Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 11 nisan 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 49
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selamlar.
Aranızdaki tartışmayı dağıtmadan konuya farklı bir bakış
açısı getireyim dedim.
Evet, pek çok din, tek tanrıinancına sahip olduğunu iddia ediyor, yahudilik ve hristiyanlık gibi.
Kitaplarında (teorilerinde) tanrıyı tek kabul etmelerine rağmen ise, belki de
bilinç altlarında bunu inkar ediyorlar.
Örneğin, eğer pek çok dinin kutsal metinlerinin, sözlü dini
kaynaklarının ve hatta hollywood filmlerinin küçük bir yüzdesinin bile, batının
tanrı kavramına bakış açısını doğru aktardığını varsayarsak, aslında bizim
anladığımız anlamda bir tanrı inancı olmadığını görürüz batı dünyasında. Katolik
mezhebindeki TESLİS inancını bir tarafa
bırakalım, hristiyanların luciferi, yahudilerin keçi başlı baphometi bile çok
tanrıcılığın ipuçlarını verir. Hatta tektanrılı olduğunu iddia eden pek çok
dinde, belki zerdüştlükteki gibi İYİ ve KÖTÜ TANRIlar sürekli savaş halindedir. Çoğu kez ŞEYTAN (lucifer veya baphomet veya başka bir
bilinçaltı tanrısı) iyi olan gerçek tanrı ile savaş halindedir, güçleri-
mücadeleleri bir yere kadar eşittir, ama
son kertede kazanacak olan muhakkak iyi tanrıdır. Oysa Kurana bakacak olursak, yaratılmış olan
ŞEYTANın yaratıcı olan ALLAH ile diyaloguna yani, şeytan Allahın sıfatları ve
kudretinden haberdardır ve aslında şeytan Allaha karşı son derece saygılıdır.
İsyankardır, kötüdür, ama tanrıyı inkar etmez ve saygısızlık ta etmez. Yani
şeytan (hristiyanlık ve yahudiliğin bilinç altında olduğu gibi) kötü tanrı imgesini
temsil etmesine rağmen, islamda sadece bir yaratılmıştır, bu nedenle bizim
zihnimizde şeytan, Allah kavramının değil, melek kavramının zıddıdır.
Özetleyeyim, dinlerin-inanışların tanrı kavramlarını incelerken sadece
teorilerine (kitap veya diğer yazılı kaynaklarına veya sözlü ifadelerine)
bakmak yanıltıcı olabilir. Bilinçaltındaki tanrıları da göz önüne alıp, bir
inancın-inanışın gerçekten tek tanrılı olup olmadığına kara vermek gerekir
belki de.
Tabi en başta kendimizi de sorgulamamız şartıyla. Biz
gerçekten Kurandaki tam-tek bir ilah
olan Allaha mı inanıyoruz, yoksa yüzyıllar içerisinde şekillenmiş olan
kültürümüzün, çevresel koşullarımızın, içerisinde yaşadığımız toplumun düşünce
ve inanışlarının, vs vs. şekillendirdiği
yarım-yamalak-, bazen tek ama bazen de rakipleri olan bir tanrıya mı ?
kafamızdaki tanrı, acaba kurandaki tek
tanrı (Allah) ile aynı mı ?
Katılma Tarihi: 06 temmuz 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 96
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
ebukerem Yazdı:
selam Veysel bey,
ben de tam bunu demek istiyordum. mesela sünnilik şiilik gibi dinleri de örnek verebiliriz. Hz. Muhammed peygamber İSLAM'ı tebliğ edip gitmiş kısa bir süre sonra bozarak tahrif etmiş ve değiştirmişler.
sorsan tıpkı öncekilerin hepsi gibi ALLAH VAR VE TEK DERLER, şehadet falan içerler
ama sonra Ali ve evlatlarını yarı tanrılar yaparlar,
Muhammed peygamber = Allah derler ( İmam Rabbani ve nakşiler )( haşa subhan Allah)
sahabeleri yıldızlar yaparlar ( istar kültü etkisi devam )
evliyaları şeyhleri yarı tanrılaştırırlar ( tayyi mekan tayyi zaman sürekli vahiy alma )
Muhammed Allah'ın nurundan, herşey de ondan ve onunyüzü suyu hürmetine yaratıldı derler, bizi heran duyuyor görüyor derler,
İmamlar Alimler Vahye muhalif helal haram koyabilirler onlar seçilmişler derler,
ZAMANIN MEHDİLERİ, EFENDİLERİ, MÜCEDDİDLERİ ilan eder ve Vahye muhalif bile olsa onların hükümlerine itaat ederler,
padişahlarını devlet başkanlarını RAB edinirler ( kanunnameler, laik seküler düzenler )
sonra da biz hak yoldayız diğer tüm "dinler" batıl derler.
TÜM "DİNLERE" DİALOG ÇAĞIRIMI YENİLİYORUM :
ancak "HEPİMİZ DOĞRU YOLDAYIZ DEMEYİN" tam tersi "HEPİMİZ YANLIŞIZ" deyin ve hep beraber o sahte isimler ve isimlendirmelerden kurtulup yalnız Allah'a TESLİM OLUN ve YALNIZ O'NA İTAAT EDİN. ONUNLA BERABER BAŞKA İSİMLERİ DE KUTSALLAŞTIRMAYIN.
selam ile.
Yukarıda yazdıklarınızın tamamına katılyıorum, bir yandan Allah'a inanıyorum diyen ama diğer yandan Allah'ın yanında küçük tanrıcıklr üretmeyi ihmal etmeyenlerle ilgili somut örnekler vermişsiniz.
Onlara sorsak her biri için açıklama yapacakladır! Tıpkı İsa rasulun Allah'ın oğlu olduğunu düşünen hristiyanlar gibi....
Kurandaki müşrikler de Allah var ve bir diyordu zaten...
Demek ki Alah var ve bir dmek bizi kurtarmadığı gibi bir müşrikten farksız da kılmıyor...
"Kur’an’ın ilk müşrik muhatapları ateist değildi ama, zihinlerindeki Allah, Kur’an’ın tanımladığı gerçek Allah da değildi. Bu nedenle Kur’an, onların çarpık Allah anlayışlarını sürekli düzeltmiştir. Mesela Kur’an, yerleri ve gökleri (yani bütün kainatı) yoktan var eden, bunları düzenleyen, sevk ve idare eden bir tek Allah’ın varlığına dikkat çeker:
“Eğer yerde ve göklerde Allah’dan başka ilahlar bulunsaydı, (yer ve gök) bozulur, dağılır giderdi. Öyleyse, arşın sahibi Allah onların yakıştırdıkları sıfatlardan münezzehtir.” (21/Enbiya, 22). Bu ayetin bir öncesinde, insanları Allah’dan başka diriltecek bir ilahın varlığını ortaya atanlar varsa bunların, iddialarını ispatlamaları istenir (21/Enbiya, 21), sonrasında da Allah’dan başka ilahlar edinenlerin buna dair delilleri (burhan) varsa onları neden getirmedikleri sorgulanır. (21/Enbiya, 24). Allah’a evlat isnad eden kafirlere cevap verirken Kur’an şöyle der: “Allah evlat edinmemiştir. O’nunla birlikte hiçbir İlah da yoktur. Eğer olsaydı, her İlah kendi yarattığıyla ilgilenir ve mutlaka biri diğerine galebe çalardı. Halbuki Allah onların yakıştırageldikleri sıfatlardan münezzehtir.” (23/Mü’minun, 91).
__________________ Allah temiz akıl sahiplerini sever!
dedim ya senin inancındaki adamların içinde 10 sene kalmıştım. tevbe ettim ve kurtuldum elhamdülillah sonra. ama bana yutturamazsın, ben onlara ders halkalarında ders veren bir kişiydim. bu konuları sen lütfen git o işleri bilmeyenlere yuttur.
işte Allah ve Rasulüne itaat sözcüğünü İKİ İLAH İKİ DİN İKİ ŞERİAT şeklinde anlamaktır esas sorun ve problemler. oysaki benim dinimde Rasuller sadece ve sadece Allah'ın Vahyindekilere tabi olur ve onları tebliğ ederler. eğer kendilerine bir topluluk ve iktidar da verilirse tabii ki siyasi, askeri, ekonomik konularda bir çok HÜKÜM verebilirler, tıpkı senin de evinde ya da işyerinde yaptığın gibi. ANCAK BURADAKİ İNCELİK verdikleri ya da verdiğimiz bu hükümler ED-DİN ŞERİAT olmaz ve ALLAH'IN KOYDUĞU SINIRLARI AŞAMAZ, ONLARI ARTTIRIP EKSİLTEMEZ. eğer bu olursa o zaman zaten ortada İSLAM diye bir şey kalmaz.
bak laik seküler devlet "kırmızı ışıkta durma" hükmü koyuyor ve ben ona itaat ediyorum neden çünkü bu Allah'ın indirdiklerine uygun, ama ne zaman kısası kaldırıyor, genelev açıyor, zina meşrudur diyor o zaman ona itaat etmiyorum, onu tağut ilan ediyorum ve dışlıyorum. incelik burada, babamız da yapsa, patron da yapsa, devlet de yapsa aynı. alim de yapsa papaz da yapsa ahbar da aynı. incelik burada Allah'ın hududlarını değiştirmemek.
kaldı ki Hz. Peygambere atfedilen yüzlerce çelişkili görüş vardır kitaplarda. hangisi haktır? birini uyguladığında öbürüne küfür etmiş olmaz mısın? eğer hayır diyorsan o zaman mezhepçileri neden batıl ilan ediyrosun?
bu ve benzeri argümanları selefilerin ağa babalarına da sordum verdikleri tek yanıt " ALLAH VE RASULÜNÜN HARAM KILDIĞINI HARAM TANIMAYAN SENİN GİBİLERİN KAFASINI KESECEĞİZ" oldu. acınacak durumdaki zavallı adamlar. tutarsızlıkları kafir dedikleri ile aynı olan çelişkilerini Allah'ın izni ile apaçık gözlerinin önüne koyunca işte böyle slogancı zalimlere dönüşüverirler. bana bunları anlatma, inan senden iyi tanıyorum hepsini ve onlarda beni tanırlar.
benim düşünemeyen kafamdan çıkan sorulara senin düşünen kafan KURAN'IN BÜTÜNÜNDEN BİR BEYYİNE ÇIKARTAMIYOR AMA DİKKAT ET. illa gidip sahte rab yorumlarına muhtaç kalıyorsun.
onlar, Allah rasullerinin İLAH/RAB olmadığını anlayıncaya kadar ve kabul edilinceye kadar ve yalnız Allah'a teslim oluncaya kadar açılmayacak o Kuran onlara. masum kanları dökmeye, darül harb haram lokmaları yemeye, Allah'ın indirdiklerini değiştirmeye ve bütün bu yaptıklarını BUHARİ MÜSLİM gibi 250 yıllık zanlar üzerine kurmaya devam edecekler ve KURAN'a iman ettiğini söyleye söyleye yapacaklar bunu.
sevgili arkadaşım, gel sen bu kardeşinin öğütüne kulak ver bir kere daha düşün, bir din bu kadar çelişkiyi kaldırır mı, HÜKÜM KOYUCU OLARAK ALLAH YETMEZ Mİ. güzelce düşün, zeki ve samimi bir insansın bunu anlıyorum yazdıklarından.
Aklını-fıtratını-vicdanını kullan Kuran'ı bu gözle oku, tek başımıza yaratıldık tek başımıza imtihan oluyoruz ve tek başımıza hesap vereceğiz, sen samimi bir yüreksin ve bu apaçık burhanı görebileceğini düşünüyorum. ve bu söylediklerim inan sadece samimi bir kişi olarak gördüğüm sana, kardeşçe öğüt vermekten başka bir amaç taşımıyor.
selam ve muıhabbetle.
islam ne senin,ne benim nede bu dünyadaki herangi bir insanın fikrine,anlayışına tabii değildir.biz islamdan ne kadar doğruyu alırsak islama okadar çok yaklaşmış oluruz.oyzüden fikirleriniz islammış gibi kimsenin karşısına çıkarmayın.fikirlerinizin doğruluğna mutlak delil bulmazsınız.kur'an dan ayetler getirirsiniz ama bu sadecene sizin o ayetlerden anladığınızdır.kur'an ayetleride sizin anlayışınıza tabii değildir...benim anlayışıma da tabii değildir.nekadar anlayışımızı kur'ana yaklaştırısak okadar doğruya yaklaşmış sayılırız.
konumuz selefilere 10 sen ders vermenizde değil.50 sene ders verin birşey anlayamadıkdan sonra bu hiçbirşey ifade edmez.doğruyu anlamnın verdiğiniz şeyle hiçbir bağı yokdur.anlayış ALLAH ın verdiği bir nimettir.
size soroım hangi peygamber ALLAH ın emri dışında bir emir vermişdir?hangi peygamber kitap ın dışına çıkmışdır?onu eksiltmişl yada artırmışdır?peki siz kendinizi koyun şimdi ortaya...ALLAH ın kitap ının nekadar içindesin?her söylediğin kur'an içindemidir?garantin avrmı?asla yanlışsız bir insanmısın?
peygamberlerin söylediği şeyleri basite almak....ALLAHA VE resulune itaat kavramına açık bir isyandır.hiçbir resul heva ve hevesine tabi olmamış,ona göre söz söylememişdir.ama sen aynısını kendin için garanti edebilecekmisin?veya ben..veya başkası....?asla...
bakın bugün beşeri kanunlarda bile ne vardır bilirmisin...söyleyeim..çerçeve kanun diye birşey...yani kanunla bir çetrçeve çizilir.yönetmeliklerlede o çerçevenin içi doldurulur.dolduran kanunu yapan adına o işle görevlendirilmiş bakanlıklardır.yani bakanlara süs olsun diye o görevler verilmemiş...bakanlık yaptığının onlara hisseddirilmesine çalışılmışdır.dolayısıyla yönetmeliklerde kanunların bir parçasıdır....
ama bakınki 23 sene eziyet çekecek...savaşacak..hertülü hakarete uğrayacak..iğrenç insanlar tarafından alaya alınacak,aşağılanacak..taşlanacak...bir peygambere ALLAH kur'an kapsamında olmak kaydıyla şeriat beliirletmeyecek?ona kitap ı ve hikmeti öğretecek ama uygulatmayacak...ona o genişliği sunmayacak...yazık....siz ne dini...ne peygamberi..nede ALLAH I anlayamamışsınız...
herşeyi işinize geldiği gibi yorumluyor..alakısız şeylere dalıyrosunzu...cevap vermekden çok uzaksınız.
size birşeyle gelen insana hemen şunu diyorsunzu:peygamberi ilahlaştırıyorsunuz.....hiçbirşeye bundan başka cevabınız yok mu?birbakın kelimelerle kim oynuyor?sizin kadar kelimelerin içini dışını oyan kim var...ALLAH HERŞEYİ BİLİYOR.İÇİMİZDEKİLERİDE.GİZLEDİKLERİMİZİDE.AÇIĞA VURDUKLARIMIZIDA.BİZİM İÇİMİZDE OLAN AMA BİZİM BİLE BİLMEDİĞİMİZ ŞEYLERİDE.
sizler resule itaat etmemede ısrarcısınız...çünki aklınız sizi asla rahat bırakmayacak.resulun yaşadığı dönemde de ALLAH a itaat resule itaat anlamına geliyrodu....peki ALLAH neden sürekli bunu söyledi.resul hiçmi onlar arasında hüküm vermedi?hiç mi onlar resule meselelerini taşımadı?yoksa şöyele mi dediler:kur'an dan biz bunu anladık resulün görüşüne ne gerek var....ALLAH a itaat etmiş olduk dolayısıyla resule itaat etmiş olduk?
hayır böyle diyen kur'an a değil görüşüne itaat edmişdir.?o görüş ona aiddir.ALLAH ın aynı görüşde olduğu garanti değildir.ama resulün görüşünde ise garantilik vardır...kitap ve hikmet ona ALLAH tarfından öğretilmişdir.kitap ı koruyan elbette hikmetide korumuşdur....
"....
kaldı ki Hz. Peygambere atfedilen yüzlerce çelişkili görüş vardır kitaplarda. hangisi haktır? birini uyguladığında öbürüne küfür etmiş olmaz mısın? eğer hayır diyorsan o zaman mezhepçileri neden batıl ilan ediyrosun?...."""""""""""""" diyorsun.öncelikle şunu kabul edin:anlamadığınız herşey çelişki değildir.o sadecene sizin anlamadığınız gösteren bir açık ve net göstergedir.şunuda kabul edin:yer-zaman-şartalar ve olayların mahiyeti kurallarda değişkliklere neden olabilir.bunu aklıbaşında olan herkes bilir ve kabul eder.sadecene sabit ve dar görüşlüler hariç.....insanlar açısından özel hukuk en anlamlı ve değerli şeydir.ama bazı durumlarda özel hukuk kuralalrı yok sayılabilir...bazı durumlardada özel hukuk genel hukuğu yok sayar.ama şartlar ve olaylar eski ortamına döndüğünde herşey yine eski rayına oturur....oyüzdendir ki bir zaman yasak olan şey olay-nitelik venicelik gibi bazı şeylee göre serbest olur...ölçülü olarak yada komple.bunda bir zıtlık yokdur.ana hukuklada çelişki olmaz.öyleyse öncelikle bunun var olup olmadığını araştırmanız lazım.
bir diğer şey ise gerçekden var olan uydurmalardır.bunları red edmek lazım
mezheplere gelince:....o alimler görüş bildirmişlerdir.ALLAH ONLARDAN RAZI OLSUN.ama sonradan gelenler bunu yol healine getirmişdir.hata ordan başlar.ondan sonra gelenler daha çok bilgiye sahipken..daha derli toplu bilgiye sahipken...görüşleri geliştirme..görüşleri dorğuya çevirmeye değilde....onların görüşlerini nasıl doğrularıma gidmişler ve hata edmişlerdir....ama sen yada ben yada başkası aynı hataya düşmek zorunda değiliz.önümüzde çokdaha fazla bilgi var...daha derli toplu halde....amaç doğruyu bulmaya çalışmak....
ancak şunu söyliyeyim siz şu anki bu konuşmalarınızla AGNOSTİKLERLE aynı çizgidesiniz ve aynı mantığı savunuyorsunuz. onlar en azından BU BİLİNMEZLİĞİ VE ÇELİŞKİLİ DURUMU inkar ettik diyorlar, siz ise BU KADAR BİLİNMEZCİLİK VE ÇELİŞKİYE inanıyorum diyorsunuz. VE GERÇEKTEN şaşırtıcı siz bu DURUMA ALLAH'IN DİNİ diyorsunuz. benim inandığım Allah bundan ve bu şekilde imtihan etmekten münezzehtir.gerçekten şaşırtıcı.
selam ile.
not : kimseye selam vermediğiniz ve almadığınız için sizi kınamıyorum, biliyorum ki siz, sizden olmayanlara selam vermezsiniz ve sizden olmayanlar size verince "amin" dersiniz içinizden ;)
__________________ yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
sen al eline kağıd kalem istediğin çizgiyi çiz...sonrada deki:sen..sen sen.. şçizgi üzerinesiniz....sen..sen..sen de şu çizgi üzerinesiniz...bu senin eğlencenden başka birşey değildir.akıl ne içindir?birşeye bilinmez deyip red edmek için mi?yoksa bilinmez denenbirşeyi çözüp bilinir hale getirmek içinmi?
şimdi bir bak bakalım bilinmezciliğe kimlerin teslim olduğuna.....hemde iyi bak.
eğer suç mutlak manada zinanın karşılığı verilen suç olsaydı..neden cariyelere yarısı şeklinde verilsin?düşün aynı evde evin hanımı zina yaptı diyelim 100 değnek..cariyesi zina yaptı 50 değnek...hiç düşünmezsiniz değil mi?
zina suç sayılmış ve cezaya bağlanmış...gevenl hukuk..
zina suçunu işleyenlerin durumuna görede zinaya değşik cezalar verilmiş..özle doğru gidmevar...zinayla ilgili cezalara bak..50 değnek-100 değnek-ölüm onları alıncaya kadar hapis-yada ALLAH onlara bir yol açıncaya kadar hapis...
kimin ne cizgide olduğununda açık seçik görüleceği günde gelecekdir.sen cizmeye devam edebilirsin.bilinmezciliğe teslim olanın aslında kim olduğunu daha rahat görürsün belki...
Bu, İndirdiğimiz ve farz kıldığımız bir sûredir. İçinde, umulur ki öğüt alıp düşünürsünüz diye apaçık ayetler indirdik. NUR 1
Zina eden kadın ve zina eden erkeğin her birine yüzer celde vurun. Eğer Allah'a ve ahiret gününe iman ediyorsanız, onlara Allah'ın dini konusunda sizi bir acıma tutmasın; onlara uygulanan cezaya mü'minlerden bir grup da şahit bulunsun. NUR 2
Zina eden erkek, zina eden ya da müşrik olan bir kadından başkasını nikahlayamaz; zina eden kadını da zina eden ya da müşrik olan bir erkekten başkası nikahlayamaz. Bu, mü'minlere haram kılınmıştır. NUR 3
Korunan (iffetli) kadınlara (zina suçu) atan, sonra dört şahid getirmeyenlere de seksen değnek vurun ve onların şahidliklerini ebedi olarak kabul etmeyin. Onlar fasık olanlardır. NUR 4
Ancak bundan sonra tevbe eden ve salihçe davrananlar hariç. Çünkü gerçekten Allah, bağışlayandır, esirgeyendir. NUR 5
NEYMİŞ BU SURE İNMİŞ VE HÜKÜMLERİ FARZ KILINMIŞ. FARZ kelimesi Kuran'da çok az geçer ve çok kesin hüküm bildirir, artık o konuhakkında müteşabihlerden MUHKEME varılmış demektir.
Allah bir hüküm verecek ve farz kıldım diyecek ve birileri onu sulandırıp, olmadık tevillerle tahrif edecekler. Bunu yapanların kim olduğu Al-i İmran 7 de açıkça bellidir.
Kadınlarınızdan fahişeten yapanların ALEYHİNNE olmak üzere içinizden dört şahid tutun. Eğer şehadet ederlerse, onları, ölüm alıp götürünceye veya Allah onlara bir yol kılıncaya kadar evlerde alıkoyun. NİSA 15
Sizlerden fahişeten yapanların, her ikisine (HÜMA)eziyet edin. Eğer tevbe ederler de ıslah olurlarsa artık onlardan vazgeçin. Şüphesiz Allah, tevbeleri kabul edendir, esirgeyendir. NUR 16
bu ayetlerde homoseksüellik anlatılıyor ve cezaları açıkça belirtiliyor.
DİKKAT EDERSEN, KADINLARI ÖLÜM ALIP GİDİNCEYE KADAR VEYA ALLAH ONLARA BİR YOL KILINCAYA KADAR DİYOR. öldürülen birinin artık ne yolu kalmıştır?
erkekler için eğer ıslah olurlarsa artık vazgeçin diyor. öldürülecek adam nasıl ıslah olur nasıl ondan vazgeçilir?
Allah'ın apaçık ayetleri ve hükümlerini çarpıtandan, uydurma laflarla onları değiştirenlerden ve Allah'a iftira atanlardan daha zalim kimdir?
Bu kadar hassas ve hayati bir konuda aynen tevrattaki gibi tek cümle ile " zina ve fuhuş yapanı öldüreceksiniz" diye bir cümle net nokta konurdu eğer Allah bu şeriatta da zinaya ölüm hükmünü verseydi. Allah'ın dini oyuncak değildir. O'nu tenzih ederim.
...Evlendikten sonra, fuhuş yapacak olurlarsa, özgür kadınlar üzerindeki cezanın yarısı... NİSA 25
Tek ayırım ÖZGÜR ve KÖLE kadın olmaları. Bu detayı bile ayetlerinde unutmayan Rabbim, eveli, bekar, genç, yaşlı gibi çok daha genel detayları hiç unutur mu? ( haşa subhanAllah ). Siz Allah'a nasıl şeyler isnad ettiğinizin farkında mısınız? O'nu tenzih ederim.
EL-TURKİ, siz laikçileri ve mezhepçileri sufileri neden eleştiriyorsunuz ki, onlar da aynı sizin bu metotlarınızı kullanıyor bunu da mı akletmiyorsunuz? onlar da Kuran'a işkence ederek, döve döve söyletmeye çalışmıyorlar ve onlarca delil ile gelmiyorlar mı? AYNISINI NECRAN HRİSTİYANLARRI YAPTI DA aralarında Al-i İmran 7 nin de bulunduğu 1-85 arası ayetler inmedi mi? sizin bu kafaya göre onlar da haklıydı o zaman. haşa.
----------------------------------------
şimdi arkadaşlar bu konuda mezheplerin ve selefilerin delil aldıkları rezillikleri ve Allah'a, O'nun Rasullerine, Aişe ve Ömer'e nasıl iftiralar attıklarını delilleri ile görelim:
Bunlar zina nın cezası RECM derler ve delil olarak şu iki iftirayı delil gösterirler, yukarıdaki Allah'ın apaçık ayetlerini okudukları, iman ettik dedikleri halde. Kuran'ı ilk delil alıyoruz dedikleri halde, ama yalan söylerler Kuran onların umurunda bile değildir, onlar peygambere ve onun sahabelerine taptıkları için Kuran falan önemli değildir ( Allah'ın Rasulünü ve bunlardan haberi bile olmayan o zatları bu iftiralardan tenzih ederim ). şu apaçık ayetler dururken gider 10 yaşındaki çocukları bile güldürecek şu ezop masallarını o kurana yani Allah'a tercih ederler.
1- "İbn-i Abbas dedi ki : Hz. Ömer (ra)`i hutbe verirken dinledim. Şöyle demişti: "Allah Teala hazretleri Muhammed (sav)`a hak (din ile) gönderdi ve O`na Kitaba indirdi. Bu indirilenler arasında recm ayeti de vardı! Biz bu ayeti okuduk ve ezberledik. Ayrıca, Resulullah (sav) zina yapana recm cezasını tatbik etti, ondan sonra da biz tatbik ettik. Ben şu endişeyi taşıyorum: Aradan uzun zaman geçince, bazıları çıkıp: "Biz Kitabullah`da recm cezasını görmüyoruz (deyip inkara sapabilecek ve) Allah`ın kitabında indirdiği bir farzı terkederek dalalete düşebilecektir. Bilesiniz, recm, kadın ve erkekten muhsan olanların zinaları, -delil veya hamilelik veya itiraf yoluyla- sübüt bulduğu takdirde, onlara tatbik edilmesi gereken Kitabullah`da mevcut bir haktır. Allah`a kasemle söylüyorum, eğer insanlar: "Ömer Allah Teala` nın kitabına ilavede bulundu" demeyecek olsalar, recm ayetini (Kitabullah`a) yazardım." Buhari, Müslim, Muvatta, Tırmizi, Ebu Davut ( neredeyse tüm kutsal kitapalarına alımışlar )
o ayetin orjinal metni ise şöyleymiş : EŞ ŞEYHU VE EŞ ŞEYHATU İZA ZENAYA FERCUMUUHUMAA ELBETTETEN.
tercümesi : İHTİYAR ERKEK VE İHTİYAR KADIN ZİNA EDERSE ONLARI RECMEDİN.
1- bakın uydurduklarına bile sadık değiller, ŞEYH araplarda piri fanilere denir. buna bile uymamışlar önlerine geleni recmetmişler ve etmekteler. uydurdukların da BİLE AYETLERE UYMUYORLAR, dikkat bu kadar gözleri kara AYET düşmanları yani. alerjileri var, uydurma ayetleri bile tahrif ediyorlar, yazıklar olsun.
2- ayrıca bu iftirayı attıkları HZ. Ömer, demek ki onlara göre MÜNAFIK, yani insanlardan korkup Allah'ın Kitabını eksik bırakmış, yani bile bile tahrif edilmesine göz yummuş. sonraki nesiller sapacak diyormuş bi de bu yüzden. hem de Ömer! yazıklar olsun ona bu iftiraları atanlara ve yayanlara.
3- ŞİMDİİ ASLINDA EN ÖNEMLİ KONU, bu sünni ve şii dinine mensup adamlar ağızaları ile KURANDAN BİR HARF İNKAR EDEN KAFİRDİR, ONUN BİR HARFİ BİLE DEĞİŞTİRLEMEZ DEĞİŞTİRİLMEMİŞTİR demezler mi? e nooldu koca ayet gitmiş Kurandan buna inanıyorsunuz. demek ki SİZLER KAFİRSİNİZ ÖYLE Mİ? Bu ne yaman çelişkidir anne.
şimdi ikinci "delillerini" görelim :
2-" Aişe (r.a.) şöyle dedi : Andolsun ki recm etme ayeti ve yetişkin kişiyi on kere emzirme (sebebi ile nikahlamanın haramlığı ) ayeti indi ve andolsun bu ayetler tahtımın altındaki bir yaprakta ( yazılı ) idi.Rasulullah (sav) vefat edip biz onun cenazesi ile meşgul olurken, evde beslenen bir koyun ( veya keçi ) odaya girip o yaprağı yedi" İBNİ MACE, HANBEL
YANİ DİYORLAR Kİ ALLAH AYETİNİ BİR KEÇİDEN KOYUNDAN KORUYAMADI, ÖYLE Mİ, YAZIKLAR OLSUN SİZE. ( haşa subhanAllah )
işte, bu sünni şii dinine mensup adamlar bunlara inanıyor ve Allah'ın dininde haram kıldıkları işleri bunlarla yapıyorlar, ayetlerini yalanlıyor ve tahrif ediyorlar, sonra da utanmadan yahudilere hristiyanlara laiklere falan çatıyorlar. komik, acı, trajik.
hele selefi deneler çok daha acınacak durumdalar, onlar mezhepleri reddeder, alimler kafalarına göre Allah'ın hükümlerini değiştirmişler batıldırlar derler sonra o batıl dedikleri adamların AYNI METOTLAR VE DELİLLERİ İLE AYNI HÜKÜMLERİ VERİRLER. BİR DE UTANMADAN BİZ ALLAH VE RASULÜNDEN BAŞKA OTOTRİTE TANIMAYIZ DERLER. ASLINDA BUHARİ MÜSLİM İBNİ TEYMİYE dir tanıdıkları. bu ne yaman çelişki anne.
Allah ıslah etsin.
selam ve muhabetle.
__________________ yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
dört şahid zinanın isbatı için aranır....zinayı dört şahidle isbat ettin mi...evet ettim..ozaman onaları ölüm alıp götürünceye kadar hapsed...YADA... ALLAH onlar için bir kapı açıncaya kadar hapsed...
sana acıyorum yada yı anlayamayacak kadarsan niye yoruma kalkılyorsun.ikisinden biri demekdir.birini seçersen diğeri iptal olur demekdir.
nisa 25 ide ayrıcana birdaha iyi okumanı tavsiye ederim...işine geldiği gibi yazma...dürüst ol tam yaz...ayetin kimden bahseddiğini herkes görsün.ama bu sizin için normal değil mi?işinize geldiği yerden kesmek..aktarmak...bu matıkla ancak yanlışa daha çok sarılırsınız...hür ile köle herzaman farklıdır.köleinin evlenmesi onu köle hukundan çıkarmıyor.o hukuka tabii....yoksa evli hür kadınlara bunun iki katı denmiyor.hür kadınlardan bahsediyor...buda bekar kadındır.bir kişiyle herangi bağlayıcı bir evlilik akdi kurulmamış dır.her manada hür ifade ediyor....
birde şu yaygaradan vazgeçin isterseniz:işte şunlarda aynısını diyor...böyle çocukca laflar çokmu sevimli geliyro size...senle zıt fikirlere ,dinlere sahip birçok insanla zamanı gelir aynı söylemi paylaşırısnız...bu seni onlardan mı yapar?onlarıda senden mi yapar?bir meselede kimseyle ortak bir payda olmayacak öyle mi?yapmayın bırakın bu işleri.basit şeyler bunlar...
ayette homoluk falan değil genel olarak zinadan behsediliyor....ve kadınla başlanmış ayete zina diyincede akla ilk başda zaten kadın gelmez mi?fuhuş diyince zaten akla ilk kadın gelmez mi?zina ve zina diyince akla ilk gelenden bahsediliyro.en genel anlatım..yapılmış.
ama sen zorlamaya devam ed....y.nuri bile okadar zorlayamamış ve ayet kadınla başladığı için sevecenlikle sınırlamış..yani lezbiyenlik.yinede yanılmış.anlatım geneldir.
illaki öldüreceksin mi demesi lazım...ölüm alıp götürünceye kadar hapsedin demek ne demek?gid bir sor hukukcuya...sana iki şey söyler:1.ömür boyu hpsed 2.ölüm cezasını uygulayanaıya kadar hpisde tut
sen istediğine sorabilirsin, ben sadece Allah'a sordum ve bunları gördüm. tabiki sen de dilediğin gibi inanır ve yorumlayabilirsin. birbirimize daha fazla dayatmanın anlamı yok. yoksa artık işe nefisler bulaşır ve rekabet başlar. rekabet şeytan ve kabilin sünnetidir.
tek başımıza imtihan oluyoruz ve tek başımıza hesap vereceğiz. Rabbim doğru bildiklerimizde ayaklarımızı sabit kılsın, yanlışlarımızdan doğruya hidayet etsin ve bizi affetsin.
Şüphesiz ki, hidayet edecek de, öğretecek de, affedecek de ancak ve yalnız Allah'tır. O'nun eşi dengi benzeri ortağı yoktur.
selam ile.
__________________ yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yunus 23.ayeti Allah inancının her ne suretle ortaya çıkarsa çıksın- insan ruhunun derinliklerinde var olduğunu ispat etmektedir.
Nereye gidilmişse orada basit ve batıl da olsa bir dine, bir Tanrı fikrine rastlanmıştır.
Geçmiş devirlerde çeşitli şekillerdeki putlara tapanlar, ateşi, güneşi, yıldızları kutsal sayanlar dahi bütün bunların üstünde büyük bir kudretin bulunduğuna, herşeyi yaratan, terbiye eden, esirgeyen bir varlığın mevcudiyetine inanmışlar, dış alemde taptıkları şeyleri Ona yaklaşmak için birer vesile edinmişlerdir.
"Biz, bunlara, sırf bizi Allah'a yaklaştırsınlar diye tapıyoruz." (ez-Zümer, 39/3)
Cinsleri, devirleri ve ülkeleri ayrı, birbirlerini tanımayan toplumlarda inanç konusundaki birlik, din fikrinin umumi, Allah inancının da fıtri olduğunu ispat etmektedir.
BUGÜNLÜK BU KADAR YETER....
__________________ BİLİNÇSİZ BİR ŞEKİLDE ORTAYA ÇIKAN ALIŞKANLIKLARIN BEDELİNİ HİSSİZLEŞEREK ÖDERİZ...
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma