HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Resmî kayda geçmiyen nikah zinadır. Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

"Bir de, köleliğin yegana kaynağı savaşlarda ele geçirilen esirler değildi. Asıl kaynak köle pazarlarıydı." (haktansapmaz)

 

Abdurrahman hocam, bunu forumun başka bir bölümünde müzakere ettik; okumadınız her halde. Alıntılıyorum:

 

*

 

Esirler köleliğin tek kaynağıdır. Buna KAN IRMAĞI dersek köle edinmenin öteki yolları bundan beslenen kanaletlere benzer. Örneğin kölelerin satın alınması ya da babadan miras kalması gibi. Esirler köle olarak alıkonamadığına göre o kanaletler de kurudu demektir.

 

Açık ve net. 47:4’ün vahyi ne kadar vakit aldıysa köleliğin ilgası o kadar vakit almıştır. Kısacası, İslamın Allah’ı köleliğin kaynağını kurutmak suretiyle BİR ÇIRPIDA sona ermesi sağlamış, daha önce edinilen köleleri ise her fırsatta bir boyun çözdürerek tasfiye etmiştir - tahrîru rakabeh.

 

*

 

"müslümanların uygulamalarının köleliğin kaldırılmadığını gösteriyor olması üzücü..."

 

Allah'ın elçisi 47:4’ten sonra inananların köle edinmelerini kesinlikle önlemiştir, yoksa elçilik görevini yapmamak suretiyle rabbine isyan etmiş olurdu, elçilikten atılırdı, sıradan bir kafir olarak ölürdü ve o büyük gündeki azaba çarpılırdı - in ettebiu illâ mâ yûhâ ileyye innî ehâfu in asaytu rabbî azâbe yevmin azîm.

 

Muhammed’in ölümünden sonra ise köleliğin fütursuzca hortlatıldığı bir gerçek. O, içten inanan herkesi üzüyor.

 

"hele  bir ayetteki kölelerinizi ve cariyelerinizi everin anlamındaki ifadeleri görmemle hayallerim suya düşüyor..."

 

Hayalleriniz niye suya düşsün ki! O ayette Allah 47:4’ten önce edinilen köle ve cariyelerin evlendirilerek özgür bırakılmasını emrediyor. Yani o bir tasfiye işlemi.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Hasan hocam, o yazınızı da okumuştum.

Kimi önemli gördüğüm sorularımı es geçmenizi size yakıştıramıyorum. Mesela, "kâtipleşme" ayetiyle ilgili görüşünüzü sormuştum.. Daha taze, ilgili ayetlerde geçen "yemin/eymân"dan ne anladığınızı... 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

"Muhammed köleliği o günün şartlarında bir çırpıda kaldırmadı, kaldıramadı, kaldıramazdı da. Şartları oluşmadı. Belki de ömrü kifayet etmedi..."

 

Bu iddiayı destekleyen hiçbir kanıt yok. O kadar yok ki Muhammed'e ait olduğu öne sürülen sözler dahi onun ölümünden yaklaşık 200 yıl sonra peydah ediliyor.

 

Elimizdeki tek kanıt Kuran. O yüzden Allah ne diyorsa o! Ve Allah'ın dediği o ki silahlı çatışmadan sonra esirler salıverilecek. Kanıt bu. Ben buna inanırım. Hem Allah'a inanmayı hem de O'nun ayetini inkar etmeyi, halkımızın deyimiyle, benim kitabım yazmaz.

 

Ve Muhammed’in Kuran’da değişiklik yapmasını isteyenlere Allah şu cevabı vermesini istiyor: "Onu ben değiştiremem. Bana ne indirilirse ona uyarım. Yoksa Rabbime baş kaldırırsam o büyük gündeki ceza var, ondan korkarım." Bitmiştir, hocam.

 

Allah'ın elçisi "esirleri salıverin!" diyen Allah'a inat, onların köle ve cariye olarak alıkonmasına kendi yaşadığı devirde seyirci kalmış olamaz.

 

O dönemi gördük mü ki "Muhammed başaramadı!" diyoruz?

 

*

 

"Kimi önemli gördüğüm sorularımı es geçmenizi size yakıştıramıyorum. Mesela, "kâtipleşme" ayetiyle ilgili görüşünüzü sormuştum.. Daha taze, ilgili ayetlerde geçen "yemin/eymân"dan ne anladığınızı..."

 

Açıklamaya çaılştım. Örneğin sayfa 9:

 

MÂ MELEKET EYMÂNUKUM MİN FETEYÂTİKUMUL MÜMİNÂT: inanan genç kızlarınızdan yeminlerinizin sahip oldukları

 

İşte bunlarla evlenmek istediğinizde ailelerinden İZİN alacaksınız. Evlilik alanında ailelerine BAĞLI onlar. Dikkat, bağımlı değil, BAĞLI. Tıpkı 18'in altındaki biyolojik kızınız gibi. 16-18 arasındaki öz kızınız sizden izinsiz evlenemez; kesinlikle size bağlıdır ama özgürdür o kızınız; cariyeniz değildir.

 

Elinde bakıma muhtaç garibeler bulunan devlete baş vurup "Vallahi ben onlara iyi bakarım!"  diye YEMİN etmek ve bir yüklenme senedi imzalamak suretiyle onlara sahip çıkacaksınız. Bakın, sahip olmayacaksınız; sahip çıkacaksınız. Yeminleriniz sahip onlara, siz değil. Siz yükümlüsünüz.

 

Koruyacaksınız onları, yedirip giydirecek, okutacak ve evlenme yaşına erdiklerinde onların sizden izin isteyenlerine evlenme izni vereceksiniz.

 

"Allah'ın size verdiği maldan onlara da verin!" diyen Allah'a inat, onların özgürlüklerine karşılık bedel is-te-ye-mez-si-niz. Kimin özgürlüğünü kime satıyorsunuz? Zaten özgür onlar. 

 

Bir bakıma geleneğimizdeki beslemelerin konumundalar. Dişi köleleriniz değil, genç kızlarınız onlar sizin.

 

Eğer kaba kuvveti simgeleyen SAĞ ELLERİNİZ sahip olsaydı onlara yükümlü değil ZORBA olurdunuz. Ve onlar işte  o zaman CARİYELERİNİZ olurdu. (Oysa 47:4 esireleri kaba kuvvet kullanarak alıkoymanıza ve onları cariye yapmanıza izin vermiyor.)

 

Anlaşılan ya okumadınız ya da yeterli bulmadınız. Bir daha deneyeyim, Allah isterse. 

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

bu konu başlığında yer alan yazıları okudum. Ama konu başlığı ile içeriği arasında tam anlamı ile bir karmaşa söz konusu. yani dini nikahtan başlayıp cariyeliğe ordan zıplayıp köleliğe uzanan ve tahminen alakasız bir yerde neticelenmesi muhtemel görünmekte.

benim ilgim yakın zamanda evlenecek olmamdan kaynaklanıyor. Şimdi yakın zamanda evlenecek biri olarak Türkiyede yapacağım evliliğimin RESMİ olması şart. yoksa doğacak çocuklarımı RESMİ olarak kayıt altına alamayacağım. DİNİ NİKAH denilen şeye baktığımda yapmayı istemediğim bir merasim. zira devletin bana veya eşime vereceği yasal haklara ispat hukuk açısından baktığımda RESMİ nikah fazlası ile sağlamaktadır. ayrıca dini nikaha nazaran mezhepsel yorumlardan kaynaklanan haklarda farklılık göstermektedir sanırım.

dahası imamın nikahıma katacağı alenilik mi yoksa devletin bana vereceği aile cüzdanı ile nufus ağıdımda yazan EVLİ kaydı mı daha alenidir.

sonuç olarak ben dini nikahı yapcak olsam da karşı tarafın istemesi dolayısı ile yapacağım. buna rağmen karşı taraf dini nikahı manen yeterli görse bile resmi nikahı da isteyecektir. bu da bir çelişki değil midir?

selametle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

      Efrayim,

      Sevgili ahmethamdi,

      İlk önce sizi kutlarım.Eğer evlilik ilişkiniz,trenin rayına oturduğu gibi oturursa,tencere tabak misali olursa,ömrünüze ömür katar.İnşallah başarılı bir yuva kurarsınız.

      Dini nikahla, resmi nikahı karşılaştırmaya çalışalım.

      Dini nikahta da resmi nikahta da,şahitler var.

      Dini nikahta,dini ritiüeller var,resmi nikahta yok.

      Dini nikahta,resmi kayıt ve evlenme cüzdanı yok,resmi nikahta var.

      Eğer eşiniz,evlatlığınız ise, veya evlatlığınızın eşi ise,dini nikah kıyılır,resmi nikahta ise yasaktır, nikaha  müsaade edilmez.

     Eğer eşiniz,süt kardeşiniz veya süt anneniz ise,resmi nikaha göre yasak yoktur,nikah kıyılır.Dini nikahta,bu durumda izin verilmez,nikah kıyılmaz.

     Eğer iki eş birden almak isteniyorsa,eşlerin rızası ile,dini nikah mümkündür,evliliğe engel yoktur,eşler kabul etse de,resmi nikahta iki eşe izin verilmez,nikah kıyılmaz.

      Başkaca fark yoktur.

      Sevgi ile,

 

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

hasakcay Yazdı:

"Kimi önemli gördüğüm sorularımı es geçmenizi size yakıştıramıyorum. Mesela, "kâtipleşme" ayetiyle ilgili görüşünüzü sormuştum.. Daha taze, ilgili ayetlerde geçen "yemin/eymân"dan ne anladığınızı..."

 

Açıklamaya çaılştım. Örneğin sayfa 9:

 

MÂ MELEKET EYMÂNUKUM MİN FETEYÂTİKUMUL MÜMİNÂT: inanan genç kızlarınızdan yeminlerinizin sahip oldukları

 

İşte bunlarla evlenmek istediğinizde ailelerinden İZİN alacaksınız. Evlilik alanında ailelerine BAĞLI onlar. Dikkat, bağımlı değil, BAĞLI. Tıpkı 18'in altındaki biyolojik kızınız gibi. 16-18 arasındaki öz kızınız sizden izinsiz evlenemez; kesinlikle size bağlıdır ama özgürdür o kızınız; cariyeniz değildir.

 

Elinde bakıma muhtaç garibeler bulunan devlete baş vurup "Vallahi ben onlara iyi bakarım!"  diye YEMİN etmek ve bir yüklenme senedi imzalamak suretiyle onlara sahip çıkacaksınız. Bakın, sahip olmayacaksınız; sahip çıkacaksınız. Yeminleriniz sahip onlara, siz değil. Siz yükümlüsünüz.

 

Koruyacaksınız onları, yedirip giydirecek, okutacak ve evlenme yaşına erdiklerinde onların sizden izin isteyenlerine evlenme izni vereceksiniz.

 

"Allah'ın size verdiği maldan onlara da verin!" diyen Allah'a inat, onların özgürlüklerine karşılık bedel is-te-ye-mez-si-niz. Kimin özgürlüğünü kime satıyorsunuz? Zaten özgür onlar. 

 

Bir bakıma geleneğimizdeki beslemelerin konumundalar. Dişi köleleriniz değil, genç kızlarınız onlar sizin.

 

Eğer kaba kuvveti simgeleyen SAĞ ELLERİNİZ sahip olsaydı onlara yükümlü değil ZORBA olurdunuz. Ve onlar işte  o zaman CARİYELERİNİZ olurdu. (Oysa 47:4 esireleri kaba kuvvet kullanarak alıkoymanıza ve onları cariye yapmanıza izin vermiyor.)

 

Anlaşılan ya okumadınız ya da yeterli bulmadınız. Bir daha deneyeyim, Allah isterse. 

Bir daha okudum. 24/3'ün sözünü ettiği "Ellezîne YEBTEĞÛNE-LKİTÂBE min mâ meleket eymânukum FE KÂTİBÛHUM..."la ilgili açıklamalarınız hani nerede? Anlaşılan siz yeterli açıklamayı yapıyorsunuz da ben okumasını bilmiyorum. 

16-18 yaşlarında körpe kızlarla değil de, erkekler daha kart kadınlarla evlenmeye can atar(!). Onlarla evlenmeye güç yetiremeyenler de mecburiyetten o 16-18'lik körpelerle evlenirler. Veya istemiyorlarsa sabredecekler(!). Ne yapsın, insan mecbur kalınca kuzu etini de yer!

 

Devletin elinde bakıma muhtaç garibelerle evlenmek isteyen ailelerinden izin alacaklar vede onlara iyi bakacaklarına dair yemin edeceklermiş!

Bu söylediklerinin neresi Allah'ın dediği?

Ha! Yeminlerinizin /sözlerinizin sahip oldukları kızlarınız... Allah aşkına evlenme izinleri ellerinde blunan aileleleri/anne babaları kızlarıyla sözleşme mi yapıyorlar? Bu neyin sözleşmesi, onlara bakacaklarına dair yemin mi etmişler! Bu genç kızlar evlenmek isterse ailelerinden izin alacaklar, onlar da onlara izin vermek zorundalar! Ee, ailelerinden izin istemelerine ne gerek var, madem vermek zorundalar?

Hasan hocam her ne diyorsa Allah'ın dediğidir, itiraz yok!  

Hsan hocam, size göre Allah'ın dediği şu "yeminlerin (sözlerin) sahip oldukları..." çevirisini, "Mâ meleket eymân" ın geçtiği 14 ayetteki yerine oturttunuz, baktınız mı, yerine oturuyor mu bari? 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

16-18 yaşlarında körpe kızlarla değil de, erkekler daha kart kadınlarla evlenmeye can atar(!). Onlarla evlenmeye güç yetiremeyenler de mecburiyetten o 16-18'lik körpelerle evlenirler. Veya istemiyorlarsa sabredecekler(!). Ne yapsın, insan mecbur kalınca kuzu etini de yer!

 

16-18 arasındaki öz kızlarınız  "yeminlerinizin sahip oldukları"na evlenme alanında size BAĞLI olmaları açısından benzerler. Öz kızlarınız nasıl size bağlı oldukları halde cariyeleriniz değilse "ma meleket eymân"ınız da size bağlıdır ama cariyeleriniz değildir. 

 

Bunu belirtmek için yaptım mukayeseyi. Elimden gelen bu.   

 

Yoksa öz kızlarınız başkadır yeminlerinizin sahip oldukları başka. Nisâ 25’te "inanan muhsenât"a seçenek gösterilenler öz kızlarınız değil "yeminlerinizin sahip olduğu inanan genç kızlarınız" - mâ meleket eymânukum min feteyâtikumul mu’minât. Bunu siz de görüp duruyorsunuz.

 

"Onlarla evlenmeye güç yetiremeyenler de mecburiyetten o 16-18'lik körpelerle evlenirler" iğnelemesi o yüzden benim açıklamalarıma aykırıdır; abestir.  

 

Abdurrahman hocam, sizden öğrendiklerimin hatırı için bu alaycı üslubunuza ve abes çıkarımlarınıza göğüs gererim ama siz de kendinizi tutun biraz. Lütfen.

 

En iyisi, "ma meleket yemînuk/eymânukum/eymânuhum/eymânuhun" konusunda bana bir kerede bir ayeti sorun. O ayetle ilgili ana sorunuzu, yardımcı sorularınızı yöneltin. Cevap vermeye çalışayım. 

 

*

 

Elinde bakıma muhtaç garibeler bulunan devlete baş vurup "Vallahi ben onlara iyi bakarım!"  diye YEMİN etmek ve bir yüklenme senedi imzalamak suretiyle onlara sahip çıkacaksınız. Bakın, sahip olmayacaksınız; sahip çıkacaksınız. Yeminleriniz sahip onlara, siz değil. Siz yükümlüsünüz.

 

Koruyacaksınız onları, yedirip giydirecek, okutacak ve evlenme yaşına erdiklerinde onların sizden izin isteyenlerine evlenme izni vereceksiniz.

 

"Allah'ın size verdiği maldan onlara da verin!" diyen Allah'a inat, onların özgürlüklerine karşılık bedel is-te-ye-mez-si-niz. Kimin özgürlüğünü kime satıyorsunuz? Zaten özgür onlar. 

 

Bir bakıma bizim geleneğimizdeki "beslemeler"in konumundalar. Dişi köleleriniz değil, genç kızlarınız onlar sizin.

 

24:33'te geçen kâtibûhum yüklemi ile ilgili olarak benim yazdığım bu idi; siz bunu yetersiz buldunuz. Ama bundan öte yapacağım açıklamada yine aynı gerçeğe gönderme yapacağım yani KÂTİBÛHÛM öyle öne sürüldüğü gibi "özgürlüklerini satın onlara" anlamına gelmez.  Ama siz gelir diyorsanız lütfen açıkça belirtin.   

 

Ya da bana yönelttiğiniz sorunun sizce doğru olan cevabını da yazın. Size katılıp katılmadığım o zaman açık ve net olarak ortaya çıkar.

 

24:33’ün ilgili bölümü:

 

Yeminlerinizin sahip olduklarının yazı isteyenlerinde bir iyilik görüyorsanız yazın onlara ve Allah’ın size verdiği malından onlara da verin - vellezîne yebtegûnel kitâbe mimmâ meleket eymânukum fe kâtibûhum in alimtum fîhim hayren, ve âtûhum min mâlillâhillezî âtâkum 

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

hasakcay Yazdı:

 

Eğer kaba kuvveti simgeleyen SAĞ ELLERİNİZ sahip olsaydı onlara yükümlü değil ZORBA olurdunuz. Ve onlar işte  o zaman CARİYELERİNİZ olurdu. (Oysa 47:4 esireleri kaba kuvvet kullanarak alıkoymanıza ve onları cariye yapmanıza izin vermiyor.)

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay


Eğer kaba kuvveti simgeleyen SAĞ ELLERİNİZ...?

taha/17,69
Ve mâ tilke bi yemînike yâ mûsâ.
Ve elkı mâ fî yemînike telkaf mâ sanaû, innemâ sanaû keydu sâhır, ve lâ yuflihus sâhıru haysu etâ.

Musanın "sağ elindeki şey" i kendisine verilen güçlü bilgi/vahyin kendisine sağladığı bilgi kapasitesi/sahip olunan ilmi güç/gücünün yettiği şey yerine...


"Musanın elindeki asa firavunun büyücülerinin sihirden ibaret yılanlarını yutan şey olarak algılanırsa, o zaman "sağ el" i kaba kuvvet, onu ortaya koyanıda "zorba" olarak algılayanlar olabilir...

 

 

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Değerli Hasan hocam,

Bunca gürültü kopardığımız Mâ meleket yemînuke/yemînuhû; Mâ meleket eymânukum/eymânuhum:Sahip olduğun/sahip olduğu şeyler; sahip olduğunuz / sahip oldukları şeyler; mal mülk. Ayetlerde mevzubahis olan abdun/'ibâdun memlûk. İkide bir bunların ayrı tutulmaları, istisna edilmeleri bundandır. 24/33'te, zorlayanlara; "kızlarınızı (feteyâtikum) fuhşa zorlamayın..." dediği de bunlardandır. Biliyorum bu, bugün sizin Allah'ın dini dediğiniz din anlayışınıza ters, ama ne yapalım işin gerçeği bu. Elhamdu lillâhi bel ekseruhum lâ ya'lemûn. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Değerli hocam, "ma meleket eymânuhum"a dair iki şey söylüyorsunuz:

 

Mâ meleket eymânuhum

1.ayetlerde insanların istisnası yapılmıştır (Yani onlar insan değil?)

2.uygulamada mal, mülk sayılırlar

 

Birinci iddiaya keşke bir kanıt gösterseydiniz; ben aradım, bulamadım. Son günlerde müzakeresini yaptığımız için hemen aklıma geliveren Müminûn 5-6, Nisâ 25, Nûr 33 ise iddiayı bırakın kanıtlamayı resmen çürütüyor.

 

Örneğin Müminûn 5-6’ya göre inananlar cinsel organlarını saklayan kimselerdir ama eşlerinden ya da "ma meleket eymân"larından saklamazlar.

 

Bir inanırın cinsel organlarını saklamaması, sevişmesi demek. O halde Müminûn 5-6’ya göre

 

caiz olan,

inanan bir kadının ya

kocası ile sevişmesidir ya da

"ma meleket eymân"ı ile.

 

Hem kocası hem "mâ meleket meymân"ı ile olamaz çünkü

6’da YA DA bağlacı var; artı,

inanan kadınlar çok eşli olamaz.

 

Açık ve net:

 

inanan bir kadının

kocası ne ise

"ma meleket eymân"ı odur

 

yani

 

ma meleket eymân

kocanın istisnası değil

eşitidir.

 

Öteki ayetleri de anlatayım mı?

 

*

 

Uygulamada mal mülk sayılmalarına gelince, elbet doğrudur ama dikkat edelim: Kuran’da değil uygulamada. Ve bizi Kuran bağlar; uygulama değil.

 

Hocam, sizin bir çok görüşünüz var. Örneğin Nisâ 102’deki salât hakkında diyorsunuz ki o dahi Kuran dersidir. Ama yalnızca Kuran’da. Uygulamaya gelince hep namaz o.

 

Sizce doğru olan, salâtın Kuran’daki anlamıdır; uygulamada almış olduğu hali değil. Sizi Kuran bağlar, değil mi.

 

*

 

"Mâ meleket eymânuhum"daki MÂ ile ilgili bir görüş okudum. İnanamadım. Size sorayım, dedim. İsmail Hakkı Bursevî (Rûhu’l-Beyân Tefsîri, Nisâ 3):

 

Burada MEN değil MÂ edatı kullanılmıştır. Bunun sebebi hür kadınların câriyelerden daha üstün olmasıdır.

 

Aklıma Kâfirûn sûresindeki MÂ geldi:

 

De ki: Kâfirler!

Ben sizin taptığınıza tapmam;

siz benim taptığıma tapmazsınız - Ve lâ entum âbidûne MÂ a’bud

 

Muhammed’in "MÂ a’bud" dediği Allah’tır. Eğer "MA meleket eymânukum"daki MA hür kadınların cariyelerden üstün olduğunu gösteriyorsa "MÂ a’bud"daki MÂ da çakma mabudların Allah’tan üstün olduğunu gösterir.

 

Doğru mu?

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats