HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Resmî kayda geçmiyen nikah zinadır. Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili hocam, siz ve ekser Kuran bilirleri, Kuran'ın her hükmünü her zaman ve mekanda genel geçer hükümler olarak görüyorsunuz. Bense bu kimi hükümleri, kimi zaman ve mekanda vukuu sözkonusu olmuş kimi vakalar ve kimi ilgili şahıslar sebebiyle verilmiş hükümler olarak görüyorum. Durup dururken, henüz olmamış, olması muhtemel bir olay hakkında hüküm verildiği, bana göre, Kuran esprisine ters düşer.

O nedenle ben Mu'minûn'un ilgili sözlerinin genel olduğunu düşünüyorum. Erkeklere hastır diyorum. Yani sizin de benimsediğiniz Prof Bayındır ve ekibinin, mal bulmuş mağribî misali, geçmişte hiç kimsenin göremediği, ancak Allah'ın Ali Rıza'ya nasip ettiği o görüşüne katılmıyorum.

Kâfirûn'daki MÂ'ya gelince, mutabakat için (MEN değil de) MÂ geldiği görüşünü benimsiyorum. Bu MÂ'ya masdariyye diyenler,  hak ve batıl anlamına sıfat mansına diyenler de olmuş.     

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"...Müminûn 6’daki MÂ MELEKET EYMÂNUHUM "yemin nikahlı eşler"dir. "Olağan nikahlı eşler"e alternatif onlar; ordaki EV bağlacı onun için YA O YA O anlamına geliyor."

EV edatı "yahut" anlamına bir bağlaçtır. Pek çok manaya delâleti vardır:

* Haber cümlesinde şek ve ibhâma delâlet eder.

Şekke örnek: Raeytu Hsenen ev huseynen= Ben Hasanı yahut Hüseyni gördüm (hangisini gördüğümden emin değilim).

İbhâma örnek: İnnâ ev iyyâkum le alâ huden ev fî dalâlin mubîn= Şüphe yok ki biz yahut siz ya hidayet yahut dalâlet üzereyiz. (34/24)

* Emir ve nehye delâlet eden cümlelerde taxyir ve ibâheye ndelâlet eder.

Taxyire örnek: Kuli-ssemeke ev işrab-illebene= Ya balık ye yahut süt iç (ikisini cem etme)!

İbâheye örnek: İqra' kitâbe-nnahvi ev-issarfi= Ya nahiv kitabını oku yahut sarf kitabını (ikisini de okuyabilirsin)!

Kuran'dan bir örnek: Kûnû hûden ev nesârâ= Yahudi yahut hiristiyan olun (İsteyen yahudi isteyen hiristiyan olur; ikisi de olabilirsiniz)! Burada ev teb'îd ifade ediyor.

* Bazen tafsîl için olur.

Kuntu âkilu-llahme ev-il'asele= Ben et yahut bal yerdim. Yani gah onu gah onu / gah ondan gah öbüründen yerdim.

* Bazen "ilâ" yahut "illâ" yahut "hattâ" manasına olup kendinden sonra muzmer bir "en"i masdariyye ile muzari mansup okunur.

Le edribennehû ev yetûbe= Yemin olsun ki ben onu döveceğim yahut tevbe eder (...onu tevbe edinceye kadar döveceğim).

Ve immâ nuriyenneke ba'dallezî ne'iduhum ev neteveffeyenneke= Kesinlikle onlara va'dettiğimiz (azabı), senin canını alıncaya kadar (almadan önce) sana göstereceğiz. (10/46, 13/40)

Bazen şartiyye dahi olur. Le edribennehû 'âşe ev mâte= Kesinlikle ben onu döveceğim; ister yaşasın ister ölsün!

Şimdi değerli hocam "YA O YA O" deyip kestirip atmakla olmuyor. Nisa 3 diyor ki onlara:  Yetimler hakkında âdil olmayacaksanız, sırf mallarına sahip olmak için onları nikahınız altına sokmayın, başka kadınlarla ikişer, üçer, dörder evlenebilirsiniz. Mümkün olmuyorsa (sahiplerinin izni ile) câriyelerle evlenin! Sapmayasınız için doğru olan budur. 

Cariyeler sahiplerinin nikahlı eşleri değiller. Ama sahipleri isterlerse onlarla ilişkide bulunabilirler. Onlar onların mülkü çünkü. Onun içindir ki, Evlenemeyenler, sahiplerinin onayıyla bu cariyelerle evlenir de onlardan biri bir fahişelikte bulunursa (daha önce muhsan değildiler, yine de zavvallılıklarından muhsanlığa güçleri yetmeyebilir ) aynı suçu işleyen muhsan kadına verilen cezanın yarısı ile cezalandırılırlar. 

Prof. A. Bayındır o konuşmasında "mâ meleket eymân"a köle ve cariyeler deyip duruyor, siz onun "YA O YA O" dediğine "evet" diyorsunuz da neden cariye dediğine "evet" dimiyorsunuz, üstelik o prof. Üstüne üstlük de o, kendi anlayamamış bugüne kadar da, benim gibi prof. olmayan, hala öğrenci olan birinin bulduğu tâze görüşüne uymuş!

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

Bu ayetlerde kölelik/cariyelik vs.. ile ilgili tanımların geçtiğini söylemek bu sistemi Kur'an desteklemiş yada uygun görmüştür demek gibi algılanıyor sanki...İçinde bulunduğu toplumu (eski alışkanlıklarına ve inançlarına olan bağlılıklarından dolayı) bezdirmeden, olması gerekenin akıl yoluyla oluşmasını sağlamak adına Kur'anda kesin hüküm bildirilmemiş olması desteklediği anlamına gelmez...diğer taraftan Kur'an kesin bir şekilde köleliği neden kaldırmış olsun o sadece bir hatırlatma/öğüt için değil mi seçenekler insanın önüne kendi tercihini yapılması için konulur "bunu yaparsan bu, yapmassan şu" denir..kesin hükümle kaldırılmıştır dediğimizde tartışılan ayetlerde açık bir ifadeyle bunun delilini göremiyorsak duygu bazında eğip bükmeler meydana gelir.

..Ve lekad yessernel kur’âne lîz zikri fe hel min muddekir. (Kamer/22)
...İn huve illâ zikrun lil âlemîn. (sad/87)
Kitâbun unzile ileyke fe lâ yekun fî sadrike haracun minhu litunzire bihî ve zikrâ lil mu’minîn (araf/2)

Kur'an bir hatırlatıcı/öğütleyici/uyarıcı/yönlendirici olarak kendisiyle akıl sahiplerinin uyarılması ve kendisine yerleştirilen akılla iblis/nefis arasındaki savaşta hangi tarafı tutmaları gerektiklerini görmeleri ve bunu sağlamak için örneklemeler/örnek davranışlar, tavsiyeler ve yapılması gerekenlerin bildirildiği ayetlerle gelmedi mi, eğip bükmeler neyin nesi...

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
fazıl
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 06 subat 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 335
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı fazıl

kôkleri hatırlarsınız. Her şeye gücù yeten rabbın, köleliği kaldırmaya yetmedi?
Yukarı dön Göster fazıl's Profil Diğer Mesajlarını Ara: fazıl
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

O nedenle ben Mu'minûn'un ilgili sözlerinin genel olduğunu düşünüyorum. "Erkeklere has"tır diyorum(haktansapmaz)

 

Buradaki "düşünüyorum"  DÜŞÜNMÜYORUM olsa gerek. Siz Müminûn 1-6’nın kadınları da kapsadığını düşünmüyor, erkeklere has olduğunu düşünüyorsunuz.

 

Bu durumda Mu'minûn 15 ve 6:

 

İnananlar kurtulmuştur - Kad eflehal mu’minun  

Apışaralarını saklayan kimselerdir onlar.

ama "eşleri" YA DA "yeminlerinin sahip oldukları" başka. Onlar konusunda kınanmazlar.

 

(Size göre:

ama "karıları" VE DE "cariyeleri" başka. Onlar konusunda kınanmazlar.)

 

Sonuç olarak

madem "erkeklere has"tır bu ayetler,

madem kadınları kapsamazlar

 

o halde

 

kurtuluşa eren kadınlar

apışaralarını saklamayan kimselerdir.

 

*

 

Ve ayetlere takınılan bu tavır Kuran'ı Allah'ın elinden alır, şunun bunun eseri yapıp çıkar. Örneğin birileri Mâide 90’nın erkeklere has olduğunu DÜŞÜNÜR:

 

Ey inananlar - Yâ eyyuhellezîne âmenû

(Birilerine göre: Ey erkekler!)

 

Ey inananlar! İçki, kumar, fal okları ve dikili taşlar şeytanın pis işlerindendir; onlardan uzak durun ki kurtulasınız.

 

Ama madem bu ayet artık "erkeklere has"tır ve madem Allah'ın kadın kullarını kapsamaz, sonuç olarak içki kadınlara haram değildir.

 

*

 

Yine örneğin birileri Cumu'a 9'un erkeklere has olduğunu DÜŞÜNÜYOR. Hem o kadarla da kalmıyor, fırsat verilmiş ki, yüzyıllardır uygulanmasını dayatıyorlar:

 

Ey inananlar - Yâ eyyuhellezîne âmenû

(Birilerine göre: Ey erkekler!) 

 

Ey inananlar! Toplanma günü salât için çağrı yapıldığında Allah'ı anmaya koşun; alış verişi bırakın.

 

Ama "erkeklere has"tır bu ayet. Çünkü kadınlara cuma namazının farz olmadığına dair icmâ vardır (Süleyman Ateş). Üstüne bir de hadis: "Cumayı cemâatle kılmak her müslümana farzdır. Yalnız, şu dört kişiye farz değildir: köleye, kadına, çocuğa ve hastaya." (Ebû Dâvûd, Cumu'a:8; Rûh'l-Meânî: 28/102)

 

 

Kısacası, DÜŞÜNÜYORUM deyip ayetlere istediğimiz anlamı verirsek inanan kadınların işte böyle, örneğin

 

apışaralarını açması caiz olur;

alkol alması helal ilan edilir;

cuma "salât"ına gitmesi farz olmaktan çıkar.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Video: Cuma dahil, namazlar Kabe'de kadın-erkek birlikte kılınıyor.

 

Fiilî sünnetullah bu. Çünkü inananlar Kabe'yi kadın-erkek birlikte tavaf ediyorlar, ta kamete kadar; müezzin "Allahu ekber!" der demez oldukları yerde durup namaza başlıyorlar. Ayrışacak vakit yok.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

 

Namaz ve Kabede yada camide namaz, Kabeyi tavaf da insanın kendi yapısı ve kendi buluşudur. (haktansapmaz)

 

Hocam, bu sizin iddianız ve fena halde yanlış bir iddianız ama buradaki müzakerenin konusu değil. Benim ondan söz etmemin nedeni:

 

Nasıl siz bütün inananlara seslenen Mu'minûn 1-6'nın erkeklere has olduğunu öne sürüyorsanız birileri de Cumu'a 9'un erkeklere has olduğunu öne sürüyorlar. 

 

Haklılar mı? Eğer haklı olsalardı "Allah'ın evi"nde de erkeklere has olurdu cuma namazı. Bakın, fiilî sünnetullah var orda. Tıpkı güneşin doğudan gelmesi gibi asla değiştirilemeyen bir olay.

 

Nasıl hiçkimse güneşi batıdan getiremiyorsa cuma namazını da Mescidi Harâm'da erkeklere has kılamıyorlar.

 

O namazlara kendim tanık oldum; Kabe'nin 25-30 metre ötesindekileri ayırmaya kalkışan polise itiraz edip Kabe'yi gösterdim ve "Elinizden geliyor ise ordakileri ayırın!" diye bağırdım. Ordan biliyorum. Siz de hiç olmazsa video kayıtları yoluyla tanık olun istedim. Yani size kanıt getirdim.

 

SÜNNETULLAH kelimesini kavram olarak müzakereye açmak aklımın ucundan dahi geçmedi. Ben onu tıpkı güneşin doğudan gelmesi gibi zorunlu bir oluş anlamında kullandım. 

 

Ve daha başka birileri çıkar, Mâide 90'nın erkeklere has olduğunu DÜŞÜNÜR. Haklı mı olurlar? 

 

Kısacası

Cumu'a 9'un erkeklere has olduğunu öne sürüp

"Cuma salâtı kadınlara farz değildir"

gibi bir anlamı peydahlamak ne ise

 

Mâide 90'nın erkeklere has olduğunu öne sürüp

"İçki kadınlara haram değildir"

gibi bir anlamı peydahlamak ne ise

 

Mu'minûn 1-6'nın erkeklere has olduğunu öne sürüp

"inanan kadınlar apışaralarını saklamazlar"

gibi bir anlamı peydahlamak odur. 

 

Meramımı şimdi anlatabildim mi?



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"Cuma dahil, namazlar Kabe'de kadın-erkek birlikte kılınıyor.

 

Fiilî sünnetullah bu. Çünkü inananlar Kabe'yi kadın-erkek birlikte tavaf ediyorlar, "

 

Buna sünnetunnâs deseniz! Allah'ın namaz kılma, ka'beyi tavaf etme gibi bir sünneti mi olur! O taktirde insanların yaşadığı dünyanın her meskun yerinde sünnettulahlar (sünnetünnâs) farklılıklar arzediyordur. İnsanoğlu, kendi yapar kendi tapar. Namaz ve Kabede yada camide namaz, Kabeyi tavaf da insanın kendi yapısı ve kendi buluşudur. Şayet müslümanların namazları, kabeyi tavafları birer sünnetullahsa, Budist ayinleri, mevlevilerin semaları, alevilerin cemleri, tarikatların hayy huyları, tamtamların depinmeleri de birer sünnetulah. 

 

Cumanın haftanın bir günü olduğu ve o günde bu adla toplu namaz kılındığı, bunun için umum müslümanlar bu günde namaza çağrıldıklarına inanmıyorum. Kadınların surede söz konusu cumalarla mükellef olduklarına da inanmıyorum.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

Muhatap alınanlar "sadece" iman eden kimseler (Yâ eyyuhellezîne âmenû) arasında olup bu eylemleri gerçekleştirenler,

...izâ nûdiye lis salâti min yevmil cumuati fes’av ilâ zikrillâhi...Ve izâ reev ticâreten ev lehveninfaddû ileyhâ ve terekûke kâimâ...
vahye kulak vermeleri için toplanmaya çağırıldıklarında Allah'ın öğüdüne koşması istenenler, ticaret ve eğlenceyi görünce tercihlerini onlara yöneltip Peygamber söylevini dikkate almadılar... (cuma/9,11)
"alışverişi yapanlar, ticaret ve eğlenceye yönelmeyi tercih edenler"  bu kimseler muhatap olanlar... (cuma/9,11)

....el hamru vel meysiru vel ensâbu vel ezlâmu...fectenibûhu leallekum tuflihûn.
Felah bulmaları için, hamr, kumar, dikili taşlar ve fal oklarından kaçınmaları istenenler...
"Hamr, kumar, dikili taşlar ve fal oklarıyla içli dışlı olanlar" bu kimseler muhatap olanlar...(maide/90)

Ey iman etmiş kimseler arasında bulunup Hamr, kumar, dikili taşlar ve fal oklarıyla içli dışlı olanlar, alışveriş ve ticaretle ilgilenirken kendilerine vahiy yoluyla Allah öğüdünü aktarmak için toplanmalarını bekleyen peygamberi dikkate almayanlar...

İman eden topluluk içerisinde kadınlar bu eylemleri (alışveriş, ticaret ve eğlenceye yönelmeyi tercih edenler, Hamr, kumar, dikili taşlar ve fal oklarıyla içli dışlı olanlar) gerçekleştirenler arasında bulunuyorduysalar, kadınlarda muhataplar arasındadır, aksi halde değiller.

koşullar ve kültür...

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 6
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats