Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Merhaba,
konu ayette bahsedilen kadının zeynep olduğunu NEREDEN biliyorsun...
onun bir yetim olup olmadığını, kimi kimsesi olup olmadığını nereden biliyorsun?
onun zeyd le evliliğinden önce bir köle, bir cariye olup olmadığını NEREDEN biliyorsun...
ZORUNLULUĞUN ne olABİLECEĞİ ile ilgili açılımlarımı önceki notlarımda yazmıştım. ancak üstün körü okuduğun için, değerlendirmemişsin bile...nitekim, Hİç bahsetmediğim bir şeyi, söylemlerime karşı sanki söylemişim gibi sunmuşsun bir önceki notumda...hatırlatmama rağmen ÖZÜR bile dilememişsin...
zorunluluk olmasından kastımı tekrar edeyim. OLAYLARIN SONUÇLARINA biz karar veremeyiz...ve burada muhammed peygamberin ZEYDE hanımını YANINDA TUT (ona göz kulak ol, ilgi göster) şeklindeki UYARISINA dikkat etmek gerekir...neden bu kısmını SORGULAMALARINIZA KATMIYORSUNUZ??? belki çok çirkin, belki çok kötü huylu, geçimsiz bir kadın...ona muhammed peygamberden başka sahip çıkacak kimse yok...NE BİLİYORSUNUZ???ne BİLİYORUZ???
sonuçta, EVLİLİK, nikah/koruma altına almak bir zorunluluk olarak gerçekleşmiş...eğer yakın akrabası olsa idi, ZATEN koruma altına almak için EVLİLİK duyurusu yapılmazdı...nikahı altına almak, DEDİKODULARI ÖNLEMEKTİR...
Zeyd, eşini boşadıktan sonra, kadın muhammed peygamberin evinde KALMAK zorunda ise, nikah altına almış olmak ile, dedikoduların da önüne geçmiş olur..bunlar hep ihtima...işte OBJEKTİF sorgulama böyle yapılır...
bu ZORUNLU olay gerçekleştiğinde, ortada bir durum var..bu durum : nikahı / koruması altına alınan kadın, evlatlığının eşidir...işte bu örnek ile, HER durumun KENDİ içinde değerlendirileceği ve evlatıkların hanımlarının da eş olarak ALINA-Bİ-LE-CE-Ği gösteriliyor...önemli olan bir saplantıya bağlı kalarak, biçare bir kadını ÇIKMAZA sokmak değil, biçare bir kadını SAPLANTI-TÖRE ye rağmen, hayata TUTUNDURABİLMEKTİR...
bunları düşünün...enine boyuna...
yoksa aşıktı, yahu nasıl olur şeklindeki basit bir düşünce olur ...kolaycılık olur...
selam olsun...
|