HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: cinsel engelli? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

 

sayın hasakçay

Onların HÜR kadınlar olması ise 47:4'e aykırıdır. Allah o ayet aracılığıyla köleliğin kaynağını kurutarak bir çırpıda sona ermesini sağlamış; daha önce edinilmiş olan köleleri ise her vesileyle özgür bıraktırıp tasfiye etmiştir. Yani İslamda KÖLE kadınlar yok ki HÜR kadınlar olsun.


...eshantumûhum fe şuddûl vesâk, fe immâ mennen ba’du ve immâ fidâen hattâ tedaal harbu evzârehâ... MUHAMMED/4

onlara üstün gelindikten sonra esir alın, bağı sıkı tutun.....savaş süresince onları sıkı bir şekilde esir tutunki geri dönüp tekrar size karşı direnç olmasınlar.
savaş bitip silahlar bırakıldıktan sonra... yani silahlanıp tekrar geri gelme olasılıkları ortadan kalktıktan sonra
onları karşılıksız bırakın.... "ben birşey istemiyorum evine ailene gidebilirsin" dersiniz.
yada fidye ister öyle bırakırsınız..

isteğe bağlı fidye karşılığı bırakma varsa, fidye verilmediği durumlarda bırakmama hakkı tanınmıştır anlamına gelir, bu durumda önceki hallerini yani esir hallerini korurlar...

kesin olarak köleliğin kaldırıldığına dair bir ifade yok bu ayette.

Alışılagelmiş alışkanlıklardan aniden uzaklaştırıp kopartılmak baskı olarak algılanır, biranda kabullenilmez..
Kur'an toplumun nabzına göre ifadeler kullanır, zor kullanmaz, eskiden bilip uydukları herşeyi biranda kesip atmaz, sadece uyarır ve en uygun şekilde davranmalarını sağlamak için öğüt verir, örneklemeler sunar, anlatımı olaylara göredir, sürekli akla vurgu yapar.

Sâd, vel kur’âni zîz zikr.  SAD/1
Kitâbun enzelnâhu ileyke mubârekun li yeddebberû âyâtihî ve li yetezekkere ûlul elbâb. SAD/29
...fe zekkir bil kur’âni... KAF/45
Ve lekad yessernel kur’âne liz zikri fe hel min muddekir.  KAMER/32

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

kesin olarak köleliğin kaldırıldığına dair bir ifade yok bu ayette.

 

İnsaf. İnsaf. Allah diyor ki

yapmanız gereken

esirlerinizi

ya affederek – fe imma mennen

ya da fidye alarak – fe imma fidâen

salıvermenizdir.

 

SALIVERMEK ortak gizli fiil. Yani afftseniz de salıvereceksiniz; fidye alsanız da. Fidye almak zorunda değilsiniz ama salıvermek zorundasınız.   

 

Ama siz eğer ödünç oyuncak bebeğine sımsıkı sarılan huysuz bir çocuk gibi "Bana ne! Bana ne! Ben fidye almadan bırakmam!" derseniz "Yapmanız gereken, esirlerinizi karşılıksız salıvermenizdir!" diyen Allah’ın buyruğunu iptal edersiniz. Buna yetkiniz mi var?  



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

 


Kaldı ki fidye seçeneğinin muhatabı devlettir; kişi olarak asla siz değilsiniz. O yüzden bu ayette anılan FİDYE tazminattır. Devletinize durduk yerde savaş açılıp can ve mal kaybı verdirilmiştir.... münafıksanız fidye ödesem de alıkoyup köle yaparsınız beni..

"size ait" çevirileriniz, yorumlarınız ve tahminleriniz ne güzel...bide sinirlenmeden ayetleri "olduğu gibi" görseniz.

Eğer içten bir inanırsanız "Affederek…" diyen Allah’a itaat edip nasıl olsa salıvereceksiniz beni; yok, münafıksanız fidye ödesem de alıkoyup köle yapacaksınız.

kişi veya devlet farketmez, muhataba seçenek konmuşsa kesin hüküm yoktur,  esiri tazminatı kabul etmeyerek salmayan devlet veya şahıs (hiç farketmez) kimseye ne uyarı ne tehdit ne de kesin emir var...

esiri bırakmayan kişi veya devlet  "Bana ne! Bana ne! Ben fidye almadan bırakmam!" derseniz "Yapmanız gereken, esirlerinizi karşılıksız salıvermenizdir!" diyen Allah’ın buyruğunu iptal edersiniz. ifadesinin muhatabı değil.

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Yapılması gereken,

esirleri

ya karşılıksız olarak – fe imma mennen

ya da fidye karşılığı – fe imma fidâen

salıvermektir.

 

SALIVERMEK ortak fiil. Yani yapılması gereken, karşılıksız olsa da salıvermektir fidye karşılığı olsa da salıvermek.  Tek yol bu.

 

Artı, fidye almak zorunlu değil çünkü  alternatifi var: karşılıksız olarak salıvermek. Ama Allah'ın sözlerinin içinde salıvermenin alternatifi yok; örneğin Allah "Ya da köle olarak alıkorsunuz!" demiyor. "Yapılması gereken, salıvermektir," diyor. Savaş sona erer ermez esirleri salıvermek zorundasınız. 

 

Kısacası, fidyeyi ancak alabiliyorsanız alacaksınız; alamıyorsanız esirlerinizi yine salıvereceksiniz, karşılıksız.

 

Esir ben olsam fidye ödemem. Niye ödeyeyim? Eğer beni esir alanlar içtenlikle iman etmiş kimselerse salıvermek zorundalar; salıverirler. Yok, münafık iseler fidye ödesem de alıkoyup köle yaparlar. Paramı niye havaya atayım?

 

Bunlar birilerine vız gelip tırıs gidebilir. Ama Allah var ve Allah bir. İşte O'nun, köleliği kaldırmadığını öne sürmek Kendisine ortak kabul ettiğini öne sürmektir. Çünkü tevhid ve kölelik bir arada gitmez.

 

Musa ile Harun hakkında Firavun şöyle dedi: "Bunların halkı bizim kölelerimiz olup dururken biz bizim gibi birer insan olan bu ikisine mi inanıcaz!" - e nu’minu li beşereyni mislinâ ve kavmuhumâ lenâ âbidûn.

 

 

Ben sizin ulu rabbinizim! - ene rabbukumul a’lâ.

 

*

 

Prof Dr Abdülaziz Bayındır,

Ali Rıza Demircan:

İslamda kölelik ve cariyelik  (video)

 

Vaktiniz yoksa ibreyi yarıya kadar sürün; 47:4'le ilgili bölüm orada. Lütfen izleyin.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers


2 ve 4. ayet çevirilieri dahil 5. ayette apışarasını diz ile göbek arası diye çevirecek kadar eğilip bükülen izahlar..

karşılıksız yada tazminatla salıverin, yani ne olursa olsun her iki durumda da salıverin..

madem işi devlet boyutunda değerlendiriyoruz, tazminatla salıvermeyi tercih ederlerse (ki savaşta meydana gelen maddi manevi kayıplar düşünülürse gayet doğaldır, mantıklıdır ve haktır) ve karşılık bulmaz ve tazminat reddelirse ne yapacaklar, ilk sözlerinden döndükleri halde ortaya çıkacak olan itibar ve prestij kaybı daha sonra karşılarına taktik olarak çıkmayacak mı ?
Allah böyle bir durumu ortaya çıkaracak seçenek( bu bir zaaftır ve inkar edenler için bulunmaz fırsatlardandır) mi sunmuş ?

Fe izâ lekîtumullezîne keferû
fe immâ mennen ba’du ve immâ fidâen...

kişi katında değerlendirilse, savaşa dahil olanlar ganimetten payına düşenleri ister karşılıksız ister fidye karşılığında salsalar, maddi durumu müsait olmayan esirleri borçlarını ödeyene kadar bir müddet hizmetli olarak çalıştırsalar...

şartlar vekoşullar...

İşte O'nun, köleliği kaldırmadığını öne sürmek Kendisine ortak kabul ettiğini öne sürmektir.

yanlış, onun merhametine, sabrına, sürekli akla vurgu yapışına ve Kur'a nın sadece bir öğüt, hatırlatıcı , uyarıcı olarak gönderdiğine işarettir.

Musa ile Harun hakkında Firavun şöyle dedi: "Bunların halkı bizim kölelerimiz olup dururken biz bizim gibi birer insan olan bu ikisine mi inanıcaz!" - e nu’minu li beşereyni mislinâ ve kavmuhumâ lenâ âbidûn.

Rab: Terbiye eden, ihtiyaçları karşılayan, yetiştiren, kefil olan, gözetleyen, koruyan, etrafında toplanılan, sorumluluk alan, kendisine itaat edilen, sözü dinlenen, tasarruf, hüküm, yetki sahibi melik ve efendi...

Firavun yaratıcılık iddiasında değildi, onun abidleride köle değildi, tıpkı Osmanlı Sultanları nın halklarına seslendikleri gibi kullarıydı..

Sıbgatallâh ve men ahsenu minallâhi sıbgaten, ve nahnu lehu âbidûn. BAKARA/138
Ettâibûnel âbidûnel hâmidûnes sâihûner râkiûnes sâcidûnel âmirûne bil ma’rûfi ven nâhûne anil munkeri vel hâfizûne li hudûdillâh (hudûdillâhi), ve beşşiril mu’minîn TEVBE/112
Ve lâ entum âbidûne mâ a’bud.  KAFİRUN/3
Ve lâ ene âbidun mâ abedtum. KAFİRUN/4
Ve lâ entum âbidûne mâ a’bud. KAFİRUN/5

sizin örneğe göre bu ayetlerde ifade edilenler köle mi ?

...

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

Devlet tazminat alabiliyorsa alır. Örneğin ABD’nin Irak’ta yaptığı gibi petrol gelirlerinden alır. Ama esirleri bir dakika bile tutamaz. Savaş bittikten sonra Fers misillu kişiler çekilir aradan; esirleri hiç kimse  rehin olarak kullanamaz. Devletler kozlarını devlet düzeyinde paylaşır.

bugün ve o gün olup bitenlerden, olaydalardan uzak, saçma, alakasız bir örnek..

Fers misillu kişiler..  bu neyin nesi, nasıl bir ifade, yorum demek, ben öyle düşünürüm, uygularım demek midir, böyle bir ifadeye cevap versem bi dert vermesem başka bi dert..
ne tuhaf bir mantık bu, gereksiz ve haksız ithamlarla çözüme ulaşamazsınız.. vahyi kişisel isteklere ve düşüncelere uydurmaya çalışmak mıdır mesele.
 

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Savaş bittikten sonra Fers misillu kişiler çekilir aradan; esirleri hiç kimse rehin olarak kullanamaz. 

Merhaba sayın Fers. Bu cümlede adınızı anarak size haksızlık ettiğim ortada. Tepkinizde haklısınız. Özür dilerim.

Sevgi ile,

Hasan Akçay

 



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

    
          Acaba  'Enfal-67,-68,-69'u  burada konu edebilir miyiz?
          Fidye,savaşa sebep olan kodamanları -meleleri- ve onlara tabi olmuş toplumu itidal seviyesine çekmeye yönelik olabilir mi?

          Saygılarımla.
          Galip Yetkin.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

galipyetkin Yazdı:
    
          Acaba  'Enfal-67,-68,-69'u  burada konu edebilir miyiz?
          Fidye,savaşa sebep olan kodamanları -meleleri- ve onlara tabi olmuş toplumu itidal seviyesine çekmeye yönelik olabilir mi?

          Saygılarımla.
          Galip Yetkin.

Cephede düşmanı dize getirinceye kadar hiçbir nebi esirler almayı düşünemez. Dünyevî kazanç istiyorsunuz siz. Oysa Allah ahreti ister. Allah üstündür; bilgedir (8:67). Eğer daha önce Allah'tan bir yazı gelmiş olmasaydı, o ele geçirdikleriniz yüzünden size büyük azap dokunurdu (8:68).

 

Burada önemli olan, NEBİ kelimesi. Yani devlet. Esirler onları ele geçirenlerin kişisel tasarrufunda değil devletin tasarrufundadır.

 

Allah’ın 47:4’teki buyruğu odur ki ateşkes anlaşması yapıldıktan sonra devlet, esirleri ya karşılıksız salıverir ya da alabiliyorsa tazminat alarak salıverir. Ama kesinlikle salıverir. Salıvermenin alternatifi yok. Allah, "Tazminat alamıyorsanız esirleri alıkoyun!" demiyor.

 

Düşmanınız tazminat ödeyemiyorsa zararınız tazmin edilinceye kadar esirleri alıkoyup çalıştırmaya gelince, onu aklınızın ucundan bile geçirmeyin. Yoksa

 

1.Esirlerin hasta olanları çalışamaz; hasta olmayanları "Ben enayi miyim!" der

2.ve öküz gibi çalışmaktansa insan gibi ölmeyi seçerler.

 

3.En önemlisi, Allah'ın değil sizin hükmünüzdür bu. Yani rableşirsiniz

4.ve kölelerini piramit yapımında çalıştıran modern bir firavun derekesine düşersiniz.

 

 

Kazandıklarınızdan artık helal ve temiz olarak yiyin. Ve Allah’ı kâle alın. Esirgeyendir Allah; bağışlayandır – ganimtum (8:69)

 

GANİMTUM ne demek; savaşta nelere el konabilir, nelere el konamaz?

 

GANİMET "düşmanınıza ait olup tarafınızdan el konan eşya ve hayvan misillu mal"dır. Dikkat. Esirler insandır, mal değil. Esirleri alıkoyup malınız yapamazsınız.

 

Savaşta kazandığınız şeylerin beşte birinin Allah'a, elçiye, yakınlara, yetimlere, yoksullara ve yolda kalmışlara ait olduğunu bilin – ganimtum (8:41).

 

Savaşta kazandığınız "şey"lerin arasında esirler olamaz çünkü onlar ŞEY değil insandır. Esirler, uğruna ölecek kadar sevdikleri eşlere ve çocuklara ve insan onuruna sahiptir; eğer gümüş, koyun, deve… imişçesine el konurlarsa ölümü bile göze alıp isyan ederler. İyi de ederler çünkü insan onuru isyan etmeyi gerektirir.

 

Gümüş, koyun, deve... Kısacası mala el koyabilirsiniz; mal isyan etmez.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

         
          Ben ganimeti savaş alanında bırakılan ağırlıklar (silah,cephane, yiyecek,at,deve .......vs.)olarak anlıyorum. Bunların da 1/5'er den (devlet yani belirli ellerde toplanıp hükmedici güç olmaması için)  nerelere ve kimlere verileceği belli.
          Sırf mallara el koymak için 'şakilik' yapmayın dendiği de açık (ki bu yönde Nisa-94'te de benzer bir uyarı var).
          Esirler her halukârda, öyle veya böyle, bırakılacak .O da tamam.
          Esas dikkatimi 8/67 çekiyor.Sanki tazminat karşılığı fidye ifadesi mânâ değişikliğine uğratılmış da şavaşan toplumun tümünün, itidali yâni iffet miktarını aşan mallarını ve gelirlerini  müsadere ile Nahl-71 ve Bakara-219/2 de belirlenen seviyeye çekin denmiş.Ben fidyeyi böyle anlıyorum.Bu nedenle de ,islam öncesi olabilir, islam sonrası çıkan savaşların,çatışmaların 'köle' olgusunun sebebi olmadığını, para babası melelerin, aristokrasinin-ağalığın- buna sebebiyet verdiğini sanıyorum.

          Saygılarımla
          Galip Yetkin.
 
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats