HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: HZ MUHAMMED’E ATFEDILEN CIRKIN HADISLER Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
isaisaisa
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 09 ocak 2009
Gönderilenler: 18
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isaisaisa

tek başına yetebileceğini düşündüğüm mükemmel bir kitap sünnetin dindeki yeri yaklaşık 15 hadis hocasının (prof.doç vb.) tartışmalı olarak makalelerine cevaplar vererek hadisleri incelemişler forum kıvamında denilebilir.Arkadaşlar böylesi önemli bir konuda kesinlikle okumanızı ve araştırmanızı tavsiye ederim.

http://www.isavvakfi.org/metinler.php?kat_id=546&grup=YA YINLARIMIZ

 

Yukarı dön Göster isaisaisa's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isaisaisa
 
isaisaisa
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 09 ocak 2009
Gönderilenler: 18
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isaisaisa

Alıntı: isa isa isa

 1- Hz.Aişe'nin. evlilik yaşı konusunda tartışmalar var. Bu konu hakkında yazılmış ilmî makaleler de mevcut. Buna göre 9 dan 17 yaşına kadar verilen tarihler var. Şunu söyleyebiliriz. Hz. Peygamber'in yaşadığı toplumda küçük yaştaki genç kızlarla evlilik yadırganmadığı gibi normal de karşılanıyor. Onun için hiçbir müşrik ve münafık Peygamberimizi bu yüzden eleştirmemiş. O dönemin şartlarını ve erken ergenlik durumunu dikkate almak lazım.

 

Mesaj yazan hasan öktem

niye tartışmalar olsun ki... 9 yaşında ilkokul 3.sınıf öğrencisi bir kız gerdeğe girer mi? bu kız kendi kızımız olsa Allah aşkına yürekten ve samimi olarak cevap verelim, o minnacık kız kendi öz kızımız olsa gerdeğe sokar mıyız? öyle bir şey olabilir mi? bu nasıl normal karşılanabilirmiş? yok dönemin şartlarıymış, yok yaşadığı toplum normal karşılıyormuş yok yadırganmıyormuş, lütfen bu güzel dinimize attığınız bu çamurlardan vazgeçin artık.

hem, söylediklerinizin ne kadar tutarsız ve asılsız olduğunu siz de çok iyi bildiğiniz için, bu sefer de 9 dan 17 yaşına kadar bahsedilen tarihler var diyorsunuz bu sefer.

hadis İDDİAsına bir daha bakalım :

1-

Hadis No : 5597

Ravi: Aişe

Tanim: Resulullah (sav), ben altı yaşında iken benimle evlendi. Medine'ye geldik. Beni'l-Haris İbnu'l-Hazrec kabilesine indik. Ben hummaya yakalandım. Saçlarım döküldü, (İyileşince) saçım yine uzadı. Annem Ümmü Ruman, ben arkadaşlarımla salıncakta oynarken, bana geldi, benden ne istediğini bilmeksizin yanına gittim. Elimden tuttu. Evin kapısında beni durdurdu. Evimizde, ensardan bir grup kadın vardı. "Hayırlı, bereketli olsun!", "Uğurlu mübarek olsun!" diye dualar, tebrikler ettiler. Annem beni onlara teslim etti. Onlar kılık-kıyafetime çeki düzen verdiler. Beni, [kuşluk vakti aniden] Resulullah (sav)('ın gelişinden) başka bir şey şaşırtmadı. Annem beni O'na teslim etti. O gün ben dokuz yaşında idim.


Kaynak: Buhari, Nikah 38, 39, 57, 59, 61; Müslim, Nikah 69, (1422); Ebu Davud, Nikah 34, (2121), Edeb 63, (4
 

peki bu elimizdeki yani önünüzdeki hadis İDDİAsı  Aişe validemizin 6 yaşında evlendiğini ve 9 yaşında da gerdeğe girdiğini ( hatta Aişe'nin bu evlilik olayından bihaber yani habersiz bir durumda YANİ BİLİNÇ namına hiçbir hâl üzere değil  iken...) bize söylediği halde, siz bu sefer 17 yaşını ortaya atıyorsunuz.

söyler misiniz bu hadis İDDİAsının neresinde " 17 yaş " diye bir ibare geçiyor? siz veya hadis İDDİAlarını aklamak/ paklamak isteyenler hadislerin tedavi olamayacak kadar bozuk olan bu müşküllerini şahsi rey'de bulunarak zanni yamalar ile kurtarmaya çalışıyorsunuz. bu mızrak bu çuvala sığmıyor arkadaşım. boşuna bu ve bunun gibi son derece çirkin ve Sevgili Son Peygamber'e, eşlerine ( validelerimize) ve sahabelere iftira olmaktan başka bir özelliği ve hiçbir faydası olmayan ( güya hadisler Kur'an'ı açıklayacaklar dı, halbuki hadislerin kendisi açıklanmaya muhtaç, hatta açıklanamıyor...) bu hadis İDDİAlarının bugün " biz Müslümanız " diyen toplumları ne hale getirdiğini , ne zelilllikler içine garkettiğini görmüyor olamazsınız.

 

daha önce de söylemiş bulunduğum gibi :

 

benim Ayetlerden ve Kur'an bütünselliğinden , henüz adet görmemiş bir bayanın kesinlikle evlenemeyeceği gibi, hatta yaşının adet görme yaşından çok daha büyük olması gerektiğini çıkarıyorum naçizane... Ayet'lerden adet meselesi dışında, çok önemli olarak, bayanın hak-hukuk-miras meselelerine, edep-edepsizlik durumlarına, kadın ve erkek haklarına VÂKIF olmasına , kendini tanıma ve kendi bedeni ile ilgili tasarrufta bulunabilme yetisine sahip olmasına, çocuğunu topluma verebilecek / yetiştirebilecek bir yaş'ta bulunmasına, kendini gözetebilmesini gerektiren bir yaş olgunluğuna kavuşmuş durumda olmasına Ayetler'de bahsedildiğini, DİKKAT ÇEKİLDİĞİNİ ve göndermeler yapıldığını düşünüyorum... ( Örn : NİSA 6 )

Selam ile

ilgili link : http://evlilik.hanifdostlar.org/index.php?page=showarticle&a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;articleid=17


 

İLGİLİ LİNK : KADININ EVLİLİK YAŞI NEDİR?

devam edecek inşaAllah

Yukarı dön Göster isaisaisa's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isaisaisa
 
isaisaisa
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 09 ocak 2009
Gönderilenler: 18
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isaisaisa

CEVAP:

*Hz. Peygamber’in evlilikleri çeşitli yönlerden örneklik teşkil

etmekte ve hikmetler taşımaktadır. Hz. Peygamber, evliliklerini

aldığı vahiy doğrultusunda yaptığını belirtmiştir. Kur’ân-ı Kerîm

’de Hz. Peygamber’in evlatlığı Zeyd b. Hârise’nin eşi Zeyneb’ten

boşanacağı ve onun Hz. Peygamber ile evlendirileceği belirtilmiştir.

“Cebrâil, vahyini Rabbim’den getirmeden hiç kimse ile evlenme

diğim gibi kızlarımdan hiçbirini de evlendirmedim” (İbn Adiy, el-Kâmil

I, 305; İbn Seyyidinnas, Uyûnu’l-eser II, 381; ayrıca bk. İbn

 Mâce, Mukaddime 11) hadîsi, bu tesbiti doğrulamaktadır. Nitekim

 Zeyneb bint Cahş ile evliliğinin Allah’ın emri ile olduğu  Kur’ân-ı

Kerîm’de yer almaktadır. (el-Ahzâb (33), 37). Hz. Hadîce ile

evliliği bir erkeğin kendinden büyük hanımla evleneceğine, Hz. Âişe

ile evliliği kendinden küçük bir hanımla evleneceğine örnektir.

Her çağda dünyanın her yerinde bu tip evliliklerin olduğu da bir vakıadır.

 

Burada cevaplanması gereken bir kaç soru var.

1-Efendimize teslim edilmesiyle arasında 3 senelik bir zaman var yani

9 yaşına kadar neden beklemiştir.Bunun cevabı aydınlatılmalı.

2-

Belirttiğiniz Nisa suresi 6 ayet böyle çevrilmiş

 aynen şöyle:Yetimleri, nikaha erişecekleri çağa

 kadar deneyin;

 şayet kendilerinde bir olgunlaşma gördünüz mü,

hemen onlara mallarını verin. Büyüyecekler diye

israf ile çarçabuk yemeyin. Zengin olan iffetli

olmaya çalışsın, yoksul olan da artık maruf

(ihtiyaca ve örfe uygun) bir şekilde yesin.

Mallarını kendilerine verdiğiniz zaman, onlara karşı

şahid bulundurun. Hesap görücü olarak Allah yeter.

 

Ben sağlıkla içiçe olan bir meslekle çalışıyorum. Her iklim tipinde ol-

gunlaşmada ona göre değişmekte misal 40 yaşından sonra arap ül

kelerinde sıcaklıktan dolayı için gerekli olan ereksiyon

 neredeyse olmamaktadır.Biz kendi ülkemiz koşullarına göre bu

durumu değerlendiriyoruz.Olgunlaşma belki o insanın halkında ve kül-

tür yapısından kaynaklanan daha genç bir olgunlaşma olabilir.Belki

o 3 yıllık zamanda bunun için beklenmiş olabilir.

3-Hadis usulünü bilseniz rivayetlerde neden 17 bazısında neden 9

yaş olduğunu anlayabilirsiniz.

Hadis usulü ile ilgili bir tablo..

http://rapidshare.com/files/178470067/HadisCesitler_1_.pdf.h tml

 

4-Bugün müslümanları içine düştükleri durum hadislerden değil,

dinimizin hiç bir şeyine önem vermemelerindendir.En başta Kuran ve

hadisleri saf dışı etmelerinden onları anlama gayreti göstermemeleri

ndendir.

Yukarı dön Göster isaisaisa's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isaisaisa
 
isaisaisa
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 09 ocak 2009
Gönderilenler: 18
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isaisaisa

Sizin siteyle tanışalı 7 ay oldu ve 7 aydır hadis ilmi üzerine araştırıyor tek tek hadisleri irdeliyorum.Bu süreçte öğrendiğim bir kaç şey şu:

Hadisleri Kur'an ile Bağdaştırmak

1-Kur'an ve sünnetin kendi iç Bütünlükleri

Buradan maksat metin bütünlüğüdür.Bir ayetin Kur'an'ın bütün ayetleri içerisinde,bir hadisin sahih sayılan bütün hadisler içerisinde bir bütünlük mevcuttur.Ayrıca aynı hadisin birden çok varyantı olması itibariyle,hadis için,Kur'an hakkında söz konusu olmayan ikinci bir bütünlük problemi söz konusudur.Yani bir hadisin bütün varyantları toplanmadan değerlendirmeye tabi tutulursa yanlış sonuçlar çıkacaktır.Çünkü bir hadisin farklı varyantlarının mukayesesi sonucunda, ilk rastladığımız varyantdakinden farklı şekilde anlayabiliriz.Dolayısıyla bir varyantıyla Kur'ana aykırı gördüğümüz bir hadisi başka varyantlarla değerlendirince aykırı göremeyebiliriz.Misal Ebu hureyre'den nakledilen " Üç şeyde uğusuzluk vardır..." hadisini verebiliriz.Hadisin başka varyantlarında hadisin Ebu Hureyre'nin sözün yarısında girdiğinden hadisi yanlış anladığı ortaya çıkmaktadır.Şu halde herhangi bir erde rastladığımız veya işittiğimiz bir hadisi elimize alıp,Kuran'ın altıbin küsür ayetiyle karşılaştırmak suretiyle arz yapamayız.Yani önce hadisin bütün varyantlarını tesbit edeceğiz.Sonra bu hadisi sünnetin bütünlüğü içerisinde ilgili diğer hadisler içerinde değerledireceğiz.SOnra o hadisle ilgili ayetleri,Yine Kuran çerçevesinde inceleyeceğiz.Bir ayeti diğer ayetlerden, bir hadisi diğer diğer hadislerden bağımsız olarak değerlendirirsek bütünlüklerini ihlal etmiş oluruz.Bu da bizi yanlış anlamaya dolayısıyla yanlış sonuçlara sevk eder.Yani ayet ve hadisleri değerlendirmek Subjektiviteye açıktır.

2-Ayet ve Hadislerin Arkaplanları içerisinde değerlendirilmesi

Kur'anı baştan sona, hadisleride konularına göre tasnif edilmiş kitaplardaki sıraya koyduğumuzda,her bir ayet ve hadisisi asr-ı saadetteki tarihi sürecin içerinde yerleştirmeye muvaffak olmalıyız.Ayetlerin nuzül,hadislerin vurüd sırasına ve şartlarına göre tarihi süreçteki yerlerinde yerleştirilmesi için,her birinin arkaplanını bilme zorunluluğu vardır.BU durumu bütünlük içinde değerlendirebilmek için yine bu rivayetlerden de yararlanmak kaydıyla tarihi her malzemeyi,tenkid süzgecinden geçirerek bir tarihçi gibi değerlendirme yapmak gerekir.Çünkü hem ayetler hemde hadisler defaten hukuk metinleri gibi vaz edilmiş değillerdir.Her ikiside 23 yıl boyunca vakıalar muvacehesinde yaşanan hayata müdahale formunda sadır olmuşlardır.BU gerçekler göz ardı edilerek tarihi bütünlüklerinden koparılmış bir metin gibi algılanan ayetlere arz edilmesinden isabetli neticeler çıkmaz.Tarihi bütünlük içerisinden koparılmış ater ve hadislerin kendi içlerinde bile çeliştiği görülecektir.

Buradan şu sonuç çıkıyor ki sıklıkla bu sitede gördüğüm."Tarihi bütünlük koparılmış ayet ve hadislere isdeğinizi söyletmek mümkündür"İslam tarihinde ve günümüzde bunun örneklerine sıkça rastlanmaktadır.Mesela "Müşrikleri Arap yarımadasından sürüp çıkarın (ibni hacer) hadisine ters düşen hadisler ve ayetler bulabileceğimiz gibi,muvafıklarını da bulabiliriz.Halbuki bu hadisin, İslamiyet'in arap yarım adasına hakim olup, yarım adanın dışına açılma hedeflendiği ve yarımadanın merkez üssü olma niteliği kazandığı Hz.Peygamberin hayatının son dönemnde söylendiğini tesbit ederseniz,aynı dönem ve şartlarda nazıl olan ayetlere arzetmenin gerekli olduğunu gayet kolaylıkla farkedebilirsiniz.Halbuki bu hadisi, müşriklerle iyi ilişkiler sürdürmeyi,müslümanlara dokunmadıkça onlara dokunmayı tavsiye eden ayetlere arz ederseniz çelişki görmeniz kaçınılmazdır

Yukarı dön Göster isaisaisa's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isaisaisa
 
isaisaisa
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 09 ocak 2009
Gönderilenler: 18
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isaisaisa

3-İhtilaful hadis ve müşkilu-l Kuran açısından yapılması gereken değerlendirmeler

Ayetlerin ve hadislerin kendi içlerindeki ihtilafı sadece tarihi süreçten kaynaklanmaz.Başka sebepleri de vardır.Bu sebepler üzerinde durmak uzunca bir zamanımızı alabilir.Biz sadece bu ihtilaflar göz önüne alınmadan arz yapılırsa hata edilebileceğini düşündüğümüzden konuyu ele almaktayız.Ayetlerin ve hadislerin aralarındaki ihtilafı nasıl gidereceğimiz (cem,tercih,nesh,terk,tevakkuf) ve çözüm için hangi sıranın takib edileceği meseleri islam alimleri arasında da önemli ihtilaflara yol açmıştır.Mezheplerinde bu konuda metodolıojik ihtilafları olmuştur.

Bu yüzden herhangi bir hadisi Kur'ana arzetmeden önce her iki tarafın kendi içinde tearuz halinde olup olmadığının incelenmesi zorunludur.Ayetlerle hadis arasında tearuzu kontrol edecek olan arz işlemi ikinci merhalenin işidir.Bu arada arz yapan kişinin tearuzu gidermede benimsediği usülün ve metodun arzda farklı sonuçlara götüreceği muhakkaktır.Hadisler arasındaki tearuzu; nesh,terk veya tevakkuf yolula çözen bir kişinin o hadisi Kur'an'a arzı zaten anlamsızdır.Cem ve te'vil yoluyla çözen bir kişi ise yaptığı tevile göre Kur'ana arzedeceğinden farklı teviller arzda farklı sonuclar dogurabilir.Dolayısıyla farklı tercihler arzda da farklı sonuclara götürecektir.Benzer durum Kur'an ayetleri arasondaki tearuzun çözümü ve bunun tersiri açısından söz konusudur.Mesela birinin mensuh diye arza mesnet olarak görmediği bir ayete başka bir mensuh saymadığı için herhangi bir hadisi arzedebilir.Veya İnsan hürriyetiyle ilgili ilk bakışta müre'arız görünen ayetlin cem ve te'vilinde  cevriye mezhebini iltizam eden bir kişinin insan hürriyetine dair muayyen bir hadisi Kur'ana arzetmesinden sonra varacağı sonuç aynı olmayacaktır.

4-Kur'an ve sünnet tasavvuru

Bu tasavvurların çözümü meseleleri bir nebze çözecektir.Tarih boyunca ve günümüzde müslümanlar arasında bu konuda ihtilaflar mevcuttur.Pekçok kişi Kur'an ve sünneti meselelere birebir çözüm getiren kanun metinleri gibi algılamaktadır.Halbuki her iki nassın da tarihi yönleri vardır.Nasların tarihiliği konusundaki tartışmalardan nasların tarihilikleri kabul edilse bile problem bitmemektedir.Bu sefer de neyin tarihi neyin evrensel olduğu ihtilafları ortaya çıkacaktır."Kur'an bugün inseydi nasıl Kur'an olurdu,Hz peygamber bugün yaşasaydı ne yapardı? sorularında girince zemin iyice kayganlaşmaktadır.

5-Anlayan öznenin iradi ve iradi olmayan subjektifliği

Anlam olgusunun öznelliği bir çok problemin başında geliyor.Anlama büyük ölçüde "benmerkezlidir".Kişi bir sözü veya metni kendi bilgi seviyesi zihniyeti kültürü hayat tecribesi önyargıları temel tercihleri doğrultusunda anlar.Kur'an'ı ve hadisleri anlamada da ferd bunların tesirinde kalır.İnsanların kafalarındaki şablonlar değiştikçe yorumlarda değişmektedir.Nitekim Kur'an tefsirlerinde bile farklı ekoller türemiştir.Bir ayet hadis herkes tarafından farklı yorumlanıp birine poblem gibi gelen hadis başka biri tarafından rahatlıkla çözülebilmektedir.Tabiki kişi objektir olmak zorundadır fakat arz yapan kişinin subjektifliğinin farkında olması gerektiğini ifade etmek için bunları söylüyoruz.

Yukarı dön Göster isaisaisa's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isaisaisa
 
halit2020
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 17 mart 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı halit2020

saçma hadis nasıl oluyor beyler

hiç bilginiz yoksa bari burnunuzu sokmayın da bari kendinizi kurtarın

nasıl ve ne şekilde rivayet edildiğini ve hangi şartlARDA SÖYLENDİĞİNİ Bİ ZAHMET İNCELEYİVERİN

VE AKLINIZIN ALMADIĞI MANTIKINIZIN KABUL ETMEDİĞİ ŞEYLER İLE UĞRAŞMAYIN

Yukarı dön Göster halit2020's Profil Diğer Mesajlarını Ara: halit2020
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

selam halit kardeş öncelikle hoş geldiniz...

Siz başlayınız lütfen şartları şekilleri sıralamaya....

belki içimizde akleden biri çıkar.! 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
yolcuabbas
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 53
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yolcuabbas


Sadece bir iki hadis örnek veriyorum yoksa yazmakla bitmez. Önce sen bu hadisler için normal kabul edebiliyormusun onu söyle hükmünü ver ki sen Kur'an ın istediği gibi ne kadar aklını kullanıyorsun seni bir tanıyalım Kavga etmeden  bilinenleri ortaya koyarız.
    HUREYRE'den: Ölüm meleği Musa peygambere gönderildi Melek Musaya gelince Durumu anlayan Hz. Musa bir tokat patlatarak Meleğin gözünü çıkarttı. Melek hemen Rabbisine döndü ve Ey Rabbim sen beni ölmek istemeyen birisine gönderdin. Bana karşı koydu Kör etti beni. Allah meleğe gözünü iade ederek; Tekrar geri dön ve vazifeni yap emrini verdi.
  Buhari: Kitabûl-cenaiz 95 C.3 S.126 Ötüken
    İBNİ MACE: Zina yapan evlilerin taşlanarak öldürülmelerini emreden yazılı ayet sayfası Hz. Aişenin döşeğinin altında bulunuyordu. Peygamber vefat etmiş Onun cenaze işlerine nezaret ediyor. Meşgul olduğu zamanda kapıdan içeriye giren bir keçi O sayfayı yedi. Bu sebeple Bu ayetten yoksun kalan Kur'an da bu ceza bulunmaz. Hadis in varlığı sebebiyle bu hüküm bazı yerlerde uygulanır.
     Hacerül Esved Allah'ın yer yüzündeki elidir. O'nunla insanlardan   bazıları ile Tokalaşır. Camius Sagır   1-151
  HUREYRE: Siyah köpekleri öldürün onlar Köpek suretinde şeytandır. Bunlar gibi binlerce Hadis ortalıkta dolaşıyor. Mehmet Akif ERSOY ne güzel ifade etmiş; 
  Nebiye atf ile binlerce herze uydurdun.
  Yıktın Din-i mübin-i de yeni bir din kurdun.
Saçma sapan sözleri Dine yama yapma kabul edile bilecek şeyler değil. Ama bu saçmalıkları kavrayacak anlayacak kapasite yoksa her şey kabullenilir. Önce sen Bu hadislerin doğruluğunu kabul et. Ki seni bir fikren tanıyalım sonra bu konuyu genişletiriz.
 
Yukarı dön Göster yolcuabbas's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yolcuabbas
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

 

         Efrayim

         Sevgili dostlar...

         Bu bölüme farklı bir açı getirmek istiyorum.

         Her insanın sesi parmak izi gibi kendine hastır ve uzaya gitmeyip, dünyada kalmaktadır. Bazı ülkeler bu konuda bilimsel çalışmalar sürdürmekte herkesin sesini ayrıştırma çalışmaları sürdürülmektedir. Bu bilimsel çalışmaya destek vererek, yalan yanlış iftiraya uğrayan mazlumları selamete çıkrmak gerekir.

        Sevgi ile,

 

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
akarkadir
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 13 mart 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 36
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı akarkadir

Selam,

"Kullarıma söyle, sözün en güzelini söylesinler. Sonra şeytan aralarını bozar. Çünkü şeytan, insanın apaçık düşmanıdır. Isra 53" diyen Rabbime inat, sözün en çirkinini bulan insan oğlu ne kadar acımasız...

Saçma hadis olmaz. Uydurma olur. Yalan olur. İftira olur. Ama o zaman hadis olmaz. Bir çok arkadaş bilimsel! olduğu iddia edilen yazıları kopyala yapıştır mantığıyla buraya yerleştirmiş. Görevini yerine getirmenin huşûû içinde yanıtlar yazılmasını ve konunun derin mecralara akmasını beklemekte.

Arkadaşlar, içinde yalan, iftira, uydurma sözlerin bulunması ihtimali bile, insanı o sözlerden uzaklaştırmaya yeter. Kaldı ki, ihtimallerden öte delilli, ispatlı uydurmalar var ki bunlara söyleyecek söz yok. Şimdi bu sözlerimin ardından bir çok arkadaşımın, ravi senetleri, zincirleri, ravilerin güvenilirliği vs gibi kuramsal ve kurmacasal sözlerle yazıma karşılık vereceğini biliyorum.

Arkadaşlar, istediğiniz şekilde inanma özgürlüğüne sahipsiniz. Lütfen, sizin gibi inanmayanları yok etmek, sindirmek gibi bir telaşa kapılmayın. Hadis ilmi!: hadislerin gerçek olup olmadığını araştıra dursun, iftira, yalan ve uydurmalarla doldurulmuş sözler dizgesini temizleme çalışmalarını devam ettirsin. En değerli zamanını, Allah'ın sözlerine ayıracak yerde, birtakım sözlerin gerçek olup olmadığına kafa yorsun... Olacak iş değil.

Söylenen sözlerin büyük bir kısmının Allah'ın sözlerinin uzağında olduğunu, bir çoğunun uydurulmuş olduğunu, aralarına yalan ve iftira sokulmuş sözler olduğunu bildiğimiz bu sözler silsilesini lütfen artık tartışmayalım. Bunlara hadis adını veren arkadaşlarımın kalplerini kırmaya da gerek yok. Onlar bu şekilde mutlular. Onların inançlarıyla alay etmek bize yakışmaz.

"Saçma" sözcüğünü kullanmak büyük bir hata olabilir. Hele ki ne olursa olsun bizim gibi düşünmeyen insanların inandıkları değerlere saçma demek bize yakışan bir davranış değildir.

Sevgili forum moderatörleri:

Lütfen bu konu başlığını değiştirelim. Ya da forumu kilitleyelim. Konu yeterince sulanmış durumda. Öfke duvarını yükseltmek ve aynı fikri savunan insanların bireysel tatminlerini sağlamaktan öteye geçmeyen bu forumun itibarını artık daha fazla zedelemeyin.

Sevgiyle

Yukarı dön Göster akarkadir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: akarkadir
 

<< Önceki Sayfa 58 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats