Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Bu ayette yok ama bir çok ayette Adem ismini buluruz, ancak hiç bir ayette Havva'yı bulamayız. Ya kardeşim, Adem'in eşinin adı ister Şukufe,ister Zülfiye,ister Hüsini'ye ne farkeder derseniz biraz haksızlık yapmıyormuyuz yaradana.
Biz, Allah'ın bize bildirmediğini bildirmiş gibi onun üzerinden yorum yapacağımıza,Adem ile Havva demeyerek neden Adem ile eşi dediğinin hikmetini araştırmalıyız.Ayrıca,bu Havva ismini bize kim öğretti? Başlangıç yazımı da bu çerçevede değerlendirilmesi bir çok sorunun da çözüleceğini düşünüyorum.
Benim bildiğim kadarıyla müfredat olarak İmam Hatiplerde
şu an için Kuran okutulmuyor veya öğretilmiyor.
Talebelere öğretilen çok vasat bir Arapça ki o da zaten
yetersiz.
Düşün ki İ.H.Lisesi talebeleri okuldan mezun oluyorlar ve
bir kere bile Kuranı okumadan Sosyal ve akademik
hayatlarına devam ediyorlar.
( Kuranı kendi dillerinden anlayarak okumayı kastediyorum
çünkü zaten arapçaları yetmez ).
Korkum şu.
Bu talebeler zaten Kurandan habersiz Müslümanlar.
Bunlara Kuranı okutmadan veya öğretmeden yanında Tevratı
da öğretmeye çalışırsanız, maalesef bu iki Kitabı
birbirine karıştırırlar. ÇORBA yaparlar.
Sonuçtaysa Allah korusun......
Bence talebelere öncelikle Kuran, kendi ana dillerinde
okutulmalı veya öğretilmeli.
Saygılarımla,
__________________ 34/5-Ayetlerimizi hükümsüz bırakmak için yarışanlar için de pislikten acı bir azap vardır.
22/51 Ayetlerimiz konusunda acze düşürücü çabalar harcayanlar, onlar da alevli ateşin halkıdır.
Simdi bu Imam Hatipli arkadaslar, Arapca'ya vakiflar sanirim. O zaman okuduklarinin ne anlama geldigini biliyor olmalilar yani meal bakimindan.. Demiþsiniz. Evet bilmiyorlar...
Lut kýssasý ile Adem ile eþi birbirinden ayrý konular.Lut peygamberinin kýzlarýyla iliþkisini anlatan tevrat'ý biz müslümanlar, dolayýsýyla bize hocalýk yapan imam hatip mezunlarý da bilmiyor. Eðer bu tevratý öðrenmiþ ve öðretmiþ olsalardý, misyonerlik konularý ortadan kalkardý.Hiç bir müslüman peygamberin enset ilþkiye girdiðini ve bunu dillendiren kitabýn kutsallýðýna inanmaz( bu bölümü için)
Adem ile eþi konusunda da, kitabýmýzda,Allah, Adem ile Havva diyebilirdi,dememesinin hikmetini veya bu Havva nereden geliyor diye sorgulama yerine,Adem ile Havva'yý kabulllenerek,aslý astarý olmayan,bilgilerle,ensest ilþkilerle yaratýldýðýmýza kadar varan bir sürü abuk sabuklarla uðraþýyoruz.Allah Adem ile Havva dedimi?,Allah,Habil ile Kabil dedi mi? Allah,amin dedi mi? Allah sela dedi mi?,Allah cin çarpmasý dedimi? Allahýn demediði konularda hüküm vermek neyin nesi?
Sevgi ile,
Selam sevgili efrayim,
Ben one surdugunuz ilk unsura ve bu konudaki yorumunuza katiliyorum. Ancak net ve kesin olarak budur diyemiyorum.
Adem ve Havva ismini bir tarafa birakalim. Size sormak istedigim bir konu var.
Biz kendi kitabimizi okudugumuzda bir x ile bir y'nin yaratildigini biliyoruz. Kitap bize bunun ilk yaratim oldugunu soyluyor zaten.. Mantiken bu x ve y'den bir de cocuk doguyor. Buraya kadar mantikli. Ama bundan sonrasi kopuk, yani ureme ve cogalis.
Mesela benim merak ettigim, IHL'lerde bu kisim nasil anlatiliyor insanlara? Yoksa Allah'in hikmetinden sual olunmaz seklinde, ortbas mi ediliyor? Veya hicbir akilli ogrenci veya ogretmen cikipta, atiyorum bunlar nasil uredi seklinde dusunmuyor mu?
Yoksa size hak veriyorum hicbir musluman ensest iliskiye giren peygamberi okuyunca inanmaz.
Veya boyle olmasi ve Allah tarafindan insanliga ders verilmesi gerekiyordu seklinde de algilayabilir ve inanabilir de..Cunku o donem insani(cahiliye devri), deneyimlemedigi bir seyin kotu veya iyi olusuna dair fikir sahibi olamaz. Ancak deneyimlemesi ve ardindan ayet inmesi gerekir.Bu yaptiginiz yanlistir seklinde..
Bilirsiniz Allah indinde ayetler, toplumun o anki davranislarina gore cevap niteliginde de iner.Dogru,yanlis, yapin, yapmayin seklinde.
Ama aklibasinda hicbir musluman da , insan neslinin hop magic seklinde uredigine inanmaz. Bu anlamda Tevrat'taki bolumu hic degilse daha durustce buluyorum ben. Gizlenmemis ve yok edilmemis en azindan..
Ama ayni kosullarda su ayetleri okuyan insan da, peygamberin bu teklifini cirkin bulur, veya geriden gelen toplulugun cirkin iliskiler icerisinde oldugunu anlar(gelmis peygamberlere ragmen). Tevrat'i okumasa dahi..
ARAF/81 "Siz, kadınları bırakıp şehvetiniz yüzünden erkeklere gidiyorsunuz. Doğrusu siz sınır tanımayan bir topluluksunuz."
HUD/78 Lût'un kavmi koşarak onun yanına geldi. Bunlar daha önce de kötülükler
yapmışlardı. Lût dedi ki: "Ey toplumum! İşte şunlar kızlarım. Onlar
sizin için daha temiz. Allah'tan korkun da misafirlerim önünde beni
rezil etmeyin. İçinizde olgun bir adam yok mu?" Yani mantiken dusunursek, toplum sapmis olabilir. Buna kabul. Ama bir peygamberin de kizlarini sunmasi pek kabul edilebilir bir davranis degildir bence...Bir yanlisin diger yanlisla ortulmesi olayidir.
Yani Imam Hatip ogretmeni, bu kisimlari nasil yorumlar kendince?
Misyonerlige gelince;
Bakin, misyonerlik konusu hicbir donem ortadan kalkmazdi.Tevrat'ta yazili bu bolum, misyonerligin ortadan kalkmasina bence olabilirligi sakli kalmak kosuluyla, kesin bir gerekce teskil etmez.Cunku benzer vurgulamalar Kuran'da da mevcut. Adem peygamber olmayabilir kitapta ama sonucta insanligin baslama noktasinda ata kabul edilir.Bu kismi hicbir Kuran'a inanan musluman reddedemez. Dolayisiyla Adem sonrasi ureme ve cogalma hala akillarda soru isaretidir.
Tufan ve helak meselesini donemi kapatmak adina da sunsalar (yani butun cirkin seyler yok oldu babinda), gemiye binenler ve kurtulanlar gene ilk atadan ureyen soya mensuptur. Yani din tarihi, bicakla kesilmis gibi bir kopukluk sergilemez.
Kaldi ki din tarihinde yahudiler pek bir misyonerlik yapmamistir...Daha ziyade hristiyanlardir yapanlar.Ilk kitabi da kabul ettiklerinden, orada yazili olanlar da cok cok islerine gelmistir diyebiliriz.
Yanisira ilginc olan 12 havari meselesi.. Ornegin Islamda bu tip belli havari sayisi yoktur. Ashab deriz Muhammed'in cevresindeki ilklere.. Ama bu kisiler, ne yazik ki teblig(misyonerlik) bazinda Arap cografyasi disina cikmamislardir.Ciksalar bile bu savas seklinde olmustur daha ziyade.. Mesela bir kisim Turk'lerin kilictan gecirilmesiyle musluman olusu..Halbuki Islam'da bu tur bir zorlama yok denir. Yani Muhammed sonrasi bir siyasi harislik, hevalar dinin teblig edilip cogalmasini ve yayilmasina engel teskil etmistir.
Oysa dunyanin ilk kilisesine bakarsaniz St.Pierre olup, Antakya'dadir. Demek ki adamlar o zamanlarda cografya degistirip misyonerlige baslamislar(tebligi yayma)Nasira neresi, Antakya neresi..
Bu anlamda misyonerligin ortadan kalkmasi korkusuyla yapilmis olacagini dusunmuyorum pek. Ama baska bir gerekce olabilir o ayri..
Mesela, Osmanli'dan gelen rejim haline getirilmis din kavrami, kurtaricidan sonra da ummet'ten birey kavramina atlamis olan toplumu etkilemeyecektir. Cunku bu atlayisla din yok edilmemistir sonucta..Hala idame olmustur.Sonucta bu toplum hala dinine sahip cikacaktir, bu anlamda Tevrat'in okutulmasi veya okutulmamasi pek bir onem arzetmez. Cunku toplumda zaten tahrif edilmis din ve kitap bilinci mevcuttur.
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Katılma Tarihi: 03 ocak 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 6
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam,
Ben merak ediyorum.
Acaba Adem ve Eşinin,adı havva yada ne ise artık...
Göbek Delikleri varmıydı sizce?
Birinin olması gerekmez mi? havva tevrattansa eğer
kaburga kemiği hikayesi zaten anlamsız.
Birinin kordonbağı dolaysı ile göbek deliği olmalı
Ama kimin?
Adem ve Havva ismini bir tarafa birakalim. Size sormak istedigim bir konu var.
Biz kendi kitabimizi okudugumuzda bir x ile bir y'nin yaratildigini biliyoruz. Kitap bize bunun ilk yaratim oldugunu soyluyor zaten.. Mantiken bu x ve y'den bir de cocuk doguyor. Buraya kadar mantikli. Ama bundan sonrasi kopuk, yani ureme ve cogalis.Demişsiniz.
Bu pencerenin açılmasının ana gayesi Adem ile Havva değil ama yine katkıda bulunayım.
Bir kere 'x' belli ADEM. Ama 'y' belli değil. Bu belli olmayan 'y' için Havva tanımlamasını yapan Allah değil, biz insanlarız.Hem Havva tanımlaması yapıyoruz,Hem de, yaptığımız bu tanımlama üzerinden mantık üretiyoruz.
Allah,Adem ve eşi derken nedemek istiyor? Bu bizim anladığımız 'bayan' anlamındamı yoksa bilmediğimiz anlamdamı biliyormuyuz? Bilmiyoruz.
Mesela benim merak ettigim, IHL'lerde bu kisim nasil anlatiliyor insanlara? Yoksa Allah'in hikmetinden sual olunmaz seklinde, ortbas mi ediliyor? Veya hicbir akilli ogrenci veya ogretmen cikipta, atiyorum bunlar nasil uredi seklinde dusunmuyor mu? Demişsiniz
Eğer, Adem ile Havva diye öğretilirse, başka.Adem ile eşi diye öğretilirse başka.Tevrati bilgi Kitabımıza yansıtıldığı için,Allah'ın bize 'eşi' olarak bildirdiğini, biz onu, 'kadın diye bildirdi' beşeriyle mantıyla yaklaşıp, bu mantık üzerinde de yorum yapıyoruz. Bu Kutsala yapılan bir haksızlık.
Kaldi ki din tarihinde yahudiler pek bir misyonerlik yapmamistir...Daha ziyade hristiyanlardir yapanlar.Ilk kitabi da kabul ettiklerinden, orada yazili olanlar da cok cok islerine gelmistir diyebiliriz.Demişsiniz.
Ben bu yazımı yazarken 'kutsal kitap' denen 3000 sayfalık kitabı baz aldım.Orada,Tevrat, incil,zebur diye ayırmadan tek kitap olarak değerlendiriliyor.
Hıristiyan ve Yahudiler Tekvin kitabının 1. Bap 24-31 ayetlerinin sarih beyanları gereği evrimi kabul edemezler..!
İlk yönüyle evrimsel sürece ışık tutuyor..ikincil anlamda ise her doğanla Adem sürecinin başlangıcının karakteristik özelliği olan ortak koşma özelliğini dışa vuruyor..
Adem ve eşi ile başlayan sonra genele dönen bir anlatımdı o ayetler..
selamlar...
__________________ BİLİNÇSİZ BİR ŞEKİLDE ORTAYA ÇIKAN ALIŞKANLIKLARIN BEDELİNİ HİSSİZLEŞEREK ÖDERİZ...
Bu pencerenin açýlmasýnýn ana gayesi Adem ile Havva deðil ama yine katkýda bulunayým.
Bir kere 'x' belli ADEM. Ama 'y' belli deðil. Bu belli olmayan 'y' için Havva tanýmlamasýný yapan Allah deðil, biz insanlarýz.Hem Havva tanýmlamasý yapýyoruz,Hem de, yaptýðýmýz bu tanýmlama üzerinden mantýk üretiyoruz.
Allah,Adem ve eþi derken nedemek istiyor? Bu bizim anladýðýmýz 'bayan' anlamýndamý yoksa bilmediðimiz anlamdamý biliyormuyuz? Bilmiyoruz.
Selam efrayim,
Pencereyi bunun icin acmadiginizi biliyorum elbette, ama ilk mesajinizda one surdugunuz unsur'un benzeri, yani dusundureni Kuran'da da mevcut. Kuran'daki yaratilis, bir miktar cozulurse, sizin one surdugunuz ilk unsurun icerigi de aydinlanir boylece..
Bayan degilse sayet, gelmis oldugumuz su yuzyila kadar, erkeklerin dogustan gelen sekilde, bebek dogurmus oldugu vaki degil..
Erkek biyolojisinde, erkegin, dogustan bebek tasiyabilecek bir bolgesinin var oldugu da ispatlanmis degil.
Hadi bunlari da gectik, bunlar da kabul gormedigi noktada geriye kalir, evrim teorisi.. O da Kuran'a uymaz bence..
Hadi cok daha ucuk dusunelim. Adem bir uzayliydi, isinlama yoluyla esini hamile birakti vs vs. Cok zekiydik, kotu islerde yaptik ve ceza olarak insana dondurulduk.
Ama tarihsel bilgi icinde kadin hep vardir. Bunu unutmamak gerek.
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Hýristiyan ve Yahudiler Tekvin kitabýnýn 1. Bap 24-31 ayetlerinin sarih beyanlarý gereði evrimi kabul edemezler..!
Ýlk yönüyle evrimsel sürece ýþýk tutuyor..ikincil anlamda ise her doðanla Adem sürecinin baþlangýcýnýn karakteristik özelliði olan ortak koþma özelliðini dýþa vuruyor..
Adem ve eþi ile baþlayan sonra genele dönen bir anlatýmdý o ayetler..
selamlar...
Selam evrensel, Darwin'in bildigimiz evrim teorisine mi isik tutuyor? Evrimde yasam, baslangic, bildigim kadariyla su canlilari ile baslar.Belli bir sure sonunda karaya cikarlar.
Bir yaraticisi kesinlikle yoktur.
Kuran'in bazi yerlerinde step step evrimsel asama gorulur. Ama bu yaratilis ayetleri bence uymuyor.
Kaldi ki tekvin'de de 24'deki olaylari olusturan, yaratan Tanri'dir. Bu sebeple kabul etmemeleri cok dogal.
Bizde de bunun adi Allah'tir.
Aradaki fark nedir?
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma