HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: cinsel engelli? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

Kaldı ki fidye seçeneğinin muhatabı devlettir; kişi olarak asla siz değilsiniz. O yüzden bu ayette anılan FİDYE tazminattır.
Burada önemli olan, NEBİ kelimesi. Yani devlet. Esirler onları ele geçirenlerin kişisel tasarrufunda değil devletin tasarrufundadır.

Fe kulû mimmâ ganimtum halâlen tayyiben... ENFAL/69
Yâ eyyuhen nebiyyu "kul li men fî eydîkum minel esrâ"... ENFAL/70

Ganimet ve esir alma olayı gerçekleşmiş, esirlerden elinizde olan kimseler (kul li men fî eydîkum minel esrâ), elde olmayanlar hangileri ?

...fe enne lillâhi humusehu ve lir resûli ve li zîl kurbâ vel yetâmâ vel mesâkîni vebnis sebîli ... ENFAL/41

beşte bir nebi tarafından (size göre devlet) "Allah, nebi ve yakınlığı olanlar, yetimler, miskinler ve yolda kalmışlar" için ayrılacak, diğer beşte dört( savaşa iştirak edenler için değilse) kime taksim edilecek, nebi devlet olarak baz alınacaksa, yakınlığı olanlar kim, bu taksim edilenlerin kapsamı nedir ?

Hitaplar nebiye ve beraberindekilere, henüz ortada devlet olgusu yok, düzenlemeler devlet bazında değil, öyle algılanmasının anlamıda yok, devlet örneklemesi yersiz...

zamanın koşulları ve şartlar...

1.Esirlerin hasta olanları çalışamaz; hasta olmayanları "Ben enayi miyim!" der
2.ve öküz gibi çalışmaktansa insan gibi ölmeyi seçerler.

Bunlar arkası boş sözler, "ben enayi miyim, ben ölmeyi yeğlerim" diyerek, çalışmayı reddetmeyi göze almalar olsaydı (istisnalar hariç) şimdiye kadar dünyada kölelik hiç yaşanmazdı...

 

GANİMTUM ne demek; savaşta nelere el konabilir, nelere el konamaz?


Savaşta kazandığınız "şey"lerin arasında esirler olamaz çünkü onlar ŞEY değil insandır. Esirler, uğruna ölecek kadar sevdikleri eşlere ve çocuklara ve insan onuruna sahiptir; eğer gümüş, koyun, deve… imişçesine el konurlarsa ölümü bile göze alıp isyan ederler. İyi de ederler çünkü insan onuru isyan etmeyi gerektirir.

Ganimet: zahmetsiz olarak birşeye ulaşmak, başarı elde etmek.

Ve in fâtekum şey’un min ezvâcikum ilel kuffâri fe âkabtum fe âtûllezîne zehebet ezvâcuhum misle mâ enfekû, vettekûllâhellezî entum bihî mû’minûn(mû’minûne). MÜMTEHİNE/11

Bu ayetten ne anlıyorsunuz ?

Eşlerinden biri karşı tarafa geçerse karşılığının misliyle verilmesini öğütleyen bu ayetteki muhatablar neden eşlerinin kaybetmenin ruhsal çöküntüsünün terapisi veya isyanının yatıştırılması ile değilde misli mukabilindeki tazminatla teselli ediliyorlar, ne çabuk vazgeçtiler eşlerinden...misliyle tazmin edilen şey size göre nedir, "uğruna ölecek kadar sevdikleri eşler ve insan onuru, ölümü bile göze alıp isyan ederler." bunlar nerede ?


Örnek gösterdiğiniz ayette "esirleri karşılıklı veya karşılıksız her koşulda salıverin" ifadesi köleliği yok edin anlamına gelmediği gibi, tazminat şıkkı tercih edildiği ve tazminatın ödenmesinin kabul edilmediği durumda ortaya çıkacak olan zaafiyetin Kur'an tarafından es geçilmiş gibi görmek ve bu ifadelerin açıklanmasından, ifade edilmesinden "Kur'an köleliği savunur" mantığını çıkarmak ???..


 

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests


          Nisâ-25. ayette, İnanmış Hür Kadınlar der
          İnanmışlıktan kasıt nedir? Peygambere sor denir ve cevap alınır ''Allah''. O halde başka şey olmalı.Neye inanıyor olmalılar?
          Burada bahsedilen hür'den kasıt nedir?Esir mi idiler? ''İnanmış hür kadın'' kimdir? Hür'lük nasıl ve ne zaman kazanılır Hür kadın, rüştünü kazanmış kızcağız mıdır, boşanmış veya dul mudur?
          'Evlenmeye gücü yetmemek, bu kadınların çok pahalı olmaları mıdır ki daha kelepir de ondan mı inanmış kızlar (cariyeler) tavsiye edilmiş?
          Niye tam burada Allah  ''iman''dan bahsetmeyi uygun bulmuş?
         
          ''Öyle ise iffetli yaşamaları,zina etmemeleri ve gizli dost tutmamaları şartıyla ...'' Yani bunlar potansiyel suçlu; cariye denilince bu suçlara manke hatunlar.Her an da bu suçları tekrar işleyebilirler.
           Şimdi bunlardan ''bunları yapmazsınız değil mi?'' diyerek kendimize eş, çocuklarımıza anne va ailemize gelin mi getireceğiz.
           Bunlar hem erkeğe hem kadına zulüm değil mi?Ama Allah zulmetmez ki; niye böyle bir ayet indirsin ki, bir de 'sıkıntıya düşmekten korkanlar için' desin? Böyle bir kadın olmak, böyle bir koca olmak yeteri kadar sıkıntı değil mi?
           Ne derdim var ki illa da kendime bir ''karı'' alayım. Madem ki ikiside parayla.Kelepirinden karı olarak değil cariye olarak alırım, neyi eksik olur ki, bilakis her dediğimi yapmak mecburiyetinde.

             Ha..! Sahi... Sayın Fers'in dediği gibi uğrunda yemekten içmekten kesilinen,  ama 'karşılığı misli olarak' alınınca yası ması unutulan o 'eş' ne menem şeydir ki?
             
             
              Bu kadınların 'yarı ceza' almalarını istemek,yapılmaması gerekenlerin ''satın alan'' kişilerce zorla yaptırtılması ama kadınların da yapması karşılığı mıdır acaba?

              Bu kadınlar fetat-fetayat yani nimete nankör olmayan, itidal-iffet (helal) üzere yaşamak için kendisini topluma nezr etmiş kişiler olmasın?

              Hürmetlerimle.
              Galp Yetkin.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Nisâ-25. ayette, İnanmış Hür Kadınlar der. İnanmışlıktan kasıt nedir?

Türkçeye "inanmış Hür kadınlar" diye çevrilen ifadenin Arapça metindeki karşılığı: muhsanâtil mu’minât. O çeviriye inanıvermeyin. Araştırın. Örneğin, kısas ayetine bakın. Orda hür kelimesi geçiyor; muhsenat HÜR demek olsaydı MUHSENAT geçerdi, HUR geçmezdi:   

İnananlar! Öldürülenler hakkkında size kısas yazıldı. Hüre hür, köleye köle... - el hurru bil hur vel abdu bil abd...

Dikkat edilirse kısas ayetinde anılan köleler 47:4'ten önce edinilmiş olanlar. Yoksa köleliğin kaynağı kurutulmak suretiye sona ermesi sağlandıktan sonra hür-köle ayırımından söz edemezsiniz. Yoksa birilerini HÜR ilan ettiğiniz anda başkalarını KÖLE ilan edip haddinizi aşarsınız. Hayır. Allah'ın dininde köle yok, haram, yasak.

Kimden söz edebilirsiniz? BAĞIMSIZ kadınlardan ve ailelerine BAĞLI küçüklerden. Örneğin dul bir kadın evlilikle ilgili kararlarını kendisi verebilir ama 18 yaşının altındaki kız ailesinin onayını almak zorunda. O kız CARİYE değil, kendi evliliği konusunda ailesine BAĞLI, hür bir kızdır.

Nisa 24'ü tefsir ederken Elmalılı'nın yaptığı açıklama:

İhsan, lugatte sarplık ve sağlamlık demek olan "hasenet"ten türemiş olup bir yeri KALE GİBİ sağlam yapmak ve kocanın karısını, nikahı düşen kimselerden KORUMAK mânâlarına geçişli, IRZINI KORUYUP iffetli olmak veya evlenmek mânâlarına geçişsiz olur.

Yani MUHSENAT "iffetli kadınlar" demek. İster gayrimüslim olsunlar ister müslim, inanan bütün kadınlar "muhsenat"tır: Örneğin kendilerine kitap verilenlerden muhsen olanlar - "muhsanât"u min ellezîne utûl kitâb.

Nisâ 25'teki UHSİNNE de "ihsan"dan geliyor. İZA UHSİNNE, mevcut çeviri ve yorumlarda öyle öne sürüldüğü gibi, "onlar evlendiklerinde" değil "onlar koruma altına girdiklerinde" demek. İZA UHSİNNE: onlar İslamı kabul edip İslamın koruması altına girdiklerinde... nüşuz suçu ilerlerse işte o zaman yarı ceza alırlar.

Namuslu inanan hiçbir erkek, eşinin örneğin namahrem bir erkekle öpüşüp NÜŞÛZ suçu işlediğinde yarı ceza ile kurtulmasına razı olmaz; yarı cezanın zinayı teşvik ettiğini düşünür ve eşini siz hakkıyla cezalandırmazsanız kendisi iki gözünün arasına kurşunu sıktığı gibi öldürür. 

*

Fidye konusundaki gerçek: fidye alıp verirseniz Allah’ın öfkesini üzerinize çekersiniz.

İsrail oğullarından söz aldık. "Yalnızca Allah'a tapın; ana babaya, akrabaya, yetimlere, yoksullara iyi davranın. İnsanlara güzel konuşun. Salât edip arındıranı verin." Ama siz, azınız dışında, omuz silkip yüz çeviriyorsunuz.

Ve
sizden söz aldık ki birbirinizi öldürmeyecek, yurdundan atmayacaksınız. Tamam, deyip tanık oldunuz.

Siz işte o kimselersiniz ki -
Summe entum hâulâi
birbirinizi öldürüyorsunuz -
taktulûne enfusekum
kiminizi de yurdundan atıyorsunuz -
ve tuhricûne ferîkan minkum min diyârihim
onları sürüp atmak size yasak edildiği halde -
ve huve muharremun aleykum ihrâcuhum

Üstüne üstlük -
ve
esir olarak size gelirlerse -
in ye’tûkum usârâ
onların fidyesini veriyorsunuz -
tufâdûhum.

Siz…
Kitab'ın
bir bölümüne
iman edip

bir bölümünü
inkar mı ediyorsunuz?

e fe tu’minûne bi ba’dil kitâbi ve tekfurûne bi ba’d


Sevgi ile,
Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers


Dikkat edilirse kısas ayetinde anılan köleler 47:4'ten önce edinilmiş olanlar. Yoksa köleliğin kaynağı kurutulmak suretiye sona ermesi sağlandıktan sonra hür-köle ayrımından söz edemezsiniz.

Surelerin iniş sıralarında kesinlik olmadığı halde(mushaf, nuzul, mekki,medeni) öncesine ve sonrasına karar vermişsiniz, "47/4 kesin hüküm koymuştur, kölelik kaldırılmıştır" diyerek kendi yorumunuzu Kur'anın kesin hükmü saymışsınız...
Öyleyse bundan sonrası için, öncesinde ücret karşılığı satın alınanlar ve ellerde hazır bulunan kölelerin durmunun ne olacağını açıklayan ayetler hangileridir ?


Sayın Galip Tekin, sayın Fers'in yanlışları dahil yanlış düzeltmekten yoruldum.

kendi fikirlerinizi Kur'anın özü zannettiğiniz sürece düzeltilecek bi dünya yanlışınız var demektir.....

 

"O çeviriye inanıvermeyin. Araştırın."

Musa ile Harun hakkında Firavun şöyle dedi: "Bunların halkı bizim kölelerimiz olup dururken biz bizim gibi birer insan olan bu ikisine mi inanıcaz!" - e nu’minu li beşereyni mislinâ ve kavmuhumâ lenâ âbidûn.

sizin bu doğru çeviriniz ve araştırmanıza göre,

Sıbgatallâh ve men ahsenu minallâhi sıbgaten, ve nahnu lehu âbidûn. BAKARA/138
Ettâibûnel âbidûnel hâmidûnes sâihûner râkiûnes sâcidûnel âmirûne bil ma’rûfi ven nâhûne anil munkeri vel hâfizûne li hudûdillâh (hudûdillâhi), ve beşşiril mu’minîn TEVBE/112
Ve lâ entum âbidûne mâ a’bud.  KAFİRUN/3
Ve lâ ene âbidun mâ abedtum. KAFİRUN/4
Ve lâ entum âbidûne mâ a’bud. KAFİRUN/5

bu ayetlerde ifade edilenler köle mi ?

es geçtiğiniz düzeltmenizi bekliyor...

 

Fe kulû mimmâ ganimtum halâlen tayyiben... ENFAL/69
Yâ eyyuhen nebiyyu "kul li men fî eydîkum minel esrâ"... ENFAL/70
Ganimet, esir alma olayı gerçekleşmiş, esirlerden elinizde olan kimseler (kul li men fî eydîkum minel esrâ), elde olmayanlar hangileri ?

 

...fe enne lillâhi humusehu ve lir resûli ve li zîl kurbâ vel yetâmâ vel mesâkîni vebnis sebîli ... ENFAL/41

beşte bir nebi tarafından (size göre devlet) "Allah, nebi ve yakınlığı olanlar, yetimler, miskinler ve yolda kalmışlar" için ayrılacak, diğer beşte dört( savaşa iştirak edenler için değilse) kime taksim edilecek, nebi devlet olarak baz alınacaksa, yakınlığı olanlar kim, bu taksim edilenlerin kapsamı nedir ?

es geçtiğiniz düzeltmenizi bekliyor...

 

1.Esirlerin hasta olanları çalışamaz; hasta olmayanları "Ben enayi miyim!" der
2.ve öküz gibi çalışmaktansa insan gibi ölmeyi seçerler.

Bunlar arkası boş sözler, "ben enayi miyim, ben ölmeyi yeğlerim" diyerek, çalışmayı reddetmeyi göze almalar olsaydı (istisnalar hariç) şimdiye kadar dünyada kölelik hiç yaşanmazdı...

Dikkat edilirse kısas ayetinde anılan köleler 47:4'ten önce edinilmiş olanlar.

Peki "öküz gibi çalışmaktansa ölmeyi yeğleyenler" ifadesindeki yiğitlere ne oldu, önceki sözünüzü yutan bu cümle neyin nesi, yoksa sadece sizin garip örneğinizdeki yiğitler mi karşı çıktı kölelik sistemine, bu ifadeki şahıslar demekki karşı çıkıp ölümü seçmemişler köle olmuşlar...

es geçtiğiniz düzeltmenizi bekliyor...

 

Savaşta kazandığınız "şey"lerin arasında esirler olamaz çünkü onlar ŞEY değil insandır. Esirler, uğruna ölecek kadar sevdikleri eşlere ve çocuklara ve insan onuruna sahiptir; eğer gümüş, koyun, deve… imişçesine el konurlarsa ölümü bile göze alıp isyan ederler. İyi de ederler çünkü insan onuru isyan etmeyi gerektirir.


Ganimet: zahmetsiz olarak ulaşmak, başarı elde etmek.

Ve in fâtekum şey’un min ezvâcikum ilel kuffâri fe âkabtum fe âtûllezîne zehebet ezvâcuhum misle mâ enfekû, vettekûllâhellezî entum bihî mû’minûn(mû’minûne). MÜMTEHİNE/11

Bu ayetten ne anlıyorsunuz ?

Eşlerinden biri karşı tarafa geçerse karşılığının misliyle verilmesini öğütleyen bu ayetteki muhatablar neden eşlerinin kaybetmenin ruhsal çöküntüsünün terapisi veya isyanının yatıştırılması ile değilde misli mukabilindeki tazminatla teselli ediliyorlar, ne çabuk vazgeçtiler eşlerinden...misliyle tazmin edilen şey size göre nedir, "uğruna ölecek kadar sevdikleri eşler ve insan onuru, ölümü bile göze alıp isyan ederler." bunlar nerede ?

es geçtiğiniz düzeltmenizi bekliyor...

 

.

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests


           İffet-iffetli olmak.

           İffet ekonomik bir kavram.İtidal üzere yaşamaktır.Bakara-219/2 ve Nahl-71 tanımı ve sınırları belli edilmiştir.İtidal artanın tamamını infak edilmesidir.
           İffet kelimesine 'ırz-namus' manası giydirilirse esas anlamı unutturulur ve İslâm'ın direği taaa kökünden sökülmüş olur.Böylece hanımları fazlaca örtüye büründürüp, iffetten bu anlam değişikliği ile yalnızca hanımlar sorumlu,erkekler de iffetten muaf tutulursa Maide- 38'deki hırsız olurlar.

           Bütün kadınlar muhsenattan değildir. İhsan, hasenat,muhsenat iffetli kadınların özelliklerindendir; iyi,güzel,yararlı işler yapanlar, yani amel-i salih işleyenlerdir.Artanın tamamını infak ederler, kendilerini topluma adamışlardır.

           Irzlarını 'kale gibi' korumayı iffet kelimesi ile ifade etmek hatadır.İffet kadın-erkek herkes için mecburidir. Bunu unutturup sadece cinsel namusu öne çıkartıp dikkatlerin buraya çekilmesi, ihtiyaç fazlasının elde tutulmasının iffetsizlik olduğunun unutturulmasına sebep olur ve hatalı bir kıstas oluşturulur ve bu insanlar 'ismetli' olarak topluma lanse edilir ve emsal oluşturulur. Hatadır.Sonra da adamlar çıkar 'dört karı' isterler.

           Ben böyle anlıyorum.

           Saygılarımla.
           Galip Yetkin.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Bütün kadınlar muhsenattan değildir.

Güzel kardeşim, "Bütün kadınlar muhsenattandır," diyen mi oldu? Benim söylediğim: inanan bütün kadınlar "muhsenat"tır. Hiç "bütün kadınlar"la "inanan bütün kadınlar" bir olur mu?

*

Muhsenâtın iffeti... Ayet: "Onlar kalelerinin kendilerini Allah'tan koruyacağını zanettiler - zannû ennehum mâniatuhum husûnuhum minallâh." Açık ve net. HUSÛN kaleler demek ve MUHSENÂT onunla aynı kökten geliyor. Elmalılı'nın sözünü ettiği bu. 

Kafirlerin "kayadan kaleler"i onları Allah'tan koruyamaz ama "Allah'ın dini" inanan kadınların iffetini korur. O yüzden muhsenâttır onlar.  

Sevgi ile,
Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests


          Sayın Hasan Akçay.

          Alınmanıza üzüldüm.
         
          Biraz daha dikkatli ve yazının bütünlüğü içinde kalsaydınız ''bütün kadınlar'' ifadesi ile bir önceki paragraftaki  ''fazlaca örtüye bürünmüş'' ''bütün kadılar''ı kast ettiğimi anlayabilirdiniz. Kastım bu idi; bir çekişme ortamı yaratmak değil.
          Demek ki uslubumdan kaynaklanıyor.Daha dikkatli olmalıyım.

          Hürmetlerimle.
          Galip Yetkin.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 3
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats