HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: 39 Başörtüsü takmak Kuranda Var mi ? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Sayın tamerselin,

Tepkim senin şahsına değildi. "Yüzyıllardır sürmekte  olan tresettür zulmü"nden söz edişim zaten bunu gösterir. Sen yüzyıllar yaşında olmadığına göre...

Ama o zulmü savunan bir duruş sergiliyordun. Tepkim o duruşaydı. Yoksa seni kişi olarak elbet sayarım.  

Syn Hasan akçay kardeşim  örtülülere kimse dayatmıyor tesettürü.

Dayatmanın en amansızı, "Başörtüsü Allah'ın emridir!" denerek yapılan dayatmadır. Oysa Yüce Allah Kuran'da "Başlarını örtsünler," demiyor.

gidip kaçtanesine sordun dayatma yapıldığını

Çoook. Örneğin imam hatiplerde kızlara başörtüsü dayatılır. Hiçbir kız öğrenci başörtüsüz okulun kapısından içeri giremez.

Hele bir girsin. Öğretmenler "Sen bizim öğrettiklerimize  karşı gelirsin ha!" deyip basarlar sıfırı. Kızcağızın hayatı kararır. Bundan amansız dayatma olur mu!

Bir keserinde imam hatipliler başörtüsü lehinde slogan atarak caddede gösteri yürüyüşü yapıyordu. Yakınımdaki bir kadın, "Gene..." diye hayıflandı.

"Niye gene? Daha önce de mi yaptılar?"

-Evet. Azdılar gene. 

"Nerden biliyorsun?"

-Kızım bu okulda okuyor.

"Başı açık?"

-Evde, caddede açık. Ama okula varınca kapıda başını örtüyor.

Suudi Arabistan'ın yatılı bir okulunda kısa süre önce yangın çıktı. Kız öğrenciler kendilerini dışarı atmaya çalıştılar. Polis başları örtülü değil diye engel oldu. Kızlar cayır cayır yandı.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
blindpoint
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 mayis 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 275
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı blindpoint

Hasan Akcay Yazdı:

Suudi Arabistan'ın yatılı bir okulunda kısa süre önce yangın çıktı. Kız öğrenciler kendilerini dışarı atmaya çalıştılar. Polis başları örtülü değil diye engel oldu. Kızlar cayır cayır yandı.

Sevgi ile, Hasan Akçay

ewet bende biliyorum. Hatta itfaiye görevlilerilerinden bi kaç kişi kurtarmak isteyince dayak yemişti.

Yine aynı olayda  nahmarem yüzünden itfaicilere engel olunduğu söyleniyor.

2sinden biri kesin olduğu kesin<<<< nası bi cümleyse :)) neyse sonuçta yukarı tükürsen bıyık aşağı tükürsen sakal

Yukarı dön Göster blindpoint's Profil Diğer Mesajlarını Ara: blindpoint Ziyaret blindpoint's Ana Sayfa
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

  Selam arkadaşlar,

    Kuranda başörtme olayı kesin olarak varolmamakla birlikte tarihten ve toplumdan gelen baskılar bizim  bu konuda açık bir karşı çıkış yapmamıza engel oluyor.

   Fakat en azından müslümanca yaşamak isteyen ama başörtü takmak istemeyen insanlara da bir moral olsun diye bunu söylemek yükümlülüğümüz var.Bu açıdan bence orta yol şudur:

   Kendi rızasıyla gerçekten örtündüğüne inanan insana saygı duymak,örtünmek istemeyen insana da bunun günah olmadığı duygusunu vermek.Ne dersiniz?



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Abdullah16 Yazdı:
bence orta yol şudur:

Kendi rızasıyla gerçekten örtündüğüne inanan insana saygı duymak, örtünmek istemeyen insana da bunun günah olmadığı duygusunu vermek. Ne dersiniz?

Kesinlikle haklısınız. Ve bunun için Kur'anî gerçek ortaya çıkarılmak zorunda. Önce Kur'anî gerçeği ortaya koyacağız:

Ben listenin tamami erkek demedim, cogu erkek; Degil midir? (Sinan25)

 

Nur 31’deki ziynetler kadın vücudunun bazı parçaları anlamına gelseydi örneğin göğüsler anlamına gelseydi ayette listelenen müstesna kişiler, tesettür dinindeki gibi, inanan kadına  mahrem olurlardı. Kadının o kimselere memelerini açması sakıncasız olurdu. Çünkü Yüce Allah illa diyor yani  onlar hariç.

 

MAHREM, "evlenilmesi yasak" demek.. Örneğin abi ablaya mahremdir; ana oğula mahremdir.

 

Tanımlamak gerekirse mahremler, bir kimsenin karşı cinsten birinci derece akrabalarıdır.

 

Buna göre 24:31’de anılan müstesna kimseler, tesettürcülerin öne sürdüğü gibi, inanan kadına mahrem olabilir mi; mümkün mü bu?

 

Örneğin

kadınlara bağlı ihtiyaçsız erkekler 

it tabi’îne gayri ûli’l ırbati min er ricâl

 

Hayır! Çünkü, kadına akraba değiller.

 

Yine örneğin

kadının hemcinsleri – nisâ ihinne?

 

Hayır! Çünkü karşı cinsten değiller.

 

Bunu daha kolay görmeniz için bir tablo sunuyorum. Tablonun solundaki sütunda inanan erkeğe akraba olan kadınlar var. Yüce Allah 4:23’te onları tanıtırken şöyle diyor:

 

sana mahrem olanlar

hurrimet aleyküm.

 

O halde bunda kuşku yok – la raybe fih. Onlar mahremdir.

 

Sağdaki sütunda ise 24:31’de anılıp ta tesettür dininde inanan kadına mahrem ilan edilen kimseler var. Ama bu mümkün değil çünkü ya karşı cinsten değiller ya da akraba değiller.

 

Lütfen inceleyin.

 

4:23'e göre////////////////////////////////24:31'e göre
erkeğe mahrem olanlar////////////////////kadına mahrem olanlar

(erkeğin cariyeleri YOK)----------------kadının erkek köleleri
(avretten anlamayan çocuklar YOK)----avretten anlamayan çocuklar
(erkeğe bağlı ihtiyaçsız kadınlar YOK)---kadına bağlı ihtiyaçsız erkekler
(erkeğin karısı YOK)--------------------kadının kocası
(erkeğin kendi erkekleri YOK)-----------kadının kendi kadınları –nisâ ihinne

erkeğin ağabeyinin kızı-----------------(kadının amcası YOK)
erkeğin ablasının kızı-------------------(kadının dayısı YOK)
erkeğin süt kardeşi--------------------(kadının süt kardeşi YOK)
erkeğin üvey kızı----------------------(kadının üvey babası YOK)
erkeğin gelini--------------------------(kadının damadı YOK)

erkeğin süt annesi------------------------------------------------------ ---------
iki kız kardeş bir arada------------------------------------------------------- --

erkeğin anası--------------------------kadının oğlu
erkeğin kızı----------------------------kadının babası
erkeğin ablası-------------------------kadının ağabeyi
erkeğin halası-------------------------kadının ağabeyinin oğlu
erkeğin teyzesi------------------------kadının ablasının oğlu
erkeğin kaynanası---------------------kadının kayın babası

 

Sorun kendinize:

 

Kadına bağlı ihtiyaçsız erkekler ona mahrem midir; örneğin Bayan Sabancı kendisine bağlı fabrika müdürlerinden biriyle evlenemez mi ki memelerini müdürlerine açabilsin?

 

Kadının erkek kölesi ona mahrem midir; yani kadın kölesiyle evlenemez mi ki inanan bir kadın memelerini kölesine açabilsin?

 

Gerçek şu:

 

İnanan bir kadın o kimselere takı anlamına gelen ziynetlerini açabilir ama vücudunun göğüs, memeler ve eğer saç baş avret ise saç baş gibi avret yerleri anlamındaki ziynetlerini açamaz Yoksa iş fuhuşa varır..

 

Yüce Allah 24:31’de ziynetler derken kadının asla saçını başını, memelerini kastetmiyor; gerdanlığını, altın zincirini kastediyor.

 

"Memeler de bazı istisnai durumlarda açılıversin canım," demek "Kadın da birazcık gebe oluversin!" demeye benzer. Gebeliğin birazı olmaz. Biraz gebelik bal gibi tam gebeliktir.

 

Nur 31’deki ziynetler ya kolye ve zincir gibi "takı parçaları"dır ya da gerdan ve memeler gibi vücut parçaları.

 

İkisinden birini seçmek zorundasınız.

 

Ya tesettürü seçip fuhuşa varan edepsizliğe batacaksınız ya da takıları seçip İslamın istediği gibi ahlaklı insanlar olacaksınız.

 

Sevgiyle, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
tamerselin
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 123
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tamerselin



__________________
6-Şüphesiz, inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da, onlar için farketmez; inanmazlar.Bakara suresi
Yukarı dön Göster tamerselin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tamerselin Ziyaret tamerselin's Ana Sayfa
 
tamerselin
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 123
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tamerselin

sapla samanı karıştırmaya devam edin bakalım sonuç ne çıkacak.

__________________
6-Şüphesiz, inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da, onlar için farketmez; inanmazlar.Bakara suresi
Yukarı dön Göster tamerselin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tamerselin Ziyaret tamerselin's Ana Sayfa
 
Ebru
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 mart 2006
Gönderilenler: 60
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Ebru

Hasan Akcay Yazdı:

........Kesinlikle haklısınız. Ve bunun için Kur'anî gerçek ortaya çıkarılmak zorunda. Önce Kur'anî gerçeği ortaya koyacağız:

..................................................

Nur 31’deki ziynetler kadın vücudunun bazı parçaları anlamına gelseydi örneğin göğüsler anlamına gelseydi ayette listelenen müstesna kişiler, tesettür dinindeki gibi, inanan kadına  mahrem olurlardı. Kadının o kimselere memelerini açması sakıncasız olurdu. Çünkü Yüce Allah illa diyor yani  onlar hariç.

MAHREM, "evlenilmesi yasak" demek.. Örneğin abi ablaya mahremdir; ana oğula mahremdir.

............................................................ ..

Nur 31’deki ziynetler ya kolye ve zincir gibi "takı parçaları"dır ya da gerdan ve memeler gibi vücut parçaları.

İkisinden birini seçmek zorundasınız.

Ya tesettürü seçip fuhuşa varan edepsizliğe batacaksınız ya da takıları seçip İslamın istediği gibi ahlaklı insanlar olacaksınız.

Sevgiyle, Hasan Akçay

Hasan bey nihayet ana mesajiniz bu mesajdan sonra anlasildi.

"Nur 31’deki ziynetler ya kolye ve zincir gibi "takı parçaları"dır ya da gerdan ve memeler gibi vücut parçaları. "

Haklisiniz Nur 31 deki ziynetleri GOGUS olarak alirsak gercekden cok garip bur durum ortaya cikiyor. Bu nokta uzerinde durmaniz konuyu dahada acik hale getirdi. Ziynetleri gogusler olarak aldigimzi zaman gorebilecekler listesi bayagi kabarik. Acaip bir acmaz orataya cikiyor. Ziynet Gogus olamaz fikri kafama yatmaya basladi. Ama nedne takilar bu kadar onemli onun hala anlamis degilim.

TAKILAR olarak alirsak sorun kalmiyor.



__________________
Bayanlar UYANIN ARTIK, Basörtüsü ve ÇARÇAFLARINIZDAN baska kaybedecek bir şeyiniz YOK. SIRF KURANA inanmanin özgürlügünü TADIN
Yukarı dön Göster Ebru's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Ebru
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Ebru Yazdı:
Ziynet Gogus olamaz fikri kafama yatmaya basladi. Ama nedne takilar bu kadar onemli onun hala anlamis degilim.

Nur sûresininin bütününe baktığınız zaman bu kolayca anlaşılıyor.

Sûrenin anakonusu: inanan kadınların "iffet"i, saygınlığı. "Allah'ın dini"nde iffet o kadar önemli ki iffetli kadınlara iftira edenlere alabildiğine sert cezalar öngörülüyor:

İffetli kadınlara iftira edip te buna dört tanık getiremiyenlere seksen celde vurun ve tanık olma hakkını ebediyyen ellerinde alın (Nur 4)

Ama iftiraya neden olan davranışlar düzeltiliyor önce:

Her dedikoduya inanmak yok; duyduğunuz haberin doğru mu yalan mı olduğunu araştıracaksınız (Nur 12);

Bir eve damdan düşer gibi girmek yok, selam verip izin alacaksınız (Nur 27, 28, 29).

Cinsel organlarınızı açıkta bırakmak yok, örteceksiniz; ve başkasının apışarasına gözlerinizi dikmek yok, bakışlarınızı kısacaksınız (Nur 30, 31).

Cariyeleriniz ve erkek köleleriniz dahil bekarlarınızı ciğere bakan kediler gibi çaresiz bırakmak yok, evlendireceksiniz (Nur 32, 33).

Besleme kızlarınızı fuhşa zorlamak yok, özkızlarınız gibi onların da iffetli olduğunu bileceksiniz (Nur 33).

Süslerinizi takacaksınız ama takı teşhirciliği yapmak yok, ölçülü olacaksınız (Nur 31, 60).

Görüldüğü gibi takı teşhirciliğinin yasaklanması önlemlerden yalnızca biri. Son derece doğal ve yerinde. Tıpkı öteki önlemler gibi.

Feci olan, bunun çarpıtılmasıdır.

Yüce Allah iffetli kadınlara takı teşhirciliği yapmak suretiyle insanları iğrendirmeyi, umutlandırmayı, kıskandırmayı yasaklayıp dururken sözde İslam uleması bunu tesettür diye çarpıtmıştır.  24:31'deki "ziynetler"i kadın vücudunun "alımlı yerler"i diye çarpıtmıştır.

Sonuç? İçler acısı bir kadın düşmanlığı, Kur'an dışılık, yüz kızartıcı bir ahlaksızlık...

Buyurun. Yüzünüz kızarmadan okuyabilirseniz okuyun:

Ayette sayılan mahremler, kadının her yerine bakabilirler. Ancak avret yerine bakmaları mekrûhtur... (Süleyman Ateş, Nur 31 tefsiri). 

Dikkat. Ayette, "inanan kadının ellerinin altındakiler" de sayılıyor; ki tesettürcülere göre erkek kölelerdir onlar. İşte o erkek köleler inanan kadının her yerine bakabilirlermiş. Gerçi mekruhmuş, yani kötü bir şeymiş ama haram değilmiş; câizmiş. Köleler mâlikelerinin her yerine bakabilirlermiş.

Yüzünüz kızarmadıysa devam edin ve RÛHU'L-BEYÂN müfessiri İsmail Hakkı Bursevî bu icazeti bakın daha bir güzel (!) nasıl açıklıyor, okuyun:

"Ellerinin altında bulunanlar"a, cariyelere... Ama kadının sahip olduğu, erkek köle ise kendisine yabancı erkek hükmündedir. Bu köle ister iğdiş edilmiş* olsun ister cinsî temas gücü bulunsun, aynıdır. Nitekim Ebu Hanife'nin görüşü olduğu gibi çoğu âlimlerin görüşü de bu doğrultudadır. Bu sebeple, kadının o köle ile hacca gitmesi veya yolculuğa çıkması câiz değildir. Fakat kölesi, kendisini şehvetten emin hissettiği zaman ona bakması caizdir. (Nur 31 tefsiri)

İnanan kadın, vücudunun her yerini kölesine açabilirmiş; caizmiş bu. Peki o köle hanımının her yeri kabak çiçeği gibi  gözlerinin önündeyken kendisini şehvetten emin hisseder mi, kendisine hakim olur mu?

Bakın Süleyman Ateş icazet micazet diye kem küm etmeyi bırakarak nasıl kesitirip atıyor: Mâlikesi, kölenin mahremidir. Evin içinde bunlardan kaçmak güçtür. (Ahzab 55 tefsiri)

Sapla samanı karıştırıyormuşum. İlahi tamerselin, kardeşim! Anladın mı şimdi sapla samanı kim karıştırıyormuş?

Sevgiyle, Hasan Akçay

-------------------------

*"İğdiş edilmiş bir erkeğe avret yerlerinizi açar mısınız?" diye sordum. Tesettürlü bir hanımefendinin cevabı:

"Hayır! Çünkü yalnızca erkeğin bana nasıl baktığı değil benim ona nasıl baktığım önemli..."

Anladınız mı?

Bir kadın iğdiş edilen kölesini de seksî bulabilir. Ve onunla yatıp fanteziler yaşayabilir... miş.

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
tamerselin
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 123
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tamerselin

siz devam edin orayı burayı mıncıklayın..örtülü olanlar Allah a zikirde.sizde onları soyma fikrinde :)))) Dünyada  o kadar insan anlamış neyin ne olduğunu bi bu forumdakiler anlamıyor ne garip yaa....

__________________
6-Şüphesiz, inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da, onlar için farketmez; inanmazlar.Bakara suresi
Yukarı dön Göster tamerselin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tamerselin Ziyaret tamerselin's Ana Sayfa
 
nuri72
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 nisan 2005
Yer: ABD
Gönderilenler: 311
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı nuri72

tamerselin Yazdı:
siz devam edin orayı burayı mıncıklayın..örtülü olanlar Allah a zikirde.sizde onları soyma fikrinde :)))) Dünyada  o kadar insan anlamış neyin ne olduğunu bi bu forumdakiler anlamıyor ne garip yaa....

tamer Basta mezhep imami olmak uzere minciklayan minciklamis. Hasan Akcay sadece minciklayanlarin, minciklamayi nasil yaptigini ispatlamaya calisiyor. Ebu Hanife dahil diger hadiscilerin nasil mincikladiklarina dair Kutubu Fitneye Bakmak yeterli. Bakalim cariylerin oralarini buralarini nasil acmislar, hatta Ebu Hanife efendiye gore goguslerine dokunabilirsinde. Ilginc degil mi

CARİYENİN AVRETİ:

Yabancı kadın hür değil de cariye ise bazı alimler "Onun avreti göbekle diz arasıdır" demiştir.

Bazıları da "Cariyenin avreti yaptığı iş sırasında açılmasına ihtiyaç olmayan kısımlardır" demiştir. Buna göre, câriyenin başı, kolları, bacakları, boynu, göğsü avret sayılmaz. Sırtı, karnı, kollarının yukarısı avret mi değil mi münâkaşa edilmiştir.

Ne erkeğin kadına, ne de kadının erkeğe  dokunması hiçbir surette caiz değildir. Hacâmat, sürme veya bir başka sebep dokunmayı caiz kılmaz. Zira dokunmak, şeriat nazarında bakmaktan daha beterdir. Zira, dokunmak  suretiyle inzâl vaki olursa orucu bozduğu halde bakmak suretiyle vâki olan inzâl orucu bozmaz. Ebu Hanife merhum: "Erkeğe, cariyenin bakılması helâl olan yerlerine dokunması da câizdir" demiştir.

Yine Ebu Hanife merhum: "Kadın, erkeğin nesb, raza (emme) veya sıhriyyet sebebiyle mahremi olduğu takdirde, ona karşı kadının avreti göbekle diz arasıdır, tıpkı erkeğin erkeğe avreti gibi" demiştir.

Diğerleri ise: "İş sırasında açılmayan yerleridir" demiştir.[1]

MÜSTEMTİA (denen zevce, cariye gibi istifraşı helâl olan kadının) avretine gelince, erkeğin, bütün uzuvlarına bakması caizdir. Hatta fercine bile bakabilir, ancak ferce bakmak mekruhtur. Kişinin kendi fercine bakması da mekruhtur. Zira, ferce bakmanın bir nevi körlüğe sebep olacağı rivayetlerde gelmiştir. Kadının fercine bakmanın caiz olmadığı da söylenmiştir. Kadının kendine ayırdığı cariye veya müdebbere (ölümünden sonra hür olacak câriye) veya ümmü veled (efendisine çocuk doğurarak yarı hür hâle gelen, satılamayan cariye) veya merhune (rehinelenmiş câriye) olması farketmez. Cariye Mecusi veya mürted veya puta tapan, veya kendisiyle bir başkası arasında müşterek veya evli veya mukatebe anlaşması yapmış ise, bu  durumda câriye yabancı kadın gibidir. Amr İbnu Şuayb babası,  dedesi tarikiyle Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'den şu hadisi rivayet eder: "Sizden biri cariyesini kölesiyle veya işçisiyle evlendirirse, artık göbekten aşağı ve dizden yukarısına bakmasın."




__________________
A'raf 194 Allah dışındaki yakardıklarınız sizin gibi KULLARDIR , eğer iddianızda haklıysanız , hadi çağırın onlarıda size cevap versinler
Yukarı dön Göster nuri72's Profil Diğer Mesajlarını Ara: nuri72
 

<< Önceki Sayfa 46 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats