Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Dikkat edilirse kısas ayetinde anılan köleler 47:4'ten önce edinilmiş olanlar. Yoksa köleliğin kaynağı kurutulmak suretiye sona ermesi sağlandıktan sonra hür-köle ayrımından söz edemezsiniz.
Surelerin iniş sıralarında kesinlik olmadığı halde(mushaf, nuzul, mekki,medeni) öncesine ve sonrasına karar vermişsiniz, "47/4 kesin hüküm koymuştur, kölelik kaldırılmıştır" diyerek kendi yorumunuzu Kur'anın kesin hükmü saymışsınız... Öyleyse bundan sonrası için, öncesinde ücret karşılığı satın alınanlar ve ellerde hazır bulunan kölelerin durmunun ne olacağını açıklayan ayetler hangileridir ?
Sayın Galip Tekin, sayın Fers'in yanlışları dahil yanlış düzeltmekten yoruldum.
kendi fikirlerinizi Kur'anın özü zannettiğiniz sürece düzeltilecek bi dünya yanlışınız var demektir.....
"O çeviriye inanıvermeyin. Araştırın."
Musa ile Harun hakkında Firavun şöyle dedi: "Bunların halkı bizim kölelerimiz olup dururken biz bizim gibi birer insan olan bu ikisine mi inanıcaz!" - e nu’minu li beşereyni mislinâ ve kavmuhumâ lenâ âbidûn.
sizin bu doğru çeviriniz ve araştırmanıza göre,
Sıbgatallâh ve men ahsenu minallâhi sıbgaten, ve nahnu lehu âbidûn. BAKARA/138 Ettâibûnel âbidûnel hâmidûnes sâihûner râkiûnes sâcidûnel âmirûne bil ma’rûfi ven nâhûne anil munkeri vel hâfizûne li hudûdillâh (hudûdillâhi), ve beşşiril mu’minîn TEVBE/112 Ve lâ entum âbidûne mâ a’bud. KAFİRUN/3 Ve lâ ene âbidun mâ abedtum. KAFİRUN/4 Ve lâ entum âbidûne mâ a’bud. KAFİRUN/5
bu ayetlerde ifade edilenler köle mi ?
es geçtiğiniz düzeltmenizi bekliyor...
Fe kulû mimmâ ganimtum halâlen tayyiben... ENFAL/69 Yâ eyyuhen nebiyyu "kul li men fî eydîkum minel esrâ"... ENFAL/70 Ganimet, esir alma olayı gerçekleşmiş, esirlerden elinizde olan kimseler (kul li men fî eydîkum minel esrâ), elde olmayanlar hangileri ?
...fe enne lillâhi humusehu ve lir resûli ve li zîl kurbâ vel yetâmâ vel mesâkîni vebnis sebîli ... ENFAL/41
beşte bir nebi tarafından (size göre devlet) "Allah, nebi ve yakınlığı olanlar, yetimler, miskinler ve yolda kalmışlar" için ayrılacak, diğer beşte dört( savaşa iştirak edenler için değilse) kime taksim edilecek, nebi devlet olarak baz alınacaksa, yakınlığı olanlar kim, bu taksim edilenlerin kapsamı nedir ?
es geçtiğiniz düzeltmenizi bekliyor...
1.Esirlerin hasta olanları çalışamaz; hasta olmayanları "Ben enayi miyim!" der 2.ve öküz gibi çalışmaktansa insan gibi ölmeyi seçerler.
Bunlar arkası boş sözler, "ben enayi miyim, ben ölmeyi yeğlerim" diyerek, çalışmayı reddetmeyi göze almalar olsaydı (istisnalar hariç) şimdiye kadar dünyada kölelik hiç yaşanmazdı...
Dikkat edilirse kısas ayetinde anılan köleler 47:4'ten önce edinilmiş olanlar.
Peki "öküz gibi çalışmaktansa ölmeyi yeğleyenler" ifadesindeki yiğitlere ne oldu, önceki sözünüzü yutan bu cümle neyin nesi, yoksa sadece sizin garip örneğinizdeki yiğitler mi karşı çıktı kölelik sistemine, bu ifadeki şahıslar demekki karşı çıkıp ölümü seçmemişler köle olmuşlar...
es geçtiğiniz düzeltmenizi bekliyor...
Savaşta kazandığınız "şey"lerin arasında esirler olamaz çünkü onlar ŞEY değil insandır. Esirler, uğruna ölecek kadar sevdikleri eşlere ve çocuklara ve insan onuruna sahiptir; eğer gümüş, koyun, deve… imişçesine el konurlarsa ölümü bile göze alıp isyan ederler. İyi de ederler çünkü insan onuru isyan etmeyi gerektirir.
Ganimet: zahmetsiz olarak ulaşmak, başarı elde etmek.
Ve in fâtekum şey’un min ezvâcikum ilel kuffâri fe âkabtum fe âtûllezîne zehebet ezvâcuhum misle mâ enfekû, vettekûllâhellezî entum bihî mû’minûn(mû’minûne). MÜMTEHİNE/11
Bu ayetten ne anlıyorsunuz ?
Eşlerinden biri karşı tarafa geçerse karşılığının misliyle verilmesini öğütleyen bu ayetteki muhatablar neden eşlerinin kaybetmenin ruhsal çöküntüsünün terapisi veya isyanının yatıştırılması ile değilde misli mukabilindeki tazminatla teselli ediliyorlar, ne çabuk vazgeçtiler eşlerinden...misliyle tazmin edilen şey size göre nedir, "uğruna ölecek kadar sevdikleri eşler ve insan onuru, ölümü bile göze alıp isyan ederler." bunlar nerede ?
es geçtiğiniz düzeltmenizi bekliyor...
.
|