Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
bir önceki yazımda "ŞU ALİM BUNU KÖTÜ NİYETLE YAPTI KASTEN YAPTI GİBİ" bir cümle yok, bunu nereden çıkardın ki? benim derdim zaten kişilerin kendi ile değil. derdim onlara mâl edilen görüşlerin, Allah'ın HÜKMÜ ile uyuşmayanlarının DİN ŞERİAT kabul edilmesi.. işte şirkin bir türü de budur.. şura 21.
ve ama selefiler de mezhepçileri tasavvufçuları kafir ilan ederken, kendileri de aynı metodu izlediklerinin farkında bile değiller. aynı kaynaktan çamurlu suyu farklı tasla içiyorlar tek farkları bu. yani tek farkları başka isimleri rableştirmeleri ve ilahlaştırmaları.
örneğin, selefiler de RECM farzdır derler, bazı hallerde masum kanı dökmeyi helal görüler, bir sürü uyduruk helal haram farz koyarlar, bazı farzları yok sayarlar.....
yani çamura 100 metre batmakla 10 metre batmak arasında bir fark yok.
kurtuluş HANİF MUHLİS MÜMİN olabilmekte.
__________________ yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Oncelikle bir arkadas "Hinduizm, dünyanın en eski dinidir" demis, bence bu yanlis. "En eski" dersek Hz. Adem'in dini olarak islam dememiz gerekir.
Simdi burada şu var, eskiden de bir cok pergamber bircok kavime gelmistir. Soyledikleri sey de tevhid dininden baska bisey degildir. Bu peygamberlerin vazettigi dinler sonradan bozulmustur. Ama yine de tabiidir ki tek tanri inanci biryerlerde bir sekilde kalmis olabilir. Yani demek istedigim, tek tanrili baska dinler varsa eger, bunlar illa insanlarin uydurduklari dinler anlamina gelmez, semavi dinlerden de evrimlesmis olabilirler.
Bunun en canli ornegi Hristiyanlıktır; Hz Isa da tevhid dinini getirmistir, fakat simdiki Hristiyanlar Isa Allah'in ogludur dediklerinde ne oluyor, "bir Allah" inancindan sapmis oluyorlar. Halbuki orijinalinde hristiyanlık ta bir tevhid dini idi.
Dünyanın en eski dinler'inden biridir yazmam gerekirken,yukarıdaki şekliyle dalgınlığıma gelerek en eski dinidir diye yazmışım.Hemen düzelteceğim.
Hinduizm'in m.ö ye dayanan inançlardan biri olması sebebiyle bunun dünyanın en eski dinlerinden biri olarak göstermem yanlış olmayacaktır.
Ayrıca siz ''Adem''i peygamber kategorisinde göstermişsiniz.
Adem kur'an'ın yaratılış sürecini anlattığı sembolik bir anlatımdır.Anlatılan sembolik kıssayı geçmişle sınırlandırmak kur'anın ruhuna ters düşer.Adem her doğan insanla birlikte başlayan tüm insanları kapsayan bir anlatımdır.
Ayrıca Kur'an bu işi Ademle başlatmaz.Eğer Kur'an'daki bir ayeti hatırlarsanız ''Nuh'a ne emrettiyse,İbrahime,ismail'e,ishak'a,musaya,isaya aynısını vahyettik''diye anlatır.
Eğer Adem bir peygamber olmuş olsaydı ilkin sıralamaya onu koyacak olurdu.!
Hinduizm konusuna tekrar dönecek olur isek zaman içerisinde tüm inançların bir şekilde deforme edildiği görülecektir.
Bu konuya ilk astığım yazı eğer okunacak olursa ne demek istediğim daha iyi anlaşılacaktır.
Ayrıca Yahudilik,hristiyanlık,müslümanlık diye birşey yoktur.Bu isimler Allah'ın koyduğu isimler değildir.
Tarih boyunca herkes yaşadığı toplum içerisinde kendini ait olduğu coğrayadaki isimlerle tanıtma eğilimine girmiştir.
Örneğin;nasrani demek nasıralı demek olduğu gibi.Allah onları tanımlarken nasraniler der.Bunu onlara Allah vermiş değildir.O coğrafyadaki isimlerle inancını bir şekilde doğru yada yanlış yaşayan kişiler'i kast etmiştir.İbrahim'in izinden gidenler'e ibrani denmesi gibi...musevi,isevi vs..
Allah insanlar'ı şu veya bu isimle ayrı ayrı dinler'e bölmez.
Tek gerçek vardır.
Oda Allah'ı tüm eksik noksanlıklardan tesbih eden ibrahim'i duruşu sergileyen her nerede olursa olsun yüzünü Rabb'e dönen kişiler gerçek inanç mensublarıdır.
Eğer güzel eylem ve davranışlar'ı kim sergiliyor ve hayatının merkezine barışı ikame edecek eylemlerde bulunuyorsa bunlar islamdır.
__________________ BİLİNÇSİZ BİR ŞEKİLDE ORTAYA ÇIKAN ALIŞKANLIKLARIN BEDELİNİ HİSSİZLEŞEREK ÖDERİZ...
evet yazında öyle birşey direkt olarak yazmadığı gibi mana olarakda yazmıyor.ben sadecene anlamı daraltmak açısından söyledim.bu olayın nedeni onlardan sonra gelip onları kullananlar olduğunu belirtmek istedim.
selefiler hakkında ki görüşlerine gelince ben katılmıyorum.recm konusunda da görüşlerine ayetlerden delil bulurlar ve vardır.diyroumya herşey anlayış meselesidir.anladığın şey in mutlak olarak doğruluğu garantilenmediği sürece bu farklılıklar kaçınılmaz olacak.sen birşey anlayacaskın,diğeri başka birşey....ama hepinizde delil olarak kur'an ı göstereceksiniz.kur'an bukadar zıt görüşlere aynı anda nasıl delil olabilir?belkide kur'an ın belagatından dır....zıtları da aynı anda içinde barındıra biliyor.böylecene iki uc arasında hertürlü fikre sahip olabiliyor....
şimdi şöyle bir düşün:eğer peygamber sallahu aleyhi vesellem bu devirde yaşasaydı...bu zıtlıklar olurmuydu?sen veya selefi dediğin kişiler peygamber sallahu aleyhi vesellemin görüşünün hilafına bir görüş beyan edebilirmiydin.edsende doğru olurmuydu?
evet yazında öyle birşey direkt olarak yazmadığı gibi mana olarakda yazmıyor.ben sadecene anlamı daraltmak açısından söyledim.bu olayın nedeni onlardan sonra gelip onları kullananlar olduğunu belirtmek istedim.
selefiler hakkında ki görüşlerine gelince ben katılmıyorum.recm konusunda da görüşlerine ayetlerden delil bulurlar ve vardır.VAR MIDIR? hadi görelim o zaman. ( 10 yıl selefilerin içinde yaşadım ONLAR BÖYLE BİR ŞEYİ ASLA SÖYLEMEZLER, Sünnet ayeti nesh etti derler. ). oysa NUR 1-2 apaçık hükmü vermiştir. 100 sopa ve teşhir. hatta NİSA 25. AYETTE bu ceza savaş esiri kadınlar için YARISI denmiştir. yani 50 sopa. ( recmin yarısı ne ola ki? bitkisel hayata sokmak mı, 6 ay rapor alacak kadar mı?, tüm kemikleri kırlacak kadar mı? ) el-turki senin kafan ciddi karışık, inandıklarından ve inanmadıklarından EMİN değilsin.
diyroumya herşey anlayış meselesidir.anladığın şey in mutlak olarak doğruluğu garantilenmediği sürece bu farklılıklar kaçınılmaz olacak.sen birşey anlayacaskın,diğeri başka birşey....ama hepinizde delil olarak kur'an ı göstereceksiniz.kur'an bukadar zıt görüşlere aynı anda nasıl delil olabilir?belkide kur'an ın belagatından dır....zıtları da aynı anda içinde barındıra biliyor.böylecene iki uc arasında hertürlü fikre sahip olabiliyor.... YANİ AGNOSTİKLER HAKLI DİYORSUN ÖYLE Mİ? bu mazeret üreticilerinin iftirası Allah'a. ADİL BİR İMTİHAN EDİCİ ADİL İMTİHAN EDER. ALLAH İSE EL-ADL dir yani MUTLAK ADİLDİR. sizin çelişki dedikleriniz insanların kafalarındaki saçmalıklarını ve sahte rablerin yorumlarını Kuran'ın içine bocalamaktır. Allah var ve adil elh. Kitab-HAYAT-VİCDAN apaçık. İNSANLARIN BİLME SORUNU YOK, TEK SORUN TESLİM OLUP YAŞAMAK sorunu. Allah'a daha fazla iftira atmasınlar.
şimdi şöyle bir düşün:eğer peygamber sallahu aleyhi vesellem bu devirde yaşasaydı...bu zıtlıklar olurmuydu?sen veya selefi dediğin kişiler peygamber sallahu aleyhi vesellemin görüşünün hilafına bir görüş beyan edebilirmiydin.edsende doğru olurmuydu? "eğer"...... BU CÜMLE VE ÖNERME şu anda bizim İMTİHANIMIZ AÇISINDAN HİÇ BİR DEĞER İFADE ETMEMEKTE.
__________________ yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
15) Kadınlarınızdan eşcinsellik/sevicilik yapanlara karşı içinizden dört tanık getirin; eğer tanıklık ederlerse o kadınları, ölüm canlarını alıncaya ya da Allah kendileri için bir yol açıncaya kadar evlerde tutun. (16) Eşcinselliği içinizden iki erkek yaparsa onlara eziyet edin. Bu ikisi tövbe eder, durumlarını düzeltirlerse onlara eziyetten vazgeçin. Allah Tevvâb'dır, tövbeleri çok kabul eder; Rahîm'dir, merhametine sınır yoktur. (17) Allah'ın, kabulünü üstlendiği tövbe, bilgisizlikle kötülük işleyip de çok geçmeden tövbe edenler içindir. Allah, işte böylelerinin tövbesini kabul eder. Allah Alîm'dir, Hakîm'dir. (18) Yoksa, kötülükleri yapıp yapıp da her birine ölüm geldiğinde, "işte şimdi tövbe ettim" diyenler için tövbe yoktur. Küfre batmış olarak ölenlere de tövbe yoktur. Böylelerine biz korkunç bir azap hazırladık.
elmamlılı meali.....
Kadınlarınızdan fuhşü irtikâb edenlerin aleyhlerine sizden dört şahid getirin, eğer şehadet ederlerse o kadınları evlerde hapsedin tâ ölüm kendilerini alıb götürünceye veya Allah haklarında bir yol açıncaya kadar.....
huku genelden özele doğru gider....
şimdi zinadan kasdımız bir erkekle kadın arasındaki cinsel ilşiki olsun..
1.evli erkele evli kadın arasında olabilir..
2.evli kadınla bekar erkek arasında olabilir..
3.bekar kadınla evli erkek arasında olabilir..
4.bekar kadınla bekar erkek arasında olabilir...
bunların toplum açısından da etkileri ve tahripleri farklı olacakdır.bu inkar edilemeyecek bir gerçekdir.şiddteleri ve çirkinlikleri bile toplum açısından daha farklı algılanacakdır...
burda herkes şunu kabul edecekdir.en kötüsü 1. sırada saydığmız evli erkekle evli kadının zinası olacakdır.iki aile bütün ferdleriyle beraber bundan etkilenecekdir....
ağırlığı fazla olan suçlara fazla ceza verilmesi ise aklın kabul edeceği bir gerçekdir.
suçu ağırlaştırıcı sebebler herzaman olmuşdur.
şimdi:
bir insana ölüm cezası verildiği zaman o insan ölüm cezasının infazl edilmesine kadar ölümün ona gelmesini bekler...öyle değilmi?cezada tatbik edilince ne dersin ölüm onu alıp götürdü......
hal böyleyken nasıl oluyorda zinaya ölüm cezası yok diyebiliyrosunuz?bundan bir önceki ayettede ALLAH a ve resulune itaat den behseder.müminlerin emiri olarak resulun zinaya karşı öldürme cezası verme yetkisi var demekdir.bir önceki ayet itaat le başlar.
devamında ne diyor...ikinci şkkı sunuyor:ALLAH haklarında bir kapı açıncaya kadar hapsedin.eğer müminlerin emiri onun hakkında iyi bir kanaata varırsa,onun pişmanlığında samimiyet bulursa af edilene kadar hapsede tutulur.veya bşka birşey...
ALLAH bilinmezler üzerine birşey kurmamışdır.haşa insanlarla dalgada geçmemişdir.kur'an da bir bilmece değildir.tuzak değildir.kur'an daki belagat ve uslup bazı ayetlerin farklı yorumlanmasına neden olabilir.işte bu farklılık anlayışla birleşince zıt fikirlerin aynı ayet delil gösterilerek doğmasına neden olablir.
eğer le başyana şeyimin önerme olduğu sadecene senin düşüncendir.ve seni bağlar.işte sizin tam sorununuzda burda bir türlü ortak akla ulaşamamada.bu hep bir sıkıntı olarak sizlerin peşinde dolanacakdır.
diğer vatandaş eğer o yazıyı benim için yazdıysa ona diyeceğim tekşey şudur:sabred göreceksin ne olduğunu.....göreceksin ne üzere yaşadığını ve öldüğünü...sadecene sabredmen bunun için yeterli olacakdır...
yani senin bu yaptığın Kuran'a işkence etmektir, döve döve zorla söyletmektir başka bir şey değil. NUR 1-2 yi oku yeter, ama 1. ayeti çok iyi oku önce. eleştirdiğin TASAVVUFÇU ve MEZHEPÇİLERİN DE AYNI SENİNKİNE BENZER METOTLARI VE "DELİLLERİ" var unutma.
aklıma bir fıkra geldi tüm arkadaşlarla paylaşayım müsadenizle:
İstihbarat servisleri arasında bir yarışma düzenlenmiş. ormanın kenarına jüri masası kurulmuş ve her ülkenin istihbaratına denmiş ki bir tavşan salacağız ormana en kısa sürede bulup getiren büyük ödülü kazanacak.
neyse, salmışlar tavşanı ilk önce MI6 ekibi girmiş ormana, 1 saat sonra bulup getirmişler. ikinci olarak yine salmışlar CIA ekibi girmiş 45 dakikada bulup getirmişler, sonra MOSSAD yarım saatte getirmiş. en son MİT ekibi girmiş ve beş dakika sonra yanlarında ağzından burnundan kan damlayan, yüzü gözü dağılmış bir AYI ile çıkıp gelmişler jüri masasının önüne:
Jüri itiraz emtiş : BU TAVŞAN DEĞİL KARDEŞİM OLMADI diye.
o anda AYICIK atılmış masanın önüne diz çökmüş ve :
" ABİLER, ŞEREFSİZİM Kİ TAVŞANIM BEN VALLA TAVŞANIM BİLLA TAVŞANIM " demiş.
---------------------------------------------
selam ile.
__________________ yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
ALLAH a ve resulune itaat dden bahseder iki önceki ayet....ondan öncede mirasdan bahseder ve sonrada ALLAH a ve resulune itaat edmemizi emreder....
hemen sonra ALLAH a ve resulune asi olmayın der....ve mealini verdiğim bu ayete geçer.insan ancak böyle şiddetli bir ceza karşısında isyan eder.ölüm ü duyunca hemen karşı çıkar.korku ve dehşete kapılır.kabullenemez.isyana meyleder.ama ALLAH başdan uyaırı ALLAH a ve resulune asi olmayın diye....
ölüm onları alıncaya kadar der.ölene kadar hapsedin demez.burdaki ölüm hapsin süresi değil ömür ile ilgilidir.birazcık düşünen anlar.
zorlama yapmışım...çok komiksin....sadecene düşünmemek kadar bir kusurun var hepsi o.eğer ALLAH zinaya tek bir ceza kesseydi...neden ölüm onları alıncaya kadar hapsedin desin...hapsedmek bir ceza değilmidir?
dedim ya senin inancındaki adamların içinde 10 sene kalmıştım. tevbe ettim ve kurtuldum elhamdülillah sonra. ama bana yutturamazsın, ben onlara ders halkalarında ders veren bir kişiydim. bu konuları sen lütfen git o işleri bilmeyenlere yuttur.
işte Allah ve Rasulüne itaat sözcüğünü İKİ İLAH İKİ DİN İKİ ŞERİAT şeklinde anlamaktır esas sorun ve problemler. oysaki benim dinimde Rasuller sadece ve sadece Allah'ın Vahyindekilere tabi olur ve onları tebliğ ederler. eğer kendilerine bir topluluk ve iktidar da verilirse tabii ki siyasi, askeri, ekonomik konularda bir çok HÜKÜM verebilirler, tıpkı senin de evinde ya da işyerinde yaptığın gibi. ANCAK BURADAKİ İNCELİK verdikleri ya da verdiğimiz bu hükümler ED-DİN ŞERİAT olmaz ve ALLAH'IN KOYDUĞU SINIRLARI AŞAMAZ, ONLARI ARTTIRIP EKSİLTEMEZ. eğer bu olursa o zaman zaten ortada İSLAM diye bir şey kalmaz.
bak laik seküler devlet "kırmızı ışıkta durma" hükmü koyuyor ve ben ona itaat ediyorum neden çünkü bu Allah'ın indirdiklerine uygun, ama ne zaman kısası kaldırıyor, genelev açıyor, zina meşrudur diyor o zaman ona itaat etmiyorum, onu tağut ilan ediyorum ve dışlıyorum. incelik burada, babamız da yapsa, patron da yapsa, devlet de yapsa aynı. alim de yapsa papaz da yapsa ahbar da aynı. incelik burada Allah'ın hududlarını değiştirmemek.
kaldı ki Hz. Peygambere atfedilen yüzlerce çelişkili görüş vardır kitaplarda. hangisi haktır? birini uyguladığında öbürüne küfür etmiş olmaz mısın? eğer hayır diyorsan o zaman mezhepçileri neden batıl ilan ediyrosun?
bu ve benzeri argümanları selefilerin ağa babalarına da sordum verdikleri tek yanıt " ALLAH VE RASULÜNÜN HARAM KILDIĞINI HARAM TANIMAYAN SENİN GİBİLERİN KAFASINI KESECEĞİZ" oldu. acınacak durumdaki zavallı adamlar. tutarsızlıkları kafir dedikleri ile aynı olan çelişkilerini Allah'ın izni ile apaçık gözlerinin önüne koyunca işte böyle slogancı zalimlere dönüşüverirler. bana bunları anlatma, inan senden iyi tanıyorum hepsini ve onlarda beni tanırlar.
benim düşünemeyen kafamdan çıkan sorulara senin düşünen kafan KURAN'IN BÜTÜNÜNDEN BİR BEYYİNE ÇIKARTAMIYOR AMA DİKKAT ET. illa gidip sahte rab yorumlarına muhtaç kalıyorsun.
onlar, Allah rasullerinin İLAH/RAB olmadığını anlayıncaya kadar ve kabul edilinceye kadar ve yalnız Allah'a teslim oluncaya kadar açılmayacak o Kuran onlara. masum kanları dökmeye, darül harb haram lokmaları yemeye, Allah'ın indirdiklerini değiştirmeye ve bütün bu yaptıklarını BUHARİ MÜSLİM gibi 250 yıllık zanlar üzerine kurmaya devam edecekler ve KURAN'a iman ettiğini söyleye söyleye yapacaklar bunu.
sevgili arkadaşım, gel sen bu kardeşinin öğütüne kulak ver bir kere daha düşün, bir din bu kadar çelişkiyi kaldırır mı, HÜKÜM KOYUCU OLARAK ALLAH YETMEZ Mİ. güzelce düşün, zeki ve samimi bir insansın bunu anlıyorum yazdıklarından.
Aklını-fıtratını-vicdanını kullan Kuran'ı bu gözle oku, tek başımıza yaratıldık tek başımıza imtihan oluyoruz ve tek başımıza hesap vereceğiz, sen samimi bir yüreksin ve bu apaçık burhanı görebileceğini düşünüyorum. ve bu söylediklerim inan sadece samimi bir kişi olarak gördüğüm sana, kardeşçe öğüt vermekten başka bir amaç taşımıyor.
selam ve muıhabbetle.
__________________ yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
kimse ALLAH dan başka HÜKÜM koyucu aramıyor.ALLAH a ve resulune itaat i iki din iki şeriat değildir.peygambere itaat etmekle peygamber ilahlaşmaz.hiçbir peygamberde ALLAH ın emreddiğindenbşaka birşeyle emredmemiş..hüküm vermemişdir.
ama en garibide şudur:"oysaki benim dinimde Rasuller sadece ve sadece Allah'ın Vahyindekilere tabi olur ve onları tebliğ ederler. eğer kendilerine bir topluluk ve iktidar da verilirse tabii ki siyasi, askeri, ekonomik konularda bir çok HÜKÜM verebilirler, tıpkı senin de evinde ya da işyerinde yaptığın gibi. ANCAK BURADAKİ İNCELİK verdikleri ya da verdiğimiz bu hükümler ED-DİN ŞERİAT olmaz ve ALLAH'IN KOYDUĞU SINIRLARI AŞAMAZ, ONLARI ARTTIRIP EKSİLTEMEZ. eğer bu olursa o zaman zaten ortada İSLAM diye bir şey kalmaz."""""" demeniz.hangi peygamber verdiği hükümle ALLAHIN koyduğu sınırı aşmış....nedir bu acayip laflarınız.siz dini o dini tebliğ eden resullere öğretecek kadar ve daha fazlsını mı biliyorsunuz?bırakın bu lafları.peygamberler senin hayatın boyunca yapamayacağın...uğraşsanda başaramayacağın kadar ALLAH IN çizidği çizgide gidmişler....asla sapmamışlar.dini ve şeriatı senin asla anlayamayacağın kadar doğru anlamışlar.bir meseleyi anlatırken böyle laflara hiç gerek yok....
ama peygambelerin her söylediği söz ALLAH ın ziniyle doğrudur.çünki onlar heva ve heveslerinden konuşmazlar.peygamberelrin söylediği sözler şeriatın bir parçasıdır.çünki dayanakalrı kitap dır.onlara öğretilen hikmettir.bu kitap ın v ehikmetin onlara öğretilmesinden....dir
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma