Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
1. Bu Allahin emri demeyin, ayetleri o yonde carpitmayin
yazdıklarıma cevap alamadım sulandırıldı konu şimdi sadece şunu sorayım.tekrardan;
59 Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, dış giysilerini üzerlerine alsınlar. Bu, onların tanınmaları ve incitilmemeleri için çok daha uygun bir yoldur. Allah Gafûr'dur, Rahîm'dir. (Y.N.Ö.33:59)
Bu ayet ne oluyor kardeşler ;
Bu ayetten, Müslüman kadınların ,dışarıda incitilmemek için Müslüman oldukları anlaşılacak şekilde giyinilmesi gerekir .
deniyormu ? denmiyormu ?
bu allahın emrimi ? ,değilmi ?
(bakın ben çarşaf ,başörtüsü demiyom.bunlara alerji oluşmuş. ben müslüman olduğunuz anlaşılacak başka bişi bulun ,adınıda siz koyun diyorum.şunuda belirteyim başörtüsüzde ,çarşafsızda,müslüman olunur, ibadette edilir. müslüman olmak için iman etmek yeter.bazı ülkelerin uygulamaları islam değildir.o ülkelerin kanunlarıdır.ülkemizdede tam tersi bir sorun var , fakat islamda örtünmede vardır.isteyende örtünür .sırf araplar bunu söylemiş diye hakaret etmekte gerekmez.)
soruya ,sadece evet veye hayır yazın yeter?
veya bu ayeti siz yorumlayın belki ben yanılıyorumdur. ama başka bi şekilde yorumlayabileceğinizide sanmıyom.bence yazdıklarımın içinde herhangi ilgisiz bi kelime alınıp konu sulandırılır.
59 Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, dış giysilerini üzerlerine alsınlar. Bu, onların tanınmaları ve incitilmemeleri için çok daha uygun bir yoldur. Allah Gafûr'dur, Rahîm'dir. (Y.N.Ö.33:59)
Bu ayet ne oluyor kardeşler ;
Bu ayetten, Müslüman kadınların ,dışarıda incitilmemek için Müslüman oldukları anlaşılacak şekilde giyinilmesi gerekir .
deniyor mu denmiyor mu ?
bu allahın emri mi değilmi?
Denmiyor, güzel kardeşim. O ayette söylenen, senin de ilkin dosdoğru yazdığın üzere, şudur: "onların tanınmaları ve incitilmemeleri için uygun olan budur."
Sonra sen bunu Müslüman olarak giyinmeleri anlaşılacak şekilde giyinilmesi gerekir diye çarpıtıyorsun.
Cilbab, işlev bakımından bayan subayların üniforması gibidir. Üniforma nasıl onu giyen bayanların orduya mensup olduğunu gösterirse jilbab da onu giyen bayanların nisâi'l müminîn yani Peygamber'in eşleri, kızları ve inananların kadınları sınıfına mensup olduğunu gösterir.
Başka bir şey göstermez. Örneğin onların namuslu olduğunu göstermez. Subay üniformalı bir bayan da jibablı bir bayan da bal gibi namussuz olabilir.
Hz Peygamber'in cilbablı hanımlarının müslüman olmakla asla bağdaşmayan fahişe suçunu işlemeleri bal gibi muhtemeldir (Ahzab 30) ve cilbbalı Hz Ayşe zina ile suçlanmıştır (ifk olayı, Nur sûresi).
Ayrıca, Hz Peygamber zamanında jilbab giymesi yasak olan bir sürü müslüman kadın var.
Örneğin cariyeler, müslümandır ama onların cilbab giymesi yasaktır.
Aileleri kafir olup kendileri İslamı seçen ve İslam devletine kaçıp gelen kadınlar var (60:10); onlar da Müslümandır ama henüz bir inanırla evlenmemişlerse cilbab giyemezler. Çünkü nisâi'l müminîn yani inananların kadınları sınıfına mensup değiller.
Sevgili halil, sen elbet bir müslümansın ama Allah'ın sözlerini çarpıtıp Allah'a iftira etmezsen daha iyi bir Müslüman olacaksın. Allah isterse.
Lütfen Allah'ın söylemediğini söyledi deyip Allah'a iftira etme. Allah'a iftira edenlere kurtuluş yok - inne ellezîne yefterûne alâ allahi'l kezibe lâ yuflihûn (Nahl 116)
Sen de, tamerselin kardeşim, sen de. Ve tekfir ettiğin örtüsüz Müsülüman kadınlardan özür dile.
Örneğin ilahiyat profesörü Beyza Bilgin'den özür dile.
Bu forumda örtüsüz diye kendilerini kafir ilan ettiğin müsüman hanımlardan özür dile.
HASAN AKÇAY BİZ VE ÖRTÜLÜLER ALLAHA KULLUK EDİYORUZ..MÜSLÜMANLARA FİTNE SOKMAYA ONLARI SOYMAYA ÇALIŞMIYORUM SENİN YAPTIĞIN GİBİ KENDİ ADIMA KONUŞAYIM ÖYLE ANLA....SEN BANA SORARSAN İMAN ET.....SONRA ÇOK BÜYÜK BİR BATAKLIKTASIN ORDAN ÇIKMAYA ÇALIŞ..ONLARCA AÇILKAR VAR ÖRTÜSÜZ ONLAR YETMİYOR GALİBA GÖZ ZEVKİNİ BOZUYOR GİBİME GELDİ....ÇARPITTIKÇA BATACAKSIN UNUTMA.......GÖRENDE SENİ AKLI BAŞINDA SANIR EYVAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH....ÖRTÜ DÜŞMANI HASAN AKÇAY EYVAHHHHHHHHHHHHHH
__________________ 6-Şüphesiz, inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da, onlar için farketmez; inanmazlar.Bakara suresi
Örneğin ilahiyat profesörü Beyza Bilgin'den özür dile. kadının yüzünde meymenet yok ya..küfür yüzüne yansıyor...altı üstü bi kişi belirtmişsin..başka yokmu sermayen ?
__________________ 6-Şüphesiz, inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da, onlar için farketmez; inanmazlar.Bakara suresi
Bu forumda örtüsüz diye kendilerini kafir ilan ettiğin müsüman hanımlardan özür dile.
1- bak dostum ,senin gözlerin kör heralde allahın ayetlerini anlamak istemediğin gibi benim sözlerimide . anlamak istemiyon , seviyesiz yazmak istemezdim . seni samimi bilmiştim bir de baktımki seviyesizin tekiymişsin . ben kafir kime demişim. ben sana , radyoman'e reşat halifeye , edip e hatta ve hatta airberge ,mihr cilere bile kafir demem.
bak iftiracı ve yalancı , hasan akçay . ben ne yazmışım , tekrar oku ve imanın demiyeceğim ,biraz insanlığın varsa sen benden özür dile. özür dilediğin zamana kadarda sana yalancı ve iftiracı diyeceğim.
yalancı ve iftiracı hasan akçay yazdığım aşağıda;
(bakın ben çarşaf ,başörtüsü demiyom.bunlara alerji oluşmuş. ben müslüman olduğunuz anlaşılacak başka bişi bulun ,adınıda siz koyun diyorum.şunuda belirteyim başörtüsüzde ,çarşafsızda,müslüman olunur, ibadette edilir. müslüman olmak için iman etmek yeter.bazı ülkelerin uygulamaları islam değildir.o ülkelerin kanunlarıdır.ülkemizdede tam tersi bir sorun var , fakat islamda örtünmede vardır.isteyende örtünür .sırf araplar bunu söylemiş diye hakaret etmekte gerekmez.)
diğer yazdığına gelince,
1-nisâi'l müminîn yani Peygamber'in eşleri, kızları ve inananların kadınları sınıfına mensup olduğunu gösterir. dediğin gibi olsun;
o zaman müslüman erkeklerin kadınları ,kızları .inanan biri olduğu tanınacak şekilde giyinmeleri gerekmiyomu.
mantık kullan bakim, bir zabıta memuru farklı bişi giymeden nasıl zabıta olduğu anlaşılacak. zaten kendinde yazmışsın cariyelere cilbab yasaktı . cariye dışındaki diğer inanan kadınlara farzdı.
yani müslüman erkeklerin ,kadınlarına , kızlarına , müslüman olduğu anlaşılacak bir giysi (cilbab=dışgiysi) allahın emriydi.
aslında ,en büyük hadisci sensin , bu ayetin hükmünü hadislerle kaldırdılar, hanif değil ,hadisciysen söyle , bende senin görüşlerine saygı göstereyim.dikkati bu ayete çekmem bu sitenin hanifim demesinden dolayı ,hadisçilerin bu ayet için ne dediğinide benden iyi biliyorsundur. kelimeler üzerinde ayetin anlamınıda değiştirmek isteyen sensin . neymiş ben müslüman kadınlar demişim , öyle değilde müslüman erkeklerin kadınlarıymış, ne farkı var allah aşkına , günümüzde cariyemi kaldı. bu fark nasıl oluyorda , tanınma ile ilgili anlamı değiştiriyo. insaffffffffff
Örneğin ilahiyat profesörü Beyza Bilgin'den özür dile. kadının yüzünde meymenet yok ya..küfür yüzüne yansıyor...altı üstü bi kişi belirtmişsin..başka yokmu sermayen ?
tamer kardeş seni anlıyorum , ama yazdığın ifade yanlış. ama şunu söyle;
-sen ne zaman başörtülü kızlardan özür dileyeceksin. ne zaman yalan ve iftira ettiğin insanlardan (biride benim) özür dileyeceksin.
-vede yarın ,diyanet komisyonuna başörtülü bir kadın girerse , onada beyza hanıma gösterdiğin saygıyı gösterecekmisin. onun doğrulurınıda kabul edecekmisin.
Hem Kuran Merkezli dusundugunuzu soyluyorsunuz hemde, Arap geleneginin dusunce yapinizda oldusturdugu kuruntulardan kurtulamiyorsunuz. Oncelikle slogan atma yerine lutfen basortusu var deme yerine hadisler yerine kurandan ispatlatayin. Yoksa durup da basortusu takmayan bayanlarida islami yasamamak ile suclayamayin. Halil bey lutfen hakaret etmeyin.
Topu topu kiyafeti duzenleyen 3 ayet var. Hic birisinde basiniz ortun gecmiyor. Olay bu kadar basit konuyu hakarete yada silogana indirip sulandirmayalim. Kadinin giyimi ile ilgili 3 ayet. Eger Kuran merkezli dusunuyorsaniz iste 3 delil 3 ayet. Yoksa bizim bilmedigimzi baska ayetler mi var ?
DELIL 1. Araf 7. "Ey Âdem’in evlatları! Bakın size edep yerlerinizi örteceğiniz giysi, süsleneceğiniz elbise indirdik.Fakat unutmayın ki en güzel elbise, takvâ elbisesidir.İşte bunlar Allah’ın âyetlerindendir. Olur ki insanlar düşünür de ders alırlar".
"size edep yerlerinizi örteceğiniz giysi, süsleneceğiniz elbise indirdik" BASIMIZ VE SACIMIZ EDEP YERI degil. Halil ve Tamer Beyler. Burda anlasalim oyle degil mi?
DELIL 2. NUR 31 "Mümin kadınlara da söyle, bakışlarını sakınsınlar ve mahrem yerlerini korusunlar. Açıkta olan kısmı hariç zinetlerini göstermesinler. örtüleri ile yakalarının üzerini de kapatsınlar. Süslerini; kocaları, babaları, kocalarının babaları, oğulları, kocalarının oğulları, kendi kardeşleri, kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendisi gibi kadınlar, kendi cariyeleri, erkekliği kalmamış hizmetçileri, kadınların mahrem yerlerini henüz bilmeyen çocuklardan başkasına göstermesinler. Gizledikleri süslerinin bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. -Ey müminler, kurtuluşa ermek için hep birden Allah’a tevbe edin!
Basimiz mahrem yeri degildir. Ve bu ayetde NE BAS vardir Nede SAC. BASORTUSU Yok. Dolayisilya bunu Allahin emri diye lutfen sunmayin ve ortunmeyenleride islami yasmiyor diye suclamayin.
DELIL 3.AHZAP 59" Ey o Peygamber! Zevcelerine ve kızlarına ve mü'minlerin kadınlarına hep söyle: cilbâblarından üzerlerini uzatsinlar, bu onların tanınmalarına, tanınıp da eza edilmemelerine en elverişli olandır, bununla beraber Allah bir gafûr rahîm bulunuyor"
Nerde bu ayetde baslarini ortsunler. Nerde bu ayetde BASORTUSU yada BAS. Yok. Cilbab var. Arap sozluklerine bak cilbab disariya cikarken elbisenin uzerine alinan ortudur. Bu bir Bez parcasi da olabilir. Hz Peygamber zamaninda elebiselerin uzerine alinan bir ortu. AMA BAS ORTUSU DEGIL. BASLARININ uzerine bu CILBABI alsinlar yok. Ama kadin disari cikmiyor ofisin yada binanin icinde calisiyorsa bu elbisenin uzerine alinan ortuye ihtiyac var mi ? YOOOOOOOOK !!!. Burda baslarinin uzerine ORTU alsinlar YOOOOOOOOOOOOK.
Madem Kuran merkezli dusunuyorsunuz o zaman KURANDA basortusu yooooooook. Arap geleneginin ve yada burdaki bir yazida kullanilan terim ile Sahih yalan hadislerin urunu olan BASORTUSU KURANDA yoooooooooooooooooooooooooooooooooooook. Egere sizlere inen ozel ayetler var ise bizi baglamaz. yada anamdan ben basortusu gordum o yuzden bagliyorum diyorsaniz diyecek bir seyim yok. Moda diye takarsaniz diyecek bir seyim yok.
Ama musluman kadinlari KURANDA olmayan BASORTUSUNU takmadiklari icin islami yasamamakla suclamaya hakkiniz YOOOOOOOOOOOOOOK.
__________________ Bayanlar UYANIN ARTIK, Basörtüsü ve ÇARÇAFLARINIZDAN baska kaybedecek bir şeyiniz YOK. SIRF KURANA inanmanin özgürlügünü TADIN
Ahzap 53. …Bir de hanımlarına, gerekli birşey soracağınızda bir perde(Hicab) arkasından sorun! Öyle yapmanız, hem sizin kalpleriniz hem de onların kalpleri için daha çok temizdir…
Kur’anda geçen bir kavramın asli anlamını öğrenebilmek için o kavramın geçtiği diğer ayetleri de incelemek güzel bir yöntemdir.
Hicap kelimesinin bildiğimiz anlamda bezden müteşekkil PERDE ile uzaktan yakından alakasının olmadığı, bilakis bu ayetlerde bir edebi bir üslup kullanıldığı apaçık bellidir.
Perdeli Tavırlar sergilemek, Perdeli Söz Söylemek zihnimizde ne çağrıştırıyor? Bu deyimlerin Türkçesi "Mesafeli Davranmak"tır. Evet ayette söylenen, müminlerin Peygamber eşlerine karşı diğer arkadaşlarının eşlerine olduğu gibi alalade davranamayacaklarıdır. Zira onlar Peygamber eşleri. Onların bir şekilde incitilmesi yada hatalı tavırlardan dolayı toplum nezdinde bir takım şeylerin yanlış anlaşılması direkt Hz. Muhammed’i ilgilendirir.
İşte bu konuda o günün mümin erkekleri uyarılıyor. Bu da yetmez, Peygamber eşleri de özellikle uyarılıyor:
Ahzap 32. Ey peygamber hanımları! Siz, kadınlardan herhangi biri gibi değilsiniz. Eğer korunup takvaya sarılıyorsanız sözü kırıtarak söylemeyin ki, kalbinde maruz bulunan biri ümide kapılmasın. Örfe uygun söz söyleyin.
Lütfen Ahzap 53 ile Ahzap 32’yi bir arada değerlendirin.
Görüldüğü gibi bu ayetin başörtüsüyle falan alakası yok. Hele de odaların içine duvardan duvara gerilmiş perdelerle alakası hiç yok.
Bu ayetten yola çıkılarak yapılan Haremlik Selamlık uygulamaları ve Başörtüsünü Allah’ın emriymiş gibi dayatma anlayışları tümden gelimli bir zihniyetin işidir. Nedir bu tümdengelim hali? Önce başörtüsünü farz kabul edeceksin. Sonra tüm ayetleri buna uygun yorumlayacaksın. Ayetlerden değil anlayışından çıkacaksın yola...
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Ahzap 53. …Bir de hanımlarına, gerekli birşey soracağınızda bir perde(Hicab) arkasından sorun! Öyle yapmanız, hem sizin kalpleriniz hem de onların kalpleri için daha çok temizdir…
Kur’anda geçen bir kavramın asli anlamını öğrenebilmek için o kavramın geçtiği diğer ayetleri de incelemek güzel bir yöntemdir.
Hicap kelimesinin bildiğimiz anlamda bezden müteşekkil PERDE ile uzaktan yakından alakasının olmadığı, bilakis bu ayetlerde bir edebi bir üslup kullanıldığı apaçık bellidir.
AHZAB :53 Ey iman edenler! Size bir yemek için izin verilmedikçe Peygamber'in evlerine girmeyin. Vaktini bekleyip durmaksızın çağırıldığınızda girin, ancak yemeği yiyince hemen dağılın. Söze dalıp lafı koyulaştırmayın. Çünkü böyle davranmanız Peygamber'i rahatsız eder. Fakat o size bir şey söylemekten utanır. Allah ise hakkı dile getirmekten çekinmez. Peygamber'in eşlerinden bir şey istediğinizde, onlardan perde arkasından isteyin. Bu, hem sizin kalpleriniz hem de onların kalpleri için daha temiz bir yoldur. Allah'ın resulüne rahatsızlık vermeniz ve kendisinden sonra onun eşleriyle nikâhlanmanız, size helal kılınmamıştır. Böyle bir şey Allah katında büyük bir vebaldir.
AYETİN TAMAMINI NİYE YAZMIYON. ayet neyle ilgili , peygamberin evinde yapılacak davranışlarla ilgili ,
peygamberin eviyle ilgili bir ayette , perde odayı bölen bez olmuyor,
edebi bir uslup oluyor. hayret bir şeysiniz.....
ya şunu söylemek çokmu zor, bu peygamber hanımlarıyla ilgili bir ayet, allah , onların işlediği suçta bile iki katı ceza uyguluyo. diğer müslüman kadınlar ister buna uyar, ister uymaz. kendi bilecekleri birşey. bu allahın normal müslüman kadınlara farz etmediği bir emir. bunu demek çokmu zor allah aşkına. bakın , bu allahın emri değil diyorum.(ama normal kullarına değil.) fakat ben böyle davrananada saygı gösteriyorum. sizde saygı gösterseniz ne kaybedersiniz.niçin özellikle örtünmeyle ilgili ayetlerde kelimelerle oynuyorsunuz. yok hicab perde değilmeşte ebedi ifadeymiş...
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma