bir kısmını onunla geçiriyor ki,Müşrikler böyle bir iddiada bulunuyorlar.

İddiaları o ki sözkonusu Öğretileri yabancı şahıstan öğreniyor.

O tarihlerde toplumlar oldukca kapalı,herkes herkesi baba adı ile tanır.Dolaysı ile bir yabancı

bu tip toplumlarda dikkat çekicidir.

Tarihi kaynaklarda özelliklede islami kaynaklarda böyle bir yabancıdan SAHABE olarak söz edilmiyor.

Konu hakkında bilgisi olan yada fikir olarak katkıda bulunabilecek dostlardan katılımlarını bekliyorum.

Birçok "önemli" konu varken böyle ayrıntılara takılıp kalma diyecek arkadaşlarda

lütfen zahmet edip yormasınlar kendilerini.Okuyup geçsinler...

sevgiler.



__________________
Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Yukarı dön Göster UlulElbab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulElbab
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

"kapalı toplum" demekle olaya baştan eksik başlamış olursunuz."köleliğin" olduğu bir toplum kapalı değildir.kölelik dışarda,ANADİLİ başka olan insanlarında o yere gelmesi demekdir.nasaralığın ilk merkezlerinden olan habeşistan ve iskenderiye yide o yerlere yakınlığını dikkate almak lazım.oralardan da köle geliyordu....başka yerlerdende.....köle diyincede öyle cahil..fakir..anlaşımasın..bazı zenginler bile köle durumuna düşmüşlerdir.....değişik yerlerden..değişik kültürlerden...DEĞİŞİK DİNLERDEN VE DEĞİŞİK ANADİLLERE sahip yerlerden insanlar oraya köle olarak geliyordu....ve bu insanlar zamanla o toplumunda anadilini öğreniyordu....
 
şimdi....bir ingiliz 10 yıl türkiyede kalsa....türkçeyi kullanması onun yabancı olduğunu ele verir......şivesi ve türkçeye hakimiyeti tam olmaz.....bu gerçekle hareketle..o köleelrinde arapçaya hakimiyeti...ve şiveleri tam olmayacakdır.
orada denen ALLAH HERŞEYİN DOĞRUSUNU BİLİR....öyle biri olsada siz biliyrosunuz ki o arap değil..anadili arapça değil.....arapça konuşabilir...ama siz onun konuşduğu arapça ile kur'an daki arapçayı ayırt edebilirsiniz....o sizin gibi anadili arapça olan biri değil..bunu biliyrosunuz....kur'an da kullanılan arapçada bunu size kanıtlıyor....çünki onun öyle bir arapçaya vakıf olamayacağını szide biliyrosunuz...
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
UlulElbab
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 488
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulElbab

selam el_turki,

Katkın için teşekkür ederim.Burada bulunma amacımız sürekli tartışmaktan ziyade ortak akılla daha
doğru

bir anlayışa sahib olabilmektir.

Değerli kardeşim;Allah bize sevmeyi emrediyor.Şüphesiz ki iyinin,iyiliğin kaynağı da kökenide
Vedud
dur.

Belki inanmayacaksın ama ben seni de Allah için seviyorum.Öyle seni veya başkasını sevmem için
tanımama,bilmeme hiç ihtiyacım yoktur.

Önyargısız ,şartsız-kayıtsız severim.Allahın emri budur!

Sevmeden kimseyle Ekmeğini bölüşemezsin,Arınamazsın.

Yüce Allah kendini Kur'an da iki yerde Vedûd olarak tanıtır. Vedûd kelimesi iki anlama
gelmektedir.

Nimetleri gereği kullarını sevendir. Çünkü O, kendisine tevbe eden ve yönelen kimseyi sever. Yine
O, sevilendir .

Yeri göğu sevgi üzerine ve sevgiyle kurmuştur.

İnsanların birbirini sevmesini ister.Hatta islamın o sahte 5 şartını bir kenara at.

Eğer bir şart varsa budur.Yani Sevgidir.

Değerli kardeşim sevgi öyle zannettiğin gibi Nasrani falan değil dos doğru Allahın emridir.

İmdi verdiğin bilgilerde doğruluk payı var ama benim soruma ilişkin Net bir ifade ye
rastlayamadım.

sevgiler.



__________________
Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Yukarı dön Göster UlulElbab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulElbab
 
UlulElbab
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 488
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulElbab

Merhaba ,

Ziyadesi mevzu bahis değil hayrullah41,

Anafikri kavramayı ortaokul da herkese öğretmişlerdir.

Senin kavraman gereken şu;Herkes dünyaya seninle aynı pencereden ve açıdan

bakamaz,bakmak zorunda da değil.

Anlayış görmek istiyorsan anlamaya çalışmalısın.İnsanların merak ettiğine,o önemli değil bu daha

önemli diye giriş yapmak uzlaşmacı bir kültürün eseri değildir.

Ayetlerin önüne vearkasına bakmak bu tip direkt öznesi olan durumlarda geçerli bir yöntem değildir.

O tarz yaklaşımlar mahallenin camisinde salatı-fecr'e DAHA ERKEN gelen bulabilirsen işine
yarayabilir.Etrafına toplayıp anlatabilirsin.

konu başlığına göre yorum yapmak gerek diye düşünüyorum.Ben artık Hayrullah41 gördüğüm her yorumda okumadan ne
yazdığını tahmin edebiliyorum.Konu başlığı ne olursa olsun yorumlar aynı sözlerle bitiyor.Bir zaman sonrada
silinip gidiyor.
Buradan silmek kolay dostum.Önemli olan AMEL defteri.
Şu Gökkubbede baki kalan hoş bir seda imiş.

selam hudaya tabi olanlara


__________________
Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Yukarı dön Göster UlulElbab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulElbab
 
hatırlatıcı
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 201
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hatırlatıcı

selam

       Aklıma selman i farisi geldi  ya tutarsa diye yazdım



__________________
ALLAH'IN EVRENSEL HAK DİNİ = Aklı doğru modda kullanarak yaratıcının bizde yarattığı yaratma yetisini işleterek yapımızdakileri sistematize edip ,kendimizle ve doğayla uyumlu bir yaşam sürmektir
Yukarı dön Göster hatırlatıcı's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hatırlatıcı Ziyaret hatırlatıcı's Ana Sayfa
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

103- Andolsun ki onların: "Ona muhakkak bir İnsan öğretiyor" dediklerini biliyoruz. İnkâra saparak kastettikleri o kimse­nin dili yabancıdır. Bu ise apaçık bir Arapçadır.

 

"Andolsun ki onların: Ona muhakkak bir insan öğretiyor, dediklerini biliyoruz" buyruğunda, Hz. Peygamber'e öğretiyor dedikleri bu şahsın ismi hususunda farklı görüşler vardır. Bir görüşe göre sözü geçen bu kişi, el-Fâ-kiiı b. el-Muğiıe'nİn kölesi olup adı Cebr idi. Önceleri hristiyanken sonra İs­lama girdi. Kureyş'İn kâfirleri, Peygamber (sav)dan -ümmî olup hiç bir kitap okumamış olduğu halde- geçmiş ve gelecek olaylara dair haberleri işittikle­rinde: Ona, bunları muhakkak Cebr öğretmektedir, diyorlardı. Cebr ise Arap olmayan bir kimse idi. yüce Allah da onların bu iddialarını şöylece cevap­landırmaktadır: "İnkâra saparak kastettikleri o kimsenin dili yabancıdır. Bu ise apaçık bir Arapçadır." Hiç bir insanın ve cinnin tek bir sûresine ve daha fazla bir bölümüne karşı çıkarak benzerini meydana koyamadığı böy­le bir sözü Arap olmayan Cebr ona nasıl öğretebilir?

en-Nakkâş'ın naklettiğine göre, Cebr'in efendisi onu dövüyor ve ona şöyle diyordu: Muhammed'e sen öğretiyorsun ha! O: Allah'a yemin ederim ki hayır. Bilâkis o bana öğretiyor ve beni doğruya iletiyor, diyordu.

İbn İslıak der ki: Bana nakledildiğine göre, Peygamber (sav) el-Hadranıî oğullarının kölesi olan ve Cebr adındaki hristiyan bir kölenin yanında çok­ça otururdu. Bu kişi, (önceki) kitapları okuyan birisi idi. Bunun üzerine müş­rikler: Allah'a andolsun ki, Muhammed'in bu getirdiklerini ona şu hristiyan Cebr'den başkası öğretmiyor.

İkrime ise, bu kişinin adı Yaiş idi, el-Hadramî oğullarının bîr kölesi idi. Ra-sûlullah (sav) ona Kur'ân-ı Kerim'i öğretiyordu. Bu el-Maverdî nakletmekte­dir.

es-Sa'lebî'nİn, İkrime ve Katade'den naklettiğine göre bu, Muğire oğulla­rının bir kölesi olup adı Yaîş idi. Arapça oimayan kitapları okumasını bilir­di. Kureyşlileıin: Şüphesiz ona bir insan öğretiyor, demeleri üzerine bu âyet-i kerime indi.

et-Mehdevî'nin, İkrime'den naklettiğine göre bu, Âmir b. Lüey oğullarının bir kölesi olup adı Yaîş idi.

Abdullah b. Müslim el-Hadramî dedi ki: Bizim, Aynu't-Temrliler'den hıris-tiyan iki kölemiz vardı. Bunlardan birisinin adi'Yesar, diğerinin adı da Cebr idi. el-Maverdî ile el-Kuşeyrî ve es-Sa'lebîde böyle nakletmelerdir, Şu kadar var ki es-Sa'lebî şunları da söylemektedir: Bunlardan birisinin adı Nebt, künyesi Ebu Fükeyhe idi. Diğerinin adı ise Cebr idi. Bunların ikisi de kılıç yapar ve kılıç bileyler idi. Ellerinde bulunan bir kitabı okuyorlardı. es-Sa'le­bî (devamla) der ki: Bunlar, Tevrat ve İncil'i okurlardı. el-Maverdî ve el-Meh-devî ise Tevrat okurlardı, demişlerdir. Rasûlullah (sav) bunların yanlarından geçer, onların okuyuşlarını dinlerdi. Müşriklerin: Bunlardan öğreniyor, de­meleri üzerine yüce Allah bu âyet-i kerimeyi indirerek müşrikleri yalanladı.

Bir diğer görüşe göre, müşrikler bu sözleriyle Selman el-Farisî (r.a)'ı kas­tetmişlerdi. Bunu ed-Dalıhâk ifade etmiştir.

Bir diğer görüşe göre bu kişi, Bel'âm adında Mekke'deki bir lıristiyan idi. Bu, Tevratı da okuyan birisi idi. Bu açıklamayı İbn Abbas yapmıştır.

Müşrikler de, Rasûlullah (sav)'ı bunun yanına girip çıkarken görüyorlar­dı. O bakımdan ona bunu öğreten ancak Bel'âm'dır dediler. el-Kutebî der ki: Mekke'de, Rumca konuşan ve Ebu Meysere diye anılan lıristiyan bir adam var­dı. Kİmİ zaman Peygamber (sav) onun yanında otururdu. Kâfirlerin: Şüphe­siz Muhammed ondan öğreniyor, demeleri üzerine bu âyet-i kerime indi.

Bir rivayete göre ise bu kişi Utbe b. Rabia'nın kölesi Addâs'tır. Bunun, Hu-veytıb b. Abduluzza'nın kölesi Abis İle İbnü'l-Hadramî'nin kölesi Yesar Ebu Fükeyhe oldukları da söylenmiştir. İkisi de İslâm'a girmişlerdi. Doğrusunu en iyi bilen Allah'dır.

Derim ki: Bunların hepsi ihtimal dahilindedir. Çünkü Peygamber (sav) de­ğişik zamanlarda, Allah'ın kendisine öğrettiklerinden bunlara da öğretmek kastıyla bunların yanında oturmuş olabilir. Bu da Mekke'de oluyordu. en-Neh-lıâs der ki: Bu sözler biribirleriyle çelişen sözler değildir. Çünkü bu iddiada bulunanların bütün bunlara işarette bulunmuş olmaları ve bunların Hz. Pey-gamber'e öğrettiklerini iddia etmiş olmaları muhtemeldir.

Derim ki: Ancak, ed-Dahhâk'ın, kastedilen bu kişinin Selman olduğuna dair ifadesi uzak bir ihtimaldir. Çünkü Selman, Peygmaber (sav)'ın yanına Me­dine'de iken gelmiş idi (ve müslüman olmuştu.) Bu âyet-i kerime ise Mek­ke'de inmiştir.

"İnkâra saparak kastettikleri o kimsenin dili yabancıdır" buyruğunda -ki: İnkâra sapmak" meyletmek demektir. Doğrudan meyletti, saptı" anlamındadır. el-A'raf Sûresi'nde de (7/180. âyetin 2. bölü­mü, 1, başlıkta) geçmiş bulunmaktadır.

İnkâra saparak" lafzını Hamza, şeklinde "ya" ve "ha" harflerini üstün olarak okumuştur. Yani onların, meyledip işarette bu­lundukları dil, Arapça olmayan bir dildir.

Ucme (acemilik): Saklamak ve açıklamanın zıddı demektir. Erkek için; kadın için de; denilir. Açık-seçik konuşamayan anlamında­dır "Kuyruk sokumu"na: denilmesi ise, gizli ve saklı olmasından do­layıdır. Hayvan" demektir. Çünkü hayvan kendi halini açıkça ifa­de edemez. Kitabın anlaşılmayan yönlerini (gerekli noktala­malarla) izale ettim" demektir. Araplar kendi dillerini bilmeyen ve kendi dil­leriyle konuşmayan herkese "A'cemî" derler. el-Ferrâ derki: A'cem, dilinde ucmelik bulunan kimse demektir. İsterse Araplardan olsun. A'cemi yahut ace­mi ise, aslen acemlerden (Arap olmayanlardan) olan demektir. Ebu Ali der ki: A'cemi, fasih ve açık konuşamayan demektir. Araplardan olsun yahut ol­masın farkctmez. Aynı şekilde A'cem ve A'cemî de, fasih olsa dahi Aceme mensııb olan kimse demektir.

"Dil" ile Kur'ân'ı kastetmiştir. Çünkü Araplar, kasideye ve beyite de dil (li­san) derler. Şair der ki:

"Kötülük lisanını (kaside ve beyitini) bize hediye ediyorsun da, Hainlik ediyorsun. Bense senin hainlik edeceğini zannetmemiştim."

Burada "lisan" ile şair, kasideyi kastetmektedir.

"Bu ise apaçık bir Arapçadır." Yani, Arapça olup en fasih ve anlaşılır ifa­delerledir.

Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
UlulElbab
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 488
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulElbab

selam,

bende kastedilen bu kişinin Selman Farisi olmasını uzak bir ihtimal olarak görüyorum.

el_turki kardeşime aktardığı bilgiler için teşekkür ederim.

Rivayet edilen köle statusünde ki isimlerden biri olma ihtimali yüksek görünüyor.

Buradan görüyoruz ki Allahın Resulu her inançtan ve her statüden insanla ön kabulsüz/önyargısız

herkesle iletişim kurmuştur.

O yumuşak huylu ve uzlaşmacı olmasa idi etrafında insanları toplayabilirmiydi?

İslam dışlayan değil kucaklayan bir Sistemdir.

Resule Allahla alay edenlerin yanından kalkması ancak konu değişince yeniden onlarla birlikte olması
vahyedilmiştir.

Kim islamda şiddet ve zorlama olduğunu iddia ediyorsa o islamı anlama noktasında noksandır.

Kötülüğe,Zorbalığa aynıyla karşılık vermek onu ziyadesi ile memnun eder.

Kötülüğe iyilikle karşılık vermek Allaha tam teslimiyettir.Nefsi yenmeden yapılamaz.

Kötülük kendisine iyilikle cevap verilmesi karşısında Avuçlarda ki Buz misali erir.

Erimekle de kalmaz faydalı ve şifalı bir Su olur.

Fussilet 34:

Ve lâ testevîl hasenetu ve les seyyieh, idfa’ billetî hiye ahsenu fe izellezî

beyneke ve beynehu adâvetun ke ennehu veliyyun hamîm.

41-34 Güzellikle çirkinlik/iyilikle kötülük bir olmaz! Kötülüğü, en güzel tavırla sav! O zaman görürsün ki,

seninle arasında düşmanlık bulunan kimse, sımsıcak bir dost gibi oluvermiştir.

Sol yanağına tokat atana sağ yanağını uzatmayı tavsiye eden İsa Mesih Kelimetullah dır.

Dik yokuş ne dir bilirmisiniz? Kıtlık zamanı bir miskin,bir yetimi doyurmak

yada meryemin oğlunun tavsiyesine uyabilmek?

Derseniz ki Sen bunu başarabiliyormusun? Derim ki dik yokuşları tırmalamaktayım.

Allah yardımcımız olsun.

SEVGİLER...

Aklın Salatı düşünmek/Zikretmek

__________________
Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Yukarı dön Göster UlulElbab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulElbab
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

kimse sol yanağına tokata atana sağ yanağını uzatacak kadar keriz değildir......buna  sevgi demekde bence saflığın tam ortasıdır......kısasa kısası getirmiş hatta var olan o hükmü kroumuş olan kur'an a aykırı bir yaklaşımdır.pavlus sırf yahudilere zıt olsun diye kısasa kısası yok edmek için bunu söylemiş....bunu yaymış olduğu kendi hristiyanlığına almış...bugün ki pavlus nasaralığının uydurmasından başka birşey değildir.kumran belgelerinde hz isa aleyhisselamın hiçde öyle sol yanağına vurana sağ yanağını uzatacak bir nebi olmadığı görülür....o da savaşcı ve mücadelece bir nebiydi...resuldü...aleyisselam....
 
o sözün ona aid olduğuna dair en ufak bir belge bile yokken nasıl oluyorsunda ona aid miş gibi kesin konuşuyorsun?
ona aid olduğuna delilin nedir?iznik konsülleriyle bir araya getirilmiş.....bizdeki hadis külliyatları kadar bile sahih olmayan sözde incil nüshaları mı?
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

ben hz isayı ve onun nebiliğini ve resullüğünü asla inkar edmem...duydum ve iman eddim derim......ama ben hz peygamber sallahu aleyhi veselleme tabiyim....onun sözünden başka hiçbir beşerin sözüne öncelik tanımam........diğer peygamberlerden onu ayıran öyle bir özellik vardır ki....bu benim için yeter.diğer bütün peygamberlerin tebliği kavimleriyle sınırlıydı.....getirdikleri de öyle...söyledikleride öyle.....ama muhammed sallahu aleyhi vesellemin getirdiği ve söylediği tebliğinden kıyamete kadar yaşayacak tüm beşer için geçerli ve zorunludur.bu farkı anlayamazsınız...inanaın aklı olan her beşeri kıskandıracak bir fark..ve üstünlükdür.....buna istisansız her beşer dahildir.aklı olan..düşünen...
 
ha kerizlik lafımdan alınmayın....ama bana göre gerçekden öyle birşey kerizlikdir....ve ben asla hz isa aleyhisselamın öyle birşey diyeceğine ihtimal dahi vermiyorum....sonuçda kendiside yahudilere gelmiş bir nebiydi.......ALLAH tevratta da kur'an dada kısası korumuşdur...hz isanında koruduğu şeksiz ve şüphesizdir...
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
UlulElbab
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 488
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulElbab

değerli kardeşim o söz İsanın veya değil Fussilet 34 ile çelişiyor mu?

Kısas bir HAKtır,varislere bir Ruhsattır.Tavsiye edilen nedir? Affetmektir.Bunu neden örtüyorsun?

Ben senin dişini kırdım.Sende benim dişimi kırmak zorundasın diye bir Hüküm mü var?

Sende benim dişimi kırma ruhsat ve hakkına sahibsin ancak tavsiye edilen nefsini yenip Affetmen değil
mi?
Yarın sende Rahmanın kusurlarını örtmesini istemezmisin? Neden "keriz" olacakmışız?

Sana göre Affeden kerizdir öyle mi? Öfkesini yenemeyen hangi düşmanını yenebilir ki?

Enerjiyi dengelemenin önemi ve yöntemi nedir? Bunu Kur'andan daha iyi öğreten var mı? Görmüyormusun?

Nefsi müdafa ayrı bir konu.Savaşmak ve mücadele yeri ve zamanına göre.

Şahsi verilecek bir karar değil.

sevgiler...




__________________
Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Yukarı dön Göster UlulElbab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulElbab
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats