Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Haktansapmazın tesbitlerine genelde katılıyorum.Olayı hala geleneksel söylentiler doğrultusunda değerlendiriyorsunuz.Ben bu konuyu Allah"ın izniyle doğru okuduğumu zannediyorum.
Buna göre:1.Söz konusu kadın,yani 33/37.ayetteki kadın,aynı surenin,50.ayetinin dikkat çektiği ve kendisini peygambere hibe eden ve peygamberinde mehirsiz olarak nikahladığı kadındır.Yani bir aşktan söz edeceksek,öncelikle kadının peygambere olan aşkından ve peygamberinde ona karşılık vermesinden söz edebiliriz.
2.Söz konusu kadında,ayrıldığı kocası da köle tabakasına mensup kişilerdir.
3.Kadının kocası,daha önce peygamberin mahiyetinde bulunmuş bir köle"dir.Yani hiç bir zaman peygamberin bir erkek evladı olmadığı gibi,erkek bir evlatlığı falanda olmamıştır.
4.Kur"an evlat edinme geleneğini kaldırmamış,bilakis pekiştirmiş ve teşvik etmiştir.Ancak,zalim toprak ağası,aşiret liderleri ve siyasiler,el ele vererek konuyla ilgili ayetlerin mesajlarını tahrif etmişlerdir.Göya evlat edindikleri çocuk veya gençlere miraslarından pay vermemek için.
5.Peygamberin böyle bir evlilik yapmasının hikmeti,yani toplumun en üst tabakasından birinin,toplumun en alt tabakasından biriyle evlenmesinin hikmeti,toplumun kaynaşmasına yönelik olmasıdır.Çünkü yerleşik adetlere göre,toplumun üst tabakasından birinin,toplumun en alt tabakası olan köle tabakasından biriyle,hemde dul bir kadınla evlenmesi görülecek şey değildi.
Olay bundan ibarettir.
Selam ile.
|