HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Kuranda Konuşan Kimdir? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

MErhaba Saffet abi,

ali bulaçın ilgili meali bende de var. yaklaşık 2 yıldır. sürekli çantamda taşırım ve namazlarımda /sonrasında / parkta bahçede okurum. baştan sona hatim ettim.

çok farklı değil...mevcut sırayı da iniş sırası gibi okursanız, ona göre anlamlanıyor. sadece şu mekki, şu medeni gibi kısıtlara takılmadan....

özellikle fatiha (açılış) suresi, sonrasında bakara süresinde SINIFLANDIRMA/KİMLİKLENDİRME, gibi mükemmel girişler var. sonlarda ise kıyamet ve hesap gününde yoğunlaşma...

hiç bir zaman korkutarak başlayan eğitim/tebliğ GÖNÜLLERE hitap etmez...

selam olsun...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

1)
Tevrattan esinlenme olduğunu idda edenlere söylenen sözler için
tekrar idda ediyorum bazı ayetler bilhassa geçmişle alakalı olan ayetler tevratta anlatılanın bir değişği(isterseniz örneklerini verebilirim)

2)
kuran için, islam için iyilik güzellik dini deniri (bende öyle derim)
ama kuranda inananlara yani müslüman olanlara iyilik ve güzellik gösterilir
hiristiyan ve yahudilerle dost olmamız, kafirleri nerde bulrsak öldürmemiz, yakın akraba dahi olsa inanmayana sevgi beslememiz öğütlenmiş.
yanlış mı arkadaşlar
bunlar ne oluyor peki
hiç düşünmediniz mi
muhammedin o kişilere karşı kininden
ve diğer dinlere kaymasınlar ben daha fazla olayım hevesinden
veya düşüncesinden olabilirmi?

beşeri demekle bunları kastediyorum
böyle ayetler çok
Allah neden ebu leheb iki eli kurusun diye beddua ediyor
Muhammed neden evlatlığının karısı ile evlenmek zorundaki
Eğer ona aşık olmamış olsa idi evlenmezdi
Bunu kötü bi iş olarak görürdü (öncesinde de zaten gelenklerde kötü bir iş olarak biliniyordu) islam bu adeti yıksın diye yapmış (islamcıların açıklanması) )

belki muhammedin zeynepe olan sevgisi bu adeti yıktırdı olamazmı?
mecburmuydu evlenmeye ve Allah peygamberin bu işleri ile neden ilgileniyor ayet yolluyorki bu ayetler beşeri değilde nedir ?

sinirlenmeden beni yargılamadan cevap verin lütfen
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

sorguç Yazdı:
1)
Tevrattan esinlenme olduğunu idda edenlere söylenen sözler için
tekrar idda ediyorum bazı ayetler bilhassa geçmişle alakalı olan ayetler tevratta anlatılanın bir değişği(isterseniz örneklerini verebilirim)

Sayın sorguç, hadisleri incelerseniz komple tevrat, incil.  

Kur'an tevrattaki kıssaları aynen anlatmaz sadece bize bir misal vermek için anlatır. O kıssalardaki insanların doğruları, yanlışları, yaklaşımları, dini anlayışları ortaya konur. Tevrat ise aynen roman gibi en ince detayına kadar anlatır.

Ayrıca Kur'anın anlattığı ama Tevratta olmayan şeyler de vardır. İbrahim peygamberin kendi aklıyla Allahı bulması gibi.


2)
kuran için, islam için iyilik güzellik dini deniri (bende öyle derim)
ama kuranda inananlara yani müslüman olanlara iyilik ve güzellik gösterilir
hiristiyan ve yahudilerle dost olmamız, kafirleri nerde bulrsak öldürmemiz, yakın akraba dahi olsa inanmayana sevgi beslememiz öğütlenmiş.
yanlış mı arkadaşlar
bunlar ne oluyor peki
hiç düşünmediniz mi
muhammedin o kişilere karşı kininden
ve diğer dinlere kaymasınlar ben daha fazla olayım hevesinden
veya düşüncesinden olabilirmi?

beşeri demekle bunları kastediyorum
böyle ayetler çok
Allah neden ebu leheb iki eli kurusun diye beddua ediyor
Muhammed neden evlatlığının karısı ile evlenmek zorundaki
Eğer ona aşık olmamış olsa idi evlenmezdi
Bunu kötü bi iş olarak görürdü (öncesinde de zaten gelenklerde kötü bir iş olarak biliniyordu) islam bu adeti yıksın diye yapmış (islamcıların açıklanması) )

belki muhammedin zeynepe olan sevgisi bu adeti yıktırdı olamazmı?
mecburmuydu evlenmeye ve Allah peygamberin bu işleri ile neden ilgileniyor ayet yolluyorki bu ayetler beşeri değilde nedir ?

Sinirlenmeden beni yargılamadan cevap verin lütfen.

Bu ayetleri olayların  olduğu zamanla değerlendirmemiz gerekir. Aksi halde varacağımız düşünce bir Müslüman , Hristiyana, Yahudiye sürekli düşmanlık beslemelidir gibi bir hükme varır ki bu yanlıştır. Ne emevi, ne Abbasi, Ne Selçuklu, ne Osmanlı ne de bugünkü dönemde sırf müslüman olduğu için Yahudiye, Hristiyana düşman olan bir tek kimse yoktur. Yahudi ve Hristiyanlar hatta özellikle yahudiler en rahat hayatlarını İslam ülkelerinde yaşamışlardır. Ortaçağın Hristiyan Avrupasında çok eziyet, zillet görmüşlerdir.

Kur'anda Peygamberi kendi oğullarını tanır gibi tanıdıkları halde ona inanmayan, bozgunculuk eden , Mekkkelilerle , münafıklarla işbirliği yapan yahudiler vardır. Hitap bunlaradır.

Kafirlerin öldürülmesi olayı o günün Mekkeli müşrikleri ile ilgili bir olaydır.Mekkenin fethi, müslümanlığın yaygınlaştırılması, Mekkede ve Arap yarımadasında müslümanlığa karşı direncin kırılması ile ilgili olaydır. Bugün bir Ateisti , agnostiği kafir ilan edip öldürme gibi bir  İslami yükümlülük yoktur.  Eğer öyle bir şey olsa nerede kaldı dinde zorlama olmaması, nerede kaldı İslamın barış dini olması. Ayrıca bu durumda aynen Hristiyan ve Yahudilerden de karşılık görür. Dünya sürekli dinler arası savaş arenasına döner. Tarihte böyle bir uygulama görmüyoruz.

Ayrıca Kur'an Yahudi, Hristiyan ve Sabiilerden iyi olanlarında Allahın mükafatına kavuşacağını söyler. Cennet bir tek doğum kağıdı müslümanlarının falan mükafaatı değildir.

Peygamberin müslümanların veya diğer arapların Yahudi ve Hristiyan olmasından bir korkusu yoktu ki onlara bu yüzden bir kini olsun. Soydan  yahudi değilsen zaten Yahudi olamazsın. Hristiyanlık ta genel olarak Suriye , Lübnan çevresindeki bazı Araplar dışında pek revaç görmemiş. 

Yakın akrabadan inanmayanlara gelince bu inanmayanlar müşrik putperest olup inanmayanlar  hakkındadır. O zamanla ilgilidir. Yoksa bugün Allaha inanan ama kendi hayatında dini görevlerini gereği gibi yapmayan örneğin namaz kılmayan, içki içen, türban takmayan akrabalara düşmanlık edin manasında değildir. Bunu bu şekilde uygulayanlar yanlış yapmaktadır. Benim de uzak çevremde konuya böyle yaklaşan yobazlar vardır.

Peygamberin görevi özelliklle müşrik arapları müslüman yapmak. Yahudi, Hristiyan isterse olur, istemezse olmaz. Çünkü Ehl-i Kitaptır. Ama İslama cephe alırsa karşılık görürdü. Olay budur. 

 Ebu lehebin ellerine gelince, Allah onun ellerini kurutmaktan aciz değildi. Biz insanlar acizliğimizden  dua veya beddua ederiz. Allah ise olayı kötü  gördüğünden, tehdidinden beddua kullanır. İfadeyi kuvvetlendirmek için yemin de eder. Ebu Lehebi insanlara kötü örnek olarak gösterdiği için sözel olarak öyle aksettirir. Allahın bedduası, insan bedduası gibi değildir. İnsan beddua edince bekler, ama Allah beddua edince gereğini yapar.  Ebu Leheb dünyevi, ahiri gereken karşılığı bulmuştur. 

Peygamberin ZEyneple olan durumuna gelince, olayın içine kadın, aşk falan  karışınca ne desen zor.  Şunu bilmenizi istiyorum. Kur'an aynı zamanda bir hukuk kitabı. Yüzyıllardır uygulandı. Osmanlıda Tanzimat dönemine kadar tamamen, tanzimat döneminden sonra da sadece evlilik ve miras hukukunda olmak üzere kısmen uygulandı. Bugün bazı ülkelerde hala hukuk olarak uygulanıyor. Evlatlık olayı tümüyle hukuki bir olaydır. Allah o konudaki hükümlerini böyle bir olay üzerine göndermiştir. 

Evlenmeseydi , iyi olurdu. Mecburdu, değildi olaylarına gelince. Olayın beşeriliğinden dolayı böyle ilahi bir kitapta yer almasından, Kur'anın Allahın vahyi değil de Hz. Muhammedin beşeri laflarıdır sonucunu çıkarıyorsanız çok yanılırsınız.

En çok ta bu olay eleştirilir. Olayların geçtiği zamana göre değerlendirilmesi lazım. Bugünün değer yargıları ile geçmişin adetlerini yargılarsak hata ederiz.

Başka bir olay varmıdır. Bu ayetler çok demişsiniz.Onları da  örnek verirseniz sevinirim.

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

MErhaba,

zeyd meselesi ile ilgili görüşlerimi daha önce söyledim.

o konuyu anlamak için O DÖNEMİN şartlarını falan BİLMEYE gerek yoktur. bu dönemde de buna benzer bir olay YAŞANABİLİR. mesele tamamen OLAYIN VUKUU BULDUĞU durumun, bütün ihtimallerinin DEĞERLENDİRİLMESİ ile ilgilidir.

Aklını kullanan SAMİMİ bir insan, BAŞKA insanların NE DEDİĞİNE aldırmadan, eğer bir iNSANA fayda sağlıyor ise (KENDİSİNE DEĞİL) toplum yargılarına TERS düşse de, DOĞRUYU yaşar. zeyd'in hanımı meselesi de böyledir. Evlenmek demek, ille de CİNSEL ilişkiye girmek demek değildir. evliyanın FİKRİ ne ise, ZİKRİ de odur...Evlilik cinsellikten ÇOK ÇOK öte bir müessesedir..tabiki ANLAMINI kavrayıp, Sorumluluklarını TAM yerine getirmeye çalışanlar için...

ebu leheb meselesi ise, tamamen YAŞANMIŞ bir örnek üzerinde, ebu leheb bile olsanız (aynı karun gibi) ÖLÜM herkese eşittir. ebu leheb de ölmüştür ve ELLERİ kuruyacaktır. burada bir BEDDUA yok...eller kurur ölen insanın...Zalimlik yapanın, halka kötü davrananın, sonunda varacağı yer Cehhem olarak TASVİR edilmişdir. ebu leheb de bu mantık içerisinde orada yer alacaktır. zalimlik yapana bir MESAJDIR....zalimlik yapmayana zaten mükafat vaad ediliyor, o bu ayetten KORKMAZ ki? sen ve ben neden korkalım, ebu leheb gibi davrananlar düşünsün..bu diğer İKTİDAR sahiplerine bir MESAJDIR...

çok eşlilik ile ilgili hasan akçay abiye bir kaç kez hatırlatmada bulunmuştum. kesin hüküm verme diye..başımıza NELER geleceğini bilemeyiz...her durum kendi içinde anlamlıdır..olaylar TEORİK değildir, gerçektir ve yaşanır...her olay karşısında AKILLI insanın, SAMİMİ olarak TOPLAM faydayı düşünerek hareket etmesi boynunun borcudur...

insanlar da diğer canlılar gibi bir TÜRDÜR...insanların hayvani özellikleri de vardır. insanlar 3'e ayrılır :

1. hayvan gibi : aç bir köpeğin önünden (kendi köpeğiniz olsa bile yemeğini alamazsınız). işte insanlar arasında bunlardan vardır. bir insanın ne olursa olsun yemeğini, rızkını paylaşmaması onu suçlu kılmaz, ceza da gerektirmez.

2. hayvandan aşağı : kendi rızkından başka, başkalarının rızkına gö diker ve çeşitli yollarla onu ele geçirmeye çalışır. zulm yapar. işte bunlar cezayu hak eder ve bunlarla (isterse padişah olsun) ölene kadar savaşmamız boynumuzun borcudur.

3. insan : kendi açken, yemeğini paylaşandır. çok zordur...

hepimiz bir hayvanız, insan olmak kavgamız...(noktayı koymuş duman)

selam olsun...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Yazdığım yazıları düzeltemiyorum
ve alıntı yapamıyorum
ikisinde de boş sayfa çıkıyor
birkez daha söylemiştim yardımcı olabilirmi yöneticiler rica etsem.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

< Bu ayetleri olayların  olduğu zamanla değerlendirmemiz gerekir. Aksi halde varacağımız düşünce bir Müslüman , Hristiyana, Yahudiye sürekli düşmanlık beslemelidir gibi bir hükme varır ki bu yanlıştır. Ne emevi, ne Abbasi, Ne Selçuklu, ne Osmanlı ne de bugünkü dönemde sırf müslüman olduğu için Yahudiye, Hristiyana düşman olan bir tek kimse yoktur. Yahudi ve Hristiyanlar hatta özellikle yahudiler en rahat hayatlarını İslam ülkelerinde yaşamışlardır. Ortaçağın Hristiyan Avrupasında çok eziyet, zillet görmüşlerdir."

Evet doğru iyi yaşamışlardır cizye ve vb. ödemeler yaparaktan..

Kur'anda Peygamberi kendi oğullarını tanır gibi tanıdıkları halde ona inanmayan, bozgunculuk eden , Mekkkelilerle , münafıklarla işbirliği yapan yahudiler vardır. Hitap bunlaradır.

Bilemiyoruz ama kimlere olduğunu bu açıklamayı sonradan kim yapıyor hangi delile dayalı olarak

Kafirlerin öldürülmesi olayı o günün Mekkeli müşrikleri ile ilgili bir olaydır.Mekkenin fethi, müslümanlığın yaygınlaştırılması, Mekkede ve Arap yarımadasında müslümanlığa karşı direncin kırılması ile ilgili olaydır. Bugün bir Ateisti , agnostiği kafir ilan edip öldürme gibi bir  İslami yükümlülük yoktur.  Eğer öyle bir şey olsa nerede kaldı dinde zorlama olmaması, nerede kaldı İslamın barış dini olması. Ayrıca bu durumda aynen Hristiyan ve Yahudilerden de karşılık görür. Dünya sürekli dinler arası savaş arenasına döner. Tarihte böyle bir uygulama görmüyoruz.

Kafirler sana saldırmıyor seni öldürmüyorlarsa sırf sen SİNDİRMEK için neden öldürüyorsun nasıl bir tanrı dır dindir ki kendi gibi düşünmeyenleri sindirmeye çalışıyor.

Ayrıca Kur'an Yahudi, Hristiyan ve Sabiilerden iyi olanlarında Allahın mükafatına kavuşacağını söyler. Cennet bir tek doğum kağıdı müslümanlarının falan mükafaatı değildir.

Evet söyler ama Müslüman olmayanlardan başkasının cennete giremeyeceğini de söyler. Yahudi ve hiristiyanları dost edinmeyin de der

Peygamberin müslümanların veya diğer arapların Yahudi ve Hristiyan olmasından bir korkusu yoktu ki onlara bu yüzden bir kini olsun. Soydan  yahudi değilsen zaten Yahudi olamazsın. Hristiyanlık ta genel olarak Suriye , Lübnan çevresindeki bazı Araplar dışında pek revaç görmemiş. 

Yahudi ve hiristiyanları dost edinmeyin derken sizin yakın akrabalarınız dahi olsa eğer Müslüman değillerse sevgi besleyemezsiniz derken kini olmamış oluyor dimi

Yakın akrabadan inanmayanlara gelince bu inanmayanlar müşrik putperest olup inanmayanlar  hakkındadır. O zamanla ilgilidir. Yoksa bugün Allaha inanan ama kendi hayatında dini görevlerini gereği gibi yapmayan örneğin namaz kılmayan, içki içen, türban takmayan akrabalara düşmanlık edin manasında değildir. Bunu bu şekilde uygulayanlar yanlış yapmaktadır. Benim de uzak çevremde konuya böyle yaklaşan yobazlar vardır.

Ama o gün öyle söylenmiş şimdi bir kısım toplum uyanıyorda öyle uygulamıyor o devirde söylenseydi ya bunlar muhammedin kendi anası ve babasına dahi merhamet etmediği onların cehennemde olduğuna dair rivayetleri vardır.

Peygamberin görevi özelliklle müşrik arapları müslüman yapmak. Yahudi, Hristiyan isterse olur, istemezse olmaz. Çünkü Ehl-i Kitaptır. Ama İslama cephe alırsa karşılık görürdü. Olay budur. 

Neden zorla Müslüman olmak zorundalarki isteyen olur istemeyenlerlede anlaşma yoluna gidilir Allaha inanmıyolar diye hiç savaşılırmı nasıl Allahtırki bu bana inanmayanlarla savaşın der

 Ebu lehebin ellerine gelince, Allah onun ellerini kurutmaktan aciz değildi. Biz insanlar acizliğimizden  dua veya beddua ederiz. Allah ise olayı kötü  gördüğünden, tehdidinden beddua kullanır. İfadeyi kuvvetlendirmek için yemin de eder. Ebu Lehebi insanlara kötü örnek olarak gösterdiği için sözel olarak öyle aksettirir. Allahın bedduası, insan bedduası gibi değildir. İnsan beddua edince bekler, ama Allah beddua edince gereğini yapar.  Ebu Leheb dünyevi, ahiri gereken karşılığı bulmuştur. 

Nasıl anlayacağız böyle olduğunu sen nasıl anladın böyle olduğunu kuran dışında başka bir bilgi mi vardı da ordan söylüyorsunuz şunumu demek istiyorsunuz kuranda leheb e beddua edilmiştir ama aslında öyle değildir orda öyle yazılmıştır amaç başkadır şöyledir mi diyorsunuz (kurandaki beşeri ifadeyi kurtarma amaçlı)

Peygamberin ZEyneple olan durumuna gelince, olayın içine kadın, aşk falan  karışınca ne desen zor.  Şunu bilmenizi istiyorum. Kur'an aynı zamanda bir hukuk kitabı. Yüzyıllardır uygulandı. Osmanlıda Tanzimat dönemine kadar tamamen, tanzimat döneminden sonra da sadece evlilik ve miras hukukunda olmak üzere kısmen uygulandı. Bugün bazı ülkelerde hala hukuk olarak uygulanıyor. Evlatlık olayı tümüyle hukuki bir olaydır. Allah o konudaki hükümlerini böyle bir olay üzerine göndermiştir. 

Tamam dediğinize göre burada bunu açıklayan bişey yokki felsefe boyutu bu. Peygamber evlenmek zorundamıydı zeyneple aşık olduğu aşikar değimli ve bunun kötü olduğunu biliyor arap adetleri nedeniyle nasıl yapsam diye düşünüp sonra Allahtan geldiğini idda ettiği ayetleri kurana koyuyor olamazmı?

Evlenmeseydi , iyi olurdu. Mecburdu, değildi olaylarına gelince. Olayın beşeriliğinden dolayı böyle ilahi bir kitapta yer almasından, Kur'anın Allahın vahyi değil de Hz. Muhammedin beşeri laflarıdır sonucunu çıkarıyorsanız çok yanılırsınız.

Neden yanılıabiliriz ama kesin yanılmışsınız diyemezsiniz nasıl sizde bu ayet net olarak Allah tarafından söylenmiştir diyemeyeceğiniz gibi ebu leheb mevzusunda olduğu gibi (Allah böyle şeylerle ilgilenmez diye düşünüyorum.)

En çok ta bu olay eleştirilir. Olayların geçtiği zamana göre değerlendirilmesi lazım. Bugünün değer yargıları ile geçmişin adetlerini yargılarsak hata ederiz.

Tamam kabul eğer öyle ise kuran da geçmişin kitabıdır Araplara inmiştir evrensel değil yöreseldir bizi bağlamaz ve kapsamaz diyebilirmiyiz sizin görüşe göre evet diyebiliriz.

Hatta cennet tasavvurları da hep Araplara göredir gölgelikler akan sular vb..

Başka bir olay varmıdır. Bu ayetler çok demişsiniz.Onları da  örnek verirseniz sevinirim.

Önce bu ayetlerde bir sonuca  varalım diğer ayetleri devam ederiz inşallah 2 satır bişey yazma ile bu kadar şey ihtiva eden ayetler veya sözler açıklanamaz doyurucu bi açıklama yapmanız gerekir

teşekkürler saygılar

 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba,

sorguç arkadaş:

saffet abinin zeydin hanımı ile ilgili yorumuna felsefik yorum diyorsun, kendin aşık olduğu aşikar değilmi şeklinde sanki, böyle bir ifade varmış gibi konuşuyorsun.

İKİ YÜZLÜLÜK YAPMA....sorguluyorsan, kendi dediklerini de sorgula...

ne demek aşık olması yahu....aşık olan adam, hanımını yanında tut der mi zeyde???? zannınca saçmalıyorsun...

mantık çerçevesi içinde yazdığım hemen hemen HİÇ bir NOTA cevap vermedin...tek yaptığın SALDIRMAK için HER KAYNAĞI kullanmak...

inanıyorum ama şöyle, inanıyorum ama böyle olmaz...

diyaneti, çağrı filmini delil olarak getirdin, şimdi de AŞIK tı, aşkından, evlatlığının bile karısını elinden aldıya getiriyorsun meseleyi...

TERBİYESİZLİK yapma...

site yöneticilerine de rica ediyorum, sakın bu konuyu kapatmayın ve bu adamı banlamayın...

mazlum durumuna düşmesin, yazdığı notlarının karşılığındaki isminin altında yasaklı yazmasın..sakın...

selam olsun...(hak edene - hak etmeyenle savaş her zaman haktır)

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba hayrullahmeral arkadaşım

TERBİYESİZLİK nerde yaptım

neden banlanmam gerekiyor burası özgür bir forum değilmi onun dışında kimseye ne hakaret ne küfür ettim.

ama sizin bu adama diye tabiriniz bence hakaret ve terbiyesizlik tir.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Neden konuyla değil de başka şeyler bulup onun üzerinden bana saldırmayla uğraşıyorsunuz.

konu şu ki muhammed evlatlık bildiği kişinin hanımı ile evleniyor mecbur mu da evleniyor demekki kadını beğenmiş aşık olmuşki evleniyor.

bunun cevabı olarak bana saldırmak yerine konuya açıklık getirmenizi tavsiye ederim.

birde konu muhammedin evliliği değil bu tip şeyleri kurana ekleyen ilahi bir güç mü yoksa bunlar beşer sözlerimi sizi düşünmeye davet ediyorum.

tekrar edeyim ben üzüm yemek istiyorum bağcıyla işim yok

yani öğrenmek istiyorum ya tamamen döneceğim yada sımsıkı sarılacağım

ama bi ara mindar arkadaşımızın dediği gibi (zaten o sizlere kızdı da gitti) sizin bu tavrınızla siz bırakın ateistlere deistlere agnostiklere bişey anlatmayı öğretmeyi siz en yakınınızdakine bile bişey anlatamazsınız bu tavırla haa koyun gibi sizi dinler hiç aklını yürütmez ama bu neden böyle bu nasıl olmuş demezse çok güzel anlatırsınız

biri karşınıza çıkıp bu böyle ama niye böyle dediğinde terbiyesizlik yapma lan (lanı ben ekledim) dersiniz.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

ortamı germeye gerek yok...

zaten zor konular...

insanların hassasiyetlerini gözeterek fikirlerimizi belirtmenin bir yolunu bulmalıyız...

özgürlüğün sınırlarını bu hassasiyetler çiziyor...

bir taraf aynı olaya iyimser bakıyor bir taraf ta kötümser...

objektifliği yakalamanın bir yolu olmalı...




__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 

<< Önceki Sayfa 39 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats